Welke vlakken lopen ze voor, misschien op enkele dingen qua wetenschap, maar kan er verder weinig verzinnen. Kennis en technologie worden door bedrijven ook overzee's uitgewisseld dus qua kennis helpen we elkaar en spreek je meer van "het westen".quote:Op woensdag 5 november 2008 14:04 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Over het algemeen niet hoor.
Ik ben helemaal geen VS adept maar op veel vlakken lopen ze gewoon voor. Het sociale systeem zouden veel mensen anders zien, in nederland, maar zij kiezen er zelf zo voor. Dus dat kan je moeilijk een achterstand noemen. Met obama zal het iets meer naar europese modellen gaan, wat ik wel toejuich voor een deel.
Ze maken fouten met privacy beleid, buitenlands beleid, oorlog etc. Maar ergens politiek niet mee eens zijn zegt niet of een land voorligt of niet. Aangezien het meeste wat er toe doet als eerste in de VS is of er vandaan komt zegt genoeg. Ik zou geen land weten wat structureel beter is.
en nee, ik zou er niet heen emigreren, misschien een aantal jaar werken maar dat wil ik in zoveel landen wel. Ik vind het nederlandse systeem in de sociale zekerheid beter en voor een deel de manier van politiek bedrijven ook. Maar ontkennen dat de VS voorloopt in de wereld komt bij mij een beetje zuur en wereldvreemd over.
Het is een land van extremen. Gemiddeld genomen hebben ze bijvoorbeeld niet zo'n denderend kennisniveau voo een Westers land, maar ze hebben bijvoorbeeld wat wetenschap betreft wel een uitstekende toplaag. Kijk eens naar de internationale ranglijsten van universiteiten bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:05 schreef yorkick het volgende:
[..]
Welke vlakken lopen ze voor, misschien op enkele dingen qua wetenschap, maar kan er verder weinig verzinnen. Kennis en technologie worden door bedrijven ook overzee's uitgewisseld dus qua kennis helpen we elkaar en spreek je meer van "het westen".
Maar over zaken als het niveau van het onderwijs, gezondheidszorg, schoon drinkwater vind ik ze achter lopen. Met achter lopen bedoel ik niet alleen qua technologie, maar qua beleid van een 1e wereldland wat anno 2008 mogelijk is. Ook economisch lopen ze achter op Europa, tuurlijk hebben ze de 2e of 3e grootste economie, maar ik vind dat je het relatief moet bekijken, wat daar over het algemeen te weinig wordt gedaan.
De VS is het meest vooruitstrevende én een een derde wereld land in één ... Vrij absurd en extreem iddquote:Op woensdag 5 november 2008 15:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is een land van extremen. Gemiddeld genomen hebben ze bijvoorbeeld niet zo'n denderend kennisniveau voo een Westers land, maar ze hebben bijvoorbeeld wat wetenschap betreft wel een uitstekende toplaag. Kijk eens naar de internationale ranglijsten van universiteiten bijvoorbeeld.
Een derde wereld land is wat overdreven. Daarnaast is dit niet zo vreemd of uniek eigenlijk. De voormalige Sovjet-Unie was wat dat betreft bijvoorbeeld nog veel extremer.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De VS is het meest vooruitstrevende én een een derde wereld land in één ... Vrij absurd en extreem idd
Een derde wereld land vind ik niet overdreven. Tenminste op sommige plaatsen bedoel ik dan. Dat heeft Katrina bv nog bewezen.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een derde wereld land is wat overdreven. Daarnaast is dit niet zo vreemd of uniek eigenlijk. De voormalige Sovjet-Unie was wat dat betreft bijvoorbeeld nog veel extremer.
De verwachtingen zijn natuurlijk ongekend hoog, dat wordt nog een hele zware klusquote:Op woensdag 5 november 2008 15:10 schreef VeX- het volgende:
Klinkende overwinning. Nu moet hij het nog wel even zien waar te maken.
De mensen die op Gore stemden, die notabene de popular vote won... moesten het net als McCain nu ook doen met senaatszetels en housezetels voor een goede 8 jaar.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:10 schreef laforest het volgende:
Toch hebben 53,356,250 mensen op McCain gestemd volgens de laatste cijfers van CNN, maar die worden nu niet vertegenwoordigd.
Als de Vos de passie preekt, boer,pas op je kippen.quote:
Nee nee, want George W. Bush was een president voor ALLE Amerikanen, aldus laforestquote:Op woensdag 5 november 2008 15:40 schreef maartena het volgende:
[..]
De mensen die op Gore stemden, die notabene de popular vote won... moesten het net als McCain nu ook doen met senaatszetels en housezetels voor een goede 8 jaar.
quote:Op woensdag 5 november 2008 15:41 schreef Marsyas het volgende:
[..]
Als de Vos de passie preekt, boer,pas op je kippen.
(vertaling: Rot toch op met je "dussuh.." naïef embryo).
![]()
Dat moeten we in Europa toch nodig ons geheugen opfrissen.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Een derde wereld land vind ik niet overdreven. Tenminste op sommige plaatsen bedoel ik dan. Dat heeft Katrina bv nog bewezen.
Dit is een land waarin 10 tot 15 % van de bevolking onder de armoedegrens leeft. En niet te vergeten , 58.5 % van de Amerikanen leeft tussen zijn 25ste en 75ste minstens één jaar onder de armoede grens. Dat zijn dingen die wij ons in Europa niet meer kunnen voorstellen ...
Er deed wel meer 'familie van' mee. In North Carolina was Elisabeth Dole kandidaat voor de senaat. Ze is de vrouw van Bob Dole, de voormalige presidentskandidaat.quote:Op woensdag 5 november 2008 14:41 schreef Arn0 het volgende:
Er deed ook een Rockefeller mee.(familie van?)
Edit: Ja dus, achterkleinzoon.
The Onion.quote:
De Green Party heeft niet gewonnen.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:42 schreef Re het volgende:
YES. linkse hippies aan de macht in de VS.. flowerpower rulezzz
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |