Bij deze dan maar hèquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 19:34 schreef feelsgoodman het volgende:
Deze wil ik wel in mijn actieve topics zien.
Is zweten zo slecht dan?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:14 schreef Marurk het volgende:
Ik ga dus nooit meer in lange broek + jasje (heb zo'n Nike-jasje) lopen.Ik zweette me echt kapot (ondanks dat het zo koud was/leek).
En m'n gemiddelde snelheid is ook achteruit gegaan na 2 weken niet gerend te hebben... 5'01'' per km
. Maar ik ga niet zeuren
, ben blij dat ik m'n les uitgelopen heb (ben de laatste 3 lessen van serie 1 even aan 't herhalen om m'n oude conditie weer terug te krijgen).
Ik heb dat ookquote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:20 schreef -Splash- het volgende:
Hebben jullie het ook dat jullie de avond na en de ochtend na het hardlopen toch wel je kuiten en soms ook andere delen van je been goed voelt
Of doe ik iets verkeerds
(weet niet wat normaal is en wat niet in dit soort gevallen)
Overigens vind ik het ERG raar dat Evy nu pas begint (serie 2: les 1) over rekken en strekken en warmlopen....
Da's niet heel raar. Rekken en strekken heb je niet eens echt nodig op 5km.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:20 schreef -Splash- het volgende:
Hebben jullie het ook dat jullie de avond na en de ochtend na het hardlopen toch wel je kuiten en soms ook andere delen van je been goed voelt
Of doe ik iets verkeerds
(weet niet wat normaal is en wat niet in dit soort gevallen)
Overigens vind ik het ERG raar dat Evy nu pas begint (serie 2: les 1) over rekken en strekken en warmlopen....
Ik strek als ik klaar ben wel altijd even.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:27 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Da's niet heel raar. Rekken en strekken heb je niet eens echt nodig op 5km.
Bij de couch2 5k, is het altijd 5 minuten stevig wandelen en daarna 5 minuten uitlopen. Standaard, al vanaf les 1.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:07 schreef E.T. het volgende:
Ik heb vanavond een beetje gespijbeldMorgen weer
![]()
Rekken en strekken na afloop heb ik echt wel nodig.. anders kan ik de volgende dag echt niet lopen van de pijn in m'n bekken
Lekker man!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:15 schreef Jo0Lz het volgende:. Net weer 25 minuten non-stop. 5.08KM. Dus maar 0.17km minder dan maandag, en dat met 3 minuten minder tijd.
.
Omdat ik lui ben. Ik heb geen excuus, ik ben gewoon aan het slacken! Vanavond gaan we er weer vol voor!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:02 schreef -Splash- het volgende:
Want?
De excuses zijn wel erg goed aan het worden
Eigenlijk zijn tentamens een reden om te gaan hardlopen, je kan alles even op een rijtje zetten en zo weer fris de stof in duikenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:52 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
Omdat ik lui ben. Ik heb geen excuus, ik ben gewoon aan het slacken! Vanavond gaan we er weer vol voor!
Toch netjes weer!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:10 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Les 4 serie 2; Flinke dip op de 4 km, maar uiteindelijk toch nog een gemiddelde snelheid van 5'02"/km.
Met het hardlopen ben ik met mijn gedachten ergens anders dan bij het lopen zelf.... dus... neequote:Op zaterdag 1 november 2008 12:41 schreef Marurk het volgende:
[..]
Toch netjes weer!
Vraagje: Hebben jullie nou ook soms dat je tijdens het lopen echt geen zin meer hebt? Soms gaat het echt super, maar ik heb de laatste tijd ook regelmatig dat ik echt denk van: "Kut, ik moet nog best wel lang."
. Of blijven jullie allen gemotiveerd? Ook nog eventuele tips voor meer motivatie?
Tijdens hardlopen: verboden na te denken. Gewoon lopen dusquote:Op zaterdag 1 november 2008 12:41 schreef Marurk het volgende:
[..]
Toch netjes weer!
Vraagje: Hebben jullie nou ook soms dat je tijdens het lopen echt geen zin meer hebt? Soms gaat het echt super, maar ik heb de laatste tijd ook regelmatig dat ik echt denk van: "Kut, ik moet nog best wel lang."
. Of blijven jullie allen gemotiveerd? Ook nog eventuele tips voor meer motivatie?
Misschien heb je hier wat aan? (onder My Runs - Map it) En hier zijn er ook diversen te vinden.quote:Op zondag 2 november 2008 01:00 schreef Ludootje het volgende:
* Zich ook maar meldt.
Ik heb besloten om ook maar eens iets aan m'n conditie te doen. Heb ergens nog die Belgische Start To Run download gevonden, dus maar eens kijken hoe dat gaat werken.
Maandag denk ik even een cheap-ass mp3 spelertje kopen bij de MediaMarkt, en wat (goedkope) schoenen bij de scapino of zo.
Weet er iemand trouwens nog een paar leuke (korte) routes in Utrecht (wijk Ondiep/Overvecht/Zuilen bij voorkeur)?
Dank je voor die Nike site, die kende ik nog nietquote:Op zondag 2 november 2008 12:58 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
[..]
Misschien heb je hier wat aan? (onder My Runs - Map it) En hier zijn er ook diversen te vinden.
En ik zou trouwens niet teveel besparen op schoenen, wil je je lichaam een beetje heel houden. Bovendien lopen goede schoenen een stuk lekkerder.
Goede tip inderdaad.quote:Op zondag 2 november 2008 11:05 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Tijdens hardlopen: verboden na te denken. Gewoon lopen dusWel blijven luisteren naar je lichaam natuurlijk, maar niet gaan denken 'oh ik moet nog zéker 2km'..
Oh, en, loop een rondje, of één keer op en neer. Niet meerdere rondjes. Als je bijvoorbeeld normaal 5 rondjes loopt, is het heel makkelijk om na de derde ronde al te denken 'fuck it, nog één ronde en dan is het mooi geweest'.quote:
Succes!quote:Op zondag 2 november 2008 14:30 schreef E.T. het volgende:
ik ga vandaag mijn nieuwe schoenen uitproberen![]()
Gister verse Saucony's gehaald
Dude! Allstars?! Ga jij eens vlug fatsoenlijke schoenen kopen! Gegarandeerd een blessure als je op die dingen doorgaat.quote:Op zondag 2 november 2008 15:28 schreef Ludootje het volgende:
Ok, net even les 1 met Evy er op zitten. Enige observaties tot nu toe:
- Ik heb dit zwaar onderschat. Ik dacht dit doe ik wel even maar dat viel vies tegen
- All Stars zijn geen fijne loopschoenen!
- Ook al lijkt het nog zo fris buiten, tijdens het lopen krijg je het snikheet. Volgende keer gewoon korte broek dus.
- Wel prettig om iemand te hebben die je de hele tijd aanmoedigt
- Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat ik weer op adem ben...
quote:Op zondag 2 november 2008 15:29 schreef Yildiz het volgende:
All Stars kun je beter niet gebruiken inderdaad. Dan kun je nog beter op blote voeten rennen, bij wijze van. Goede schoenen zijn inderdaad belangrijk, al hoeven ze niet 200 euro te kosten.
Maandagquote:Op zondag 2 november 2008 15:31 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
Succes!
[..]
Dude! Allstars?! Ga jij eens vlug fatsoenlijke schoenen kopen!
Ja, dat heb ik dus ook... dat je het snikheet krijgt. Maar is het wel goed om in korte broek + T-Shirt te gaan lopen met dit weer?quote:Op zondag 2 november 2008 15:28 schreef Ludootje het volgende:
Ok, net even les 1 met Evy er op zitten. Enige observaties tot nu toe:
- Ik heb dit zwaar onderschat. Ik dacht dit doe ik wel even maar dat viel vies tegen
- All Stars zijn geen fijne loopschoenen!
- Ook al lijkt het nog zo fris buiten, tijdens het lopen krijg je het snikheet. Volgende keer gewoon korte broek dus.
- Wel prettig om iemand te hebben die je de hele tijd aanmoedigt
- Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat ik weer op adem ben...
Die All Stars was eenmalig, maar dat waren de enigste schoenen die ik hier heb liggen waar ik nog op hard zou kunnen lopen.quote:Op zondag 2 november 2008 21:06 schreef -Splash- het volgende:
Ik snap niet dat mensen met allstars of scapino schoenen van 20 euro willen gaan sporten..... :/
Tuurlijk is het een startende hobby/sport en wil je zeker niet teveel uitgeven voor iets waarvan je niet eens weet of het leuk is.... maar je mag best wat investeren.....
Zelf heb ik schoenen van 70 euro (bij de Perrysport gekocht vorige winter, was een opruimingsactie (oud model)). [...]
Zal ik doen, tenzij hier een aantal mensen mij van het tegendeel weten te overtuigen. Ik vind het gewoon erg veel geld om schoenen van misschien wel 100 euro te kopen terwijl ik niet weet of dit wel iets voor mij isquote:Op zondag 2 november 2008 21:23 schreef -Splash- het volgende:
Of het kwaad kan... probeer het uit en vertel het me
Als we Evy mogen geloven (tip uit serie 2 les 3 volgens mij), kan je beter meerdere lagen kleding aantrekken dan 1 (dikke) trui. De onderste lagen/laag zorgen er dan voor dat het vocht kan worden afgevoerd, terwijl de buitenste de kou tegenhouden.quote:Op zondag 2 november 2008 15:36 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dus ook... dat je het snikheet krijgt. Maar is het wel goed om in korte broek + T-Shirt te gaan lopen met dit weer?Wat hebben de anderen hier aan tijdens het lopen?
dat heb ik ook al een paar keer gehad, dat de hoofdpijn wegging tijdens het lopenquote:Op woensdag 5 november 2008 17:34 schreef Jo0Lz het volgende:
Vanavond 2e keer 28 minuten. (Stiekem de 3e, maargoed.)
Heb wat hoofdpijn, maar dat ging vorige keer over bij het hardlopen.'
Die ja, heerlijke les. Zo ren ik tegenwoordig ook nog steeds het liefst, 4x 8 minuten. Ik heb liever dat ik korte tot middellange sprints kan maken dan dat ik de marathon uit kan lopen.quote:
Vertel.quote:Op donderdag 6 november 2008 08:54 schreef -Splash- het volgende:
Dat warming up van Evy is ook best 3x niks zeg.....
OK, ik snap 't.quote:Op donderdag 6 november 2008 15:04 schreef -Splash- het volgende:
En dan ging ze ook al na 20 minuten praten over uitlopen..... beetje 10 minuten vergooien die ik ook kon hardlopen
uitlopen doe ik ook al sinds de 5km lessen
Whatup.quote:Op vrijdag 7 november 2008 20:33 schreef feelsgoodman het volgende:
Leeft er nog iemand?Ik ga zo alweer beginnen aan mijn 23e les. lekker in het donker.
Go get em. Ik vind in het donker ook het prettigst, om een of andere reden. Heb vorig weekend een dag overdag gedaan, en dat was me te druk. Gewoon minder prettig ofzo...quote:Op vrijdag 7 november 2008 20:33 schreef feelsgoodman het volgende:
Leeft er nog iemand?Ik ga zo alweer beginnen aan mijn 23e les. lekker in het donker.
Zo dat was wel de eerste pittige les, voorgaande waren eigen nauwelijks inspanning maar nu begin ik het wel te voelen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:01 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Whatup.
Ik heb net de laatste les van week 8 gelopen. Dat zijn dus 24 oefeningen. 28 minuten gaan vrijwel met gemak, volgende week aan de 30 minuten loop beginnen.
[..]
Go get em. Ik vind in het donker ook het prettigst, om een of andere reden. Heb vorig weekend een dag overdag gedaan, en dat was me te druk. Gewoon minder prettig ofzo...
Gewoon hard wegrennen joh!quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:26 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
(misschien toch maar eens een goedkope mp3 speler aanschaffen voor als ik ooit eens overvallen word)
Geloof me het gaat zeer doenquote:Op zaterdag 8 november 2008 10:41 schreef onlogisch het volgende:
* onlogisch meldt.
Na 15 jaar roken/drank/vreten/niet sporten moet ik ook maar eens wat aan mn conditie gaan doen
Als die er zijn zullen ze in Centraal topic voor (amateur)hardlopers, deel #24 zittenquote:Op zaterdag 8 november 2008 14:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hallo,
Mag ik ook in dit topic? Ik heb me opgegeven voor de marathon van rotterdam en ik ben daarvooor gericht aan het trainen. Mijn eerste doel is het uitlopen van de marathon! Wie heeft zich nog meer opgegeven voor dit evenement??
quote:Op zaterdag 8 november 2008 14:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hallo,
Mag ik ook in dit topic? Ik heb me opgegeven voor de marathon van rotterdam en ik ben daarvooor gericht aan het trainen. Mijn eerste doel is het uitlopen van de marathon! Wie heeft zich nog meer opgegeven voor dit evenement??
Jeez louise wat een hondenweer.quote:Op maandag 10 november 2008 20:39 schreef JortK het volgende:
Zo vandaag les 6 gelopen, gelukkig hielp de knie nu beter mee dan vorige week, ik voel zelf gewoon de vooruitgang
Dat is ook het leuke, die vooruitgang.quote:Op maandag 10 november 2008 20:39 schreef JortK het volgende:
Zo vandaag les 6 gelopen, gelukkig hielp de knie nu beter mee dan vorige week, ik voel zelf gewoon de vooruitgang
Welkom! Het maakt toch niet zoveel uit dat je vertraging oploopt, je kunt het juist lekker in je eigen tempo doen!quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:34 schreef Leentjepeentje het volgende:
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Leuk om te lezen dat zoveel mensen "met Evy" lopen. Ik ben ook net met start-to-run begonnen. Ik vind dit een erg prettige en motiverende manier van hardlopen. En handig dat je zelf de tijd niet hoeft bij te houden. Ik zou nu eigenlijk bij les 13 moeten zijn, maar door drukte en rugklachten heb ik vorige week maar 2 keer gelopen en les 12 dus gemist. Ben van plan om les 10 t/m12 deze week nogmaals te lopen. Ietsje vertraging opgelopen dus. Helaas, maar lijkt me beter om ze eerst over te doen dan dat ik het straks niet volhoudt. Ach ja....Evy zegt dat ze toch al wel erg fier op mij is.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |