wat denk jezelf, ook al heb je een drupje zwart bloed, dan word je nog zelfs zwart genoemd. en het zijn geen zwarte roots maar afrikaanse roots. Niet alleen afrikanen zijn zwart.quote:Op woensdag 5 november 2008 08:44 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Goh, zou het er iets mee te maken hebben dat zij de winnaars zijn in dit verhaal?
Verder beetje jammer dat het er op lijkt dat de kranten vooral gaan koppen met dat ie eerste zwarte/afro-american president is... ja ok heeft voor amerika wat historische waarde maar mag wel iets minder nadruk op, en hij is half zwart, half blank... waarom dan elke keer alleen nadruk op z'n zwarte roots?
Over het algemeen niet hoor.quote:
Het ligt er maar net aan waar je het grootste belang aan hecht. Mijn vriendin wil volgend jaar in de VS gaan werken omdat ze inderdaad mijlenver voor liggen op wetenschappelijk gebied. Er woont hier echter ook een Amerikaan in de straat die er bewust voor heeft gekozen om zijn dochter in Nederland op te voeden, vanwege het onderwijs en sociale stelsel aldaar.quote:Op woensdag 5 november 2008 14:04 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Over het algemeen niet hoor.
Ik ben helemaal geen VS adept maar op veel vlakken lopen ze gewoon voor. Het sociale systeem zouden veel mensen anders zien, in nederland, maar zij kiezen er zelf zo voor. Dus dat kan je moeilijk een achterstand noemen. Met obama zal het iets meer naar europese modellen gaan, wat ik wel toejuich voor een deel.
Ze maken fouten met privacy beleid, buitenlands beleid, oorlog etc. Maar ergens politiek niet mee eens zijn zegt niet of een land voorligt of niet. Aangezien het meeste wat er toe doet als eerste in de VS is of er vandaan komt zegt genoeg. Ik zou geen land weten wat structureel beter is.
en nee, ik zou er niet heen emigreren, misschien een aantal jaar werken maar dat wil ik in zoveel landen wel. Ik vind het nederlandse systeem in de sociale zekerheid beter en voor een deel de manier van politiek bedrijven ook. Maar ontkennen dat de VS voorloopt in de wereld komt bij mij een beetje zuur en wereldvreemd over.
quote:Op woensdag 5 november 2008 14:19 schreef BB-boy het volgende:
Weet iemand waar ik de volledige speech van McCain terug kan vinden?
quote:Black Man Given Nation's Worst Job
WASHINGTON—African-American man Barack Obama, 47, was given the least-desirable job in the entire country Tuesday when he was elected president of the United States of America. In his new high-stress, low-reward position, Obama will be charged with such tasks as completely overhauling the nation's broken-down economy, repairing the crumbling infrastructure, and generally having to please more than 300 million Americans and cater to their every whim on a daily basis. As part of his duties, the black man will have to spend four to eight years cleaning up the messes other people left behind. The job comes with such intense scrutiny and so certain a guarantee of failure that only one other person even bothered applying for it. Said scholar and activist Mark L. Denton, "It just goes to show you that, in this country, a black man still can't catch a break."
Er deed ook een Rockefeller mee.quote:Op woensdag 5 november 2008 14:33 schreef Elfletterig het volgende:
Nog een grappig dingetje tussendoor, dat me gisterenavond op CNN opviel. Er was ook aandacht voor de senaatsverkiezingen en daarbij kwamen ook de kandidaten in Alabama in beeld.
Sessions
Figures
Ik dacht: dat zal vast wel een technisch foutje van CNN zijn, maar niks is minder waar. De kandidaten heten gewoon werkelijk Sessions (R) en Figures (D), zoals hier valt te lezen:
http://en.wikipedia.org/w(...)ion_in_Alabama,_2008
Overigens hebben de sessies het gewonnen van de figuren
Bedankt. Mooie speech van McCain.quote:
KKK heeft Obama endorsed dussuh...quote:Op woensdag 5 november 2008 08:24 schreef Marsyas het volgende:
Hi,All
Blah blah blah,etc. Echte change moet ik nog zien..Ben blij dat het McCain niet is, maar de tijd zal leren of Obama's politieke idealen het gaan halen, het boe-geroep tijdens McCain's waardige loser-speech zegt mij genoeg. Die halvegare Southeners zijn in staat weer massaal lid van de KKK te worden, want angst is een slechte raadgever..Amerika moet nog steeds heel veel leren.
quote:Op woensdag 5 november 2008 14:47 schreef aardappel het volgende:
damn, was om half 5 in slaap gevallen :\ net iets te vroeg
quote:Op woensdag 5 november 2008 14:47 schreef aardappel het volgende:
damn, was om half 5 in slaap gevallen :\ net iets te vroeg
Geen idee, maar ik heb het vermoeden van wel eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 5 november 2008 14:51 schreef Bananenman het volgende:
Is er al wat over de opkomst bekend? Historisch hoog?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |