En die ken ik nou net weer nietquote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:27 schreef ItaloDancer het volgende:
I know, maar Sevens Heaven blijft "hilarisch"er is een heel topic over in TTK geloof ik
![]()
Nu.nl Cartoons #10quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:33 schreef RvLaak het volgende:
Mijn laatste post:
[..]
En die ken ik nou net weer niet
Prachtig! Hoe krijgen ze het verzonnen!quote:
Super Marioquote:
quote:Op zondag 2 november 2008 21:55 schreef secondant het volgende:
tvp
Thuis hebben we nog ergens Hongaarse Pengö's, ook leuk.quote:Op maandag 3 november 2008 21:12 schreef qu63 het volgende:
Geen cartoons, helaas bittere ernst:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meer: http://humorland.wordmess(...)real-crisis-is-like/
Die heeft niet zoveel met de crisis te maken, toch.quote:
Die eerste is erg goed.quote:
Als ze dat geld hebben binnengeharkt dan kunnen ze nog 2 jaar hun baantje behouden en zichzelf nog wat bonussen toestoppen.. Immers een goede prestatie om 25.000.000.000 dollar aan te trekken zij zijn immers de redders van het bedrijf (niet de belastingbetalers).quote:Op donderdag 20 november 2008 11:58 schreef MrFl0ppY het volgende:
Zouden de executives van Chrysler, Ford en GM deze cartoons nou ook eens lezen. Ben wel benieuwd wat er dan omgaat in die mensen.
quote:Op woensdag 26 november 2008 01:35 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
LOL @ de laatste
quote:Op vrijdag 5 december 2008 17:46 schreef pberends het volgende:
http://www.nos.nl/nosjour(...)iesnovemberinvs.html
OMG, check het plaatje bij het serieuze nieuwsbericht op de NOS site.
beste van het topicquote:
Die is wel goedquote:
Ze hadden beter kunnen zeggen: "The Bail Auto. Coming blabla"quote:
quote:
Moderne portefeuille theorie is sowieso fundamenteel flawed omdat het aanneemt dat assetprijzen een normaalverdeling volgen. In de praktijk volgen financiele markten echter helemaal geen normaalverdeling. En al helemaal niet op momenten die er het meeste toe doen. Daarom blazen ook zoveel hedgefunds zichzelf op.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
![]()
Hier heb ik gisteren nog een tentamen over gemaakt. Je kunt moderne portefeuille theorie inderdaad wel zo uit kunnen leggen.
Daar grossieren ze toch in op universiteiten, in theorieen die in werkelijkheid nooit tot uiting komen omdat het onmogelijk is om aan de randvoorwaarden te voldoen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:44 schreef SeLang het volgende:
Moderne portefeuille theorie is sowieso fundamenteel flawed omdat het aanneemt dat assetprijzen een normaalverdeling volgen. In de praktijk volgen financiele markten echter helemaal geen totaalverdeling. En al helemaal niet op momenten die er het meeste toe doen. Daarom blazen ook zoveel hedgefunds zichzelf op.
tochquote:Op dinsdag 16 december 2008 14:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Moderne portefeuille theorie is sowieso fundamenteel flawed omdat het aanneemt dat assetprijzen een normaalverdeling volgen. In de praktijk volgen financiele markten echter helemaal geen normaaltotaalverdeling. En al helemaal niet op momenten die er het meeste toe doen. Daarom blazen ook zoveel hedgefunds zichzelf op.
Maar goed, dit hoort in een ander topic.
Een meer scheve verdeling.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:08 schreef TubewayDigital het volgende:
toch
wat zou dan een betere verdeling zijn
Sorry voor de typo, ik heb het al aangepastquote:
Ze noemen het vaak 'fat tails': de kans op een onwaarschijnlijke gebeurtenis is veel groter dan je op grond van een normaalverdeling zou voorspellen. Bijvoorbeeld, de 1987 crash was een 20-sigma event (20 keer de standaarddeviatie) als je er vanuit gaat dat aandelenkoersen een normaalverdeling volgen. Op basis van een normaalverdeling zou zoiets één keer per miljarden keren de leeftijd van het heelal plaatsvinden.quote:wat zou dan een betere verdeling zijn
De 4e is best wel zielig eigenlijkquote:Op zondag 14 december 2008 13:44 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Briljant. Ik krijg er tranen in m'n ogen van.quote:
Die laatste is geniaalquote:Op dinsdag 16 december 2008 23:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Paul Krugman, vermaard Amerikaans econoomquote:Op woensdag 17 december 2008 12:00 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Die laatste is geniaal![]()
Bij de 2e, wie is die man die op het politiebureau binnenkomt?
thnx, nu snap ik m beter. Net een artikel van hem gevonden via wikipedia uit 2005 waarin hij de huizenbubble ziet aankomen en een verslechtering van de economische situatie in de VS.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:39 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Paul Krugman, vermaard Amerikaans econoom
Idd die is erg goedquote:Op zaterdag 20 december 2008 18:49 schreef vipergts het volgende:
die robot die dat geld pakken prachtig
x2 !!quote:Op woensdag 17 december 2008 09:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Briljant. Ik krijg er tranen in m'n ogen van.![]()
Doet mij denken aan de vergrijzing in Nederland. Ook een piramide-spel die op den duur gaat instorten.quote:
quote:
quote:
Ik heb er even op gezocht deze rond 1993 (15 jaar oud) gemaakt moet zijn.quote:Op maandag 29 december 2008 19:16 schreef Zero2Nine het volgende:
Het grappige is dat die Calvin & Hobbes al best oud is (de laatste zijn in 95 getekend). Ik heb m hier ook ergens liggen, weet alleen niet precies in welk album die staat.
Die laatstequote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:04 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
mooi weer gegevenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehmm ik weet niet of hij hier goed staatMaar ik vond nog wat oude foto's waar wel wat toepasselijks mee kon
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehmm ik weet niet of hij hier goed staatMaar ik vond nog wat oude foto's waar wel wat toepasselijks mee kon
[ afbeelding ]
Laat wel precies zien wat er nu gebeurdquote:
quote:
De 5e is erg sterk.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:15 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toevoeging:quote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:26 schreef DiRadical het volgende:
Bedrijfslogo's in na de crisis
De hele lijst
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel erg goedquote:Op woensdag 11 februari 2009 11:54 schreef qu63 het volgende:
[..]
Toevoeging:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:03 schreef pberends het volgende:
Geen cartoon, maar goed:
[ afbeelding ]
Mooie banner.
quote:Bos: geen zorgen over ING
30-09-2008
Ondanks de grote problemen in de financiële wereld staan er in Nederland geen banken onder verscherpt toezicht. Hij zei zich ook geen enkele zorgen te maken over bankverzekeraar ING. "Dat is een buitengewoon gezonde instelling'', aldus de bewindsman.
Bos benadrukte opnieuw dat de situatie in de Verenigde Staten niet te vergelijken is met die in Nederland, waar onder meer het toezicht veel beter geregeld is.
Waarschijnlijk hebben ze veel belegd in aandelen INGquote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:03 schreef pberends het volgende:
Geen cartoon, maar goed:
[ afbeelding ]
Mooie banner.
Briljant.quote:
Hij is wel sterkquote:
Je afbeeldingen doen het niet.quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:38 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier welquote:
Ze zijn leuk, dank.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:06 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hier wel
-edit- volgens mij stonden ze nog in mn cache
- edit - en ze doen t weer
quote:
Hij was mooi ja!quote:
die bovenstequote:Op dinsdag 14 april 2009 23:13 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet hotlinken aub...quote:Dirkjan is de shit
Deze zijn allebei wel heel erg raak. Zoals de meeste cartoons in dit topic. Dat blijf ik graag even volgen.quote:
Cheney komt inderdaad in erg veel cartoons voor de laatste wekenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:04 schreef simmu het volgende:
meer poltiiek deze, maar hij's gewoon te leuk
[ afbeelding ]
quote:Intussen, ergens op een bank..
MAARTEN SCHINKEL
Goedemorgen heren. Sigaren uit, krijtstreepjes in de plooi? Mooi, mooi. Dan kunnen we beter maar meteen beginnen met de voorbereidende cursus voor het bankiersexamen van Wouter Bos. Als bestuursvoorzitter van deze bank heb ik er het volste vertrouwen in dat we er met onze gezamenlijke kennis en ervaring makkelijk uitkomen. Pak allemaal uw klapper, dan kunnen we snel aan de slag. Ik begin met vraag 1.
Wat is een derivaat?
Wie? Ik wil vingers zien. Jij daar, Meckers.
– Eh, de vuile afwas?
– Deri-vaat... Niet slecht bedacht, Meckers, helemaal niet slecht. En, 1b, wat doe je er mee?
– Iemand anders laten schoonmaken natuurlijk.
– Prima gezien. Dit moet het goede antwoord zijn. We beginnen veelbelovend, heren. Veelbelovend. Oefenvraag 2 dan maar.
Wat betekent Bazel-2?
Doe eens een gooi, Bruinink.
– Wartaal, maar dan nog erger?
– Ik ben onder de indruk. En 2b, hoe gaan we daar mee om?
– Negeren, natuurlijk.
– Uitstekend, uitstekend. Het kan niet anders dan dat we dit juist hebben. Fluks door, met vraag drie. Tijd is geld, tenslotte. Ik lees op:
Credit default swap.
– Wie.. Hee, spontaan een vinger!! Toe maar, Van Aarzelaer.
– Een soort brandverzekering op het huis van je buurman, voorzitter. Dat werd me gisteren toevallig in onze dealingroom uitgelegd.
– Werkelijk? Interessant. Ik zoek al jaren naar die dealingroom, maar ik blijf maar verdwalen in ons gebouw. Een buurverzekering op een brandweerman, zei je? Weer wat geleerd! Op naar vraag 4.
Discontovoet.
Ja, De Gans?
– Een chronische aandoening, voorzitter.
– Weer een vinkje, De Gans! Wat zouden we zonder jou moeten? We zijn er bijna:
Schuldvraag
Ha, eindelijk een makkelijke. Kijk eens wat een vingers! Aan jou de eer, Veuhlen.
– De behoefte aan krediet, lijkt me.
– Dus dat is het! Vandaar dat die schuldvraag ons dagelijks door burgers en bedrijven wordt gesteld! Maar 5b, we weten hoe we daar in deze tijden mee moeten omgaan, nietwaar Veuhlen?
– We geven lekker niet thuis, voorzitter!
– Tien met een griffel! Wel, heren, laat dat examen maar komen, we zijn er helemaal klaar voor! Nog vragen? Knippinga?
– Ik denk dat ik dat examen wel haal, voorzitter. Maar, eh..
– Ja, Knippinga?
– Waar ligt dat eigenlijk, dat Wouterbos?
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |