quote:Op zaterdag 1 november 2008 14:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja aan het gebrek aan empathie te zien in dit topic ben ik de autist inderdaad
hehe, Fok! verschilt bij vlagen idd weinig van zo'n schoolplein .. en wie de bullebakken zijn, incluis persoonlijke aanvallen, da's duidelijkquote:Op zaterdag 1 november 2008 13:39 schreef kriele het volgende:
[..]
Bot, onwetend, lomp en zeer beledigend. Alles moet maar gezegd mogen worden en het is oke om anderen volledig af te fakkelen en voor rotte vis uit te maken. Nu spreek ik eigenlijk in zijn algemeenheid wat ik lees en zie op Fok!.
Alsof jij de fucking expert bent.quote:Op zaterdag 1 november 2008 01:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die zijn dan ook allemaal in het leven geroepen door diegenen die er belang bij hebben dat dit zo uitgemolken mogelijk wordt; psychologen.
Waarom denk je dat dit land zo omkomt in de bureaucratie en in het pappen en nathouden?
De meest populaire faalstudies zijn:
- rechten
- bedrijfskunde
- psychologie
5 jaar lang frobelen op een universiteit en daarna elkaar lekker gaan zitten diagnosticeren en weer nieuwe gradaties verzinnen werkt goed.
quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:18 schreef SCH het volgende:
Wat een afschuwelijk idioot topic is dit geworden zeg
Autisme is gewoon een ziekte, in allerlei gradaties vastgesteld. Ik ben zelf inmiddels 7 jaar buddy van een autitisch jongetje en wordt erg naar van sommige veroordelende reacties hier. Sommige he. Ik denk dat de meeste mensen wel beter weten.
Op zijn school ging het ook zo. Veel te drukke kinderen waar hij niet mee om kon gaan en dus buiten de groep stond. Gelukkig zit hij nu op een school die heel goed bij hem past.
quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:01 schreef Gia het volgende:
[..]
(Lijst in, want die zie je niet zo vaak van mij
)
Heb je geljk in, ik bedoel dat het in ieder geval erkend en omschreven is als ziektebeeld, in diverse varaties.quote:Maar ik wil het toch geen ziekte noemen. Het is een aangeboren afwijking.
Het is toch een speciale basisschool? Dat dacht ik eruit te begrijpen. Het valt ook niet mee om een school te vinden, hij moet ook nog in de buurt zijn en zo. Voor mijn jongetje was vooral de tocht met het busje er naar toe een ramp, vaak weer een andere chauffeur, andere tijden, andere route. Daar was hij vaak het hele weekend al over in paniek. Nu is de school gelukkig op loopafstand.quote:Terug ontopic: Het blijft natuurlijk wel jammer dat deze ouders niet direct een goede school voor hun kind hebben gezocht. Met autisme is het vrijwel, zoniet helemaal, onmogelijk om te gedijen op een normale basisschool.
Ik heb het 3 maal geprobeerd en de eerste en tweede maal ongeveer 2 minuten uitgehouden, de 3e maal was veel korter en daarna ben ik 2 dagen overprikkeld geweest. Ik wilde zelf ervaren wat "Het Hoofdkwartier" inhield anders kon ik er niet over meepraten vond ik.quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Vorig weekend stond hier in Helmond het zogenaamde 'Hoofdkwartier', een groot stalen hoofd, waarin je met een koptelefoon op, kijkend naar beelden op drie schermen ahw kunt ervaren hoe autisten de wereld ervaren. Ik kan iedereen hier verzekeren dat dat geen pretje is. 'system overload' is een goede omschrijving.
Was overigens wel heel leerzaam. Een aanrader voor iedereen.
http://www.hoofdkwartier.org/pages/begin.htm
Ik had moeite om mijn tranen in te houden. Stond nog net niet te shaken.quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:13 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik heb het 3 maal geprobeerd en de eerste en tweede maal ongeveer 2 minuten uitgehouden, de 3e maal was veel korter en daarna ben ik 2 dagen overprikkeld geweest. Ik wilde zelf ervaren wat "Het Hoofdkwartier" inhield anders kon ik er niet over meepraten vond ik.
Precies mijn gedachten. Bovendien bij schoonfamilie autistische jongen is ook epileptisch. Ik heb heilig respect voor de ouders en de zus.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:18 schreef SCH het volgende:
Wat een afschuwelijk idioot topic is dit geworden zeg
Autisme is gewoon een ziekte, in allerlei gradaties vastgesteld. Ik ben zelf inmiddels 7 jaar buddy van een autitisch jongetje en wordt erg naar van sommige veroordelende reacties hier. Sommige he. Ik denk dat de meeste mensen wel beter weten.
Op zijn school ging het ook zo. Veel te drukke kinderen waar hij niet mee om kon gaan en dus buiten de groep stond. Gelukkig zit hij nu op een school die heel goed bij hem past.
Het zou goed zijn als er meer scholen komen voor kinderen met autisme en PDD-NOS. Dit zijn vaak kinderen die nog geen vlieg kwaad kunnen doen en dus totaal niet gewapend zijn tegen pestgedrag. En tja, dat is toch iets wat kinderen met ADHD wel vaak doen. Uiteraard ook wel uit onmacht, om zich een houding te geven of uit boosheid omdat ze zich niet/nooit prettig voelen. Maar dan nog, lijkt het mij niet wijs om deze kinderen maar zomaar bij elkaar te zetten.quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:37 schreef paddy het volgende:
Maar volgens mij ging het hier toch over het belachelijke dat een slachtoffer gedumpt wordt, omdat het zelf de pesters niet aankon? En ja, ik zie het blijkbaar vaker.
En ik vind het verhaal dus wel iets verder gaan dan pesten.
Ja, iedereen is gek, behalve jiij.quote:Op zaterdag 1 november 2008 01:16 schreef El_Matador het volgende:
En ook jij bent volledig waanzinnig.![]()
Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar ben redelijk bekend met Asperger. Ik heb een klein neefje dat dit syndroom heeft (houterig lopen, fascinatie voor één ding, etc.) en had vroeger op de middelbare school een vriend die eveneens Asperger had. Die vriend was wat 'anders', maar voorbij dat kon je pagina's lange satires en gedichten met hem schrijven onder economie, en kon hij je feilloos de weg wijzen in Midden-Aarde. Toch worstelde hij af en toe wel met bijv. zijn gevoelens naar meisjes toe en nam hij woorden te letterlijk.quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:12 schreef Black_Tulip het volgende:
Scaurus, aangezien je niet wil dat je mening over autisme zoals je die hebt geuit in dit topic serieus genomen wordt, zou ik je willen vragen wat je er dan echt over denkt?
Ik ben het daar in grote lijnen mee eens. Ik denk dat het ergste dat een autistisch kind kan overkomen is iemand die tegen hem/haar zegt dat jezelf misdragen 'ok' is omdat ze 'bijzonder' zijn en gewoon niet anders kunnen. Autisten kunnen best wat leren en voor zo ver dat mogelijk is, zullen ze zich net zoals ieder ander gewoon moeten aanpassen aan de maatschappij.quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:50 schreef Scaurus het volgende:
Af en toe komen al die ouders met PDDNOS/ADHD/whatever kindjes mij de keel uit. Alles moet een naam krijgen, zodat het kind 'speciaal' is en allerhande extra aandacht krijgt. Dat soort kinderen had ik vroeger ook in de klas, maar die draaiden gewoon mee en werden door hun ouders niet als prinsen behandeld.
Ik ben van mening dat 'dit soort' kinderen het best tot recht komt in een goede sociale omgeving waarin men rekening houdt met beperkingen, maar kinderen niet in een andere categorie gaan plaatsen omdat ze 'bijzonder' zijn.
Autisme is bedacht, yeah right.quote:Op zaterdag 1 november 2008 01:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
![]()
![]()
Omdat Pietje zijn speelgoedje afgepakt wordt, omdat hij het constant sloopt (en vosss is blijkbaar degene die moet zorgen dat de computers het doen; volkomen terecht dus dat hij de bron van het slopen es goed op zijn flikker geeft), zou "zijn behandeling" gefrustreerd worden?
Hij moet gewoon een klap op zijn smoel krijgen, in plaats van jarenlange "aandacht" voor allerlei door psychologen bedachte "aandoeningen" als ADHD, autisme, PDD-NOS en andere etiketjes, leuk om lekker rugzakjes te vangen.
Waar maak jij je druk om? Het gepeste kind had immers een verzonnen ziekte volgens jou.quote:Op zaterdag 1 november 2008 01:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De goede naam van de school is in het geding. Dus dan stuur je het gepeste kind maar weg. Lekker "sociaal". Vast een linkse schooldirecteur. Links is ook zo goed in het knuffelen met criminelen en het in de steek laten van slachtoffers.
Dat is ook voor een deel wel zo natuurlijk - maar je kunt het toch niet over 1 kam scheren en de ADHD-hype is net als de hoogbegaafdheids-hype van een heel anders soort dan PDD/NOS c.q. autisme.quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:50 schreef Scaurus het volgende:
Af en toe komen al die ouders met PDDNOS/ADHD/whatever kindjes mij de keel uit. Alles moet een naam krijgen, zodat het kind 'speciaal' is en allerhande extra aandacht krijgt. Dat soort kinderen had ik vroeger ook in de klas, maar die draaiden gewoon mee en werden door hun ouders niet als prinsen behandeld.
Absoluut. Maar houd er wel rekening mee dat de opvoeding gemiddeld 4 of 5 x keer zo veel inspanning kost en dat speciaal onderwijs vaak toch wel nodig is. Voor de rest is het heel goed om een goede, sociale omgeving te bieden - ik roep iedereen dan ook op om vrijwilliger te worden bij stichtingen als Handje Helpen en een autistje te adopterenquote:Ik ben van mening dat 'dit soort' kinderen het best tot recht komt in een goede sociale omgeving waarin men rekening houdt met beperkingen, maar kinderen niet in een andere categorie gaan plaatsen omdat ze 'bijzonder' zijn.
Kom eens onder die steen vandaan, en kijk eens om je heen hoe de nederlandse maatschappij in elkaar zit.quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:50 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat 'dit soort' kinderen het best tot recht komt in een goede sociale omgeving waarin men rekening houdt met beperkingen, maar kinderen niet in een andere categorie gaan plaatsen omdat ze 'bijzonder' zijn.
Ja, dat wil ik al jaren en dat ís er gewoonweg niet.quote:k ben van mening dat 'dit soort' kinderen het best tot recht komt in een goede sociale omgeving waarin men rekening houdt met beperkingen
Kleine autistjes worden groot en dan?quote:Op zondag 2 november 2008 00:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is ook voor een deel wel zo natuurlijk - maar je kunt het toch niet over 1 kam scheren en de ADHD-hype is net als de hoogbegaafdheids-hype van een heel anders soort dan PDD/NOS c.q. autisme.
[..]
- ik roep iedereen dan ook op om vrijwilliger te worden bij stichtingen als Handje Helpen en een autistje te adopteren
Die van mij is nu 16 en wil kok wordenquote:Op zondag 2 november 2008 00:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kleine autistjes worden groot en dan?
Niets.
Die van mij wilde archeoloog worden, maar door het etiketjesgeplak en geouwehoer van "De Beterwetenden" zit ie nu pas op z'n 18e ergens op school waar ie 9's en 10-en haalt, terwijl ik al jaren, JAREN zeg dat ie goed kan leren, dat dáár niets aan mankeert, maar hé, wat weten ouders er nou van.quote:Op zondag 2 november 2008 00:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Die van mij is nu 16 en wil kok wordenHij kan nog steeds geen ei bakken
Ik ben 41 en ondervind regelmatig aan den lijve hoeveel steun e.d. er is voor volwassen autisten, enorm weinig helaas. En dan nog moet ik enorm vechten om iets voor elkaar te krijgen, en daar heb ik vaak de energie niet voor.quote:Op zondag 2 november 2008 00:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Die van mij is nu 16 en wil kok wordenHij kan nog steeds geen ei bakken
Ik wílde helemaal geen etiket en waarom zou ik een schuldgevoel moeten hebbenquote:Is het als ouders zijnde geen enorme opluchting om een etiket te kunnen plakken om zo onder het enorme schuldgevoel uit te komen?
Idd, mijn schoonmoeder is van ellende zich maar in de schoolgang gaan mengen om haar kind te beschermen tegen pesterijen maar ook om mijn huidige man te helpen om verder te komen (siert haar ergens wel, maar beter had ze hem laten onderzoeken wat ze niet wilde). Het is zo moeilijk en juist NU snap ik haar, nu ik met hem te maken heb. Hij is lastig, luistert van geen kanten, verandert niet en hij is 42quote:Op zondag 2 november 2008 01:11 schreef yvonne het volgende:
Ik begrijp wel wat je wil zeggen hoor zd, alleen zou je eens één dagje mee moeten maken in wat voor waanzin je als ouder met een kind met autisme beland, en laat ik het zo zeggen, die waanzin komt niet van je kind..
ik weetzquote:Op zondag 2 november 2008 01:11 schreef yvonne het volgende:
Ik begrijp wel wat je wil zeggen hoor zd, alleen zou je eens één dagje mee moeten maken in wat voor waanzin je als ouder met een kind met autisme beland, en laat ik het zo zeggen, die waanzin komt niet van je kind..
Waarom? Omdat Pietje toevallig achterlijk is, is het okay om elke dag een computer te slopen?quote:
Nee, omdat je met andere mensen hun werk bemoeid wat je vakgebied helemaal niet is. Je zal jou maar aan het werk hebben.quote:Op zondag 2 november 2008 08:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom? Omdat Pietje toevallig achterlijk is, is het okay om elke dag een computer te slopen?
Maargoed, jij vind dus dat dergelijke kinderen zich niet hoeven te gedragen of wat?quote:Op zondag 2 november 2008 11:18 schreef Dodecahedron het volgende:
En nu? Ben je er ontslagen?
Mja, je hebt wel gelijk.quote:Op zondag 2 november 2008 11:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Maargoed, jij vind dus dat dergelijke kinderen zich niet hoeven te gedragen of wat?
Wat ze ook voor een aandoening hebben, vroeg of laat zullen ze toch moeten snappen dat sommige dingen niet door de beugel kunnen dacht ik zo.
Maar van jou hoeft dat dus niet of wat?
Ik denk het wel.quote:Op zondag 2 november 2008 03:22 schreef moussie het volgende:
En ja, je zou kunnen denken dat het tegenwoordig vaker voorkomt dan vroeger .. maar is dat echt zo ?
Jawel, hij heeft wel gelijk, maar hij had dit niet op die manier mogen doen. Hij zou weleens even dat knulletje een lesje leren. Sorry, maar daar is hij niet voor opgeleid.quote:
Kun je niks met ons delen?quote:Op zondag 2 november 2008 11:55 schreef kievit19 het volgende:
heel vreemd dit, het gaat hier dus over mijn zusje (heb nu pas de kans om te reageren)
maar mijn ouders en ik mogen dus van de school niks melden naar kranten ed.
voor ons is het dus onbekend wie dit naar buiten heeft gebracht.
Dat er velen die kant op zijn getrokken betekent toch niet dat het er meer zijn in totaal ? Je geeft zelf al aan dat hun ouder(s) achteraf bekeken ook tot bepaalde hoogte autistisch zijn, het is alleen destijds niet als dusdanig vastgesteld .. dat we het toen nog niet wisten betekend niet dat het toen niet bestondquote:Op zondag 2 november 2008 11:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk het wel.
Er is hier in de regio onderzoek gedaan waarom er hier, schijnbaar, meer autisten wonen dan elders in Nederland.
Uit dit onderzoek kwam naar voren dat de ouders van deze kinderen (of één van de twee) achteraf gezien, eigenlijk ook in meer of mindere mate autistisch (of aanverwant) zijn. Vroeger werd ook niet zo snel hulp gezocht als een kind een beetje 'raar' deed.
Veel van die kinderen van vroeger waren echter wel op bepaalde gebieden erg ontwikkeld, vaak vooral technisch, en kwamen bij Philips te werken. En uiteraard kwamen ze ook hier wonen.
Dat is dan zeker weten een interessante aanwijzing voor genetisch bepaalde aanlegquote:Hun kinderen hadden een grotere kans op deze aandoening. En dat blijkt ook wel.
mwah, jij bent net als ik in een tijd opgegroeid dat het leven nog een stuk rustiger was, je ziet toch ook wel dat zo'n kleintje van nu heel wat meer te verwerken krijgt aan indrukken, en op steeds jongere leeftijd ..quote:Verder denk ik dus inderdaad ook, dat het niet alleen dat is, maar ook het feit dat mensen nu sneller vermoeden dat er iets 'mis' is met hun kind en hulp zoeken.
tja, maar zo'n psycholoog maakt een kind niet dagelijks mee, gevallen als dat verhaal een paar posts terug, dat jij als bezorgde ouder zowat voor gek verklaard wordt terwijl jij het dagelijks voor je ogen ziet gebeuren, komen ook geregeld voor ..quote:Tja, en eerlijk is eerlijk. Als de ouders maar lang genoeg zeuren bij de psychologen, dan wordt daar vanzelf een etiketje op geplakt. Want, dan kun je in aanmerking komen voor speciaal vervoer, voor een rugzakje enz....
Dit uiteraard ten nadele van al die gevallen waar het echt wel zo is.
Nee tuurlijk niet. Maar iemand met een beetje een pedagogische achtergrond weet daar wel op een andere manier mee om te gaan. Het gaat toch om dat kind, of gaat het om jou of om de computer?quote:Op zondag 2 november 2008 08:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom? Omdat Pietje toevallig achterlijk is, is het okay om elke dag een computer te slopen?
Wat gebeurt er dinsdag?quote:Op zondag 2 november 2008 12:08 schreef kievit19 het volgende:
misschien vanaf de dinsdag dat ik wat meer kan zeggen over de hele situatie
Ik denk dat het wat genuanceerder ligt. Repeterend gedrag is nou juist typisch autistisch en er zijn genoeg manieren om daar verandering in te brengen, andere dan die jij hebt gekozen.quote:Op zondag 2 november 2008 12:38 schreef vosss het volgende:
Het gaat om dat kind wat elke dag iets doet wat niet mag en waar die zogenaamde pedagogen niet mee om kunnen gaan / niets van zeggen.
Dan zijn die mensen niet geschikt in mijn ogen
Geen behoefte aan. Maar je doet een beetje alsof je boos bent op een blinde dat ie niet wil zien.quote:
Ik zou zoiets wel even met je ouders overleggenquote:Op zondag 2 november 2008 12:08 schreef kievit19 het volgende:
misschien vanaf de dinsdag dat ik wat meer kan zeggen over de hele situatie
Ik snap deze niet, en dan vooral het dikgedrukte nie, mwanatabuquote:Het gaat fout, en in plaats van het probleem aan te pakken, maken ze het probleem onbereikbaar. Een beetje zoals...je mijn zoon een sloopobject buiten bereik houdt. En dat is dus onzin: de pesters zijn normale kinderen en dus normaal aan te pakken. Slecht gedrag -> straf. In plaats daarvan leren ze nu slecht gedrag -> geen consequentie. Bah.
Je mag je mening over iets wel geven, maar je kunt natuurlijk ook tegengas krijgen wanneer mensen het niet met je eens zijn.quote:
nou, ik denk dat de vader van dat kind op dat moment wel de neiging zal hebben gehad .. je hebt gewoon echt geen idee wat voor gevolgen zo'n actie als de jouwe kan hebben voor een autist en diens directe leefomgevingquote:
Het is groot nieuws in alle pers hoor:quote:Op zondag 2 november 2008 11:55 schreef kievit19 het volgende:
heel vreemd dit, het gaat hier dus over mijn zusje (heb nu pas de kans om te reageren)
maar mijn ouders en ik mogen dus van de school niks melden naar kranten ed.
voor ons is het dus onbekend wie dit naar buiten heeft gebracht.
ik weet er alles van ,quote:Op zondag 2 november 2008 13:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is groot nieuws in alle pers hoor:
http://www.google.nl/search?q=In+Someren+is+een+autistisch+meisje+van+school+gepest&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
Mee eensquote:Op zondag 2 november 2008 11:07 schreef vosss het volgende:
Dan durf ik gerust te stellen dat die mensen hun vak niet verstaan.
Het is niet normaal om het maar okay te vinden dat er elke dag dingen stuk gemaakt worden en dan maakt het niet uit of zo een kind nou ADHD of Asperger heeft of autistisch is of geboren is in het land van down of een willekeurige combinatie daarvan.
Ook zo iemand kun je leren dat dat niet normaal is en niet mag en als hun dat niet doen dan verstaan ze hun vak niet in mijn ogen.
Lijkt mij ook wat overdreven.quote:Dat jullie mij nou allemaal voor rotte vis uitmaken omdat ik die malloot zn pc heb afgepakt interesseert me geen biet, ik heb naar mijn idee prima gehandeld, zo een kind kan ook niet altijd alles maar op een presenteerblaadje krijgen en om te stellen dat ik jaren aan "bewerking" heb stuk gemaakt met mijn actie is natuurlijk onzin.
Hmmm zou misschien toch wel 'ns wat langer kunnen duren bij sommigenquote:Zo iemand kun je binnen 1 week leren dat er geen computers stuk gemaakt mogen worden en je maakt mij niet wijs dat je daar jaren voor nodig hebt. Echt niet.
Ik bedoel dat de pesters nu geen signaal krijgen dat dit niet mag. Normaal oogst iemand die iets fout doet, daar een consequentie van (straf). Nu wordt in plaats hiervan het slachtoffer gestraft en de daders zien geen (direct) gevolg van hun gedrag.quote:Op zondag 2 november 2008 13:23 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik snap deze niet, en dan vooral het dikgedrukte nie, mwanatabu
Ik vind dat er tegenwoordig te "poezelig" word omgegaan met "speciale gevalletjes".quote:Op zondag 2 november 2008 13:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mee eens
[..]
Lijkt mij ook wat overdreven.
[..]
Hmmm zou misschien toch wel 'ns wat langer kunnen duren bij sommigenNeemt het feit niet weg dat je (de school dus) idd maaatregelen mag/moet nemen bij dergelijk extreem gedrag.
Mjah dan is het natuurlijk wel onverstandig om die blinde maar in een SUV rond te laten rijden omdat hij daar zin in heeft.quote:Op zondag 2 november 2008 13:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Geen behoefte aan. Maar je doet een beetje alsof je boos bent op een blinde dat ie niet wil zien.
het is offtopic maar dat zie je overal we zijn ons ras (mensen) aan het verzwakken op alle mogelijke manieren,quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:28 schreef waht het volgende:
[..]
Niet echt. Natuurlijke selectie hebben we (tijdelijk) uitgeschakeld. De gepeste leerlingen zullen hoogstwaarschijnlijk gewoon doorleven (zij het met behulp van therapie of iets anders) en later in het leven copuleren met een persoon van het andere geslacht waardoor de genen doorgegeven worden. Misschien leuk om een discussie te houden over hoe we ons eigen graf graven met moderne gezondheidszorg? Geinteresserden?![]()
OT:
Zoals ik het zie, is het iemand geweest die niet heeft gewacht op een persbericht vanuit de school, die er dan hun eigen (zo positief mogelijk voor de school) draai aan zou geven. Ik zelf vind het alleen maar positief dat het toch in het nieuws is gekomen, zodat die eigen draai (van de school) al voor de voeten weg is gemaaid. De toon is nu gezet.quote:Op zondag 2 november 2008 13:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is groot nieuws in alle pers hoor:
http://www.google.nl/search?q=In+Someren+is+een+autistisch+meisje+van+school+gepest&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
Hier dus mee eens. Ik denk ook juist dat de pester een ander slachtoffer gaat zoeken. Ook al zal de pester ook zijn handicap hebben, dit is niet goed te praten.quote:Op zondag 2 november 2008 14:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de pesters nu geen signaal krijgen dat dit niet mag. Normaal oogst iemand die iets fout doet, daar een consequentie van (straf). Nu wordt in plaats hiervan het slachtoffer gestraft en de daders zien geen (direct) gevolg van hun gedrag.
Zolang de mens leeft is men al humaan. En ook veel dierensoorten, proberen (lees proberen) hun roedel of ras te beschermen. Op vaak het mannetje na, maar hun jongen beschermen is iets wat heel normaal is in de dierenwereld.quote:Op zondag 2 november 2008 16:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het is offtopic maar dat zie je overal we zijn ons ras (mensen) aan het verzwakken op alle mogelijke manieren,
van te klinisch leven tot levend houden van de zeer zwakken.
Maar goed dat is puur biologisch gezien, humaan is het natuurlijk wel.
nee dus, de Brigantijn is een SBO .. dus de pesters zijn geen 'normale' kinderenquote:Op zondag 2 november 2008 13:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Dit meisje functioneert verstandelijk hoog genoeg om normaal onderwijsniveau aan te kunnen. De school is op de hoogte van haar "handleiding" alleen loopt het nu scheef. Het gaat fout, en in plaats van het probleem aan te pakken, maken ze het probleem onbereikbaar. Een beetje zoals...je mijn zoon een sloopobject buiten bereik houdt. En dat is dus onzin: de pesters zijn normale kinderen en dus normaal aan te pakken. Slecht gedrag -> straf. In plaats daarvan leren ze nu slecht gedrag -> geen consequentie. Bah.
We hebben totaal geen idee wat er voor de rest is gebeurd .. in hoeverre die pesters wel zijn aangesproken op hun gedrag en of die überhaupt kunnen bevatten wat ze hebben gedaan .. het is niet voor niets een SBO .. Goed mogelijk dat dit meisje zo verstorend was in die groep dat 'normaal' werken met de rest van de kinderen niet meer mogelijk was, dat dit kind gewoon op een voor haar verkeerde school zit, bij gebrek aan een betere keuze .. zoals al eerder opgemerkt is door verschillende posters, er is een tekort aan goede scholen voor deze kinderen, er worden er teveel in te grote groepen bij elkaar gestoptquote:Op zondag 2 november 2008 14:33 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik bedoel dat de pesters nu geen signaal krijgen dat dit niet mag. Normaal oogst iemand die iets fout doet, daar een consequentie van (straf). Nu wordt in plaats hiervan het slachtoffer gestraft en de daders zien geen (direct) gevolg van hun gedrag.
Laatste reactie.quote:Op zondag 2 november 2008 16:23 schreef paddy het volgende:
[..]
Zolang de mens leeft is men al humaan. En ook veel dierensoorten, proberen (lees proberen) hun roedel of ras te beschermen. Op vaak het mannetje na, maar hun jongen beschermen is iets wat heel normaal is in de dierenwereld.
En bij de mens is dit altijd al het geval.
Maar inderdaad, laten we in dit geval niet teveel offtopic gaan
1 woord (kruiden) En ja, vroeger.Maar alles was vroeger niet beter.quote:Op zondag 2 november 2008 16:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Laatste reactie.
Tuurlijk proberen we de groep/kudde levend te houden (dat is het doel van ons leven het voortbestaan van de soort) echter zijn we daar (in de westerse wereld) sinds 100 jaar wel erg ver in gegaan.
In de dierenwereld en niet zo lang geleden bij de mens ook vielen de zwakkeren veel sneller af, tegenwoordig kan iemand met een erge ziekte gewoon 80 jaar worden en zich voortplanten.
Oh dat zeg ik ook niet en zeg ook niet dat ik er tegen ben, ik constateer het alleen en het laten leven van de zwakkeren kan nog niet veel kwaad erger vind ik het te klinisch worden van alles (2x douchen per dag, alles moet ontsmet worden, bij het minste of geringste aan de antibiotica) onze natuurlijke afweer is zeer sterk verminderd.quote:Op zondag 2 november 2008 17:07 schreef paddy het volgende:
[..]
1 woord (kruiden) En ja, vroeger.Maar alles was vroeger niet beter.
Maar wat is je mening over het bericht?
Op dit terrein zijn wij dus wellicht de dierenwereld ontstegen.quote:Op zondag 2 november 2008 16:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Laatste reactie.
Tuurlijk proberen we de groep/kudde levend te houden (dat is het doel van ons leven het voortbestaan van de soort) echter zijn we daar (in de westerse wereld) sinds 100 jaar wel erg ver in gegaan.
In de dierenwereld en niet zo lang geleden bij de mens ook vielen de zwakkeren veel sneller af, tegenwoordig kan iemand met een erge ziekte gewoon 80 jaar worden en zich voortplanten.
Wat bedoel je met deze vergelijking in verhouding tot het onderwerp van dit topic?quote:Op zondag 2 november 2008 15:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah dan is het natuurlijk wel onverstandig om die blinde maar in een SUV rond te laten rijden omdat hij daar zin in heeft.
Ik denk dat hij doelt op die anecdote van vosss.quote:Op zondag 2 november 2008 18:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat bedoel je met deze vergelijking in verhouding tot het onderwerp van dit topic?
Voss zegt dat ondanks dat autistische kinderen gehandicapt zijn, ze toch fout van goed moeten kunnen onderscheiden. Daarop zeg jij dat hij zich gedraagt alsof hij boos is dat een blinde niet kan zien. Daarop zeg ik dat het ook niet verstandig is om diezelfde blinde in een SUV rond te laten rijden.quote:Op zondag 2 november 2008 18:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat bedoel je met deze vergelijking in verhouding tot het onderwerp van dit topic?
Dus jij vindt die bedreigingen naar dat autistische mesje normaal?quote:Op zondag 2 november 2008 18:37 schreef Apollyon het volgende:
Sorry, dat ik pas laat in deze discussie kom, maar dit onderwerp heeft mijn interesse.
Ik ben eens een topic gestat omtrent 'een brainwave' over autisme. Brainwave over autisme [Asperger syndroom]
Bepaalde kenmerken van gedrag (van een autist wat kan voorkomen) in een sociale omgeving.
... jongetjes van dertien ... een autistisch meisje ... uitdagers, tegenover een enorm fragiel wezen. Niet alleen is ze autistisch, maar ook nog in de pubertijd. Ze ageert (of absoluut niet) en de jongens (of meisjes) reageren op haar 'vreemde gedrag'. Pesten is een onderdeel van onze sociale structuur; het is komt voor sinds de oudheid en het is niet uit te bannen, omdat het bepaalt 'wie de dominante mannetjes apen zijn'.
Het is natuurlijk erg tragisch voor het meisje en ik hoop, dat ze snel op een goede plek terecht kan; maar ik sluit niet uit, dat haar vorm van autisme gewoonweg niet geschikt is om op dit moment vol deel te nemen in 'de harde maatschappij'. Een goede begeleiding vanaf nu, dat 'pesten' normaal is en dat de pesters haar binnen drie maanden vergeten zijn, zal haar beter doen, dan 'paniek zaaien over niets'.
Pesten is 'normaal', autisten trekken zelfs grapjes naar het letterlijke, dus het meisje zat op de verkeerde plek.
quote:
dat hou je tochquote:Op zondag 2 november 2008 19:27 schreef beertenderrr het volgende:
Al die losers hier met een (thuis)opleiding psychologieOm te janken
Nee. Wat ik zeg, is dat ik de gehele casus niet ken.quote:Op zondag 2 november 2008 19:12 schreef paddy het volgende:
Dus jij vindt die bedreigingen naar dat autistische mesje normaal?Jij vindt het normaal dat een slachtoffer in feite dubbel bestraft wordt, doordat de dader beloond gaat worden?
Sinds wanneerquote:
'Gewone' kinderen ook hoor. Pesten, zeker in groepsverband, is zeer afkeurenswaardig.quote:Ik zeg ook, dat autisten 'pesten' zich enorm kunnen aantrekken.
Alles wat krom is recht praten dus, en alles wat recht is, krom praten. Ik ben het dus duidelijk niet met je eens.quote:Op zondag 2 november 2008 19:34 schreef Apollyon het volgende:
'Hoe kunnen we deze kwestie oplossen ?'
Dit lieve meisje sturen naar de juiste school en niet doen, alsof iedereen altijd maar gelijk moet zijn. Basta ...
Dat ben ik wel met je eens maar wat ik probeerde te zeggen is dat je het die autist niet kwalijk kan nemen - hij ziet niet in dat zijn gedrag fout is. De manier waarop vosss het oplost, dat heeft geen enkele waarde voor die autist, hij is niet in staat het te begrijpen. Dus moet je naar andere oplossingen zoeken.quote:Op zondag 2 november 2008 19:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Met andere woorden, als mensen gehandicapt zijn, neemt dat nog niet weg dat onwenselijk gedrag voorkomen zou moeten worden.
To zo ver kan ik het met Vosss eens zijn dat het niet geaccepteerd hoeft te worden.
Volgens mij was het meisje autistisch (het slachtoffer) De dader staat niets over toch?quote:Op zondag 2 november 2008 19:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens maar wat ik probeerde te zeggen is dat je het die autist niet kwalijk kan nemen - hij ziet niet in dat zijn gedrag fout is. De manier waarop vosss het oplost, dat heeft geen enkele waarde voor die autist, hij is niet in staat het te begrijpen. Dus moet je naar andere oplossingen zoeken.
Het gaat er niet zozeer om of je het wel of niet accepteert, dat bedoel ik met het voorbeeld van de blinde. Je kunt het we lniet accepteren dat ie niet kan zien, daar gaat ie nog niet van zien. Vosss had misschien beter eens een middagje naast de autist kunnen gaan zitten in plaats van de computer weg te halen
dus weet niet of die jongen een autist is.quote:De zaak escaleerde afgelopen weekend toen op een auto van Kievit een dreigement aan het adres van het meisje was gekerfd. De vader deed daarop maandag aangifte van vernieling. Later volgde op advies van zijn raadsman een tweede aangifte, wegens doodsbedreiging.
Het is helemaal niet Vosss taak om het op te lossen. Die wil gewoon zijn werk doen. Of dat handig is is een tweede.quote:Op zondag 2 november 2008 19:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens maar wat ik probeerde te zeggen is dat je het die autist niet kwalijk kan nemen - hij ziet niet in dat zijn gedrag fout is. De manier waarop vosss het oplost, dat heeft geen enkele waarde voor die autist, hij is niet in staat het te begrijpen. Dus moet je naar andere oplossingen zoeken.
Het gaat er niet zozeer om of je het wel of niet accepteert, dat bedoel ik met het voorbeeld van de blinde. Je kunt het we lniet accepteren dat ie niet kan zien, daar gaat ie nog niet van zien. Vosss had misschien beter eens een middagje naast de autist kunnen gaan zitten in plaats van de computer weg te halen
quote:Op zondag 2 november 2008 20:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is helemaal niet Vosss taak om het op te lossen. Die wil gewoon zijn werk doen. Of dat handig is is een tweede.
Ja, op een school toch? Dan heeft ie toch ook met leerlingen te maken, ik neem aan dat de computers voor de leerlingen waren bedoeld. Ik snap heus wel dat ie ervan baalt dat het ding steeds kapot was, daar gaat het niet om. Het is ook niet zo dat een autist meer rechten heeft, daar pleit ik helemaal niet voor. Maar het vereist soms net even wat meer flexibiliteit en behendigheid, ook voor de systeembeheerder.quote:Op zondag 2 november 2008 20:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
neeHij was daar systeem/netwerkbeheerder.
Eh ja, maar dat is niet wat je net zei. Je zei dat hij het moest oplossen en dat is niet zijn taak. De systeembeheerder op het ministerie van Justitie gaat ook niet over een generaal pardon om maar eens wat te noemen. Maar we dwalen af.quote:Op zondag 2 november 2008 20:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, op een school toch? Dan heeft ie toch ook met leerlingen te maken, ik neem aan dat de computers voor de leerlingen waren bedoeld. Ik snap heus wel dat ie ervan baalt dat het ding steeds kapot was, daar gaat het niet om. Het is ook niet zo dat een autist meer rechten heeft, daar pleit ik helemaal niet voor. Maar het vereist soms net even wat meer flexibiliteit en behendigheid, ook voor de systeembeheerder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |