Ik doe al niet meer meequote:Op zaterdag 1 november 2008 22:14 schreef Shark.Bait het volgende:
yw.
Heeft de Fok FOT wedstrijd nog wel zin als elke keer dezelfde wint?
onzin. Punt is dat er te weinig deelnemers zijn. Misschien de fp wat misbruiken om de fotowedstrijden te promoten en meer mensen zo gek te krijgen mee te doen (bv door meer prijzen te regelen via pr?) Verder meer mensen aansporen tot stemmen, bijvoorbeeld door ook onder de stemmers een klein prijsje te verloten.quote:
Wat een onzin.quote:
Tuurlijk moet je wel mee blijven doen. Er is niets mis met het niveau hoog houden! Mensen die vinden dat je niet meer mee moet doen zijn gewoon jaloers.quote:
Tuurlijk wel! De beste wint en als jij dat voor de zoveelste keer bent, dan is dat dus omdat jij gewoon de allerbeste bent! Je inspireert anderen ook weer met je foto's en daagt ons ermee uit om nog originerel en creatiever te zijn. En ik vind je foto's prachtig om te zien, dus vooral doorgaan!quote:
Ik vind juist dat je mee moet blijven doen om een goed voorbeeld te geven en mensen aan te sporen ook kwaliteit te leveren. Ik kijk graag naar je foto's en ik leer er ook van.quote:
mwoa, met meer prijzen lok je meer mensen uit mee te doen. Er zijn compleet onbeduidende sites die honderden zo niet duizenden inzendingen per wedstrijd krijgen en hier zit het zo rond de 20 ofzo. Dan is de kans al snel aanwezig dat één persoon meerdere keren wint. Stoppen met meedoen is dan idd geen optie. De beste optie is manieren bedenken om meer mensen aan het meedoen te krijgen.quote:Op zondag 2 november 2008 19:58 schreef Bond het volgende:
Lijkt mij ook niet de goede rede dat je omdat je wint niet meer mee gaat doen. Zorgt allemaar voor weer een deelnemer minder. Ik denk zelf niet dat het probleem ligt bij te weinig prijzen, dat er al een prijs bijzit is al geweldig. Heb zelf bij deze maand nog geen enkel idee.
vote waardig spulquote:Op zondag 2 november 2008 20:48 schreef PdeHoog het volgende:
Nou...nog geen foto's hier heZal ik er dan eens eentje plaatsen?
[ afbeelding ]
En ook een zwartwit-versieetje
[ afbeelding ]
misschien ipv een maandopdracht er een 2 wekelijkse opdracht van maken... Ik heb sinds korte tijd ook een nieuwe camera dus wil me wel wat vaker in dit subforum laten zien... maar zoals de vorige opdracht daar kon ik persoonlijk (nog) niet zo veel mee en dan moet je gelijk een hele maand wachten totdat er een nieuwe opdracht komt...quote:Op zondag 2 november 2008 15:39 schreef Danny het volgende:
[..]
onzin. Punt is dat er te weinig deelnemers zijn. Misschien de fp wat misbruiken om de fotowedstrijden te promoten en meer mensen zo gek te krijgen mee te doen (bv door meer prijzen te regelen via pr?) Verder meer mensen aansporen tot stemmen, bijvoorbeeld door ook onder de stemmers een klein prijsje te verloten.
Daarom staan alle onderwerpen al in het topicquote:Op maandag 3 november 2008 09:30 schreef Uncle het volgende:
en dan moet je gelijk een hele maand wachten totdat er een nieuwe opdracht komt...
Ik vond die ander leukerquote:Op maandag 3 november 2008 10:03 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb 1 straatfoto in mn archief:
[ afbeelding ]
Yupquote:
Verstandig, je moet stoppen op je hoogtepuntquote:
Jij doet al wel weer mee! Ik zeg van de week nog in het herfstfoto's topic dat je een groot, groot talent bent!!!!! En daar wil ik graag foto's van zien. Je verrast me telkens weer met je creativiteit, dus please, vooral doorgaan. Niets aantrekken van jaloerse mensen.quote:
Het doel lijkt me duidelijk. Meer variatie, meer mensen in FOT wat inhoudt dat er meer mensen beter leren fotograferen, er meer interactiviteit is, etc. etc. etc. Dat heeft overigens niet zoveel met deze situatie te maken hoor. Het was wel een trigger om een paar ideeën eens uit te spreken.quote:Op maandag 3 november 2008 11:34 schreef Vliegvrager het volgende:
Prima als je meer deelnemers aan de wedstrijd wilt (Waarom eigenlijk? Wat is het doel? Wat is het middel?), maar ga nou niet achter zo'n mini-incidentje aan lopen hollen.
Het enige wat jij op je geweten hebt is dat je de lat hoog legt in deze fotowedstrijden. Als er users zijn die niet meer mee willen doen omdat ze vinden dat ze geen kans meer maken is dat hun probleem en instelling.quote:Op maandag 3 november 2008 12:04 schreef -Marjo- het volgende:
Maar wat nou als er meer users zijn die zo denken en niet meedoen omdat ze vinden dat ze geen kans maken? Dan loopt het aantal inzendingen terug en dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
Ik heb geen techniek, ik doe eigenlijk maar wat. Meestal lukt het wat ik wil en soms ook niet.quote:Op maandag 3 november 2008 12:29 schreef Uncle het volgende:
en andere optie zou wellicht zijn dat men wat meer informatie bij hun foto plaatst... want ik zie wel eens fotoos met hetzelfde materiaal als ik heb dat ik me afvraag hoe mensen zulke mooie fotoos krijgen... Op die manier krijg je het wedstrijd element en tegelijkertijd een leermoment voor de anderen...
dus naast de standaard info als materiaal en camera instellingen (welke je ook in de foto kunt vinden) is het wellicht ook leuk om andere zaken eens te weten als de gedachtengang bij een opgezette foto (studio) of hoeveel fotoos er geschoten zijn of dat het in een keer goed was (ik schiet er meestal 10 voor 1 goede), dus meer het creatieve process dan het technische verhaal.
Want over technische aspecten van fotografie is genoeg te vinden op internet maar fotografie is grotendeels een creatief denkprocess en het kan erg intressant zijn om te weten hoe anderen het aanpakken en bedenken om daar zelf ook de goede punten uit te halen... Want van alleen maar kijken naar de foto's van Marjo raak je alleen maar sprakeloos en leer je eigelijk niet zo heel veel... behalve dat ik nog een hoop te leren heb
Puckzzz had volgens mij vooral heeeeeeeeeeel veel derde plekkenquote:Op maandag 3 november 2008 13:07 schreef Ynske het volgende:
@marjo, eerst was t puckzz die veel wonnu ben jij het, ben blij en geniet ervan
Mee eensquote:Technische aspecten gaan noemen bij een wedstrijd lijkt mij niet echt en meerwaarde hebben. instellingen kun je vinden in de exif en voor de rest is t hier iig gewoon wat aankloten
ow nouja je snapte mijn puntquote:Op maandag 3 november 2008 13:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Puckzzz had volgens mij vooral heeeeeeeeeeel veel derde plekken
[..]
das idd heel belangrijkquote:Mee eensHet is vooral veel kijken naar andere foto's, een goed idee krijgen, dat zo goed mogelijk uitvoeren en laten zien (en hopen dat je wat feedback krijgt) en verder lekker bezig zijn met je hobby
Precies!!quote:
Ik voel me inderdaad elke keer dat ik mee doe al op voorhand geïntimideerd door jouw fotokunsten... Badend in het zweet word ik wakker en schreeuw: Aaaaaaarghhhhh, -Marjo-!quote:Op maandag 3 november 2008 12:04 schreef -Marjo- het volgende:
Maar wat nou als er meer users zijn die zo denken en niet meedoen omdat ze vinden dat ze geen kans maken? Dan loopt het aantal inzendingen terug en dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
Maar nu even serieus: dit is de reden waarom je dus mee moet blijven doen. Jij legt de lat ergens neer en dan is het aan mij / ons om daar bij in de buurt te komen of overheen te gaan. Zonder mensen die beter dan jezelf fotograferen leer je niks. "Nadeel" bij jouw foto's is alleen dat het vaak het zien van de simpelheid van een beeld is en jij daardoor een pakkende foto maakt. Dat "zien" leer je niet 1-2-3 maar het zet, mij in ieder geval wel, steeds aan het denken.quote:Ik vind het onwijs leuk om iedere maand meedoen. Ik vind het een uitdaging om iedere keer net effe iets anders in te sturen dan de rest.
tsja iedereen zijn mening uiteraard, maar ik ben dus een van die beginnende gebruikers die wellicht een aanwinst kan zijn voor de fotowedstrijd... dat wil uiteraard niet zeggen dat alles wat ik zeg moet gebeuren...quote:Op maandag 3 november 2008 13:07
technische aspecten gaan noemen bij een wedstrijd lijkt mij niet echt en meerwaarde hebben. instellingen kun je vinden in de exif en voor de rest is t hier iig gewoon wat aankloten
waarom stel je geen vragen daar waar ze zijn, kruip in de diverse topics, kijk, probeer, vraag en leerquote:Op maandag 3 november 2008 15:00 schreef Uncle het volgende:
[..]
tsja iedereen zijn mening uiteraard, maar ik ben dus een van die beginnende gebruikers die wellicht een aanwinst kan zijn voor de fotowedstrijd... dat wil uiteraard niet zeggen dat alles wat ik zeg moet gebeuren...maar misschien is het een manier om mensen zoals mij enthousiast te maken voor fotowedstrijden als deze...
Als ik sommige fotoos zie wil ik wel meer weten dan er in de exif data staat... op papier is een foto maken niet zo moeilijk namelijkEn met sporten kreeg ik van de coach altijd de regel: "van kijken naar een pianist leer je niet piano spelen", het geheim is hard trainen EN veel doen... dat 'doen' is met fotografie ook vrij evident uiteraard
maar als je hard wilt trainen is af en toe een goede tip, een inzicht van een ander of een duw de goede kant op ook wel lekker zonder dat je er altijd naar hoeft te vragen (waar een forum ook voor bedoeld is)
en zolang de topfotografen blijven roepen dat het allemaal maar aankloten en geluk is, wordt het ook niet heel erg intressant voor anderen om zich daarin te mengen...
maar goed, dat is mijn bescheiden mening en zonder dat zal ik ook mijn best eens proberen te doen met de opdrachten
Volgens mij zegt ie nou net dat het niet om die technische aspecten gaat. Juist het aankloten kan heel interessant zijn. Tegen wat voor problemen liep je aan? Hoe heb je die opgelost? Welke oplossingen werken (niet) en waarom (niet).quote:Op maandag 3 november 2008 13:07 schreef Ynske het volgende:
technische aspecten gaan noemen bij een wedstrijd lijkt mij niet echt en meerwaarde hebben. instellingen kun je vinden in de exif en voor de rest is t hier iig gewoon wat aankloten
Welke user stoort zich er aan dat -Marjo- de hele tijd wint?quote:Op maandag 3 november 2008 11:34 schreef Vliegvrager het volgende:
Je laat je toch niet wegjagen omdat 1 user zich eraan stoort dat steeds dezelfde wint?
Die vind ik erg leuk!quote:Op maandag 3 november 2008 12:47 schreef Ronalld het volgende:
[ afbeelding ]
Heb ik ook nog wel liggen, als ik een hele maand geen tijd heb. ;D
Over de discussie, het is een wedstrijd. Je moet goed zijn om te winnen. Is er toevallig vaker iemand winnaar zou dat je niet moeten weerhouden van meedoen.
Persoonlijk heb ik meestal last van tijd en inspiratie bij onderwerp achtig gebrek. Ik denk dat dit onderwerp wel weer wat meer inzendingen gaat krijgen.
Spuugquote:Op maandag 3 november 2008 17:09 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Volgens mij zegt ie nou net dat het niet om die technische aspecten gaat. Juist het aankloten kan heel interessant zijn. Tegen wat voor problemen liep je aan? Hoe heb je die opgelost? Welke oplossingen werken (niet) en waarom (niet).
Om de foto van marjo uit deze wedstrijd als voorbeeld te nemen: hoe zorg je dat zo'n zakje blijft liggen? Waarom kies je deze DOF (wat de bijbehorende f-waarde is, vind ik een stuk minder boeiend), heb je andere scherptediepten geprobeerd? Andere standpunten? Meer slakjes? Dat soort vragen.
Ik ben gisteren de hele avond in de weer geweest voor 1 foto of het dat waard was, is een ander verhaal. Logischerwijs zaten er heel veel mislukte pogingen bij (anders was ik in een half uurtje klaar he). Van die fouten en van de oplossingen voor problemen waar je tegen aanloopt leer ik dan weer en een ander zou daar ook van kunnen leren. Veel meer dan van de exif of de uiteindelijk gekozen opstelling van de flitsers. Misschien wel aardig om eens een 'making of' topicje aan dit soort dingen te wijden.
Thnxquote:Op maandag 3 november 2008 11:53 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Jij doet al wel weer mee! Ik zeg van de week nog in het herfstfoto's topic dat je een groot, groot talent bent!!!!! En daar wil ik graag foto's van zien. Je verrast me telkens weer met je creativiteit, dus please, vooral doorgaan. Niets aantrekken van jaloerse mensen.
Wat ik me wél afvraag is het volgende. Hoeveel muren heb jij eigenlijk in je huis??
of je knutselt een straatbeeldkijkdoos, of een legostraatquote:
Dat is wel de perfecte oplossing voor iemand met straatvreesquote:Op maandag 3 november 2008 22:18 schreef Ynske het volgende:
[..]
of je knutselt een straatbeeldkijkdoos, of een legostraat
Heel mooi vind ik die!quote:
Toch leuk shot, maar jammer van die auto. Al was dat volgens mij ook gezegt toen je em in eerste instantie postte.quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:58 schreef Danny het volgende:
Heb alleen nog een oudje liggen die enigszins voldoet
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:40 schreef Ronalld het volgende:
[ afbeelding ]
Past dit misschien beter?
Ik vind hem leuk, mooi moment, goed vastgelegdquote:Op dinsdag 4 november 2008 15:58 schreef Danny het volgende:
Heb alleen nog een oudje liggen die enigszins voldoet
[ afbeelding ]
Middelste trekt door de dieptewerking alle aandacht naar de persoon aan de andere kant. Lekker extreem contrast.quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:25 schreef Erasmo het volgende:
Ik zit nu achter een zeer trage internetverbinding dus kan ik geen feedback geven op de voorgangers, sorry
Zelf zit ik te denken aan deze:
[ afbeelding ]
deze,
[ afbeelding ]
of deze:
[ afbeelding ]
Maar welke?
Onderste, maar ff dodgen op gezicht-wel tof, een pinguin op een fiets.Slanke DOF isquote:Op dinsdag 4 november 2008 19:52 schreef EchnaDarr het volgende:
Ik ben in de archieven gedoken en de volgende gevonden, vinden jullie dit iets?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Achtergrond burnen/voorgrond dodgen? Leuke foto. Ik wist niet dat Eindhoven zo mooi kon zijn!quote:Op dinsdag 4 november 2008 20:58 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb er nog 1 met dat bruidspaar, belicht op het bruidspaar dat in de schaduw loopt, dus wat erg licht op de achtergrond. Maar wel meer straatbeeld denk ik
[ afbeelding ]
Topplaatquote:Op dinsdag 4 november 2008 21:40 schreef Ronalld het volgende:
[ afbeelding ]
Het stelletje is wel leuk, maar die shoppende dames vind ik qua compo, pose en moment leuker.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Goed, dan gooi ik er wat straat en stadsfoto's uit St. Petersburg van afgelopen zomer tegenaan
1)
[ afbeelding ]
2)
[ afbeelding ]
3)
[ afbeelding ]
4)
[ afbeelding ]
Ik heb nog wat straatfoto's uit Kiev ter bewerking klaarliggen, die zijn van afgelopen maand.
k vind deze echt leukquote:Op dinsdag 4 november 2008 21:40 schreef Ronalld het volgende:
[ afbeelding ]
rondlopen in de stad, en vaak hebben mensen niet echt in de gaten wat je doet als je maar de rust ervoor neemtquote:Op woensdag 5 november 2008 12:23 schreef Miss_S het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe krijg je dit soort fotos? gaan jullie gewoon ergens in een stad zitten en foto's maken van mensen die niets in de gaten hebben? En kan je dat wel zomaar doen?
De algemene stelling die ik hier en daar hoor, lees en ingestraald krijgt is dat er een kliek ZOU ZIJN die FOT gevangen houdt.quote:Op woensdag 5 november 2008 12:21 schreef TOPPERRR het volgende:
...nog even over het wel of niet kans maken bij een de wedstrijd. Ook ik heb wat last van het gevoel dat ik altijd kansloos ben om met een ingezonden foto in de top te eindigen. Ik geniet en leer enorm van de inzendingen maar kans maken op een hoge klassering is een ander verhaal. Naar mijn idee helpt het als je geregeld post op dit forum (bekend maakt bemind) en ook de stijl van inzendingen bepaalt het stemgedrag. De reclameachtige foto´s doen het altijd goed. Maar naar mijn idee heeft dat meer te maken met goed kunnen photoshoppen dan met goed fotograferen. Voor mij is het belangrijker dat een foto me raakt, dat het iets met me doet en dat mis ik nog wel eens.
In ieder geval, deze discussie voeren is leuk en misschien nuttig en ik blijf gewoon meedoen met het insturen van mijn foto´s want het is gewoon leuk om mee te doen.
Die laatste lijkt bijna wel zo'n macro van een modelbouw dinges.quote:Op woensdag 5 november 2008 12:30 schreef Spvdb het volgende:
@Ronalld: ik vind em goed!
Zelf een paar die ik hier op de laptop heb staan. Straks nog ff kijken of ik boven op de pc nog wat beters heb staan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bijna goed, tis Madurodamquote:Op woensdag 5 november 2008 15:37 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Die laatste lijkt bijna wel zo'n macro van een modelbouw dinges.
quote:Op woensdag 5 november 2008 15:35 schreef Shark.Bait het volgende:
ofdat ik me beter met plaatjes maken kan bezig houden.
ik zie een wederkerend thema van de scheve horizon terugkomen in jouw euvre.quote:Op zaterdag 8 november 2008 23:10 schreef k_man het volgende:
1.
[ link | afbeelding ]
2.
[ link | afbeelding ]
3.
[ link | afbeelding ]
Klikbaar.
Die middelste vind ik erg mooi! Komt spannend over.quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:25 schreef Erasmo het volgende:
Ik zit nu achter een zeer trage internetverbinding dus kan ik geen feedback geven op de voorgangers, sorry
Zelf zit ik te denken aan deze:
[ afbeelding ]
deze,
[ afbeelding ]
of deze:
[ afbeelding ]
Maar welke?
Deze vind ik echt prachtig!quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:31 schreef pea4fun het volgende:
Gewoon in nederland maak ik eigenlijk nooit straatfoto's, maar als ik dan op vakantie ben tja...
2
[ afbeelding ]
Tis Madurodamquote:Op maandag 10 november 2008 12:52 schreef pea4fun het volgende:
@Ivo, voor mij springt 1 eruit, lekker helder plaatje
@spvdb, ik zie helaas je plaatjes niet
@kvdv, kvinnum een beetje rommelig, niet echt iets waar mijn oog naar trekt.
@Marjo, grappig lekker helder plaatje, maar ja, van een winnaar verwacht ik natuurlijk iets veeeeel specialers
@dutchie, leuk getroffen zo met die stelletjes, heb je wat met de kleuren gedaan of was het een grauwe dag?
@ultimato, ik vind de 2e de beste, maar eigenlijk allebei een beetje saai
@ebeaynogwat. Ik vind 1 een mooie foto, maar vind hem eigenlijk niet zo bij het thema horen. Maar dat zullen andere misschien anders vinden. foto2 vind ik de halve auto's wat jammer, helemaal of helemaal niet voor mij.
4 en 6 leven voor mij wat meer, alhoewel ik het jammer vind dat 6 in zwartwit is.
@k-man, die eerste vind ik de mooiste.
@brandx Het is jammer dat je beeld op foto 3 zo in het midden staat, het zou anders een heel mooi plaatje kunnen zijn. Nu vind ik 2 het mooist, al "leeft" de stad daar niet echt, ik vind hem gewoon een lekkere dieptewerking hebben.
ennuh, bedankt voor het compliment
nummer twee en drie zijn volgens mij ook scheef, of iedereen loopt scheef en alles wordt scheef gebouwd/groeit scheef-maar het is lastiger te zienquote:Op zondag 9 november 2008 00:03 schreef k_man het volgende:
Oh, is die eerste scheef? Dat was me nog niet opgevallen.
Nr. 2 en 3 zijn recht, volgens mij.
Jij raakt vast helemaal in paniek als je in heuvel- of bergachtig gebied komt. Oh help, de grond loopt scheef!quote:Op maandag 10 november 2008 14:16 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
nummer twee en drie zijn volgens mij ook scheef, of iedereen loopt scheef en alles wordt scheef gebouwd/groeit scheef-maar het is lastiger te zien
quote:Op maandag 10 november 2008 17:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij raakt vast helemaal in paniek als je in heuvel- of bergachtig gebied komt. Oh help, de grond loopt scheef!
nummer 1 heb ik momenteel als achtergrondquote:Op maandag 10 november 2008 12:52 schreef pea4fun het volgende:
@ebeaynogwat. Ik vind 1 een mooie foto, maar vind hem eigenlijk niet zo bij het thema horen. Maar dat zullen andere misschien anders vinden. foto2 vind ik de halve auto's wat jammer, helemaal of helemaal niet voor mij.
4 en 6 leven voor mij wat meer, alhoewel ik het jammer vind dat 6 in zwartwit is.
Naast die had ik ook deze nog...quote:Op maandag 10 november 2008 21:41 schreef Danny het volgende:
valt dit ook onder het onderwerp? zocht eigenlijk naar een andere insteek...
vandaag op weg naar huis met lange sluitertijd de camera op het stuur gehouden...
[ afbeelding ]
zo?quote:Op maandag 10 november 2008 22:39 schreef ebeaydojraes het volgende:
Danny wins
al mag er ietsje meer zwart in ..
Leuk, maar het doet aan als een google earth foto en dan zitten er interessantere in google earth zelf. Heb je niet iets uit dezelfde serie maar dan vanuit een niet 90 graden hoek met de aarde?quote:Op dinsdag 11 november 2008 00:13 schreef risje2 het volgende:
Na hier altijd mee te lezen en te kijken naar alle leuke inzendingen, ga ik ook maar eens wat plaatsen.
Ik ben een absolute beginner, maar ach![]()
Ik weet niet eens of mijn foto wel echt 'voldoet' aan het thema...
Het is een Zuid-Afrikaans straatbeeld om ong. 6 uur 's ochtends.
[ afbeelding ]
en de locale maffia die kijken of ze je willen afmakenquote:Op dinsdag 11 november 2008 08:51 schreef Spvdb het volgende:
@ Logout: Ha ha, geweldig!
@Danny: Hele gave foto, je moet maar op het idee komen!
@ebeaydojraes: Ik vind de foto in kleur toch mooier, dat roze knalt er lekker uit.
Hier nog wat foto's van mij.
Straatbeeld in Cabarete (Dominicaanse Republiek); stinkbrommers en een web van elektriciteitskabels.
[ afbeelding ]
In het verleden hebben we foto's die zo zijn bewerkt (één deel in kleur, verder zwart/wit) geweigerd, dus dat gaat met deze ook gebeuren.quote:Op woensdag 12 november 2008 19:42 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ik denk dat ik deze maar eens in ga zenden...
is t wat?
[ afbeelding ]
Denk dat de zaterdagmarkt leuker isquote:Op woensdag 12 november 2008 21:03 schreef mrSPLIFFY het volgende:
en tja onderwrp is stadsbeeld.. zo ziet t hier elke donderdag eruit :p
Dat het er altijd zo uit ziet wil nog niet zeggen dat het een mooie foto is natuurlijkquote:Op woensdag 12 november 2008 21:03 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ik vond em zelf ook mooier met de zwarte vrouw in kleur
en tja onderwrp is stadsbeeld.. zo ziet t hier elke donderdag eruit :p
Ik vind dit een prachtige foto, maar helaas inderdaad niet echt in het thema passen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 00:13 schreef risje2 het volgende:
Na hier altijd mee te lezen en te kijken naar alle leuke inzendingen, ga ik ook maar eens wat plaatsen.
Ik ben een absolute beginner, maar ach![]()
Ik weet niet eens of mijn foto wel echt 'voldoet' aan het thema...
Het is een Zuid-Afrikaans straatbeeld om ong. 6 uur 's ochtends.
[ afbeelding ]
je ziet ze niet..quote:Op donderdag 13 november 2008 22:40 schreef JusNieuwegein het volgende:
Laat ik ook eens wat proberen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Straatleven/stadsbeeld in Port Alfred, Zuid Afrika :-)
vond dat in de zwart/wit foto de zwarte vrouw toch het meest kleurige was van alle mensen op de foto...quote:Op donderdag 13 november 2008 15:36 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dat het er altijd zo uit ziet wil nog niet zeggen dat het een mooie foto is natuurlijk. Ik vind de bewerking met de vrouw in kleur trouwens veel minder dan de gewone zwart witte. Die bewerking moet echt iets toevoegen, waarom had je die ene vrouw juist in kleur gelaten?
[..]
Persoonlijk vind ik eigenlijk alleen de 2de echt in de categorie passen, al valt de rest ook wel onder stadsbeeld eigenlijk. Vind het verder ook de leukste foto, jammer dat 'ie zo close up is. Je 3de is ook wel leuk, 1 en 4 zijn een beetje saai.quote:Op maandag 17 november 2008 21:42 schreef cvdc85 het volgende:
Bij deze een paar foto's gemaakt in Berlijn... Welke zou de beste keuze zijn om in te zenden voor de wedstrijd?![]()
http://lh4.ggpht.com/__fX(...)XBohvw3zc/cvdc85.jpg
http://lh6.ggpht.com/__fX(...)2aeXlqM/cvdc85_2.jpg
http://lh3.ggpht.com/__fX(...)UunmUf0/cvdc85_3.jpg
http://lh4.ggpht.com/__fX(...)64uLmEc/cvdc85_4.jpg
Zet hem op zijn minst ff rechtquote:Op maandag 17 november 2008 23:01 schreef Evenveel het volgende:
[ afbeelding ]
Of deze (cropped, dus meer detail, maar minder omgeving)?
deze foto's doen bij mij helemaal niks. Nou is dat bij mij altijd bij foto's die van ggpht.com komen, dus het kan best aan mij liggen, maar ik zie alleen maar kruisjes.quote:Op maandag 17 november 2008 21:42 schreef cvdc85 het volgende:
Bij deze een paar foto's gemaakt in Berlijn... Welke zou de beste keuze zijn om in te zenden voor de wedstrijd?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die is tof!quote:Op maandag 17 november 2008 23:38 schreef didotcicero het volgende:
Ik twijfel tussen:
DC01 "It's raining dots"
[ afbeelding ]
Dankjewel! Ik heb (nog) niet zo'n heel erg goed oog voor dat soort dingen, maar hij kan wat rechter inderdaadquote:
Lekker sfeertje op deze foto, ik vind de vignetering hier wel wat toevoegen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:28 schreef kurdt94 het volgende:
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
nieuw op fok! en doe gezellig mee
Ook een mooie foto, triest straatbeeld dat wel. Was deze toning zo of is dat een bewerking. Past er erg goed bij.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:21 schreef Fonzie27 het volgende:
Niet nieuw op Fok maar wel minder actief, moet ook maar es veranderen. Wat dat bettreft heetf de melding op FP gewerkt want ik kwam toch even kijken.
En straatbeeld, voorbeeldje uit Rome.
[ afbeelding ]
en ja, de persoon in kwestie heeft netjes van mij wat gekregen al wist ze niet eens dat ik er stond
Is bewerkt, deze sfeer kan ik zo niet uit de camera halen, kwam wel in de buurt maar tikje kon geen kwaad.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:52 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ook een mooie foto, triest straatbeeld dat wel. Was deze toning zo of is dat een bewerking. Past er erg goed bij.
Zeker wetenquote:Op dinsdag 18 november 2008 21:24 schreef Evenveel het volgende:
[ afbeelding ]
Kleuren wat aangepast en rechtgezet...
Naar mijn mening veel beter nu...
Toen er nog geen prijzen waren voor de fotowedstrijd behalve dan dat de top-3 ideeën mocht aanleveren voor de wedstrijd van de volgende maand waren er veel meer inzendingen. Toen leefden onderwerpen ook veel meer en waren mensen veel meer betrokken bij het creatieve proces omdat dit zich in een cyclus van een maand moest voltrekken. Ook toen was archiefwerk niet uitgesloten. De wedstrijd had toen maandelijks minstens 40 maar vaak meer inzendingen.quote:Op zondag 2 november 2008 20:34 schreef Danny het volgende:
[..]
mwoa, met meer prijzen lok je meer mensen uit mee te doen. Er zijn compleet onbeduidende sites die honderden zo niet duizenden inzendingen per wedstrijd krijgen en hier zit het zo rond de 20 ofzo. Dan is de kans al snel aanwezig dat één persoon meerdere keren wint. Stoppen met meedoen is dan idd geen optie. De beste optie is manieren bedenken om meer mensen aan het meedoen te krijgen.
ok, maar wat wil je daarmee zeggen? Geen prijzen meer weggeven??quote:Op woensdag 19 november 2008 15:57 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Toen er nog geen prijzen waren voor de fotowedstrijd behalve dan dat de top-3 ideeën mocht aanleveren voor de wedstrijd van de volgende maand waren er veel meer inzendingen. Toen leefden onderwerpen ook veel meer en waren mensen veel meer betrokken bij het creatieve proces omdat dit zich in een cyclus van een maand moest voltrekken. Ook toen was archiefwerk niet uitgesloten. De wedstrijd had toen maandelijks minstens 40 maar vaak meer inzendingen.
Dat niet. Ik wil er vooral mee zeggen dat betrokkenheid bij de onderwerpen belangrijk lijkt te zijn voor de wedstrijd.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:17 schreef Danny het volgende:
[..]
ok, maar wat wil je daarmee zeggen? Geen prijzen meer weggeven??
Ah! Ik las te snel idd!quote:Op woensdag 19 november 2008 17:12 schreef Sugar het volgende:
Oók toen was archiefwerk niet uitgesloten.
maar als het toen óók niet was uitgesloten, wat is er dan veranderd eigenlijk?quote:Op woensdag 19 november 2008 17:12 schreef Sugar het volgende:
Oók toen was archiefwerk niet uitgesloten.
Toen ik er was de 9e oktober lag ze onderaan de trappen van de capitolijn te bedelen. Waar is deze genomen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:21 schreef Fonzie27 het volgende:
Niet nieuw op Fok maar wel minder actief, moet ook maar es veranderen. Wat dat bettreft heetf de melding op FP gewerkt want ik kwam toch even kijken.
En straatbeeld, voorbeeldje uit Rome.
[ afbeelding ]
en ja, de persoon in kwestie heeft netjes van mij wat gekregen al wist ze niet eens dat ik er stond
Pak heb nog eens om ong 17:15 morgen (tenzij het regent)quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:33 schreef Cinq-Marquis het volgende:
[ afbeelding ]
Ook maar eens meedoen. Deze is van de Willemsbrug in Rotterdam.
Niet correct. Er waren vroeger ook prijzen toen de top drie de ideeen voor de maand erop mocht leveren, de prijzen uitdelen is op een gegeven moment gestopt, de kiesmethode niet. En die was zwaar onderhevig aan fraude. En het was soms irritant lastig om de contact op te nemen met de winnaars zodat ze de nieuwe onderwerp nominaties konden inleveren.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:57 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Toen er nog geen prijzen waren voor de fotowedstrijd behalve dan dat de top-3 ideeën mocht aanleveren voor de wedstrijd van de volgende maand waren er veel meer inzendingen.
Via del Corso,er lagen er overigens meer die op wel allemaal op mekaar leken. Onderweg naar het Vaticaan kwamen we er ook 1 tegen in de regen helemaal ingewikkeld in een vuilniszak. Best wel triest maar wel de realiteit en nee, ga niet alle potjes vullen daar want dan kom je bankroet terugquote:Op woensdag 19 november 2008 19:40 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Toen ik er was de 9e oktober lag ze onderaan de trappen van de capitolijn te bedelen. Waar is deze genomen?
Ik heb overigens niks gegeven.
[..]
welkomquote:Op donderdag 20 november 2008 07:59 schreef chpbrugge het volgende:
Nieuw hier. Kwam de wedstrijd tegen op http://www.fotowedstrijd.info
Mijn inzending:
Titel: "Going home.. (after a hard day of work)"
[ afbeelding ]
Hier een link naar mijn Flickr account, waar je een grotere versie kan zien....
.
Die vind ik heel erg mooi, voor mij scoort deze puntenquote:Op donderdag 20 november 2008 07:59 schreef chpbrugge het volgende:
Mijn inzending:
[ afbeelding ]
.
Hallo Anita,quote:Op zaterdag 22 november 2008 12:05 schreef anitake het volgende:
Goeie middag,
Ik ben nieuw hier op het forum en zag zojuist mijn ingestuurde foto staan bij het overzicht, maar hij ziet er niet uit, ik heb hem verkleind in Paint maar blijkbaar heb ik iets flink verkeerd gedaan.
Alles lijkt vervormd, wie kan me vertellen wat ik verkeerd gedaan heb, zodat ik het nog een keer kan proberen.
Alvast bedankt, Anita
Je moet trouwens ook rekening houden met de kwaliteit/quality bij het opslaan met een programma welke geen Paint is.quote:Op zaterdag 22 november 2008 20:03 schreef anitake het volgende:
Dank je voor het advies ik ga het morgen eens rustig uitproberen
Mooie foto! Vroeg me al af hoe nieuwe mensen af en toe op Fok uitkwamen. Hoop dat je ook meer in dit forum gaat posten, of is het puur even voor de wedstrijd langswippen?quote:Op donderdag 20 november 2008 07:59 schreef chpbrugge het volgende:
Mijn inzending:
[ afbeelding ]
.
Nee, het ging om chpbrugge , zie de quote. Het is al eens eerder voorgekomen dat iemand alleen even langs kwam met een gephotoshopte foto die al meer had gewonnen elder, om alleen even een prijsje te winnen, vandaar. Ik juich vers bloed heel erg aan! Ben benieuwd naar meer platen!quote:Op zondag 23 november 2008 15:12 schreef anitake het volgende:
Goeie middag Freud,
Stelde je de vraag aan mij? Ik ben nieuw hier omdat ik me eerst nooit met een hotmail adres kon registeren op het Fok forum en aangezien ik alleen een hotmail heb was dat de reden.
Ik zal zeker vaker gaan posten en mee blijven doen aan de wedstrijd, ook las ik over de prijzen van de wedstrijd, maar dat is geen reden voor me om mee te doen,. Gewoon plaatsen van foto's die ik maak vind ik al leuk om te doen, en nu ik weet hoe het moet zul je me hier vast vaker gaan tegenkomen.
Groetjes
#1quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:18 schreef ElizabethR het volgende:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Dat was zo'n schattig meisje, die stond echt heel eigenwijs handjes op de rug bloedserieus te kijken naar een stel straatartiesten. Het publiek keek meer naar haar dan naar de artiestenquote:
Ik vind het beeld van #1 iets te druk worden. Ook door de put/stenen links op de voorgrond. Ik weet niet zo goed waar ik moet kijken: wilde je het kunstwerk laten zien, de fotograaf of de vrouw? Bij het meisje op #3 is het helemaal duidelijk, een fijn beeld om naar te kijken en het goede moment.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:42 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat was zo'n schattig meisje, die stond echt heel eigenwijs handjes op de rug bloedserieus te kijken naar een stel straatartiesten. Het publiek keek meer naar haar dan naar de artiesten
Ik vind 1 zelf wel leuk omdat die legerdame zo mooi poseert met de duiven voor een standbeeld waar oo kvogels in verwerkt zijn. Doorlopend thema zeg maar
Aaaah zo, ja daar zit wat in natuurlijk. Heb je helemaal gelijk in. Ik heb die foto met telelens genomen. Ik durfde in China niet zo goed dichterbij een stel militairen te gaan staan (want er stonden er nog een heel stel te kijken aan de zijkant) en overduidelijk foto's maken. Dus je hebt helemaal gelijk dat de hoek van waaruit de foto is genomen eigenlijk bagger is.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:47 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik vind het beeld van #1 iets te druk worden. Ook door de put/stenen links op de voorgrond. Ik weet niet zo goed waar ik moet kijken: wilde je het kunstwerk laten zien, de fotograaf of de vrouw? Bij het meisje op #3 is het helemaal duidelijk, een fijn beeld om naar te kijken en het goede moment.
Ik vind het meisje ook een mooi beeld, alleen zou ik denk ik proberen om haar iets minder flets naar voren te laten komen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:51 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Aaaah zo, ja daar zit wat in natuurlijk. Heb je helemaal gelijk in. Ik heb die foto met telelens genomen. Ik durfde in China niet zo goed dichterbij een stel militairen te gaan staan (want er stonden er nog een heel stel te kijken aan de zijkant) en overduidelijk foto's maken. Dus je hebt helemaal gelijk dat de hoek van waaruit de foto is genomen eigenlijk bagger is.
Ik wilde laten zien dat de vrouw met duifjes voor een standbeeld stond met duifjes.
Goed, het wordt het meisje
nee klopt...... thuisserver ligt continu plat en het is vier jaar geleden dat ik me chello acount heb gebruiktquote:Op woensdag 26 november 2008 03:46 schreef ElizabethR het volgende:
Kruisje, en de link werkt ook niet
Godver, het is een prachtfoto!!!quote:Op woensdag 26 november 2008 03:59 schreef mental het volgende:
[..]
nee klopt...... thuisserver ligt continu plat en het is vier jaar geleden dat ik me chello acount heb gebruikt
dus ik moest eerst weer even flink op me bek gaan voor ik de domme fouten eruit had gehaald
toch nog een mapje vergeten
Vreemd, misschien dat je 'm voor de zekerheid nogmaals in kan sturen. Excuses in ieder geval.quote:Op woensdag 26 november 2008 10:26 schreef tonja het volgende:
Ik zie net dat er nieuwe foto's in het wedstrijdtopic zijn geplaatst, maar de mijne staat er niet bij hoewel ik de foto al dagen geleden heb ingezonden.
Donequote:Op woensdag 26 november 2008 10:34 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Vreemd, misschien dat je 'm voor de zekerheid nogmaals in kan sturen. Excuses in ieder geval.
Ik vind 2 het leukst, daar spreekt het thema ook zo lekker uit.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:12 schreef k_man het volgende:
Oei, zo veel mogelijkheden. Wat te kiezen? Laat ik wat mogelijke inzendingen posten;
[ link | afbeelding ]
Jawel!! Ik vind ze allevijf enorm mooi. Ik kan zo niet zeggen welke het mooiste. Dan moet ik op andere criteria beoordelen en dan kijk ik naar welke voor mij het beste verhaal vertelt, en dat is 5quote:Op woensdag 26 november 2008 08:57 schreef k_man het volgende:
Niemand meer een mening over mijn foto's?
quote:Op woensdag 26 november 2008 10:45 schreef Tha_Erik het volgende:
Upgeload, excuses nogmaals voor de omweg.
Ja, die floept er een beetje uit als een pop-up he?quote:Op woensdag 26 november 2008 17:23 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind 'm wel leuk, vooral hoe het perspectief klopt, dat het lijkt alsof de Eiffeltoren echt rechtop staat.
Vindt hem wel wat hebben, foto mag op zich wat lichter maar het idee is best geinigquote:Op woensdag 26 november 2008 17:21 schreef -Marjo- het volgende:
Totaal inspiratieloos deze maand![]()
[ afbeelding ]
Het is nog geen zondag dus mensen hebben nog evenquote:Op zaterdag 29 november 2008 20:49 schreef k_man het volgende:
Hmm. Meer dan 40 inzendingen, minder dan 20 stemmen tot nu toe...
mja, daarmee is de foto niet opeens minder goed imo. Stemmen is toch ook niet verplicht?quote:Op maandag 1 december 2008 00:07 schreef EchnaDarr het volgende:
Misschien een nieuwe regel toevoegen. Mensen die zelf niet stemmen kunnen achteraf alsnog uitgesloten worden van deelname.
Haal je in ieder geval diegene eruit die alleen een foto komen droppen.
Stemmen is niet verplicht, maar wel mee willen doen voor de prijzen maar niet de moeite nemen om te stemmen klinkt als profiterend in mijn oren.quote:Op maandag 1 december 2008 07:59 schreef Danny het volgende:
[..]
mja, daarmee is de foto niet opeens minder goed imo. Stemmen is toch ook niet verplicht?
Relax man....er zijn belangrijkere dingen om je druk over te makenquote:Op maandag 1 december 2008 09:06 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Stemmen is niet verplicht, maar wel mee willen doen voor de prijzen maar niet de moeite nemen om te stemmen klinkt als profiterend in mijn oren.
Alternatief laat je de stand zoals die is maar keer je de prijs uit aan de hoogst genoteerde stemmer.
Hey, ik ben heel ontspannenquote:Op maandag 1 december 2008 09:52 schreef PdeHoog het volgende:
Relax man....er zijn belangrijkere dingen om je druk over te makenJe kan je er druk om maken maar veranderen doe je niets. En daarnaast....voer de regel in en over 3 wedstrijden heb je gewoon geen inzendingen meer
Schande! Tis dat ik niet meedoe, anders had ik wel mensen opgetrommeld om te stemmenquote:Op zaterdag 29 november 2008 20:49 schreef k_man het volgende:
Hmm. Meer dan 40 inzendingen, minder dan 20 stemmen tot nu toe...
Die discussie is al eens gevoerd. Het is toegestaan om alleen even voor de wedstrijd een user aan te maken. In mijn ogen ben je best triest als je dat doet, maar goed, c'est ca...quote:Op maandag 1 december 2008 09:06 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Stemmen is niet verplicht, maar wel mee willen doen voor de prijzen maar niet de moeite nemen om te stemmen klinkt als profiterend in mijn oren.
Alternatief laat je de stand zoals die is maar keer je de prijs uit aan de hoogst genoteerde stemmer.
We willen meer publiek trekken bij de wedstrijd. Zodoende zoeken we bijv. publiciteit op de FP. Mensen die daar alleen kijken en niet geregistreerd zijn kunnen dan ook de wedstrijd zien. En besluiten mee te doen. En dus een account aanmaken.quote:Op maandag 1 december 2008 11:13 schreef freud het volgende:
[..]
Die discussie is al eens gevoerd. Het is toegestaan om alleen even voor de wedstrijd een user aan te maken. In mijn ogen ben je best triest als je dat doet, maar goed, c'est ca...
quote:Op maandag 1 december 2008 12:33 schreef Vliegvrager het volgende:
Kunnen we al een winnaar feliciteren? Ik zie nergens een uitslag...
Ben benieuwd, wel jammer dat de laatste net niet mee gaat voor de tellingquote:Op maandag 1 december 2008 12:47 schreef Xilantof het volgende:
De punten komen vandaag voor de avonduren online.
En ik maar denken dat we juist onderling de mooiste foto's willen bepalen, waarom vragen we Erwin Olaf anders niet om mee te doen? Mensen die alleen maar komen om een prijs te kunnen winnen zie ik niet als welkome toevoeging aan de FOK!Fot-community.quote:Op maandag 1 december 2008 12:23 schreef Xilantof het volgende:
We willen meer publiek trekken bij de wedstrijd. Zodoende zoeken we bijv. publiciteit op de FP. Mensen die daar alleen kijken en niet geregistreerd zijn kunnen dan ook de wedstrijd zien. En besluiten mee te doen. En dus een account aanmaken.
Triest? Ik vind van niet. Want als we daarmee meer enthousiaste deelnemers krijgen vind ik het wel de moeite.
Als je "meer publiek" alleen ziet als "mensen die een prijs willen winnen" denk ik dat ik dat gesprek met jou niet aan wil gaan.quote:Op maandag 1 december 2008 13:48 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
En ik maar denken dat we juist onderling de mooiste foto's willen bepalen, waarom vragen we Erwin Olaf anders niet om mee te doen? Mensen die alleen maar komen om een prijs te kunnen winnen zie ik niet als welkome toevoeging aan de FOK!Fot-community.
Maar misschien heeft Fok! een andere bedoeling met de fotowedstrijd. Als we dat weten kunnen we ook gerichter meedenken.
Wat betreft dat laatste, uiteraard, daar ben ik alleen maar voor. Waar je echter wel voor op moet passen is dat mensen hier alleen maar gaan komen voor de wedstrijd en niet voor de community.quote:Op maandag 1 december 2008 14:04 schreef Xilantof het volgende:
Als je "meer publiek" alleen ziet als "mensen die een prijs willen winnen" denk ik dat ik dat gesprek met jou niet aan wil gaan.
Alsof er geen mensen bestaan die nog niet van de fotowedstrijd afweten en toch gewoon geinteresseerd mee zouden willen doen.
De door jou genoemde "onderling" mag best groeien vind je niet? Meer mensen. Meer meningen op de foto. Meer inzicht. Meer leren.
Ik had mijn tijd even verkeerd ingeschat. Wordt wat later...quote:Op maandag 1 december 2008 12:47 schreef Xilantof het volgende:
De punten komen vandaag voor de avonduren online.
Op zich een goed idee, alleen lijkt het me lastig om dit in de praktijk te brengen. Dan lijkt me een regel als dat uit de posthistorie blijkt dat iemand zich alleen geregistreerd heeft om mee te doen aan de fotowedstrijd, dat die dan een stemverpichting hebben.quote:Op maandag 1 december 2008 17:30 schreef k_man het volgende:
Mja, dat al dan niet verplicht stemmen is toch een lastig iets.
Het kan best een keer gebeuren dat je nog wel iets inzendt, maar niet meer kunt stemmen, omdat je dan op vakantie bent ofzo. Of dat je het een keertje vergeet. Moet kunnen, lijkt me.
Aan de andere kant zit niemand te wachten op mensen die zich alleen registreren om hier een foto te dumpen en (eventueel) hun prijs in ontvangst te nemen. Als het argument is dat verplicht stemmen potentiële nieuwe deelnemers zou afschrikken, vraag ik me af of we dat soort deelnemers wel hier willen. Als je niet mee wilt doen omdat je niet wilt stemmen, hoe betrokken ben je dan?
Dus... hoe valt dit op te lossen? Het lijkt mij niet onredelijk als we zouden vastleggen dat mensen die voor het eerst meedoen niet in aanmerking komen voor een prijs als ze zelf niet gestemd hebben. Daarmee schrik je wel de "eenmalige fotodumpers" af, maar hou je de mogelijkheid om het stemmen een keertje te vergeten.
Daarom zeg ik ook dat mensen die alleen even voor de wedstrijd een user aanmaken, wat triest zijn. Mensen die daardoor naar het forum komen, juich ik alleen maar toequote:Op maandag 1 december 2008 12:23 schreef Xilantof het volgende:
[..]
We willen meer publiek trekken bij de wedstrijd. Zodoende zoeken we bijv. publiciteit op de FP. Mensen die daar alleen kijken en niet geregistreerd zijn kunnen dan ook de wedstrijd zien. En besluiten mee te doen. En dus een account aanmaken.
Triest? Ik vind van niet. Want als we daarmee meer enthousiaste deelnemers krijgen vind ik het wel de moeite.
mja, misschien zou het stemmen juist via mail moeten verlopen. Het zou imo niet uit moeten maken wie stemt en je voorkomt ermee dat mensen in hun eigen voordeel stemmen. Stel ik doe mee en heb 50 punten, maar jantje - wiens foto ik eigenlijk het mooist vind - heeft er 49. Ik stem om 21:59 uur, maar geef jantje gewoon GEEN punten omdat hij anders wint in plaats van ik. Op de huidige manier is het ook mogelijk om oudgedienden NET even die extra paar puntjes te geven om te winnen als een nieuweling die net binnen komt vallen dreigt te winnen. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar met een open stemronde werk je dat wel een beetje in de hand natuurlijk.quote:Op maandag 1 december 2008 17:30 schreef k_man het volgende:
Mja, dat al dan niet verplicht stemmen is toch een lastig iets.
Het kan best een keer gebeuren dat je nog wel iets inzendt, maar niet meer kunt stemmen, omdat je dan op vakantie bent ofzo. Of dat je het een keertje vergeet. Moet kunnen, lijkt me.
Aan de andere kant zit niemand te wachten op mensen die zich alleen registreren om hier een foto te dumpen en (eventueel) hun prijs in ontvangst te nemen. Als het argument is dat verplicht stemmen potentiële nieuwe deelnemers zou afschrikken, vraag ik me af of we dat soort deelnemers wel hier willen. Als je niet mee wilt doen omdat je niet wilt stemmen, hoe betrokken ben je dan?
Dus... hoe valt dit op te lossen? Het lijkt mij niet onredelijk als we zouden vastleggen dat mensen die voor het eerst meedoen niet in aanmerking komen voor een prijs als ze zelf niet gestemd hebben. Daarmee schrik je wel de "eenmalige fotodumpers" af, maar hou je de mogelijkheid om het stemmen een keertje te vergeten.
bij de start van de stemronde elke deelnemer een pm sturen met de melding dat er gestemd kan en mag worden en dat stemmen op prijs wordt gesteld?quote:Op maandag 1 december 2008 18:32 schreef tonja het volgende:
Eensch, maar ik vind het jammer dat er zo weinig gestemd wordt.
Maar ja, een stemverplichting is redelijk onuitvoerbaar denk ik.
Via mail werkt denk ik ook niet omdat je als user er maar vanuit moet gaan dat alles goed geteld is.
Wellicht is het een plan om in de wedstrijd OP de nadruk te leggen op dat het zeer gewaardeerd wordt als je als deelnemer ook stemt.
De bedoeling van een fotografie forum is dat je van elkaar leert, en dat je ook veel leert van het beoordelen en becommentarieren van foto's van anderen.
Dat zou je dan als argumentatie kunnen aanvoeren om mensen aan te zetten tot stemmen.
Ja, dat is een goed idee.quote:Op maandag 1 december 2008 18:38 schreef Danny het volgende:
[..]
bij de start van de stemronde elke deelnemer een pm sturen met de melding dat er gestemd kan en mag worden en dat stemmen op prijs wordt gesteld?
da's dan weer lastiger. users kunnen bij aanmelding aangeven dat ze geen mail van ons willen ontvangen op hun mailadres. Dat zou dan bij elke deelnemer eerst gecontroleerd moeten worden en da's een enorme berg werk, omdat dat niet zomaar zichtbaar is voor crewleden.quote:Op maandag 1 december 2008 18:43 schreef tonja het volgende:
Of, of en, een automatische reply bij je inzending? Niet iedereen heeft zijn pm aan staan.
Al worden inzendingen niet per se (of in de meeste gevallen misschien?) met hun aanmeldmail gedaan, en een reply kunnen ze toch krijgen als er iets mis is met de inzending zelf (zoals niet geregistreerd, of vragen over fotobewerking oid).quote:Op maandag 1 december 2008 19:21 schreef Danny het volgende:
[..]
da's dan weer lastiger. users kunnen bij aanmelding aangeven dat ze geen mail van ons willen ontvangen op hun mailadres. Dat zou dan bij elke deelnemer eerst gecontroleerd moeten worden en da's een enorme berg werk, omdat dat niet zomaar zichtbaar is voor crewleden.
Nee, mijn idee is niet veel extra werk. Er zouden slechts twee extra dingen nodig zijn;quote:Op maandag 1 december 2008 18:00 schreef tonja het volgende:
[..]
Op zich een goed idee, alleen lijkt het me lastig om dit in de praktijk te brengen. Dan lijkt me een regel als dat uit de posthistorie blijkt dat iemand zich alleen geregistreerd heeft om mee te doen aan de fotowedstrijd, dat die dan een stemverpichting hebben.
Of dit werkbaar is vraag ik me ernstig af.
De foto's staan nu eenmaal in het wedstrijdtopic, en je kunt van de stemmers niet verwachten dat ze van iedere deelnemer de posthistorie gaan checken. Dan moet je dus als jury dat allemaal gaan uitzoeken. Lijkt me een beetje veel werk.
Om het helemaal objectief te maken zou je inderdaad alles anoniem moeten doen. Dus de foto's plaatsen zonder de naam van de inzender en stemmen per mail.quote:Op maandag 1 december 2008 18:04 schreef Danny het volgende:
mja, misschien zou het stemmen juist via mail moeten verlopen. Het zou imo niet uit moeten maken wie stemt en je voorkomt ermee dat mensen in hun eigen voordeel stemmen. Stel ik doe mee en heb 50 punten, maar jantje - wiens foto ik eigenlijk het mooist vind - heeft er 49. Ik stem om 21:59 uur, maar geef jantje gewoon GEEN punten omdat hij anders wint in plaats van ik. Op de huidige manier is het ook mogelijk om oudgedienden NET even die extra paar puntjes te geven om te winnen als een nieuweling die net binnen komt vallen dreigt te winnen. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar met een open stemronde werk je dat wel een beetje in de hand natuurlijk.
Klopt, dat kunnen ze best, maar alleen als ze ook gestemd hebben.quote:Op maandag 1 december 2008 19:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Ah, ik lees nu beter en zie dat K_man helemaal niet stelt dat mensen die voor het eerst meedoen helemaal geen kans maken op een prijs.
Jazekerquote:Op maandag 1 december 2008 20:33 schreef Fonzie27 het volgende:
gefeliciteerd beide,
ben ik nu derde geworden als er twee eerste zijn
nee, er zijn drie mensen boven je geeindigd, dus je bent 4e.quote:Op maandag 1 december 2008 20:33 schreef Fonzie27 het volgende:
gefeliciteerd beide,
ben ik nu derde geworden als er twee eerste zijn
Jeetje! Wat geweldig zeg!!!quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:35 schreef -Marjo- het volgende:
Ik heb mijn doek (van vorige maand) binnen![]()
Hij is 90*120 cm
o, dat is groter dan anders???quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:35 schreef -Marjo- het volgende:
Hij is 90*120 cm
Das een best formaatquote:Op dinsdag 2 december 2008 18:35 schreef -Marjo- het volgende:
Hij is 90*120 cm
Ik was echt perplext!quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:53 schreef Xilantof het volgende:
Dat is een aangename verrassing Marjo!![]()
Ik ben toch weer in contact met de sponsor. Zal eens vragen hoe het komt.
Don't worry. Ik zorg wel dat je hem mag houden![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |