abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62882918
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

[Fotowedstrijd centrale topic]November Straat&Stadsbeeld

Succes mensen

[ Bericht 82% gewijzigd door HMaster-II op 02-11-2008 15:08:54 ]
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_62883455
]
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 22:14 schreef Shark.Bait het volgende:
yw.

Heeft de Fok FOT wedstrijd nog wel zin als elke keer dezelfde wint?
Ik doe al niet meer mee
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  Admin zondag 2 november 2008 @ 15:39:13 #3
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_62883616
quote:
Op zondag 2 november 2008 15:30 schreef -Marjo- het volgende:
]
[..]

Ik doe al niet meer mee
onzin. Punt is dat er te weinig deelnemers zijn. Misschien de fp wat misbruiken om de fotowedstrijden te promoten en meer mensen zo gek te krijgen mee te doen (bv door meer prijzen te regelen via pr?) Verder meer mensen aansporen tot stemmen, bijvoorbeeld door ook onder de stemmers een klein prijsje te verloten.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 2 november 2008 @ 17:59:33 #4
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_62886888
quote:
]
[..]

Ik doe al niet meer mee
Wat een onzin.
Als jij de beste cq mooiste foto maakt dan verdien je het gewoon om te winnen.
Aan ons de taak om jouw te overtreffen.
  zondag 2 november 2008 @ 18:22:09 #5
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_62887529
quote:
]
[..]

Ik doe al niet meer mee
Tuurlijk moet je wel mee blijven doen. Er is niets mis met het niveau hoog houden! Mensen die vinden dat je niet meer mee moet doen zijn gewoon jaloers.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_62889334
quote:
]
[..]

Ik doe al niet meer mee
Tuurlijk wel! De beste wint en als jij dat voor de zoveelste keer bent, dan is dat dus omdat jij gewoon de allerbeste bent! Je inspireert anderen ook weer met je foto's en daagt ons ermee uit om nog originerel en creatiever te zijn. En ik vind je foto's prachtig om te zien, dus vooral doorgaan!
  zondag 2 november 2008 @ 19:58:27 #7
81996 Bond
License to kill
pi_62890321
Lijkt mij ook niet de goede rede dat je omdat je wint niet meer mee gaat doen. Zorgt allemaar voor weer een deelnemer minder. Ik denk zelf niet dat het probleem ligt bij te weinig prijzen, dat er al een prijs bijzit is al geweldig. Heb zelf bij deze maand nog geen enkel idee.
Geen commentaar
  zondag 2 november 2008 @ 20:17:50 #8
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_62890973
quote:
]
[..]

Ik doe al niet meer mee
Ik vind juist dat je mee moet blijven doen om een goed voorbeeld te geven en mensen aan te sporen ook kwaliteit te leveren. Ik kijk graag naar je foto's en ik leer er ook van.
Dus blijf je best doen Dan doen wij dat ook
  Admin zondag 2 november 2008 @ 20:34:23 #9
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_62891460
quote:
Op zondag 2 november 2008 19:58 schreef Bond het volgende:
Lijkt mij ook niet de goede rede dat je omdat je wint niet meer mee gaat doen. Zorgt allemaar voor weer een deelnemer minder. Ik denk zelf niet dat het probleem ligt bij te weinig prijzen, dat er al een prijs bijzit is al geweldig. Heb zelf bij deze maand nog geen enkel idee.
mwoa, met meer prijzen lok je meer mensen uit mee te doen. Er zijn compleet onbeduidende sites die honderden zo niet duizenden inzendingen per wedstrijd krijgen en hier zit het zo rond de 20 ofzo. Dan is de kans al snel aanwezig dat één persoon meerdere keren wint. Stoppen met meedoen is dan idd geen optie. De beste optie is manieren bedenken om meer mensen aan het meedoen te krijgen.
pi_62891903
Nou...nog geen foto's hier he Zal ik er dan eens eentje plaatsen?

En ook een zwartwit-versieetje

[ Bericht 18% gewijzigd door PdeHoog op 02-11-2008 21:12:56 ]
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_62892050
Oeee ik heb al een leuk ideetje na het zien van bovenstaande. Moet ik alleen niet vergeten de automatische flitser uit te zetten voordat ik alles en iedereen blind maak
pi_62894280
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:48 schreef PdeHoog het volgende:
Nou...nog geen foto's hier he Zal ik er dan eens eentje plaatsen?

[ afbeelding ]

En ook een zwartwit-versieetje

[ afbeelding ]
vote waardig spul
Every war is different, every war is the same.
  zondag 2 november 2008 @ 22:13:02 #13
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_62894593
Uitdagend thema

Zit helaas nog steeds te wachten op 5 rolletjes straatspul... anyway ik ga m'n best doen deze maand.

Hier alvast eentje ter motivatie

Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_62894660
Leuk onderwerp! Het hele straatfotografie topic past hier bij. Dus volgens mij genoeg inzendingen mogelijk. Maar toch ga ik maar wat nieuws zoeken denk ik.
pi_62894847
Heb nog wat leuks gevonden:

"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_62901006
quote:
Op zondag 2 november 2008 15:39 schreef Danny het volgende:

[..]

onzin. Punt is dat er te weinig deelnemers zijn. Misschien de fp wat misbruiken om de fotowedstrijden te promoten en meer mensen zo gek te krijgen mee te doen (bv door meer prijzen te regelen via pr?) Verder meer mensen aansporen tot stemmen, bijvoorbeeld door ook onder de stemmers een klein prijsje te verloten.
misschien ipv een maandopdracht er een 2 wekelijkse opdracht van maken... Ik heb sinds korte tijd ook een nieuwe camera dus wil me wel wat vaker in dit subforum laten zien... maar zoals de vorige opdracht daar kon ik persoonlijk (nog) niet zo veel mee en dan moet je gelijk een hele maand wachten totdat er een nieuwe opdracht komt...

Uiteraard kun je je fotoos ook in andere topics laten zien... het idee van zo'n wedstrijd lijkt mij (correct me if i'm wrong) om mensen te prikkelen om creatief te zijn... maar wellicht moet je de prikkel wat vaker aanbieden dan 1x in de maand...

(op nikon forum doen ze een week opdracht en dat is wellicht wat aan de snelle kant...)

zomaar een ideetje
pi_62901157
quote:
Op maandag 3 november 2008 09:30 schreef Uncle het volgende:
en dan moet je gelijk een hele maand wachten totdat er een nieuwe opdracht komt...
Daarom staan alle onderwerpen al in het topic Je kan dus rustig aan een ander onderwerp werken alvast
  FOK!fotograaf maandag 3 november 2008 @ 10:03:05 #18
148247 taxibabe
pi_62901586
Ik heb 1 straatfoto in mn archief:

pi_62902601
quote:
Op maandag 3 november 2008 10:03 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb 1 straatfoto in mn archief:

[ afbeelding ]
Ik vond die ander leuker
  FOK!fotograaf maandag 3 november 2008 @ 11:05:03 #20
148247 taxibabe
pi_62902813
quote:
Op maandag 3 november 2008 10:55 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik vond die ander leuker
Deze?
pi_62902980
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:05 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Deze?
[ afbeelding ]
Yup
  Admin maandag 3 november 2008 @ 11:31:07 #22
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_62903519
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:05 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Deze?
[ afbeelding ]
oeee, lekker seventies achtig sfeertje
pi_62903601
quote:
Ik doe al niet meer mee
Verstandig, je moet stoppen op je hoogtepunt de pest is dat je een hoogtepunt pas herkent als het al voorbij is

Maar alle gekheid op een stokje: natuurlijk doe je gewoon mee. Of niet. Dat bepaal je namelijk zelf. Je laat je toch niet wegjagen omdat 1 user zich eraan stoort dat steeds dezelfde wint? Lekker belangrijk. Net zomin als je je laat overhalen om wel mee te doen door andere users. Zolang je het leuk vindt om mee te doen, doe je mee. Vind je het niet meer leuk, dan doe je niet meer mee.

En dat er dan weer mensen allerlei oplossingen aan gaan dragen voor een probleem dat niet bestaat, vind ik een beetje paniekvoetbal eerlijk gezegd. Prima als je meer deelnemers aan de wedstrijd wilt (Waarom eigenlijk? Wat is het doel? Wat is het middel?), maar ga nou niet achter zo'n mini-incidentje aan lopen hollen.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  maandag 3 november 2008 @ 11:53:17 #24
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62904029
quote:
]
[..]

Ik doe al niet meer mee
Jij doet al wel weer mee! Ik zeg van de week nog in het herfstfoto's topic dat je een groot, groot talent bent!!!!! En daar wil ik graag foto's van zien. Je verrast me telkens weer met je creativiteit, dus please, vooral doorgaan. Niets aantrekken van jaloerse mensen.

Wat ik me wél afvraag is het volgende. Hoeveel muren heb jij eigenlijk in je huis??

Dan even wat foto's

Typisch straatbeeld Dublin (Nee hoor, zo vaak zie je deze knakkers nu ook weer niet staan)

Dit is wel typisch straatbeeld Dublin, helaas

En hier typisch Galway, Shopstreet op een normale dag. Altijd kunstenaars en heel erg druk.

Zit er iets bij??
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Admin maandag 3 november 2008 @ 11:59:35 #25
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_62904162
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:34 schreef Vliegvrager het volgende:

Prima als je meer deelnemers aan de wedstrijd wilt (Waarom eigenlijk? Wat is het doel? Wat is het middel?), maar ga nou niet achter zo'n mini-incidentje aan lopen hollen.
Het doel lijkt me duidelijk. Meer variatie, meer mensen in FOT wat inhoudt dat er meer mensen beter leren fotograferen, er meer interactiviteit is, etc. etc. etc. Dat heeft overigens niet zoveel met deze situatie te maken hoor. Het was wel een trigger om een paar ideeën eens uit te spreken.
pi_62904284
Nee, ik wil me zeker niet door 1 user laten wegjagen. Mijn eerste reactie op de post van die user was: negeren. Zelf stuurt hij ook niets in.

Maar wat nou als er meer users zijn die zo denken en niet meedoen omdat ze vinden dat ze geen kans maken? Dan loopt het aantal inzendingen terug en dat wil ik niet op mijn geweten hebben.

Ik vind het onwijs leuk om iedere maand meedoen. Ik vind het een uitdaging om iedere keer net effe iets anders in te sturen dan de rest.
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
  maandag 3 november 2008 @ 12:15:23 #27
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_62904504
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:04 schreef -Marjo- het volgende:

Maar wat nou als er meer users zijn die zo denken en niet meedoen omdat ze vinden dat ze geen kans maken? Dan loopt het aantal inzendingen terug en dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
Het enige wat jij op je geweten hebt is dat je de lat hoog legt in deze fotowedstrijden. Als er users zijn die niet meer mee willen doen omdat ze vinden dat ze geen kans meer maken is dat hun probleem en instelling.
Ik zou dat kleinzielige gedrag gewoon lekker negeren en ons blijven verblijden met originele en mooi uitgevoerde foto's.
pi_62904801
en andere optie zou wellicht zijn dat men wat meer informatie bij hun foto plaatst... want ik zie wel eens fotoos met hetzelfde materiaal als ik heb dat ik me afvraag hoe mensen zulke mooie fotoos krijgen... Op die manier krijg je het wedstrijd element en tegelijkertijd een leermoment voor de anderen...

dus naast de standaard info als materiaal en camera instellingen (welke je ook in de foto kunt vinden) is het wellicht ook leuk om andere zaken eens te weten als de gedachtengang bij een opgezette foto (studio) of hoeveel fotoos er geschoten zijn of dat het in een keer goed was (ik schiet er meestal 10 voor 1 goede), dus meer het creatieve process dan het technische verhaal.

Want over technische aspecten van fotografie is genoeg te vinden op internet maar fotografie is grotendeels een creatief denkprocess en het kan erg intressant zijn om te weten hoe anderen het aanpakken en bedenken om daar zelf ook de goede punten uit te halen... Want van alleen maar kijken naar de foto's van Marjo raak je alleen maar sprakeloos en leer je eigelijk niet zo heel veel... behalve dat ik nog een hoop te leren heb

pi_62905225

Heb ik ook nog wel liggen, als ik een hele maand geen tijd heb. ;D

Over de discussie, het is een wedstrijd. Je moet goed zijn om te winnen. Is er toevallig vaker iemand winnaar zou dat je niet moeten weerhouden van meedoen.

Persoonlijk heb ik meestal last van tijd en inspiratie bij onderwerp achtig gebrek. Ik denk dat dit onderwerp wel weer wat meer inzendingen gaat krijgen.
pi_62905560
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:29 schreef Uncle het volgende:
en andere optie zou wellicht zijn dat men wat meer informatie bij hun foto plaatst... want ik zie wel eens fotoos met hetzelfde materiaal als ik heb dat ik me afvraag hoe mensen zulke mooie fotoos krijgen... Op die manier krijg je het wedstrijd element en tegelijkertijd een leermoment voor de anderen...

dus naast de standaard info als materiaal en camera instellingen (welke je ook in de foto kunt vinden) is het wellicht ook leuk om andere zaken eens te weten als de gedachtengang bij een opgezette foto (studio) of hoeveel fotoos er geschoten zijn of dat het in een keer goed was (ik schiet er meestal 10 voor 1 goede), dus meer het creatieve process dan het technische verhaal.

Want over technische aspecten van fotografie is genoeg te vinden op internet maar fotografie is grotendeels een creatief denkprocess en het kan erg intressant zijn om te weten hoe anderen het aanpakken en bedenken om daar zelf ook de goede punten uit te halen... Want van alleen maar kijken naar de foto's van Marjo raak je alleen maar sprakeloos en leer je eigelijk niet zo heel veel... behalve dat ik nog een hoop te leren heb

Ik heb geen techniek, ik doe eigenlijk maar wat. Meestal lukt het wat ik wil en soms ook niet.
Woeiii - Blog
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 3 november 2008 @ 13:07:09 #31
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62905723
straat.. hmm eens gaat nadenken

de oppering van 2 weken een wedstrijd, lijk mij niet zo heel goed, k heb nu al bijna geen tijd en dat met fulltime thuiszitten

@marjo, eerst was t puckzz die veel won nu ben jij het, ben blij en geniet ervan

technische aspecten gaan noemen bij een wedstrijd lijkt mij niet echt en meerwaarde hebben. instellingen kun je vinden in de exif en voor de rest is t hier iig gewoon wat aankloten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_62905905
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:07 schreef Ynske het volgende:
@marjo, eerst was t puckzz die veel won nu ben jij het, ben blij en geniet ervan
Puckzzz had volgens mij vooral heeeeeeeeeeel veel derde plekken
quote:
Technische aspecten gaan noemen bij een wedstrijd lijkt mij niet echt en meerwaarde hebben. instellingen kun je vinden in de exif en voor de rest is t hier iig gewoon wat aankloten
Mee eens Het is vooral veel kijken naar andere foto's, een goed idee krijgen, dat zo goed mogelijk uitvoeren en laten zien (en hopen dat je wat feedback krijgt) en verder lekker bezig zijn met je hobby
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 3 november 2008 @ 13:23:15 #33
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62906121
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:14 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Puckzzz had volgens mij vooral heeeeeeeeeeel veel derde plekken
[..]
ow nouja je snapte mijn punt
quote:
Mee eens Het is vooral veel kijken naar andere foto's, een goed idee krijgen, dat zo goed mogelijk uitvoeren en laten zien (en hopen dat je wat feedback krijgt) en verder lekker bezig zijn met je hobby
das idd heel belangrijk
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 3 november 2008 @ 13:29:33 #34
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62906284
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:23 schreef Ynske het volgende:

das idd heel belangrijk
Precies!!
pi_62908355
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:04 schreef -Marjo- het volgende:

Ik voel me inderdaad elke keer dat ik mee doe al op voorhand geïntimideerd door jouw fotokunsten... Badend in het zweet word ik wakker en schreeuw: Aaaaaaarghhhhh, -Marjo-!

Misschien moeten we voor jou een soort handicap-systeem bedenken, net als bij golf...
quote:
Ik vind het onwijs leuk om iedere maand meedoen. Ik vind het een uitdaging om iedere keer net effe iets anders in te sturen dan de rest.
Maar nu even serieus: dit is de reden waarom je dus mee moet blijven doen. Jij legt de lat ergens neer en dan is het aan mij / ons om daar bij in de buurt te komen of overheen te gaan. Zonder mensen die beter dan jezelf fotograferen leer je niks. "Nadeel" bij jouw foto's is alleen dat het vaak het zien van de simpelheid van een beeld is en jij daardoor een pakkende foto maakt. Dat "zien" leer je niet 1-2-3 maar het zet, mij in ieder geval wel, steeds aan het denken.

En so what dat je vaker wint. Als je een uitbouw nodig hebt om alles op te hangen komen we wel een handje helpen met metselen. Gewoon een meet van maken...

Mee blijven doen dus!
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
pi_62908521
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:07
technische aspecten gaan noemen bij een wedstrijd lijkt mij niet echt en meerwaarde hebben. instellingen kun je vinden in de exif en voor de rest is t hier iig gewoon wat aankloten
tsja iedereen zijn mening uiteraard, maar ik ben dus een van die beginnende gebruikers die wellicht een aanwinst kan zijn voor de fotowedstrijd... dat wil uiteraard niet zeggen dat alles wat ik zeg moet gebeuren... maar misschien is het een manier om mensen zoals mij enthousiast te maken voor fotowedstrijden als deze...

Als ik sommige fotoos zie wil ik wel meer weten dan er in de exif data staat... op papier is een foto maken niet zo moeilijk namelijk En met sporten kreeg ik van de coach altijd de regel: "van kijken naar een pianist leer je niet piano spelen", het geheim is hard trainen EN veel doen... dat 'doen' is met fotografie ook vrij evident uiteraard maar als je hard wilt trainen is af en toe een goede tip, een inzicht van een ander of een duw de goede kant op ook wel lekker zonder dat je er altijd naar hoeft te vragen (waar een forum ook voor bedoeld is)

en zolang de topfotografen blijven roepen dat het allemaal maar aankloten en geluk is, wordt het ook niet heel erg intressant voor anderen om zich daarin te mengen...

maar goed, dat is mijn bescheiden mening en zonder dat zal ik ook mijn best eens proberen te doen met de opdrachten
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 3 november 2008 @ 15:06:49 #37
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62908651
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:00 schreef Uncle het volgende:

[..]

tsja iedereen zijn mening uiteraard, maar ik ben dus een van die beginnende gebruikers die wellicht een aanwinst kan zijn voor de fotowedstrijd... dat wil uiteraard niet zeggen dat alles wat ik zeg moet gebeuren... maar misschien is het een manier om mensen zoals mij enthousiast te maken voor fotowedstrijden als deze...

Als ik sommige fotoos zie wil ik wel meer weten dan er in de exif data staat... op papier is een foto maken niet zo moeilijk namelijk En met sporten kreeg ik van de coach altijd de regel: "van kijken naar een pianist leer je niet piano spelen", het geheim is hard trainen EN veel doen... dat 'doen' is met fotografie ook vrij evident uiteraard maar als je hard wilt trainen is af en toe een goede tip, een inzicht van een ander of een duw de goede kant op ook wel lekker zonder dat je er altijd naar hoeft te vragen (waar een forum ook voor bedoeld is)

en zolang de topfotografen blijven roepen dat het allemaal maar aankloten en geluk is, wordt het ook niet heel erg intressant voor anderen om zich daarin te mengen...

maar goed, dat is mijn bescheiden mening en zonder dat zal ik ook mijn best eens proberen te doen met de opdrachten
waarom stel je geen vragen daar waar ze zijn, kruip in de diverse topics, kijk, probeer, vraag en leer
ik zie niet ( maar dat zal dan wel weer door oogkleppen ofzo komen) waarom juist die info gegeven moet worden in een wedstrijd?
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 3 november 2008 @ 15:08:01 #38
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_62908688
Gisteren in Amsterdam over de Zeedijk en Warmoesstraat gelopen, maar om daar nu ff je camera te pakken.

BTW meestal wordt hij al voor je gepakt
pi_62912053
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:07 schreef Ynske het volgende:

Volgens mij zegt ie nou net dat het niet om die technische aspecten gaat. Juist het aankloten kan heel interessant zijn. Tegen wat voor problemen liep je aan? Hoe heb je die opgelost? Welke oplossingen werken (niet) en waarom (niet).

Om de foto van marjo uit deze wedstrijd als voorbeeld te nemen: hoe zorg je dat zo'n zakje blijft liggen? Waarom kies je deze DOF (wat de bijbehorende f-waarde is, vind ik een stuk minder boeiend), heb je andere scherptediepten geprobeerd? Andere standpunten? Meer slakjes? Dat soort vragen.

Ik ben gisteren de hele avond in de weer geweest voor 1 foto of het dat waard was, is een ander verhaal . Logischerwijs zaten er heel veel mislukte pogingen bij (anders was ik in een half uurtje klaar he). Van die fouten en van de oplossingen voor problemen waar je tegen aanloopt leer ik dan weer en een ander zou daar ook van kunnen leren. Veel meer dan van de exif of de uiteindelijk gekozen opstelling van de flitsers. Misschien wel aardig om eens een 'making of' topicje aan dit soort dingen te wijden.
Mijn DeviantART gallery
,
  maandag 3 november 2008 @ 17:19:45 #40
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_62912305
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:34 schreef Vliegvrager het volgende:
Je laat je toch niet wegjagen omdat 1 user zich eraan stoort dat steeds dezelfde wint?
Welke user stoort zich er aan dat -Marjo- de hele tijd wint?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 3 november 2008 @ 17:26:30 #41
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_62912494
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:47 schreef Ronalld het volgende:
[ afbeelding ]
Heb ik ook nog wel liggen, als ik een hele maand geen tijd heb. ;D

Over de discussie, het is een wedstrijd. Je moet goed zijn om te winnen. Is er toevallig vaker iemand winnaar zou dat je niet moeten weerhouden van meedoen.

Persoonlijk heb ik meestal last van tijd en inspiratie bij onderwerp achtig gebrek. Ik denk dat dit onderwerp wel weer wat meer inzendingen gaat krijgen.
Die vind ik erg leuk!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_62915629
quote:
Op maandag 3 november 2008 17:09 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Volgens mij zegt ie nou net dat het niet om die technische aspecten gaat. Juist het aankloten kan heel interessant zijn. Tegen wat voor problemen liep je aan? Hoe heb je die opgelost? Welke oplossingen werken (niet) en waarom (niet).

Om de foto van marjo uit deze wedstrijd als voorbeeld te nemen: hoe zorg je dat zo'n zakje blijft liggen? Waarom kies je deze DOF (wat de bijbehorende f-waarde is, vind ik een stuk minder boeiend), heb je andere scherptediepten geprobeerd? Andere standpunten? Meer slakjes? Dat soort vragen.

Ik ben gisteren de hele avond in de weer geweest voor 1 foto of het dat waard was, is een ander verhaal . Logischerwijs zaten er heel veel mislukte pogingen bij (anders was ik in een half uurtje klaar he). Van die fouten en van de oplossingen voor problemen waar je tegen aanloopt leer ik dan weer en een ander zou daar ook van kunnen leren. Veel meer dan van de exif of de uiteindelijk gekozen opstelling van de flitsers. Misschien wel aardig om eens een 'making of' topicje aan dit soort dingen te wijden.
Spuug
Woeiii - Blog
pi_62916030
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:53 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Jij doet al wel weer mee! Ik zeg van de week nog in het herfstfoto's topic dat je een groot, groot talent bent!!!!! En daar wil ik graag foto's van zien. Je verrast me telkens weer met je creativiteit, dus please, vooral doorgaan. Niets aantrekken van jaloerse mensen.

Wat ik me wél afvraag is het volgende. Hoeveel muren heb jij eigenlijk in je huis??
Thnx

En ja nog kale muren genoeg
Woeiii - Blog
pi_62920583
Hmm nu moet ik wel naar buiten
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 3 november 2008 @ 22:18:43 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62920680
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:15 schreef Miss_S het volgende:
Hmm nu moet ik wel naar buiten
of je knutselt een straatbeeldkijkdoos, of een legostraat
Today is life -

Dale Carnegie
pi_62920957
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:18 schreef Ynske het volgende:

[..]

of je knutselt een straatbeeldkijkdoos, of een legostraat
Dat is wel de perfecte oplossing voor iemand met straatvrees
  maandag 3 november 2008 @ 22:34:11 #47
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_62921248

Al een oudere foto. Vind hem niet goed voor deze wedstrijd dus wil iets nieuws gaan maken.. moet snel aan de slag gaan.
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:31:30 #48
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_62932462
Gewoon in nederland maak ik eigenlijk nooit straatfoto's, maar als ik dan op vakantie ben tja...

1

2

3

4

5

6
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_62933558
#2 vind ik het beste in de opdracht passen, pea
  dinsdag 4 november 2008 @ 13:55:12 #50
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_62934564
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:21 schreef PdeHoog het volgende:
Heb nog wat leuks gevonden:

Heel mooi vind ik die!

Ronalld, ik vind jouw foto geweldig! Echt een mooie plaat, vind ik.

Taxibabe, ook ik vind de kleurenversie mooier, maar ik ben toch niet echt weg van de foto. Sfeertje is lekker, maar ik vind 'm ook wat donker en had zelf links wat eraf gehaald (dus dat zwarte vlak niet erop gelaten).

ElizabethR: jammer dat foto 2 zo weinig contrast heeft, die vind ik in idee en compo namelijk het mooist van de drie.

Pea, ik vind nummer 2 en 6 allebei mooi. Nummer 2 past het best in het thema, bij 6 is het vooral leuk dat er een extraatje in zit (het bruidspaar), maar de foto zelf vind ik minder dan nummer 2.

Wat vinden jullie hiervan (de beste)?

1

2

3

4

5
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 4 november 2008 @ 14:51:38 #51
52657 pea4fun
pi_62935985
Sorry trouwens dat ik nog geen commentaar op mijn voorgangers heb gegeven, maar ik zit op mijn werk en kijk af en toe tussendoor. Ik beloof dat ik vanavond commentaar ga geven

ff snel, sugar die laatste spreekt mij meteen aan
  dinsdag 4 november 2008 @ 14:57:26 #52
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62936121
Ik vind de laatste ook het beste Sugar, vooral door de dieptewerking. En Pea, van jou nummertje 2. Megagaaf met die regen. De foto van Ronalld is ook erg mooi.
  Admin dinsdag 4 november 2008 @ 15:58:58 #53
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_62937713
Heb alleen nog een oudje liggen die enigszins voldoet

pi_62938047
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 15:58 schreef Danny het volgende:

[ afbeelding ]
Toch leuk shot, maar jammer van die auto. Al was dat volgens mij ook gezegt toen je em in eerste instantie postte.
  dinsdag 4 november 2008 @ 17:25:51 #55
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62939881
Ik zit nu achter een zeer trage internetverbinding dus kan ik geen feedback geven op de voorgangers, sorry

Zelf zit ik te denken aan deze:

deze,

of deze:

Maar welke?
pi_62943842
Ik ben in de archieven gedoken en de volgende gevonden, vinden jullie dit iets?

dinsdag 4 november 2008 @ 20:20:22 #57
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_62944738
Wow, die tweede, EchnaDarr!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:52:13 #58
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_62945800
Het is mij te overduidelijk tele. Alle perspectief valt weg en de beelden ogen veels te plat.

Sorry maar ik houd echt niet van dat op afstand candid kiekjes. Neem die 2e foto, grappig gevonden maar de foto straalt totaal geen sfeer uit. Het is een portretje op afstand op straat, maar dat maakt het voor mij geen straatfoto met sfeer. Nr 1 is weliswaar groothoek maar onscherp en ligt de nadruk op een fiets die ik niet interessant vind. Je hebt geprobeerd mensen vast te leggen maar op een te voorzichtige manier. Te sneaky en ik zie alleen maar ruggen.

Klink misschien allemaal heel hard ofzo... maar ik post alleen mijn mening en daar hoef je het natuurlijk helemaal niet mee eens te zijn...

Anyway, ga gewoon nog eens met die groothoek daar bij de Piazza schieten... is een geschikte locatie in ieder geval.

Naar mijn smaak post tot nu toe alleen Erasmo vote-waardig materiaal. nr 3!!

[ Bericht 22% gewijzigd door kvdv op 04-11-2008 21:07:41 ]
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:58:54 #59
52657 pea4fun
pi_62946038
@pdehoog, ik vind die tram leuker als die mensjes. En dan in zwartwit, normaal ben ik meer een kleurliefhebber, maar hier vind ik hem ongekleurd mooier

@elizabeth...ja ik ga helemaal van mijn voorkeur voor kleur af dit keer, want ook bij jou vind ik de man die langs de bedelaars afloopt de mooiste

@ronalld, afgesneden hoofden snap ik nooit zo. Ik vind wel het gehaaste in de regen mooi aan de foto, maar zal er niet gauw op stemmen, sorry

@miriampje. Het is weer een heel anders straatbeeld als wij hier (her)kennen, maar voor de betere kijker valt er toch heel wat uit te halen. Wel zou ik een stukje van de bovenkant afhalen, net boven de regenboog. Maar dat is mijn gevoel.

@sugar, aan foto 1 zie ik niet zo gauw een stads of straatbeeld, maar vind ik wel een erg mooie foto
2 is geinig, vooral met dat plasje tegen de muur maar om nou te zeggen straatbeeld...
3 vind ik wel erg mooi, maar dat is een foto die je groot groter grootst moet zien
4, ik heb niks met onscherpe beelden, en dit is een portretje, geen straatbeeld
5 vind ik erg mooi gewoon en past prima in deze wedstrijd

@danny, die plu ik vind em heel erg leuk. Het enige waarom ik er niet op zou stemmen is dat ie iets of wat krap aanvoelt, maar dan moeten er ook wel echt mensen met veel mooiere foto's komen. (en die auto stoort mij niet hoor)

@erasmo, ik geloof dat ik zou gaan voor 1, maar dan wel een stuk stoep eraf.

@ echnadarr die eerste vind ik leuker

Ik heb er nog 1 met dat bruidspaar, belicht op het bruidspaar dat in de schaduw loopt, dus wat erg licht op de achtergrond. Maar wel meer straatbeeld denk ik

en deze van hetzelfde plein

die ik ook nog wel grappig vind

Maar goed, zoals gewoonlijk de laatste tijd vergeet ik (of ben ik te lui) om een foto in te sturen
pi_62947325

Past dit misschien beter?
  dinsdag 4 november 2008 @ 22:01:54 #61
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_62948061
Geweldig, die blik, die peuk, en dat ukkie er achteraan
  dinsdag 4 november 2008 @ 22:27:11 #62
52657 pea4fun
pi_62948954
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:40 schreef Ronalld het volgende:
[ afbeelding ]
erg leuk
  dinsdag 4 november 2008 @ 22:43:49 #63
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_62949621
KvdV moet toch echt deze wedstrijd wel kunnen winnen

als iemand meestal vette street pix heeft is hij t wel!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  FOK!fotograaf dinsdag 4 november 2008 @ 22:56:10 #64
73911 ultra_ivo
pi_62950097
Goed, dan gooi ik er wat straat en stadsfoto's uit St. Petersburg van afgelopen zomer tegenaan

1)

2)

3)

4)

Ik heb nog wat straatfoto's uit Kiev ter bewerking klaarliggen, die zijn van afgelopen maand.
  woensdag 5 november 2008 @ 12:11:27 #65
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_62965662
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 15:58 schreef Danny het volgende:

[ afbeelding ]
Ik vind hem leuk, mooi moment, goed vastgelegd
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:25 schreef Erasmo het volgende:
Ik zit nu achter een zeer trage internetverbinding dus kan ik geen feedback geven op de voorgangers, sorry

[ afbeelding ]

deze,

[ afbeelding ]

of deze:

[ afbeelding ]

Maar welke?
Middelste trekt door de dieptewerking alle aandacht naar de persoon aan de andere kant. Lekker extreem contrast.
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 19:52 schreef EchnaDarr het volgende:
Ik ben in de archieven gedoken en de volgende gevonden, vinden jullie dit iets?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Onderste, maar ff dodgen op gezicht-wel tof, een pinguin op een fiets.Slanke DOF is
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 20:58 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb er nog 1 met dat bruidspaar, belicht op het bruidspaar dat in de schaduw loopt, dus wat erg licht op de achtergrond. Maar wel meer straatbeeld denk ik

[ afbeelding ]
Achtergrond burnen/voorgrond dodgen? Leuke foto. Ik wist niet dat Eindhoven zo mooi kon zijn!
quote:
[ afbeelding ]
Topplaat
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Goed, dan gooi ik er wat straat en stadsfoto's uit St. Petersburg van afgelopen zomer tegenaan

1)
[ afbeelding ]

2)
[ afbeelding ]

3)
[ afbeelding ]

4)
[ afbeelding ]

Ik heb nog wat straatfoto's uit Kiev ter bewerking klaarliggen, die zijn van afgelopen maand.
Het stelletje is wel leuk, maar die shoppende dames vind ik qua compo, pose en moment leuker.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 5 november 2008 @ 12:21:00 #66
59953 TOPPERRR
Listen to Bob Marley
pi_62965879
...nog even over het wel of niet kans maken bij een de wedstrijd. Ook ik heb wat last van het gevoel dat ik altijd kansloos ben om met een ingezonden foto in de top te eindigen. Ik geniet en leer enorm van de inzendingen maar kans maken op een hoge klassering is een ander verhaal. Naar mijn idee helpt het als je geregeld post op dit forum (bekend maakt bemind) en ook de stijl van inzendingen bepaalt het stemgedrag. De reclameachtige foto´s doen het altijd goed. Maar naar mijn idee heeft dat meer te maken met goed kunnen photoshoppen dan met goed fotograferen. Voor mij is het belangrijker dat een foto me raakt, dat het iets met me doet en dat mis ik nog wel eens.
In ieder geval, deze discussie voeren is leuk en misschien nuttig en ik blijf gewoon meedoen met het insturen van mijn foto´s want het is gewoon leuk om mee te doen.
pi_62965939
Ik vraag me altijd af hoe krijg je dit soort fotos? gaan jullie gewoon ergens in een stad zitten en foto's maken van mensen die niets in de gaten hebben? En kan je dat wel zomaar doen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 5 november 2008 @ 12:23:52 #68
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62965958
quote:
[ afbeelding ]
k vind deze echt leuk
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 5 november 2008 @ 12:26:01 #69
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62966009
quote:
Op woensdag 5 november 2008 12:23 schreef Miss_S het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe krijg je dit soort fotos? gaan jullie gewoon ergens in een stad zitten en foto's maken van mensen die niets in de gaten hebben? En kan je dat wel zomaar doen?
rondlopen in de stad, en vaak hebben mensen niet echt in de gaten wat je doet als je maar de rust ervoor neemt

hier staat nog wat info ook over straatfotografie
Today is life -

Dale Carnegie
pi_62966104
@Ronalld: ik vind em goed!

Zelf een paar die ik hier op de laptop heb staan. Straks nog ff kijken of ik boven op de pc nog wat beters heb staan.

woensdag 5 november 2008 @ 15:35:32 #71
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_62971638
quote:
Op woensdag 5 november 2008 12:21 schreef TOPPERRR het volgende:
...nog even over het wel of niet kans maken bij een de wedstrijd. Ook ik heb wat last van het gevoel dat ik altijd kansloos ben om met een ingezonden foto in de top te eindigen. Ik geniet en leer enorm van de inzendingen maar kans maken op een hoge klassering is een ander verhaal. Naar mijn idee helpt het als je geregeld post op dit forum (bekend maakt bemind) en ook de stijl van inzendingen bepaalt het stemgedrag. De reclameachtige foto´s doen het altijd goed. Maar naar mijn idee heeft dat meer te maken met goed kunnen photoshoppen dan met goed fotograferen. Voor mij is het belangrijker dat een foto me raakt, dat het iets met me doet en dat mis ik nog wel eens.
In ieder geval, deze discussie voeren is leuk en misschien nuttig en ik blijf gewoon meedoen met het insturen van mijn foto´s want het is gewoon leuk om mee te doen.
De algemene stelling die ik hier en daar hoor, lees en ingestraald krijgt is dat er een kliek ZOU ZIJN die FOT gevangen houdt.
Mijn stelling was trouwens heel makkelijk te ontkrachten door even te kijken naar de winnaars van de wedstrijden. Maar niemand deed het, en iedereen dacht dat ik het over -Marjo- had, dat (waarschijnlijk ik) jaloers was (ook al doe ik bijna nooit mee) en zo zie je dat een neutrale stelling toch (voor)oordelen bij mensen naar boven haalt waar ze dan openlijk op het forum fel tegen reageren(wat niet wil zeggen dat ze ook tegen zijn. Ik noem het projectie-hoeft het niet per se te zijn).
Mij jaloers noemen terwijl ik daar niks over zeg is misschien (JA HIER STAAT HET WOORD MISSCHIEN) ook zo'n voorbeeld.

Zelf zou ik de moderaters toch willen aansporen dat er iets te doen is dat beginners ook een kans krijgen om te winnen. Zie het als die 12 jarigen (het zijn er meer) in de kleuterklas die altijd een 10 op hun testen krijgt maar geen zin hebben om over te gaan ja, geen idee waar ik die vergelijking nu weer vandaan haal
Misschien even een staatje maken van wie er wint en hoe lang die persoon hier rondwaart? Is maar een idee, maar dan weet je meteen of het klopt wat ik beweer ofdat ik me beter met plaatjes maken kan bezig houden.

Mijn eerste stelling, die niet klopte (ik zet het er nog maar een keer bij voor de zekerheid) was om een discussie los te krijgen, want dat is toch wel waar een forum voor dient. Dat is me toch wel een beetje gelukt)
  woensdag 5 november 2008 @ 15:37:05 #72
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_62971693
quote:
Op woensdag 5 november 2008 12:30 schreef Spvdb het volgende:
@Ronalld: ik vind em goed!

Zelf een paar die ik hier op de laptop heb staan. Straks nog ff kijken of ik boven op de pc nog wat beters heb staan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die laatste lijkt bijna wel zo'n macro van een modelbouw dinges.
pi_62971992
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:37 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Die laatste lijkt bijna wel zo'n macro van een modelbouw dinges.
Bijna goed, tis Madurodam
  woensdag 5 november 2008 @ 16:28:12 #74
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_62973506
Aapjes kijken:

EOS30 met Kodak film
pi_62974377
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:35 schreef Shark.Bait het volgende:

ofdat ik me beter met plaatjes maken kan bezig houden.

Mijn DeviantART gallery
,
pi_62978967
Woeiii - Blog
pi_62984457
  donderdag 6 november 2008 @ 14:22:53 #78
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_63000047
Zal ik hier eens wat mee proberen?
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:47:03 #79
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_63051442
Altijd fijn als je commentaar krijgt.
pi_63052194
straatfoto's doe k eigenlijk niet zoveel heb alleen deze liggen
1

2
  zaterdag 8 november 2008 @ 21:58:09 #81
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63062904
uhmmm. laten we eens wat proberen uit t archief:
1

2

3

4

5

6

commentaar anyone?
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_63064458
1.

2.

3.

Klikbaar.
  zaterdag 8 november 2008 @ 23:47:09 #83
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_63065195
mooie platen ebeaydojraes!

dit is toch vele malen beter dan die highland games van je

1 is echt super mooi! lekkere donkere sfeer... alleen beetje scheef of lijkt dat nou maar zo

en 4 is ook aardig alleen vraag ik me af waar ik naar kijk... ( wat doen ze waarom staan ze daar...)

foto met spinnenweb is ook leuk verzonnen zo! top

al met al aardig gedaan zo
  zaterdag 8 november 2008 @ 23:50:42 #84
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63065270
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:10 schreef k_man het volgende:
1.
[ link | afbeelding ]

2.
[ link | afbeelding ]

3.
[ link | afbeelding ]

Klikbaar.
ik zie een wederkerend thema van de scheve horizon terugkomen in jouw euvre.
pi_63065482
Oh, is die eerste scheef? Dat was me nog niet opgevallen.

Nr. 2 en 3 zijn recht, volgens mij.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2008 00:05:54 ]
  Boks-Chick maandag 10 november 2008 @ 12:26:58 #86
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_63099015
ik ga ook meedoen deze editie. Ik zit te twijfelen tussen deze drie welke ik zal inzenden:

Foto genomen in Parijs

Foto genomen in Praag

Foto genomen in Wenen
lolwut
  Boks-Chick maandag 10 november 2008 @ 12:27:58 #87
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_63099044
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:25 schreef Erasmo het volgende:

[ afbeelding ]

deze,

[ afbeelding ]

of deze:

[ afbeelding ]

Maar welke?
Die middelste vind ik erg mooi! Komt spannend over.
lolwut
  Boks-Chick maandag 10 november 2008 @ 12:29:51 #88
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_63099075
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:31 schreef pea4fun het volgende:
Gewoon in nederland maak ik eigenlijk nooit straatfoto's, maar als ik dan op vakantie ben tja...

2
[ afbeelding ]
Deze vind ik echt prachtig!
lolwut
  maandag 10 november 2008 @ 12:52:38 #89
52657 pea4fun
pi_63099549
@Ivo, voor mij springt 1 eruit, lekker helder plaatje

@spvdb, ik zie helaas je plaatjes niet

@kvdv, kvinnum een beetje rommelig, niet echt iets waar mijn oog naar trekt.

@Marjo, grappig lekker helder plaatje, maar ja, van een winnaar verwacht ik natuurlijk iets veeeeel specialers

@dutchie, leuk getroffen zo met die stelletjes, heb je wat met de kleuren gedaan of was het een grauwe dag?

@ultimato, ik vind de 2e de beste, maar eigenlijk allebei een beetje saai

@ebeaynogwat. Ik vind 1 een mooie foto, maar vind hem eigenlijk niet zo bij het thema horen. Maar dat zullen andere misschien anders vinden. foto2 vind ik de halve auto's wat jammer, helemaal of helemaal niet voor mij.
4 en 6 leven voor mij wat meer, alhoewel ik het jammer vind dat 6 in zwartwit is.

@k-man, die eerste vind ik de mooiste.

@brandx Het is jammer dat je beeld op foto 3 zo in het midden staat, het zou anders een heel mooi plaatje kunnen zijn. Nu vind ik 2 het mooist, al "leeft" de stad daar niet echt, ik vind hem gewoon een lekkere dieptewerking hebben.
ennuh, bedankt voor het compliment
pi_63100192
quote:
Op maandag 10 november 2008 12:52 schreef pea4fun het volgende:
@Ivo, voor mij springt 1 eruit, lekker helder plaatje

@spvdb, ik zie helaas je plaatjes niet

@kvdv, kvinnum een beetje rommelig, niet echt iets waar mijn oog naar trekt.

@Marjo, grappig lekker helder plaatje, maar ja, van een winnaar verwacht ik natuurlijk iets veeeeel specialers
@dutchie, leuk getroffen zo met die stelletjes, heb je wat met de kleuren gedaan of was het een grauwe dag?

@ultimato, ik vind de 2e de beste, maar eigenlijk allebei een beetje saai

@ebeaynogwat. Ik vind 1 een mooie foto, maar vind hem eigenlijk niet zo bij het thema horen. Maar dat zullen andere misschien anders vinden. foto2 vind ik de halve auto's wat jammer, helemaal of helemaal niet voor mij.
4 en 6 leven voor mij wat meer, alhoewel ik het jammer vind dat 6 in zwartwit is.

@k-man, die eerste vind ik de mooiste.

@brandx Het is jammer dat je beeld op foto 3 zo in het midden staat, het zou anders een heel mooi plaatje kunnen zijn. Nu vind ik 2 het mooist, al "leeft" de stad daar niet echt, ik vind hem gewoon een lekkere dieptewerking hebben.
ennuh, bedankt voor het compliment
Tis Madurodam
Woeiii - Blog
  maandag 10 november 2008 @ 13:36:50 #91
52657 pea4fun
pi_63100624
ja dat zag ik
  maandag 10 november 2008 @ 14:16:14 #92
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63101442
quote:
Op zondag 9 november 2008 00:03 schreef k_man het volgende:
Oh, is die eerste scheef? Dat was me nog niet opgevallen.

Nr. 2 en 3 zijn recht, volgens mij.
nummer twee en drie zijn volgens mij ook scheef, of iedereen loopt scheef en alles wordt scheef gebouwd/groeit scheef-maar het is lastiger te zien
pi_63106319
quote:
Op maandag 10 november 2008 14:16 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

nummer twee en drie zijn volgens mij ook scheef, of iedereen loopt scheef en alles wordt scheef gebouwd/groeit scheef-maar het is lastiger te zien
Jij raakt vast helemaal in paniek als je in heuvel- of bergachtig gebied komt. Oh help, de grond loopt scheef!
pi_63106374
pi_63108857
quote:
Op maandag 10 november 2008 17:12 schreef k_man het volgende:

[..]

Jij raakt vast helemaal in paniek als je in heuvel- of bergachtig gebied komt. Oh help, de grond loopt scheef!

Inderdaad een veel voorkomend euvel van Hollandse en Friese fotografen.
  maandag 10 november 2008 @ 21:20:18 #96
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63113550
quote:
Op maandag 10 november 2008 12:52 schreef pea4fun het volgende:

nummer 1 heb ik momenteel als achtergrond . en hoezo niet bij t thema? Stadsbeeld .. mja. da kan.
foto 2.. tsja. t ging mij meer om de kabels van de Erasmusbrug dan om de auto's en de straat zelf, maar je hebt een punt.
wat 6 betreft vond ik hem in kleur totaal niet mooi, maar zal es kijken wat ik ermee kan doen.

edit: maar ik ga eerst ff kijken of ik Vice Magazine van wat leuke plaatjes kan voorzien
  Admin maandag 10 november 2008 @ 21:41:55 #97
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_63114381
valt dit ook onder het onderwerp? zocht eigenlijk naar een andere insteek...
vandaag op weg naar huis met lange sluitertijd de camera op het stuur gehouden...

Admin maandag 10 november 2008 @ 21:42:16 #98
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_63114394
quote:
Op maandag 10 november 2008 17:14 schreef logout het volgende:
[ afbeelding ]
OMG LOL!
pi_63114928
@ Suger (vorige pagina)
Nummer 1 en 5. en dan vooral nummer 1. Weet eigenlijk niet waarom. Maar ik vind het een echte straat foto. Ze kijkt heel dromerig met een kopje koffie of thee om haar handen te warmen. Roept een leuke emotie op. Ik ben zeer benieuwd waar ze aan denkt.
  maandag 10 november 2008 @ 22:02:03 #100
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63115118

kijk... da roze springt er iets teveel uit :S. Daarom de conversie. Vink zelf althans ..

[ Bericht 24% gewijzigd door ebeaydojraes op 10-11-2008 22:46:57 ]
  Admin maandag 10 november 2008 @ 22:31:40 #101
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_63116189
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:41 schreef Danny het volgende:
valt dit ook onder het onderwerp? zocht eigenlijk naar een andere insteek...
vandaag op weg naar huis met lange sluitertijd de camera op het stuur gehouden...

[ afbeelding ]
Naast die had ik ook deze nog...
  maandag 10 november 2008 @ 22:39:05 #102
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63116466
Danny wins

al mag er ietsje meer zwart in ..

[ Bericht 17% gewijzigd door ebeaydojraes op 10-11-2008 22:45:48 ]
  maandag 10 november 2008 @ 22:43:27 #103
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_63116630
Tof die laatste! Border ben ik alleen niet zo weg van
pi_63119193
Na hier altijd mee te lezen en te kijken naar alle leuke inzendingen, ga ik ook maar eens wat plaatsen.
Ik ben een absolute beginner, maar ach

Ik weet niet eens of mijn foto wel echt 'voldoet' aan het thema...

Het is een Zuid-Afrikaans straatbeeld om ong. 6 uur 's ochtends.

dinsdag 11 november 2008 @ 00:25:24 #105
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63119389
Ik vind het een mooie foto, maar geen straatbeeld. Het is meer een landweggetje
Zat je in een luchtballon ofzo?
  Admin dinsdag 11 november 2008 @ 07:41:53 #106
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_63121259
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:39 schreef ebeaydojraes het volgende:
Danny wins

al mag er ietsje meer zwart in ..
zo?
  Admin dinsdag 11 november 2008 @ 07:46:12 #107
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_63121276
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 00:13 schreef risje2 het volgende:
Na hier altijd mee te lezen en te kijken naar alle leuke inzendingen, ga ik ook maar eens wat plaatsen.

[ afbeelding ]
Leuk, maar het doet aan als een google earth foto en dan zitten er interessantere in google earth zelf. Heb je niet iets uit dezelfde serie maar dan vanuit een niet 90 graden hoek met de aarde?
  dinsdag 11 november 2008 @ 08:32:06 #108
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63121605
stuk beter idd
pi_63121837
@ Logout: Ha ha, geweldig!

@Danny: Hele gave foto, je moet maar op het idee komen!

@ebeaydojraes: Ik vind de foto in kleur toch mooier, dat roze knalt er lekker uit.

Hier nog wat foto's van mij.

Straatbeeld in Cabarete (Dominicaanse Republiek); stinkbrommers en een web van elektriciteitskabels.

Straatbeeld in Tunesië; een rustig en verlaten straatje in de typische kleuren van het land.

Deze foto is in onze wijk gemaakt, in de avonschemering bij het metrostation.

En deze foto heb ik vanuit ons oude appartement in R'dam Blijdorp gemaakt. Deze zwerver kwam elke dag even de vuilnisbakken nakijken. Op de container zie je zijn opbrengst van die dag (een barbiepop).
  Admin dinsdag 11 november 2008 @ 09:31:03 #110
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_63122319
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 08:51 schreef Spvdb het volgende:
@ Logout: Ha ha, geweldig!

@Danny: Hele gave foto, je moet maar op het idee komen!

@ebeaydojraes: Ik vind de foto in kleur toch mooier, dat roze knalt er lekker uit.

Hier nog wat foto's van mij.

Straatbeeld in Cabarete (Dominicaanse Republiek); stinkbrommers en een web van elektriciteitskabels.
[ afbeelding ]
en de locale maffia die kijken of ze je willen afmaken
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:46:53 #111
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_63140011
De mijnes is ingezonden
  woensdag 12 november 2008 @ 19:40:29 #112
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_63167857
Vandaag 't rolletje wat al 3 maanden in m'n ontwikkeltankje zat ontwikkeld:

Onbewerkt, deze was met de Yashica Electro 35GX op Tri-X 400 film
  woensdag 12 november 2008 @ 19:42:04 #113
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_63167903
ik denk dat ik deze maar eens in ga zenden...
is t wat?

woensdag 12 november 2008 @ 19:42:07 #114
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63167904
Even een tvp, anders gaat het zo langs me heen .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 12 november 2008 @ 19:43:54 #115
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63167956
quote:
Op woensdag 12 november 2008 19:42 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ik denk dat ik deze maar eens in ga zenden...
is t wat?

[ afbeelding ]
In het verleden hebben we foto's die zo zijn bewerkt (één deel in kleur, verder zwart/wit) geweigerd, dus dat gaat met deze ook gebeuren.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 12 november 2008 @ 19:47:53 #116
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_63168076
ooowjha kut... geen photoshop hehehe
  woensdag 12 november 2008 @ 19:57:56 #117
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_63168416

zodan??
  woensdag 12 november 2008 @ 20:03:45 #118
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63168618
Hij is volgens de regels, maar ik moet zeggen dat ik 'm nogal druk en chaotisch vind en niet echt een duidelijk onderwerp heeft (tenzij dat het drukke en chaotische is, in that case; geslaagd ), en de auto voorin stoort me redelijk.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 12 november 2008 @ 21:03:21 #119
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_63171109
ik vond em zelf ook mooier met de zwarte vrouw in kleur

en tja onderwrp is stadsbeeld.. zo ziet t hier elke donderdag eruit :p
pi_63179044
quote:
Op woensdag 12 november 2008 21:03 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Denk dat de zaterdagmarkt leuker is
pi_63192626
quote:
Op woensdag 12 november 2008 21:03 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ik vond em zelf ook mooier met de zwarte vrouw in kleur

Dat het er altijd zo uit ziet wil nog niet zeggen dat het een mooie foto is natuurlijk . Ik vind de bewerking met de vrouw in kleur trouwens veel minder dan de gewone zwart witte. Die bewerking moet echt iets toevoegen, waarom had je die ene vrouw juist in kleur gelaten?
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 00:13 schreef risje2 het volgende:

[ afbeelding ]
Ik vind dit een prachtige foto, maar helaas inderdaad niet echt in het thema passen.
Voor de foto op zich, zou ik de weg helemaal verticaal neerzetten, hij staat nu een beetje scheef. Dan wordt het nog net wat abstracter en aparter
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 13 november 2008 @ 21:23:39 #122
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63202212
  donderdag 13 november 2008 @ 21:41:40 #123
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_63203096
Pea4fun, ik had nog helemaal niet gereageerd op jou terwijl jij zo aardig was om wel commentaar te geven. Maar ik heb wat zitten spelen met de verzadiging. Maar nu ik er wat langer naar kijk vind ik het helemaal niet zo leuk meer. Net wat jij ook zegt: het lijkt grauw. Terwijl het echt een stralende dag was.
pi_63205809
Laat ik ook eens wat proberen.

Straatleven/stadsbeeld in Port Alfred, Zuid Afrika :-)

[ Bericht 0% gewijzigd door JusNieuwegein op 14-11-2008 18:40:45 ]
pi_63214906
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:40 schreef JusNieuwegein het volgende:
Laat ik ook eens wat proberen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Straatleven/stadsbeeld in Port Alfred, Zuid Afrika :-)
je ziet ze niet..

en de url is fout als je via mijn bericht er op klikt dus.
Every war is different, every war is the same.
pi_63227097
Oeps, foutje, als het goed is nu wel.
  zaterdag 15 november 2008 @ 09:29:45 #127
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63239445
JusNieuwegein, ik zie er nu eentje (de eerste), maar daarvan vind ik de compositie niet zo mooi, met die man er maar zo halfjes op.

Ik heb deze ingestuurd:

zaterdag 15 november 2008 @ 13:16:20 #128
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63242523
Ik vind 'm gaaf Sugar!
  zondag 16 november 2008 @ 05:13:24 #129
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63256108
Erg tof Sugar. 100x beter dan die die je hierboven poste.
  zondag 16 november 2008 @ 22:32:46 #130
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_63274980
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:36 schreef Elefes het volgende:

[..]

Dat het er altijd zo uit ziet wil nog niet zeggen dat het een mooie foto is natuurlijk . Ik vind de bewerking met de vrouw in kleur trouwens veel minder dan de gewone zwart witte. Die bewerking moet echt iets toevoegen, waarom had je die ene vrouw juist in kleur gelaten?
[..]
vond dat in de zwart/wit foto de zwarte vrouw toch het meest kleurige was van alle mensen op de foto...
vond t wel grappig eigenlijk
pi_63300837
Bij deze een paar foto's gemaakt in Berlijn... Welke zou de beste keuze zijn om in te zenden voor de wedstrijd?

pi_63301848
quote:
Persoonlijk vind ik eigenlijk alleen de 2de echt in de categorie passen, al valt de rest ook wel onder stadsbeeld eigenlijk. Vind het verder ook de leukste foto, jammer dat 'ie zo close up is. Je 3de is ook wel leuk, 1 en 4 zijn een beetje saai.
  maandag 17 november 2008 @ 22:51:50 #133
177810 Evenveel
en niet minder
pi_63303336

Mijn bijdrage, denk ik.
Doei.
  maandag 17 november 2008 @ 23:01:19 #134
177810 Evenveel
en niet minder
pi_63303629

Of deze (cropped, dus meer detail, maar minder omgeving)?
Doei.
pi_63303703
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  maandag 17 november 2008 @ 23:38:22 #136
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_63304786
Ik twijfel tussen:

DC01 "It's raining dots"

DC02 "de Kat"

DC03 "zwerm Solexen"
  maandag 17 november 2008 @ 23:55:14 #137
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_63305287
Wat mij betreft 1 of 2
  FOK!fotograaf dinsdag 18 november 2008 @ 06:51:43 #138
73911 ultra_ivo
pi_63307399
3 is in principe leuk maar heeft de solexen teveel op rechtsboven geconcentreerd, heb je al geexperimenteerd met cropen bij deze foto?
pi_63307749
DC, 2
pi_63307756
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:01 schreef Evenveel het volgende:
[ afbeelding ]

Of deze (cropped, dus meer detail, maar minder omgeving)?
Zet hem op zijn minst ff recht
  Admin dinsdag 18 november 2008 @ 08:04:14 #141
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_63307777
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:42 schreef cvdc85 het volgende:
Bij deze een paar foto's gemaakt in Berlijn... Welke zou de beste keuze zijn om in te zenden voor de wedstrijd?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
deze foto's doen bij mij helemaal niks. Nou is dat bij mij altijd bij foto's die van ggpht.com komen, dus het kan best aan mij liggen, maar ik zie alleen maar kruisjes.
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:38 schreef didotcicero het volgende:
Ik twijfel tussen:

DC01 "It's raining dots"
[ afbeelding ]
die is tof!
  dinsdag 18 november 2008 @ 08:20:55 #142
177810 Evenveel
en niet minder
pi_63307892
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 08:01 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Zet hem op zijn minst ff recht
Dankjewel! Ik heb (nog) niet zo'n heel erg goed oog voor dat soort dingen, maar hij kan wat rechter inderdaad

Dat je dat alleen op die gesneden versie zegt, is dat toeval, of is die gewoon beter?
Doei.
pi_63308164
Evenveel: de gecropte versie, inderdaad even rechtzetten en misschien nog wat met de kleuren etc. spelen, maar die is wat rustiger voor het oog (en die lelijke blauwe auto staat er niet meer op..).

ChatChewbacca: nice Waar is de foto genomen?

didotcero: ik vind ze alledrie wat hebben. Maar de eerste is wel het meest apar, ik zou wel links nog een klein stukje eraf halen zodat je dat pamflet net niet meer hebt, dat maakt het beeld wat rustiger. Erg goed gezien trouwens
Foto #2 heeft ook wel iets, en #3 zou mijn tweede keus zijn. Ik vind bij #3 juist de compositie goed met de solexen zo rechtsboven in beeld, maakt het lekker dynamisch.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_63318234

nieuw op fok! en doe gezellig mee
- - LAL --
pi_63319584
Niet nieuw op Fok maar wel minder actief, moet ook maar es veranderen. Wat dat bettreft heetf de melding op FP gewerkt want ik kwam toch even kijken .

En straatbeeld, voorbeeldje uit Rome.

en ja, de persoon in kwestie heeft netjes van mij wat gekregen al wist ze niet eens dat ik er stond
  dinsdag 18 november 2008 @ 18:49:28 #146
52657 pea4fun
pi_63323319
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:28 schreef kurdt94 het volgende:
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]

nieuw op fok! en doe gezellig mee
Lekker sfeertje op deze foto, ik vind de vignetering hier wel wat toevoegen.
  dinsdag 18 november 2008 @ 18:52:35 #147
52657 pea4fun
pi_63323395
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:21 schreef Fonzie27 het volgende:
Niet nieuw op Fok maar wel minder actief, moet ook maar es veranderen. Wat dat bettreft heetf de melding op FP gewerkt want ik kwam toch even kijken .

[ afbeelding ]

en ja, de persoon in kwestie heeft netjes van mij wat gekregen al wist ze niet eens dat ik er stond
Ook een mooie foto, triest straatbeeld dat wel. Was deze toning zo of is dat een bewerking. Past er erg goed bij.
pi_63328348
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 18:52 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Ook een mooie foto, triest straatbeeld dat wel. Was deze toning zo of is dat een bewerking. Past er erg goed bij.
Is bewerkt, deze sfeer kan ik zo niet uit de camera halen, kwam wel in de buurt maar tikje kon geen kwaad.
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:24:47 #149
177810 Evenveel
en niet minder
pi_63328552

Kleuren wat aangepast en rechtgezet...
Naar mijn mening veel beter nu...
Doei.
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:33:20 #150
181759 Cinq-Marquis
'Never a dull moment'
pi_63328891

Ook maar eens meedoen. Deze is van de Willemsbrug in Rotterdam.

De mini serie 15x Rotterdam en 2x St. Petersburg.
"Never a dull moment"
pi_63329565
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:24 schreef Evenveel het volgende:
[ afbeelding ]

Kleuren wat aangepast en rechtgezet...
Naar mijn mening veel beter nu...
Zeker weten
pi_63346012
Zo zonde dus he, dat ik dinsdag pas naar Berlijn ga en niet eerder terug ben dan vrijdag. Ach, wie weet kom ik nog een leuke straatmuzikant tegen voor volgende maand
D-SLR: Sony A200 / Sony 18-70 3.5-5.6 DT / Sigma 100-300 4.5-6.7 DL
& de compactjes: Fuji Finepix S5600 / Samsung Digimax A503
  woensdag 19 november 2008 @ 15:03:30 #153
52657 pea4fun
pi_63346435
dit is em ook niet he?

woensdag 19 november 2008 @ 15:57:47 #154
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_63348016
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:34 schreef Danny het volgende:

[..]

mwoa, met meer prijzen lok je meer mensen uit mee te doen. Er zijn compleet onbeduidende sites die honderden zo niet duizenden inzendingen per wedstrijd krijgen en hier zit het zo rond de 20 ofzo. Dan is de kans al snel aanwezig dat één persoon meerdere keren wint. Stoppen met meedoen is dan idd geen optie. De beste optie is manieren bedenken om meer mensen aan het meedoen te krijgen.
Toen er nog geen prijzen waren voor de fotowedstrijd behalve dan dat de top-3 ideeën mocht aanleveren voor de wedstrijd van de volgende maand waren er veel meer inzendingen. Toen leefden onderwerpen ook veel meer en waren mensen veel meer betrokken bij het creatieve proces omdat dit zich in een cyclus van een maand moest voltrekken. Ook toen was archiefwerk niet uitgesloten. De wedstrijd had toen maandelijks minstens 40 maar vaak meer inzendingen.
Life is what you make it.
  Admin woensdag 19 november 2008 @ 16:17:16 #155
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_63348601
quote:
Op woensdag 19 november 2008 15:57 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Toen er nog geen prijzen waren voor de fotowedstrijd behalve dan dat de top-3 ideeën mocht aanleveren voor de wedstrijd van de volgende maand waren er veel meer inzendingen. Toen leefden onderwerpen ook veel meer en waren mensen veel meer betrokken bij het creatieve proces omdat dit zich in een cyclus van een maand moest voltrekken. Ook toen was archiefwerk niet uitgesloten. De wedstrijd had toen maandelijks minstens 40 maar vaak meer inzendingen.
ok, maar wat wil je daarmee zeggen? Geen prijzen meer weggeven??
  woensdag 19 november 2008 @ 16:48:27 #156
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_63349506
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:17 schreef Danny het volgende:

[..]

ok, maar wat wil je daarmee zeggen? Geen prijzen meer weggeven??
Dat niet. Ik wil er vooral mee zeggen dat betrokkenheid bij de onderwerpen belangrijk lijkt te zijn voor de wedstrijd.
Life is what you make it.
  FOK!fotograaf woensdag 19 november 2008 @ 16:50:41 #157
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_63349576
Archiefwerk is nog altijd niet uitgesloten hoor.
Weet niet waar je dat vandaan tovert?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 19 november 2008 @ 17:12:07 #158
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63350190
Oók toen was archiefwerk niet uitgesloten.
  FOK!fotograaf woensdag 19 november 2008 @ 17:15:45 #159
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_63350299
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:12 schreef Sugar het volgende:
Ah! Ik las te snel idd!

Excuses!
Vorige post van mij kan als niet geschreven beschouwd worden.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Admin woensdag 19 november 2008 @ 18:42:03 #160
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_63352206
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:12 schreef Sugar het volgende:
maar als het toen óók niet was uitgesloten, wat is er dan veranderd eigenlijk?
  woensdag 19 november 2008 @ 19:40:18 #161
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63353989
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:21 schreef Fonzie27 het volgende:

[ afbeelding ]

Toen ik er was de 9e oktober lag ze onderaan de trappen van de capitolijn te bedelen. Waar is deze genomen?
Ik heb overigens niks gegeven.
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:33 schreef Cinq-Marquis het volgende:
[ afbeelding ]

Ook maar eens meedoen. Deze is van de Willemsbrug in Rotterdam.

Pak heb nog eens om ong 17:15 morgen (tenzij het regent)
quote:
Op woensdag 19 november 2008 15:57 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Toen er nog geen prijzen waren voor de fotowedstrijd behalve dan dat de top-3 ideeën mocht aanleveren voor de wedstrijd van de volgende maand waren er veel meer inzendingen.
Niet correct. Er waren vroeger ook prijzen toen de top drie de ideeen voor de maand erop mocht leveren, de prijzen uitdelen is op een gegeven moment gestopt, de kiesmethode niet. En die was zwaar onderhevig aan fraude. En het was soms irritant lastig om de contact op te nemen met de winnaars zodat ze de nieuwe onderwerp nominaties konden inleveren.

[ Bericht 16% gewijzigd door Shark.Bait op 19-11-2008 19:49:14 ]
pi_63354150
Straatleven en stadsbeeld...

Flicrk
pi_63355342
quote:
Op woensdag 19 november 2008 19:40 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Toen ik er was de 9e oktober lag ze onderaan de trappen van de capitolijn te bedelen. Waar is deze genomen?
Ik heb overigens niks gegeven.
[..]
Via del Corso,er lagen er overigens meer die op wel allemaal op mekaar leken. Onderweg naar het Vaticaan kwamen we er ook 1 tegen in de regen helemaal ingewikkeld in een vuilniszak. Best wel triest maar wel de realiteit en nee, ga niet alle potjes vullen daar want dan kom je bankroet terug
  woensdag 19 november 2008 @ 21:02:24 #164
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_63356614
Laatste tijd een beetje aan het beginnen met flitsen op straat:

Olympus XA1 (35mm f/4) met A9M flitser op HP5

Edit: Owja, ontwikkelen met Amaloco op 22 graden en je krijgt dit contrast

[ Bericht 9% gewijzigd door kvdv op 20-11-2008 09:06:20 ]
  donderdag 20 november 2008 @ 00:05:25 #165
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63362580

hier nog maar een straatje (nou ja... een ...)
pi_63365466
Nieuw hier. Kwam de wedstrijd tegen op http://www.fotowedstrijd.info

Mijn inzending:

Titel: "Going home.. (after a hard day of work)"

Hier een link naar mijn Flickr account, waar je een grotere versie kan zien....
.
  Admin donderdag 20 november 2008 @ 08:04:05 #167
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_63365500
quote:
Op donderdag 20 november 2008 07:59 schreef chpbrugge het volgende:

Mijn inzending:

[ afbeelding ]

.
welkom
Dit is echter het discussietopic. Je uiteindelijke inzending moet je even mailen. Meer info vind je in [Fotowedstrijd centrale topic]November Straat&Stadsbeeld
  vrijdag 21 november 2008 @ 00:50:04 #168
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63392760
@Noxa:

De kleuren zijn lekker, en het is een aangrijpend stadsbeeld. Ik vind de straat op de voorgrond echter storen, en ik vind het allemaal wat ver weg.

@kvdv

Ik vind het een grappige foto, de dames lachen en die man erachter lijkt regelrecht uit een tbs-kliniek ontsnapt.
Ik vind de flits wat hard.

@ebeaydojraes

Sfeervolle plaat. Ik vind de donkerte lekker. Mooi detail vind ik de schaduw van de persoon links.
Erg mooi.

@chpbrugge

Mooie compositie. Eenzame sfeer. Ik vind alleen de steentjes erg scherp.

Mijnes:

pi_63404394
@pea4fun: Ik vind dit niet echt een straatfotografie foto en ik mis wat scherpte. Ik denk dat je beter kan.
@Noxa: Fijne kleuren, maar de straat in de voorgrond stoort.
@ebeaydojraes : Fijne sfeerplaat van een avondje stappen!
@chpbrugge: Echt een topfoto! Alles is super aan deze plaat. De kleuren, de verschillende patronen in de straat en natuurlijk het geweldige licht.
@Tonja: Leuk beeld van een herkenbare situatie. Man in de voorgrond ziet zogenaamd de orgelman niet

Zelf ben ik niet echt van de straatfotografie. Ik mis een beetje het lef om met een dslr foto's te gaan maken in de straten. Ik heb wel een tweetal foto's geschoten met phone cam.

1#

2#
  vrijdag 21 november 2008 @ 14:50:56 #170
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63405336
Tonja, ik vind je orgelman helemaal top!!!
TimboB ik zie heel weinig op je foto's, er zit heel veel dichtgelopen zwart in.
  vrijdag 21 november 2008 @ 14:55:38 #171
52657 pea4fun
pi_63405472
quote:

Mijn inzending:

[ afbeelding ]

.
Die vind ik heel erg mooi, voor mij scoort deze punten
pi_63425808
Goeie middag,
Ik ben nieuw hier op het forum en zag zojuist mijn ingestuurde foto staan bij het overzicht, maar hij ziet er niet uit, ik heb hem verkleind in Paint maar blijkbaar heb ik iets flink verkeerd gedaan.
Alles lijkt vervormd, wie kan me vertellen wat ik verkeerd gedaan heb, zodat ik het nog een keer kan proberen.
Alvast bedankt, Anita
  zaterdag 22 november 2008 @ 13:59:46 #174
48104 kaplan
Je krijgt wat je geeft
pi_63428042
Hallo allemaal,

Sinds een maand of twee bezig met een fotografie cursus en er gaat een wereld voor me open. Bij het rondsurfen kwam ik dit topic tegen en heb een foto ingestuurd:

Prachtige foto's hier trouwens, ook in de vorige maanden. Ik ga inspiratie opdoen en misschien de komende maanden weer deelnemen! (Als ik mijn foto's goed genoeg acht hiervoor...)

O ja, voor de liefhebbers, dat is de boulevard van Vlissingen op een vrijdagavond.

Gr.

Marco
Blog & Foto's: www.van-der-knaap.nl
  zaterdag 22 november 2008 @ 16:03:08 #175
177810 Evenveel
en niet minder
pi_63430380
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 12:05 schreef anitake het volgende:
Goeie middag,
Ik ben nieuw hier op het forum en zag zojuist mijn ingestuurde foto staan bij het overzicht, maar hij ziet er niet uit, ik heb hem verkleind in Paint maar blijkbaar heb ik iets flink verkeerd gedaan.
Alles lijkt vervormd, wie kan me vertellen wat ik verkeerd gedaan heb, zodat ik het nog een keer kan proberen.
Alvast bedankt, Anita
Hallo Anita,
Het verkleinen van een foto is, zoals je hebt gemerkt, niet zo mooi om met paint te doen.
Het beste kun je bijvoorbeeld een (gratis) programma als Irfanview downloaden. Deze is redelijk gebruiksvriendelijk. Bij het verkleinen van je foto kun je dan aangeven dat je een bepaald filter wilt gebruiken (iets met smooth is altijd goed). Dat wil zeggen dat er geen kartels verschijnen en dat de foto dan mooi zal worden verkleind!

Good luck!

Ps. in Irfanview is dat bijvoorbeeld dan: foto openen in Irfanview, dan Image in het menu, Resize/Resample en dan rechtsonderin in het blokje resample instellen (bijvoorbeeld op Lanczos). Verder je maten in pixels op percentage opgeven en done (niet vergeten op te slaan).
Doei.
pi_63435577
Dank je voor het advies ik ga het morgen eens rustig uitproberen
  zaterdag 22 november 2008 @ 20:12:05 #177
177810 Evenveel
en niet minder
pi_63435777
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 20:03 schreef anitake het volgende:
Dank je voor het advies ik ga het morgen eens rustig uitproberen
Je moet trouwens ook rekening houden met de kwaliteit/quality bij het opslaan met een programma welke geen Paint is.

Gewoon de volle 100 of iig het hoogste getal nemen, to be sure.

suc6
Doei.
  FOK!fotograaf zondag 23 november 2008 @ 13:24:15 #178
18921 freud
Who's John Galt?
pi_63447637
quote:

Mijn inzending:

[ afbeelding ]

.
Mooie foto! Vroeg me al af hoe nieuwe mensen af en toe op Fok uitkwamen. Hoop dat je ook meer in dit forum gaat posten, of is het puur even voor de wedstrijd langswippen?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_63449867
Ik wil ook weer eens meedoen aan de wedstrijd.
Ik twijfel welke van onderstaande foto's ik zal insturen... Is het wat?

Parijs vanaf de Arc de Triomphe, altijd druk.

Wagentjes die je in Toscane zeer veel ziet rijden

Winkelstraat in San Gimignano, Italië
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_63450903
Goeie middag Freud,
Stelde je de vraag aan mij? Ik ben nieuw hier omdat ik me eerst nooit met een hotmail adres kon registeren op het Fok forum en aangezien ik alleen een hotmail heb was dat de reden.
Ik zal zeker vaker gaan posten en mee blijven doen aan de wedstrijd, ook las ik over de prijzen van de wedstrijd, maar dat is geen reden voor me om mee te doen,. Gewoon plaatsen van foto's die ik maak vind ik al leuk om te doen, en nu ik weet hoe het moet zul je me hier vast vaker gaan tegenkomen.

Groetjes
pi_63486540
Kan iemand mij vertellen wanneer je weet of de inzending binnen is gekomen? Had zaterdag de inzending verstuurd maar nog niks vernomen....:(
pi_63488618
Hoi Fonzie,
Er zitten een paar dagen tussen versturen en plaatsen Kan een dag of 4/5 duren. Komt goed
  FOK!fotograaf maandag 24 november 2008 @ 21:36:07 #183
18921 freud
Who's John Galt?
pi_63490338
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:12 schreef anitake het volgende:
Goeie middag Freud,
Stelde je de vraag aan mij? Ik ben nieuw hier omdat ik me eerst nooit met een hotmail adres kon registeren op het Fok forum en aangezien ik alleen een hotmail heb was dat de reden.
Ik zal zeker vaker gaan posten en mee blijven doen aan de wedstrijd, ook las ik over de prijzen van de wedstrijd, maar dat is geen reden voor me om mee te doen,. Gewoon plaatsen van foto's die ik maak vind ik al leuk om te doen, en nu ik weet hoe het moet zul je me hier vast vaker gaan tegenkomen.

Groetjes
Nee, het ging om chpbrugge , zie de quote. Het is al eens eerder voorgekomen dat iemand alleen even langs kwam met een gephotoshopte foto die al meer had gewonnen elder, om alleen even een prijsje te winnen, vandaar. Ik juich vers bloed heel erg aan! Ben benieuwd naar meer platen!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_63491074
Iets te ongeduldig dus, dank voor je antwoord
pi_63499644
Nu ik mijn foto zo in het rijtje erbij zie staan ben ik er stiekem wel onwijs trots op . Wel een lucky shot, maar ik ben echt blij met m'n camera en het feit dat ik een aantal leuke foto's ermee heb gemaakt al.
  dinsdag 25 november 2008 @ 10:23:48 #186
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_63499910
Ik heb er ook eentje ingestuurd,

Valencia

*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  dinsdag 25 november 2008 @ 11:42:03 #187
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63501913
Wow, wat een prachtige foto caspervc! Voor mij iets te weinig straatfotografie, meer een stedelijk landschap, maar wel heel erg mooi...
  dinsdag 25 november 2008 @ 11:52:59 #188
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_63502224
Straatleven en Stadsbeeld was toch de opdracht?

Deze doet mee onder stadsbeeld, met de opdracht kan je meerdere kanten op toch?

Ik had ook nog deze

Een stuk meer straatleven, minder stadsbeeld. Maar een stuk minder sterk vond ik zelf...
pi_63503648
Vind de eerste meer hebben, de tweede geeft me meer een vakantiefoto gevoel
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:18:04 #190
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63508100

of

of

Admin dinsdag 25 november 2008 @ 16:11:56 #191
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_63509717
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:18 schreef ElizabethR het volgende:
[ afbeelding ]

of

[ afbeelding ]

of

[ afbeelding ]
pi_63510558
Hmm, #3 is toch ook wel leuk.
pi_63510659
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:42:22 #194
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63510789
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:35 schreef k_man het volgende:
Hmm, #3 is toch ook wel leuk.
Dat was zo'n schattig meisje, die stond echt heel eigenwijs handjes op de rug bloedserieus te kijken naar een stel straatartiesten. Het publiek keek meer naar haar dan naar de artiesten

Ik vind 1 zelf wel leuk omdat die legerdame zo mooi poseert met de duiven voor een standbeeld waar oo kvogels in verwerkt zijn. Doorlopend thema zeg maar
pi_63510929
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:42 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dat was zo'n schattig meisje, die stond echt heel eigenwijs handjes op de rug bloedserieus te kijken naar een stel straatartiesten. Het publiek keek meer naar haar dan naar de artiesten

Ik vind 1 zelf wel leuk omdat die legerdame zo mooi poseert met de duiven voor een standbeeld waar oo kvogels in verwerkt zijn. Doorlopend thema zeg maar
Ik vind het beeld van #1 iets te druk worden. Ook door de put/stenen links op de voorgrond. Ik weet niet zo goed waar ik moet kijken: wilde je het kunstwerk laten zien, de fotograaf of de vrouw? Bij het meisje op #3 is het helemaal duidelijk, een fijn beeld om naar te kijken en het goede moment.
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:51:33 #196
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63511037
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:47 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik vind het beeld van #1 iets te druk worden. Ook door de put/stenen links op de voorgrond. Ik weet niet zo goed waar ik moet kijken: wilde je het kunstwerk laten zien, de fotograaf of de vrouw? Bij het meisje op #3 is het helemaal duidelijk, een fijn beeld om naar te kijken en het goede moment.
Aaaah zo, ja daar zit wat in natuurlijk. Heb je helemaal gelijk in. Ik heb die foto met telelens genomen. Ik durfde in China niet zo goed dichterbij een stel militairen te gaan staan (want er stonden er nog een heel stel te kijken aan de zijkant) en overduidelijk foto's maken. Dus je hebt helemaal gelijk dat de hoek van waaruit de foto is genomen eigenlijk bagger is.
Ik wilde laten zien dat de vrouw met duifjes voor een standbeeld stond met duifjes.

Goed, het wordt het meisje
pi_63511700
Oei, zo veel mogelijkheden. Wat te kiezen? Laat ik wat mogelijke inzendingen posten;

Of toch een Cubaantje?

dinsdag 25 november 2008 @ 17:17:32 #198
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63511882
Mooie platen
Ik zou ook niet kunnen kiezen.
  dinsdag 25 november 2008 @ 18:15:52 #199
218653 honne
lufs Geejeetjuhhhhhhhhhh :-)
pi_63513410
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:51 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Aaaah zo, ja daar zit wat in natuurlijk. Heb je helemaal gelijk in. Ik heb die foto met telelens genomen. Ik durfde in China niet zo goed dichterbij een stel militairen te gaan staan (want er stonden er nog een heel stel te kijken aan de zijkant) en overduidelijk foto's maken. Dus je hebt helemaal gelijk dat de hoek van waaruit de foto is genomen eigenlijk bagger is.
Ik wilde laten zien dat de vrouw met duifjes voor een standbeeld stond met duifjes.

Goed, het wordt het meisje
Ik vind het meisje ook een mooi beeld, alleen zou ik denk ik proberen om haar iets minder flets naar voren te laten komen.
Gelukkige mensen hebben niet het beste van het beste
Zij maken het beste van wat ze hebben
  dinsdag 25 november 2008 @ 19:36:37 #200
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63516087
4 of 5 K_man! Vind ze allemaal best wel gaaf, maar die 2 springen er nog extra uit voor mij!

En ElizabethR: voor mij ook 3! Erg leuke foto!
pi_63526363
Ik dacht laat ik ook maar eens mee doen Deze is van mij

groter
pi_63526893
toevallig ergens vorige week snachts erop uit geweest en toen kwam ik deze tegen
denk dat deze wel inzendingwaardig is of niet ?

http://members.chello.nl/g.langenacker/troep/nacht-aan-het-ij.jpg

[ Bericht 1% gewijzigd door mental op 26-11-2008 03:58:09 ]
  woensdag 26 november 2008 @ 03:46:12 #203
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63526939
Kruisje, en de link werkt ook niet
pi_63526989
quote:
Op woensdag 26 november 2008 03:46 schreef ElizabethR het volgende:
Kruisje, en de link werkt ook niet
nee klopt...... thuisserver ligt continu plat en het is vier jaar geleden dat ik me chello acount heb gebruikt
dus ik moest eerst weer even flink op me bek gaan voor ik de domme fouten eruit had gehaald

toch nog een mapje vergeten
  woensdag 26 november 2008 @ 04:08:18 #205
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63527013
quote:
Op woensdag 26 november 2008 03:59 schreef mental het volgende:

[..]

nee klopt...... thuisserver ligt continu plat en het is vier jaar geleden dat ik me chello acount heb gebruikt
dus ik moest eerst weer even flink op me bek gaan voor ik de domme fouten eruit had gehaald

toch nog een mapje vergeten
Godver, het is een prachtfoto!!!
pi_63528268
Niemand meer een mening over mijn foto's?
  woensdag 26 november 2008 @ 10:26:46 #207
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63530304
Ik zie net dat er nieuwe foto's in het wedstrijdtopic zijn geplaatst, maar de mijne staat er niet bij hoewel ik de foto al dagen geleden heb ingezonden.
  woensdag 26 november 2008 @ 10:34:15 #208
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63530477
quote:
Op woensdag 26 november 2008 10:26 schreef tonja het volgende:
Ik zie net dat er nieuwe foto's in het wedstrijdtopic zijn geplaatst, maar de mijne staat er niet bij hoewel ik de foto al dagen geleden heb ingezonden.
Vreemd, misschien dat je 'm voor de zekerheid nogmaals in kan sturen. Excuses in ieder geval.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 26 november 2008 @ 10:42:10 #209
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63530669
quote:
Op woensdag 26 november 2008 10:34 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Vreemd, misschien dat je 'm voor de zekerheid nogmaals in kan sturen. Excuses in ieder geval.
Done
  woensdag 26 november 2008 @ 10:45:02 #210
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63530727
Upgeload, excuses nogmaals voor de omweg.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 26 november 2008 @ 10:47:31 #211
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63530783
Kvdv, wat heb je een ontzettend gave foto ingestuurd!
  woensdag 26 november 2008 @ 10:51:58 #212
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63530886
Ik doe zelf ook maar weer eens mee:

Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 26 november 2008 @ 10:55:10 #213
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63530973
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:12 schreef k_man het volgende:
Oei, zo veel mogelijkheden. Wat te kiezen? Laat ik wat mogelijke inzendingen posten;
[ link | afbeelding ]
Ik vind 2 het leukst, daar spreekt het thema ook zo lekker uit.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 26 november 2008 @ 10:56:33 #214
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63531005
quote:
Op woensdag 26 november 2008 08:57 schreef k_man het volgende:
Niemand meer een mening over mijn foto's?
Jawel!! Ik vind ze allevijf enorm mooi. Ik kan zo niet zeggen welke het mooiste. Dan moet ik op andere criteria beoordelen en dan kijk ik naar welke voor mij het beste verhaal vertelt, en dat is 5
  woensdag 26 november 2008 @ 11:42:38 #215
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63532162
quote:
Op woensdag 26 november 2008 10:45 schreef Tha_Erik het volgende:
Upgeload, excuses nogmaals voor de omweg.
pi_63541192
Totaal inspiratieloos deze maand

Woeiii - Blog
  woensdag 26 november 2008 @ 17:23:11 #217
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63541232
Ik vind 'm wel leuk , vooral hoe het perspectief klopt, dat het lijkt alsof de Eiffeltoren echt rechtop staat.
Hoogachtend,
Erik.
pi_63541311
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:23 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind 'm wel leuk , vooral hoe het perspectief klopt, dat het lijkt alsof de Eiffeltoren echt rechtop staat.
Ja, die floept er een beetje uit als een pop-up he?
Woeiii - Blog
  woensdag 26 november 2008 @ 17:29:26 #219
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63541347
Hij is ook prima als ondersteuning van mijn foto .
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 26 november 2008 @ 17:53:21 #220
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63541792
Ingestuurd

En Marjo, als jij dat al inspiratieloos noemt.... Gek mens!! Hij is hartstikke origineel!
pi_63546052
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:21 schreef -Marjo- het volgende:
Totaal inspiratieloos deze maand

[ afbeelding ]
Vindt hem wel wat hebben, foto mag op zich wat lichter maar het idee is best geinig
pi_63547190
Ik krijg ineens nog een idee

Woeiii - Blog
  woensdag 26 november 2008 @ 21:25:34 #223
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63547307
leuk en origineel!
Hoogachtend,
Erik.
pi_63547970
Ja, maar nu kan ik niet kiezen
Woeiii - Blog
pi_63548015
Absoluut de Monopoly.
pi_63548277
Stiekem vind ik Monopoly ook leuker. Ik heb opnieuw ingestuurd.

Net op tijd, pfeww...
Woeiii - Blog
  woensdag 26 november 2008 @ 22:02:43 #227
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63548742
Hoogachtend,
Erik.
pi_63626077
Hmm. Meer dan 40 inzendingen, minder dan 20 stemmen tot nu toe...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2008 20:51:24 ]
  zaterdag 29 november 2008 @ 21:04:31 #229
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63626416
Inderdaad. Je zou toch verwachten dat tenminste de deelnemers zouden stemmen. Maar goed, het kan nog.
pi_63627258
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 20:49 schreef k_man het volgende:
Het is nog geen zondag dus mensen hebben nog even
  zaterdag 29 november 2008 @ 22:02:18 #231
214062 Jep.
harharhar.
pi_63627840
Gestemd.

Nu moet ik toch echt 's meedoen, had helaas geen tijd. Maar damn, was 'n leuk thema.
//
pi_63642195
Moeilijk kiezen hoor. Maar ook gestemd, nog even op het laatst.
pi_63657637
Misschien een nieuwe regel toevoegen. Mensen die zelf niet stemmen kunnen achteraf alsnog uitgesloten worden van deelname.

Haal je in ieder geval diegene eruit die alleen een foto komen droppen.
  Admin maandag 1 december 2008 @ 07:59:09 #234
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_63659960
quote:
Op maandag 1 december 2008 00:07 schreef EchnaDarr het volgende:
Misschien een nieuwe regel toevoegen. Mensen die zelf niet stemmen kunnen achteraf alsnog uitgesloten worden van deelname.

Haal je in ieder geval diegene eruit die alleen een foto komen droppen.
mja, daarmee is de foto niet opeens minder goed imo. Stemmen is toch ook niet verplicht?
pi_63660581
quote:
Op maandag 1 december 2008 07:59 schreef Danny het volgende:

[..]

mja, daarmee is de foto niet opeens minder goed imo. Stemmen is toch ook niet verplicht?
Stemmen is niet verplicht, maar wel mee willen doen voor de prijzen maar niet de moeite nemen om te stemmen klinkt als profiterend in mijn oren.

Alternatief laat je de stand zoals die is maar keer je de prijs uit aan de hoogst genoteerde stemmer.
pi_63661461
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:06 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

Stemmen is niet verplicht, maar wel mee willen doen voor de prijzen maar niet de moeite nemen om te stemmen klinkt als profiterend in mijn oren.

Alternatief laat je de stand zoals die is maar keer je de prijs uit aan de hoogst genoteerde stemmer.
Relax man....er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken Je kan je er druk om maken maar veranderen doe je niets. En daarnaast....voer de regel in en over 3 wedstrijden heb je gewoon geen inzendingen meer
pi_63661885
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:52 schreef PdeHoog het volgende:
Relax man....er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken Je kan je er druk om maken maar veranderen doe je niets. En daarnaast....voer de regel in en over 3 wedstrijden heb je gewoon geen inzendingen meer
Hey, ik ben heel ontspannen

Maar dit is een afwijking die ik aan mijn werk te danken heb, meedenken over veranderingen en die implementeren. Ik doe de hele dag niet anders.
  maandag 1 december 2008 @ 10:48:02 #238
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63662680
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 20:49 schreef k_man het volgende:
Schande! Tis dat ik niet meedoe, anders had ik wel mensen opgetrommeld om te stemmen
  FOK!fotograaf maandag 1 december 2008 @ 11:13:23 #239
18921 freud
Who's John Galt?
pi_63663281
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:06 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

Die discussie is al eens gevoerd. Het is toegestaan om alleen even voor de wedstrijd een user aan te maken. In mijn ogen ben je best triest als je dat doet, maar goed, c'est ca...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf maandag 1 december 2008 @ 12:23:52 #240
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_63664990
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:13 schreef freud het volgende:

[..]

Die discussie is al eens gevoerd. Het is toegestaan om alleen even voor de wedstrijd een user aan te maken. In mijn ogen ben je best triest als je dat doet, maar goed, c'est ca...
We willen meer publiek trekken bij de wedstrijd. Zodoende zoeken we bijv. publiciteit op de FP. Mensen die daar alleen kijken en niet geregistreerd zijn kunnen dan ook de wedstrijd zien. En besluiten mee te doen. En dus een account aanmaken.
Triest? Ik vind van niet. Want als we daarmee meer enthousiaste deelnemers krijgen vind ik het wel de moeite.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_63665208
Kunnen we al een winnaar feliciteren? Ik zie nergens een uitslag...
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 december 2008 @ 12:36:52 #242
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63665298
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:33 schreef Vliegvrager het volgende:
Kunnen we al een winnaar feliciteren? Ik zie nergens een uitslag...

ze hebben net t topic pas gesloten
iets met gevalletje vergeten volgens mij
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf maandag 1 december 2008 @ 12:47:20 #243
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_63665540
De punten komen vandaag voor de avonduren online.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_63666655
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:47 schreef Xilantof het volgende:
Ben benieuwd, wel jammer dat de laatste net niet mee gaat voor de telling
pi_63667123
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:23 schreef Xilantof het volgende:
We willen meer publiek trekken bij de wedstrijd. Zodoende zoeken we bijv. publiciteit op de FP. Mensen die daar alleen kijken en niet geregistreerd zijn kunnen dan ook de wedstrijd zien. En besluiten mee te doen. En dus een account aanmaken.
Triest? Ik vind van niet. Want als we daarmee meer enthousiaste deelnemers krijgen vind ik het wel de moeite.
En ik maar denken dat we juist onderling de mooiste foto's willen bepalen, waarom vragen we Erwin Olaf anders niet om mee te doen? Mensen die alleen maar komen om een prijs te kunnen winnen zie ik niet als welkome toevoeging aan de FOK!Fot-community.

Maar misschien heeft Fok! een andere bedoeling met de fotowedstrijd. Als we dat weten kunnen we ook gerichter meedenken.
  FOK!fotograaf maandag 1 december 2008 @ 14:04:15 #246
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_63667525
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:48 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

En ik maar denken dat we juist onderling de mooiste foto's willen bepalen, waarom vragen we Erwin Olaf anders niet om mee te doen? Mensen die alleen maar komen om een prijs te kunnen winnen zie ik niet als welkome toevoeging aan de FOK!Fot-community.

Maar misschien heeft Fok! een andere bedoeling met de fotowedstrijd. Als we dat weten kunnen we ook gerichter meedenken.
Als je "meer publiek" alleen ziet als "mensen die een prijs willen winnen" denk ik dat ik dat gesprek met jou niet aan wil gaan.

Alsof er geen mensen bestaan die nog niet van de fotowedstrijd afweten en toch gewoon geinteresseerd mee zouden willen doen.

De door jou genoemde "onderling" mag best groeien vind je niet? Meer mensen. Meer meningen op de foto. Meer inzicht. Meer leren.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_63668093
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:04 schreef Xilantof het volgende:
Als je "meer publiek" alleen ziet als "mensen die een prijs willen winnen" denk ik dat ik dat gesprek met jou niet aan wil gaan.

Alsof er geen mensen bestaan die nog niet van de fotowedstrijd afweten en toch gewoon geinteresseerd mee zouden willen doen.

De door jou genoemde "onderling" mag best groeien vind je niet? Meer mensen. Meer meningen op de foto. Meer inzicht. Meer leren.
Wat betreft dat laatste, uiteraard, daar ben ik alleen maar voor. Waar je echter wel voor op moet passen is dat mensen hier alleen maar gaan komen voor de wedstrijd en niet voor de community.

Ik heb een dergelijke discussie al een keer op een kleiner forum gestart, waarbij mensen alleen kwamen voor 1 itempje en de rest van het forum links lieten liggen en niet eens interesse toonden in overige bezoekers. Ik was niet de enige die het hier niet eens mee was en iemand vergeleek het met naar een verjaardag gaan, taart eten en weer weggaan, zonder iemand te feliciteren of wat dan ook. Die discussie heeft uiteindelijk geleid tot een halvering van het aantal leden, dus misschien is dit voorbeeld niet heel erg handig.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat onnatuurlijke groei van het aantal leden door ineens veel aandacht voor de wedstrijd meestal slechts tijdelijk is. En daarvoor wil ik waken. En ik kom soms wat ongenuanceerd over
  maandag 1 december 2008 @ 14:39:51 #248
18843 Brutus
aj sud aj!
pi_63668292
Dank aan de mensen die op mijn foto hebben gestemd!
For without darkness there can't be light
  FOK!fotograaf maandag 1 december 2008 @ 17:09:20 #249
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_63672669
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:47 schreef Xilantof het volgende:
Ik had mijn tijd even verkeerd ingeschat. Wordt wat later...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_63673261
Mja, dat al dan niet verplicht stemmen is toch een lastig iets.

Het kan best een keer gebeuren dat je nog wel iets inzendt, maar niet meer kunt stemmen, omdat je dan op vakantie bent ofzo. Of dat je het een keertje vergeet. Moet kunnen, lijkt me.

Aan de andere kant zit niemand te wachten op mensen die zich alleen registreren om hier een foto te dumpen en (eventueel) hun prijs in ontvangst te nemen. Als het argument is dat verplicht stemmen potentiële nieuwe deelnemers zou afschrikken, vraag ik me af of we dat soort deelnemers wel hier willen. Als je niet mee wilt doen omdat je niet wilt stemmen, hoe betrokken ben je dan?

Dus... hoe valt dit op te lossen? Het lijkt mij niet onredelijk als we zouden vastleggen dat mensen die voor het eerst meedoen niet in aanmerking komen voor een prijs als ze zelf niet gestemd hebben. Daarmee schrik je wel de "eenmalige fotodumpers" af, maar hou je de mogelijkheid om het stemmen een keertje te vergeten.
  maandag 1 december 2008 @ 18:00:28 #251
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63673952
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:30 schreef k_man het volgende:

Het kan best een keer gebeuren dat je nog wel iets inzendt, maar niet meer kunt stemmen, omdat je dan op vakantie bent ofzo. Of dat je het een keertje vergeet. Moet kunnen, lijkt me.

Aan de andere kant zit niemand te wachten op mensen die zich alleen registreren om hier een foto te dumpen en (eventueel) hun prijs in ontvangst te nemen. Als het argument is dat verplicht stemmen potentiële nieuwe deelnemers zou afschrikken, vraag ik me af of we dat soort deelnemers wel hier willen. Als je niet mee wilt doen omdat je niet wilt stemmen, hoe betrokken ben je dan?

Dus... hoe valt dit op te lossen? Het lijkt mij niet onredelijk als we zouden vastleggen dat mensen die voor het eerst meedoen niet in aanmerking komen voor een prijs als ze zelf niet gestemd hebben. Daarmee schrik je wel de "eenmalige fotodumpers" af, maar hou je de mogelijkheid om het stemmen een keertje te vergeten.
Op zich een goed idee, alleen lijkt het me lastig om dit in de praktijk te brengen. Dan lijkt me een regel als dat uit de posthistorie blijkt dat iemand zich alleen geregistreerd heeft om mee te doen aan de fotowedstrijd, dat die dan een stemverpichting hebben.
Of dit werkbaar is vraag ik me ernstig af.
De foto's staan nu eenmaal in het wedstrijdtopic, en je kunt van de stemmers niet verwachten dat ze van iedere deelnemer de posthistorie gaan checken. Dan moet je dus als jury dat allemaal gaan uitzoeken. Lijkt me een beetje veel werk.
  FOK!fotograaf maandag 1 december 2008 @ 18:00:40 #252
18921 freud
Who's John Galt?
pi_63673959
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:23 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook dat mensen die alleen even voor de wedstrijd een user aanmaken, wat triest zijn. Mensen die daardoor naar het forum komen, juich ik alleen maar toe . Ik doelde dus puur op de wedstrijd-aflopers, had duidelijker moeten zijn, ben ik met je eens .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  Admin maandag 1 december 2008 @ 18:04:36 #253
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_63674043
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:30 schreef k_man het volgende:

mja, misschien zou het stemmen juist via mail moeten verlopen. Het zou imo niet uit moeten maken wie stemt en je voorkomt ermee dat mensen in hun eigen voordeel stemmen. Stel ik doe mee en heb 50 punten, maar jantje - wiens foto ik eigenlijk het mooist vind - heeft er 49. Ik stem om 21:59 uur, maar geef jantje gewoon GEEN punten omdat hij anders wint in plaats van ik. Op de huidige manier is het ook mogelijk om oudgedienden NET even die extra paar puntjes te geven om te winnen als een nieuweling die net binnen komt vallen dreigt te winnen. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar met een open stemronde werk je dat wel een beetje in de hand natuurlijk.

Ik stoor me totaal niet aan mensen die hun foto dumpen en eventueel een prijs winnen eigenlijk en vraag me ook af wat het probleem is. De punten die worden aangedragen zijn imo geen echte problemen die een oplossing behoeven.
  maandag 1 december 2008 @ 18:09:15 #254
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63674151
pcs. n anders moet je geen prijsvraag maken.
  maandag 1 december 2008 @ 18:13:18 #255
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63674232
pcs. n ?
pi_63674404
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:13 schreef tonja het volgende:
pcs. n ?
"Precies, en"
  maandag 1 december 2008 @ 18:24:27 #257
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63674469
Ik heb geen problemen met mensen die zich aanmelden alleen voor de wedstrijd, kandidaat is kandidaat. Natuurlijk, ik juich het toe als iemand ook een actieve FOT'er wordt, maar zo niet, dan niet.

De eventuele regel dat mensen die voor het eerst meedoen niet meedingen voor een prijs vind ik stom. Als een ingezonden foto goed genoeg is dat ie de eerste plaats behaalt moet die de prijs krijgen, klaar. Ik zou als nieuweling ook minder geneigd zijn om aan een wedstrijd mee te doen waar je deelname voor spek en bonen is. Ookal is het de eerste keer.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 1 december 2008 @ 18:32:32 #258
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63674619
Eensch, maar ik vind het jammer dat er zo weinig gestemd wordt.
Maar ja, een stemverplichting is redelijk onuitvoerbaar denk ik.

Via mail werkt denk ik ook niet omdat je als user er maar vanuit moet gaan dat alles goed geteld is.
Wellicht is het een plan om in de wedstrijd OP de nadruk te leggen op dat het zeer gewaardeerd wordt als je als deelnemer ook stemt.
De bedoeling van een fotografie forum is dat je van elkaar leert, en dat je ook veel leert van het beoordelen en becommentarieren van foto's van anderen.
Dat zou je dan als argumentatie kunnen aanvoeren om mensen aan te zetten tot stemmen.
  Admin maandag 1 december 2008 @ 18:38:26 #259
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_63674728
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:32 schreef tonja het volgende:
Eensch, maar ik vind het jammer dat er zo weinig gestemd wordt.
Maar ja, een stemverplichting is redelijk onuitvoerbaar denk ik.

Via mail werkt denk ik ook niet omdat je als user er maar vanuit moet gaan dat alles goed geteld is.
Wellicht is het een plan om in de wedstrijd OP de nadruk te leggen op dat het zeer gewaardeerd wordt als je als deelnemer ook stemt.
De bedoeling van een fotografie forum is dat je van elkaar leert, en dat je ook veel leert van het beoordelen en becommentarieren van foto's van anderen.
Dat zou je dan als argumentatie kunnen aanvoeren om mensen aan te zetten tot stemmen.
bij de start van de stemronde elke deelnemer een pm sturen met de melding dat er gestemd kan en mag worden en dat stemmen op prijs wordt gesteld?
  maandag 1 december 2008 @ 18:43:48 #260
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63674855
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:38 schreef Danny het volgende:

[..]

bij de start van de stemronde elke deelnemer een pm sturen met de melding dat er gestemd kan en mag worden en dat stemmen op prijs wordt gesteld?
Ja, dat is een goed idee.
Of, of en, een automatische reply bij je inzending? Niet iedereen heeft zijn pm aan staan.
  maandag 1 december 2008 @ 18:45:15 #261
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63674880
quote ipv edit
  Admin maandag 1 december 2008 @ 19:21:18 #262
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_63675707
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:43 schreef tonja het volgende:

Of, of en, een automatische reply bij je inzending? Niet iedereen heeft zijn pm aan staan.
da's dan weer lastiger. users kunnen bij aanmelding aangeven dat ze geen mail van ons willen ontvangen op hun mailadres. Dat zou dan bij elke deelnemer eerst gecontroleerd moeten worden en da's een enorme berg werk, omdat dat niet zomaar zichtbaar is voor crewleden.
  maandag 1 december 2008 @ 19:24:17 #263
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63675779
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:21 schreef Danny het volgende:

[..]

da's dan weer lastiger. users kunnen bij aanmelding aangeven dat ze geen mail van ons willen ontvangen op hun mailadres. Dat zou dan bij elke deelnemer eerst gecontroleerd moeten worden en da's een enorme berg werk, omdat dat niet zomaar zichtbaar is voor crewleden.
Al worden inzendingen niet per se (of in de meeste gevallen misschien?) met hun aanmeldmail gedaan, en een reply kunnen ze toch krijgen als er iets mis is met de inzending zelf (zoals niet geregistreerd, of vragen over fotobewerking oid).
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 1 december 2008 @ 19:25:01 #264
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63675808
Wat ik dus wil zeggen is dat er in ieder geval een e-mailadres bij de FOT-mods bekend is, want daarmee wordt ingezonden.
Hoogachtend,
Erik.
pi_63676736
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:00 schreef tonja het volgende:

[..]

Op zich een goed idee, alleen lijkt het me lastig om dit in de praktijk te brengen. Dan lijkt me een regel als dat uit de posthistorie blijkt dat iemand zich alleen geregistreerd heeft om mee te doen aan de fotowedstrijd, dat die dan een stemverpichting hebben.
Of dit werkbaar is vraag ik me ernstig af.
De foto's staan nu eenmaal in het wedstrijdtopic, en je kunt van de stemmers niet verwachten dat ze van iedere deelnemer de posthistorie gaan checken. Dan moet je dus als jury dat allemaal gaan uitzoeken. Lijkt me een beetje veel werk.
Nee, mijn idee is niet veel extra werk. Er zouden slechts twee extra dingen nodig zijn;
a. - kijken of de winnaar al eens eerder meegedaan heeft;
b. - zo niet; kijken of de winnaar gestemd heeft.

Is het antwoord op b. ook nee, dan krijgt nummer twee de prijs.
  maandag 1 december 2008 @ 19:58:24 #266
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63676794
Ah, ik lees nu beter en zie dat K_man helemaal niet stelt dat mensen die voor het eerst meedoen helemaal geen kans maken op een prijs .
Hoogachtend,
Erik.
pi_63677021
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:04 schreef Danny het volgende:
mja, misschien zou het stemmen juist via mail moeten verlopen. Het zou imo niet uit moeten maken wie stemt en je voorkomt ermee dat mensen in hun eigen voordeel stemmen. Stel ik doe mee en heb 50 punten, maar jantje - wiens foto ik eigenlijk het mooist vind - heeft er 49. Ik stem om 21:59 uur, maar geef jantje gewoon GEEN punten omdat hij anders wint in plaats van ik. Op de huidige manier is het ook mogelijk om oudgedienden NET even die extra paar puntjes te geven om te winnen als een nieuweling die net binnen komt vallen dreigt te winnen. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar met een open stemronde werk je dat wel een beetje in de hand natuurlijk.
Om het helemaal objectief te maken zou je inderdaad alles anoniem moeten doen. Dus de foto's plaatsen zonder de naam van de inzender en stemmen per mail.

Stemmen per mail levert echter minder stemmen op, aangezien dat een extra handeling vergt tov stemmen op het forum. De foto's anoniem plaatsen werkt ook niet, aangezien dan de hele voorpret verloren gaat; mensen kunnen dan hun vorderingen niet delen met anderen en feedback krijgen.

Beiden dingen zijn overigens al een keer geprobeerd en ongeschikt bevonden.
pi_63677046
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Ah, ik lees nu beter en zie dat K_man helemaal niet stelt dat mensen die voor het eerst meedoen helemaal geen kans maken op een prijs .
Klopt, dat kunnen ze best, maar alleen als ze ook gestemd hebben.
pi_63677203
Oh nee, nu houd ik helemaal mijn mond
  maandag 1 december 2008 @ 20:16:35 #270
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63677331
Uitslag. Het duurde even maar dan heb je ook maarliefst een gedeelde eerste plaats!

ElizabethR 47

Chpbrugge 47

Kvdv 42
Fonzie27 31
Didotcicero 28
Cybergabi 28
Tha_Erik 27
Ronalld 21
Logout 16
Glockmonkey 15
Danny 15
K-man 14
Marjo 14
Brutus 14
Olijfman 13
Freud 12
Allsaints 12
Pdehoog 12
Caspervc 11
TC_Artemis 11
kurdt94 11
Supersnerual 10
Blomst 08
Tonja 07
Sugar 05
Paaul 05
ErikR 05
Erasmo 04
Echnadarr 03
MyraM 03
David83 02

Aangezien we normaliter maar tot één winnaar komen, en dit keer maarliefst twee gelukkigen hebben, wordt er nog een passende oplossing gezocht. ElizabethR en Chpbrugge krijgen hierover nog bericht.
Hoogachtend,
Erik.
pi_63677502
Beiden gefeliciteerd.
  maandag 1 december 2008 @ 20:28:22 #272
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63677652
Gefeliciteerd
pi_63677826
gefeliciteerd beide ,

ben ik nu derde geworden als er twee eerste zijn
  maandag 1 december 2008 @ 20:34:23 #274
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63677845
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:33 schreef Fonzie27 het volgende:
gefeliciteerd beide ,

Jazeker .
Hoogachtend,
Erik.
pi_63678722
hmm, niet slecht voor een eerste keer
  maandag 1 december 2008 @ 21:11:50 #276
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_63679135
Gefeliciteerd allemaal
  Admin maandag 1 december 2008 @ 21:15:45 #277
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_63679283
Gefeliciteerd. En ik heb gewoon PUNTEN gehaald
pi_63679636
winnaars gefeliciteerd!! En voor degene die op mij gestemd heeft; hartstikke bedankt. Ik vind het altijd super leuk om mijn naam in een puntenlijstje tegen te komen!
pi_63679640
Feli winnaars
Woeiii - Blog
pi_63679836
gefeliciteerd winnaars

En wat zijn de tellers goed voor mij, zomaar mijn 4 punten verdubbelen.
en nee ik heb ze niet omgekocht
Goedemorgen :W
pi_63685279
Feli winnaars
  dinsdag 2 december 2008 @ 09:22:05 #282
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_63688829
Gefeliciteerd winnaars! Toch nog in mijn eerste wedstrijd 11 puntjes gehaald 8-B
pi_63689195
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:33 schreef Fonzie27 het volgende:
gefeliciteerd beide ,

nee, er zijn drie mensen boven je geeindigd, dus je bent 4e.

En da's best knap, gefeliciteerd

Ook de winnaars trouwens, en verder iedereen die blij is met zijn/haar punten
Mijn DeviantART gallery
,
  dinsdag 2 december 2008 @ 09:47:25 #284
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63689354
Congratulations allemaal!
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:15:40 #285
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63691252
Dankjewel iedereen, maar ik ben pas echt helemaal blij als mijn prijs aan de muur hangt
pi_63691780
Ah, een gedeelde 1e plaats.. Haha wat nu?

ElizabethR ook gefeliciteerd. Was zelf net te laat met stemmen, maar zal deze maand ook netjes mijn stem uitbrengen!
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:50:49 #287
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63692084
De vraag is: hád je op ElizabethR gestemd?
pi_63692942
Nee, helaas voor haar niet..
pi_63697713
Ben best tevreden met 21 punten. Maar ik moet toch beter kunnen.

Winnaars gefeliciteerd!
pi_63702589
Ik heb mijn doek (van vorige maand) binnen

Hij is 90*120 cm
Woeiii - Blog
  dinsdag 2 december 2008 @ 18:51:49 #291
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63703002
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:35 schreef -Marjo- het volgende:

Hij is 90*120 cm
Jeetje! Wat geweldig zeg!!!
Straks heb je echt geen muren meer hoor _Marjo_

Mogen we er een fotooke van zien? Ben heel erg benieuwd.
pi_63703860
quote:

Hij is 90*120 cm
o, dat is groter dan anders???
Goedemorgen :W
pi_63704640
quote:

Hij is 90*120 cm
Das een best formaat
  FOK!fotograaf dinsdag 2 december 2008 @ 19:53:39 #294
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_63704967
Dat is een aangename verrassing Marjo!
Ik ben toch weer in contact met de sponsor. Zal eens vragen hoe het komt.
Don't worry. Ik zorg wel dat je hem mag houden
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_63705172
Ik heb de onderste opnieuw laten afdrukken:

Met die foto heb ik met de wedstrijd "Schaduw" gewonnen. Deze prijs heb ik toen aan Rianne (die op de foto staat) gegeven. Eigenlijk wilde ik 'm zelf ook wel en heb ik 'm als prijs voor "Spreekwoorden" genomen.

Ik had alleen niet verwacht dat ie nu zo groot zou zijn! Ze zijn altijd 40*60 cm. Ik maak nog wel een keer een foto ter vergelijking...
Woeiii - Blog
pi_63705236
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:53 schreef Xilantof het volgende:
Dat is een aangename verrassing Marjo!
Ik ben toch weer in contact met de sponsor. Zal eens vragen hoe het komt.
Don't worry. Ik zorg wel dat je hem mag houden
Ik was echt perplext!
Groot pak in de gang toen ik thuis kwam...
Woeiii - Blog
  woensdag 3 december 2008 @ 10:27:09 #297
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63719218
[Wedstrijddiscussietopic] December - Muziek

Daar verder, want een nieuwe maand is aangebroken.
Hoogachtend,
Erik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')