Toen ik tegen kwart voor 2 naar bed ging was dat nog wel zo inderdaad. Daarbij werd echter wel vermeld dat dit veroorzaakt werd doordat alleen nog maar een aantal rurale counties de uitslag bekend hadden gemaakt en Obama daar bovendien al significant beter scoorde dan Kerry in 2004.quote:Op woensdag 5 november 2008 11:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
McCain begon met lichte voorsprong, dat was wel grappig.
Daarna begon de landslide min of meer.
Jaa, maar ik was toch een beetje ongerust.......quote:Op woensdag 5 november 2008 12:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Toen ik tegen kwart voor 2 naar bed ging was dat nog wel zo inderdaad. Daarbij werd echter wel vermeld dat dit veroorzaakt werd doordat alleen nog maar een aantal rurale counties de uitslag bekend hadden gemaakt en Obama daar bovendien al significant beter scoorde dan Kerry in 2004.
Als hij wordt herkozen zal hij worden ontslagen dus komt er een positie vrij die onze Sarah mag toewijzenquote:Op woensdag 5 november 2008 11:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Is het nu niet heel spannend met betrekking tot de senaatszetel in Alaska want de Republikeinse buddy van Palin is toch recent veroordeeld? En volgens mij zag ik vanmorgen dat het een nek-aan-nekrace was daar
Whehehe. Ik zit er net naar te zoeken, maar kan niks echt concreets vinden nog.quote:Op woensdag 5 november 2008 12:15 schreef Janena het volgende:
Heeft iemand hier toevallig wat filmpjes van teleurgestelde of boze rednecks toen de uitslag bekend was?
Een beetje leedvermaak is nooit weg natuurlijk..
dan maakt ze haar man senator.quote:Op woensdag 5 november 2008 12:16 schreef Re het volgende:
[..]
Als hij wordt herkozen zal hij worden ontslagen dus komt er een positie vrij die onze Sarah mag toewijzen
quote:Op woensdag 5 november 2008 12:21 schreef Caesu het volgende:
[..]
dan maakt ze haar man senator.
die kan ook prima Rusland en Canada zien daar.
Oregon, Alaska, Minnesota en Georgia.quote:Op woensdag 5 november 2008 12:22 schreef Nielsch het volgende:
Gaan de Democraten trouwens die 60-zetel grens in de Senaat nog halen. Ik zie dat ze er nu 56 hebben en dat er nog 4 zetels vergeven moeten worden. Welke staten zijn dat en staan de Democraten daar voor?
Neh, dat gaan ze dus niet halen.quote:Op woensdag 5 november 2008 12:25 schreef Caesu het volgende:
[..]
Oregon, Alaska, Minnesota en Georgia.
alleen overal staan de Republikeinen voor.
http://www.cnn.com/ELECTION/2008/results/main.results/#S
in ieder geval in Minnesota komt er een recount omdat het zo close is.
Zie Barack Obama: De 44ste president van de Verenigde Staten! pag. 10quote:Op woensdag 5 november 2008 12:15 schreef Janena het volgende:
Heeft iemand hier toevallig wat filmpjes van teleurgestelde of boze rednecks toen de uitslag bekend was?
Een beetje leedvermaak is nooit weg natuurlijk..
Cool! Zo snel mogelijk in roulatie brengenquote:Op woensdag 5 november 2008 12:26 schreef laforest het volgende:
Ik kreeg deze net binnen met de email:
Potential problem for historic Obama
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 5 november 2008 12:26 schreef laforest het volgende:
Ik kreeg deze net binnen met de email:
Potential problem for historic Obama
[ afbeelding ]
Met name in California sta ik er toch wel van te kijken, San Fransisco is toch de gay-capital of the worldquote:Op woensdag 5 november 2008 12:14 schreef Caesu het volgende:
in Arizona, California en Florida is nu dus in een grondwettelijk verbod op homo-huwelijken aangenomen.![]()
kijken hoelang het nog gaat duren voordat ze een homo-president hebben.
Al die reacties hier van jou doen mij zo schamen dat ik met jou in 1 land woon.quote:Op woensdag 5 november 2008 08:43 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ga maar weer selectief lezen hoor linkschmensje. dat is in jullie kringen normaal.
Erg jammer. Het wordt wachten op een nieuwe SCOTUS om dat weer opnieuw te proberen denk ik.quote:Op woensdag 5 november 2008 12:14 schreef Caesu het volgende:
in Arizona, California en Florida is nu dus in een grondwettelijk verbod op homo-huwelijken aangenomen.![]()
Nice.quote:Op woensdag 5 november 2008 12:46 schreef Montov het volgende:
Krantenkoppen:
http://www.dailykos.com/storyonly/2008/11/5/04621/2283/311/653622
quote:Op woensdag 5 november 2008 10:46 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
26 uur wakker inmiddels, election night event in Nijmegen bijgewoond. Geen spijt van, dit is echt een historische dag en ik ben blij dat ik die zo bewust heb mee mogen maken.
Heerlijk om die feestende Amerikanen te zien![]()
![]()
Wie weet kijken mensen me nu niet meer met een scheef oog aan als ik zeg dat ik Amerikanistiek studeer, misschien komt het respect en de waardering voor de VS terug nu mensen zich niet meer hoeven blind te staren op een impopulaire president.
Die van de Daily Starquote:Op woensdag 5 november 2008 12:46 schreef Montov het volgende:
Krantenkoppen:
http://www.dailykos.com/storyonly/2008/11/5/04621/2283/311/653622
Vannacht was idd gezellig, en ook drukker dan ik verwacht hadquote:Op woensdag 5 november 2008 09:02 schreef Isabeau het volgende:
Nou, vannacht vond ik het erg gezellig en was de sfeer hier tof. Nachtelijke fokkers bedankt
http://en.wikipedia.org/w(...)esidential_electionsquote:Op woensdag 5 november 2008 13:03 schreef TC03 het volgende:
Weet iemand waar ik de opkomsten van alle presidentsverkiezingen tot nu toe kan zien?
Oh ja, ze noemen het turnout. Ik maar Googlen op attendance.quote:Op woensdag 5 november 2008 13:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)esidential_elections
http://edition.cnn.com/ELECTION/2008/results/president/quote:Op woensdag 5 november 2008 13:03 schreef TC03 het volgende:
Weet iemand waar ik de opkomsten van alle presidentsverkiezingen tot nu toe kan zien?
Ik moest ook ff zoekenquote:Op woensdag 5 november 2008 13:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Oh ja, ze noemen het turnout. Ik maar Googlen op attendance.
Militair en wetenschappelijk lopen ze enorm voor.quote:Op woensdag 5 november 2008 13:44 schreef One_of_the_few het volgende:
De verkiezingen lieten wel weer zien waarom de VS een bijzonder land is.Of je het met de 1 of de ander eens bent, het fascineert mij hoe het er aan toe gaat. Ze lopen nog steeds mijlenver vor op de rest van de wereld.
Daar heb je helemaal gelijk inquote:Op woensdag 5 november 2008 13:44 schreef One_of_the_few het volgende:
De verkiezingen lieten wel weer zien waarom de VS een bijzonder land is.Of je het met de 1 of de ander eens bent, het fascineert mij hoe het er aan toe gaat. Ze lopen nog steeds mijlenver vor op de rest van de wereld.
wat denk jezelf, ook al heb je een drupje zwart bloed, dan word je nog zelfs zwart genoemd. en het zijn geen zwarte roots maar afrikaanse roots. Niet alleen afrikanen zijn zwart.quote:Op woensdag 5 november 2008 08:44 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Goh, zou het er iets mee te maken hebben dat zij de winnaars zijn in dit verhaal?
Verder beetje jammer dat het er op lijkt dat de kranten vooral gaan koppen met dat ie eerste zwarte/afro-american president is... ja ok heeft voor amerika wat historische waarde maar mag wel iets minder nadruk op, en hij is half zwart, half blank... waarom dan elke keer alleen nadruk op z'n zwarte roots?
Over het algemeen niet hoor.quote:
Het ligt er maar net aan waar je het grootste belang aan hecht. Mijn vriendin wil volgend jaar in de VS gaan werken omdat ze inderdaad mijlenver voor liggen op wetenschappelijk gebied. Er woont hier echter ook een Amerikaan in de straat die er bewust voor heeft gekozen om zijn dochter in Nederland op te voeden, vanwege het onderwijs en sociale stelsel aldaar.quote:Op woensdag 5 november 2008 14:04 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Over het algemeen niet hoor.
Ik ben helemaal geen VS adept maar op veel vlakken lopen ze gewoon voor. Het sociale systeem zouden veel mensen anders zien, in nederland, maar zij kiezen er zelf zo voor. Dus dat kan je moeilijk een achterstand noemen. Met obama zal het iets meer naar europese modellen gaan, wat ik wel toejuich voor een deel.
Ze maken fouten met privacy beleid, buitenlands beleid, oorlog etc. Maar ergens politiek niet mee eens zijn zegt niet of een land voorligt of niet. Aangezien het meeste wat er toe doet als eerste in de VS is of er vandaan komt zegt genoeg. Ik zou geen land weten wat structureel beter is.
en nee, ik zou er niet heen emigreren, misschien een aantal jaar werken maar dat wil ik in zoveel landen wel. Ik vind het nederlandse systeem in de sociale zekerheid beter en voor een deel de manier van politiek bedrijven ook. Maar ontkennen dat de VS voorloopt in de wereld komt bij mij een beetje zuur en wereldvreemd over.
quote:Op woensdag 5 november 2008 14:19 schreef BB-boy het volgende:
Weet iemand waar ik de volledige speech van McCain terug kan vinden?
quote:Black Man Given Nation's Worst Job
WASHINGTON—African-American man Barack Obama, 47, was given the least-desirable job in the entire country Tuesday when he was elected president of the United States of America. In his new high-stress, low-reward position, Obama will be charged with such tasks as completely overhauling the nation's broken-down economy, repairing the crumbling infrastructure, and generally having to please more than 300 million Americans and cater to their every whim on a daily basis. As part of his duties, the black man will have to spend four to eight years cleaning up the messes other people left behind. The job comes with such intense scrutiny and so certain a guarantee of failure that only one other person even bothered applying for it. Said scholar and activist Mark L. Denton, "It just goes to show you that, in this country, a black man still can't catch a break."
Er deed ook een Rockefeller mee.quote:Op woensdag 5 november 2008 14:33 schreef Elfletterig het volgende:
Nog een grappig dingetje tussendoor, dat me gisterenavond op CNN opviel. Er was ook aandacht voor de senaatsverkiezingen en daarbij kwamen ook de kandidaten in Alabama in beeld.
Sessions
Figures
Ik dacht: dat zal vast wel een technisch foutje van CNN zijn, maar niks is minder waar. De kandidaten heten gewoon werkelijk Sessions (R) en Figures (D), zoals hier valt te lezen:
http://en.wikipedia.org/w(...)ion_in_Alabama,_2008
Overigens hebben de sessies het gewonnen van de figuren
Bedankt. Mooie speech van McCain.quote:
KKK heeft Obama endorsed dussuh...quote:Op woensdag 5 november 2008 08:24 schreef Marsyas het volgende:
Hi,All
Blah blah blah,etc. Echte change moet ik nog zien..Ben blij dat het McCain niet is, maar de tijd zal leren of Obama's politieke idealen het gaan halen, het boe-geroep tijdens McCain's waardige loser-speech zegt mij genoeg. Die halvegare Southeners zijn in staat weer massaal lid van de KKK te worden, want angst is een slechte raadgever..Amerika moet nog steeds heel veel leren.
quote:Op woensdag 5 november 2008 14:47 schreef aardappel het volgende:
damn, was om half 5 in slaap gevallen :\ net iets te vroeg
quote:Op woensdag 5 november 2008 14:47 schreef aardappel het volgende:
damn, was om half 5 in slaap gevallen :\ net iets te vroeg
Geen idee, maar ik heb het vermoeden van wel eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 5 november 2008 14:51 schreef Bananenman het volgende:
Is er al wat over de opkomst bekend? Historisch hoog?
Welke vlakken lopen ze voor, misschien op enkele dingen qua wetenschap, maar kan er verder weinig verzinnen. Kennis en technologie worden door bedrijven ook overzee's uitgewisseld dus qua kennis helpen we elkaar en spreek je meer van "het westen".quote:Op woensdag 5 november 2008 14:04 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Over het algemeen niet hoor.
Ik ben helemaal geen VS adept maar op veel vlakken lopen ze gewoon voor. Het sociale systeem zouden veel mensen anders zien, in nederland, maar zij kiezen er zelf zo voor. Dus dat kan je moeilijk een achterstand noemen. Met obama zal het iets meer naar europese modellen gaan, wat ik wel toejuich voor een deel.
Ze maken fouten met privacy beleid, buitenlands beleid, oorlog etc. Maar ergens politiek niet mee eens zijn zegt niet of een land voorligt of niet. Aangezien het meeste wat er toe doet als eerste in de VS is of er vandaan komt zegt genoeg. Ik zou geen land weten wat structureel beter is.
en nee, ik zou er niet heen emigreren, misschien een aantal jaar werken maar dat wil ik in zoveel landen wel. Ik vind het nederlandse systeem in de sociale zekerheid beter en voor een deel de manier van politiek bedrijven ook. Maar ontkennen dat de VS voorloopt in de wereld komt bij mij een beetje zuur en wereldvreemd over.
Het is een land van extremen. Gemiddeld genomen hebben ze bijvoorbeeld niet zo'n denderend kennisniveau voo een Westers land, maar ze hebben bijvoorbeeld wat wetenschap betreft wel een uitstekende toplaag. Kijk eens naar de internationale ranglijsten van universiteiten bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:05 schreef yorkick het volgende:
[..]
Welke vlakken lopen ze voor, misschien op enkele dingen qua wetenschap, maar kan er verder weinig verzinnen. Kennis en technologie worden door bedrijven ook overzee's uitgewisseld dus qua kennis helpen we elkaar en spreek je meer van "het westen".
Maar over zaken als het niveau van het onderwijs, gezondheidszorg, schoon drinkwater vind ik ze achter lopen. Met achter lopen bedoel ik niet alleen qua technologie, maar qua beleid van een 1e wereldland wat anno 2008 mogelijk is. Ook economisch lopen ze achter op Europa, tuurlijk hebben ze de 2e of 3e grootste economie, maar ik vind dat je het relatief moet bekijken, wat daar over het algemeen te weinig wordt gedaan.
De VS is het meest vooruitstrevende én een een derde wereld land in één ... Vrij absurd en extreem iddquote:Op woensdag 5 november 2008 15:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is een land van extremen. Gemiddeld genomen hebben ze bijvoorbeeld niet zo'n denderend kennisniveau voo een Westers land, maar ze hebben bijvoorbeeld wat wetenschap betreft wel een uitstekende toplaag. Kijk eens naar de internationale ranglijsten van universiteiten bijvoorbeeld.
Een derde wereld land is wat overdreven. Daarnaast is dit niet zo vreemd of uniek eigenlijk. De voormalige Sovjet-Unie was wat dat betreft bijvoorbeeld nog veel extremer.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De VS is het meest vooruitstrevende én een een derde wereld land in één ... Vrij absurd en extreem idd
Een derde wereld land vind ik niet overdreven. Tenminste op sommige plaatsen bedoel ik dan. Dat heeft Katrina bv nog bewezen.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een derde wereld land is wat overdreven. Daarnaast is dit niet zo vreemd of uniek eigenlijk. De voormalige Sovjet-Unie was wat dat betreft bijvoorbeeld nog veel extremer.
De verwachtingen zijn natuurlijk ongekend hoog, dat wordt nog een hele zware klusquote:Op woensdag 5 november 2008 15:10 schreef VeX- het volgende:
Klinkende overwinning. Nu moet hij het nog wel even zien waar te maken.
De mensen die op Gore stemden, die notabene de popular vote won... moesten het net als McCain nu ook doen met senaatszetels en housezetels voor een goede 8 jaar.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:10 schreef laforest het volgende:
Toch hebben 53,356,250 mensen op McCain gestemd volgens de laatste cijfers van CNN, maar die worden nu niet vertegenwoordigd.
Als de Vos de passie preekt, boer,pas op je kippen.quote:
Nee nee, want George W. Bush was een president voor ALLE Amerikanen, aldus laforestquote:Op woensdag 5 november 2008 15:40 schreef maartena het volgende:
[..]
De mensen die op Gore stemden, die notabene de popular vote won... moesten het net als McCain nu ook doen met senaatszetels en housezetels voor een goede 8 jaar.
quote:Op woensdag 5 november 2008 15:41 schreef Marsyas het volgende:
[..]
Als de Vos de passie preekt, boer,pas op je kippen.
(vertaling: Rot toch op met je "dussuh.." naïef embryo).
![]()
Dat moeten we in Europa toch nodig ons geheugen opfrissen.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Een derde wereld land vind ik niet overdreven. Tenminste op sommige plaatsen bedoel ik dan. Dat heeft Katrina bv nog bewezen.
Dit is een land waarin 10 tot 15 % van de bevolking onder de armoedegrens leeft. En niet te vergeten , 58.5 % van de Amerikanen leeft tussen zijn 25ste en 75ste minstens één jaar onder de armoede grens. Dat zijn dingen die wij ons in Europa niet meer kunnen voorstellen ...
Er deed wel meer 'familie van' mee. In North Carolina was Elisabeth Dole kandidaat voor de senaat. Ze is de vrouw van Bob Dole, de voormalige presidentskandidaat.quote:Op woensdag 5 november 2008 14:41 schreef Arn0 het volgende:
Er deed ook een Rockefeller mee.(familie van?)
Edit: Ja dus, achterkleinzoon.
The Onion.quote:
De Green Party heeft niet gewonnen.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:42 schreef Re het volgende:
YES. linkse hippies aan de macht in de VS.. flowerpower rulezzz
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |