Ja, in één woord geweldig. "I'm in your base, killing your dudes." I rofled irl.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:39 schreef nytram het volgende:
[..]
voor de mensen die wel tegen een stukje fanta en onzin kunnen:
http://www.conquerthislife.com/
Ik heb alleen nog maar online gespeeld, maar ik speel bijna geen 2v2. Ranks kun je niet zien ingame btw, das positief en negatief. Als je dan een 2v2 speelt weet je absoluut niet hoe goed je tegenstander is en vaak staan wij dan idd na 5 minuten met de overwinning in de handen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:19 schreef HansvanOchten het volgende:
Iemand ook al online gespeeld?
Ben benieuwd hoe dat gaat nml, op cnc3 was het altijd dezelfde maps en net zolang games switchen bij 2vs2 totdat je bij iemand kwam die een goede rank had "noobs only lol".
Daarnaast was het verschil zo groot, altijd gasten supergoed na 5 mionuten in je bases met een lading tanks...
Nee, dat is niet mogelijk in RA3.quote:Op zaterdag 1 november 2008 14:10 schreef HansvanOchten het volgende:
Kun je de ranks nog wel van te voren zien.
Bij CNC3 was het altijd zo dat iemand een game inging, de rank checkte (even boven de naam "zweven") enj afhankelijk van goed/slecht weer weggging
Afgaand op deze opmerking kan ik stellen dat jij absoluut geen enkel verstand hebt van balance in een rts game. Of iets imba is of niet bepaal je niet op grond van één gebeurtenis en daarnaast is het erg belangrijk wat ervoor gebeurde. Als jij absoluut niet de goede counter hebt tegen Oni's (omdat je b.v. niet goed scoute) dan is het je eigen schuld dat je base platgewalst wordt. Opmerkingen als deze brengen in de wereld dat RA3 niet goed gebalanced is terwijl het juist wel behoorlijk gebalanced is.quote:Op zaterdag 1 november 2008 14:14 schreef koffiegast het volgende:
Moet zeggen dat ik het nog wat imbalanced vind. Gisteren werd me teammaat zijn basis binnen 10 secs met de grond gelijk gemaakt door 2 oni's... (pc medium gestuurd notabene).
Op basis van deze opmerking kan ik stellen dat jij wel vaker alles gebaseerd op 1 stukje en je eigen perspectief je conclusies trekt. Of iemand iets er van af weet of niet bepaal je namelijk niet op grond van één opmerking.quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:01 schreef Nietmachine2 het volgende:
Afgaand op deze opmerking kan ik stellen dat jij absoluut geen enkel verstand hebt van balance in een rts game. Of iets imba is of niet bepaal je niet op grond van één gebeurtenis en daarnaast is het erg belangrijk wat ervoor gebeurde. Als jij absoluut niet de goede counter hebt tegen Oni's (omdat je b.v. niet goed scoute) dan is het je eigen schuld dat je base platgewalst wordt. Opmerkingen als deze brengen in de wereld dat RA3 niet goed gebalanced is terwijl het juist wel behoorlijk gebalanced is.
Dat gezegd hebbende, Empire lijkt idd endgame wat sterker te zijn dan de andere factions. Echter is het niet zo dat je er absoluut niets tegen kunt doen. Maar je moet wel scouten en counters bouwen.
nee hoor, ik ben overwegend tevreden, na even wennenquote:Op zaterdag 1 november 2008 11:43 schreef hersenchirurg het volgende:
Ben ik nu de enige die eigenlijk wel tevreden is met het spel? :p
Behalve twee dingen die al genoemd zijn; het camerastandpunt, en het menuscherm dat idioot lang moet inladen.
Ik wil wel even een 1v1 met je spelen. Mag jij Empire zijn, ben ik wel Soviets. Eens kijken of jij echt zo gemakkelijk van me wint omdat bepaalde units zo slecht uigebalanceerd zijnquote:Op zaterdag 1 november 2008 15:25 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Op basis van deze opmerking kan ik stellen dat jij wel vaker alles gebaseerd op 1 stukje en je eigen perspectief je conclusies trekt. Of iemand iets er van af weet of niet bepaal je namelijk niet op grond van één opmerking.
Serieus man "als jij absoluut niet de goede counter hebt tegen Oni's". Ik ben geen fucking flapdrol die alleen maar 1 tank bouwt en dan door 1 bepaalde unit helemaal gereld wordt, doe niet zo uit de hoogte en ga iemand anders pesten. Het staat als een pijl boven water dat bepaalde units nog echt even meer kracht hebben dan de rest. Ik heb nu al meer dan zat gemerkt hoe bepaalde units uitgebalanceerd zijn en hoe je met bepaalde tactiek je nadeel naar je voordeel kunt zetten, maar toch blijven sommige units toch wat te makkelijk de opperhand te krijgen en in korte tijd zeer veel schade kunnen aanrichten. Trouwens het ging over mijn maat zijn basis, niet de mijne.
Illegaal hierquote:Op zaterdag 1 november 2008 16:15 schreef Nietmachine2 het volgende:
[..]
Ik wil wel even een 1v1 met je spelen. Mag jij Empire zijn, ben ik wel Soviets. Eens kijken of jij echt zo gemakkelijk van me wint omdat bepaalde units zo slecht uigebalanceerd zijn.
vermoedelijk hangt de tactiek van de pc van wat meer af, want bij mij startte hij direct met het maken van aircraft (ook echt bij de 2e refinery net geplaatst ook aanvallen), en grappig genoeg maakte hij alleen maar vliegtuigen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:51 schreef Nietmachine2 het volgende:
Ik denk eerder dat jij zelf iets fout doet. Ik heb net een potje met Empire tegen medium pc gespeeld op de 2 player map BattleBase Beta en na 7m20s won ik al extreem simpel. Magoed, ik gebruik dan ook online skills. Maar ik zal je mijn exacte buildorder geven (replay heb je niets aan aangezien het versie 1.03 is), misschien heb je er wat aan:
00:00:02 - builds Dojo Core
00:00:07 - builds Generator Core
00:00:30 - builds Refinery Core
00:00:36 - builds Refinery Core
00:00:59 - builds Generator Core
00:01:04 - builds Mecha Bay Core
00:01:51 - builds Refinery Core
00:02:57 - builds Generator Core
-----------------------------------------------------------------
00:00:35 - trains Engineer
00:00:35 - trains Burst Drone
00:00:50 - trains Burst Drone
00:01:50 - builds Mecha Tengu / Jet Tengu
00:01:50 - builds Mecha Tengu / Jet Tengu
00:03:32 - builds Mecha Tengu / Jet Tengu
En daarna een berg ChopperVX'es / Tsunami tanks om hem snel af te maken. Je moet je units wel goed managen omdat je het niet kunt veroorloven ze kwijt te raken. Btw, de medium pc ging pas aan het eind van het potje Vindicators maken, toen het al te laat was.
Ah je kent ook de originele betekenis van het woord manga?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:40 schreef mschol het volgende:
[..]
dan weet je ook dat et uit japan komt en dat het qua stijl verre van vergelijkbaar is met wat je in RA3 ziet
manga = comic/cartoon in japans, oftewel gewoon strips die uit japan komen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:29 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Ah je kent ook de originele betekenis van het woord manga?
En nee dan niet de betekenis in de ogen van die op hentai geilende nerds.
Ik geloof dat de AI zich richt op jouw acties. Als jij twee games achter elkaar exact exact hetzelfde doet dan doet de AI dat ook. Dit weet ik echter niet helemaal zeker. Maar volgens mij staan de acties van de AI niet in de replay files, terwijl je wel replays van skirmishes kunt zien. Dus 1 + 1 = 2.quote:Op zaterdag 1 november 2008 19:03 schreef koffiegast het volgende:
[..]
vermoedelijk hangt de tactiek van de pc van wat meer af, want bij mij startte hij direct met het maken van aircraft (ook echt bij de 2e refinery net geplaatst ook aanvallen), en grappig genoeg maakte hij alleen maar vliegtuigen.
spel speelt zich in de toekomst af tochquote:Op zaterdag 1 november 2008 21:57 schreef Pheno het volgende:
Ik heb het vandaag bij een vriend gezien: sinds wanneer heeft Geneve een naval base? En sinds wanneer heeft Zwitserland uberhaupt een zee?
Amerika, alles buiten hun grenzen is ook niet belangrijk he
alternatieve, en dan in het moment van nu schijnt utquote:Op zaterdag 1 november 2008 22:05 schreef raaavi het volgende:
[..]
spel speelt zich in de toekomst af toch?
Dus het staat gewoon voor "strips" in de breedste zin van het woord, en gezien aangezien de cartooneske stijl van RA3. En hentai wordt gewoon wel gebruikt door Japanners hoor, tenminste heb het daar toch wel een keer of wat gehoord, maar ja, jij zal het als manga rukker wel beter weten.quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:49 schreef koffiegast het volgende:
[..]
manga = comic/cartoon in japans, oftewel gewoon strips die uit japan komen.
hentai = transformatie/abnormaliteit/pervert en is gewoon het woord bedacht/gebruikt door het westen (oftewel niet de japanners) voor de porno die in de stijl van manga (kortom uit japan, grote ogen etc you know the drill) zijn gemaakt, in japan heet het totaal anders btw.
Vind je het gek? Van een brunette/redheadquote:
De intelligentie van de spelers laat dus ook te wensen over. Het heeft absoluut geen enkele zin om een tweede miner op een mine te zetten. Zet gewoon één refinery zo dicht mogelijk op de mine en tis klaar.quote:Op zondag 2 november 2008 10:44 schreef Mirel het volgende:
Die oreminers hebben nog best een domme AI in de missies. Ik maak er bij een Refinery eentje bij, en ipv te wachten dat de andere mijner zijn voorraad binnenhaalt, gaat ie gewoon het water over naar de basis van de vijand om daar te harvesten.
Mijn idee is gewoon, de een is aan het uitladen terwijl de andere aan het inladen is. het is simpel genoeg om te werken, maar een ore miner kan dus niet meer normaal wachten bij een ore mine zoals een harvester dat wel kan in tiberium wars of de miners in RA2.quote:Op zondag 2 november 2008 12:01 schreef Nietmachine2 het volgende:
[..]
De intelligentie van de spelers laat dus ook te wensen over. Het heeft absoluut geen enkele zin om een tweede miner op een mine te zetten. Zet gewoon één refinery zo dicht mogelijk op de mine en tis klaar.
Lol nee, bestuur die schep in die ore mine eensquote:Op zondag 2 november 2008 12:27 schreef Mirel het volgende:
[..]
Mijn idee is gewoon, de een is aan het uitladen terwijl de andere aan het inladen is. het is simpel genoeg om te werken, maar een ore miner kan dus niet meer normaal wachten bij een ore mine zoals een harvester dat wel kan in tiberium wars of de miners in RA2.
Oh dat van 1x per minuut wist ik niet.quote:Op zondag 2 november 2008 12:50 schreef Nietmachine2 het volgende:
[..]
Lol nee, bestuur die schep in die ore mine eens. Die vult de collector en die schep gaat maar x keer per minuut heen en weer. Dan kun je er nog zoveel miners opzetten, het gaat niet sneller, je 2e miner moet dan gewoon wachten tot die schep hem weer volschept. Als je één refinery precies dicht genoeg op de mine zet dan komt het allemaal net precies uit. Het aantal resources per mine per minuut is gewoon gelocked, ik geloof op 1500 ofzo.
ach, tis wachten totdat de eerste modding tools uitkomen, dan is waarschijnlijk prima aan te passen...quote:Op zondag 2 november 2008 12:50 schreef Nietmachine2 het volgende:
[..]
Lol nee, bestuur die schep in die ore mine eens. Die vult de collector en die schep gaat maar x keer per minuut heen en weer. Dan kun je er nog zoveel miners opzetten, het gaat niet sneller, je 2e miner moet dan gewoon wachten tot die schep hem weer volschept. Als je één refinery precies dicht genoeg op de mine zet dan komt het allemaal net precies uit. Het aantal resources per mine per minuut is gewoon gelocked, ik geloof op 1500 ofzo.
Het moest trouwens bestudeer ipv bestuur zijn in m'n post. Die schep valt niet te besturen.quote:Op zondag 2 november 2008 13:00 schreef Mirel het volgende:
[..]
Oh dat van 1x per minuut wist ik niet.het is eigenlijk best wel een crappy systeem
quote:Op zondag 2 november 2008 08:49 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Dus het staat gewoon voor "strips" in de breedste zin van het woord, en gezien aangezien de cartooneske stijl van RA3. En hentai wordt gewoon wel gebruikt door Japanners hoor, tenminste heb het daar toch wel een keer of wat gehoord, maar ja, jij zal het als manga rukker wel beter weten.
Je kunt gewoon beide op dezelfde mine afsturen, ik heb zelfs meegemaakt dat ze tegelijkertijd hun ore kunnen afleveren (dus ze staan gewoon in elkaar op die band rond te draaien).quote:Op zondag 2 november 2008 12:27 schreef Mirel het volgende:
[..]
Mijn idee is gewoon, de een is aan het uitladen terwijl de andere aan het inladen is. het is simpel genoeg om te werken, maar een ore miner kan dus niet meer normaal wachten bij een ore mine zoals een harvester dat wel kan in tiberium wars of de miners in RA2.
Ja en dat ze beide eropaf gaan doen ze lang niet automatisch. Soms staan ze stil, soms gaan ze naar een ore refinery aan de andere kant van de map, en soms doen ze het wél goed. Dat pathfinding is sowieso een beetje raar, units hebben moeite als ze tegen een bergwand staan, en je ze op de berg stuurt. Dan proberen ze dat in een rechte lijn, en als dat niet lukt blijven ze stil staan.quote:Op zondag 2 november 2008 14:08 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Ik lees geen manga's
je kunt dit 1 2 3 op wikipedia vinden.
verder snap je er nog steeds niks van, blijf vooral lekker met je bias zitten dan maar
[..]
Je kunt gewoon beide op dezelfde mine afsturen, ik heb zelfs meegemaakt dat ze tegelijkertijd hun ore kunnen afleveren (dus ze staan gewoon in elkaar op die band rond te draaien).
Had wel gehoopt dat het systeem nog wat afwisselbaar was, dat je bijv. kon kiezen voor zoveel mogelijk ore pakken voor terugkomst zodat je over langere intervallen veel inkomste krijgt, of juist kieze voor snellen aanpak met kortere invallen weinig inkomst. En dat je dan afhankelijk van hoeveel harvesters een bepaalde strategie inkomst hebt.
Niemand de autosave van de volgende Allied missie naar Heidelberg voor me?quote:Op zondag 2 november 2008 14:08 schreef Loveless85 het volgende:
Grrr bij mij knaltie er uit nadat je de missie in Heidelberg met de Allies voltooid heb. Iemand ook dit probleem, of nog beter een oplossing hiervoor?
Komt omdat je de gedownloade versie hebtquote:Op zondag 2 november 2008 16:11 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Niemand de autosave van de volgende Allied missie naar Heidelberg voor me?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |