abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62970691
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:04 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Over het algemeen niet hoor.
Ik ben helemaal geen VS adept maar op veel vlakken lopen ze gewoon voor. Het sociale systeem zouden veel mensen anders zien, in nederland, maar zij kiezen er zelf zo voor. Dus dat kan je moeilijk een achterstand noemen. Met obama zal het iets meer naar europese modellen gaan, wat ik wel toejuich voor een deel.
Ze maken fouten met privacy beleid, buitenlands beleid, oorlog etc. Maar ergens politiek niet mee eens zijn zegt niet of een land voorligt of niet. Aangezien het meeste wat er toe doet als eerste in de VS is of er vandaan komt zegt genoeg. Ik zou geen land weten wat structureel beter is.

en nee, ik zou er niet heen emigreren, misschien een aantal jaar werken maar dat wil ik in zoveel landen wel. Ik vind het nederlandse systeem in de sociale zekerheid beter en voor een deel de manier van politiek bedrijven ook. Maar ontkennen dat de VS voorloopt in de wereld komt bij mij een beetje zuur en wereldvreemd over.
Welke vlakken lopen ze voor, misschien op enkele dingen qua wetenschap, maar kan er verder weinig verzinnen. Kennis en technologie worden door bedrijven ook overzee's uitgewisseld dus qua kennis helpen we elkaar en spreek je meer van "het westen".

Maar over zaken als het niveau van het onderwijs, gezondheidszorg, schoon drinkwater vind ik ze achter lopen. Met achter lopen bedoel ik niet alleen qua technologie, maar qua beleid van een 1e wereldland wat anno 2008 mogelijk is. Ook economisch lopen ze achter op Europa, tuurlijk hebben ze de 2e of 3e grootste economie, maar ik vind dat je het relatief moet bekijken, wat daar over het algemeen te weinig wordt gedaan.
  Donald Duck held woensdag 5 november 2008 @ 15:08:39 #277
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62970781
Ik zit nu ook nog eens die speech terug te luisteren en lezen in dat park. Echt een perfecte speech zeg, er zit echt enorm veel in. Hij weet echt precies de juiste plekken te raken daarmee.
Die opening alleen al, prachtig
If there is anyone out there who still doubts that America is a place where all things are possible; who still wonders if the dream of our founders is alive in our time; who still questions the power of our democracy, tonight is your answer.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 5 november 2008 @ 15:10:42 #278
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_62970842
Klinkende overwinning. Nu moet hij het nog wel even zien waar te maken.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_62970854
* Toad is ook weer wakker.
Het was een mooie nacht.
CNN verwacht dat Rahm Emanuel Chief of Staff wordt.
  woensdag 5 november 2008 @ 15:11:25 #280
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62970861
ik heb hem net ook ff gekeken... erg mooie speech, wat een rust ,kalmte en gedrevenheid komt er uit die man, en realistisch (false starts, wrong turns...)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_62970904
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:05 schreef yorkick het volgende:

[..]

Welke vlakken lopen ze voor, misschien op enkele dingen qua wetenschap, maar kan er verder weinig verzinnen. Kennis en technologie worden door bedrijven ook overzee's uitgewisseld dus qua kennis helpen we elkaar en spreek je meer van "het westen".

Maar over zaken als het niveau van het onderwijs, gezondheidszorg, schoon drinkwater vind ik ze achter lopen. Met achter lopen bedoel ik niet alleen qua technologie, maar qua beleid van een 1e wereldland wat anno 2008 mogelijk is. Ook economisch lopen ze achter op Europa, tuurlijk hebben ze de 2e of 3e grootste economie, maar ik vind dat je het relatief moet bekijken, wat daar over het algemeen te weinig wordt gedaan.
Het is een land van extremen. Gemiddeld genomen hebben ze bijvoorbeeld niet zo'n denderend kennisniveau voo een Westers land, maar ze hebben bijvoorbeeld wat wetenschap betreft wel een uitstekende toplaag. Kijk eens naar de internationale ranglijsten van universiteiten bijvoorbeeld.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 5 november 2008 @ 15:27:55 #282
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_62971363
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is een land van extremen. Gemiddeld genomen hebben ze bijvoorbeeld niet zo'n denderend kennisniveau voo een Westers land, maar ze hebben bijvoorbeeld wat wetenschap betreft wel een uitstekende toplaag. Kijk eens naar de internationale ranglijsten van universiteiten bijvoorbeeld.
De VS is het meest vooruitstrevende én een een derde wereld land in één ... Vrij absurd en extreem idd
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 5 november 2008 @ 15:30:24 #283
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62971467
Naast een aantal homo-issues die zijn afgeblazen, zijn er ook positieve ontwikkelingen: euthenasie in Washington is goedgekeurd, een nee voor "Human Life from Moment of Conception" in Colorado en een JA voor Drugs voor medisch gebruik en stamcellenonderzoek in Michigan.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62971508
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De VS is het meest vooruitstrevende én een een derde wereld land in één ... Vrij absurd en extreem idd
Een derde wereld land is wat overdreven. Daarnaast is dit niet zo vreemd of uniek eigenlijk. De voormalige Sovjet-Unie was wat dat betreft bijvoorbeeld nog veel extremer.
  woensdag 5 november 2008 @ 15:36:49 #285
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_62971686
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een derde wereld land is wat overdreven. Daarnaast is dit niet zo vreemd of uniek eigenlijk. De voormalige Sovjet-Unie was wat dat betreft bijvoorbeeld nog veel extremer.
Een derde wereld land vind ik niet overdreven. Tenminste op sommige plaatsen bedoel ik dan. Dat heeft Katrina bv nog bewezen.
Dit is een land waarin 10 tot 15 % van de bevolking onder de armoedegrens leeft. En niet te vergeten , 58.5 % van de Amerikanen leeft tussen zijn 25ste en 75ste minstens één jaar onder de armoede grens. Dat zijn dingen die wij ons in Europa niet meer kunnen voorstellen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_62971786
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:10 schreef VeX- het volgende:
Klinkende overwinning. Nu moet hij het nog wel even zien waar te maken.
De verwachtingen zijn natuurlijk ongekend hoog, dat wordt nog een hele zware klus
  woensdag 5 november 2008 @ 15:40:51 #287
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62971836
quote:
Op woensdag 5 november 2008 09:10 schreef laforest het volgende:
Toch hebben 53,356,250 mensen op McCain gestemd volgens de laatste cijfers van CNN, maar die worden nu niet vertegenwoordigd.
De mensen die op Gore stemden, die notabene de popular vote won... moesten het net als McCain nu ook doen met senaatszetels en housezetels voor een goede 8 jaar.

Life is a bitch. Over 2 jaar mogen de Republikeinen proberen een congress-meerderheid te halen, en in 4 jaar mag Miss Alaska 1984 weer wat proberen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 5 november 2008 @ 15:41:47 #288
231196 Marsyas
Bipolarized : Boo ! 2U2
pi_62971874
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:58 schreef Re het volgende:

[..]

KKK heeft Obama endorsed dussuh...
Als de Vos de passie preekt, boer,pas op je kippen.
(vertaling: Rot toch op met je "dussuh.." naïef embryo).
Kapitalisme. De financiële übermensch ?
2 question, or not 2 question ? That is the answer.
Bipolarize ! All sane people do...2 see more than 1...
Ecology first, economy later, when we can afford it.
pi_62971957
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:40 schreef maartena het volgende:

[..]

De mensen die op Gore stemden, die notabene de popular vote won... moesten het net als McCain nu ook doen met senaatszetels en housezetels voor een goede 8 jaar.

Nee nee, want George W. Bush was een president voor ALLE Amerikanen, aldus laforest
pi_62971977
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:41 schreef Marsyas het volgende:

[..]

Als de Vos de passie preekt, boer,pas op je kippen.
(vertaling: Rot toch op met je "dussuh.." naïef embryo).

pi_62972047
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Een derde wereld land vind ik niet overdreven. Tenminste op sommige plaatsen bedoel ik dan. Dat heeft Katrina bv nog bewezen.
Dit is een land waarin 10 tot 15 % van de bevolking onder de armoedegrens leeft. En niet te vergeten , 58.5 % van de Amerikanen leeft tussen zijn 25ste en 75ste minstens één jaar onder de armoede grens. Dat zijn dingen die wij ons in Europa niet meer kunnen voorstellen ...
Dat moeten we in Europa toch nodig ons geheugen opfrissen.

Natuurlijk zijn dergelijke statistieken afhankelijk van definities en is die van de VS en Canada wat losser dan die van de EU als ik het goed heb, maar dan nog is het in het Oost-Blok, Italië en Griekenland b.v. ook niet zo denderend. In Noord-West Europa dan weer wel, maar je kunt nou niet bepaald stellen dat alle overige landen derde wereldlanden zijn.
pi_62972115
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:41 schreef Arn0 het volgende:
Er deed ook een Rockefeller mee. (familie van?)
Edit: Ja dus, achterkleinzoon.
Er deed wel meer 'familie van' mee. In North Carolina was Elisabeth Dole kandidaat voor de senaat. Ze is de vrouw van Bob Dole, de voormalige presidentskandidaat.
pi_62972155
Ongelooflijk dat die gast in Alaska gewoon wint na al die dingen waar ze hem voor veroordeeld hebben .
-
pi_62972171
Was leuk om te volgen vannacht
Nu val ik in een zwart gat
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_62972184
RCP.com geeft de Senaatszetel van Minnesota aan de GOP...
  woensdag 5 november 2008 @ 15:53:16 #296
231196 Marsyas
Bipolarized : Boo ! 2U2
pi_62972282
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kapitalisme. De financiële übermensch ?
2 question, or not 2 question ? That is the answer.
Bipolarize ! All sane people do...2 see more than 1...
Ecology first, economy later, when we can afford it.
pi_62972289
We weten nu ook al wie de man v/h jaar wordt bij Time Magazine.
  woensdag 5 november 2008 @ 15:57:46 #298
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62972423
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:44 schreef rvlaak_werk het volgende:

Bron?
The Onion.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 5 november 2008 @ 16:04:08 #299
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62972630
quote:
Op woensdag 5 november 2008 09:42 schreef Re het volgende:
YES. linkse hippies aan de macht in de VS.. flowerpower rulezzz
De Green Party heeft niet gewonnen.

Jij snapt de verhoudingen tussen links en recht en het verschil met Nederlands links en rechts dus ook al niet. (niet ongewoon hoor, er zijn er wel meer).
-
pi_62972740
tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')