abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62885225
quote:
Op zondag 2 november 2008 16:23 schreef paddy het volgende:

[..]

Zolang de mens leeft is men al humaan. En ook veel dierensoorten, proberen (lees proberen) hun roedel of ras te beschermen. Op vaak het mannetje na, maar hun jongen beschermen is iets wat heel normaal is in de dierenwereld.

En bij de mens is dit altijd al het geval.

Maar inderdaad, laten we in dit geval niet teveel offtopic gaan
Laatste reactie.
Tuurlijk proberen we de groep/kudde levend te houden (dat is het doel van ons leven het voortbestaan van de soort) echter zijn we daar (in de westerse wereld) sinds 100 jaar wel erg ver in gegaan.

In de dierenwereld en niet zo lang geleden bij de mens ook vielen de zwakkeren veel sneller af, tegenwoordig kan iemand met een erge ziekte gewoon 80 jaar worden en zich voortplanten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_62885470
quote:
Op zondag 2 november 2008 16:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Laatste reactie.
Tuurlijk proberen we de groep/kudde levend te houden (dat is het doel van ons leven het voortbestaan van de soort) echter zijn we daar (in de westerse wereld) sinds 100 jaar wel erg ver in gegaan.

In de dierenwereld en niet zo lang geleden bij de mens ook vielen de zwakkeren veel sneller af, tegenwoordig kan iemand met een erge ziekte gewoon 80 jaar worden en zich voortplanten.
1 woord (kruiden) En ja, vroeger.Maar alles was vroeger niet beter.

Maar wat is je mening over het bericht?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_62885978
quote:
Op zondag 2 november 2008 17:07 schreef paddy het volgende:

[..]

1 woord (kruiden) En ja, vroeger.Maar alles was vroeger niet beter.

Maar wat is je mening over het bericht?
Oh dat zeg ik ook niet en zeg ook niet dat ik er tegen ben, ik constateer het alleen en het laten leven van de zwakkeren kan nog niet veel kwaad erger vind ik het te klinisch worden van alles (2x douchen per dag, alles moet ontsmet worden, bij het minste of geringste aan de antibiotica) onze natuurlijke afweer is zeer sterk verminderd.

En het bericht is natuurlijk zeer triest vooral het feit dat de school niets doet en het zelfs probeert te verzwijgen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  PR/Manusje van alles zondag 2 november 2008 @ 17:38:27 #179
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_62886292
Dit wil ik even volgen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 2 november 2008 @ 17:49:07 #180
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_62886578
quote:
Op zondag 2 november 2008 16:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Laatste reactie.

Op dit terrein zijn wij dus wellicht de dierenwereld ontstegen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_62886798
Het ging toch over een meisje dat van school was gepest en dat de pester ongestraft op shool konden blijven?
Of ze autist of wat dan ook is doet niet echt ter zake toch?

Ben benieuwd naar het verhaal van kievit19.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62887889
Sorry, dat ik pas laat in deze discussie kom, maar dit onderwerp heeft mijn interesse.
Ik ben eens een topic gestat omtrent 'een brainwave' over autisme. Brainwave over autisme [Asperger syndroom]
Bepaalde kenmerken van gedrag (van een autist wat kan voorkomen) in een sociale omgeving.
... jongetjes van dertien ... een autistisch meisje ... uitdagers, tegenover een enorm fragiel wezen. Niet alleen is ze autistisch, maar ook nog in de pubertijd. Ze ageert (of absoluut niet) en de jongens (of meisjes) reageren op haar 'vreemde gedrag'. Pesten is een onderdeel van onze sociale structuur; het is komt voor sinds de oudheid en het is niet uit te bannen, omdat het bepaalt 'wie de dominante mannetjes apen zijn'.

Het is natuurlijk erg tragisch voor het meisje en ik hoop, dat ze snel op een goede plek terecht kan; maar ik sluit niet uit, dat haar vorm van autisme gewoonweg niet geschikt is om op dit moment vol deel te nemen in 'de harde maatschappij'. Een goede begeleiding vanaf nu, dat 'pesten' normaal is en dat de pesters haar binnen drie maanden vergeten zijn, zal haar beter doen, dan 'paniek zaaien over niets'.

Pesten is 'normaal', autisten trekken zelfs grapjes naar het letterlijke, dus het meisje zat op de verkeerde plek.
pi_62888139
quote:
Op zondag 2 november 2008 15:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mjah dan is het natuurlijk wel onverstandig om die blinde maar in een SUV rond te laten rijden omdat hij daar zin in heeft.
Wat bedoel je met deze vergelijking in verhouding tot het onderwerp van dit topic?
pi_62888353
quote:
Op zondag 2 november 2008 18:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat bedoel je met deze vergelijking in verhouding tot het onderwerp van dit topic?
Ik denk dat hij doelt op die anecdote van vosss.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 november 2008 @ 19:07:04 #185
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62888587
quote:
Op zondag 2 november 2008 18:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Voss zegt dat ondanks dat autistische kinderen gehandicapt zijn, ze toch fout van goed moeten kunnen onderscheiden. Daarop zeg jij dat hij zich gedraagt alsof hij boos is dat een blinde niet kan zien. Daarop zeg ik dat het ook niet verstandig is om diezelfde blinde in een SUV rond te laten rijden.

Met andere woorden, als mensen gehandicapt zijn, neemt dat nog niet weg dat onwenselijk gedrag voorkomen zou moeten worden.

To zo ver kan ik het met Vosss eens zijn dat het niet geaccepteerd hoeft te worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Swetsenegger op 02-11-2008 19:17:16 ]
pi_62888753
quote:
Op zondag 2 november 2008 18:37 schreef Apollyon het volgende:
Sorry, dat ik pas laat in deze discussie kom, maar dit onderwerp heeft mijn interesse.
Ik ben eens een topic gestat omtrent 'een brainwave' over autisme. Brainwave over autisme [Asperger syndroom]
Bepaalde kenmerken van gedrag (van een autist wat kan voorkomen) in een sociale omgeving.
... jongetjes van dertien ... een autistisch meisje ... uitdagers, tegenover een enorm fragiel wezen. Niet alleen is ze autistisch, maar ook nog in de pubertijd. Ze ageert (of absoluut niet) en de jongens (of meisjes) reageren op haar 'vreemde gedrag'. Pesten is een onderdeel van onze sociale structuur; het is komt voor sinds de oudheid en het is niet uit te bannen, omdat het bepaalt 'wie de dominante mannetjes apen zijn'.

Het is natuurlijk erg tragisch voor het meisje en ik hoop, dat ze snel op een goede plek terecht kan; maar ik sluit niet uit, dat haar vorm van autisme gewoonweg niet geschikt is om op dit moment vol deel te nemen in 'de harde maatschappij'. Een goede begeleiding vanaf nu, dat 'pesten' normaal is en dat de pesters haar binnen drie maanden vergeten zijn, zal haar beter doen, dan 'paniek zaaien over niets'.

Pesten is 'normaal', autisten trekken zelfs grapjes naar het letterlijke, dus het meisje zat op de verkeerde plek.
Dus jij vindt die bedreigingen naar dat autistische mesje normaal? Jij vindt het normaal dat een slachtoffer in feite dubbel bestraft wordt, doordat de dader beloond gaat worden?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  Jubileum moderator zondag 2 november 2008 @ 19:20:10 #187
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62888943
Dit wil ik even volgen..
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Admin zondag 2 november 2008 @ 19:23:17 #188
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_62889027
quote:
Op zondag 2 november 2008 19:20 schreef Lois het volgende:
Dit wil ik even volgen..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 2 november 2008 @ 19:27:02 #189
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_62889151
Al die losers hier met een (thuis)opleiding psychologie Om te janken
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_62889278
quote:
Op zondag 2 november 2008 19:27 schreef beertenderrr het volgende:
Al die losers hier met een (thuis)opleiding psychologie Om te janken
dat hou je toch
pi_62889362
quote:
Op zondag 2 november 2008 19:12 schreef paddy het volgende:
Dus jij vindt die bedreigingen naar dat autistische mesje normaal? Jij vindt het normaal dat een slachtoffer in feite dubbel bestraft wordt, doordat de dader beloond gaat worden?
Nee. Wat ik zeg, is dat ik de gehele casus niet ken.
Ik zeg wel, dat 'pesten' normaal is.
Ik zeg ook, dat autisten 'pesten' zich enorm kunnen aantrekken.
Ik keur daadwerkelijke bedreigingen af, maar een autist kan de situatie in zijn psyche vergroten.

Het is moeilijk, om 'autist' in een vat te gieten en dat gaat ook niet; maar laten we een extreem voorbeeld nemen : kinderen met Down (Nee ! Autisten hebben geen Down ! Je moet zo voorzichtig zijn). Sommigen kunnen zich erg goed handhaven in een 'normale klas' en anderen niet. Dit is een voorbeeld, waar het meisje niet geschikt is voor een 'normale school'.

Idealisme kennen we allemaal, maar we leven niet in een idealistische maatschappij.

'Hoe kunnen we deze kwestie oplossen ?'

Dit lieve meisje sturen naar de juiste school en niet doen, alsof iedereen altijd maar gelijk moet zijn. Basta ...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 november 2008 @ 19:39:27 #192
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62889500
quote:
Op zondag 2 november 2008 19:34 schreef Apollyon het volgende:

Ik zeg wel, dat 'pesten' normaal is.
Sinds wanneer
quote:
Ik zeg ook, dat autisten 'pesten' zich enorm kunnen aantrekken.
'Gewone' kinderen ook hoor. Pesten, zeker in groepsverband, is zeer afkeurenswaardig.

En verder vind ik je manier van posten irritant, maar dat kan aan mij liggen.
pi_62890152
quote:
Op zondag 2 november 2008 19:34 schreef Apollyon het volgende:

'Hoe kunnen we deze kwestie oplossen ?'

Dit lieve meisje sturen naar de juiste school en niet doen, alsof iedereen altijd maar gelijk moet zijn. Basta ...
Alles wat krom is recht praten dus, en alles wat recht is, krom praten. Ik ben het dus duidelijk niet met je eens.

De bedreiger mag blijven zitten dus en zal op zoek gaan naar een volgend slachtoffer, want het wordt beloond
pi_62890259
quote:
Op zondag 2 november 2008 19:07 schreef Swetsenegger het volgende:

Met andere woorden, als mensen gehandicapt zijn, neemt dat nog niet weg dat onwenselijk gedrag voorkomen zou moeten worden.

To zo ver kan ik het met Vosss eens zijn dat het niet geaccepteerd hoeft te worden.
Dat ben ik wel met je eens maar wat ik probeerde te zeggen is dat je het die autist niet kwalijk kan nemen - hij ziet niet in dat zijn gedrag fout is. De manier waarop vosss het oplost, dat heeft geen enkele waarde voor die autist, hij is niet in staat het te begrijpen. Dus moet je naar andere oplossingen zoeken.

Het gaat er niet zozeer om of je het wel of niet accepteert, dat bedoel ik met het voorbeeld van de blinde. Je kunt het we lniet accepteren dat ie niet kan zien, daar gaat ie nog niet van zien. Vosss had misschien beter eens een middagje naast de autist kunnen gaan zitten in plaats van de computer weg te halen
pi_62890420
quote:
Op zondag 2 november 2008 19:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens maar wat ik probeerde te zeggen is dat je het die autist niet kwalijk kan nemen - hij ziet niet in dat zijn gedrag fout is. De manier waarop vosss het oplost, dat heeft geen enkele waarde voor die autist, hij is niet in staat het te begrijpen. Dus moet je naar andere oplossingen zoeken.

Het gaat er niet zozeer om of je het wel of niet accepteert, dat bedoel ik met het voorbeeld van de blinde. Je kunt het we lniet accepteren dat ie niet kan zien, daar gaat ie nog niet van zien. Vosss had misschien beter eens een middagje naast de autist kunnen gaan zitten in plaats van de computer weg te halen
Volgens mij was het meisje autistisch (het slachtoffer) De dader staat niets over toch?
quote:
De zaak escaleerde afgelopen weekend toen op een auto van Kievit een dreigement aan het adres van het meisje was gekerfd. De vader deed daarop maandag aangifte van vernieling. Later volgde op advies van zijn raadsman een tweede aangifte, wegens doodsbedreiging.
dus weet niet of die jongen een autist is.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 november 2008 @ 20:04:13 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62890525
quote:
Op zondag 2 november 2008 19:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is helemaal niet Vosss taak om het op te lossen. Die wil gewoon zijn werk doen. Of dat handig is is een tweede.
pi_62890634
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het is helemaal niet Vosss taak om het op te lossen. Die wil gewoon zijn werk doen. Of dat handig is is een tweede.
Vosss werkt toch met leerlingen, dan hoort het bij zijn werk dat er ook dit soort leerlingen zijn. Van een leerling in een rolstoel zal hij ook niet verlangen dat ze ineens gaat lopen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 november 2008 @ 20:11:16 #198
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62890746
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Vosss werkt toch met leerlingen
nee Hij was daar systeem/netwerkbeheerder.
pi_62890903
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

nee Hij was daar systeem/netwerkbeheerder.
Ja, op een school toch? Dan heeft ie toch ook met leerlingen te maken, ik neem aan dat de computers voor de leerlingen waren bedoeld. Ik snap heus wel dat ie ervan baalt dat het ding steeds kapot was, daar gaat het niet om. Het is ook niet zo dat een autist meer rechten heeft, daar pleit ik helemaal niet voor. Maar het vereist soms net even wat meer flexibiliteit en behendigheid, ook voor de systeembeheerder.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 november 2008 @ 20:37:08 #200
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62891553
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, op een school toch? Dan heeft ie toch ook met leerlingen te maken, ik neem aan dat de computers voor de leerlingen waren bedoeld. Ik snap heus wel dat ie ervan baalt dat het ding steeds kapot was, daar gaat het niet om. Het is ook niet zo dat een autist meer rechten heeft, daar pleit ik helemaal niet voor. Maar het vereist soms net even wat meer flexibiliteit en behendigheid, ook voor de systeembeheerder.
Eh ja, maar dat is niet wat je net zei. Je zei dat hij het moest oplossen en dat is niet zijn taak. De systeembeheerder op het ministerie van Justitie gaat ook niet over een generaal pardon om maar eens wat te noemen. Maar we dwalen af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')