abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63045327
Ben zeer benieuwd hoe het allemaal is afgelopen met "godinfrankrijk" Ik zit op dit moment in een vergelijkbare situatie.
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:08 schreef godinfrankrijk het volgende:
Vorig jaar september heb ik besloten om uit Nederland te vertrekken omdat ik door de bomen het bos niet meer zag.
Ik heb twee leningen, was namelijk 'voor mezelf' begonnen, maar ben niet geslaagd om geld te verdienen.
Ik heb alles gelaten zoals het was, ik heb mijn huur niet opgezegd, niets.
Ik ben gewoon vertrokken.
Ik ben als vrijwilliger op een plek in Frankrijk gaan werken.
Nu ik weer een beetje bij mijn positieven aan het komen ben heb ik eens wat rondgebeld, oa naar schuldhulp bureau's, maar die zeggen mij niet te kunnen helpen omdat je daarvoor in Nederland aanwezig dient te zijn.
In de tussentijd heb ik nog steeds geen geld, waardoor het onmogelijk is voor mij om naar Nederland terug te komen.
Ik zal toch zeker niet de eerste zijn die zoiets [debiels, ik weet het...] doet?
Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen, of welke instantie ik zou kunnen bellen?
  zaterdag 8 november 2008 @ 00:33:33 #2
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63045377
Er zullen er nu wel heel wat meer zijn.
Schopje naar AEX
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 8 november 2008 @ 00:35:05 #3
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_63045411
Ben benieuwd
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_63045412
Vluchtgedrag is vrij kansloos.
  zaterdag 8 november 2008 @ 00:37:53 #5
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_63045470
tvp
  zaterdag 8 november 2008 @ 00:40:37 #6
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_63045523
interessant, dat topic herinner ik me nog wel!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_63045526
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 00:31 schreef Dolphinkane het volgende:
Ik zit op dit moment in een vergelijkbare situatie.
[..]
En hoe ga je dit oplossen dan? Via belastingbetalend nederland? Of heb je een betere oplossing?
WORDT HIER LID VAN POWNED !!!!!
pi_63045544
Gewoon terugkomen en als een kerel de consequenties aanvaarden.
  zaterdag 8 november 2008 @ 00:45:58 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63045624
Nederland is bepaald niet het slechtste land om in de schulden te zitten, dus ik begrijp al dat gejank niet.
Mijn reisverslagen
pi_63045644
Benieuwd naar de resultaten.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_63045687
idd alleen maar benieuwd naar de resultaten ;-)
pi_63045707
quote:
Ik zit op dit moment in een vergelijkbare situatie.
Uitleg geven of nokken, zo makkelijk zit het in elkaar.
  Donald Duck held zaterdag 8 november 2008 @ 00:51:51 #13
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_63045739
die heeft een emailadres in het profiel. dus mail d'r eens
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:14:04 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_63048872
zo, tieten en baggervrij gemaakt en een hint dat wil ik graag zo houden
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Moderator zaterdag 8 november 2008 @ 10:15:49 #15
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_63048903
tvp'tje
ben best benieuwd hoe dit verder verlopen is.
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:17:28 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63048934
vooral door blijven zeuren

[ Bericht 20% gewijzigd door Klonk op 08-11-2008 10:45:52 ]
Mijn reisverslagen
pi_63049455
Wat een pauper ben je dan .
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_63049878
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:14 schreef Klonk het volgende:
zo, tieten en baggervrij gemaakt en een hint dat wil ik graag zo houden
Zeg Klonk, ben je homo ofzo dat je tieten weg zit te editten?

OT: interessant. Ik zou ook wel eens willen weten hoe dat dan zit. Als je niks opzegt mag ik toch aannemen dat er elkje maand flink wat schuld bijkomt van huur, zorgverzekering etc etc.

TS: hoe is jouw situatie precies en waarom zou je weg willen gaan zonder hier alles op te zeggen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_63050212
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:14 schreef vosss het volgende:

[..]

OT: interessant. Ik zou ook wel eens willen weten hoe dat dan zit. Als je niks opzegt mag ik toch aannemen dat er elkje maand flink wat schuld bijkomt van huur, zorgverzekering etc etc.

TS: hoe is jouw situatie precies en waarom zou je weg willen gaan zonder hier alles op te zeggen?
De rente tikt wel door inderdaad. Maar zolang je niet in Nederland ingeschreven bent, zal men je niet zoveel kunnen maken (hoewel je moreel gezien natuurlijk wel je vraagtekens kan zetten).

Een belastingschuld zal voor meer problemen kunnen zorgen. Bijvoorbeeld op Schiphol, of als je bij een ambassade een paspoort wil laten verlengen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_63051414
Ik denk dat je beter gewoon hier kunt blijven en je schulden kunt afbetalen. Al is het een tijd moeilijk, je kunt jezelf daarna wel weer recht in de ogen kijken in plaats van dat je dat niet meer kunt omdat je de maatschappij hebt laten opdraaien voor jouw misstap. Eventueel kun je, als je er echt niet meer uitkomt, een beroep doen op de schuldsaneringsregeling.

Afgezien daarvan kun je natuurlijk wel naar het buitenland gaan, maar ben je bereid om vrienden en familie helemaal op te geven daarvoor? Immers, zodra je een keer in Nederland komt en je wordt gecontroleerd aan de grens ben je hoogstwaarschijnlijk de lul... (en die kans is groter dan hij op het eerste gezicht lijkt).
pi_63051681
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 00:35 schreef Emimich het volgende:
Vluchtgedrag is vrij kansloos.
Donder op man Jezelf verkankerd voelen om GELD is kansloos.
  zaterdag 8 november 2008 @ 15:01:43 #22
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_63053657
TS faalt
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_63057690
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:35 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

De rente tikt wel door inderdaad. Maar zolang je niet in Nederland ingeschreven bent, zal men je niet zoveel kunnen maken (hoewel je moreel gezien natuurlijk wel je vraagtekens kan zetten).

Een belastingschuld zal voor meer problemen kunnen zorgen. Bijvoorbeeld op Schiphol, of als je bij een ambassade een paspoort wil laten verlengen.
Ik denk alleen niet dat TS ooit nog terug hoeft te komen in Nederland.. Oerstomme zet, is mijn mening.
pi_63057729
Hey, mijn levensdoel.

Teringveel geld lenen om vervolgens op een tropisch eiland te gaan chillen.
  zaterdag 8 november 2008 @ 20:31:29 #25
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_63060646
Chillen...
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_63065229
Hoe gaat het eigenlijk als na verloop van tijd je paspoort is verlopen en je een nieuwe aan moet vragen?
Tegenwoordig moet je dat doen bij de gemeente waar je staat ingeschreven en dan krijg je na verloop van tijd bericht dat je het paspoort kan komen ophalen of blijf je dan gewoon rondlopen zonder een geldig paspoort?
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zaterdag 8 november 2008 @ 23:51:59 #27
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63065294
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 18:31 schreef Chriz2k het volgende:
Hey, mijn levensdoel.

Teringveel geld lenen om vervolgens op een tropisch eiland te gaan chillen.
alleen jammer dat vrijwel alle kredietbureaus onderdeel zijn van DSB... en bij banken krijg je nu ook niet zoveel meer los

Ik heb er ook wel eens aan gedacht
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63068804
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:48 schreef geevee het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk als na verloop van tijd je paspoort is verlopen en je een nieuwe aan moet vragen?
Tegenwoordig moet je dat doen bij de gemeente waar je staat ingeschreven en dan krijg je na verloop van tijd bericht dat je het paspoort kan komen ophalen of blijf je dan gewoon rondlopen zonder een geldig paspoort?
Je kan een nieuw paspoort aanvragen bij de ambassade waar je woont. Je zal dan wel moeten aantonen dat je in dat land gevestigd bent. Bijvoorbeeld met een verblijfsvergunning, of op een andere manier aantoonbaar maken dat je daar gevestigd bent. Ik weet eigenlijk niet hoe het zit als je nog op je oude adres staat ingeschreven, je krijgt in ieder geval een aantal vragen ben ik bang.

Tevens, als je vanwege een belastingschuld bent vertrokken, zullen ze daar ook wel een hartig woordje over spreken voordat ze een paspoort gaan maken.
  zondag 9 november 2008 @ 07:25:24 #29
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63068817
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:48 schreef geevee het volgende:

Dat kan gewoon bij de ambassade. Heel makkelijk gaat dat. Binnen een week of twee heb je een nieuw paspoort.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_63068836
quote:
Op zondag 9 november 2008 07:25 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat kan gewoon bij de ambassade. Heel makkelijk gaat dat. Binnen een week of twee heb je een nieuw paspoort.
Tenzij er nog wat boetes of belastingen open staan waarschijnlijk

Twee weken maar ? Moet binnenkort ook een nieuw paspoort maar 2 weken lijkt mij wel supersnel ?
pi_63068896
Internationale incasso staat nog in de kinderschoenen, maar ontwikkelt zich steeds beter.
  zondag 9 november 2008 @ 08:00:55 #32
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63068906
quote:
Op zondag 9 november 2008 07:32 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Tenzij er nog wat boetes of belastingen open staan waarschijnlijk

Twee weken maar ? Moet binnenkort ook een nieuw paspoort maar 2 weken lijkt mij wel supersnel ?
Ik had binnen twee weken een nieuw paspoort. Maar zonder schulden/boetes natuurlijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_63068909
Bij het aanvragen van een paspoort kijken ze ook niet naar eventuele schulden natuurlijk. Het hebben van een schuld is niet strafbaar.
  zondag 9 november 2008 @ 08:04:11 #34
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63068916
quote:
Op zondag 9 november 2008 08:01 schreef Halcon het volgende:
Bij het aanvragen van een paspoort kijken ze ook niet naar eventuele schulden natuurlijk. Het hebben van een schuld is niet strafbaar.
Jawel.
pi_63068921
quote:
Op zondag 9 november 2008 08:04 schreef popolon het volgende:

[..]

Jawel.
Nee, even los van door de overheid opgelegde boete's: het is niet strafbaar om bv je hypotheek niet te betalen. Je kunt dan nog gewoon reizen en staat nergens gesignaleerd. Hetzelfde geldt voor rekeningen van Tele 2 of de ziektekostenverzekering. Het is niet zo dat ze op Schiphol even in je BKR kijken of er nog wat openstaat.
pi_63068927
Dat niet nee, op Schiphol zien ze alleen boetes.

Maar als jij een paspoort gaat aanvragen en je hebt nog een belasting schuld (inkomsten belasting of gemeentebelasting), zul je dat eerst moeten "regelen" voordat je een nieuw paspoort krijgt.

Een hypotheekschuld o.i.d. kunnen ze inderdaad niet zien, en is niet strafbaar nee.
  zondag 9 november 2008 @ 09:00:55 #37
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63069159
quote:
Op zondag 9 november 2008 07:25 schreef popolon het volgende:

[..]

Een (NL) vriend van mij woont en werkt al een jaar of 5 illegaal in de VS. Als toerist binnengekomen en nooit meer weggegaan. Maar zijn NL paspoort is al een tijd verlopen dus hij heeft geen enkel geldig ID meer. Hij kan uiteraard ook het land niet uit want dan wordt ie gesnapt. Zou hij via de NL ambassade een nieuw paspoort kunnen krijgen zonder dat hij het land uit wordt getrapt? Want als zijn entry stamp wordt gecheckt dan is hij natuurlijk zuur
Mijn reisverslagen
pi_63070108
quote:
Op zondag 9 november 2008 09:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Een (NL) vriend van mij woont en werkt al een jaar of 5 illegaal in de VS. Als toerist binnengekomen en nooit meer weggegaan. Maar zijn NL paspoort is al een tijd verlopen dus hij heeft geen enkel geldig ID meer. Hij kan uiteraard ook het land niet uit want dan wordt ie gesnapt. Zou hij via de NL ambassade een nieuw paspoort kunnen krijgen zonder dat hij het land uit wordt getrapt? Want als zijn entry stamp wordt gecheckt dan is hij natuurlijk zuur
Ik vraag me werkelijk af wat de toekomstverwachtingen van mensen zoals die vriend van jou zijn.
pi_63070333
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:12 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Ik vraag me werkelijk af wat de toekomstverwachtingen van mensen zoals die vriend van jou zijn.
Goede vraag eingenlijk wel. Wat als ze wat ouder worden en realiseren dat ze niks aan het opbouwen zijn en later helemaal met lege handen komen te staan? Realiseren ze zich dat wel, of kan het ze niks schelen, wie dan leeft, dan zorgt.
pi_63070353
quote:

Aangezien er 12 miljoen illegalen in de VS rondlopen zal het wel meevallen.
http://en.wikipedia.org/w(...)o_the_United_States.

Maar 4% van het aantal inwoners van de VS.
  zondag 9 november 2008 @ 12:50:27 #41
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63071645
quote:

[..]

Hij is inmiddels getrouwd met een andere illegaal!
Alleen voor de kerk natuurlijk, want hij staat verder niet geregistreerd (zij ook niet).
Zijn vrouw is nu zwanger. Die baby is straks automatisch Amerikaan, maar het is de vraag of ze daar wat aan hebben.
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:32 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Goede vraag eingenlijk wel. Wat als ze wat ouder worden en realiseren dat ze niks aan het opbouwen zijn en later helemaal met lege handen komen te staan? Realiseren ze zich dat wel, of kan het ze niks schelen, wie dan leeft, dan zorgt.
Hij is nu 35jr en heeft wat gespaard. Ze zijn aan het nadenken wat ze nu gaan doen. Ze wonen leuk en hebben allebei een goede baan in een kliniek, dus het is moeilijk om dat op te geven maar ze leven continue met de dreiging dat alles uitkomt. Ik weet ook niet of ze problemen krijgen als dat kind over een paar jaar naar school moet, dus ze zijn hun opties aan het bekijken.
Mijn reisverslagen
  zondag 9 november 2008 @ 13:52:33 #42
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63072865
*meeleest .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_63079423
tvp
Lambo of Rekt
pi_63080217
quote:
Op zondag 9 november 2008 12:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hij is inmiddels getrouwd met een andere illegaal!
Alleen voor de kerk natuurlijk, want hij staat verder niet geregistreerd (zij ook niet).
Zijn vrouw is nu zwanger. Die baby is straks automatisch Amerikaan, maar het is de vraag of ze daar wat aan hebben.
[..]

Hij is nu 35jr en heeft wat gespaard. Ze zijn aan het nadenken wat ze nu gaan doen. Ze wonen leuk en hebben allebei een goede baan in een kliniek, dus het is moeilijk om dat op te geven maar ze leven continue met de dreiging dat alles uitkomt. Ik weet ook niet of ze problemen krijgen als dat kind over een paar jaar naar school moet, dus ze zijn hun opties aan het bekijken.
Het aangeven van hun kind lijkt me al problematisch.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_63080550
mijn neef doet dit ook altijd. Als ie hier woont betaalt ie altijd netjes de rekeningen tot na ongeveer 1 jaar de klad erin komt. Dan denkt ie: hè, ik wil mijn geld eigenlijk helemaal niet uitgeven aan die onzindingen (ziektekosten, verzekeringen, gas en stroom) Dus dan stopt ie ermee, tot ie ongeveer 20 aanmaningen en een aantal deurwaarders heeft gehad en dan besluit ie om zijn spullen (wat kleding, paspoort) te pakken en te gaan, zonder iemand dan ook maar wat te zeggen, leuk hè. Naar een willekeurig land.
Bij Schiphol wordt ie dan niet aangehouden want daar kijken ze niet naar schulden zegt ie altijd. Waar ie ook terechtkomt dan gaat ie werken, boeit niet wat (als ie maar kan eten en slapen) en als het daar om de een of adere reden niet leuk meer is, komt ie terug, spreekt regelingen af met de instanties om terug t betalen, doet dat netjes een jaartje ofzo tot het weer begint te kriebelen en dan is het weer en begint alles weer van voren af aan.

[ Bericht 98% gewijzigd door sieske op 09-11-2008 18:41:28 ]
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_63080818
quote:
Ben zeer benieuwd hoe het allemaal is afgelopen met "godinfrankrijk" Ik zit op dit moment in een vergelijkbare situatie.
[..]

Ik zou gewoon teruggaan (ook al kost dat veel moeite) en schuldsanering aanvragen (bedrijven genoeg op internet, wel je research doen want die bedrijven willen nog wel eens van elkaar verschillen in bv hoeveel geld je krijgt elke week, hoeveel geld er naar hun gaat om die schuldsanering te regelen enz). Die schuldsanering, daar zit je dan wel een paar jaar aan vast maar dat is ook nog wel vol te houden, ik spreek uit eigen ervaring. Na een paar jaar ben je klaar met betalen en proberen ze (als je het juiste buro hebt, of de rest van de schulden weggescholden kunnen worden)Oh ja, wel meteen naar de kantonrechter laten gaan om je onbekwaam te laten verklaren, want dan kunnen ze je niet uit je huis/flat zetten, omdat je zelf actie hebt ondernomen. Ja, misschien is dat wel al gebeurd omdat je in het buitenland zit.
Oh, verkeerd gelezen, da ging over iemand anders. Als je hier een woning hebt (huur of koop), zou ik toch meteen naar een kantonrechter gaan (zorg wel dat je dan een schuldsaneringskantoor hebt die je verder helpen)

[ Bericht 8% gewijzigd door sieske op 09-11-2008 18:53:55 ]
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_63080863
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:35 schreef sieske het volgende:
mijn neef doet dit ook altijd. Als ie hier woont betaalt ie altijd netjes de rekeningen tot na ongeveer 1 jaar de klad erin komt. Dan denkt ie: hè, ik wil mijn geld eigenlijk helemaal niet uitgeven aan die onzindingen (ziektekosten, verzekeringen, gas en stroom) Dus dan stopt ie ermee, tot ie ongeveer 20 aanmaningen en een aantal deurwaarders heeft gehad en dan besluit ie om zijn spullen (wat kleding, paspoort) te pakken en te gaan, zonder iemand dan ook maar wat te zeggen, leuk hè. Naar een willekeurig land.
Bij Schiphol wordt ie dan niet aangehouden want daar kijken ze niet naar schulden zegt ie altijd. Waar ie ook terechtkomt dan gaat ie werken, boeit niet wat (als ie maar kan eten en slapen) en als het daar om de een of adere reden niet leuk meer is, komt ie terug, spreekt regelingen af met de instanties om terug t betalen, doet dat netjes een jaartje ofzo tot het weer begint te kriebelen en dan is het weer en begint alles weer van voren af aan.
Wat een held.
pi_63087567
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:50 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Wat een held.
Kut man, je meent het gewoon
Fingerspitzgefühl
  zondag 9 november 2008 @ 23:28:47 #49
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_63090746
Echte bazen regelen die shit door torenhoge faillesements schulden te hebben. (>30mio) En gaan dan pas weg.

(dan kan je ook nog een beetje voiture glijden, snap evou?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_63092579
quote:
Op zondag 9 november 2008 22:12 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Kut man, je meent het gewoon
Het lijkt me alleen zo kut dat je dan als je thuiskomt tegen een gigantische tering tievus berg qua schuld aankijkt .. en het jaren duurt voordat je daar weer vanaf bent..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')