Zeker wetenquote:Op dinsdag 18 november 2008 21:24 schreef Evenveel het volgende:
[ afbeelding ]
Kleuren wat aangepast en rechtgezet...
Naar mijn mening veel beter nu...
Toen er nog geen prijzen waren voor de fotowedstrijd behalve dan dat de top-3 ideeën mocht aanleveren voor de wedstrijd van de volgende maand waren er veel meer inzendingen. Toen leefden onderwerpen ook veel meer en waren mensen veel meer betrokken bij het creatieve proces omdat dit zich in een cyclus van een maand moest voltrekken. Ook toen was archiefwerk niet uitgesloten. De wedstrijd had toen maandelijks minstens 40 maar vaak meer inzendingen.quote:Op zondag 2 november 2008 20:34 schreef Danny het volgende:
[..]
mwoa, met meer prijzen lok je meer mensen uit mee te doen. Er zijn compleet onbeduidende sites die honderden zo niet duizenden inzendingen per wedstrijd krijgen en hier zit het zo rond de 20 ofzo. Dan is de kans al snel aanwezig dat één persoon meerdere keren wint. Stoppen met meedoen is dan idd geen optie. De beste optie is manieren bedenken om meer mensen aan het meedoen te krijgen.
ok, maar wat wil je daarmee zeggen? Geen prijzen meer weggeven??quote:Op woensdag 19 november 2008 15:57 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Toen er nog geen prijzen waren voor de fotowedstrijd behalve dan dat de top-3 ideeën mocht aanleveren voor de wedstrijd van de volgende maand waren er veel meer inzendingen. Toen leefden onderwerpen ook veel meer en waren mensen veel meer betrokken bij het creatieve proces omdat dit zich in een cyclus van een maand moest voltrekken. Ook toen was archiefwerk niet uitgesloten. De wedstrijd had toen maandelijks minstens 40 maar vaak meer inzendingen.
Dat niet. Ik wil er vooral mee zeggen dat betrokkenheid bij de onderwerpen belangrijk lijkt te zijn voor de wedstrijd.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:17 schreef Danny het volgende:
[..]
ok, maar wat wil je daarmee zeggen? Geen prijzen meer weggeven??
Ah! Ik las te snel idd!quote:Op woensdag 19 november 2008 17:12 schreef Sugar het volgende:
Oók toen was archiefwerk niet uitgesloten.
maar als het toen óók niet was uitgesloten, wat is er dan veranderd eigenlijk?quote:Op woensdag 19 november 2008 17:12 schreef Sugar het volgende:
Oók toen was archiefwerk niet uitgesloten.
Toen ik er was de 9e oktober lag ze onderaan de trappen van de capitolijn te bedelen. Waar is deze genomen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:21 schreef Fonzie27 het volgende:
Niet nieuw op Fok maar wel minder actief, moet ook maar es veranderen. Wat dat bettreft heetf de melding op FP gewerkt want ik kwam toch even kijken.
En straatbeeld, voorbeeldje uit Rome.
[ afbeelding ]
en ja, de persoon in kwestie heeft netjes van mij wat gekregen al wist ze niet eens dat ik er stond
Pak heb nog eens om ong 17:15 morgen (tenzij het regent)quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:33 schreef Cinq-Marquis het volgende:
[ afbeelding ]
Ook maar eens meedoen. Deze is van de Willemsbrug in Rotterdam.
Niet correct. Er waren vroeger ook prijzen toen de top drie de ideeen voor de maand erop mocht leveren, de prijzen uitdelen is op een gegeven moment gestopt, de kiesmethode niet. En die was zwaar onderhevig aan fraude. En het was soms irritant lastig om de contact op te nemen met de winnaars zodat ze de nieuwe onderwerp nominaties konden inleveren.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:57 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Toen er nog geen prijzen waren voor de fotowedstrijd behalve dan dat de top-3 ideeën mocht aanleveren voor de wedstrijd van de volgende maand waren er veel meer inzendingen.
Via del Corso,er lagen er overigens meer die op wel allemaal op mekaar leken. Onderweg naar het Vaticaan kwamen we er ook 1 tegen in de regen helemaal ingewikkeld in een vuilniszak. Best wel triest maar wel de realiteit en nee, ga niet alle potjes vullen daar want dan kom je bankroet terugquote:Op woensdag 19 november 2008 19:40 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Toen ik er was de 9e oktober lag ze onderaan de trappen van de capitolijn te bedelen. Waar is deze genomen?
Ik heb overigens niks gegeven.
[..]
welkomquote:Op donderdag 20 november 2008 07:59 schreef chpbrugge het volgende:
Nieuw hier. Kwam de wedstrijd tegen op http://www.fotowedstrijd.info
Mijn inzending:
Titel: "Going home.. (after a hard day of work)"
[ afbeelding ]
Hier een link naar mijn Flickr account, waar je een grotere versie kan zien....
.
Die vind ik heel erg mooi, voor mij scoort deze puntenquote:Op donderdag 20 november 2008 07:59 schreef chpbrugge het volgende:
Mijn inzending:
[ afbeelding ]
.
Hallo Anita,quote:Op zaterdag 22 november 2008 12:05 schreef anitake het volgende:
Goeie middag,
Ik ben nieuw hier op het forum en zag zojuist mijn ingestuurde foto staan bij het overzicht, maar hij ziet er niet uit, ik heb hem verkleind in Paint maar blijkbaar heb ik iets flink verkeerd gedaan.
Alles lijkt vervormd, wie kan me vertellen wat ik verkeerd gedaan heb, zodat ik het nog een keer kan proberen.
Alvast bedankt, Anita
Je moet trouwens ook rekening houden met de kwaliteit/quality bij het opslaan met een programma welke geen Paint is.quote:Op zaterdag 22 november 2008 20:03 schreef anitake het volgende:
Dank je voor het advies ik ga het morgen eens rustig uitproberen
Mooie foto! Vroeg me al af hoe nieuwe mensen af en toe op Fok uitkwamen. Hoop dat je ook meer in dit forum gaat posten, of is het puur even voor de wedstrijd langswippen?quote:Op donderdag 20 november 2008 07:59 schreef chpbrugge het volgende:
Mijn inzending:
[ afbeelding ]
.
Nee, het ging om chpbrugge , zie de quote. Het is al eens eerder voorgekomen dat iemand alleen even langs kwam met een gephotoshopte foto die al meer had gewonnen elder, om alleen even een prijsje te winnen, vandaar. Ik juich vers bloed heel erg aan! Ben benieuwd naar meer platen!quote:Op zondag 23 november 2008 15:12 schreef anitake het volgende:
Goeie middag Freud,
Stelde je de vraag aan mij? Ik ben nieuw hier omdat ik me eerst nooit met een hotmail adres kon registeren op het Fok forum en aangezien ik alleen een hotmail heb was dat de reden.
Ik zal zeker vaker gaan posten en mee blijven doen aan de wedstrijd, ook las ik over de prijzen van de wedstrijd, maar dat is geen reden voor me om mee te doen,. Gewoon plaatsen van foto's die ik maak vind ik al leuk om te doen, en nu ik weet hoe het moet zul je me hier vast vaker gaan tegenkomen.
Groetjes
#1quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:18 schreef ElizabethR het volgende:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Dat was zo'n schattig meisje, die stond echt heel eigenwijs handjes op de rug bloedserieus te kijken naar een stel straatartiesten. Het publiek keek meer naar haar dan naar de artiestenquote:
Ik vind het beeld van #1 iets te druk worden. Ook door de put/stenen links op de voorgrond. Ik weet niet zo goed waar ik moet kijken: wilde je het kunstwerk laten zien, de fotograaf of de vrouw? Bij het meisje op #3 is het helemaal duidelijk, een fijn beeld om naar te kijken en het goede moment.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:42 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat was zo'n schattig meisje, die stond echt heel eigenwijs handjes op de rug bloedserieus te kijken naar een stel straatartiesten. Het publiek keek meer naar haar dan naar de artiesten
Ik vind 1 zelf wel leuk omdat die legerdame zo mooi poseert met de duiven voor een standbeeld waar oo kvogels in verwerkt zijn. Doorlopend thema zeg maar
Aaaah zo, ja daar zit wat in natuurlijk. Heb je helemaal gelijk in. Ik heb die foto met telelens genomen. Ik durfde in China niet zo goed dichterbij een stel militairen te gaan staan (want er stonden er nog een heel stel te kijken aan de zijkant) en overduidelijk foto's maken. Dus je hebt helemaal gelijk dat de hoek van waaruit de foto is genomen eigenlijk bagger is.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:47 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik vind het beeld van #1 iets te druk worden. Ook door de put/stenen links op de voorgrond. Ik weet niet zo goed waar ik moet kijken: wilde je het kunstwerk laten zien, de fotograaf of de vrouw? Bij het meisje op #3 is het helemaal duidelijk, een fijn beeld om naar te kijken en het goede moment.
Ik vind het meisje ook een mooi beeld, alleen zou ik denk ik proberen om haar iets minder flets naar voren te laten komen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:51 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Aaaah zo, ja daar zit wat in natuurlijk. Heb je helemaal gelijk in. Ik heb die foto met telelens genomen. Ik durfde in China niet zo goed dichterbij een stel militairen te gaan staan (want er stonden er nog een heel stel te kijken aan de zijkant) en overduidelijk foto's maken. Dus je hebt helemaal gelijk dat de hoek van waaruit de foto is genomen eigenlijk bagger is.
Ik wilde laten zien dat de vrouw met duifjes voor een standbeeld stond met duifjes.
Goed, het wordt het meisje
nee klopt...... thuisserver ligt continu plat en het is vier jaar geleden dat ik me chello acount heb gebruiktquote:Op woensdag 26 november 2008 03:46 schreef ElizabethR het volgende:
Kruisje, en de link werkt ook niet
Godver, het is een prachtfoto!!!quote:Op woensdag 26 november 2008 03:59 schreef mental het volgende:
[..]
nee klopt...... thuisserver ligt continu plat en het is vier jaar geleden dat ik me chello acount heb gebruikt
dus ik moest eerst weer even flink op me bek gaan voor ik de domme fouten eruit had gehaald
toch nog een mapje vergeten
Vreemd, misschien dat je 'm voor de zekerheid nogmaals in kan sturen. Excuses in ieder geval.quote:Op woensdag 26 november 2008 10:26 schreef tonja het volgende:
Ik zie net dat er nieuwe foto's in het wedstrijdtopic zijn geplaatst, maar de mijne staat er niet bij hoewel ik de foto al dagen geleden heb ingezonden.
Donequote:Op woensdag 26 november 2008 10:34 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Vreemd, misschien dat je 'm voor de zekerheid nogmaals in kan sturen. Excuses in ieder geval.
Ik vind 2 het leukst, daar spreekt het thema ook zo lekker uit.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:12 schreef k_man het volgende:
Oei, zo veel mogelijkheden. Wat te kiezen? Laat ik wat mogelijke inzendingen posten;
[ link | afbeelding ]
Jawel!! Ik vind ze allevijf enorm mooi. Ik kan zo niet zeggen welke het mooiste. Dan moet ik op andere criteria beoordelen en dan kijk ik naar welke voor mij het beste verhaal vertelt, en dat is 5quote:Op woensdag 26 november 2008 08:57 schreef k_man het volgende:
Niemand meer een mening over mijn foto's?
quote:Op woensdag 26 november 2008 10:45 schreef Tha_Erik het volgende:
Upgeload, excuses nogmaals voor de omweg.
Ja, die floept er een beetje uit als een pop-up he?quote:Op woensdag 26 november 2008 17:23 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind 'm wel leuk, vooral hoe het perspectief klopt, dat het lijkt alsof de Eiffeltoren echt rechtop staat.
Vindt hem wel wat hebben, foto mag op zich wat lichter maar het idee is best geinigquote:Op woensdag 26 november 2008 17:21 schreef -Marjo- het volgende:
Totaal inspiratieloos deze maand![]()
[ afbeelding ]
Het is nog geen zondag dus mensen hebben nog evenquote:Op zaterdag 29 november 2008 20:49 schreef k_man het volgende:
Hmm. Meer dan 40 inzendingen, minder dan 20 stemmen tot nu toe...
mja, daarmee is de foto niet opeens minder goed imo. Stemmen is toch ook niet verplicht?quote:Op maandag 1 december 2008 00:07 schreef EchnaDarr het volgende:
Misschien een nieuwe regel toevoegen. Mensen die zelf niet stemmen kunnen achteraf alsnog uitgesloten worden van deelname.
Haal je in ieder geval diegene eruit die alleen een foto komen droppen.
Stemmen is niet verplicht, maar wel mee willen doen voor de prijzen maar niet de moeite nemen om te stemmen klinkt als profiterend in mijn oren.quote:Op maandag 1 december 2008 07:59 schreef Danny het volgende:
[..]
mja, daarmee is de foto niet opeens minder goed imo. Stemmen is toch ook niet verplicht?
Relax man....er zijn belangrijkere dingen om je druk over te makenquote:Op maandag 1 december 2008 09:06 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Stemmen is niet verplicht, maar wel mee willen doen voor de prijzen maar niet de moeite nemen om te stemmen klinkt als profiterend in mijn oren.
Alternatief laat je de stand zoals die is maar keer je de prijs uit aan de hoogst genoteerde stemmer.
Hey, ik ben heel ontspannenquote:Op maandag 1 december 2008 09:52 schreef PdeHoog het volgende:
Relax man....er zijn belangrijkere dingen om je druk over te makenJe kan je er druk om maken maar veranderen doe je niets. En daarnaast....voer de regel in en over 3 wedstrijden heb je gewoon geen inzendingen meer
Schande! Tis dat ik niet meedoe, anders had ik wel mensen opgetrommeld om te stemmenquote:Op zaterdag 29 november 2008 20:49 schreef k_man het volgende:
Hmm. Meer dan 40 inzendingen, minder dan 20 stemmen tot nu toe...
Die discussie is al eens gevoerd. Het is toegestaan om alleen even voor de wedstrijd een user aan te maken. In mijn ogen ben je best triest als je dat doet, maar goed, c'est ca...quote:Op maandag 1 december 2008 09:06 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Stemmen is niet verplicht, maar wel mee willen doen voor de prijzen maar niet de moeite nemen om te stemmen klinkt als profiterend in mijn oren.
Alternatief laat je de stand zoals die is maar keer je de prijs uit aan de hoogst genoteerde stemmer.
We willen meer publiek trekken bij de wedstrijd. Zodoende zoeken we bijv. publiciteit op de FP. Mensen die daar alleen kijken en niet geregistreerd zijn kunnen dan ook de wedstrijd zien. En besluiten mee te doen. En dus een account aanmaken.quote:Op maandag 1 december 2008 11:13 schreef freud het volgende:
[..]
Die discussie is al eens gevoerd. Het is toegestaan om alleen even voor de wedstrijd een user aan te maken. In mijn ogen ben je best triest als je dat doet, maar goed, c'est ca...
quote:Op maandag 1 december 2008 12:33 schreef Vliegvrager het volgende:
Kunnen we al een winnaar feliciteren? Ik zie nergens een uitslag...
Ben benieuwd, wel jammer dat de laatste net niet mee gaat voor de tellingquote:Op maandag 1 december 2008 12:47 schreef Xilantof het volgende:
De punten komen vandaag voor de avonduren online.
En ik maar denken dat we juist onderling de mooiste foto's willen bepalen, waarom vragen we Erwin Olaf anders niet om mee te doen? Mensen die alleen maar komen om een prijs te kunnen winnen zie ik niet als welkome toevoeging aan de FOK!Fot-community.quote:Op maandag 1 december 2008 12:23 schreef Xilantof het volgende:
We willen meer publiek trekken bij de wedstrijd. Zodoende zoeken we bijv. publiciteit op de FP. Mensen die daar alleen kijken en niet geregistreerd zijn kunnen dan ook de wedstrijd zien. En besluiten mee te doen. En dus een account aanmaken.
Triest? Ik vind van niet. Want als we daarmee meer enthousiaste deelnemers krijgen vind ik het wel de moeite.
Als je "meer publiek" alleen ziet als "mensen die een prijs willen winnen" denk ik dat ik dat gesprek met jou niet aan wil gaan.quote:Op maandag 1 december 2008 13:48 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
En ik maar denken dat we juist onderling de mooiste foto's willen bepalen, waarom vragen we Erwin Olaf anders niet om mee te doen? Mensen die alleen maar komen om een prijs te kunnen winnen zie ik niet als welkome toevoeging aan de FOK!Fot-community.
Maar misschien heeft Fok! een andere bedoeling met de fotowedstrijd. Als we dat weten kunnen we ook gerichter meedenken.
Wat betreft dat laatste, uiteraard, daar ben ik alleen maar voor. Waar je echter wel voor op moet passen is dat mensen hier alleen maar gaan komen voor de wedstrijd en niet voor de community.quote:Op maandag 1 december 2008 14:04 schreef Xilantof het volgende:
Als je "meer publiek" alleen ziet als "mensen die een prijs willen winnen" denk ik dat ik dat gesprek met jou niet aan wil gaan.
Alsof er geen mensen bestaan die nog niet van de fotowedstrijd afweten en toch gewoon geinteresseerd mee zouden willen doen.
De door jou genoemde "onderling" mag best groeien vind je niet? Meer mensen. Meer meningen op de foto. Meer inzicht. Meer leren.
Ik had mijn tijd even verkeerd ingeschat. Wordt wat later...quote:Op maandag 1 december 2008 12:47 schreef Xilantof het volgende:
De punten komen vandaag voor de avonduren online.
Op zich een goed idee, alleen lijkt het me lastig om dit in de praktijk te brengen. Dan lijkt me een regel als dat uit de posthistorie blijkt dat iemand zich alleen geregistreerd heeft om mee te doen aan de fotowedstrijd, dat die dan een stemverpichting hebben.quote:Op maandag 1 december 2008 17:30 schreef k_man het volgende:
Mja, dat al dan niet verplicht stemmen is toch een lastig iets.
Het kan best een keer gebeuren dat je nog wel iets inzendt, maar niet meer kunt stemmen, omdat je dan op vakantie bent ofzo. Of dat je het een keertje vergeet. Moet kunnen, lijkt me.
Aan de andere kant zit niemand te wachten op mensen die zich alleen registreren om hier een foto te dumpen en (eventueel) hun prijs in ontvangst te nemen. Als het argument is dat verplicht stemmen potentiële nieuwe deelnemers zou afschrikken, vraag ik me af of we dat soort deelnemers wel hier willen. Als je niet mee wilt doen omdat je niet wilt stemmen, hoe betrokken ben je dan?
Dus... hoe valt dit op te lossen? Het lijkt mij niet onredelijk als we zouden vastleggen dat mensen die voor het eerst meedoen niet in aanmerking komen voor een prijs als ze zelf niet gestemd hebben. Daarmee schrik je wel de "eenmalige fotodumpers" af, maar hou je de mogelijkheid om het stemmen een keertje te vergeten.
Daarom zeg ik ook dat mensen die alleen even voor de wedstrijd een user aanmaken, wat triest zijn. Mensen die daardoor naar het forum komen, juich ik alleen maar toequote:Op maandag 1 december 2008 12:23 schreef Xilantof het volgende:
[..]
We willen meer publiek trekken bij de wedstrijd. Zodoende zoeken we bijv. publiciteit op de FP. Mensen die daar alleen kijken en niet geregistreerd zijn kunnen dan ook de wedstrijd zien. En besluiten mee te doen. En dus een account aanmaken.
Triest? Ik vind van niet. Want als we daarmee meer enthousiaste deelnemers krijgen vind ik het wel de moeite.
mja, misschien zou het stemmen juist via mail moeten verlopen. Het zou imo niet uit moeten maken wie stemt en je voorkomt ermee dat mensen in hun eigen voordeel stemmen. Stel ik doe mee en heb 50 punten, maar jantje - wiens foto ik eigenlijk het mooist vind - heeft er 49. Ik stem om 21:59 uur, maar geef jantje gewoon GEEN punten omdat hij anders wint in plaats van ik. Op de huidige manier is het ook mogelijk om oudgedienden NET even die extra paar puntjes te geven om te winnen als een nieuweling die net binnen komt vallen dreigt te winnen. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar met een open stemronde werk je dat wel een beetje in de hand natuurlijk.quote:Op maandag 1 december 2008 17:30 schreef k_man het volgende:
Mja, dat al dan niet verplicht stemmen is toch een lastig iets.
Het kan best een keer gebeuren dat je nog wel iets inzendt, maar niet meer kunt stemmen, omdat je dan op vakantie bent ofzo. Of dat je het een keertje vergeet. Moet kunnen, lijkt me.
Aan de andere kant zit niemand te wachten op mensen die zich alleen registreren om hier een foto te dumpen en (eventueel) hun prijs in ontvangst te nemen. Als het argument is dat verplicht stemmen potentiële nieuwe deelnemers zou afschrikken, vraag ik me af of we dat soort deelnemers wel hier willen. Als je niet mee wilt doen omdat je niet wilt stemmen, hoe betrokken ben je dan?
Dus... hoe valt dit op te lossen? Het lijkt mij niet onredelijk als we zouden vastleggen dat mensen die voor het eerst meedoen niet in aanmerking komen voor een prijs als ze zelf niet gestemd hebben. Daarmee schrik je wel de "eenmalige fotodumpers" af, maar hou je de mogelijkheid om het stemmen een keertje te vergeten.
bij de start van de stemronde elke deelnemer een pm sturen met de melding dat er gestemd kan en mag worden en dat stemmen op prijs wordt gesteld?quote:Op maandag 1 december 2008 18:32 schreef tonja het volgende:
Eensch, maar ik vind het jammer dat er zo weinig gestemd wordt.
Maar ja, een stemverplichting is redelijk onuitvoerbaar denk ik.
Via mail werkt denk ik ook niet omdat je als user er maar vanuit moet gaan dat alles goed geteld is.
Wellicht is het een plan om in de wedstrijd OP de nadruk te leggen op dat het zeer gewaardeerd wordt als je als deelnemer ook stemt.
De bedoeling van een fotografie forum is dat je van elkaar leert, en dat je ook veel leert van het beoordelen en becommentarieren van foto's van anderen.
Dat zou je dan als argumentatie kunnen aanvoeren om mensen aan te zetten tot stemmen.
Ja, dat is een goed idee.quote:Op maandag 1 december 2008 18:38 schreef Danny het volgende:
[..]
bij de start van de stemronde elke deelnemer een pm sturen met de melding dat er gestemd kan en mag worden en dat stemmen op prijs wordt gesteld?
da's dan weer lastiger. users kunnen bij aanmelding aangeven dat ze geen mail van ons willen ontvangen op hun mailadres. Dat zou dan bij elke deelnemer eerst gecontroleerd moeten worden en da's een enorme berg werk, omdat dat niet zomaar zichtbaar is voor crewleden.quote:Op maandag 1 december 2008 18:43 schreef tonja het volgende:
Of, of en, een automatische reply bij je inzending? Niet iedereen heeft zijn pm aan staan.
Al worden inzendingen niet per se (of in de meeste gevallen misschien?) met hun aanmeldmail gedaan, en een reply kunnen ze toch krijgen als er iets mis is met de inzending zelf (zoals niet geregistreerd, of vragen over fotobewerking oid).quote:Op maandag 1 december 2008 19:21 schreef Danny het volgende:
[..]
da's dan weer lastiger. users kunnen bij aanmelding aangeven dat ze geen mail van ons willen ontvangen op hun mailadres. Dat zou dan bij elke deelnemer eerst gecontroleerd moeten worden en da's een enorme berg werk, omdat dat niet zomaar zichtbaar is voor crewleden.
Nee, mijn idee is niet veel extra werk. Er zouden slechts twee extra dingen nodig zijn;quote:Op maandag 1 december 2008 18:00 schreef tonja het volgende:
[..]
Op zich een goed idee, alleen lijkt het me lastig om dit in de praktijk te brengen. Dan lijkt me een regel als dat uit de posthistorie blijkt dat iemand zich alleen geregistreerd heeft om mee te doen aan de fotowedstrijd, dat die dan een stemverpichting hebben.
Of dit werkbaar is vraag ik me ernstig af.
De foto's staan nu eenmaal in het wedstrijdtopic, en je kunt van de stemmers niet verwachten dat ze van iedere deelnemer de posthistorie gaan checken. Dan moet je dus als jury dat allemaal gaan uitzoeken. Lijkt me een beetje veel werk.
Om het helemaal objectief te maken zou je inderdaad alles anoniem moeten doen. Dus de foto's plaatsen zonder de naam van de inzender en stemmen per mail.quote:Op maandag 1 december 2008 18:04 schreef Danny het volgende:
mja, misschien zou het stemmen juist via mail moeten verlopen. Het zou imo niet uit moeten maken wie stemt en je voorkomt ermee dat mensen in hun eigen voordeel stemmen. Stel ik doe mee en heb 50 punten, maar jantje - wiens foto ik eigenlijk het mooist vind - heeft er 49. Ik stem om 21:59 uur, maar geef jantje gewoon GEEN punten omdat hij anders wint in plaats van ik. Op de huidige manier is het ook mogelijk om oudgedienden NET even die extra paar puntjes te geven om te winnen als een nieuweling die net binnen komt vallen dreigt te winnen. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar met een open stemronde werk je dat wel een beetje in de hand natuurlijk.
Klopt, dat kunnen ze best, maar alleen als ze ook gestemd hebben.quote:Op maandag 1 december 2008 19:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Ah, ik lees nu beter en zie dat K_man helemaal niet stelt dat mensen die voor het eerst meedoen helemaal geen kans maken op een prijs.
Jazekerquote:Op maandag 1 december 2008 20:33 schreef Fonzie27 het volgende:
gefeliciteerd beide,
ben ik nu derde geworden als er twee eerste zijn
nee, er zijn drie mensen boven je geeindigd, dus je bent 4e.quote:Op maandag 1 december 2008 20:33 schreef Fonzie27 het volgende:
gefeliciteerd beide,
ben ik nu derde geworden als er twee eerste zijn
Jeetje! Wat geweldig zeg!!!quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:35 schreef -Marjo- het volgende:
Ik heb mijn doek (van vorige maand) binnen![]()
Hij is 90*120 cm
o, dat is groter dan anders???quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:35 schreef -Marjo- het volgende:
Hij is 90*120 cm
Das een best formaatquote:Op dinsdag 2 december 2008 18:35 schreef -Marjo- het volgende:
Hij is 90*120 cm
Ik was echt perplext!quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:53 schreef Xilantof het volgende:
Dat is een aangename verrassing Marjo!![]()
Ik ben toch weer in contact met de sponsor. Zal eens vragen hoe het komt.
Don't worry. Ik zorg wel dat je hem mag houden![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |