abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 november 2008 @ 12:06:52 #151
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62878879
We zullen niets doorvertellen.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zondag 2 november 2008 @ 12:08:01 #152
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_62878903
misschien vanaf de dinsdag dat ik wat meer kan zeggen over de hele situatie
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
  zondag 2 november 2008 @ 12:12:16 #153
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62878974
-edit- Kappen

[ Bericht 83% gewijzigd door paddy op 02-11-2008 13:13:31 ]
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_62879400
quote:
Op zondag 2 november 2008 11:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk het wel.
Er is hier in de regio onderzoek gedaan waarom er hier, schijnbaar, meer autisten wonen dan elders in Nederland.
Uit dit onderzoek kwam naar voren dat de ouders van deze kinderen (of één van de twee) achteraf gezien, eigenlijk ook in meer of mindere mate autistisch (of aanverwant) zijn. Vroeger werd ook niet zo snel hulp gezocht als een kind een beetje 'raar' deed.
Veel van die kinderen van vroeger waren echter wel op bepaalde gebieden erg ontwikkeld, vaak vooral technisch, en kwamen bij Philips te werken. En uiteraard kwamen ze ook hier wonen.
Dat er velen die kant op zijn getrokken betekent toch niet dat het er meer zijn in totaal ? Je geeft zelf al aan dat hun ouder(s) achteraf bekeken ook tot bepaalde hoogte autistisch zijn, het is alleen destijds niet als dusdanig vastgesteld .. dat we het toen nog niet wisten betekend niet dat het toen niet bestond
quote:
Hun kinderen hadden een grotere kans op deze aandoening. En dat blijkt ook wel.
Dat is dan zeker weten een interessante aanwijzing voor genetisch bepaalde aanleg
quote:
Verder denk ik dus inderdaad ook, dat het niet alleen dat is, maar ook het feit dat mensen nu sneller vermoeden dat er iets 'mis' is met hun kind en hulp zoeken.
mwah, jij bent net als ik in een tijd opgegroeid dat het leven nog een stuk rustiger was, je ziet toch ook wel dat zo'n kleintje van nu heel wat meer te verwerken krijgt aan indrukken, en op steeds jongere leeftijd ..
en jij hebt die test gedaan, overprikkeling en wat dat met je kan doen .. ?
Zo vreemd lijkt me de gedachtegang niet dat iemand die zich vroeger, in de nog veel rustigere wereld van toen, wel kon handhaven dat tegenwoordig niet meer zou kunnen
quote:
Tja, en eerlijk is eerlijk. Als de ouders maar lang genoeg zeuren bij de psychologen, dan wordt daar vanzelf een etiketje op geplakt. Want, dan kun je in aanmerking komen voor speciaal vervoer, voor een rugzakje enz....

Dit uiteraard ten nadele van al die gevallen waar het echt wel zo is.
tja, maar zo'n psycholoog maakt een kind niet dagelijks mee, gevallen als dat verhaal een paar posts terug, dat jij als bezorgde ouder zowat voor gek verklaard wordt terwijl jij het dagelijks voor je ogen ziet gebeuren, komen ook geregeld voor ..

En onder de streep bekeken, als je dan zo'n druk kind hebt, en dat wil je met alle geweld aan een rugzak, dan is het mi wel duidelijk dat zo'n ouder niet in staat is om zijn kind op de juiste manier te begeleiden .. dus hulp hebben die ook nodig ..
pleased to meet you
pi_62879468
quote:
Op zondag 2 november 2008 08:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Waarom? Omdat Pietje toevallig achterlijk is, is het okay om elke dag een computer te slopen?
Nee tuurlijk niet. Maar iemand met een beetje een pedagogische achtergrond weet daar wel op een andere manier mee om te gaan. Het gaat toch om dat kind, of gaat het om jou of om de computer?
pi_62879500
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:08 schreef kievit19 het volgende:
Wat gebeurt er dinsdag?
pi_62879506
Het gaat om dat kind wat elke dag iets doet wat niet mag en waar die zogenaamde pedagogen niet mee om kunnen gaan / niets van zeggen.

Dan zijn die mensen niet geschikt in mijn ogen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_62879542
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:38 schreef vosss het volgende:
Het gaat om dat kind wat elke dag iets doet wat niet mag en waar die zogenaamde pedagogen niet mee om kunnen gaan / niets van zeggen.

Dan zijn die mensen niet geschikt in mijn ogen
Ik denk dat het wat genuanceerder ligt. Repeterend gedrag is nou juist typisch autistisch en er zijn genoeg manieren om daar verandering in te brengen, andere dan die jij hebt gekozen.
pi_62879681
So fucking shoot me
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_62879993
Hier een mama van een vernielende autist. Hij peutert alles en dan ook werkelijk alles kapot en is daarin niet te corrigeren. Het enige wat je eraan kunt doen is hem uit de situatie halen of het fysiek onmogelijk maken iets te slopen (door het af te sluiten of weg te halen). Wat dat betreft heeft vosss het gedrag wel doorbroken. Maar ten koste van wat durf ik dan weer niet te zeggen, aangezien elke autist uniek is.

Dit meisje functioneert verstandelijk hoog genoeg om normaal onderwijsniveau aan te kunnen. De school is op de hoogte van haar "handleiding" alleen loopt het nu scheef. Het gaat fout, en in plaats van het probleem aan te pakken, maken ze het probleem onbereikbaar. Een beetje zoals...je mijn zoon een sloopobject buiten bereik houdt. En dat is dus onzin: de pesters zijn normale kinderen en dus normaal aan te pakken. Slecht gedrag -> straf. In plaats daarvan leren ze nu slecht gedrag -> geen consequentie. Bah.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_62880321
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:46 schreef vosss het volgende:
So fucking shoot me
Geen behoefte aan. Maar je doet een beetje alsof je boos bent op een blinde dat ie niet wil zien.
pi_62880384
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:08 schreef kievit19 het volgende:
Ik zou zoiets wel even met je ouders overleggen Uiteraard zijn we nieuwsgierig naar jouw kant van het verhaal, maar het echte anonieme is er zo wel vanaf.

Dat de school het stil wil houden? Inkomen veilig stellen en slechte naam (in willekeurige volgorde) zijn volgens mij al meer dan genoeg verklaringen.

Denk ook dat ik mijn kind eraf zou halen wanneer een school het slachtoffer bestraft en de dader (ja, snap echt wel dat ADHD ook niet zomaar iets is) mag blijven. Het gaat hier nl niet meer om pesten, maar bedreigen (tenminste, wanneer ik het nieuwsbericht mag geloven)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_62880462
quote:
Het gaat fout, en in plaats van het probleem aan te pakken, maken ze het probleem onbereikbaar. Een beetje zoals...je mijn zoon een sloopobject buiten bereik houdt. En dat is dus onzin: de pesters zijn normale kinderen en dus normaal aan te pakken. Slecht gedrag -> straf. In plaats daarvan leren ze nu slecht gedrag -> geen consequentie. Bah.
Ik snap deze niet, en dan vooral het dikgedrukte nie, mwanatabu
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_62880580
quote:
So fucking shoot me
Je mag je mening over iets wel geven, maar je kunt natuurlijk ook tegengas krijgen wanneer mensen het niet met je eens zijn.

Oh ja, even voor iedereen. Baggerposts (in dit topic) blijven niet staan. Meningen, zonder iemand onderuit te willen halen, blijven gewoon staan. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn.

Daar zijn discussies voor.
pi_62880639
quote:
So fucking shoot me
nou, ik denk dat de vader van dat kind op dat moment wel de neiging zal hebben gehad .. je hebt gewoon echt geen idee wat voor gevolgen zo'n actie als de jouwe kan hebben voor een autist en diens directe leefomgeving

Btw, ik zie je herhaaldelijk typen 'het is toch niet normaal', het is je ontgaan dat je op een speciale school zat te werken, en dat de norm daar wel eens zou kunnen verschillen van de norm in de 'normale' wereld ?
Wat had je trouwens gedaan als Pietje een kind met Down-syndroom was geweest ? Had je het dan wel begrepen, dat je op een speciale school werkt, en die computer zonder morren gerepareerd, aan zo'n kind kan je immers zien dat die ziek is en geen 'aansteller' of 'etter' ?
pleased to meet you
  Admin zondag 2 november 2008 @ 13:34:23 #166
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_62880745
quote:
Op zondag 2 november 2008 11:55 schreef kievit19 het volgende:
heel vreemd dit, het gaat hier dus over mijn zusje (heb nu pas de kans om te reageren)
maar mijn ouders en ik mogen dus van de school niks melden naar kranten ed.
voor ons is het dus onbekend wie dit naar buiten heeft gebracht.
Het is groot nieuws in alle pers hoor:
http://www.google.nl/search?q=In+Someren+is+een+autistisch+meisje+van+school+gepest&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 2 november 2008 @ 13:37:47 #167
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_62880829
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:34 schreef yvonne het volgende:

[..]

http://www.google.nl/search?q=In+Someren+is+een+autistisch+meisje+van+school+gepest&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
ik weet er alles van ,
alleen in al die berichten word gedaan alsof mijn vader dus een interview heeft gegeven , terwijl dit dus NIET zo is
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
  zondag 2 november 2008 @ 13:46:19 #168
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_62881011
quote:
Op zondag 2 november 2008 11:07 schreef vosss het volgende:
Dan durf ik gerust te stellen dat die mensen hun vak niet verstaan.

Het is niet normaal om het maar okay te vinden dat er elke dag dingen stuk gemaakt worden en dan maakt het niet uit of zo een kind nou ADHD of Asperger heeft of autistisch is of geboren is in het land van down of een willekeurige combinatie daarvan.

Ook zo iemand kun je leren dat dat niet normaal is en niet mag en als hun dat niet doen dan verstaan ze hun vak niet in mijn ogen.
Mee eens
quote:
Dat jullie mij nou allemaal voor rotte vis uitmaken omdat ik die malloot zn pc heb afgepakt interesseert me geen biet, ik heb naar mijn idee prima gehandeld, zo een kind kan ook niet altijd alles maar op een presenteerblaadje krijgen en om te stellen dat ik jaren aan "bewerking" heb stuk gemaakt met mijn actie is natuurlijk onzin.
Lijkt mij ook wat overdreven.
quote:
Zo iemand kun je binnen 1 week leren dat er geen computers stuk gemaakt mogen worden en je maakt mij niet wijs dat je daar jaren voor nodig hebt. Echt niet.
Hmmm zou misschien toch wel 'ns wat langer kunnen duren bij sommigen Neemt het feit niet weg dat je (de school dus) idd maaatregelen mag/moet nemen bij dergelijk extreem gedrag.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_62882222
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:23 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik snap deze niet, en dan vooral het dikgedrukte nie, mwanatabu
Ik bedoel dat de pesters nu geen signaal krijgen dat dit niet mag. Normaal oogst iemand die iets fout doet, daar een consequentie van (straf). Nu wordt in plaats hiervan het slachtoffer gestraft en de daders zien geen (direct) gevolg van hun gedrag.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_62882742
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:46 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Mee eens
[..]

Lijkt mij ook wat overdreven.
[..]

Hmmm zou misschien toch wel 'ns wat langer kunnen duren bij sommigen Neemt het feit niet weg dat je (de school dus) idd maaatregelen mag/moet nemen bij dergelijk extreem gedrag.
Ik vind dat er tegenwoordig te "poezelig" word omgegaan met "speciale gevalletjes".
Praatgroepjes, behandelplannen en wat al niet meer.
Oke, er zijn natuurlijk een aantal gevallen waar dit echt bij nodig is, en er baat bij hebben.

Maar er zijn ook een groot aantal gevallen waarbij gewoon gezond verstand gebruikt moet worden.
Ik heb jarennnnn op een internaat gewerkt waar veel "speciale gevalletjes" woonden met "gedragsproblemen".
1 voorbeeld, knulletje 13 jaar die de haren van een stagiaire in zijn woedeaanval eruit trok. Echt hele plukken. Op andere groepsgenoten flink insloeg.
Ik heb één gesprekje met hem gehad waarbij ik hem vertelde dat hij anderen een leuk plaatje voor kon houden met zijn verhaal "ik weet echt niet wat ik doe, het word dan zwart voor mijn ogen", maar dat hij mij niet kon wijsmaken dat hij op dat moment dacht dat hij op een zak zand stond te beuken.
En als ik het 1 keer zou tegenkomen dat ik op hem eens zou inbeuken als een zak zand.
Zo....nooit meer last van gehad.
Noem het geestelijke kindermishandeling, ik noem het gewoon stoppen van zeer ongewenst gedrag
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 november 2008 @ 15:54:48 #171
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62883917
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Geen behoefte aan. Maar je doet een beetje alsof je boos bent op een blinde dat ie niet wil zien.
Mjah dan is het natuurlijk wel onverstandig om die blinde maar in een SUV rond te laten rijden omdat hij daar zin in heeft.
pi_62884261
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 23:28 schreef waht het volgende:

[..]

Niet echt. Natuurlijke selectie hebben we (tijdelijk) uitgeschakeld. De gepeste leerlingen zullen hoogstwaarschijnlijk gewoon doorleven (zij het met behulp van therapie of iets anders) en later in het leven copuleren met een persoon van het andere geslacht waardoor de genen doorgegeven worden. Misschien leuk om een discussie te houden over hoe we ons eigen graf graven met moderne gezondheidszorg? Geinteresserden?

OT:
het is offtopic maar dat zie je overal we zijn ons ras (mensen) aan het verzwakken op alle mogelijke manieren,
van te klinisch leven tot levend houden van de zeer zwakken.

Maar goed dat is puur biologisch gezien, humaan is het natuurlijk wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_62884444
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:34 schreef yvonne het volgende:

[..]

Zoals ik het zie, is het iemand geweest die niet heeft gewacht op een persbericht vanuit de school, die er dan hun eigen (zo positief mogelijk voor de school) draai aan zou geven. Ik zelf vind het alleen maar positief dat het toch in het nieuws is gekomen, zodat die eigen draai (van de school) al voor de voeten weg is gemaaid. De toon is nu gezet.

We zullen er vast nog wel meer van horen, want de leiding van de school zal niet anders kunnen dan OF hun fout in dit geval toe te geven OF met modder zal gaan gooien over de autistische leerling en het gezin.

Ik ben dus blij dat het familielid hier zelf post, zodat we ook die kant van het verhaal kunnen horen (wanneer de user dit wil)

Ik vind het schoolbestuur (zoals ik het nu allemaal lees) in ieder geval niet voldoen.Ik ben het dus ook eens met
quote:
Op zondag 2 november 2008 14:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik bedoel dat de pesters nu geen signaal krijgen dat dit niet mag. Normaal oogst iemand die iets fout doet, daar een consequentie van (straf). Nu wordt in plaats hiervan het slachtoffer gestraft en de daders zien geen (direct) gevolg van hun gedrag.
Hier dus mee eens. Ik denk ook juist dat de pester een ander slachtoffer gaat zoeken. Ook al zal de pester ook zijn handicap hebben, dit is niet goed te praten.
pi_62884541
quote:
Op zondag 2 november 2008 16:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het is offtopic maar dat zie je overal we zijn ons ras (mensen) aan het verzwakken op alle mogelijke manieren,
van te klinisch leven tot levend houden van de zeer zwakken.

Maar goed dat is puur biologisch gezien, humaan is het natuurlijk wel.
Zolang de mens leeft is men al humaan. En ook veel dierensoorten, proberen (lees proberen) hun roedel of ras te beschermen. Op vaak het mannetje na, maar hun jongen beschermen is iets wat heel normaal is in de dierenwereld.

En bij de mens is dit altijd al het geval.

Maar inderdaad, laten we in dit geval niet teveel offtopic gaan
pi_62885213
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Dit meisje functioneert verstandelijk hoog genoeg om normaal onderwijsniveau aan te kunnen. De school is op de hoogte van haar "handleiding" alleen loopt het nu scheef. Het gaat fout, en in plaats van het probleem aan te pakken, maken ze het probleem onbereikbaar. Een beetje zoals...je mijn zoon een sloopobject buiten bereik houdt. En dat is dus onzin: de pesters zijn normale kinderen en dus normaal aan te pakken. Slecht gedrag -> straf. In plaats daarvan leren ze nu slecht gedrag -> geen consequentie. Bah.
nee dus, de Brigantijn is een SBO .. dus de pesters zijn geen 'normale' kinderen
quote:
Op zondag 2 november 2008 14:33 schreef Mwanatabu het volgende:
We hebben totaal geen idee wat er voor de rest is gebeurd .. in hoeverre die pesters wel zijn aangesproken op hun gedrag en of die überhaupt kunnen bevatten wat ze hebben gedaan .. het is niet voor niets een SBO .. Goed mogelijk dat dit meisje zo verstorend was in die groep dat 'normaal' werken met de rest van de kinderen niet meer mogelijk was, dat dit kind gewoon op een voor haar verkeerde school zit, bij gebrek aan een betere keuze .. zoals al eerder opgemerkt is door verschillende posters, er is een tekort aan goede scholen voor deze kinderen, er worden er teveel in te grote groepen bij elkaar gestopt
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')