quote:Op zaterdag 1 november 2008 14:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja aan het gebrek aan empathie te zien in dit topic ben ik de autist inderdaad
hehe, Fok! verschilt bij vlagen idd weinig van zo'n schoolplein .. en wie de bullebakken zijn, incluis persoonlijke aanvallen, da's duidelijkquote:Op zaterdag 1 november 2008 13:39 schreef kriele het volgende:
[..]
Bot, onwetend, lomp en zeer beledigend. Alles moet maar gezegd mogen worden en het is oke om anderen volledig af te fakkelen en voor rotte vis uit te maken. Nu spreek ik eigenlijk in zijn algemeenheid wat ik lees en zie op Fok!.
Alsof jij de fucking expert bent.quote:Op zaterdag 1 november 2008 01:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die zijn dan ook allemaal in het leven geroepen door diegenen die er belang bij hebben dat dit zo uitgemolken mogelijk wordt; psychologen.
Waarom denk je dat dit land zo omkomt in de bureaucratie en in het pappen en nathouden?
De meest populaire faalstudies zijn:
- rechten
- bedrijfskunde
- psychologie
5 jaar lang frobelen op een universiteit en daarna elkaar lekker gaan zitten diagnosticeren en weer nieuwe gradaties verzinnen werkt goed.
quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:18 schreef SCH het volgende:
Wat een afschuwelijk idioot topic is dit geworden zeg
Autisme is gewoon een ziekte, in allerlei gradaties vastgesteld. Ik ben zelf inmiddels 7 jaar buddy van een autitisch jongetje en wordt erg naar van sommige veroordelende reacties hier. Sommige he. Ik denk dat de meeste mensen wel beter weten.
Op zijn school ging het ook zo. Veel te drukke kinderen waar hij niet mee om kon gaan en dus buiten de groep stond. Gelukkig zit hij nu op een school die heel goed bij hem past.
quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:01 schreef Gia het volgende:
[..]
(Lijst in, want die zie je niet zo vaak van mij
)
Heb je geljk in, ik bedoel dat het in ieder geval erkend en omschreven is als ziektebeeld, in diverse varaties.quote:Maar ik wil het toch geen ziekte noemen. Het is een aangeboren afwijking.
Het is toch een speciale basisschool? Dat dacht ik eruit te begrijpen. Het valt ook niet mee om een school te vinden, hij moet ook nog in de buurt zijn en zo. Voor mijn jongetje was vooral de tocht met het busje er naar toe een ramp, vaak weer een andere chauffeur, andere tijden, andere route. Daar was hij vaak het hele weekend al over in paniek. Nu is de school gelukkig op loopafstand.quote:Terug ontopic: Het blijft natuurlijk wel jammer dat deze ouders niet direct een goede school voor hun kind hebben gezocht. Met autisme is het vrijwel, zoniet helemaal, onmogelijk om te gedijen op een normale basisschool.
Ik heb het 3 maal geprobeerd en de eerste en tweede maal ongeveer 2 minuten uitgehouden, de 3e maal was veel korter en daarna ben ik 2 dagen overprikkeld geweest. Ik wilde zelf ervaren wat "Het Hoofdkwartier" inhield anders kon ik er niet over meepraten vond ik.quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Vorig weekend stond hier in Helmond het zogenaamde 'Hoofdkwartier', een groot stalen hoofd, waarin je met een koptelefoon op, kijkend naar beelden op drie schermen ahw kunt ervaren hoe autisten de wereld ervaren. Ik kan iedereen hier verzekeren dat dat geen pretje is. 'system overload' is een goede omschrijving.
Was overigens wel heel leerzaam. Een aanrader voor iedereen.
http://www.hoofdkwartier.org/pages/begin.htm
Ik had moeite om mijn tranen in te houden. Stond nog net niet te shaken.quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:13 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik heb het 3 maal geprobeerd en de eerste en tweede maal ongeveer 2 minuten uitgehouden, de 3e maal was veel korter en daarna ben ik 2 dagen overprikkeld geweest. Ik wilde zelf ervaren wat "Het Hoofdkwartier" inhield anders kon ik er niet over meepraten vond ik.
Precies mijn gedachten. Bovendien bij schoonfamilie autistische jongen is ook epileptisch. Ik heb heilig respect voor de ouders en de zus.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:18 schreef SCH het volgende:
Wat een afschuwelijk idioot topic is dit geworden zeg
Autisme is gewoon een ziekte, in allerlei gradaties vastgesteld. Ik ben zelf inmiddels 7 jaar buddy van een autitisch jongetje en wordt erg naar van sommige veroordelende reacties hier. Sommige he. Ik denk dat de meeste mensen wel beter weten.
Op zijn school ging het ook zo. Veel te drukke kinderen waar hij niet mee om kon gaan en dus buiten de groep stond. Gelukkig zit hij nu op een school die heel goed bij hem past.
Het zou goed zijn als er meer scholen komen voor kinderen met autisme en PDD-NOS. Dit zijn vaak kinderen die nog geen vlieg kwaad kunnen doen en dus totaal niet gewapend zijn tegen pestgedrag. En tja, dat is toch iets wat kinderen met ADHD wel vaak doen. Uiteraard ook wel uit onmacht, om zich een houding te geven of uit boosheid omdat ze zich niet/nooit prettig voelen. Maar dan nog, lijkt het mij niet wijs om deze kinderen maar zomaar bij elkaar te zetten.quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:37 schreef paddy het volgende:
Maar volgens mij ging het hier toch over het belachelijke dat een slachtoffer gedumpt wordt, omdat het zelf de pesters niet aankon? En ja, ik zie het blijkbaar vaker.
En ik vind het verhaal dus wel iets verder gaan dan pesten.
Ja, iedereen is gek, behalve jiij.quote:Op zaterdag 1 november 2008 01:16 schreef El_Matador het volgende:
En ook jij bent volledig waanzinnig.![]()
Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar ben redelijk bekend met Asperger. Ik heb een klein neefje dat dit syndroom heeft (houterig lopen, fascinatie voor één ding, etc.) en had vroeger op de middelbare school een vriend die eveneens Asperger had. Die vriend was wat 'anders', maar voorbij dat kon je pagina's lange satires en gedichten met hem schrijven onder economie, en kon hij je feilloos de weg wijzen in Midden-Aarde. Toch worstelde hij af en toe wel met bijv. zijn gevoelens naar meisjes toe en nam hij woorden te letterlijk.quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:12 schreef Black_Tulip het volgende:
Scaurus, aangezien je niet wil dat je mening over autisme zoals je die hebt geuit in dit topic serieus genomen wordt, zou ik je willen vragen wat je er dan echt over denkt?
Ik ben het daar in grote lijnen mee eens. Ik denk dat het ergste dat een autistisch kind kan overkomen is iemand die tegen hem/haar zegt dat jezelf misdragen 'ok' is omdat ze 'bijzonder' zijn en gewoon niet anders kunnen. Autisten kunnen best wat leren en voor zo ver dat mogelijk is, zullen ze zich net zoals ieder ander gewoon moeten aanpassen aan de maatschappij.quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:50 schreef Scaurus het volgende:
Af en toe komen al die ouders met PDDNOS/ADHD/whatever kindjes mij de keel uit. Alles moet een naam krijgen, zodat het kind 'speciaal' is en allerhande extra aandacht krijgt. Dat soort kinderen had ik vroeger ook in de klas, maar die draaiden gewoon mee en werden door hun ouders niet als prinsen behandeld.
Ik ben van mening dat 'dit soort' kinderen het best tot recht komt in een goede sociale omgeving waarin men rekening houdt met beperkingen, maar kinderen niet in een andere categorie gaan plaatsen omdat ze 'bijzonder' zijn.
Autisme is bedacht, yeah right.quote:Op zaterdag 1 november 2008 01:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
![]()
![]()
Omdat Pietje zijn speelgoedje afgepakt wordt, omdat hij het constant sloopt (en vosss is blijkbaar degene die moet zorgen dat de computers het doen; volkomen terecht dus dat hij de bron van het slopen es goed op zijn flikker geeft), zou "zijn behandeling" gefrustreerd worden?
Hij moet gewoon een klap op zijn smoel krijgen, in plaats van jarenlange "aandacht" voor allerlei door psychologen bedachte "aandoeningen" als ADHD, autisme, PDD-NOS en andere etiketjes, leuk om lekker rugzakjes te vangen.
Waar maak jij je druk om? Het gepeste kind had immers een verzonnen ziekte volgens jou.quote:Op zaterdag 1 november 2008 01:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De goede naam van de school is in het geding. Dus dan stuur je het gepeste kind maar weg. Lekker "sociaal". Vast een linkse schooldirecteur. Links is ook zo goed in het knuffelen met criminelen en het in de steek laten van slachtoffers.
Dat is ook voor een deel wel zo natuurlijk - maar je kunt het toch niet over 1 kam scheren en de ADHD-hype is net als de hoogbegaafdheids-hype van een heel anders soort dan PDD/NOS c.q. autisme.quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:50 schreef Scaurus het volgende:
Af en toe komen al die ouders met PDDNOS/ADHD/whatever kindjes mij de keel uit. Alles moet een naam krijgen, zodat het kind 'speciaal' is en allerhande extra aandacht krijgt. Dat soort kinderen had ik vroeger ook in de klas, maar die draaiden gewoon mee en werden door hun ouders niet als prinsen behandeld.
Absoluut. Maar houd er wel rekening mee dat de opvoeding gemiddeld 4 of 5 x keer zo veel inspanning kost en dat speciaal onderwijs vaak toch wel nodig is. Voor de rest is het heel goed om een goede, sociale omgeving te bieden - ik roep iedereen dan ook op om vrijwilliger te worden bij stichtingen als Handje Helpen en een autistje te adopterenquote:Ik ben van mening dat 'dit soort' kinderen het best tot recht komt in een goede sociale omgeving waarin men rekening houdt met beperkingen, maar kinderen niet in een andere categorie gaan plaatsen omdat ze 'bijzonder' zijn.
Kom eens onder die steen vandaan, en kijk eens om je heen hoe de nederlandse maatschappij in elkaar zit.quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:50 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat 'dit soort' kinderen het best tot recht komt in een goede sociale omgeving waarin men rekening houdt met beperkingen, maar kinderen niet in een andere categorie gaan plaatsen omdat ze 'bijzonder' zijn.
Ja, dat wil ik al jaren en dat ís er gewoonweg niet.quote:k ben van mening dat 'dit soort' kinderen het best tot recht komt in een goede sociale omgeving waarin men rekening houdt met beperkingen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |