Naast die had ik ook deze nog...quote:Op maandag 10 november 2008 21:41 schreef Danny het volgende:
valt dit ook onder het onderwerp? zocht eigenlijk naar een andere insteek...
vandaag op weg naar huis met lange sluitertijd de camera op het stuur gehouden...
[ afbeelding ]
zo?quote:Op maandag 10 november 2008 22:39 schreef ebeaydojraes het volgende:
Danny wins
al mag er ietsje meer zwart in ..
Leuk, maar het doet aan als een google earth foto en dan zitten er interessantere in google earth zelf. Heb je niet iets uit dezelfde serie maar dan vanuit een niet 90 graden hoek met de aarde?quote:Op dinsdag 11 november 2008 00:13 schreef risje2 het volgende:
Na hier altijd mee te lezen en te kijken naar alle leuke inzendingen, ga ik ook maar eens wat plaatsen.
Ik ben een absolute beginner, maar ach![]()
Ik weet niet eens of mijn foto wel echt 'voldoet' aan het thema...
Het is een Zuid-Afrikaans straatbeeld om ong. 6 uur 's ochtends.
[ afbeelding ]
en de locale maffia die kijken of ze je willen afmakenquote:Op dinsdag 11 november 2008 08:51 schreef Spvdb het volgende:
@ Logout: Ha ha, geweldig!
@Danny: Hele gave foto, je moet maar op het idee komen!
@ebeaydojraes: Ik vind de foto in kleur toch mooier, dat roze knalt er lekker uit.
Hier nog wat foto's van mij.
Straatbeeld in Cabarete (Dominicaanse Republiek); stinkbrommers en een web van elektriciteitskabels.
[ afbeelding ]
In het verleden hebben we foto's die zo zijn bewerkt (één deel in kleur, verder zwart/wit) geweigerd, dus dat gaat met deze ook gebeuren.quote:Op woensdag 12 november 2008 19:42 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ik denk dat ik deze maar eens in ga zenden...
is t wat?
[ afbeelding ]
Denk dat de zaterdagmarkt leuker isquote:Op woensdag 12 november 2008 21:03 schreef mrSPLIFFY het volgende:
en tja onderwrp is stadsbeeld.. zo ziet t hier elke donderdag eruit :p
Dat het er altijd zo uit ziet wil nog niet zeggen dat het een mooie foto is natuurlijkquote:Op woensdag 12 november 2008 21:03 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ik vond em zelf ook mooier met de zwarte vrouw in kleur
en tja onderwrp is stadsbeeld.. zo ziet t hier elke donderdag eruit :p
Ik vind dit een prachtige foto, maar helaas inderdaad niet echt in het thema passen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 00:13 schreef risje2 het volgende:
Na hier altijd mee te lezen en te kijken naar alle leuke inzendingen, ga ik ook maar eens wat plaatsen.
Ik ben een absolute beginner, maar ach![]()
Ik weet niet eens of mijn foto wel echt 'voldoet' aan het thema...
Het is een Zuid-Afrikaans straatbeeld om ong. 6 uur 's ochtends.
[ afbeelding ]
je ziet ze niet..quote:Op donderdag 13 november 2008 22:40 schreef JusNieuwegein het volgende:
Laat ik ook eens wat proberen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Straatleven/stadsbeeld in Port Alfred, Zuid Afrika :-)
vond dat in de zwart/wit foto de zwarte vrouw toch het meest kleurige was van alle mensen op de foto...quote:Op donderdag 13 november 2008 15:36 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dat het er altijd zo uit ziet wil nog niet zeggen dat het een mooie foto is natuurlijk. Ik vind de bewerking met de vrouw in kleur trouwens veel minder dan de gewone zwart witte. Die bewerking moet echt iets toevoegen, waarom had je die ene vrouw juist in kleur gelaten?
[..]
Persoonlijk vind ik eigenlijk alleen de 2de echt in de categorie passen, al valt de rest ook wel onder stadsbeeld eigenlijk. Vind het verder ook de leukste foto, jammer dat 'ie zo close up is. Je 3de is ook wel leuk, 1 en 4 zijn een beetje saai.quote:Op maandag 17 november 2008 21:42 schreef cvdc85 het volgende:
Bij deze een paar foto's gemaakt in Berlijn... Welke zou de beste keuze zijn om in te zenden voor de wedstrijd?![]()
http://lh4.ggpht.com/__fX(...)XBohvw3zc/cvdc85.jpg
http://lh6.ggpht.com/__fX(...)2aeXlqM/cvdc85_2.jpg
http://lh3.ggpht.com/__fX(...)UunmUf0/cvdc85_3.jpg
http://lh4.ggpht.com/__fX(...)64uLmEc/cvdc85_4.jpg
Zet hem op zijn minst ff rechtquote:Op maandag 17 november 2008 23:01 schreef Evenveel het volgende:
[ afbeelding ]
Of deze (cropped, dus meer detail, maar minder omgeving)?
deze foto's doen bij mij helemaal niks. Nou is dat bij mij altijd bij foto's die van ggpht.com komen, dus het kan best aan mij liggen, maar ik zie alleen maar kruisjes.quote:Op maandag 17 november 2008 21:42 schreef cvdc85 het volgende:
Bij deze een paar foto's gemaakt in Berlijn... Welke zou de beste keuze zijn om in te zenden voor de wedstrijd?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die is tof!quote:Op maandag 17 november 2008 23:38 schreef didotcicero het volgende:
Ik twijfel tussen:
DC01 "It's raining dots"
[ afbeelding ]
Dankjewel! Ik heb (nog) niet zo'n heel erg goed oog voor dat soort dingen, maar hij kan wat rechter inderdaadquote:
Lekker sfeertje op deze foto, ik vind de vignetering hier wel wat toevoegen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:28 schreef kurdt94 het volgende:
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
nieuw op fok! en doe gezellig mee
Ook een mooie foto, triest straatbeeld dat wel. Was deze toning zo of is dat een bewerking. Past er erg goed bij.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:21 schreef Fonzie27 het volgende:
Niet nieuw op Fok maar wel minder actief, moet ook maar es veranderen. Wat dat bettreft heetf de melding op FP gewerkt want ik kwam toch even kijken.
En straatbeeld, voorbeeldje uit Rome.
[ afbeelding ]
en ja, de persoon in kwestie heeft netjes van mij wat gekregen al wist ze niet eens dat ik er stond
Is bewerkt, deze sfeer kan ik zo niet uit de camera halen, kwam wel in de buurt maar tikje kon geen kwaad.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:52 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ook een mooie foto, triest straatbeeld dat wel. Was deze toning zo of is dat een bewerking. Past er erg goed bij.
Zeker wetenquote:Op dinsdag 18 november 2008 21:24 schreef Evenveel het volgende:
[ afbeelding ]
Kleuren wat aangepast en rechtgezet...
Naar mijn mening veel beter nu...
Toen er nog geen prijzen waren voor de fotowedstrijd behalve dan dat de top-3 ideeën mocht aanleveren voor de wedstrijd van de volgende maand waren er veel meer inzendingen. Toen leefden onderwerpen ook veel meer en waren mensen veel meer betrokken bij het creatieve proces omdat dit zich in een cyclus van een maand moest voltrekken. Ook toen was archiefwerk niet uitgesloten. De wedstrijd had toen maandelijks minstens 40 maar vaak meer inzendingen.quote:Op zondag 2 november 2008 20:34 schreef Danny het volgende:
[..]
mwoa, met meer prijzen lok je meer mensen uit mee te doen. Er zijn compleet onbeduidende sites die honderden zo niet duizenden inzendingen per wedstrijd krijgen en hier zit het zo rond de 20 ofzo. Dan is de kans al snel aanwezig dat één persoon meerdere keren wint. Stoppen met meedoen is dan idd geen optie. De beste optie is manieren bedenken om meer mensen aan het meedoen te krijgen.
ok, maar wat wil je daarmee zeggen? Geen prijzen meer weggeven??quote:Op woensdag 19 november 2008 15:57 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Toen er nog geen prijzen waren voor de fotowedstrijd behalve dan dat de top-3 ideeën mocht aanleveren voor de wedstrijd van de volgende maand waren er veel meer inzendingen. Toen leefden onderwerpen ook veel meer en waren mensen veel meer betrokken bij het creatieve proces omdat dit zich in een cyclus van een maand moest voltrekken. Ook toen was archiefwerk niet uitgesloten. De wedstrijd had toen maandelijks minstens 40 maar vaak meer inzendingen.
Dat niet. Ik wil er vooral mee zeggen dat betrokkenheid bij de onderwerpen belangrijk lijkt te zijn voor de wedstrijd.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:17 schreef Danny het volgende:
[..]
ok, maar wat wil je daarmee zeggen? Geen prijzen meer weggeven??
Ah! Ik las te snel idd!quote:Op woensdag 19 november 2008 17:12 schreef Sugar het volgende:
Oók toen was archiefwerk niet uitgesloten.
maar als het toen óók niet was uitgesloten, wat is er dan veranderd eigenlijk?quote:Op woensdag 19 november 2008 17:12 schreef Sugar het volgende:
Oók toen was archiefwerk niet uitgesloten.
Toen ik er was de 9e oktober lag ze onderaan de trappen van de capitolijn te bedelen. Waar is deze genomen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:21 schreef Fonzie27 het volgende:
Niet nieuw op Fok maar wel minder actief, moet ook maar es veranderen. Wat dat bettreft heetf de melding op FP gewerkt want ik kwam toch even kijken.
En straatbeeld, voorbeeldje uit Rome.
[ afbeelding ]
en ja, de persoon in kwestie heeft netjes van mij wat gekregen al wist ze niet eens dat ik er stond
Pak heb nog eens om ong 17:15 morgen (tenzij het regent)quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:33 schreef Cinq-Marquis het volgende:
[ afbeelding ]
Ook maar eens meedoen. Deze is van de Willemsbrug in Rotterdam.
Niet correct. Er waren vroeger ook prijzen toen de top drie de ideeen voor de maand erop mocht leveren, de prijzen uitdelen is op een gegeven moment gestopt, de kiesmethode niet. En die was zwaar onderhevig aan fraude. En het was soms irritant lastig om de contact op te nemen met de winnaars zodat ze de nieuwe onderwerp nominaties konden inleveren.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:57 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Toen er nog geen prijzen waren voor de fotowedstrijd behalve dan dat de top-3 ideeën mocht aanleveren voor de wedstrijd van de volgende maand waren er veel meer inzendingen.
Via del Corso,er lagen er overigens meer die op wel allemaal op mekaar leken. Onderweg naar het Vaticaan kwamen we er ook 1 tegen in de regen helemaal ingewikkeld in een vuilniszak. Best wel triest maar wel de realiteit en nee, ga niet alle potjes vullen daar want dan kom je bankroet terugquote:Op woensdag 19 november 2008 19:40 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Toen ik er was de 9e oktober lag ze onderaan de trappen van de capitolijn te bedelen. Waar is deze genomen?
Ik heb overigens niks gegeven.
[..]
welkomquote:Op donderdag 20 november 2008 07:59 schreef chpbrugge het volgende:
Nieuw hier. Kwam de wedstrijd tegen op http://www.fotowedstrijd.info
Mijn inzending:
Titel: "Going home.. (after a hard day of work)"
[ afbeelding ]
Hier een link naar mijn Flickr account, waar je een grotere versie kan zien....
.
Die vind ik heel erg mooi, voor mij scoort deze puntenquote:Op donderdag 20 november 2008 07:59 schreef chpbrugge het volgende:
Mijn inzending:
[ afbeelding ]
.
Hallo Anita,quote:Op zaterdag 22 november 2008 12:05 schreef anitake het volgende:
Goeie middag,
Ik ben nieuw hier op het forum en zag zojuist mijn ingestuurde foto staan bij het overzicht, maar hij ziet er niet uit, ik heb hem verkleind in Paint maar blijkbaar heb ik iets flink verkeerd gedaan.
Alles lijkt vervormd, wie kan me vertellen wat ik verkeerd gedaan heb, zodat ik het nog een keer kan proberen.
Alvast bedankt, Anita
Je moet trouwens ook rekening houden met de kwaliteit/quality bij het opslaan met een programma welke geen Paint is.quote:Op zaterdag 22 november 2008 20:03 schreef anitake het volgende:
Dank je voor het advies ik ga het morgen eens rustig uitproberen
Mooie foto! Vroeg me al af hoe nieuwe mensen af en toe op Fok uitkwamen. Hoop dat je ook meer in dit forum gaat posten, of is het puur even voor de wedstrijd langswippen?quote:Op donderdag 20 november 2008 07:59 schreef chpbrugge het volgende:
Mijn inzending:
[ afbeelding ]
.
Nee, het ging om chpbrugge , zie de quote. Het is al eens eerder voorgekomen dat iemand alleen even langs kwam met een gephotoshopte foto die al meer had gewonnen elder, om alleen even een prijsje te winnen, vandaar. Ik juich vers bloed heel erg aan! Ben benieuwd naar meer platen!quote:Op zondag 23 november 2008 15:12 schreef anitake het volgende:
Goeie middag Freud,
Stelde je de vraag aan mij? Ik ben nieuw hier omdat ik me eerst nooit met een hotmail adres kon registeren op het Fok forum en aangezien ik alleen een hotmail heb was dat de reden.
Ik zal zeker vaker gaan posten en mee blijven doen aan de wedstrijd, ook las ik over de prijzen van de wedstrijd, maar dat is geen reden voor me om mee te doen,. Gewoon plaatsen van foto's die ik maak vind ik al leuk om te doen, en nu ik weet hoe het moet zul je me hier vast vaker gaan tegenkomen.
Groetjes
#1quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:18 schreef ElizabethR het volgende:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Dat was zo'n schattig meisje, die stond echt heel eigenwijs handjes op de rug bloedserieus te kijken naar een stel straatartiesten. Het publiek keek meer naar haar dan naar de artiestenquote:
Ik vind het beeld van #1 iets te druk worden. Ook door de put/stenen links op de voorgrond. Ik weet niet zo goed waar ik moet kijken: wilde je het kunstwerk laten zien, de fotograaf of de vrouw? Bij het meisje op #3 is het helemaal duidelijk, een fijn beeld om naar te kijken en het goede moment.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:42 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat was zo'n schattig meisje, die stond echt heel eigenwijs handjes op de rug bloedserieus te kijken naar een stel straatartiesten. Het publiek keek meer naar haar dan naar de artiesten
Ik vind 1 zelf wel leuk omdat die legerdame zo mooi poseert met de duiven voor een standbeeld waar oo kvogels in verwerkt zijn. Doorlopend thema zeg maar
Aaaah zo, ja daar zit wat in natuurlijk. Heb je helemaal gelijk in. Ik heb die foto met telelens genomen. Ik durfde in China niet zo goed dichterbij een stel militairen te gaan staan (want er stonden er nog een heel stel te kijken aan de zijkant) en overduidelijk foto's maken. Dus je hebt helemaal gelijk dat de hoek van waaruit de foto is genomen eigenlijk bagger is.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:47 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik vind het beeld van #1 iets te druk worden. Ook door de put/stenen links op de voorgrond. Ik weet niet zo goed waar ik moet kijken: wilde je het kunstwerk laten zien, de fotograaf of de vrouw? Bij het meisje op #3 is het helemaal duidelijk, een fijn beeld om naar te kijken en het goede moment.
Ik vind het meisje ook een mooi beeld, alleen zou ik denk ik proberen om haar iets minder flets naar voren te laten komen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:51 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Aaaah zo, ja daar zit wat in natuurlijk. Heb je helemaal gelijk in. Ik heb die foto met telelens genomen. Ik durfde in China niet zo goed dichterbij een stel militairen te gaan staan (want er stonden er nog een heel stel te kijken aan de zijkant) en overduidelijk foto's maken. Dus je hebt helemaal gelijk dat de hoek van waaruit de foto is genomen eigenlijk bagger is.
Ik wilde laten zien dat de vrouw met duifjes voor een standbeeld stond met duifjes.
Goed, het wordt het meisje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |