abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin zondag 2 november 2008 @ 00:02:14 #121
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_62873365
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is ook voor een deel wel zo natuurlijk - maar je kunt het toch niet over 1 kam scheren en de ADHD-hype is net als de hoogbegaafdheids-hype van een heel anders soort dan PDD/NOS c.q. autisme.
[..]

- ik roep iedereen dan ook op om vrijwilliger te worden bij stichtingen als Handje Helpen en een autistje te adopteren
Kleine autistjes worden groot en dan?
Niets.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_62873447
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:02 schreef yvonne het volgende:

[..]

Kleine autistjes worden groot en dan?
Niets.
Die van mij is nu 16 en wil kok worden Hij kan nog steeds geen ei bakken
  Admin zondag 2 november 2008 @ 00:14:21 #123
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_62873600
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Die van mij wilde archeoloog worden, maar door het etiketjesgeplak en geouwehoer van "De Beterwetenden" zit ie nu pas op z'n 18e ergens op school waar ie 9's en 10-en haalt, terwijl ik al jaren, JAREN zeg dat ie goed kan leren, dat dáár niets aan mankeert, maar hé, wat weten ouders er nou van.
Niets.
Hij heeft jaren een soort Jip en janneke onderwijs gehad want dat hoorde bij z'n niveau, kind viel goddomme van ellende in slaap.

Oh, en het kind uit de OP?
heel veel kans dat het met het pesten wel meeviel, meer kans heb je dat de school niet om kan gaan met autisten of mensen uit het autistisch spectrum, daar moet je namelijk moeite voor doen, en die laten zich niet 1,2,3 horen.
Dat kost moeite, leuker is het de andere groepen op zo'n speciale kutschool te koesteren en aandacht te geven, die kun je nog eens fijn in de separeer gooien.
Oh, wist je niet?
Speciale scholen hebben een separeer, het is maar dat je het weet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_62873681
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben 41 en ondervind regelmatig aan den lijve hoeveel steun e.d. er is voor volwassen autisten, enorm weinig helaas. En dan nog moet ik enorm vechten om iets voor elkaar te krijgen, en daar heb ik vaak de energie niet voor.
pi_62874412
Hoeveel autisten zijn er anno 2008 vergeleken bij anno 1990?
Weet iemand dit?

Ik begrijp de reactie van taurus (was dat zijn nick?)
wel...

Is het als ouders zijnde geen enorme opluchting om een etiket te kunnen plakken om zo onder het enorme schuldgevoel uit te komen?

Is het als zielenknijper niet orgasme verwekkend...als jij alweer iemand zg gered hebt van..de duivel...
waar ik mee wil zeggen dat zij net zo erg zijn als die jehova getuigen die voor de deur staan te preken en hiermee denken goed te doen?

Ik denk dat het merendeel adhdér of pddnosterds...whatever het gewoonweg niet zijn...

En het handjevol dat wel echt zoiets heeft ok..

BESEF aub wel dat een psycholoog een proefschrift schreef om gelooft te worden...geprezen zij de here..
*ik hoop dat men door de zinnen heen kan lezen* Ik wil iets aangeven nml...en ik zeg het niet direct om mensen niet te kwetsen...

Men verzint iets...wat niet waar hoeft te zijn..stel je voor jij bent aankomend psych...en je moet iets verzinnen om waardevol te zijn...
wat doe je?

Ik wil zeggen hiermee, gooi dat schuldgevoel eens weg..en kijk echt goed naar je kind!
Het zijn maar woorden die men bedacht heeft om iets aan te geven nml...

Ken bv iemand met borderline...
heeft nu geld genoeg en nergens last meer van!
Ken iemand die bijna in de psychiatry belandde omdat diegene medicatie kreeg maar na stoppen gaat het perfecto...
bedoel maar...
denk aub na...voor je je kind laat volstoppen en oordelen over...
ik denk dat Taurus een goed punt aanhaalde..ook al schopt dit tegen vele schenen..maar zo is het niet bedoeld nml.

//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  Admin zondag 2 november 2008 @ 01:03:38 #126
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_62874561
quote:
Is het als ouders zijnde geen enorme opluchting om een etiket te kunnen plakken om zo onder het enorme schuldgevoel uit te komen?
Ik wílde helemaal geen etiket en waarom zou ik een schuldgevoel moeten hebben
En ik huppel al helemaal niet mee met de kudde ouders doe mee mogen doen ( of willen doen) met de hype: "Hoera mijn kind mankeert wat"

pi_62874588
Waarom zou je een etiket op een kind willen plakken? Mijn autist is gewoon een autist, een volbloedje. Je mag wel eens een dagje mee hoor en als ie dan voor de driehonderdste keer vertelt dat het weer tegenvalt en voor de 86e keer of jij graag in Breda wil wonen, dan praten we verder
  Admin zondag 2 november 2008 @ 01:11:37 #128
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_62874690
Ik begrijp wel wat je wil zeggen hoor zd, alleen zou je eens één dagje mee moeten maken in wat voor waanzin je als ouder met een kind met autisme beland, en laat ik het zo zeggen, die waanzin komt niet van je kind..

zondag 2 november 2008 @ 02:14:23 #129
84524 Morwen
I got life
pi_62875539
quote:
Op zondag 2 november 2008 01:11 schreef yvonne het volgende:
Ik begrijp wel wat je wil zeggen hoor zd, alleen zou je eens één dagje mee moeten maken in wat voor waanzin je als ouder met een kind met autisme beland, en laat ik het zo zeggen, die waanzin komt niet van je kind..
Idd, mijn schoonmoeder is van ellende zich maar in de schoolgang gaan mengen om haar kind te beschermen tegen pesterijen maar ook om mijn huidige man te helpen om verder te komen (siert haar ergens wel, maar beter had ze hem laten onderzoeken wat ze niet wilde). Het is zo moeilijk en juist NU snap ik haar, nu ik met hem te maken heb. Hij is lastig, luistert van geen kanten, verandert niet en hij is 42 Ik kan prima met hem overweg, maarja er zijn ook nog kinderen die niks snappen van zijn extreme gedrag
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_62875559
quote:
Op zondag 2 november 2008 01:11 schreef yvonne het volgende:
ik weetz

ken een volwassene die zo is...geloof me je rukt je de haren uit je kop van ellende..dus

ik bedoel gewoon algemeen, ...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_62875657
Autisme is een nogal breed begrip.Er zitten veel gradaties in van bijna niet merkbaar in de normale omgang tot zwaar over de toeren bij elke verandering en helemaal in een eigen wereld.
***** Kraak.....
  zondag 2 november 2008 @ 02:52:56 #132
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_62875789
Van dat etiketje plakken word ik helemaal In onze situatie was ik altijd de overbezorgde ouder en was er met mij van alles mis. Tot bleek dat er wel degelijk iets aan de hand was met mijn kind en ik dacht "laat ze in godsnaam dat etiketje maar krijgen, want ik trek het niet meer"......

Terwijl ik een moeder was, die gewoon thuis was, weliswaar gescheiden, maar geen haat naar de andere ouder toe. Kind heeft altijd mogen zijn wie ze was en nooit hoeven kiezen (wij waren tenslotte verantwoordelijk voor het feit dat zij er was; onze ellende naar elkaar toe was niet haar probleem).

Ik, als werker in de zorg heb de ogen uit mijn hoofd gehuild toen bleek dat mijn kind een stoornis in het autistisch spectrum had. Alle doem denkbeelden van mijn werk trokken aan mij voorbij...... Geen mens hoopt dat hij een kind met dit soort problemen heeft. Want als ouder zijnde sloopt het je; je wilt niets liever dan dat je kind een evenwichtige volwassene wordt. Krijg je een kind met Syndroom van Down dan heeft een ieder er begrip voor. Maar krijg je een kind met dit soort "verborgen" stoornissen dan vinden de meeste mensen dat jij en je kind maar normaal moeten doen.

Sorry, mijn kind heeft een performaal IQ van 75; een verbaal IQ van 108 en ze valt tussen de wal en het schip; ze ziet eruit als een 18 jarige maar functioneert als een 13 jarige......
pi_62875883
-edit- Doe maar niet

[ Bericht 88% gewijzigd door paddy op 02-11-2008 12:38:14 ]
pi_62875916
quote:
Op zondag 2 november 2008 03:11 schreef Louisa.Leka het volgende:

[..]
-edit-
Dat is nog eens duidelijke taal

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 02-11-2008 12:38:43 ]
pi_62875928
-edit- Troll

[ Bericht 95% gewijzigd door paddy op 02-11-2008 12:39:54 ]
***** Kraak.....
pi_62875932
gewoon, algemeen .. ?
Bij dit soort ziektes bestaat geen 'gewoon algemeen', het zijn aandoeningen met ziektebeelden die op veel punten overeenkomen, en omdat we het nog maar net beginnen te begrijpen hoe dat geheel in elkaar steekt gebeurt het wel eens dat er een fout gemaakt wordt bij de diagnose.
Volgens mij is dat iets heel normaals in de medische wetenschap, al doende leert men, en dat je naarmate je meer weet en begrijpt beter kan aanwijzen wat wat is .. vergelijk het met de ontwikkeling van de penicilline bvb, daarvan hebben we tegenwoordig ook tig soorten waarvan sommigen met een brede werking en anderen voor een specifiek doel en daarmee kunnen we dan de longziekte, waarvan we tegenwoordig wel vast kunnen stellen wat het is, TBC, bronchitis, kanker, al dan niet behandelen

En ja, je zou kunnen denken dat het tegenwoordig vaker voorkomt dan vroeger .. maar is dat echt zo ? Onze maatschappij is in een razend tempo verandert, een jong kind van nu krijgt zoveel meer te verwerken dan een kind van 20 jaar geleden .. 24/7 tig kanalen met Pokemon en DragonballZ , internet en spelcomputers, 2 jaar of jonger al op de dagopvang .. is het niet mogelijk dat diegene die het vroeger nog wel aankon het tegenwoordig niet meer trekt, met deze dagelijkse overdaad aan prikkels ?

Hoe dan ook, we zijn nog maar net begonnen het terrein en de werking van het menselijke brein in kaart te brengen, om dan nu al te gaan kreten dat het allemaal onzin is, een bedenksel van de wetenschap om haar eigen boterham veilig te stellen .. tja .. net als de evolutietheorie zeker, ook onzin toch, nog zo'n 'duivelse' uitvinding van de wetenschappers
pleased to meet you
pi_62876616
quote:
Op zondag 2 november 2008 03:11 schreef Louisa.Leka het volgende:

[..]

Lul, ik vind je diep triest.
Waarom? Omdat Pietje toevallig achterlijk is, is het okay om elke dag een computer te slopen?

Ik dacht het niet en dan flikkeren ze maar op met dat overbeschermende gedrag naar zo een lamlul toe. Als zij er niets van zeggen dan doe ik dat wel.

Overigens wilde die autist me komen vermoorden omdat ik zijn computer had afgepakt.
Ik heb hem vrolijk mijn adres meegegeven.

Nooit meer wat van gezien.

Mafketel. Bahbah
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_62876618
-edit- Nutteloos

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 02-11-2008 12:42:08 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_62876620
Leuk topic.
pi_62877833
quote:
Op zondag 2 november 2008 08:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Waarom? Omdat Pietje toevallig achterlijk is, is het okay om elke dag een computer te slopen?
Nee, omdat je met andere mensen hun werk bemoeid wat je vakgebied helemaal niet is. Je zal jou maar aan het werk hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')