quote:
Op zondag 2 november 2008 11:27 schreef Gia het volgende:[..]
Ik denk het wel.
Er is hier in de regio onderzoek gedaan waarom er hier, schijnbaar, meer autisten wonen dan elders in Nederland.
Uit dit onderzoek kwam naar voren dat de ouders van deze kinderen (of één van de twee) achteraf gezien, eigenlijk ook in meer of mindere mate autistisch (of aanverwant) zijn. Vroeger werd ook niet zo snel hulp gezocht als een kind een beetje 'raar' deed.
Veel van die kinderen van vroeger waren echter wel op bepaalde gebieden erg ontwikkeld, vaak vooral technisch, en kwamen bij Philips te werken. En uiteraard kwamen ze ook hier wonen.
Dat er velen die kant op zijn getrokken betekent toch niet dat het er meer zijn in totaal ? Je geeft zelf al aan dat hun ouder(s) achteraf bekeken ook tot bepaalde hoogte autistisch zijn, het is alleen destijds niet als dusdanig vastgesteld .. dat we het toen nog niet wisten betekend niet dat het toen niet bestond
quote:
Hun kinderen hadden een grotere kans op deze aandoening. En dat blijkt ook wel.
Dat is dan zeker weten een interessante aanwijzing voor genetisch bepaalde aanleg
quote:
Verder denk ik dus inderdaad ook, dat het niet alleen dat is, maar ook het feit dat mensen nu sneller vermoeden dat er iets 'mis' is met hun kind en hulp zoeken.
mwah, jij bent net als ik in een tijd opgegroeid dat het leven nog een stuk rustiger was, je ziet toch ook wel dat zo'n kleintje van nu heel wat meer te verwerken krijgt aan indrukken, en op steeds jongere leeftijd ..
en jij hebt die test gedaan, overprikkeling en wat dat met je kan doen .. ?
Zo vreemd lijkt me de gedachtegang niet dat iemand die zich vroeger, in de nog veel rustigere wereld van toen, wel kon handhaven dat tegenwoordig niet meer zou kunnen
quote:
Tja, en eerlijk is eerlijk. Als de ouders maar lang genoeg zeuren bij de psychologen, dan wordt daar vanzelf een etiketje op geplakt. Want, dan kun je in aanmerking komen voor speciaal vervoer, voor een rugzakje enz....
Dit uiteraard ten nadele van al die gevallen waar het echt wel zo is.
tja, maar zo'n psycholoog maakt een kind niet dagelijks mee, gevallen als dat verhaal een paar posts terug, dat jij als bezorgde ouder zowat voor gek verklaard wordt terwijl jij het dagelijks voor je ogen ziet gebeuren, komen ook geregeld voor ..
En onder de streep bekeken, als je dan zo'n druk kind hebt, en dat wil je met alle geweld aan een rugzak, dan is het mi wel duidelijk dat zo'n ouder niet in staat is om zijn kind op de juiste manier te begeleiden .. dus hulp hebben die ook nodig ..