abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26043009
Vorig jaar september heb ik besloten om uit Nederland te vertrekken omdat ik door de bomen het bos niet meer zag.
Ik heb twee leningen, was namelijk 'voor mezelf' begonnen, maar ben niet geslaagd om geld te verdienen.
Ik heb alles gelaten zoals het was, ik heb mijn huur niet opgezegd, niets.
Ik ben gewoon vertrokken.
Ik ben als vrijwilliger op een plek in Frankrijk gaan werken.
Nu ik weer een beetje bij mijn positieven aan het komen ben heb ik eens wat rondgebeld, oa naar schuldhulp bureau's, maar die zeggen mij niet te kunnen helpen omdat je daarvoor in Nederland aanwezig dient te zijn.
In de tussentijd heb ik nog steeds geen geld, waardoor het onmogelijk is voor mij om naar Nederland terug te komen.
Ik zal toch zeker niet de eerste zijn die zoiets [debiels, ik weet het...] doet?
Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen, of welke instantie ik zou kunnen bellen?
Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.
pi_26043201
Nou.. de 1e zin van je ondertitel is al vrij relevant in ieder geval
  donderdag 7 april 2005 @ 11:20:13 #3
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_26043278
Poeh je hebt het jezelf wel erg moeilijk gemaakt. Kans is groot aanwezig dat schuldeisers ook naar je op zoek zijn via bijvoorbeeld verzekerings of opsporingsinstanties.
Ik denk dat er weinig voor je mogelijk is. Daarnaast zullen schuldhulpbureau's enigsins afwijzend reageren omdat er mogelijk de kans bestaat dat je weer vetrekt als het tegenzit.

Maar ja weg blijven lopen van je problemen is ook niets.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  donderdag 7 april 2005 @ 11:31:20 #4
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26043556
Heb je geen familie of vrienden meer in Nederland zitten waar je tijdelijk kunt verblijven totdat een uitkeringsaanvraag rond is?
  donderdag 7 april 2005 @ 11:31:47 #5
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26043565
TT aangepast.
pi_26043577
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:20 schreef WaSTeiL het volgende:
Poeh je hebt het jezelf wel erg moeilijk gemaakt. Kans is groot aanwezig dat schuldeisers ook naar je op zoek zijn via bijvoorbeeld verzekerings of opsporingsinstanties.
Ik denk dat er weinig voor je mogelijk is. Daarnaast zullen schuldhulpbureau's enigsins afwijzend reageren omdat er mogelijk de kans bestaat dat je weer vetrekt als het tegenzit.

Maar ja weg blijven lopen van je problemen is ook niets.
terug komen is voor mij geen optie.
wat kan er gebeuren, komen ze me halen als ze me hebben opgespoort of iets dergelijks?
eigenlijk zou ik graag werk willen zoeken, en me hier inschrijven, maarja, wat gebeurd er dan.....?
Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.
pi_26043661
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:31 schreef Alicey het volgende:
Heb je geen familie of vrienden meer in Nederland zitten waar je tijdelijk kunt verblijven totdat een uitkeringsaanvraag rond is?
ik wil niet terugkomen, ik zou dan weer in de stad moeten gaan wonen, en dat wil ik niet meer.
ik woonde altijd in Amsterdam, tot twee jaar geleden, toen ben ik naar Ermelo verhuist, maar dat was vrij duur, en dat kon ik niet meer betalen en werk was er daar niet of nauwelijks te vinden [in Zwolle, maar betekend veel reistijd].
daarom ben ik weggegaan, ik kan niet meer tegen in de stad wonen, vind het vies en druk.
  donderdag 7 april 2005 @ 11:40:19 #8
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26043757
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:32 schreef godinfrankrijk het volgende:

[..]

wat kan er gebeuren, komen ze me halen als ze me hebben opgespoort of iets dergelijks?
Zolang je geen schulden hebt bij de fiscus niet. Wel kunnen ze beslag leggen op je loon, bezittingen, huis en bankrekeningen.
quote:
eigenlijk zou ik graag werk willen zoeken, en me hier inschrijven, maarja, wat gebeurd er dan.....?
In het begin waarschijnlijk niet zoveel, ik weet ook niet hoe hoog de schulden zijn waar je het nu over hebt. Je zou anders wanneer je werk hebt contact kunnen opnemen met je schuldeisers om een afbetalingsregeling te treffen.
  donderdag 7 april 2005 @ 11:41:09 #9
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26043774
TT toch maar weer aangepast..
pi_26043868
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:32 schreef godinfrankrijk het volgende:

[..]

Waarom zouden ze je komen halen?Schulden hebben is toch geen misdrijf,zo loopt je schuld alleen verder op en dat vergeten ze helaas niet zolang je leeft.
Ik denk niet dat deurwaarders je iets kunnen maken zolang je in het buitenland verblijft,hoogstens zal je misschien wat dreigbrieven krijgen als je je inschrijft.
pi_26043892
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:41 schreef Alicey het volgende:
TT toch maar weer aangepast..
dank je!
  donderdag 7 april 2005 @ 11:49:24 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26043991
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:44 schreef klootje het volgende:

[..]

Ik denk niet dat deurwaarders je iets kunnen maken zolang je in het buitenland verblijft,hoogstens zal je misschien wat dreigbrieven krijgen als je je inschrijft.
Het is wel mogelijk hoor. Een Nederlands vonnis kan zonder al teveel moeite rechtskracht krijgen in Frankrijk, waarna de Franse deurwaarder de schuld kan innen.
pi_26044064
Ik krijg ook nog steeds post van deurwaarders uit de vs na jaren,ik vraag me af of de ''customs'' dat ook bijhouden?
  donderdag 7 april 2005 @ 11:53:59 #14
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_26044107
die schulden zullen wel flink zijn opgelopen ook omdat je je huur niet hebt opgezegt ,of is in de tussen tijd je huis al ontruimt en verder verhuurd door de woningstichting.
het lijkt me niet makkelijk om in een ander land te zitten en ook zonder geld en hier een schuld te hebben van hier tot tokyo.
als ik jou was zou ik wel terug gaan naar nederland en gelijk zo een schuld buro in de arm nemen,want eens moet je toch is terug lijkt mij en je schulden lopen nu alleen maar op.

sterkte verder met je beslissingen
  donderdag 7 april 2005 @ 11:54:53 #15
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26044130
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:52 schreef klootje het volgende:
Ik krijg ook nog steeds post van deurwaarders uit de vs na jaren,ik vraag me af of de ''customs'' dat ook bijhouden?
[afbeelding]
Wat zijn de "customs"? (Niet zo bekend met de VS)
  donderdag 7 april 2005 @ 12:00:53 #16
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_26044267
Customs is toch douane?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 7 april 2005 @ 12:02:26 #17
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_26044300
van een kale kip kan men niet plukken. ze kunnen je aanklagen enzo wat ze willen maar als je geen geld hebt en geen dure bezittingen en niemand die garant voor je staat..

waarom ga je in frankrijk niet werken voor geld ipv vrijwilligerswerk als je geld nodig hebt??
er is plenty of werk op campings, druiven plukken, bars, restaurants, desnoods 2 jobs om zo veel mogelijk cash te verdienen.

en zo zolang mogelijk de boot afhouden zoalng ze je niet vinden in frankrijk.
Als je toch niet in NL wilt blijven maakt het ni uit toch
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
  donderdag 7 april 2005 @ 12:03:05 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26044317
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:00 schreef Mark het volgende:
Customs is toch douane?
Als dat zo is dan weet ik niet hoe het in de VS ligt, maar het lijkt mij sterk. In Nederland kun je alleen problemen krijgen met de douane door overheidsschulden (Belastingen, boetes etc.).
pi_26045467
je hebt een groot probleem. je begrijpt ook wel dat dat probleem niet afdoende opgelost kan worden met de tips die hierboven staan. echte oplossingen kosten geld. soms veel geld. je mag eens komen praten. kost ook geld. kan je wel helpen denk ik maar kan niks beloven op de voorhand
pi_26047384
uhm correct me if i'm wrong.. maar kom je uberhaupt nederland wel in als je niet al je schulden betaald hebt?
  donderdag 7 april 2005 @ 14:13:33 #21
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26047431
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:11 schreef nikao het volgende:
uhm correct me if i'm wrong.. maar kom je uberhaupt nederland wel in als je niet al je schulden betaald hebt?
Natuurlijk wel, waarom zou dat niet zo zijn?
pi_26047579
Kan je geen persoonlijk faillisement aanvragen?
  donderdag 7 april 2005 @ 14:21:11 #23
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26047637
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:19 schreef Vitalogy het volgende:
Kan je geen persoonlijk faillisement aanvragen?
Natuurlijk kan TS dat, dan zit hij nog dieper in de shit. Heb je meer van dat soort adviezen?
  donderdag 7 april 2005 @ 14:21:13 #24
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26047638
Ik zou in elk geval eens beginnen met de woningbouwvereniging waarvan je huurt, te bellen en eens kijken hoe het ervoor staat. Sowieso je administratie eens induiken om alle lopende contracten, abonnementen etc. alsnog op te zeggen. Zo groeien je schulden in elk geval daardoor niet meer verder. Verder zou ik een betaalde baan in frankrijk gaan zoeken. Hoe zag je het in eerste instantie voor je dan, je kunt nu eenmaal niet leven van vrijwilligerswerk.
pi_26047759
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

Natuurlijk kan TS dat, dan zit hij nog dieper in de shit. Heb je meer van dat soort adviezen?
Hoezo brengt dit hem dieper in de shit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')