Het enige wat jij op je geweten hebt is dat je de lat hoog legt in deze fotowedstrijden. Als er users zijn die niet meer mee willen doen omdat ze vinden dat ze geen kans meer maken is dat hun probleem en instelling.quote:Op maandag 3 november 2008 12:04 schreef -Marjo- het volgende:
Maar wat nou als er meer users zijn die zo denken en niet meedoen omdat ze vinden dat ze geen kans maken? Dan loopt het aantal inzendingen terug en dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
Ik heb geen techniek, ik doe eigenlijk maar wat. Meestal lukt het wat ik wil en soms ook niet.quote:Op maandag 3 november 2008 12:29 schreef Uncle het volgende:
en andere optie zou wellicht zijn dat men wat meer informatie bij hun foto plaatst... want ik zie wel eens fotoos met hetzelfde materiaal als ik heb dat ik me afvraag hoe mensen zulke mooie fotoos krijgen... Op die manier krijg je het wedstrijd element en tegelijkertijd een leermoment voor de anderen...
dus naast de standaard info als materiaal en camera instellingen (welke je ook in de foto kunt vinden) is het wellicht ook leuk om andere zaken eens te weten als de gedachtengang bij een opgezette foto (studio) of hoeveel fotoos er geschoten zijn of dat het in een keer goed was (ik schiet er meestal 10 voor 1 goede), dus meer het creatieve process dan het technische verhaal.
Want over technische aspecten van fotografie is genoeg te vinden op internet maar fotografie is grotendeels een creatief denkprocess en het kan erg intressant zijn om te weten hoe anderen het aanpakken en bedenken om daar zelf ook de goede punten uit te halen... Want van alleen maar kijken naar de foto's van Marjo raak je alleen maar sprakeloos en leer je eigelijk niet zo heel veel... behalve dat ik nog een hoop te leren heb
Puckzzz had volgens mij vooral heeeeeeeeeeel veel derde plekkenquote:Op maandag 3 november 2008 13:07 schreef Ynske het volgende:
@marjo, eerst was t puckzz die veel wonnu ben jij het, ben blij en geniet ervan
Mee eensquote:Technische aspecten gaan noemen bij een wedstrijd lijkt mij niet echt en meerwaarde hebben. instellingen kun je vinden in de exif en voor de rest is t hier iig gewoon wat aankloten
ow nouja je snapte mijn puntquote:Op maandag 3 november 2008 13:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Puckzzz had volgens mij vooral heeeeeeeeeeel veel derde plekken
[..]
das idd heel belangrijkquote:Mee eensHet is vooral veel kijken naar andere foto's, een goed idee krijgen, dat zo goed mogelijk uitvoeren en laten zien (en hopen dat je wat feedback krijgt) en verder lekker bezig zijn met je hobby
Precies!!quote:
Ik voel me inderdaad elke keer dat ik mee doe al op voorhand geïntimideerd door jouw fotokunsten... Badend in het zweet word ik wakker en schreeuw: Aaaaaaarghhhhh, -Marjo-!quote:Op maandag 3 november 2008 12:04 schreef -Marjo- het volgende:
Maar wat nou als er meer users zijn die zo denken en niet meedoen omdat ze vinden dat ze geen kans maken? Dan loopt het aantal inzendingen terug en dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
Maar nu even serieus: dit is de reden waarom je dus mee moet blijven doen. Jij legt de lat ergens neer en dan is het aan mij / ons om daar bij in de buurt te komen of overheen te gaan. Zonder mensen die beter dan jezelf fotograferen leer je niks. "Nadeel" bij jouw foto's is alleen dat het vaak het zien van de simpelheid van een beeld is en jij daardoor een pakkende foto maakt. Dat "zien" leer je niet 1-2-3 maar het zet, mij in ieder geval wel, steeds aan het denken.quote:Ik vind het onwijs leuk om iedere maand meedoen. Ik vind het een uitdaging om iedere keer net effe iets anders in te sturen dan de rest.
tsja iedereen zijn mening uiteraard, maar ik ben dus een van die beginnende gebruikers die wellicht een aanwinst kan zijn voor de fotowedstrijd... dat wil uiteraard niet zeggen dat alles wat ik zeg moet gebeuren...quote:Op maandag 3 november 2008 13:07
technische aspecten gaan noemen bij een wedstrijd lijkt mij niet echt en meerwaarde hebben. instellingen kun je vinden in de exif en voor de rest is t hier iig gewoon wat aankloten
waarom stel je geen vragen daar waar ze zijn, kruip in de diverse topics, kijk, probeer, vraag en leerquote:Op maandag 3 november 2008 15:00 schreef Uncle het volgende:
[..]
tsja iedereen zijn mening uiteraard, maar ik ben dus een van die beginnende gebruikers die wellicht een aanwinst kan zijn voor de fotowedstrijd... dat wil uiteraard niet zeggen dat alles wat ik zeg moet gebeuren...maar misschien is het een manier om mensen zoals mij enthousiast te maken voor fotowedstrijden als deze...
Als ik sommige fotoos zie wil ik wel meer weten dan er in de exif data staat... op papier is een foto maken niet zo moeilijk namelijkEn met sporten kreeg ik van de coach altijd de regel: "van kijken naar een pianist leer je niet piano spelen", het geheim is hard trainen EN veel doen... dat 'doen' is met fotografie ook vrij evident uiteraard
maar als je hard wilt trainen is af en toe een goede tip, een inzicht van een ander of een duw de goede kant op ook wel lekker zonder dat je er altijd naar hoeft te vragen (waar een forum ook voor bedoeld is)
en zolang de topfotografen blijven roepen dat het allemaal maar aankloten en geluk is, wordt het ook niet heel erg intressant voor anderen om zich daarin te mengen...
maar goed, dat is mijn bescheiden mening en zonder dat zal ik ook mijn best eens proberen te doen met de opdrachten
Volgens mij zegt ie nou net dat het niet om die technische aspecten gaat. Juist het aankloten kan heel interessant zijn. Tegen wat voor problemen liep je aan? Hoe heb je die opgelost? Welke oplossingen werken (niet) en waarom (niet).quote:Op maandag 3 november 2008 13:07 schreef Ynske het volgende:
technische aspecten gaan noemen bij een wedstrijd lijkt mij niet echt en meerwaarde hebben. instellingen kun je vinden in de exif en voor de rest is t hier iig gewoon wat aankloten
Welke user stoort zich er aan dat -Marjo- de hele tijd wint?quote:Op maandag 3 november 2008 11:34 schreef Vliegvrager het volgende:
Je laat je toch niet wegjagen omdat 1 user zich eraan stoort dat steeds dezelfde wint?
Die vind ik erg leuk!quote:Op maandag 3 november 2008 12:47 schreef Ronalld het volgende:
[ afbeelding ]
Heb ik ook nog wel liggen, als ik een hele maand geen tijd heb. ;D
Over de discussie, het is een wedstrijd. Je moet goed zijn om te winnen. Is er toevallig vaker iemand winnaar zou dat je niet moeten weerhouden van meedoen.
Persoonlijk heb ik meestal last van tijd en inspiratie bij onderwerp achtig gebrek. Ik denk dat dit onderwerp wel weer wat meer inzendingen gaat krijgen.
Spuugquote:Op maandag 3 november 2008 17:09 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Volgens mij zegt ie nou net dat het niet om die technische aspecten gaat. Juist het aankloten kan heel interessant zijn. Tegen wat voor problemen liep je aan? Hoe heb je die opgelost? Welke oplossingen werken (niet) en waarom (niet).
Om de foto van marjo uit deze wedstrijd als voorbeeld te nemen: hoe zorg je dat zo'n zakje blijft liggen? Waarom kies je deze DOF (wat de bijbehorende f-waarde is, vind ik een stuk minder boeiend), heb je andere scherptediepten geprobeerd? Andere standpunten? Meer slakjes? Dat soort vragen.
Ik ben gisteren de hele avond in de weer geweest voor 1 foto of het dat waard was, is een ander verhaal. Logischerwijs zaten er heel veel mislukte pogingen bij (anders was ik in een half uurtje klaar he). Van die fouten en van de oplossingen voor problemen waar je tegen aanloopt leer ik dan weer en een ander zou daar ook van kunnen leren. Veel meer dan van de exif of de uiteindelijk gekozen opstelling van de flitsers. Misschien wel aardig om eens een 'making of' topicje aan dit soort dingen te wijden.
Thnxquote:Op maandag 3 november 2008 11:53 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Jij doet al wel weer mee! Ik zeg van de week nog in het herfstfoto's topic dat je een groot, groot talent bent!!!!! En daar wil ik graag foto's van zien. Je verrast me telkens weer met je creativiteit, dus please, vooral doorgaan. Niets aantrekken van jaloerse mensen.
Wat ik me wél afvraag is het volgende. Hoeveel muren heb jij eigenlijk in je huis??
of je knutselt een straatbeeldkijkdoos, of een legostraatquote:
Dat is wel de perfecte oplossing voor iemand met straatvreesquote:Op maandag 3 november 2008 22:18 schreef Ynske het volgende:
[..]
of je knutselt een straatbeeldkijkdoos, of een legostraat
Heel mooi vind ik die!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |