abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62904284
Nee, ik wil me zeker niet door 1 user laten wegjagen. Mijn eerste reactie op de post van die user was: negeren. Zelf stuurt hij ook niets in.

Maar wat nou als er meer users zijn die zo denken en niet meedoen omdat ze vinden dat ze geen kans maken? Dan loopt het aantal inzendingen terug en dat wil ik niet op mijn geweten hebben.

Ik vind het onwijs leuk om iedere maand meedoen. Ik vind het een uitdaging om iedere keer net effe iets anders in te sturen dan de rest.
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  maandag 3 november 2008 @ 12:15:23 #27
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_62904504
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:04 schreef -Marjo- het volgende:

Maar wat nou als er meer users zijn die zo denken en niet meedoen omdat ze vinden dat ze geen kans maken? Dan loopt het aantal inzendingen terug en dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
Het enige wat jij op je geweten hebt is dat je de lat hoog legt in deze fotowedstrijden. Als er users zijn die niet meer mee willen doen omdat ze vinden dat ze geen kans meer maken is dat hun probleem en instelling.
Ik zou dat kleinzielige gedrag gewoon lekker negeren en ons blijven verblijden met originele en mooi uitgevoerde foto's.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_62904801
en andere optie zou wellicht zijn dat men wat meer informatie bij hun foto plaatst... want ik zie wel eens fotoos met hetzelfde materiaal als ik heb dat ik me afvraag hoe mensen zulke mooie fotoos krijgen... Op die manier krijg je het wedstrijd element en tegelijkertijd een leermoment voor de anderen...

dus naast de standaard info als materiaal en camera instellingen (welke je ook in de foto kunt vinden) is het wellicht ook leuk om andere zaken eens te weten als de gedachtengang bij een opgezette foto (studio) of hoeveel fotoos er geschoten zijn of dat het in een keer goed was (ik schiet er meestal 10 voor 1 goede), dus meer het creatieve process dan het technische verhaal.

Want over technische aspecten van fotografie is genoeg te vinden op internet maar fotografie is grotendeels een creatief denkprocess en het kan erg intressant zijn om te weten hoe anderen het aanpakken en bedenken om daar zelf ook de goede punten uit te halen... Want van alleen maar kijken naar de foto's van Marjo raak je alleen maar sprakeloos en leer je eigelijk niet zo heel veel... behalve dat ik nog een hoop te leren heb

pi_62905225

Heb ik ook nog wel liggen, als ik een hele maand geen tijd heb. ;D

Over de discussie, het is een wedstrijd. Je moet goed zijn om te winnen. Is er toevallig vaker iemand winnaar zou dat je niet moeten weerhouden van meedoen.

Persoonlijk heb ik meestal last van tijd en inspiratie bij onderwerp achtig gebrek. Ik denk dat dit onderwerp wel weer wat meer inzendingen gaat krijgen.
pi_62905560
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:29 schreef Uncle het volgende:
en andere optie zou wellicht zijn dat men wat meer informatie bij hun foto plaatst... want ik zie wel eens fotoos met hetzelfde materiaal als ik heb dat ik me afvraag hoe mensen zulke mooie fotoos krijgen... Op die manier krijg je het wedstrijd element en tegelijkertijd een leermoment voor de anderen...

dus naast de standaard info als materiaal en camera instellingen (welke je ook in de foto kunt vinden) is het wellicht ook leuk om andere zaken eens te weten als de gedachtengang bij een opgezette foto (studio) of hoeveel fotoos er geschoten zijn of dat het in een keer goed was (ik schiet er meestal 10 voor 1 goede), dus meer het creatieve process dan het technische verhaal.

Want over technische aspecten van fotografie is genoeg te vinden op internet maar fotografie is grotendeels een creatief denkprocess en het kan erg intressant zijn om te weten hoe anderen het aanpakken en bedenken om daar zelf ook de goede punten uit te halen... Want van alleen maar kijken naar de foto's van Marjo raak je alleen maar sprakeloos en leer je eigelijk niet zo heel veel... behalve dat ik nog een hoop te leren heb

Ik heb geen techniek, ik doe eigenlijk maar wat. Meestal lukt het wat ik wil en soms ook niet.
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 3 november 2008 @ 13:07:09 #31
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62905723
straat.. hmm eens gaat nadenken

de oppering van 2 weken een wedstrijd, lijk mij niet zo heel goed, k heb nu al bijna geen tijd en dat met fulltime thuiszitten

@marjo, eerst was t puckzz die veel won nu ben jij het, ben blij en geniet ervan

technische aspecten gaan noemen bij een wedstrijd lijkt mij niet echt en meerwaarde hebben. instellingen kun je vinden in de exif en voor de rest is t hier iig gewoon wat aankloten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_62905905
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:07 schreef Ynske het volgende:
@marjo, eerst was t puckzz die veel won nu ben jij het, ben blij en geniet ervan
Puckzzz had volgens mij vooral heeeeeeeeeeel veel derde plekken
quote:
Technische aspecten gaan noemen bij een wedstrijd lijkt mij niet echt en meerwaarde hebben. instellingen kun je vinden in de exif en voor de rest is t hier iig gewoon wat aankloten
Mee eens Het is vooral veel kijken naar andere foto's, een goed idee krijgen, dat zo goed mogelijk uitvoeren en laten zien (en hopen dat je wat feedback krijgt) en verder lekker bezig zijn met je hobby
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 3 november 2008 @ 13:23:15 #33
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62906121
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:14 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Puckzzz had volgens mij vooral heeeeeeeeeeel veel derde plekken
[..]
ow nouja je snapte mijn punt
quote:
Mee eens Het is vooral veel kijken naar andere foto's, een goed idee krijgen, dat zo goed mogelijk uitvoeren en laten zien (en hopen dat je wat feedback krijgt) en verder lekker bezig zijn met je hobby
das idd heel belangrijk
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 3 november 2008 @ 13:29:33 #34
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62906284
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:23 schreef Ynske het volgende:

das idd heel belangrijk
Precies!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_62908355
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:04 schreef -Marjo- het volgende:

Ik voel me inderdaad elke keer dat ik mee doe al op voorhand geïntimideerd door jouw fotokunsten... Badend in het zweet word ik wakker en schreeuw: Aaaaaaarghhhhh, -Marjo-!

Misschien moeten we voor jou een soort handicap-systeem bedenken, net als bij golf...
quote:
Ik vind het onwijs leuk om iedere maand meedoen. Ik vind het een uitdaging om iedere keer net effe iets anders in te sturen dan de rest.
Maar nu even serieus: dit is de reden waarom je dus mee moet blijven doen. Jij legt de lat ergens neer en dan is het aan mij / ons om daar bij in de buurt te komen of overheen te gaan. Zonder mensen die beter dan jezelf fotograferen leer je niks. "Nadeel" bij jouw foto's is alleen dat het vaak het zien van de simpelheid van een beeld is en jij daardoor een pakkende foto maakt. Dat "zien" leer je niet 1-2-3 maar het zet, mij in ieder geval wel, steeds aan het denken.

En so what dat je vaker wint. Als je een uitbouw nodig hebt om alles op te hangen komen we wel een handje helpen met metselen. Gewoon een meet van maken...

Mee blijven doen dus!
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
pi_62908521
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:07
technische aspecten gaan noemen bij een wedstrijd lijkt mij niet echt en meerwaarde hebben. instellingen kun je vinden in de exif en voor de rest is t hier iig gewoon wat aankloten
tsja iedereen zijn mening uiteraard, maar ik ben dus een van die beginnende gebruikers die wellicht een aanwinst kan zijn voor de fotowedstrijd... dat wil uiteraard niet zeggen dat alles wat ik zeg moet gebeuren... maar misschien is het een manier om mensen zoals mij enthousiast te maken voor fotowedstrijden als deze...

Als ik sommige fotoos zie wil ik wel meer weten dan er in de exif data staat... op papier is een foto maken niet zo moeilijk namelijk En met sporten kreeg ik van de coach altijd de regel: "van kijken naar een pianist leer je niet piano spelen", het geheim is hard trainen EN veel doen... dat 'doen' is met fotografie ook vrij evident uiteraard maar als je hard wilt trainen is af en toe een goede tip, een inzicht van een ander of een duw de goede kant op ook wel lekker zonder dat je er altijd naar hoeft te vragen (waar een forum ook voor bedoeld is)

en zolang de topfotografen blijven roepen dat het allemaal maar aankloten en geluk is, wordt het ook niet heel erg intressant voor anderen om zich daarin te mengen...

maar goed, dat is mijn bescheiden mening en zonder dat zal ik ook mijn best eens proberen te doen met de opdrachten
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 3 november 2008 @ 15:06:49 #37
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62908651
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:00 schreef Uncle het volgende:

[..]

tsja iedereen zijn mening uiteraard, maar ik ben dus een van die beginnende gebruikers die wellicht een aanwinst kan zijn voor de fotowedstrijd... dat wil uiteraard niet zeggen dat alles wat ik zeg moet gebeuren... maar misschien is het een manier om mensen zoals mij enthousiast te maken voor fotowedstrijden als deze...

Als ik sommige fotoos zie wil ik wel meer weten dan er in de exif data staat... op papier is een foto maken niet zo moeilijk namelijk En met sporten kreeg ik van de coach altijd de regel: "van kijken naar een pianist leer je niet piano spelen", het geheim is hard trainen EN veel doen... dat 'doen' is met fotografie ook vrij evident uiteraard maar als je hard wilt trainen is af en toe een goede tip, een inzicht van een ander of een duw de goede kant op ook wel lekker zonder dat je er altijd naar hoeft te vragen (waar een forum ook voor bedoeld is)

en zolang de topfotografen blijven roepen dat het allemaal maar aankloten en geluk is, wordt het ook niet heel erg intressant voor anderen om zich daarin te mengen...

maar goed, dat is mijn bescheiden mening en zonder dat zal ik ook mijn best eens proberen te doen met de opdrachten
waarom stel je geen vragen daar waar ze zijn, kruip in de diverse topics, kijk, probeer, vraag en leer
ik zie niet ( maar dat zal dan wel weer door oogkleppen ofzo komen) waarom juist die info gegeven moet worden in een wedstrijd?
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 3 november 2008 @ 15:08:01 #38
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_62908688
Gisteren in Amsterdam over de Zeedijk en Warmoesstraat gelopen, maar om daar nu ff je camera te pakken.

BTW meestal wordt hij al voor je gepakt
pi_62912053
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:07 schreef Ynske het volgende:

Volgens mij zegt ie nou net dat het niet om die technische aspecten gaat. Juist het aankloten kan heel interessant zijn. Tegen wat voor problemen liep je aan? Hoe heb je die opgelost? Welke oplossingen werken (niet) en waarom (niet).

Om de foto van marjo uit deze wedstrijd als voorbeeld te nemen: hoe zorg je dat zo'n zakje blijft liggen? Waarom kies je deze DOF (wat de bijbehorende f-waarde is, vind ik een stuk minder boeiend), heb je andere scherptediepten geprobeerd? Andere standpunten? Meer slakjes? Dat soort vragen.

Ik ben gisteren de hele avond in de weer geweest voor 1 foto of het dat waard was, is een ander verhaal . Logischerwijs zaten er heel veel mislukte pogingen bij (anders was ik in een half uurtje klaar he). Van die fouten en van de oplossingen voor problemen waar je tegen aanloopt leer ik dan weer en een ander zou daar ook van kunnen leren. Veel meer dan van de exif of de uiteindelijk gekozen opstelling van de flitsers. Misschien wel aardig om eens een 'making of' topicje aan dit soort dingen te wijden.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  maandag 3 november 2008 @ 17:19:45 #40
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_62912305
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:34 schreef Vliegvrager het volgende:
Je laat je toch niet wegjagen omdat 1 user zich eraan stoort dat steeds dezelfde wint?
Welke user stoort zich er aan dat -Marjo- de hele tijd wint?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 3 november 2008 @ 17:26:30 #41
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_62912494
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:47 schreef Ronalld het volgende:
[ afbeelding ]
Heb ik ook nog wel liggen, als ik een hele maand geen tijd heb. ;D

Over de discussie, het is een wedstrijd. Je moet goed zijn om te winnen. Is er toevallig vaker iemand winnaar zou dat je niet moeten weerhouden van meedoen.

Persoonlijk heb ik meestal last van tijd en inspiratie bij onderwerp achtig gebrek. Ik denk dat dit onderwerp wel weer wat meer inzendingen gaat krijgen.
Die vind ik erg leuk!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_62915629
quote:
Op maandag 3 november 2008 17:09 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Volgens mij zegt ie nou net dat het niet om die technische aspecten gaat. Juist het aankloten kan heel interessant zijn. Tegen wat voor problemen liep je aan? Hoe heb je die opgelost? Welke oplossingen werken (niet) en waarom (niet).

Om de foto van marjo uit deze wedstrijd als voorbeeld te nemen: hoe zorg je dat zo'n zakje blijft liggen? Waarom kies je deze DOF (wat de bijbehorende f-waarde is, vind ik een stuk minder boeiend), heb je andere scherptediepten geprobeerd? Andere standpunten? Meer slakjes? Dat soort vragen.

Ik ben gisteren de hele avond in de weer geweest voor 1 foto of het dat waard was, is een ander verhaal . Logischerwijs zaten er heel veel mislukte pogingen bij (anders was ik in een half uurtje klaar he). Van die fouten en van de oplossingen voor problemen waar je tegen aanloopt leer ik dan weer en een ander zou daar ook van kunnen leren. Veel meer dan van de exif of de uiteindelijk gekozen opstelling van de flitsers. Misschien wel aardig om eens een 'making of' topicje aan dit soort dingen te wijden.
Spuug
Woeiii - Blog
pi_62916030
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:53 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Jij doet al wel weer mee! Ik zeg van de week nog in het herfstfoto's topic dat je een groot, groot talent bent!!!!! En daar wil ik graag foto's van zien. Je verrast me telkens weer met je creativiteit, dus please, vooral doorgaan. Niets aantrekken van jaloerse mensen.

Wat ik me wél afvraag is het volgende. Hoeveel muren heb jij eigenlijk in je huis??
Thnx

En ja nog kale muren genoeg
Woeiii - Blog
pi_62920583
Hmm nu moet ik wel naar buiten
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 3 november 2008 @ 22:18:43 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62920680
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:15 schreef Miss_S het volgende:
Hmm nu moet ik wel naar buiten
of je knutselt een straatbeeldkijkdoos, of een legostraat
Today is life -

Dale Carnegie
pi_62920957
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:18 schreef Ynske het volgende:

[..]

of je knutselt een straatbeeldkijkdoos, of een legostraat
Dat is wel de perfecte oplossing voor iemand met straatvrees
  maandag 3 november 2008 @ 22:34:11 #47
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_62921248

Al een oudere foto. Vind hem niet goed voor deze wedstrijd dus wil iets nieuws gaan maken.. moet snel aan de slag gaan.
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:31:30 #48
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_62932462
Gewoon in nederland maak ik eigenlijk nooit straatfoto's, maar als ik dan op vakantie ben tja...

1

2

3

4

5

6
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_62933558
#2 vind ik het beste in de opdracht passen, pea
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 4 november 2008 @ 13:55:12 #50
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_62934564
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:21 schreef PdeHoog het volgende:
Heb nog wat leuks gevonden:

Heel mooi vind ik die!

Ronalld, ik vind jouw foto geweldig! Echt een mooie plaat, vind ik.

Taxibabe, ook ik vind de kleurenversie mooier, maar ik ben toch niet echt weg van de foto. Sfeertje is lekker, maar ik vind 'm ook wat donker en had zelf links wat eraf gehaald (dus dat zwarte vlak niet erop gelaten).

ElizabethR: jammer dat foto 2 zo weinig contrast heeft, die vind ik in idee en compo namelijk het mooist van de drie.

Pea, ik vind nummer 2 en 6 allebei mooi. Nummer 2 past het best in het thema, bij 6 is het vooral leuk dat er een extraatje in zit (het bruidspaar), maar de foto zelf vind ik minder dan nummer 2.

Wat vinden jullie hiervan (de beste)?

1

2

3

4

5
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')