abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:34:27 #1
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_62715202
De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

Vorige topic ; Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders #67
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:35:56 #2
14746 k_i_m
pi_62715238
En Ticootje moet nieuwe topics openen als ze ze sluit .
In my life
Why do I smile
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:50:21 #3
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62715648
'We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)'

I'm so glamourous I piss glitter!
  Jubileum moderator maandag 27 oktober 2008 @ 12:53:48 #4
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62715753
Zie je dat nu pas Rocka? Of bedoel je dat er niet naar geluisterd wordt? want dat laatste klopt idd
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_62715798
Ik wilde nog ff zeggen dat het met mij goed gaat. Heel soms wel de angst dat er na de bevalling een ppd (oid) komt. Maar dat komt denk ik doordat ik de laatste tijd heftig droom.
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:56:08 #6
190853 RockabeIIa
pi_62715827
Ik denk dat je wel weet wat ik bedoel, Lois.
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:07:45 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62716200
ik zit een beetje boel met een dilemma..
Echt slecht gaat het niet met me, erg goed ook niet, het gaat normaal denk ik.
Maar die nachten.. ik lig weer uren te piekeren, geraak niet in slaap, terwijl ik normaal daar nooit problemen mee heb.
Dat ik het momenteel doe op 3 uurtjes slaap per nacht.
met een beetje logisch redeneren, want het piekeren is nu echt heel stuk minder als de eerste twee weken erna.. denk ik dat het nu vooral het niet kunnen in slapen is van oververmoeidheid. en dat eigenlijk dat bioklokje even weer gereset moet worden.
Nu weet ik dat je dat daar bepaalde methodes voor zijn zo, maar goed die methode gaat nu eenmaal niet. kan arwen niet alleen laten. en de rest moet gewoon allemaal werken etc.
Dus dacht voor een x aantal jaar terug heb ik een periode oxazepam gehad, puur voor inslapen ivm overmatig piekeren.
Heerlijk toen.
Maar het is voor mij toch ook antidepressiva.. en dan nou ja.. als jullie snappen wat ik bedoel.. kut dus.. die asociatie erbij. dan maar even volhouden tot ze een weekje bij haar opa en oma is? maar blijf ik dat wel trekken? en .. en .. meh ik weet het geloof ik even niet zo goed.
En dat maakt me dan weer zo bang wat als..
Iemand een stopknopje tegen piekeren ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:11:02 #8
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62716301
Durf je valeriaandruppels wel aan?
Lekker douchen!
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:12:30 #9
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62716335
die werken bij mij niet.. ik heb met medicatie sterke dosis nodig.. ik kreeg destijds ook 50 mg oxazepam.. terwijl normaliter het 10 of 20 mg is
pi_62716452
Ingrid, je reageert de laatste tijd echt veel evenwichtiger en volwassener, vind ik erg goed van je.

evenstar, wat moeilijk. Weet zo ook niet wat je het beste kunt doen. Soms kan het helpen om het piekeren toe te laten. Dat je een kwartier ofzo alleen maar piekert en het daarna stop zet voor jezelf. Een vast ritueel, zodat je lichaam eraan went dat het gaat slapen. Dus het piekeren niet verbieden aan jezelf, want dat lukt toch niet. Maar dat je het meer in controle hebt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62716579
Evenstar, kan je niet wat anders van de HA krijgen om in te slapen? Dat hoeft toch niet perse anti-depresiva te zijn? Hoop dat je snel je klokje kan resetten want een goede nachtrust is toch wel erg belangrijk.
Mama van Isa en Ties
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:35:53 #12
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_62716995
Evenstar, en wat als je het probeert niet direct in de medicijnen te zoeken maar in psychische bijstand? Misschien heb je dat al, geen idee. Maar er is zoveel gebeurd de laatste tijd, dat moet je toch op een of andere manier kwijt? Misschien dat een psycholoog daar bij kan helpen. Of een andere vorm van therapie. Homeopathie is misschien ook wel wat voor jou, als je niet gelijk naar die zware medicijnen wilt grijpen.

Yppy, ik zag je vraag nog voorbij komen in het vorige topic:
Ben helemaal blij met wat ik doe nu. Maakt ook niet uit of dat nu op een gewone werkdag is of 's avonds of in het weekend. Ik kan het zelf sturen en daar ben ik echt blij om. Ik kan zelf beslissingen nemen wat ik denk dat moet gebeuren en wanneer en hoe dat moet gebeuren. Daarnaast zijn de merken die ik heb zo jummie, daar word je ook blij van.
Heb er nl. na de vorige beurs nog eens 3 bij gekregen, waarvan 1 best grote dus echt superspannend. En ik krijg ook goede respons uit de markt. Voorzichtig goed begin gemaakt met het 1e verkoopseizoen en nu druk plannen makend en reizend voor het volgende seizoen.
Geestelijk ksn ik het voor mijn gevoel allemaal aan.
Alleen mijn lijf wil niet mee.
Ik zei dit weekend nog op het Speeltuinbankje dat onze vakantie toch lichtelijk voor mij verpest werd door een allesoverheersende hoofdpijn. De hele week. Mijn lijf ging in de ruststand en dacht dit op die manier tot uiting te moeten brengen. Begon de week ervoor al samen met een verkoudheid. Verkoudheid is nu over maar hoofdpijn blijft. Ik ga dus ook zo nog even slapen. Kijken of ik er nog iets aan kan doen met wat hulp van paracetamol. Ik ben zelf ook geen voorstander van zwaardere medicijnen, dus hoop het toch uiteindelijk hier mee te redden.
Maar verder mag ik niet klagen.
Heb je zelf ook plannen dan misschien?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_62717184
Dutch, dat klinkt hartstikke fijn en goed zoals het loopt met je eigen zaak
Balen van die hoofdpijn. Zou het ook niet een voorhoofdsholteontsteking kunnen zijn ofzoiets? Misschien toch maar even naar de dokter? Sterkte iig.

En ik wilde Jojo nog even sterkte wensen met alles

En Macka, ik hoop dat de zon heel vaak zal schijnen deze winter
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_62717190
Evenstar ik heb destijds temazepam gebruikt om te kunnen slapen. Dat is net even een andere variant.

En vaak krijg je toch niet meer dan 10 pillen mee. En lekker 10 dagen goed kunnen slapen en dat daarmee alles is opgelost is ook wel wat waard.

Maar aangezien je enorm ligt te piekeren, is het misschien niet wat om erover te praten?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:48:24 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62717320
ik loop bij maatschappelijk werk, en heb nog mijn psycholoog die ik mag lastig vallen, tis echt alleen tijdens het inslapen. .. ik kijk gewoon nog eventjes aan een weekje en zo niet dan toch maar weer aan de bel trekken.
pi_62717388
Evenstar, dat gaat wel opbreken paar uurtjes per nacht maar slapen...
Ik heb ook wel goede ervaring met temazepam. Werkt volgens mij korter dan de oxazepam.
Geen idee of het voor je werkt, misschien je gepieker opschrijven, in een doosje stoppen en heel bewust wegzetten voordat je in bed stapt? Misschien als je je gedachten letterlijk wegzet dat dat helpt???
Fake it till you make it...
pi_62717552
Evenstar, ik ben ook zo'n pieker persoon. Kan halve nachten wakker liggen. Vaak wel van iets onbenulligs wat in het niet valt bij hetgeen jij moest meemaken, maar de ergernis van het niet kunnen slapen blijft. Heb er helaas dan ook geen oplossing voor, behalve praten. Praten en praten..
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:22 schreef Ticootje het volgende:
Mag ik vragen waarom Simmu zo wordt afgezeken? Heb ik iets gemist?
Dat vroeg ik me ook al af ja.. Ik heb het idee dat mensen iets te snel conclusies trekken.

Simmu, ik vind dat je heel verstandig met de situatie om gaat! Maar boven alles vind ik het ontzettend knap. Ik zou het niet kunnen in elk geval..
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:58:20 #18
14746 k_i_m
pi_62717669
Ik heb dat ook een tijdje gehad, dat ik niet meer kon inslapen én doorslapen. Bij mij hielp Temazepam niet, dan was ik na een paar uur weer wakker. En omdat je al zo moeilijk slaapt blijf je erin hangen omdat je te moe bent om nog in slaap te vallen. Uiteindelijk heeft een weekje sterkere tabletten geholpen om daarna weer zelf in slaap te kunnen komen. Het was bij mij echt lichamelijk, weer even in een ritme komen. Gelukkig ging dat dus wel heel snel met de juiste medicatie. Sterkte iig!
In my life
Why do I smile
pi_62717885
Kim, temazepam is ook een inslaper, helpt niet bij doorslapen.
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:07:38 #20
14746 k_i_m
pi_62717940
Dat lukte ook niet . Ja, om 6 uur 's ochtends pas.
In my life
Why do I smile
pi_62718927
misschien helpt het om een lijstje te maken van de dingen waar je over piekert? vaak zijn de dingen waar je over piekert nu juist de dingen die je overdag laat gaan om allerlei redenen. en dan ga je 's avonds malen, en piekeren en denken "ik moet dit en dit doen" waarop het de andere dag weer om wat voor reden dan ook blijft liggen, en dan 's avonds, nja, je ziet het probleem....

als je dan elke keer bij een pieker-actie het op je lijstje zet, kan je het de andere dag gewoon rustig afwerken (een ding per dag doen, niet teveel). dan doorbreek je het cirkeltje wellicht. laat het in ieder geval niet te lang doorgaan, want van te lang slecht slapen wordt je ziek hoor!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:34:30 #22
14746 k_i_m
pi_62722427
Nog even doorgaand op de discussie over opvang in het babietjes topic;

Ik bof dan wel met het feit dat mijn wederhelft en ik kunnen afwisselen en dat mijn ouders graag een dagje willen oppassen, maar ik vind het ook drie keer niks. Van die drie dagen werken krijg ik geen voldoening en van de overige dagen thuis krijg ik ook een raggende verzakking.

Het is nu gewoon zo dat zowel het werk niet naar mijn zin gaat en thuis ook niet. Op mijn werk zit ik maar drie dagen, waardoor ik met overdracht zit en zaken die ik niet af kan handelen. Sterker nog, er blijven dingen liggen die ik op maandag weer op mijn bord krijg en dat irriteert me mateloos.

En thuis is mijn hele ritme in die drie dagen afwezigheid natuurlijk helemaal verdwenen . Huishouden en het ritme van het kind qua slapen en eten en tegen de tijd dat dat weer een beetje rechtgetrokken is mag ik weer naar, jawel, mijn werk waar al mijn onafgemaakte werk en dat van mijn collega op me ligt te wachten .

Hebben meer moeders daar last van? En valt dit nog onder de categorie "wennen" of gewoon een andere baan zoeken? dat moest toch al
In my life
Why do I smile
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:56:51 #23
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62723213
k_i_m, ik heb de discussie niet gelezen in het babietjestopic, maar wat is nu precies je punt:
a. het feit dat je in de drie dagen dat je werkt niet alles afkrijgt en dingen die je overdraagt weer keihard terugkrijgt? (oftewel, a. je neemt teveel hooi op je vork, of b. misschien langere/meer dagen maken voor hetzelfde werk?)
b. de continue verandering, waardoor lilahs ritme steeds verstoord wordt?

Je noemt twee dingen, die in principe los van elkaar staan.
Zou e.e.a. beter worden als je een dag meer/minder ging werken? Dan krijgt Lilah ook een ander ritme, wellicht met meer stabiliteit?

Verder, schoonfamilie.... zoals Ticootje het zegt, PR heeft ook hele leuke schoonouders
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:08:15 #24
14746 k_i_m
pi_62723578
mijn punt is a en b bij elkaar. Het maakt niet uit of ik op mijn werk of thuis ben, tegen de tijd dat ik alles weer op de rails heb kan ik weer switchen. En ik wil het graag thuis en op mijn werk goed doen. Daarom vroeg ik mij af of het toch een questie van wennen is.
In my life
Why do I smile
pi_62724155
Kim wat ontzettend vervelend Ik ken de combinatie kind/werk niet, maar dat van dat werk en goed willen doen maar het niet kunnen dankzij je werktijden/collega's ken ik wel.

Heb je 1 vaste collega waarmee je de overdracht doet zeg maar of moet je het aan verschillende collega's overdragen? Misschien is het een idee om eens goed met hem/haar om de tafel te gaan zitten en een planning te maken ofzo? Beetje target-gericht werken. Als jij op maandag de dingen weer op je bureau terug vindt die je op woensdagmiddag aan je collega hebt overgedragen dan werk óf jij te snel, óf je collega te langzaam. (en dan gok ik vooral op dat laatste eigk want voor een baas bestaat er niet zoiets als te snel werken toch? )
Maar goed, in dat geval moeten er misschien duidelijkere afspraken worden gemaakt over de overdracht en dat het dan geen "tweederangs-taken" zijn maar dat die net zo goed af moeten. Eventueel met je baas bespreken?
En over Lilah weet ik uiteraard niets, geen ervaring met KDV hier. Ik ga er vanuit dat ze daar exact hetzelfde schema aanhouden als bij jou thuis? Is het anders geen optie om vanuit huis te werken ofzo?

Lastig probleem. Sterkte ermee in ieder geval
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62724376
k_i_m, op het moment ben ik thuisblijfmams, maar met mijn broertje heb ik de riedel van en naar opvang en dan door naar school gedaan. nou had ik dus niet dat prestatiegerichtte op het werk omdat ik naar school ging, maar ik ervaarde toen vooral het rennen en verantwoordelijk zijn voor alles als een zware last. om half 7 uit bed, broertje en mezelf verzorgen & aankleden, naar de oppas, naar school, vanuit school weer naar de oppas, broertje & huis verzorgen, eten koken en *daarna* huiswerk maken en uitgaan enzo. ik bedenk me nu dat ik toen ook nog vrijwilligerswerk deed en een bijbaantje had moet er nu niet aan denken!

het rennen en vliegen wende wel. hoe je je beter kan voelen bij de druk op het werk weet ik niet. wat huuphuup zegt klinkt zinnig. iig sterkte! *knufs*
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:39:30 #27
14746 k_i_m
pi_62724438
Ja, één collega. Maar aangezien mijn contract in februari afloopt ben ik niet van plan nog enorm veel energie in dat soort dingen te steken. Maar ik hou het wel in mijn achterhoofd voor een volgende baan.

En Lilah gaat niet naar een KDV, mijn wederhelft is vaak anderhalve dag thuis en de andere anderhalve dag passen mijn ouders op. Waar ik haar om 12 uur gewoon in bed gooi, gaat dit bij mijn wederhelft (jamaar ze wil niet slapen) en bij mijn ouders (jamaar ze is nog niet moe dus we doen haar niet naar bed) dus vaak anders.

En dan heb ik het nog niet eens over de kilo's was die op mijn "vrije" dagen op me liggen te wachten en de rest van het huishouden. Niet dat mijn wederhelft niks doet, die doet ook wel wat als ik er niet ben. Maar op de een of andere manier is het toch elke keer weer een berg, en nooit een beetje .
In my life
Why do I smile
pi_62724619
Pfoe dat is dan wel heel klote zeg. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat je het KDV beter terug kunt fluiten als het nodig is dan je eigen ouders/schoonouders en je wederhelft. Lijkt me een lastige situatie.
Ik ga er vanuit dat je wederhelft weet dat dit je hoog zit, maar misschien is het verstandig om het er met hem even goed over te hebben dat je dit niet trekt beetje drama mag soms best en dat het in ieders belang is als Lilah in hetzelfde ritme blijft. Dat lijkt me namelijk wel het voornaamste want het is inderdaad gewoon rot als jij het ritme weer net een beetje recht getrokken hebt en het dan weer compleet anders gaat.

Mja, ik denk dat de bottomline toch is dat er duidelijkere afspraken gemaakt moeten worden met name over slaaptijden dan enzo. Je ouders hebben zelf toch ook kinders gehad, die zullen toch nog wel iets weten van een ontregeld kind enzo?

En van je werk kan ik begrijpen dat je daar je energie niet meer gaat stoppen, zou ik ook niet doen. De was.. pfff... geen budget om dat soort dingen uit te besteden? Mijn ouders hadden vroeger een hulp die voor ongeveer 50 euro per maand 1 keer per week langs kwam een paar uurtjes, en dan deed ze de strijk en stofzuigen en af en toe de keuken/ramen/afstoffen. Dat soort dingen.

Loop jezelf niet voorbij hoor!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62724649
kim ik ben gewoon erg georganseerd. Zo doe ik op de vrijdag op mn gemakje het huishouden, en Jen haar ritme komt daar gewoon tussendoor. Als ik de was vouw gaat Jen even spelen op de grond. We doen altijd even een boodschapje. Nee ik heb totaal geen moeite met huis/kind. Ik ben gewoon een huismus.
pi_62726898
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:53 schreef Lois het volgende:
Zie je dat nu pas Rocka? Of bedoel je dat er niet naar geluisterd wordt? want dat laatste klopt idd
Dat dus . Als ik op fok kom, lees ik meestal zo zware verhalen en problemen dat mijn posts zo banaal en kleinzerig overkomen dat ik ze dan maar niet post. En ik weet meestal ook niet goed wat te zeggen tegen de mensen die het zo moeilijk hebben, buiten: en ik hoop echt dat het allemaal snel beter gaat...
pi_62727071
Toch even een banaal postje: mijn man en ik zijn vandaag 1 jaar getrouwd . we zijn lekker naar een hotelletje geweest en Ben is gaan logeren bij mijn ouders. Hij is lekker voorbeeldig geweest. Mijn lijf wist niet wat er aan de hand was, dus ik werd netjes wakker rond Bens etenstijd 's nachts . verder wel erg gezellig.
Alleen voel ik me nu vermoeider dan na een "gewone" nacht, raar .
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 oktober 2008 @ 19:05:28 #32
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62727354
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 18:56 schreef OooLizaooO het volgende:
Toch even een banaal postje: mijn man en ik zijn vandaag 1 jaar getrouwd .
gefeliciteerd
quote:
we zijn lekker naar een hotelletje geweest en Ben is gaan logeren bij mijn ouders. Hij is lekker voorbeeldig geweest.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:22:15 #33
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62727974
Ik herken het wel heel erg hoor Kim. Het is het allemaal net niet... Ik werk hard maar kan in drie dagen niet doen wat mijn collega in 4 dagen doet. Dus helemaal volwaardig kan ik niet meedraaien. Ze zien me wel als volwaardig , dat is het probleem niet. Maar het voelt gewoon anders. "Vroeger" kon ik gewoon even blijven als ik wat extra moest doen, nu moet ik snel snel naar huis. Kinderen halen, eten en de kinderen naar bed. Die uurtjes die ik dan heb zijn best wel gezellig hoor, maar ook wel erg druk. Congressen zijn ook altijd moeilijk te regelen. En inderdaad thuis komt dan weer het huishouden. Wij hebben nu 1 kleine oplossing namelijk een huishoudster Dat scheelt al een stuk. Ik geloof dat de rest van de oplossingen ook wel komen maar ik vind dit echt wel tropenjaren hoor!

Liza, 1 jaar getrouwd Gefeliciteerd!
Lekker douchen!
pi_62728387
Liza, van harte met jullie 1 jarige trouwdag!
pi_62728417
Kim, ik herken ook wat je zegt hoor. Ik heb zo lang gezocht naar het vinden van een juiste balans tussen werk en gezin. Ik heb een hele verantwoordelijke baan en een beetje van dit en dat vind ik heel vervelend.
Als ik thuis ben dan voel ik mij schuldig als ik geen contact heb met mijn werk, en als ik teveel met mijn werk bezig ben thuis, dan voel ik mij schuldig t.o.v. kinderen.

Nu dat Benthe bijna naar school gaat en Jenna bijna 2 jaar is, kan ik weer wat ademhalen. Ik krijg wat meer vrijheid, Jenna kan al veel dingen zelf. Wat Sjak ook zegt een hulp in huis is erg fijn. Die heb ik ook. Heerlijk gewoon. Je hebt al genoeg aan de was, boodschappen en de zorg. Daarnaast is het ook fijn om op je vrije dagen wat leuke dingen te doen. Dus als dat haalbaar is.. doen!
pi_62730597
Liza gefeli!
Wij wilden uit eten bij een jaar getrouwd, maar dat is uiteindelijk wat later geworden iets van 16 maanden oid We zijn niet goed in vieren geloof ik.

Al zijn we nu wel al 2 dagen aan het vieren dat TARA alleen maar spierpijn heeft Maar wij doen dat vieren voornamelijk door extra knuffels en lieve blikken.

Wij vonden jullie reacties trouwens heel lief
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:43:22 #37
190853 RockabeIIa
pi_62730995
Liza, van harte! En ik denk dat geen nieuws hier goed nieuws is ofzo
pi_62731378
Liza gefeliciteerd! Hoop dat je een leuk weekendje hebt gehad

en doe es Ben-foto's!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:55:52 #39
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62731424
voor Liza en man!!

Van harte, al een jaar!
(Wij zijn al bijna 4 jaar getrouwd. Gaat hard. Ieks, kword oud )

Grmbl...
Even stoom afblazen hoor. Ben al 6 jaar bezig met deeltijdstudie Psychologie, en het komt me echt zwaar mn strot uit. Moet nog 3 vakken en B-these, dus op zich bijna klaar, maar ik wil max 1 vak per periode doen, want ik heb nog een heel lief kind thuis die ik wil zien, en ik werk 4 dagen per week.
Net weer werkgroep gehad... Het niveau!
Leiderschap....
Tsja, het is een proces....
Het gaat over een groep...
Je hebt een leider die dingen bepaalt voor die groep....
En op zich moeten de mensen ook wel luisteren naar de leider...
In een commerciële wereld, als je je werk niet goed doet, tsja dan word je niet betaald en kan je ontslagen worden. Hallo! Kom eens onder die steen vandaan!

Ik moet zeggen, er ging een wereld voor me open toen ik hoorde dat je een groep nodig had voor leiderschap!
En dan maar theorieën napraten, stel je een kritische vraag, gaat hij wazig kijken en zegt "tsja, dat is nu eenmaal de theorie..."
En die jongen promoveert, dus he?
Universitair docent...

Diepe, diepe zucht.

Ben ik hiervoor een avond weg van mijn kind, en eet ik een uberslechte studentenmaaltijd die ik in mijn 5 jaar Delft (alweer eventjes geleden..) nog niet heb gehad? Heb nog steeds een ranzige smaak in mijn mond

En dan wil ik een boek bestellen (andere optie is 300 blz kopiëren, nee ik heb nl niets anders te doen met mijn leven...), ben ik het wachtwoord van bol.com vergeten, en krijg ik geen nw ww, terwijl ik wel hun nieuwsbrief in mn inbox heb zitten. Urg.

Ik geef het op, ik ga naar huis en bestel wel vanaf PR's account.

Maar zodra ik thuis ben eerst ff bij Eli boven zijn ledikantje hangen en kijken hoe lief hij ligt te slapen
pi_62731753
Liza; van harte!!!

Ik ben op het moment echt even bekaf; al een redelijk pittig emotioneel weekend achter de rug, en vanavond sloegen de stoppen door in de meterkast net toen Amber in badje zou gaan. Snel luier om, die dus kennelijk niet goed zat; dus ik ben ondergeplast. Niet leuk als je al moe bent.

Gisteren was dus de grote dag daar dat we met Ambertje naar mijn echte moeder zijn geweest. Het is al met al meegevallen; m'n moeder was rustig en timide, maar het blijft gewoon raar. En wat ik vroeger ook had; ik voel me gewoon lichtelijk labiel als ik in contact met m'n moeder ben geweest; tis gewoon een emotionele rollercoaster hoe ik er ook mee omga. Het blijft voor mij moeilijk te verkroppen dat een eens zo intelligente vrouw nu gewoon ergens in een psychisch niemandal leeft, en die zo het moederschap heeft moeten missen ondanks dat ze 5 kinderen heeft. En zelf als kersverse moeder voelt dat erg vreemd (hoe deed ze dingen vroeger met mij? etc).
Maar gelukkig was ik al weer snel mezelf eenmaal weer veilig thuis en lekker met Ambertje op bed voeden.

Maar nu dus moe; morgen nog een dagje werken, en dan zie ik er naar uit weer te kunnen genieten van de dagen met m'n moppie.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:07:57 #41
14746 k_i_m
pi_62731850
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:22 schreef sjak het volgende:
Ik herken het wel heel erg hoor Kim. Het is het allemaal net niet... Ik werk hard maar kan in drie dagen niet doen wat mijn collega in 4 dagen doet. Dus helemaal volwaardig kan ik niet meedraaien. Ze zien me wel als volwaardig , dat is het probleem niet. Maar het voelt gewoon anders. "Vroeger" kon ik gewoon even blijven als ik wat extra moest doen, nu moet ik snel snel naar huis. Kinderen halen, eten en de kinderen naar bed. Die uurtjes die ik dan heb zijn best wel gezellig hoor, maar ook wel erg druk. Congressen zijn ook altijd moeilijk te regelen. En inderdaad thuis komt dan weer het huishouden. Wij hebben nu 1 kleine oplossing namelijk een huishoudster Dat scheelt al een stuk. Ik geloof dat de rest van de oplossingen ook wel komen maar ik vind dit echt wel tropenjaren hoor!

Liza, 1 jaar getrouwd Gefeliciteerd!
Dat vind ik fijn (nouja niet voor jou natuurlijk) om te horen. En we hebben een werkster die eens in de twee weken komt, maar die komt de laatste tijd vaker niet dan wel. Dus dat zou ook wel eens voor extra stress kunnen zorgen. Maar "went" het? Of is het gewoon echt doorbikkelen totdat Lilah zelf wat zelfstandiger is, zoals hierboven ook al gezegd werd?

Qua werk heb ik parttime nooit leuk gevonden, ook niet voordat Lilah er was. Precies wat je zegt, andere collega's die wel fulltime werken zijn je altijd een stapje voor. In die twee dagen dat ik niet werk mis ik een hoop informatie en dat vind ik ook rot.
In my life
Why do I smile
pi_62732070
Kim, ik kan me je situatie goed indenken hoor. Het is lastig om ritme te vinden met een kind/baan. Een nieuwe baan of een dag minder werken (mits mogelijk) zou uitkomst bieden, maar dat zou je bij je zelf te raden moeten gaan. Iiig sterkte.

Liza gefeliciteerd Was het niet raar zo zonder jullie hummeltje???

Davinia, jij en oud je bent nog een bambi
Wel vervelend dat je een hele avond voor noppes de deur uit moest. Zonde van je tijd. Geef Eli maar een aai over zijn krullebolletje.

Hier gaat alles lekker, op wat gezondheidsklachtjes na. IJzertekort en dus aan de ferrograd ( )
Zijn hier trouwens nog dames met slijmbeursontsteking (ik heb het in mijn heup en moet binnenkort denk ik maar weer even een spuitje halen ) Maar ik vind het zo naar iedere keer, en het blijft terug komen.
pi_62733294
ik kom hier zomaar even binnenvallen, maar ben zeer pissig en emotioneel en moet even spuien...
Al weken (zo niet maanden) voor de bevalling uitgebreid met V. besproken hoe we de start hier zo ' makkelijk' mogelijk kunnen maken om te voorkomen dat ik misschien weer zo paniekerig en neerslachtig word als na ilse.
Afgesproken; hij zou in kraamw eek blijven werken en daarna zijn verlof over 2wkn uitspreiden op dagen/dagdelen dat ik anders met de 2 meiden thuis ben. Super. Alleen die afsopraak/oplossing geeft me nu in de eerste vermoeiende/hormonale periode rust en maakt dat het gewoon goed gaat nu.
Maar, nu net vraagt hij tussen neus en lippen door of het erg zou zijn als hij na deze week wel weer werkt. Zijn baas had het niet goed begrepen. DUH?! Wie heeft dit dan dus niet goed aangekaart !!!???
Vraagt hij MIJ nu wat te doen? Nou, hij zoekt 't maar uit. Mijn god zeg.
Ik ben nu dus eigenlijk vooral vréselijk pissig omdat ik me niet begrepen voel.
Ik heb gelukkig wel het vertrouwen dat het allemaal wel losloopt hier, het voelt zo anders dan na ilse! Geen groot drama dus als hij inderdaad aan het werk gaat. Het is vooral de teleurstelling en boosheid om feit dat 'onze afspraken' die we onderling gemaakt en besproken hadden niet zijn doorgevoerd.
pi_62734141
Marit ik kan me voorstellen dat je om zoiets boos en teleurgesteld bent, zou ook echt niet blij worden van zoiets
pi_62734862
Marit, dat zou bij mij ook verkeerd schieten hoor...

Gister hier ook een "verbroken afspraak"... lief heeft gister Mirte mee laten genieten van zijn cola-lollie .
Ze is net 1, kind weet helemaal niet wat zoetigheid is, we hadden afgesproken haar voorlopig niet te laten snoepen en dan doet hij dit... "Ja, maar ze zat zo lief te kijken, je had het moeten zien. Ze vond het zo lekker..."
Ik ben er boos om geworden, het zijn maar een paar likjes. Maar kom op zeg...
Reageer ik dan buiten proportie...?
Natuurlijk krijgt ze er heus niks van, maar ze had gewoon net een koekje op en ik vind het gewoon nog helemaal niet nodig dat ze kennis maakt met het concept snoep
  maandag 27 oktober 2008 @ 22:26:33 #46
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62734998
Moeilijk Nijna. Na Luuke had ik waarschijnlijk hetzelfde gereageerd als jij. Nu, bij de 2e weet ik dat ze er niks van overhoud, dat ik mijn principes vaker heb laten varen. Maar dat gevoel, dat iemand jouw ideen ondermijnd, is hartstikke rottig.

En Marit. Soms zou je ze toch!! Bah.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_62735057
Nijna, daar zou ik ook boos om worden ja
omdat je je zelf ook aan die afspraakt houdt, ondanks hoe lief ze kijkt enzo...
Je spreekt dat toch niet voor niets samen af ?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 oktober 2008 @ 22:31:04 #48
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62735162
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:46 schreef marit1978 het volgende:

Ik heb gelukkig wel het vertrouwen dat het allemaal wel losloopt hier, het voelt zo anders dan na ilse! Geen groot drama dus als hij inderdaad aan het werk gaat.
Kortom, er is geen probleem je moet alleen even klagen over het feit dat er blijkbaar een misverstand was met zijn werkgever waardoor hij nu met een kut gevoel aan het werk gaat OF met een kut gevoel thuis blijft omdat hij altijd iemand teleur moet stellen.

Ook fijn... als je zo net voor de tweede keer vader bent geworden.
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:23 schreef Nijna het volgende: ik vind
hij vond.... wat anders.
pi_62735426
Swets, zo is het inderdaad ja
en aangezien ik net voor de 2e keer moeder ben geworden en bij de 1e absoluut geen fijne ervaring heb gehad, ga ik me over mijn gevoel en reaktie nu, nu niet schuldig voelen.
Ik weet alleen hoe klote dit NU voelt, morgen zien we wel weer verder.
pi_62735479
Dank je Swets, maar daar was ik al achter

Ik denk dat Mirte straks een hoop bij papa gedaan gaat krijgen hoor, door alleen maar lief te kijken...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 oktober 2008 @ 22:39:38 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62735530
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:37 schreef marit1978 het volgende:
Swets, zo is het inderdaad ja
en aangezien ik net voor de 2e keer moeder ben geworden en bij de 1e absoluut geen fijne ervaring heb gehad, ga ik me over mijn gevoel en reaktie nu, nu niet schuldig voelen.
Ik weet alleen hoe klote dit NU voelt, morgen zien we wel weer verder.
Tja, want hij heeft er natuurlijk geen gevoel bij.
pi_62735630
dat kan hij kwijt in 'hoe gaat het nu met de vaders'.
pi_62735700
tja, nu wel hoop ik
bij net wat doortastener handelen n.a.v. afspraken was het 'moeten teleurstellen' helemaal niet nodig geweest... wel ?
Was een verlof-aanvraag namelijk niet goedgekeurd, is het duidelijke zaak he ?
Dat is heel wat anders dan er maar vanuit gaan dat het wel gaat zoals idee was... en nu dus inderdaad in tweestrijd zitten. Moet ik die strijd dan maar aangaan?
Nou, nu dus mooi maar even niet.
En nogmaals, morgen weer een dag he?
pi_62735739
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:41 schreef bixister het volgende:
hihi, ik zal hem de link doorsturen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 oktober 2008 @ 22:47:06 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62735868
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:41 schreef bixister het volgende:
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:43 schreef marit1978 het volgende:
tja, nu wel hoop ik
Wat een tering opmerking
quote:
bij net wat doortastener handelen n.a.v. afspraken was het 'moeten teleurstellen' helemaal niet nodig geweest... wel ?
Och, bij mij op mijn werk worden dingen ook voornamelijk mondeling geregeld. Daar ontstaan wel eens misverstanden.... niet?
quote:
Was een verlof-aanvraag namelijk niet goedgekeurd, is het duidelijke zaak he ?
Dat ligt eraan hoe strak die procedure geregeld is. En hee! Wellicht had ie wat anders aan zijn hoofd toen dit geregeld werd. Zoals een hoog zwangere vrouw.
quote:
Dat is heel wat anders dan er maar vanuit gaan dat het wel gaat zoals idee was... en nu dus inderdaad in tweestrijd zitten. Moet ik die strijd dan maar aangaan?
Welke strijd?? Je geeft zelf aan dat het helemaal geen ramp is.
quote:
Nou, nu dus mooi maar even niet.
En nogmaals, morgen weer een dag he?
Ja misschien dat je dan merkt dat je je vriend voor jan lul een nacht lang een tering gevoel gegeven hebt.
pi_62735879
Marit begrijp het wel hoor het gaat namelijk over het principe niet eens zo zeer over of hij wel/niet thuis is.

Lliewella ook voor jou een klinkt als een K-dag.

Kim het gevoel van het op beide plaatsen perfect willen doen ken ik wel, al leef ik er niet (meer) naar.
Enige advies dat ik je kan geven is dat goed genoeg je best doen ook voldoende is.
De was hoeft niet perse vandaag gestreken te worden, dat kan morgen ook bijvoorbeeld.
Stel niet te hoge eisen aan jezelf en neem af en toe ook de tijd voor leuke dingen.
Als die werkster je erbij kan helpen is dat fijn, maar leer zelf ook prioriteiten te stellen van
wat echt belangrijk voor jou en je gezin is.
Is dat die was die meteen vanaf het lijntje gestreken word, of de tijd die je met je kind door brengt?
Hier ligt een was soms 3 dagen voor die gestreken word who cares?, manlief spreekt me er echt nooit op aan hoor die ziet ook wel wat ik allemaal wel doe als ik thuis ben en we gaan nooit naakt over straat
Een baas die zal je wel aanspreken op niet behaalde doelen maar als je goed je best daar doet op de dagen dat je er wel bent zal dat ook geen problemen geven. Ik ben er namelijk nog nooit op aangesproken en werk maar 2 dagen een baas ziet ook echt wel wat je wel doet.
Ik begrijp je dus wel hoor maar ben ook een beetje bang dat dit het soort "stress" is dat we onszelf als moeder opleggen door het allemaal perfect te willen doen in te weinig tijd.
Als ik mijn huis compleet wil poetsen is dat bijna een project van ruim 2 weken als ik dan soms hoor dat anderen dat op 1 dagje doen vraag ik me echt af waar hun kind die dag is of dat dat kindje de hele dag slaapt, want het is mij nooit meer gelukt sinds de geboorte van isa.
Stel jezelf dus haalbare doelen en wees een beetje mild voor jezelf
Goed is goed genoeg!
Mama van Isa en Ties
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 oktober 2008 @ 22:50:01 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62735985
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:47 schreef marlieske het volgende:
Marit begrijp het wel hoor het gaat namelijk over het principe niet eens zo zeer over of hij wel/niet thuis is.
Yep, das het huwelijk.... Een principe kwestie!

Nou ik ga weer naar m'n mannen hok
pi_62736181
goh, je ziet het echt totaal op een andere manier

ik hoop inderdaad dat hij zich hier even rot bij voelt ja
en waarom? omdat ik me nogal niet-serieus-genomen voel in mijn angst. Ik was in de veronderstelling dat we een goede manier gevonden hadden om het handelbaar te maken. Wat blijkt nu ineens, juist in de periode dat die houvast zo belangrijk is? Dat het niet zo geregeld is als ik dacht.
Kan je je echt niet voorstellen hoe ik me daar nu even bij voel ?! Los van de vraag of die emoties reeël zijn of niet? Blijkbaar niet... nu maar hopen dat V. dat zich wel beetje kan voorstellen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 oktober 2008 @ 23:01:09 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62736425
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:55 schreef marit1978 het volgende:
goh, je ziet het echt totaal op een andere manier

ik hoop inderdaad dat hij zich hier even rot bij voelt ja
Ah ja. Dus hij mag jou niet rot laten voelen, maar hij MOET zich rot voelen
quote:
en waarom? omdat ik me nogal niet-serieus-genomen voel in mijn angst. Ik was in de veronderstelling dat we een goede manier gevonden hadden om het handelbaar te maken. Wat blijkt nu ineens, juist in de periode dat die houvast zo belangrijk is? Dat het niet zo geregeld is als ik dacht.
Is het wellicht ook maar 2 tellen bij je opgekomen dat hij de situatie heeft aangekeken en op basis daarvan een keuze heeft gemaakt of sterker nog, alleen een keuze heeft VOORgesteld?

Als dit in mijn situatie had gebeurt, had ik na de bevalling aangekeken hoe het thuis ging. Zou het niet goed gaan had ik bij mijn baas m'n poot stijf gehouden en mijn vrouw er niet eens over vertelt. Had ik gezien dat het thuis GOED ging had ik gevraagd of mijn vrouw het goed vond of ik die week TOCH ging werken... je weet wel. Ongeveer zoals het bij jullie ging....

Van die werkgever moeten jullie een poosje met zijn 4'en vreten he.
quote:
Kan je je echt niet voorstellen hoe ik me daar nu even bij voel ?! Los van de vraag of die emoties reeël zijn of niet? Blijkbaar niet... nu maar hopen dat V. dat zich wel beetje kan voorstellen.
Eisen dat mensen zich voor kunnen stellen dat jij je niet zo prettig voelt, maar zelf geen enkel empathie hebben voor zijn gevoel. Sterker nog, HOPEN dat hij zich kut voelt.

Ik ben werkelijk verbaasd over je rancuneuze houding en je verongelijkte toon terwijl je ALLES onder controle zegt te hebben. Dus puur jankt om het janken en je vent dwars te zitten.
  maandag 27 oktober 2008 @ 23:01:14 #60
190853 RockabeIIa
pi_62736429
Marit, dat zou hier ook zo maar kunnen gebeuren. Mannen... Misschien valt het je man allemaal mee en denkt hij dat hij zijn tijd beter kan gebruiken voor als er echt nood aan de man is ipv nu op dit moment?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 oktober 2008 @ 23:03:55 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62736518
Nou, ik ben weer naar Mars nu.
pi_62736578
Ik vergeet helemaal Liza te feliciteren met haar trouwdag, dus alsnog van harte gefeliciteerd
Mama van Isa en Ties
pi_62736616
slim denk ik
en..scheelt mij tijd om te reageren
pi_62736679
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:01 schreef RockabeIIa het volgende:
Marit, dat zou hier ook zo maar kunnen gebeuren. Mannen... Misschien valt het je man allemaal mee en denkt hij dat hij zijn tijd beter kan gebruiken voor als er echt nood aan de man is ipv nu op dit moment?
ja..wie weet
zou ook best slim zijn. Maar, waarom benoemt hij dat dan niet gewoon zo?
tja, omdat het een vent is lijkt me.
pi_62743388
edit: laat maar eigenlijk

[ Bericht 57% gewijzigd door owlet op 28-10-2008 10:14:08 ]
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:44:29 #66
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62744280
Liza proficiat

En verder succes met fik heir je vent compleet af.. wees goddomme blij dat je em nog hebt dan over zulke futiliteiten lopen zeiken

en nee dat is niet bedoeld als kijk mij zielig doen... maar ik sta hier echt verbaasd van.. het gaat toch goed met je.. dat je ervan baalt ja kan ik begrijpen marit.. maar ipv trots te zijn dat het met jou nu wel goed gaat.. met je meiden goed gaat.. ga je lopen afgeven op je man die het heus allemaal het beste bedoeld.. joh hij heeft een foutje gemaakt.. so what iedereen maakt foutjes.. jij even goed.. om er zo over door te blijven gaan onzin..

en nijna.. ik snap wel dat je teleurgesteld bent.. maar soms zijn afspraken zeker over zoiets futiels er om gebroken te worden.. om er nu heel boos over te worden heeft weinig zin. Hij is de papa en heeft ook zeggenschap over jullie meisje.

Een huwelijk/relatie is compromissen sluiten geven en nemen is niet altijd makkelijk maar als je over zulke dingen al gaat mieren, hoe reageer je dan bij " grotere" dingen ? af en toe eens slikken en weer doorgaan is echt niet jezelf aan de kant schuiven of je gehele principes laten varen.

[ Bericht 68% gewijzigd door _evenstar_ op 28-10-2008 10:50:22 ]
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:45:17 #67
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62744304
Oh en nog even zij die gisteren met bruikbare tips aan kwamen heb goed geslapen.. denk dat ook het durven uitspreken van angst al veel geholpen heeft
pi_62744382
Evenstar
pi_62744616
Dat is mooi evenstar.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:15:51 #70
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62747233
Evenstar, dat vind ik nou echt super om te horen.

Kim, ik herken veel in je gevoelens tussen de tweestrijd thuis/werk. Ik lees ook dat je (nog) niet in oplossing denkt (hahahaha, hoor mij lekker wijs zijn). Over je werk schrijf je dat je tot februari daar zit. Dat zou ik dan dus ook 'uitzingen' en tot die tijd proberen om het werk wat je naar jouw tevredenheid uit te voeren. Dingen blijven liggen, dat merkte ik in de tijd dat ik voor een baas werkte ook. Maar, door duidelijker aan te geven waar mijn grenzen lagen, kwamen we er achter dat het inderdaad niet mogelijk is om het werk van 5 dagen in 3 te proppen. Dat je een stuk communicatie mist, herken ik ook, misschien is het handig als ze ook eens wat dingen op de dagen dat je er niet bent door kunnen mailen.

Over thuis... eerst over het huishouden. Nee, je kunt het niet allemaal perfect voor elkaar hebben. Bij mij heeft het enomr geholpen om te zorgen dat het opgeruimd is. Veel laadjes, kastje en vakjes. En daarnaast inderdaad ook een schoonmaakhulp. Nu even niet vanwege een ziekhuisopname en dat zorgde dus meteen weer voor de bekende poetsstress op zondag. Maar ook daar begin ik steeds meer grip op te krijgen. Het verschil in schoonmaken tussen mannen en vrouwen is gewoon een feit. Ze zien dingen anders en vinden andere dingen ook belangrijker. Ik had aangegeven zondag dat er gezogen en gedweild moest worden, manlief is de keuken gaan schrobben. Ook niet onbelangrijk, maar was voor mijn (ja, voor hem dus niet) prio 100 en niet prio 1. Maar goed. Nu hb ik gisteren gezogen en gewdeild en hebben we niet alleen een schone vloer, maar ook weer een keuken die spik en span is. Op het moment zelf ergerde ik me eraan, maar heb ook geleerd dat het niet helpt. Dat ik blij moet zijn met wat er wel gedaan wordt en dat dit iets anders is dan wat ik in eerste instantie voor ogen had....tja, dat hoort er bij.

Qua opvang en de manier van opvoeden en verzorgen verschilt iedereen wel van mening. Maar, ik denk wel dat je het moet bespreken. EN als deze situatie van zorgen voor jullie kleintje je niet bevalt ook kijken wat de mogelijkheden zijn. Is een thuisoppas mogelijk of evt. een andere optie. Sta open voor de mening van je ega, ook hij heeft het beste voor met jullie spruit.

@Nijna, Ja ik kan het me voorstellen dat je er boos om werd, maar je hebt ook duidelijk daarna aangegeven waarom jij het niet wilt. Ik denk dat je daar heel duidelijk in was en als het iets is wat jullie allebei ook vinden dan zal het voorlopig niet meer gebeuren.

@Liza, gefeliciteerd. Heerlijk zo even een verwenweekend.

@Swets, dankjewel. Je hebt me weer wat verder laten kijken dan ik deed. Door jouw reacties zie ik ook dat ik soms te vaak nog denk... 'en als ik het zo wil, dan moet het zo, want dat is het beste' Terwijl dat helemaal niet altijd zo hoeft te zijn.

En hier gaat het heerlijk. Mijn meiden heerlijk om bij me te hebben en ik merk meer en meer dat ik zelf de afgelopen periode de boel heb lopen saboteren. Nu de knop leterlijk om is kan ik ook weer meer positief denken en dat zorgt ook thuis voor een meer ontspannen sfeer. Alhowel ik vanochtend wel even uit mijn slof schoot toen fleur d'r hele kledingkast aan het uitmesten was op zoek nar een broek die beneden lag....
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:35:40 #71
108648 cattie
lieve moeder
pi_62747851
Ik wil even kwijt dat ik het grotendeels eens ben met Swets. Als het nu goed met je gaat, Marit, dan is het toch geen probleem? Als het niet goed zou gaan en je man zou het voorstellen, dan kan ik me voorstellen dat je niet blij bent. Van te voren hebben jullie de situatie ingeschat en nu blijkt het mee te vallen, fijn, dan kan je man zijn werk toch ook aanpassen als dat zo uit komt?

Nijna, aan de ene kant snap ik je wel, maar je man is de vader van je kind en maakt ook eigen beslissingen daarover. Dat zullen niet altijd beslissingen zijn waar jij achter staat, maar dat zal andersom ook wel gebeuren. En een paar likjes van een lollie zou mij geen ruzie waard zijn.

In mijn ogen zijn vader en moeder gelijk in de opvoeding van hun kind. Ik heb het idee dat sommige moeders hier de vaders te weinig ruimte geven om vader te zijn.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:37:13 #72
14746 k_i_m
pi_62747878
Fijn dat je goed geslapen hebt evenstar. Slaap is echt heel belangrijk, zeker als je al extra op jezelf moet letten!

Chacama, ik ben geen superhuisvrouw en ik verwacht dan ook niet dat mijn huis spik en span is. Af en toe zie ik een vlok stof opwaaien uit een hoekje en dan bedenk ik me ineens dat het al een week geleden is dat ik daar voor het laatst gestofzuigd heb. Maar het feit dat ik het niet onder controle heb zit me gewoon dwars. Als ik klaar ben met werken is het gelijk zovéél wat weer gedaan moet worden.

En ik heb gewoon niet genoeg tijd om elke keer een beetje te doen, ik moet toch wel stevig doorwerken. Want in het weekend willen we ook wel even weg, of iets doen. Eigenlijk zoek ik gewoon huismanagement tips denk ik .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:53:55 #73
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62748411
Kim, ik ben altijd een enorme poetsdoos geweest (meegekregen van huis uit) maar na de geboorte van mijn oudste kwam ik echt handen en tijd te kort om alles nog dagelijks spik en span er uit te laten zien. Inmiddels heb ik er 2 en studeer ik naast mijn werk ook nog eens. Mijn man is godzijdank niet meer werkzaam bij defensie dus sta ik niet alleen wat betreft huishouden en opvoeding. Maar hij werkt wel wisseldiensten en soms leven we beetje langs elkaar heen op dagen dat ik moet werken en hij na een lange nacht ligt te slapen. Van huishouden komt er dan ook weinig. De strijk ligt er soms een halve week voor iemand er aan begint en soms maken we een snelle hap klaar in plaats van uitgebreid te staan koken. Ik geniet liever een uurtje van mijn kinderen dan dat ik de was sta weg te strijken of dat ik me druk maak over dat beetje stof boven op de kast. En wat werk betreft net na de geboorte van Morgaine ging ik 3 dagen werken ipv 5 en de andere 2 dagen bleef de uitzendkracht in dienst van mijn werkgever. Ik liet dingen liggen die zij moest doen om een aantal dagen later er achter te komen dat het niet gedaan was. Ik heb mijn werkgever gezegt dat er wat moest gebeuren of ik ging er wat aan doen. Ik had een duo baan maar was in mijn uppie het werk voor 2 aan het doen. Inmiddels werkt zij al lang niet meer hier en ik nog steeds. En nu kan ik het prima in 3 dagen tijd voor elkaar krijgen, er is dan ook geen ene *********piep****** te doen hier sinds de vorige reorganisatie.
pi_62748473
Goede punten, Cattie! Elke keer als ik zo'n probleem zie dan komt het op me over als een gebrek aan vertrouwen in elkaar. Gebrek aan vertrouwen dat "hij" het niet doet om je te pesten. Gebrek aan vertrouwen in hoe hij met de kinderen om gaat. Als je elkaar op die punten niet vertrouwt dan zit er toch iets niet goed?

Marit, hij gaf toch gewoon een opening tot overleg? Hij stelt wat voor, jij reageert er op. En dan kom je samen wel tot een oplossing. Bijvoorbeeld doordat hij toch meer vrij regelt op zijn werk. Of doordat jij het toch niet zo'n probleem vind om thuis te zijn.
Blijkbaar was er een onvoorziene situatie (het regelen op zijn werk lukte niet zoals gepland), dan zou het toch raar zijn als hij dat maar in zijn eentje zonder met jou te overleggen op moet lossen?
Geven en nemen, lijkt me niet zo heel moeilijk
pi_62748559
Oh en over vaste slaaptijden bij grootouders handhaven etc... Op de creche doet Nathan nog maar 1 grote slaap van half 1 tot half 3 en thuis probeer ik me daar ook aan te houden maar soms is hij zo moe dat ik hem toch nog een keertje extra op bed leg. Geen man overboord. De ene dag hebben ze minder slaap nodig dan de andere omdat ze bijv de nacht goed hebben geslapen. Maar voor je eigen gemoedsrust kan je natuurlijk duidelijke afspraken maken met partner en grootouders. Hier hadden we enige tijd geleden gevraagd of mijn moeder even op wou passen 's avonds want er was iets waar we heen moesten (geen idee meer wat). Toen we terug kwamen zat mijn moeder met Nathan op schoot. Op de vraag wat die nog wakker deed zei ze dat hij zo zielig was want hij huilde in bed. Had ik hem voor de kat zijn viool in bed gedaan. Mijn moeder vind je kind laten huilen zielig en dan haalt ze ze maar uit bed. Als er nou iets aan de hand is okay maar hij weet inmiddels wel goed dat als ik nu ga huilen ik aandacht krijg van die en die, en van die niet. Uitspelen heet dat geloof ik.
pi_62748667
ik kan me wel voorstellen dat het je koud op je dak valt als je iets afgesproken hebt en dat dat dan heel anders gaat hoor. en hoe iemand dan hier reageert hoeft nog niet te zijn hoe het irl afgehandeld wordt

wat betreft huishouden: de kunst is om de boel de boel te laten denk ik
zolang wij mensjes hier schoon zijn en schone kleren aanhebben en met goed fatsoen alles kunnen gebruiken vind ik het allemaal wel best. lekker boeie dat er stof op de tv ligt
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:06:02 #78
14746 k_i_m
pi_62748711
Ja, dat begint hier nu ook een beetje te komen. Ik loop rustig nog drie keer terug om de speen terug te stoppen als er wat gemopper van boven komt. Maar mijn wederhelft is er na één keer lopen al klaar mee en constateert dat ze niet wil slapen.

En soms wil ze inderdaad ook nog niet slapen, dat is niet zo erg. Maar als je dat een paar dagen achter elkaar hebt, zit er ineens een mopperkind op de bank. En dat terwijl ze ons zonnetje in huis is .
In my life
Why do I smile
pi_62748733
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:04 schreef simmu het volgende:
ik kan me wel voorstellen dat het je koud op je dak valt als je iets afgesproken hebt en dat dat dan heel anders gaat hoor. en hoe iemand dan hier reageert hoeft nog niet te zijn hoe het irl afgehandeld wordt
Absoluut. Maar op een forum "weet" je alleen wat je leest he
pi_62748794
Toen J. ineens moest gaan werken toen Anna 5 dagen oud was, was ik behoorlijk overstuur. Ik vond dat echt erg, hij had vakantie opgenomen en daar had ik gerekend en dan was hij er ineens niet.
Verder vind ik dat hij het meestal beter aanpakt dan ik, want ik twijfel vaak over wat ik moet doen of zeggen of vinden. Dan weet ik verstandelijk wel wat het beste is, en dat doe ik ook, maar geestelijk heb ik daar moeite mee. (ben ik wel een goede moeder, is dat niet stom, vind ze me dan nog wel een leuke mama, is het niet zielig)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:17:30 #81
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62749027
Hmmm, ben ik nu de enige die denkt dat er meer achter de ruzie tussen marit en maritman zit? ze beschrijft bepaalde angsten over hoe het zal gaan, wie zegt niet dat dit gewoon een druppel is, waarna er (hormonaal) geventileerd moest worden.

hiermee wil ik niet zeggen dat pasbevallen vrouwen alles maar moeten mogen maken (krom nederlands, sorry), maar van beide kanten kan dan een beetje meegewaaid worden. er kringelt veel meer rond bij de vrouw in dr kop, er komt iets kleins voorbij en de bom barst.
goed maken, zand erover, even goede vrienden verder.

of zie ik het nou allemaal te simpel?

verder, evenstar
fijn dat bepaalde tips hier je echt hebben geholpen!

en vwb grootouders: lijkt me een kwestie van goede afspraken maken.
in principe gaat X om 12u naar bed, behalve als we zeggen dat ze heel laat wakker is geworden en dan geven we aan hoe laat ze dan wel naar bed moet. of als hij/zij een kwartier (halfuur?) lang blijft krijsen, ondanks speen/whatever, dan plan B.
Dat is toch prima te regelen?

Maar ja afspraken met grootouders/oppassen is een onderwerp an sich
pi_62749164
Ik denk niet dat je het te simpel ziet, Davinia. Als Marit (of wie dan ook) het zo ervaart dan is het dus wel een probleem. Of het terecht is of niet is een tweede, maar er zit dan iets niet lekker en dat moet opgelost worden.
Alleen heb ik mijn vraagtekens bij de manier waarop
pi_62749291
Djeez zat 1,5 maand in de ziektewet. Toen heeft hij Kim dus veel meegemaakt. Hij zei tegen mij dat hij nu beter snapt dat het soms wel zwaar is. Vond ik wel fijn te horen.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:31:50 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_62749521
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:44 schreef _evenstar_ het volgende:
Liza proficiat

En verder succes met fik heir je vent compleet af.. wees goddomme blij dat je em nog hebt dan over zulke futiliteiten lopen zeiken
Hoe erg ik je ook snap vind ik dit toch een nare opmerking, sorry

Ik heb aanstaande dinsdag een sollicitatiegesprek
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62749726
Ik herken veel van Marit haar reactie in mezelf. Ik ben het eigenlijk volledig eens met Swets, maar weet dat ik het zelf ook veel te vaak doe, 'zeiken' om iets wat bijna nergens over gaat, gewoon om het zeiken of omdat ik me rot voel, terwijl m'n vent zijn best doet om alles 'goed' te doen. Zo'n scheeflopende afspraak kan hier net zo'n reactie geven als de reactie die Marit geeft.
Gelukkig weten manlief en ik dat beiden en dat helpt met relativeren. Ik doe mijn best om wat losser te zijn en manlief doet gewoon zijn ding zoals altijd Zo gaat het goed gelukkig!

Evenstar Fijn dat je lekker geslapen hebt!

Succes Troel!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62749991
Succes Troel!
pi_62750433
Evenstar

pfff jemig wat een mars/ venus geneuzel hier

Iig wou ik ff melden dat hier het 1 en ander lijkt te werken wat is het toch heerijk om werkende darmen te hebben! Koppie is ook rustiger aan het worden, wel emotioneler, maar hey dat moet er ook uit.

Wat ik heel tof vond was dat gister een moeder opbelde wat Djulian nou wel en niet mag hebben hebben ivm uitdelen morgen, super vond ik dat. En vanmorgen was er school ontbijt en elke klas had ei, maar niet groep 1/2 omdat Djulian allergisch is. Super van de juf!
pi_62751065
goed te horen dat het iets beter gaat Anitra.
Zo had ik laatst een moeder die mij op het schoolplein aansprak omdat ze had begrepen dat Morgaine een voedselallergie heeft en wou weten wat voor precies zodat ze daar ook met uitdelen rekening mee kon houden.
pi_62751479
Super dat er zo goed rekening mee gehouden wordt. Helaas heb ik bij het kdv wel 3x moeten vertellen dat Jen geen soepstengel mag daar. Ze bleef er steeds op reageren.... Na een keertje boos worden hadden ze eindelijk door dat ik het echt meen.
pi_62752236
Ticootje op de PSZ was het hier ook iedere keer raak, daarom ben ik zo blij dat het op school nu wel goed gaat. Idd een keertje heel boos worden wil wel eens helpen
Faja fijn dat ze het vragen voor de zekerheid!
pi_62752274
Volgende week vrijdag heb ik een oudergesprek. Misschien dat ik dan ook nog eens heel duidelijk maak dat ik echt denk dat ze te weinig doen om haar te laten slapen.
pi_62757160
Ticootje, waar baseer je dat dan op ? Ik krijg het idee dat Jen thuis ook niet altijd even een goede slaapster is. Of gaat het thuis nu beter ?
  † In Memoriam † dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:26:53 #93
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_62758527
Anitra, wat ontzettend fijn om te lezen dat er weer wat regelmaat (in de darmen) en rust (in je hoofd) is! En dat er zo positief wordt meegedacht over Djulian's allergie.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_62758839
Kp thuis gaat het tegenwoordig erg goed.
pi_62759466
Dat is in ieder geval helemaal top !

Popples, hoe is het met je ?
pi_62778443
Wat een man vs vrouw discussie weer.. Mannen reageren te makkelijk, vrouwen te moeilijk.. Gewoon een mooie tussenweg zoeken..

Hier gaat het lekker! Er lijkt een nieuwe afstudeeropdracht aan te komen. Alleen nog even wat dingetjes regelen qua parttime afstuderen, en een definitieve opdracht beschrijven.
Van de gemeente krijg ik geld voor de kinderopvang. Ze betalen 1/6e deel. Nu de kinderopvang nog even regelen. Er staat voor dinsdag een afspraak bij een opvang hier in de buurt. Nog 2 mailtjes onderweg naar andere KDV-en in de wijk. En als ik daar niet snel genoeg terecht kan, dan heeft de gemeente plaatsen gereserveerd voor mensen uit de "doelgroep"(<=ikke dus) bij een KDV 5 minuutjes extra fietsen.
Dus dat gaat hier helemaal goedkomen

En nu mijn zingende jochie uit bed plukken.. Vanochtend brulde hij nog, toen hij met mij naar beneden moest ipv met papa, maar hij deelt nog wel steeds zijn koekje met me
  woensdag 29 oktober 2008 @ 12:05:10 #97
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_62778593
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:37 schreef Fuente het volgende:
Ik herken veel van Marit haar reactie in mezelf. Ik ben het eigenlijk volledig eens met Swets, maar weet dat ik het zelf ook veel te vaak doe, 'zeiken' om iets wat bijna nergens over gaat, gewoon om het zeiken of omdat ik me rot voel, terwijl m'n vent zijn best doet om alles 'goed' te doen. Zo'n scheeflopende afspraak kan hier net zo'n reactie geven als de reactie die Marit geeft.
Gelukkig weten manlief en ik dat beiden en dat helpt met relativeren. Ik doe mijn best om wat losser te zijn en manlief doet gewoon zijn ding zoals altijd Zo gaat het goed gelukkig!
Hier idem dito. Inmiddels weet ik ook zelf wanneer ik in zo'n bui ben en lukt het me steeds vaker om m'n mond te houden tot ik wel fatsoenlijk kan reageren.

Troel succes volgende week

Anitra, wat fijn dat je dieet lijkt aan te slaan.

En ik weet gewoon niet hoe het met me gaat. Ik hou van m'n kleine meisje, maar het is zo frustrerend dat ze zo weinig zelf drinkt en ik dus het grootste deel van de tijd dat ze wakker is met iets ongezelligs bezig moet zijn (drinken erin proberen te krijgen terwijl dat absoluut niet wil, medicijnen geven die ze vies vindt). Het helpt allemaal niet echt om me goed aan d'r te hechten, want de momentjes dat ik echt van Isis kan genieten zijn vrij schaars. En dat is dan nog afgezien van alle onzekerheid over de toekomst
Vrijdag kinderarts, hopelijk heeft die een oplossing of in elk geval een plan om een oplossing te vinden, want dit ga ik geen maanden volhouden.
pi_62778913
jojo frustrerend allemaal.
pi_62779783
Jojo, dat dat frustrerend werkt kan ik volledig begrijpen. Wat rot dat het begin zo moeilijk is! Heeft Isis geen sonde meer? Is het mogelijk dat iemand het een ochtend of middag van je overneemt, zodat je even iets voor jezelf kan doen, dat je er even uit bent?
Sterkte, het lijkt me echt moeilijk
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62780491
Ow jojo dat lijkt me idd rot, weinig tijd om van elkaar te genieten omdat het drinken zo lastig gaat Ik hoop dat de kinderarts een oplossing voor jullie heeft!

Deepfreeze, klinkt goed allemaal

Hier een mama die zich beter voelt als nooit tevoren. Ik zit zoveel beter in mijn vel sinds de zwangerschap en daarna de komst van Dana. Natuurlijk ben ik helemaal gek op mijn meisje en dat helpt natuurlijk enorm...maar ook gewoon mijn "eigen deel" voelt zoveel lekkerder. snapt iemand wat ik bedoel of praat ik weer wartaal

ow en volgende week heb ik een sollicitatie gesprek bij een bedrijf dat meer in de buurt ligt en hopenlijk ook meer bij me past
pi_62782576
Marit, ik herken het ook wel hoor, ik kan ook weleens helemaal uit mijn vel springen om niets, en dan later denken: oh ja, dat was ook niet zo aardig.....
Maar ik denk dat jouw probleem meer ligt in het feit dat je bang bent dat het toch weer misgaat, en dat je er dan ineens alleen voor staat met 2 meiden.

En wat dat papa's en dochters gebeuren....ik denk dat de mama's toch wel vaak als een soort van haviken op hun kind zitten, en dat de papa's dan te weinig ruimte krijgen.
Zo was het hier in ieder geval wel.
Nu dat Meike's papa wat meer aandacht aan Meike kan en mag besteden is hun band ook veel sterker geworden, en geniet ik er zo van om te zien hoe ze samen bezig zijn.

BlaBla, succes met de sollicitatie, en super dat het allemaal zo lekker gaat!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_62783317
Bla, wat fijn dat je je zo goed voelt En veel succes volgende week bij je sollicitatiegesprek!

Karin, Sara is juist echt een papa's kindje. Ze is ook wel gek op mij, maar nog gekker op papa. Ik vind het niet erg verder, vind het ook wel heel mooi om te zien.
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 29 oktober 2008 @ 15:33:02 #103
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62784223
Bla en Troel veel succes met de sollicitaties!
Bla, ik snap het niet helemaal, maar het klinkt goed, das het belangrijkst

Jojo, ik weet niet wat te zeggen
pi_62785236
Troel en blabla succes met de sollicitaties!
pi_62802222
Zo, ik ben heel fris, want Leander heeft schokkend lang geslapen.

Eén minpuntje: ik heb gisteren mijn elleboog gekneusd (gestoten tegen de kast) en dat deed toch wel erg veel pijn. Even naar de HA geweest; Bloeduitstorting in het gewricht die de zenuw platdrukt. Het ergste moet binnen een paar dagen overgaan als de ergste zwelling weg is, maar nu doen sommige bewegingen bizar veel pijn en voelen mijn pink en ringvinger raar/doof aan.
Resultaat: ik kan Leander maar met één arm tillen en dergelijke. Zo onhandig! Gelukkig is TARA vanmiddag en vanavond thuis!
pi_62802426
Feecell, auw .
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:49:31 #107
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_62803820
Wat fijn dat je je zo goed voelt Bla

Freecell, dat klinkt pijnlijk En ook onhandig inderdaad. Mazzel dat Tara er een groot deel van de dag kan zijn.

Hier was gisterenmiddag en avond niet veel beter dan ik me 's ochtends al voelde. Isis dronk voor geen meter en rond vijven werd ik ook nog gebeld dat Finn op het kdv was gevallen en naar de huisartsenpost moet om gehecht te worden. Omdat ie wat dizzy was en doodmoe, was m'n schoonmoeder gekomen om hem met de auto op te pikken en thuis te brengen (O+ was met de fiets). Die wilde ook wel graag eens de fles geven en deed vervolgens heel triomfantelijk toen Isis hem bij haar wel helemaal opdronk. Ik kon d'r echt wel schieten en ben ook niet heel aardig geweest. Gelukkig was ik niet de enige die het geen leuke opmerking vond, ze kreeg ook al commentaar van m'n zwager (ja, het was zoete inval, die zouden ook toevallig gisteren langskomen). Ik weet dat ze het goed bedoelt, maar ik kon het echt niet hebben (ze wist ook al dat het een rotdag was geweest) en ze lijkt niet te begrijpen dat we af en toe ook even ongegeneerd in de put willen zitten in deze situatie. Daar komen we ook wel weer uit, maar op sommige momenten moet ze gewoon even d'r mond houden.
Maar verder ben ik heel blij met d'r hoor

Verder vandaag de crematie van m'n opa Hoewel ik blij ben voor hem (hij wilde al tijden niet meer en z'n lichaam was op), toch een verdrietige dag.
pi_62803988
Oeh freecell dat klinkt erg pijnlijk. Gelukkig sta je er vandaag niet alleen voor. Beterschap!

Pfff Jojo kan me voorstellen dat zo'n opmerking op dat moment gewoon echt even verkeerd kan vallen hoor. En het is heel logisch dat je soms ook gewoon even niet blij bent. Waarom zou dat niet mogen?

Ik kan er zelf heel slecht tegen als Linde bij ons gillend op de grond ligt omdat ze iets niet mag en mijn moeder dan zegt: Nou bij ons doet ze dat nooit hoor Net zoals dat ze bij mijn ouders nooit aan de tv zit, niks van tafel pakt, altijd doorslaapt en natuurlijk altijd keurig haar bord leeg eet Voordeel is wel dat ik nooit zo op hoef te letten als we bij mijn ouders zijn want mijn voorbeeldige dochter doet daar toch nooooooit iets dat niet mag
pi_62804074
Bla en troel, succes met jullie solicitaties!

Freecell, dat klinkt pijnlijk. Fijn dat tara vanmiddag thuis is. 2 handjes zijn zo handig

Jojo, Wat een lastige start zo.. Hopelijk krijgt isis het flesje drinken snel goed door, en wordt het wat rustiger voor jullie!
En veel sterkte vandaag
pi_62804173
Freecell, au! Wel fijn dat je zo lekker geslapen hebt

Jojo, gewoon een dikke
Sara
Merel
Ukje
pi_62804264
Ai Jojo wat een akelige dag was dat.
Hoe is het nu met Finn?
Want die heeft vast een beste smak gemaakt dan, als het gehecht moest worden.
Wat ontzettend rot dat Isis nog niet goed drinkt. Als ze dat nou maar doorhad, dan was de rest ook wat makkelijker. Sterkte met de hele situatie
pi_62805591
thnx dames

Jojo, sterkte vandaag met deze verdrietige dag
En ik kan me heel goed voorstellen dat het alles behalve fijn is als iemand zo triomfantelijk gaat lopen doen als t drinken bij haar toevallig wel goed gaat....soms denken mensen niet helemaal goed na over wat ze met hun gedrag doen voor iemand ander's gevoel
beterschap voor Finn!

Freecel ..auw! hoop t t snel minder pijn doet
  donderdag 30 oktober 2008 @ 11:14:03 #113
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_62805805
Jojo een dikke knuffel voor jullie allevier...

Hier gaat het even wat minder goed met mijzelf. Vrijdagavond ben ik opgenomen met een waarschijnlijke gedachte blindedarmonsteking maar het bleek zaterdagavond een sterk vergrote rechtereierstokontsteking te zijn.

Mijn rechtereierstok is 2 keer zo groot als de linker en zorgt/de voor een mesjespijn rechtsonderin mijn buik dus ja de 1e gedachte was mijn blinde darm maar toch niet en eer we dus via de ehbo op de gyn. afdeling lagen waar alleen maar dames lagen te bevallen en het dus echt overbevolkt was duurde het tot zaterdagavond eer ik een echo kreeg die dus zag wat er mis was. Alleen had ik al vanaf vrijdagavond niets mogen eten en drinken en daarna dus 20.00 de andere avond kreeg ik eindelijk wat.

Wat ik wel vervelend vond dat ik dus nog moest verhuizen van ziekenhuis en daarna dus naar de afd. gyn gebracht werd en terecht kwam op de verloskamer waar Kaith geboren is omdat er geen bedden meer waren. Terwijl ik zoiets had van gelukkig hoef ik daar nooit meer naar binnen en van de zoveel kamers kwam ik dus daar te liggen. Als het zou veranderen moest ik weer bellen en ben met een ab kuur en een afspraak voor volgende week dinsdag en een controle-afspraak voor de 25e zondag naar huis gestuurd en sinds gisteren zijn echt de sluizen opengegaan terwijl ik net voor het eerst ongesteld was geweest dus weer aan het bellen geweest en als de pijn niet erger word dan wachten we het nog even af maar ik voel het gewoon lopen en het is een kraamverband per 2 uur ongeveer dus ik twijfel heel erg of ik niet eerder zou gaan bellen vandaag dan dat ik het even laat wachten.

Sorry voor deze inval...

Maar lig nu lekker in mijn bedje met de laptop en de kindjes zijn bij oma dus dat is wel fijn voor nu even. Ga nu weer even bijlezen want dat is een beetje bij ingeschoten de laatste dagen.
pi_62806996
pff Mibos, wat een weekend. Je zult je ook wel duf voelen als je zoveel bloed verliest?
Als je echt twijfelt zou ik toch gewoon even bellen. Liever een keer teveel, dan een keer telaat
iig heel veel beterschap toegewenst!
pi_62808019
Jojo .

Mibos, heftig . Bij twijfel toch maar eerder bellen hoor. Knap maar gauw weer op.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 12:56:11 #116
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62808510
Jojo

MIbos, doe het rustig aan. Fijn dat je kindjes even opgevangen worden zodat jij kan liggen. En inderdaad bij twijfel bellen.

Hier gaat het op zich best goed. Ik sta nog steeds achter mijn beslissing en merk ook dat nu we de kerst aan het inrichten zijn - ja, nu al - ik steeds meer plezier krijg in het hele winkel gebeuren. Heb hulp van een vriend en dat scheelt ook al aanzienlijk. Dat is denk ik zelf ook een struikelblok voor me. Ik heb mensen om me heen om gemotiveerd te blijven. Nu wist ik dat al langer, maar het echte besef is ook wel prettig. En ik moet van mezelf meer lijstjes gaan maken en d'r ook echt mee werken. Soms staan er dingen op die ik niet leuk vind, maar ook die moeten gebeuren en als je ze dan gedaan hebt, dan ben ik ook weer blij dat het ook echt gedaan is.

Morgen naar de tandarts. Eindelijk dat gat in mijn kies dicht. Die zeurende pijn weg, zal ook wel schelen. En dan weer lekker aan de slag. Alle ballen staan al, nu de verlichting nog en dan nog wat verdere aankleding... en plek zoeken voor dingen waar eigenlijk geen plek voor is...dat is nog altijd de grootste uitdaging in dit pand.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:00:29 #117
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62808625
Chaca, hoe is het met je hoofd? Fijn te lezen dat het werken in de winkel je nu beter afgaat.

Jojo, ik word een beetje verdrietig van je posts. Dat het je moeite kost je te hechten aan isis. Hou je jezelf goed in de gaten? Sterkte bij de begrafenis. Het is ook wel veel allemaal wat jullie voorje kiezen krijgen zeg.

Mibo, het zit jou niet mee met je lijf he? Veel beterschap gewenst. En ik ben het met Nijna eens, als je het vloeien niet vertrouwt (en 'de sluizen open' klinkt in mijn oren niet echt vertrouwenwekkend...) gewoon nog eens bellen! Jóuw lijf!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_62809406
JoJo neem de tijd voor je zelf, als je je nog beroerder gaat voelen van mensen die het ondanks dat ze het goed bedoelen allerlei opmerkingen maken waardoor jij je alleen maar ellendiger voelt doe dan lekker de deur op slot en de telefoon uit. Laat iemand even op je zoon passen en ga eens samen met je dochter (als je een bad hebt bijv) even lekker in bad. Probeer met massage olie haar lichaam lekker in te smeren en van dit soort kleine momentjes te genieten. Even niet bezig hoeven zijn met alleen maar die flesvoeding er in krijgen maar gewoon even van de andere kleine dingen genieten. Ga met der op de bank hangen en leg haar op je borst, even samen rusten. Ik vind het heel erg voor je dat je niet kan genieten omdat je zo druk maakt om alles wat er bij komt kijken

Deze moeder voelt zich net een jojo. Niet zoals JoJo hoor maar letterlijk een jojo. Ene moment geniet ik echt van mijn studie, mijn kinderen, mijn vent en alles gaat goed en andere moment heb ik zo te doen met vrienden die het moeilijk hebben en voel ik me rot. Loop me suf te denken hoe ik het dan voor hen ook beter kan maken. Goede vriendin heeft met 6 weken een miskraam gehad en ik was de enige (en der vriend) die wist dat ze zwanger was en nou dus de enige die het verdriet deelt. Een vriend van mij, zijn ex is er met hun kind van net een jaar vandoor gegaan naar Afrika. Dat waar we bang voor waren is ook echt gebeurd en nou moet hij dus wachten tot ze contact opneemt of ze in NL is en anders aangifte gaan doen van ontvoering. Hij zag de relatie niet meer zitten en dan heb je zo een labiele ex die er met kind vandoor gaat. Daar naast heb ik dan wel weer ontzettend veel voldoening van mijn fotograferen, ik geniet er echt van en helemaal als iets lukt. Nathan is een engeltje en zo ontzettend lief, Morgaine is een kleine lieve bijdehandte tante die de hele dag zingt, springt en tekent.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:42:06 #119
219033 Mibos2
pi_62809827
Thanks allemaal en ben inderdaad net maar even in de telefoon gekropen en nu moet ik morgen al terugkomen ipv dinsdagmiddag a.s. Dan willen ze me even houden om te kijken hoe het verloop is dus dan mag ik als het meezit zaterdagmorgen weer terug naar huis en ik denk dat dat ook beter is want ik ben echt zo gaar als boter zeg maar. Als ik ga staan sta ik te draaien dus dat is best lastig. Maar het was nu doordat ik ben gaan vloeien wel duidelijk dat het niet mijn blinde darm is want dat krijg je daar niet door en ik heb ook nog steeds geen koorts of misselijkheid wat daar wel bij hoort.

Jojo wat Faja zegt daar heeft ze een punt... Knuf voor jou!

Chaca wat fijn dat je het allemaal weer positief inziet.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:42:47 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62809850
Jojo, ik weet even niets meer te zeggen dan Het is (af en toe) ook gewoon heel rot natuurlijk.

freecell, hoe is het nu met je arm?

Mibos, wat kl*te zeg... al weer iets mis met je lijf...
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:00:00 #121
219033 Mibos2
pi_62810390
BE dit is het laatste voorlopig heb ik nu gezegd. PUNT UIT EN NIET LUISTERT VANDAAG NAAR ANDERE OPTIE'S...

Met de EDS gaat het overigens heel goed. Ik doe sinds een week Tai Chi Tao ipv Tai Chi omdat de Tao versie een zachtere vorm is. Samen met mijn zusje is het dus een soort van spiertherapie voor ons en mijn zusje is nu doorverwezen naar een revalidatiecentrum voor een pijnvrijere versie van de EDS te creeren en dat ze hopelijk wat langer dan 100m zou kunnen lopen. Of haar zover op de been krijgen dat ze met een meetrapfiets weer zelf wat mobieler wordt. Ze kan wel fietsen maar kan niet zelf haar fiets pakken en als ze al fietst dan kan ze een week niets. Ik heb gelukkig niet de pijnversie van EDS. Ik heb juist die met een megahoge pijngrens vandaar dat mijn lief helemaal verbaasd was vorige week vrijdag dat ik uit mezelf zei van ik ga de HAP maar bellen want er gaat iets niet goed in mijn onderbuik. Meestal moeten ze me meeslepen namelijk...
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:14:58 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62810826
Eigenlijk is dat best heel eng dan. Als je zo laat pas actie onderneemt. Maar ja, daar kan je natuurlijk zelf ook niet veel aan doen.
Bah... het moet idd maar gewoon even afgelopen zijn hoor!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:26:44 #123
219033 Mibos2
pi_62811181
Het is erg lastig om bv iets te kunnen inschatten ook als dokters zijnde. Ikzelf heb door de EDS mijn voet regelmatig gebroken en dat merk ik meestal pas als ik naar beneden kijken of dat ik hem zie zwellen en paars worden maar ik heb het ook al een keer of drie gehad dat ik dan verstap/uitglij/val en dat ik dan even schud en nog naar binnen ga en niet eens met pijn maar dat ik dan merk van het ziet er wel raar uit dus ga maar even naar de EHBO.

Mijn knieschijf schoot op een gegeven moment zo'n dertig keer per dag uit de kom dus hebben ze mijn kruisbanden omgelegd langs mijn schijf zodat die door de mijn kruis banden op zijn plek worden gehouden en dat schijnt dus heel veel pijn te doen ook na de operatie en ik heb geen pijnstiller of paracetamol nodig gehad en ik was dezelfde avond thuis maar ik kan dus ook niet aangeven in niveau's zeg maar en dat was na de ks heel lastig want ze konden dezelfde dag mijn wond aanraken en alles en toen kwamen ze vragen in een schaal van 1 tot 10 hoeveel pijn heb je en boven de vier was morfine en ik zei eigenlijk heel voorzichtig van 1 of 2 maar dan meer omdat ik het lastig vond voelen met het pleisterplakaat over mijn wond heen. Ik voel dat het niet zoals normaal voelt maar ik voel niet de bijbehorende snijdende pijn of de breukenpijn. Als ik in mijn vinger snij dan voel ik dat heel even een fractie van een seconde en dan vaak is het meteen weg of ik zie ineens ergens een druppeltje bloed en dan denk ik waarvan komt dat vandaan en dan blijk ik het zelf te zijn. Niet handig maar mijn omgeving weet het en het is altijd al zo geweest.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 16:49:55 #124
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62815488
Jeetje Mibos, wat lijkt me dat lastig. Nu weet je het gelukkig en je omgeving ook, maar toch. En rot van je zus, hopelijk kan die binnenkort lekker rondfietsen. Hier in de buurt fiets ook een mevrouw op een speciale meetrapfiets. Ze zegt zelf dat ze zonder dat ding aan huis gekluisterd zou zitten en ze verdomd het om op een scootmobiel niets ten nadele van mensen die jong zijn en zo'n ding nodig hebben te zitten. Dat ding is volgens haar voor 'oude' mensen en zij is met haar 75 jaar echt nog niet oud. Zo'n lief mens .

voor Jojo nog eens extra, want het blijft een gevecht met jezelf als je alleen maar aan het zorgen bent en niet kunt genieten van je kleintje. De tips die genoemd zijn, vind ik super. En moet zeggen dat die bekend klinken van toen ik zo liep te tobben met Maud.

voor Faja. Kan het me voorstellen dat je zo heen en weer geslingerd wordt. Gelukkig heb je een warme thuissituatie waar je in terug kunt vallen. Maar het is even niets niks wat er in je vriendenkring op doet. Heel veel sterkte met het steunen van al die goede vrienden.

Mijn hoofd gaat redelijk goed, Moonah. Ben er achter dat het niet alleen zorgen koppijn is, maar ook echt hormonaal. Kan er de pilstrip op gelijkzetten wanneer een migraine-aanval krijg op dat vlak. Nu 2 maanden op rij en hij zit er nu weer aan te komen. Vanavond met medicijnen naar bed en volgende week naar de HA om te overleggen. Hij had er al voor gewaarschuwd, maar het was het proberen waard.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 17:07:28 #125
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62815907
Jojo, Mibos en Faja voor jullie
Hopelijk worden jullie situaties snel stabiel!
En ook een voor chacama.
Als de pil geen optie is, door migraine, wat kan je dan doen?

Ik vroeg me eigenlijk af hoe het met Maneki ging, lichamelijk. Ik kan me een foto herinneren met een verkrampte hand, en er was nog meer gaande, medisch gezien. (ik weet niet perecies meer wat ) is alles weer een beetje bijgetrokken?
En BE, ben je nog naar de HA geweest voor je bekkenbodem, of wil je er liever niet over uitweiden op internet?
pi_62816787
Voor alle mama's die het nu moeilijk hebben een dikke
Mama van Isa en Ties
pi_62817974
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 13:42 schreef Brighteyes het volgende:

freecell, hoe is het nu met je arm?
Ondank de sombere voorspellingen over vandaag van de huisarts gaat het eigenlijk beter dan gisteren

Alleen nu kreeg ik net bij het koken een hele plens kokend vet over mijn pols/onderarm (was kip aan het braden en keerde hem verkeerd om).
Genoeg gekoeld, maar het begint nu wel blaar te trekken. En blaartrekken is bij mij een beetje lastig aangezien ik nogal wat hele oude littekenvorming heb. Dus het trekt nogal aan de littekens.
Gaat lekker hier

Jojo: ik zou je serieus zo graag even een knuffeltje willen geven!
  Jubileum moderator donderdag 30 oktober 2008 @ 18:54:43 #128
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62818208
Mibos... het is inderdaad weleens genoeg zo. Heeel veel sterkte!

Freecell bij een blaar groter dan een 2 euromunt kun je beter even de huisarts bellen, dat weet je he? Bij kinderen is dat overigens een 10 eurocent muntje.
Sterkte want het zal verrekt veel pijn doen.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_62818782
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 18:54 schreef Lois het volgende:

Freecell bij een blaar groter dan een 2 euromunt kun je beter even de huisarts bellen, dat weet je he? Bij kinderen is dat overigens een 10 eurocent muntje.
Sterkte want het zal verrekt veel pijn doen.
Mja, het zijn een paar blaren (je kan precies de spatten zien) maar de grote is idd wel groter dan een 2 euromunt.
Maar de huisats zegt dan toch ook niet meer dan 'is kut, maar gaat wel weer over' ? Ik bedoel, er is niet zoveel aan te doen toch?
pi_62818969
freecel bij sommige blaren is wel behandeling nodig (speciale zalven/gazen/doorprikken wat dan ook), omdat als de huid loslaat, waar bij een blaar de kans groot op is. Dan is een "gat" van een 2 euromunt niet zo snel dicht, met een groot risico tot infecties.
Gewoon ff de huisartsenpost bellen voor advies dus.
pi_62819102
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:20 schreef p_iglet het volgende:
freecel bij sommige blaren is wel behandeling nodig (speciale zalven/gazen/doorprikken wat dan ook), omdat als de huid loslaat, waar bij een blaar de kans groot op is. Dan is een "gat" van een 2 euromunt niet zo snel dicht, met een groot risico tot infecties.
Gewoon ff de huisartsenpost bellen voor advies dus.
hmmm, ok, logisch inderdaad. Ik zal even bellen dus.
Dank jullie voor de tip!
pi_62819782
Ik heb gebeld en heb zoveel mogelijk proberen te relativeren, maar ze willen me toch even zien...
Dus Gaat lekker! Zo zie je nooit een arts en zo elke dag
  donderdag 30 oktober 2008 @ 19:53:44 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62819887
Davinia, heb er nog niks mee gedaan. Ben daar soms net even te laks in.
Het lijkt op het moment wel aardig mee te vallen ook.
Maar eigenlijk...

Freecell, hou je jezelf wel een beetje heel?
pi_62822103
Jeetje Freecel, jij bent ook niet echt handig bezig he
Hopelijk valt het mee, sterkte!
pi_62822561
voor ierdeen die ze wil ***knufs***

we vertrekken zondagochtend eerst voor 2 weken naar een hutje op de hei (bijna letterlijk ) en in de tweede week krijgen we de sleutels van de nieuwe woning. ik denk dt we alles wel geregeld hebben (verhuisberichten, g/w/l, bieb, bank, dat soort dingen) wat nu te regelen valt. we hebben het een beetje druk. vanaf zondag is jullie aller geliefde simmu internetloos
pi_62822841
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:53 schreef Brighteyes het volgende:

Freecell, hou je jezelf wel een beetje heel?
Apparently not

Maar ik ben weer thuis. Zolang het niet stuk gaat lief voor zijn, als het wel stukgaat moet ik terugkomen.
En ik zou er sowieso wel een littekentje aan overhouden, nuja, die kan er nog wel bij

Al de tweede keer in 2 dagen dat een HA tegen me zegt: 'het doet pijn, best kut, maar ik kan er niks aan doen'.

Ik ga nooit meer naar een HA als er ook maar het risico in zit dat hij dat gaat zeggen
pi_62822845
Veel geluk in jullie nieuwe stek dan Simmu, wanneer kom je weer online?

En Freecel, beter dat het dit bericht was toch, het had erger gekund, denk dat het zo al pijnlijk genoeg is!
Hoop voor je dat het snel weer hersteld...!
pi_62822906
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:45 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Veel geluk in jullie nieuwe stek dan Simmu, wanneer kom je weer online?
morgen en overmorgen

maar verder weten we niet
pi_62823036
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:45 schreef XXXKarinXXX het volgende:

En Freecel, beter dat het dit bericht was toch, het had erger gekund, denk dat het zo al pijnlijk genoeg is!
Hoop voor je dat het snel weer hersteld...!
Het is wel wat gevoelig ja Ben ook benieuwd hoelang het duurt voordat de huis er af gaat, want dat gaat heus wel gebeuren

Het is alleen wat lullig, want wij hebben geen auto, dus ik moest mensen bellen om me er heen te karren. Nuja, ik heb ze hier net maar een glaasje wijn gevoerd
pi_62823229
Nounou, er wordt hier weer heel wat afgekust en geknuffeld.
Fijn dat jullie hier een beetje je ei kwijt kunnen...
Jojo, ik ben een beetje spuit 11, maar het is okee he, als je af en toe even in de put zit. 't Is me allemaal ook nogal wat om te behappen..!
Simmu, succes met verhuizen en je internetloosheid.
Mibos, jeeminee, wat een bizar verhaal van die extreem hoge pijngrens enzo... Ziekenhuisopnames zijn nooit leuk: hopelijk zaterdag ontslag dan.

Hoe het hier gaat? Moe. Heul moe. heeft twee onmogelijk drukke maanden en is dan meestal pas na middernacht thuis. Ik wil hem ook wel zien & spreken dus ik blijf voor hem op, om dan weer om 8 uur beneden te staan met Thomas. En nu is hij voor z'n werk naar het buitenland dus doe ik het even helemaal allenig. Ik ga zo maar naar bed, even inhalen.

En ik moet nooooodig het Shieet weer oppakken.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62823326
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:52 schreef freecell het volgende:

[..]

Het is wel wat gevoelig ja Ben ook benieuwd hoelang het duurt voordat de huis er af gaat, want dat gaat heus wel gebeuren

Het is alleen wat lullig, want wij hebben geen auto, dus ik moest mensen bellen om me er heen te karren. Nuja, ik heb ze hier net maar een glaasje wijn gevoerd
En toen moesten ze weer terug met drank op! of niet?
heb je nog wat zalf oid erop gekregen om de pijn te verminderen?

Webkim wat doe jij hier nog dan! Hup, je bed in! slaapze
pi_62823388
Webkim welterusten
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

En toen moesten ze weer terug met drank op! of niet?
heb je nog wat zalf oid erop gekregen om de pijn te verminderen?

Webkim wat doe jij hier nog dan! Hup, je bed in! slaapze
Neh, paracetamol was de tip. Opsmeren raden ze niet aan bij brandwonden en het was grotendeels gewoon tweedegraads, dus dan heeft het ook niet zoveel zin om er wat op te smeren.
En hij heeft gedronken, zij alleen vruchtensap en zij reed terug
  donderdag 30 oktober 2008 @ 22:19:39 #143
190853 RockabeIIa
pi_62823790
Hoe is het verder met je, naast alle pech, freecell? Beetje gelukkig?
pi_62829660
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:19 schreef RockabeIIa het volgende:
Hoe is het verder met je, naast alle pech, freecell? Beetje gelukkig?
Ja, dat wel
Leandertje doet het heerlijk, TARA heeft het nog wel druk, maar heeft nu 4 colleges per week minder en dat scheelt aanzienlijk en zelf heb ik al een tijdje weer het gevoel dat ik genoeg slaap krijg (ik krijg trouwens niet veel meer slaap, blijkbaar went het ) en dat ik wat minder hormonaal word. Al een tijdje geen nachtelijke opvliegers meer gehad enzo

Dus buiten wat pech her en der gaat het eigenlijk prima!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:49:55 #145
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62833823
Goed om te lezen dat het ondanks de lichamelijk elende wel goed gaat met je Freecell.

Webkim, lekker geslapen? Mijn lief slaapt altijd slechter als ik en de kids er niet zijn. En ik elke keer maar denken, mooi dat kan hij even lekker bijtanken. Laatste keer was ik vier nachten weg, heeft ie bijna elk uur de klok gezien, omdat ie het gemurmel van Maud zo miste.

Simmu succes met de verhuizing.... en het offline zijn.

Hier gaat het nu weer lekker. Gisteren om 7 uur (met de kids mee) naar bed gegaan. Diep in een slaapzak onder mijn dekbed gekropen en nog liggen rillen. Paracetamol deed goed zijn werk en heb het nieuws van half 8 gemist. Om 11 uur even wakker en daarna geslapen tot Maud de eerste keer om 12 uur wakker en de tweede keer om 5 uur wakker werd om vervolgens om 6 uur weer wakker te worden en daarna geroepen te worden door Fleur omdat die weer wakker werd van het geroep van Maud. Tijd voor rust in ons huis. Hoe? dat weet ik nog niet. Maud zit gruwelijk met zichzelf in de knoop (zal wel een sprong zijn) en Fleur heeft geen zin meer in school. "ik wil bij jou zijn mama, en leuke dingen doen...." Maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn.... Misschien dat ik ze een tot aan de kerstvakantie thuis houdt op woensdag. Dat is mijn vrije dag (maandag ook, maar dan wil ik gewoon dat ze naar school gaat) en dat ik afspreek met d'r dat ze daarna weer hele weken naar school gaat....twijfel, twijfel, twijfel.
pi_62844779
ja, crosstopic nodig hier eigenlijk *snif*. selene en ik zijn nu allebei ingeent. mijn arm doet zeer en haar beentjes. we zijn hier heel kleinzerig: boehoe, doet zeer! zij heeft de betere deal, want ze slaapt en drinkt gulzig, net als vorige keer terwijl ik aan mijn nagels al bellend aan het plafond hang of we alles wel (al dan niet goed boeit me niet eens!) geregeld hebben en een snifje zenuwachtig begin te worden. het beste nieuws had ik nog bewaard omdat het zo opschepperig klonk, maar ik wil het gewoon even op mijn scherm zien: als het allemaal niet bevalt mag sangdrax terug (in uiteraard een hogere schaal) naar de vorige (universiteit), dus als het echt vreselijk wordt kunnen we terug, aangezienh ik ook al die tijd mijn haagnet wonen inschrijving in stand gehouden heb (motto daarvan was: "there's no such thing as paranoia if everybody really is out to get you!").
pi_62846246
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 18:40 schreef simmu het volgende:
ja, crosstopic nodig hier eigenlijk *snif*. selene en ik zijn nu allebei ingeent. mijn arm doet zeer en haar beentjes. we zijn hier heel kleinzerig: boehoe, doet zeer! zij heeft de betere deal, want ze slaapt en drinkt gulzig, net als vorige keer terwijl ik aan mijn nagels al bellend aan het plafond hang of we alles wel (al dan niet goed boeit me niet eens!) geregeld hebben en een snifje zenuwachtig begin te worden. het beste nieuws had ik nog bewaard omdat het zo opschepperig klonk, maar ik wil het gewoon even op mijn scherm zien: als het allemaal niet bevalt mag sangdrax terug (in uiteraard een hogere schaal) naar de vorige (universiteit), dus als het echt vreselijk wordt kunnen we terug, aangezienh ik ook al die tijd mijn haagnet wonen inschrijving in stand gehouden heb (motto daarvan was: "there's no such thing as paranoia if everybody really is out to get you!").
Ik heb dit verhaal 3 x gelezen maar waar gaaaaaat het over
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:34:27 #148
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62846348
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 19:31 schreef snoopy het volgende:

[..]

dr verhuizing richting drenthe (?) met tussenstop ergens in een vakantiewoning geloof ik
Today is life -

Dale Carnegie
pi_62846371
oh
pi_62846400
quote:

[..]

vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:43:06 #151
190853 RockabeIIa
pi_62846619
quote:

[..]

Dat was precies wat ik dacht. Hormonaal stukje ofzo?

freecell, mooi te horen Ik dacht serieus dat je een beetje zwartgallig aan het worden was met vaak alleen maar berichten op negatieve toon (no offense!)
pi_62846723
quote:

[..]

- Ze zijn beide ingeënt
- Er moet vanalles geregeld worden voor iets
- Sandrax kan eventueel terug voor werk naar de plaats waar ze nu wonen
- Das handig
pi_62846810
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 19:43 schreef RockabeIIa het volgende:

freecell, mooi te horen Ik dacht serieus dat je een beetje zwartgallig aan het worden was met vaak alleen maar berichten op negatieve toon (no offense!)
oei!
Nee! Ik ben heel gelukkig! Het gaat eigenlijk heel erg lekker allemaal! Ik ben gewent aan 1x per nacht voeden, Leander is over het algemeen heel vrolijk als hij wakker is, drinkt goed en alles gaat gewoon goed.
Alleen dat vergeet ik wel eens te melden

Ik ben nog net zo'n blije stuiter als altijd Hooguit met wat wallen extra
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:23:43 #154
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62847717
Simmu, ook ik moest het even extra lezen, maar tussen de regels door geloof ik wel dat ik het begijp. Dus je hebt in elk geval nog 'we kunnen nog terug, als het niet bevalt' als vangnet. Dat is wel prettig lijkt me. Vanuit de stad naar het platteland kan even wennen zijn, maar ik moet zeggen dat ik behoorlijk gewend ben zo ongeveer na 10 jaar er te wonen. Zou niet meer weg willen.

Freecell. lekker blijven stuiteren....

Tandarts ging goed. Ben echt een watje geloof ik.. het was slechts 'tanderosie' en geen echt gaatje. Nou, het voelde anders wel zo. Hij heeft het wel geboord en gevuld, dus nu voel ik in elk geval geen gaatje meer. Verder ook goed. Alleen zo koud. Wordt tijd voor de gaskachels in de zaak. Mijn thermo-ondergoed levert niet voldoende thermo-kracht. kouhoud, lekker onder de wol straks.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:47:59 #155
62233 Jelief
ikke lief!
pi_62851606
Vanochtend heb ik de intake gehad bij Psy-Q. Behoorlijk vermoeiend omdat ik veel heb moeten nadenken over hoe ik dingen doe en hoe ik reageer op bepaalde situaties.
De uitslag komt over twee weken maar ADD is vrijwel zeker mét autistische trekjes. Het voelt erg fijn om te merken dat de dingen waar ik mee vast loop in mijn leven niet puur aan mijn karakter liggen maar een duidelijk aanwijsbare oorzaak hebben.
De behandeling zal bestaan uit medicatie, vanwege de zwangerschap en straks borstvoeden wordt dat een anti-depressiva (helpt ook bij ADD), coaching, groepstherapie -kennis over ADD en vaardigheidstraining.

Ik hoop dat ik voor de bevalling nog kan beginnen zodat ik wat helderder/rustiger ben als onsje komt.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_62856283
Veel sukses Jelief met alles wat er komen gaat!
Ik hoop ook dat je er nog veel uit kunt slepen voor de bevalling! Het is een redelijk rustige therapie neem ik aan? (De therapie die ik gevolgd heb - maar dat was behoorlijk diepgaand, oa voor traumaverwerking - werden zwangere meiden naar huis gestuurd).
Ik heb heel veel aan therapie gehad, om zo ook beter m'n 'werk' te kunnen doen als mama Ben er nog zo dankbaar voor dat ik me er destijds toch aan toe heb gegeven; want ik heb nu alles wat m'n hartje begeert en kan elk dag oprecht zeggen dat ik gelukkig ben En natuurlijk is niet alles zonneschijn; maar voor het grootste deel wel gewoon genieten .
Dus zet hem op; en sleep er alles uit wat je eruit kunt slepen!

Ik heb gisteren een lekkere dag gehad; lekker in huis tutten; met ambertje tutten etc.
En ga nu geloof ik beginnen met de geboortekaarten in te plakken; heb ze net van de kaartenhouder gehaald; hopen dat ik het red met 1 plakboek (ze worden dus netjes allemaal bewaard voor ambertje ).
Is er weer ruimte voor de kerstkaarten die zometeen weer gaan komen
En dan vanmiddag even de stad in met z'n drietjes (heerlijk weer op pad met de draagdoek; en dat doe ik graag ).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_62857852
Dankje Llewella, het is geen diepgravende therapie idd. Meer het leren omgaan met, zeg maar.
  zaterdag 1 november 2008 @ 11:27:25 #158
190853 RockabeIIa
pi_62857983
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 09:00 schreef Llewella het volgende:
En ga nu geloof ik beginnen met de geboortekaarten in te plakken
Ik geloof dat ik er ook es mee moet beginnen
pi_62858112
Die van Emma zitten allemaal los in een doos met andere 'bewaarspulletjes' scheelteen boelplakwerk
  zaterdag 1 november 2008 @ 11:40:29 #160
190853 RockabeIIa
pi_62858183
Goed idee Maar ik ben al begonnen in een groot fotoboek. Zijn 1e haartjes (donkerrood) zitten er ook in geplakt.
Ik kan alleen niet zo goed verder want er zit zo'n onwijs lieve en waardevolle kaart tussen van mijn peettante die vorig jaar is overleden...
pi_62858295
Ow dat is echt zo'n emomoment. Is de kaart mooi genoeg om (tijdelijk) in te lijsten? Misschien dat hij dan tzt wel ingeplakt kan worden maar nu nog ff niet.
pi_62859664
Jelief, je gaat de goede richting uit begrijp ik? Het is denk ik fijn als je straks weet wat de beste behandeling is. Heel veel succes ermee

Rocka

[ Bericht 0% gewijzigd door snoopy op 01-11-2008 13:35:12 ]
pi_62859817
Snoop, de erkenning is al heel wat en dat het op den duur beter gaat maakt mij nu al een stuk blijer. Het is niet meer uitzichtloos zeg maar.
  zaterdag 1 november 2008 @ 13:35:44 #164
190853 RockabeIIa
pi_62860007
Het is me wel erg duidelijk zo. Ik ben echt een beetje van het 'Niet zeuren, wegsteken in je rugzak en doorlopen', geloof ik
Ieder zijn eigen manier. Ik zal me er binnenkort eens een keer overheen zetten en doorpakken met dat boek. 't Kind is morgen al weer 2!
pi_62860070
beter lezen... (ik dus)
  zaterdag 1 november 2008 @ 16:23:03 #166
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_62863232
Brent morgen alweer 2 wat gaat het snel he!
Lotte is vrijdag jarig, zaterdag vieren we haar feestje. Ze weet al een tijdje dat ze een teletubbies taart krijgt, vandaag hebben we een leuk setje nieuwe kleren van bampidano op de beurs gekocht. Kom maar op. (nu nog alle boodschappen enzo doen, de cadeautjes zijn gelukkig al gekocht)
  zaterdag 1 november 2008 @ 19:28:02 #167
190853 RockabeIIa
pi_62867060
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 16:23 schreef ik80 het volgende:
Brent morgen alweer 2 wat gaat het snel he!
Lotte is vrijdag jarig, zaterdag vieren we haar feestje. Ze weet al een tijdje dat ze een teletubbies taart krijgt, vandaag hebben we een leuk setje nieuwe kleren van bampidano op de beurs gekocht. Kom maar op. (nu nog alle boodschappen enzo doen, de cadeautjes zijn gelukkig al gekocht)
Het schoot net door mijn hoofd dat ik 2 jaar terug al bijna 3 dagen lag te bevallen...
Omg, ik ben vandaag een dramaqueen

Ik zal je overmorgen tips geven over de do's & don'ts van feestjes van 2-jarigen
  zaterdag 1 november 2008 @ 19:54:59 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62867725
Jij mag best ook eens dramaqueenen hoor!
  zaterdag 1 november 2008 @ 20:20:22 #169
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_62868325
tips, ja graag!

Het gaat druk worden dat is 1 ding wat ik weet, cadeautje komen wel goed, hoop mensen hebben een mail gestuurd met haar wensen, dus kon/kan ik het een beetje sturen...
pi_62868523
Denk aan de jarige Lotte en niet aan het bezoek. Het is haar feestje zeg maar.
Ik ben met Emma haar verjaardag ook weer te veel met het bezoek bezig geweest waardoor ik voor mijn gevoel dingen heb gemist die Emma heeft gedaan (nou ben ik ook wel haast panisch om iets te missen)
  zondag 2 november 2008 @ 14:28:20 #171
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62882094
Jelief, fijn dat er een diagnose is, en dat er een weg vooruit is voor je

LLe, (doe het maar zo, om je van de andere LL te onderscheiden ), je klinkt altijd erg lief. Mijn moeder was ook manisch-depressief, gelukkig niet psychotisch, maar het lijkt me erg ingewikkeld om een levende moeder te hebben waar het contact zo ingewikkeld mee is. Je klinkt iig altijd erg lief voor je amber en krachtig. Dat wilde ik ff zeggen

RB, voor jou. succes met het inplakken, en het herbeleven, voor de tweede keer alweer! Is het nu heel anders dan vorig jaar? Heftger, minder heftig? Of even heftig, maar vooral anders?
  zondag 2 november 2008 @ 21:01:54 #172
190853 RockabeIIa
pi_62892362
Davinia, veel minder heftig. De scherpe randen zijn er absoluut vanaf.
Heerlijk genoten vandaag, zowel van mijn kind als van de visite. Slechts een paar keer terug gedacht aan de bevalling maar het was lang niet zo intens en heftig als vorig jaar.
  zondag 2 november 2008 @ 21:12:07 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62892674
Fijn Rocka!
  maandag 3 november 2008 @ 09:00:17 #174
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62900594
ik heb een 6,3 voor mijn tentamen!!

(Heb er geen ene voor gedaan, dus ben er wel blij mee En ik kan dus nog steeds goed inschatten hoe ik het gemaakt hb. ik dacht dat ik er 29 goed had, met een minimum van 26 goed, dus dat klopte wel ongeveer. waarschijnlijk had ik er 28 goed )

Vanavond weer werkgroep
Weer een avond Eli missen.... Volgende week ben ik al de hele week weg...
  maandag 3 november 2008 @ 10:11:35 #175
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62901738
Rocka, wat lekker.

Davina goed van je tentamen. Moeilijk hoor dat je Eli zo veel met missen. Geef hem maar wat extra knuffels als je hem weer ziet.

Hier gaat het goed. Wel een beetje zorgen om F. die vrijdag door zijn rug is gegaan en een ontstoken teen heeft, maar het lijkt met hem ook de goede kant op te gaan. Hier zitten we in een lekker ritme. Fleur is woensdag vrij ivm dankdag en dat vind ze wel lekker.

Gisteren wel even een moeilijk momentje gehad in de kerk. Het was allerzielen en ik mocht de lezingen doen in de kerk, maar had er even niet bij stil gestaan dat in de voorbedes ook alle overledenen van het afgelopen jaar genoemd werden. Ik kende er wel niemand van persoonlijk, maar doordat ik alle namen aan het noemen was, kwam die van mama ook bij mij bovendrijven. Al weer 6 jaar.... het blijft onwerkelijk en als de dag van gisteren voor me. Vandaag werkt het weer ook niet echt mee, maar ik heb gelukkig wel een vrolijk peutertje dreumesje hier rondlopen.
pi_62902971
Oew Chaca, dat is ook wel een naar baantje, dat voorlezen!

Zit je in het Zuiden? Hier (groningen) wordt allerzielen niet echt gevierd geloof ik?
  maandag 3 november 2008 @ 11:35:41 #177
35189 Troel
scherp en bot
pi_62903638
freecell, Allerzielen is Rooms

Bij ons in de kerk wordt wel de laatste zondag van het kerkelijk jaar gevierd, maar dat heeft niet zo'n naampje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62903749
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:35 schreef Troel het volgende:
freecell, Allerzielen is Rooms

Bij ons in de kerk wordt wel de laatste zondag van het kerkelijk jaar gevierd, maar dat heeft niet zo'n naampje
Ik weet dat allerzielen rooms is Alleen ik heb er nog geen RKK bekenden over gehoord hier in het Noorden, vandaar.

Bij ons is de oudejaarsdienst (op oudejaarsavond om een uur of 8) afgeschaft, er kwamen heel weinig mensen (we hebben een superjonge gemeente, dus de meesten zitten óf met kinderen thuis, of bij hun ouders oid) ik vind het echt jammer

Hier trouwens een verkouden freecell die heel vrolijk en happy is
* freecell koprolt
  maandag 3 november 2008 @ 12:01:52 #179
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62904224
Chaca snap je gevoel

Verders ook alle anderen een dikke knuffel
  maandag 3 november 2008 @ 12:02:40 #180
35189 Troel
scherp en bot
pi_62904238
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:41 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik weet dat allerzielen rooms is Alleen ik heb er nog geen RKK bekenden over gehoord hier in het Noorden, vandaar.

Bij ons is de oudejaarsdienst (op oudejaarsavond om een uur of 8) afgeschaft, er kwamen heel weinig mensen (we hebben een superjonge gemeente, dus de meesten zitten óf met kinderen thuis, of bij hun ouders oid) ik vind het echt jammer

Hier trouwens een verkouden freecell die heel vrolijk en happy is
* freecell koprolt
Ik heb ooit wel eens op oudejaarsavond in de kerk gezeten en dat de voorganger me echt aankeek van "wat doe jij hier" aangezien ik de enige van onder de 45 was ofzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62904277
Wij hebben nog wel ouderjaarsdienst. Ook op kerstavond trouwens.

Ik denk dat 1 van ons op kerstavond gaat en de ander de ouderjaarsavond.
pi_62904379
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heb ooit wel eens op oudejaarsavond in de kerk gezeten en dat de voorganger me echt aankeek van "wat doe jij hier" aangezien ik de enige van onder de 45 was ofzo
Whaha

Wij hebben een baby-mee en gisteren heeft TARA mijn band geplakt en de baby-mee er op gezet.
Vandaag getest op weg naar de tandarts. Leander dik pak aan en fietsen maar
Leander vond het heerlijk, lachte, maakte geluid en viel toen in slaap. Ik vind het een geniale oplossing voor ons vervoersprobleem, maar doodeng
pi_62904442
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:04 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben nog wel ouderjaarsdienst. Ook op kerstavond trouwens.

Ik denk dat 1 van ons op kerstavond gaat en de ander de ouderjaarsavond.
Kerst avond hebben wij inderdaad ook, das altijd echt een feestje
Sowieso is onze kerk altijd een feestje eigenlijk Leander vindt de muziek ook helemaal tof, slaapt bijna nergens zo lekker als in de kerk tijdens het zingen
En dat terwijl ik het soms bijna te veel lawaai vind.
  maandag 3 november 2008 @ 12:14:25 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_62904487
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:09 schreef freecell het volgende:

[..]

Whaha

Wij hebben een baby-mee en gisteren heeft TARA mijn band geplakt en de baby-mee er op gezet.
Vandaag getest op weg naar de tandarts. Leander dik pak aan en fietsen maar
Leander vond het heerlijk, lachte, maakte geluid en viel toen in slaap. Ik vind het een geniale oplossing voor ons vervoersprobleem, maar doodeng
Heerlijk he? Je moet het ook alleen maar doen op je eigen fiets en niet kijken naar zo'n ding op andermans fiets Dat hobbelt veel te veel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62904541
Toen ik met Jen voorop in het stoeltje ging fietsen vond ik het ook doodeng. Jen vond het fantastisch!
pi_62904637
Je bent zo kwetsbaar!
E het hobbelen valt op zich mee, ding is erg goed geveerd Maar dan nog hobbelt het genoeg om Leander in slaap te hobbelen en das best knap
  † In Memoriam † maandag 3 november 2008 @ 13:25:48 #187
141844 Macka66
pi_62906187
Chaca, eigenlijk zou je op zo'n moment de naam van je moeder vast ook willen uitspreken...

Ik krijg lesjes in 'welke zintuigen zijn onmisbaar (bij het opvoeden)'.
Twee weken geleden les 1 - reuk en smaak. Helemaal weg waren ze. Geen poepluiers meer kunnen ruiken, niet meer kunnen onderscheiden wat koemelk was en wat babyvoeding, niet kunnen ontdekken of een flesje oud of nog redelijk vers was, niet kunnen proeven of ruiken wat je kookt. Niet meer die lekkere nestgeur en die geur van pasgewasssen haartjes. Een ramp, maar na een paar dagen kwam alles weer in orde.

Toen kwam echter les 2 - horen. Dubbelzijdige oorontsteking. Niet meer het alarm van mayhem Maja oppikken, Lucie antwoord geven op dingen die ze helemaal niet vraagt of helemaal geen antwoord geven, bel en telefoon niet horen, niet goed met het hoofd kunnen buigen om Maja uit box/wipper/van het speelkleed te plukken, schrikken van iemand die je opeens vastgrijpt.
Het komt vast snel goed, vanaf vandaag poging drie tot medicatie en driemaal is nou eenmaal scheepsrecht. Maar laat die les 3 eigenlijk maar zitten, volgens mij heb je alle zintuigen die er bestaan dubbelhard nodig als ouder!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 3 november 2008 @ 13:29:15 #188
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62906271
Macka
pi_62906633
Macka, wat voor lessen bedoel je precies? Ga je proberen al deze dingen weer 'werkend' te krijgen of hoe moet ik dat zien? Het lijkt me echt heel naar als je je ineens realiseert dat je die dingen mist.
  maandag 3 november 2008 @ 13:44:48 #190
14746 k_i_m
pi_62906680
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:42 schreef snoopy het volgende:
Macka, wat voor lessen bedoel je precies? Ga je proberen al deze dingen weer 'werkend' te krijgen of hoe moet ik dat zien? Het lijkt me echt heel naar als je je ineens realiseert dat je die dingen mist.
Volgens mij bedoelt ze dat ze goed ziek is geweest .
In my life
Why do I smile
pi_62906685
voor zover ik het begrijp waren die zintuigen tijdelijk uitgeschakeld, snoopy. hopelijk zit ik er niet naast, macka. klinkt wel heftig, inderdaad! beterschap voor je oren, en hopelijk blijft het hierbij!
pi_62906900

Ik snap het nu

Sorry Macka, van harte beterschap. Arme jij. Alhoewel een poepluier niet kunnen ruiken wel een prettig iets is. Elk nadeel hep ze voordeel
pi_62907364
Oew Macka balen!
Mijn moeder kan helemaal niet (nooit/niks) ruiken en vond dat idd heel lastig met de kinderen. En nog steeds met zichzelf, ze is altijd bang dat ze stinkt oid en het zelf niet ruikt.
pi_62907769
Beterschap Macka!!

Hier gaat het hartstikke goed. Na het gesprek met de wvk aan de slag gegaan om Meike alleen te laten spelen. En dat gaat hartstikke goed. Ik heb een eierwekker aangeschaft, om een tijd te kunnen instellen. Maar die ben ik helemaal niet nodig! Als ik een tijdschrift pak, en aan Meike vertel dat mama even gaat lezen, dan pikt ze dat gewoon! Had ik nooit verwacht! Ze speelt eigenlijk hartstikke lekker als ik een dvd-tje kijk, of iets ga lezen!
Het koken blijft alleen lastig. Op een of andere manier vindt ze dat niet oke. Ik kijk het nog een poosje aan (tijdens het koken loopt ze te miepen en aan mijn been te klemmen) en probeer om haar dan toch aan het spelen te krijgen, maar als het een drama blijft dan grijp ik tijdens het koken maar terug op de dvd speler! ( was trouwens volgens de wvk ook helemaal niet verkeerd)

Ben zo blij dat het zo goed gaat!

[ Bericht 48% gewijzigd door XXXKarinXXX op 03-11-2008 14:33:06 ]
  maandag 3 november 2008 @ 14:38:24 #195
219033 Mibos2
pi_62908002
Karin is laten meehelpen geen optie? Dat werkt hier prima en je hebt geen dreinende peuter om je heen. Kinderstoel bij het aanrecht en een pannetje erbij en dan jij stukjes aardappel aan Meike geven om in de pan te doen bijvoorbeeld? Of de sla laten husselen met schone handjes dan wel te verstaan hihihi... Soms zit Kaith ook op het aanrechtblad omdat we muffins aan het maken zijn of koekjes aan het bakken zijn.

Moet trouwens zeggen dat me die boxstoel wel handig lijkt voor in de keuken. Die van dat SBS6 programma.
pi_62908022
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Hier gaat het hartstikke goed. Na het gesprek met de wvk aan de slag gegaan om Meike alleen te laten spelen. En dat gaat hartstikke goed. Ik heb een eierwekker aangeschaft, om een tijd te kunnen instellen. Maar die ben ik helemaal niet nodig! Als ik een tijdschrift pak, en aan Meike vertel dat mama even gaat lezen, dan pikt ze dat gewoon! Had ik nooit verwacht! Ze speelt eigenlijk hartstikke lekker als ik een dvd-tje kijk, of iets ga lezen!
Het koken blijft alleen lastig. Op een of andere manier vindt ze dat niet oke. Ik kijk het nog een poosje aan (tijdens het koken loopt ze te miepen en aan mijn been te klemmen) en probeer om haar dan toch aan het spelen te krijgen, maar als het een drama blijft dan grijp ik tijdens het koken maar terug op de dvd speler! ( was trouwens volgens de wvk ook helemaal niet verkeerd)

Ben zo blij dat het zo goed gaat!
Kun je Meike niet laten helpen met koken? Dan is ze toch alleen maar ook weer niet. Ik zet Mikael altijd op het aanrecht met zijn voeten in de wasbak en dan mag ie de aardappels afspoelen en dan in de pan doen. Of hij maakt wortels schoon enzo!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_62908085
Waar het kan mag ze meehelpen. Dus ik schil de aardappelen en Meike gooit ze in de pan met water enz. Maar op het moment dat ik de boel moet opzetten, vlees moet draaien, aardappels en groente afgieten enz, dan is het niet zo gezellig zeg maar. Maar ik ben al heel blij hoor met hoe het nu gaat, dan kleine stukje wat nog niet goed gaat overleven we ook wel weer!
pi_62908116
karin, fijn dat 't al zoveel beter gaat! en tsja, ze zal toch moeten leren dat ze soms gewoon even iets NIET mag, daar kun jij haar nu bij helpen door er heel duidelijk in te zijn. dat is denk ik echt het enige.
  maandag 3 november 2008 @ 14:50:12 #199
219033 Mibos2
pi_62908249
Karin misschien nog een klein tipje voor als jij aan het afgieten/draaien/stampen en dergelijke ben. Althans dat doe ik hier. Kaith alvast de onderzetters naar de eetkamertafel laten brengen en daarna haar eigen warmhoudbordje en dan haar bestekje en de opscheplepels en dan loopt ze gewoon te keuvelen al alles proberen op zijn plek te leggen en daarna neem ik het eten mee en mijn lief onze borden en bestek. Maar nogmaals dat werkt hier maar hoeft bij Meike niet zo te zijn natuurlijk maar wel supergoed van haar dat ze het los zijn van jou zo goed oppakt.
  maandag 3 november 2008 @ 19:33:07 #200
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62915723
Stomme ik... net een hele lap tekst getypt over kerst, waar ik woon en mama.... nou, ja het kwam er op neer dat we in een Protestanse gemeente wonen, dat we met kerst en nieuw een beperkt aantal diensten hebben in onze eigen kerk, maar wel in andere steden terrecht kunnen. Maar ook dat ik dan meestal in Eindhoven zit en dan of naar de kerk waar mijn zus zingt ga, of naar mijn oude parochie-kerk waar mama altijd zong en waar we afscheid genomen hebben van haar.

karin, goed om te lezen dat het zo lekker gaat.
pi_62918364
Karin, fijn dat het zo goed gaat!
pi_62924783
ben ik weer eens! gaat goed hier lees ik!

vandaag naar he cb geweest, luca is nu 5000 gram en lweer 57 cm! alles was prima gelukkig!
Als je vind dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij gaan staan bij het postkantoor....
pi_62926503
Troel, ik wil je even succes wensen vandaag met je sollicitatiegesprek! (weet alleen niet waar ik nu het beste kan posten, ik stuur ook nog wel ff een pmetje)

Blabla wanneer moest jij nou solliciteren?

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2008 07:42:19 ]
pi_62926561
Heb je nu andere medicijnen dan Macka? Omdat je hoopt dat ze nu wel werken. Ik hoop met je mee, echt vervelend om je zo beroerd te voelen en weinig te kunnen.

Klinkt goed Karin! Dat met het koken hebben we hier ook. J. kan prima koken als hij alleen is met Anna, maar voor mij is dat een stuk lastiger. Ze heeft dan echt een hanguurtje. Helpen scheelt wel iets, maar ik ben veel te bang dat ze iets heets op ze krijgt, dus als het gevaarlijk wordt, moet ze weg. Het helpt wel om haar te laten kleuren of kleien in de kinderstoel. Dan is ze wel bezig en op de gevaarlijke momenten kan ze niet bij me komen. Maar dat wil ze maar even natuurlijk.

Is het zo niet extra moeilijk chacama, door juist naar de kerk te gaan waar je moeder zong en vanwaar de begrafenis was? Of haal je daar troost uit?
*OUD heilige*
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:53:35 #205
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62929864
Macka, hoe gaat het nu? Merk dat mijn oppas ook een winterdepresie heeft, maar terug aan de AD wil ze liever niet. Ze is gewoon erg somber nu en wat meer opvliegerig naar man, haar kinderen (en mij), heb het al over lichttherapie gehad met d'r maar dat hier in deze uithoek vinden is de volgende opdracht.

Met kerst haal ik daar mijn troost uit. Als het op andere momenten is, dan vind ik het moeilijker. Vraag me niet waarom, dat snap ik zelf namelijk ook nog niet helemaal.

Maud zit tijdens het koken bij mij op het aanrecht. Met een lepel (of in haar woorden appel) in de hand in een leeg potje te roeren. En tegen de tijd dat alles op staat gaan we samen de tafeldekken. Oooh (en dit hoort eigenlijk in het dreumestopic) vanochtend is ze bezig geweest met de pot. Eerst moest poppies luier uit en die moest op de pot en daarna ging ze zelf. Het is niet gelukt, maar ze is in elk geval niet meer bang voor het ding. De luier weer aan krijgen was weer een nieuwe uitdaging.
pi_62930811
Wij wonen (lees: kamperen) sinds zaterdag in ons nieuwe huisje! Het is dus heeeeel erg druk geweest (nog altijd eigenlijk), dus ik heb niet alles kunnen meevolgen, maar ik probeer weer in te pikken nu .
pi_62930878
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:30 schreef OooLizaooO het volgende:
Wij wonen (lees: kamperen) sinds zaterdag in ons nieuwe huisje! Het is dus heeeeel erg druk geweest (nog altijd eigenlijk), dus ik heb niet alles kunnen meevolgen, maar ik probeer weer in te pikken nu .
Oew hectisch, verhuizen met zo'n hummel.
Veel plezier en succes!
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:16:49 #208
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62932058
Karin, wat fijn dat het zo goed gaat!

Vwb koken en zo...
Wij hebbn de keuken afgesloten met een traphekje, dus soms komt eli bij het traphekje staan rammelen, en dan ga ik tijdens het koken slap ouwehoeren tegen hem, vindt hij leuk.
of als ik ets moet weggooien in de prullenbak, maak ik een soort show ervan. zeg maar, met geluidjes in de prullenbak gooien, of leggen, of een beetje met mijn armen zwaaien. hij vindt het prachtig
dus dan is hij wel "betrokken" bij het koken, maar toch op een veilige afstand.
andere optie is op de rug in de doek, maar dat is alleen bij het zielig / vervelend zijn.
en meestal is hij na vijf minuten mijn rug ook wel weer zat en sraait zich om gaat weer spelen.

Liza, veel succes met uitpakken en settelen in je nwe huis
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 4 november 2008 @ 12:23:24 #209
95752 crew  Chell
Kluns
pi_62932215
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:53 schreef chacama het volgende:
Macka, hoe gaat het nu? Merk dat mijn oppas ook een winterdepresie heeft, maar terug aan de AD wil ze liever niet. Ze is gewoon erg somber nu en wat meer opvliegerig naar man, haar kinderen (en mij), heb het al over lichttherapie gehad met d'r maar dat hier in deze uithoek vinden is de volgende opdracht.
Je kunt lampen voor lichttherapie ook huren of kopen chacama, dus dan kun je het gewoon thuis doen. Er zijn er zelfs op een accu die je dus onderweg mee kunt nemen of op je werk kan zetten enzo.

Ik heb er ook gewoon eentje thuis, want 's morgens eerst naar een therapiecentrum toe 20 mins. bij mijn huis vandaan zie ik écht niet zitten. Dat half uur eerder opstaan om een half uur met m'n knar voor die lamp te zitten vind ik al een drama
  dinsdag 4 november 2008 @ 13:30:41 #210
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62933995
Thanks Yoni, zal eens gaan zoeken voor d'r. Ze leest nu 's avonds heel vaak, misschien is het te combineren of is het beter om het 's ochtends te doen?
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 4 november 2008 @ 16:47:23 #211
95752 crew  Chell
Kluns
pi_62938980
Het is beter om het 's morgens te doen (ivm het feit dat je er energie van krijgt, die je gedurende de dag natuurlijk het best kunt gebruiken) en je moet het sowieso niet na 20.00 's avonds doen omdat je dan het risico loopt dat je niet meer kunt slapen.
  dinsdag 4 november 2008 @ 17:04:04 #212
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62939389
Ok. dankje. Ik had al een lamp gevonden die volgens hen aan de eisen voldoet voor 160 euro incl. verzendkosten. Dus zal het eens doorgeven.
  † In Memoriam † dinsdag 4 november 2008 @ 17:25:17 #213
141844 Macka66
pi_62939860
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:04 schreef chacama het volgende:
Ok. dankje. Ik had al een lamp gevonden die volgens hen aan de eisen voldoet voor 160 euro incl. verzendkosten. Dus zal het eens doorgeven.
Check je PM even

Hier suddert het nu gewoon op bekend minder goede winterniveau. Die oorontsteking is een niet zo welkome extra, maar ik heb betere neusspray en sterkere pijnstillers en snuif me een ongeluk aan zout water. Nu alleen nog rust en geduld opbrengen (jaja, met een onderzoekend peutertje in de buurt zeker ). En straks word ik in de lente dan weer blij van de kwinkelerende vogeltjes
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  dinsdag 4 november 2008 @ 17:27:13 #214
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62939919
Macka, bv helpt ook heel goed bij jou tegen een verstopte neus....
  † In Memoriam † dinsdag 4 november 2008 @ 17:38:53 #215
141844 Macka66
pi_62940186
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:27 schreef chacama het volgende:
Macka, bv helpt ook heel goed bij jou tegen een verstopte neus....
Dan moet ik die mevrouw uit Little Britain uitnodigen, kan ze de 'bitty' direct in m'n sinussen spuiten
(helaas geen bv hier)
pi_62941857
Kom maar langs, ik geef je wel een bekertje mee.
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:53:59 #217
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62943895
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:38 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Dan moet ik die mevrouw uit Little Britain uitnodigen, kan ze de 'bitty' direct in m'n sinussen spuiten
(helaas geen bv hier)
... hoe kom ik er dan bij dat jij (nog) bv geeft

PM beantwoord.
pi_62970956
chacama, voor julliezelf ook niet fijn eigenlijk, dat jullie oppas dat heeft. vind je 't niet vervelend om er je kinderen nu te brengen? kan ze het oppassen nu wel aan?
pi_62980816
Winterdips zijn zo vervelend..!
Leuke dingen doen voor jezelf wil nog wel eens helpen.
Hoe vaak doen jullie dat nog? Even 'jezelf' zijn ipv 'mama'? UIt eten / theater / film / sauna. Dat soort dingen. Doen jullie dat nog structureel of moet je daar een knop voor omzetten om het in te plannen?
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2008 @ 21:03:40 #220
141844 Macka66
pi_62981560
Webkim, ik vind een winterdip iets anders dan niet lekker in je vel zitten op een moment dat het toevallig winter is. Voor mensen met een echte winterdip werkt 'iets leuks doen voor jezelf' niet. Al was het alleen maar omdat ze er vaak geen energie voor hebben om ook maar iets te doen.

Ik ben altijd mezelf en mama. Ook als ik iets leuks zonder m'n dametjes ga doen. Ik kan en wil het niet uit elkaar trekken, blijkbaar is het moederschap iets dat heel erg bij me hoort. Het inspireert me ook, geeft energie. Uitgaan was bij mij niet structureel, en als ik nu sporadisch iets wil loop ik er altijd tegenaan dat wij geen oppas hebben/kennen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Macka66 op 05-11-2008 21:10:36 ]
  woensdag 5 november 2008 @ 21:12:01 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62981890
Dan zou ik het ook geen 'dip' noemen eerlijk gezegd.
Shoppen en lief doen (met bergen chocola en/of andere lekkere dingen), naar buiten gaan, sporten etc. zijn prima remedie's (of is het remedien (met trema)?) tegen dipjes.
Dat waar jij het over hebt is dan toch meer een depressie...
pi_62982137
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:03 schreef Macka66 het volgende:
Webkim, ik vind een winterdip iets anders dan niet lekker in je vel zitten op een moment dat het toevallig winter is. Voor mensen met een echte winterdip werkt 'iets leuks doen voor jezelf' niet. Al was het alleen maar omdat ze er vaak geen energie voor hebben om ook maar iets te doen.

Ik ben altijd mezelf en mama. Ook als ik iets leuks zonder m'n dametjes ga doen. Ik kan en wil het niet uit elkaar trekken, blijkbaar is het moederschap iets dat heel erg bij me hoort. Het inspireert me ook, geeft energie. Uitgaan was bij mij niet structureel, en als ik nu sporadisch iets wil loop ik er altijd tegenaan dat wij geen oppas hebben/kennen.
Je gebruikt zelf een paar posts hierboven de woorden dat je dan 'in de lente weer blij wordt van de kwinkelerende vogeltjes'. Dus of die winter dan nog zo toevallig is.

En ook bij een depressie (en geloof me, ik heb ze gehad; ben tijden aan de prozac geweest) helpt het om 'eruit' te gaan. Je zinnen te verzetten. Als moeder heb ik die 'lows' nog niet ervaren. Maar wel het gevoel dat ik af en toe alleen moeder ben en geen Webkim meer. Hoewel je die twee inderdaad niet kan scheiden, maar het is een gevoelsmatig iets. Veel mama's gaan toch ook een of twee dagen werken om 'even geen moeder te zijn'. Je snapt vast wat ik bedoel, ook al kan de formulering ook preciezer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 05-11-2008 21:50:22 (tikfout :)) ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_62984429
Let maar niet op mij, ik had een post van Webkim hierboven verkeerd begrepen .

[ Bericht 100% gewijzigd door OooLizaooO op 05-11-2008 22:36:39 ]
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2008 @ 22:27:37 #224
141844 Macka66
pi_62984811
Ja, ik hoop in de lente wel weer te kunnen horen en van m'n winterdepressie af te zijn. Nee, in mijn geval is de periode herfst-winter zeker niet toevallig. Ik heb een winterdepressie (S.A.D.), waarvan de lichtere vorm wordt benoemd als winterdip (S.S.A.D.). En die verschillen van andere depressies. Wat bijvoorbeeld bij een klassieke depressie helpt helpt niet bij een winterdepressie. En andersom. Zelfs een aantal van de symptomen van winterdepressie zijn totaal tegengesteld aan die van andere depressies.
Wel heel fijn dat jij je depressies achter je hebt kunnen laten en dingen hebt gevnden die voor jou werken!

Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor, met dat even willen ontsnappen. Het geeft ook veel druk als je de hele dag doorbrengt met zorgen en je verantwoordelijk voelen en converseren over de teletubbies, boterhammen met appelstroop en steeds maar weer verwonderd zijn over dat boekje met dat konijntje dat in bad gaat.
Ik vind het ook vreemd van mezelf dat ik als ik dan even tijd voor mezelf heb toch weer van alles ga doen/regelen/kopen voor m'n dochters/gezin
  donderdag 6 november 2008 @ 10:39:39 #225
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62992798
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:15 schreef bixister het volgende:
chacama, voor julliezelf ook niet fijn eigenlijk, dat jullie oppas dat heeft. vind je 't niet vervelend om er je kinderen nu te brengen? kan ze het oppassen nu wel aan?
Op zich heb ik er geen moeite mee. Ze leeft letterlijk - soms iets te - voor de oppaskinderen. Daar haalt ze haar plezier en energie uit. Een stel van die giebelende guppies vind ze heerlijk. Ze reageert dus ook niet op hen. Haar depressie is vooral nadelig voor de rest van haar gezin. Man en jongste (puber)dochter mogen het regelmatig ontgelden. En verder moppert ze veel op zichzelf. Ze baalt ervan dat ze geen energie heeft, niet kan slapen of op de verkeerde momenten slaap heeft en vooral ook omdat ze slecht kan tillen. Daar baalt ze nog het meeste van. Dat ze niet de kracht heeft om een kind lekker spontaan op te kunnen pakken om te kunnen kroelen. Als het moet, in 'noodgevallen' dan doet ze het wel, maar gewoon het lekker spontane lukt niet. Ze was erg positief toen ik vertelde dat Macka een lamp te leen had, dus wat dat betreft is het een kwestie van afpraak maken en dan kijken of het positieve uitwerking heeft.
pi_62994122
Ik vraag me af of ik zo raar ben dat ik liever binnen ben , in plaats van buiten.
pi_62994261
Zo heel raar zal dat toch niet zijn, Ingrid? Zolang je er niet down van wordt hoort het toch ook een beetje bij de laatste fase van een zwangerschap om steeds meer je terug te willen trekken.
pi_62994475
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:31 schreef owlet het volgende:
Zo heel raar zal dat toch niet zijn, Ingrid? Zolang je er niet down van wordt hoort het toch ook een beetje bij de laatste fase van een zwangerschap om steeds meer je terug te willen trekken.
Dat is ook wel weer zo. Ach, ben gewoon meer een huismus.
pi_62995380
*Huismus meldt

Pff. Mijn man heeft gister zn functioneringsgesprek gehad. Het was heel erg goed, en hij mag zelfs op cursus... In engeland. Natuurlijk vind ik het super voor m, maar hij is dan een hele week weg, en ik kan me nu al druk maken hoe ik dat allemaal ga regelen...

(We zijn zelfs nog nooit een nacht zonder elkaar geweest bedenk ik me nu net... )
pi_62995677
een week, da's best lang ja. moet je zelf werken in die periode? anders misschien leuk om met haar bij opa/oma te gaan logeren? of een deel van de week. of andersom, vragen of opa/oma bij jullie komen logeren een paar dagen.
pi_62995860
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:16 schreef bixister het volgende:
een week, da's best lang ja. moet je zelf werken in die periode? anders misschien leuk om met haar bij opa/oma te gaan logeren? of een deel van de week. of andersom, vragen of opa/oma bij jullie komen logeren een paar dagen.
En Priscil dan Die moet gewoon naar school... en mijn pap en mam wonen in een andere stad. Dat wordt m niet.

Ik moet denk ik ook gewoon werken. Misschien maak ik wel iets kortere dagen zodat Jen niet zolang op het kdv zit, maar goed. Waar ik het meest tegenop zie is het moment dat de kinderen op bed liggen. Dan ben ik dus helemaal alleen (en dat is al heel lang geleden).
  donderdag 6 november 2008 @ 12:31:11 #232
35189 Troel
scherp en bot
pi_62996131
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En Priscil dan Die moet gewoon naar school... en mijn pap en mam wonen in een andere stad. Dat wordt m niet.

Ik moet denk ik ook gewoon werken. Misschien maak ik wel iets kortere dagen zodat Jen niet zolang op het kdv zit, maar goed. Waar ik het meest tegenop zie is het moment dat de kinderen op bed liggen. Dan ben ik dus helemaal alleen (en dat is al heel lang geleden).
En dan is het tijd om een vriendin uit te nodigen

Toen Bert een week weg was heb ik Ynske gevraagd of ze een keertje langskwam om te eten. Erg gezellig en het scheelt meteen een avond alleen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62996155
oja, die vergat ik. werken je ouders allebei nog? en misschien is 't ook wel eens lekker om alleen te zijn, zeker als je dat zo zelden meemaakt. ik kan daar echt van genieten, op z'n tijd. verwen jezelf, kook lekker of juist makkelijk, ga die avonden iets doen waar je anders niet aan toe komt. stomme TV-programma's kijken waar je man normaal gesproken niet tegen kan. of lekker lang lezen in bed, je stoort toch niemand met je lichtje, etc. ik noem maar wat mogelijkheden. foto's inplakken. ook zo'n klus die vaak blijft liggen. of inderdaad vriendinnen uitnodigen, kom je vaak ook te weinig aan toe in 't gewone ritme van zo'n gezin.
pi_62998561
Ja ik ga denk ik mensen uitnodigen! Lijkt me heerlijk om weer eens wat bij te kletsen zonder man erbij. Gewoon lekker meiden geklets.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 6 november 2008 @ 13:47:51 #235
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62998701
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:31 schreef Troel het volgende:

[..]

En dan is het tijd om een vriendin uit te nodigen

Toen Bert een week weg was heb ik Ynske gevraagd of ze een keertje langskwam om te eten. Erg gezellig en het scheelt meteen een avond alleen
errug gezellig ja
Today is life -

Dale Carnegie
pi_63000491
Meidengeklets... lijkt me heerlijk....
pi_63000677
Heerlijk even meidengeklets Ticootje. Al moet ik zeggen dat ik me een avondje alleen ook wel prima vermaak hoor. Ik zou dan het meeste moeite hebben met het alleen zijn 's nachts (ben held op sokken en angsthaas). Laatst was lief een nacht weg, toen zijn mijn ouders een nachtje komen logeren. Was gezellig. En binnenkort moet lief 2 dagen naar een cursus en ga ik met Mirte bij hen logeren een nachtje. En dat combineren we dan met een paar bezoekjes her en der.
  Jubileum moderator donderdag 6 november 2008 @ 15:00:04 #238
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63001337
Meidengeklets is geweldig! Wat mijn vriendinnen en ik zo eens in de zoveel tijd doen is een afspraak maken voor een High Tea. Super is dat, de kids lekker thuis bij de mannen en wij heerlijk de hele zondag op stap.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 6 november 2008 @ 15:12:18 #239
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_63001680
Over dat erop uit gaan, en ook even geen mama zijn...

Ik vind het juist heerlijk om met stella dingen te ondernemen. Ik heb er maar weinig behoefte aan, om er alleen op uit te gaan. Ik heb haar graag bij me en wil haar gewoon liever niet bij een oppas achterlaten. Vind 3,5 dag kdv al meer dan genoeg. En voel me heel erg mezelf als ik bij vrienen op bezoek ben, Stella daar rondkruipt tussen ander klein grut, en de grote mensen lekker bijkletsen en plezier maken. Met sommige vriendinnen klets ik vooral over kinderspul, en met anderen vrijwel niet.

Ik ga in Februari naar mijn broertjes groots geplande 30ste verjaardag en zie nu al op tegen het onderbrengen van Stella .

Ik voel me heel compleet, als mama, en mèt Stella. Mis anders echt iets. Vind het wel lekker om te werken, in een leuk team, dat wel.
pi_63001807
Nijna, ik ben ook zo'n schijtert.... Ik ben al heeeeeel lang niet meer alleen geweest 's nachts. Maar ik denk dat ik gewoon de lichten aanlaat.
pi_63002047
Huismus schijtert meldt

Als mijn lief met vrienden is wezen stappen en daar blijven slapen ben ik de volgende ochtend vaak net zo brak omdat ik geen oog dicht heb gedaan
Ik maak mezelf echt helemaal gek met elk geluidje wat ik hoor. een van mijn engste nachtmerries is dat er snachts ineens een vreemde in je slaapkamer staat
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 6 november 2008 @ 15:26:53 #242
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63002064
ticootje. Ik ook. Als F. alleen al een keer gaat stappen, staan de lichten aan, heb ik mijn telefoon onder mijn hoofdkussen en staat de tv zachtjes aan, zodat ik niet van elk 'spook'geluid rechtovereind in bed zit.
pi_63002084
Ik ben me wel eens rot geschrokken van mn eigen vent. Die muisstil naast me was komen liggen. Volgende keer mocht ie best wat harder doen, echt mn hart...
pi_63002140
Ik heb het geluk dat ik een flinke hond thuis heb. Dus elke vreemde die bij de deur in de buurt komt wordt gemeld. Niet dat het beest vreselijk waaks is, toch weet ik niet wat hij zou doen als er daadwerkelijk een vreemde binnen zou komen. Ik denk dat hij toch zijn gezin zal beschermen...

Dus Tico ligt voor mijn slaapkamerdeur.
  † In Memoriam † donderdag 6 november 2008 @ 15:50:24 #245
141844 Macka66
pi_63002779
Holladiee, net terug van de huisarts. 'Goh, een heel ander beeld dan drie dagen geleden', zei ze. Maar helaas wel een slechter beeld. Dus mag ik alweer aan nieuwe medicijnen. En dit keer gaat het echt over, zei ze. Dus daar vertrouw ik dan maar op. (En anders ga ik een dubbelzijdige van Gogh doen )
pi_63002962
Dat is niet leuk Macka. Maar hopen dat deze medicijnen wel werken.
  donderdag 6 november 2008 @ 16:00:26 #247
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63003076
Nou, dat moet dan wel een echt paardenmiddel zijn Macka. Hopelijk werkt het en is vanGogh niet nodig. Beterschap nogmaals.

Ik zit niet in mijn hum. Gewoon een raar buikgevoel. Zal wel de tijd van de maand zijn, denk ik...

On the bright side... mijn buurvrouw is vandaag bevallen van haar derde. Na een jongen en een meid nu weer een jongen: Sem. Dus morgenvroeg maar eens op zoek naar een kraamcadeautje.... lekker shoppen
pi_63003166
Verse baby.

Zo'n heerlijk klein hummeltje..

Over 3 dagen heb ik geen recht meer op tijd van de baas die kan besteden aan borstvoeding... Dan moet ik dus echt weer de volle 8 uur volmaken. Nu deed ik al een tijdje niet meer kolven, maar ging ik iets later naar mn werk en ging ik iets vroeger weer weg. Voor de wet heb ik nu lang genoeg gevoed...
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:24:32 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63036186
Even een vraagje, zijn er hier moeders die wel eens bijzonder verlof opgenomen hebben ivm een ziek kind?
En hoe werd daar dan op gereageerd op je werk? Baas mee eens? Of juist gezeik? Collega's?
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:28:04 #250
24188 Belana
kloon van belana
pi_63036254
Ik heb een keer zorgverlof gekregen toen ik vrij had moeten nemen vanwege de waterpokken. Achteraf aangevraagd en gekregen, hoewel je het eigenlijk vooraf moet aanvragen volgens mijn baas, maar dat is wettelijk niet zo. Er werd verder absoluut niet moeilijk over gedaan, door niemand

[ Bericht 37% gewijzigd door Belana op 07-11-2008 18:42:11 ]
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:35:37 #251
24188 Belana
kloon van belana
pi_63036423
quote:
Werknemers die moeten zorgen voor een thuiswonend ziek kind, partner of ouders kunnen hiervoor kortdurend zorgverlof opnemen. Een werknemer kan per twaalf maanden maximaal twee maal het aantal uren dat hij in een week werkt opnemen. Over de verlofuren wordt zeventig procent van het salaris doorbetaald.

Per 12 maanden kunt u opnemen: maximaal twee maal het aantal uren dat u in een week werkt. Als u bijvoorbeeld 36 uur per week werkt, kunt u per 12 maanden 72 uur kortdurend zorgverlof opnemen.

Plotseling ziek
Als uw kind, partner of ouder plotseling ziek wordt en u dus onverwacht direct vrij moet nemen, hoeft u geen kortdurend zorgverlof op te nemen. U kunt dan gebruikmaken van een andere vorm van verlof, het calamiteitenverlof. Dit eindigt na één dag. Het kortdurend zorgverlof gaat dan de tweede dag in
stormy waters...
sailin'
pi_63037762
Be, Jen is pas 1x ziek geweest. Ik heb zoveel vrije dagen dat ik gewoon vrije dagen heb opgenomen.
pi_63038440
MIjn werkgever meldt mij ziek als mijn kind ziek is en ik thuis moet blijven.
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:16:57 #254
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63038982
Toen ik nog voor de overheid werkte, had ik 10 dagen per jaar bijzonder verlof. Het zorgverlof viel daar ook binnen. Maar als ik er overheen zo gaan, dan werd ik zelf ook ziek gemeld. Weet eerlijk gezegd niet of dat nodig is geweest.
  Jubileum moderator vrijdag 7 november 2008 @ 20:19:34 #255
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63039060
Ik neem vrij als 1 van de kinderen ziek is. Ik heb 1 keer zorgverlof gehad, toen Eva werd opgenomen in het ziekenhuis. Nu vraag ik gewoon vrij omdat ik altijd nog het idee heb dat ik dat zorgverlof ergens voor nodig kan hebben, nog een opname ofzo. Bijna alsof ik het niet durf te gebruiken.
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:21:21 #256
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63039105
maakt het wat uit Lois of heb je weinig verlof dagen.... ik bedoel als er wat zou zijn en je zorgverlof is op, dan zou je toch ook gewoon verlof kunnen nemen... of is het dan onbetaald en/of kunnen ze het dan tegenhouden?
  Jubileum moderator vrijdag 7 november 2008 @ 20:33:50 #257
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63039388
Hmm daar zeg je zowat. Ik doe het eigenlijk andersom, als mijn verlof op is en er is iemand ziek zou ik zorgverlof overwegen.
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:35:24 #258
190853 RockabeIIa
pi_63039429
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 20:33 schreef Lois het volgende:
Hmm daar zeg je zowat. Ik doe het eigenlijk andersom, als mijn verlof op is en er is iemand ziek zou ik zorgverlof overwegen.
Zo doe ik dat eigenlijk ook.
pi_63039433
Op een of andere manier voel ik me schuldig als ik thuis moet blijven als ik zelf niet ziek ben...
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:38:53 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63039519
Ik heb overigens zelf met mijn vorige baas de afspraak gemaakt dat ik de overuren die ik maak tijdens mijn reizen mag gebruiken voor de keren dat ik onverhoopt naar huis moet of thuis moet blijven voor Sasha.
Ik krijg die uren nl. normaal niet uitbetaald en ook geen 'tijd voor tijd', het hoort er gewoon bij, maar als je maar 2,5 dag werkt tikt dat wel aardig aan. Beetje geven en nemen dus en dat was hij gelukkig met me eens. Moet het nog wel even bevestigen met mijn nieuwe baas.
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:43:19 #261
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63039623
Macka, ik begrijp je niet zo goed. Waren je ogen zo veel slechter geworden? En wat bedoel je met een dubbele Van Gogh? Toch niet twee oren afsnijden?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_63039757
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 18:24 schreef Brighteyes het volgende:
Even een vraagje, zijn er hier moeders die wel eens bijzonder verlof opgenomen hebben ivm een ziek kind?
En hoe werd daar dan op gereageerd op je werk? Baas mee eens? Of juist gezeik? Collega's?
Mijn baas stelde altijd zelf de vraag of ik zorgverlof of vakantiedagen wilde. Als ik zorgverlof nam kreeg ik 70% uitbetaald voor die uren. Nooit problemen mee gehad gelukkig.
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:13:48 #263
24188 Belana
kloon van belana
pi_63040407
quote:
dat had ik toen dus, ik had geen dagen meer en heb toen zorgverlof gevraagd en gekregen
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:16:11 #264
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63040462
quote:
Ja, snap ik. Maar aan de andere kant als je dan nog eens gewoon een dag vrij zou willen zijn, dn kan het niet omdat je verlof op is en dan kun je voor een gewone vrije dat geen zorgverlof inleveren. Andersom wel.

BE, dat is een goede regeling. Hopelijk werkt je nieuwe baas er ook aan mee.

Moonah, als ik het goed heb, had Macka eerst een oogontsteking om nu een zware dubbele oorontsteking te hebben. De van Gogh slaat dus inderdaad op het afsnijden van de oren, maar - ik hoop - puur symbolisch bedoeld, omdat het zo verrekte pijn doet en het afsnijden voor een andere pijn zorgt....
waarbij ik me nu bedenk dat het geen zin heeft om je oren eraf te snijden aangezien de ontsteking aan de binnenkant zit. Dus dan heb je geen oren meer, maar wel nog een oorontsteking.
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 21:17:46 #265
141844 Macka66
pi_63040523
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 20:43 schreef Moonah het volgende:
Macka, ik begrijp je niet zo goed. Waren je ogen zo veel slechter geworden? En wat bedoel je met een dubbele Van Gogh? Toch niet twee oren afsnijden?
Ogen? Nu snap ik er ook niks meer van
Nee, oren! Dubbele oorontsteking waar ik steeds weer andere medicatie voor kreeg. En die nu dus echt over moet gaan. Iig heb ik nu pijnstillers die ook echt wat pijn stillen, dus dat is al een stap in de goede richting. Operatie van Gogh is vooralsnog afgeblazen
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:24:20 #266
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63040726
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:17 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ogen? Nu snap ik er ook niks meer van
Nee, oren! Dubbele oorontsteking waar ik steeds weer andere medicatie voor kreeg. En die nu dus echt over moet gaan. Iig heb ik nu pijnstillers die ook echt wat pijn stillen, dus dat is al een stap in de goede richting. Operatie van Gogh is vooralsnog afgeblazen
Ja, maar je sprak over 2 zintuigen die je op de proef had gesteld of je die als moeder kon missen....
pi_63040770
neus
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:27:58 #268
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63040825
Bijna goed... zat dus iets te hoog met mijn ogen... foutje
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 21:52:53 #269
141844 Macka66
pi_63041616
Een oog doet het nog, dus zicht tel ik niet mee in het rijtje zintuigbeproevingen
Maar ik geloof na afgelopen weken dat je bij moederschap toch meer gehinderd wordt door slecht gehoor dan door slecht reukvermogen. (Al ben ik natuurlijk wel blij dat er geen gaslek was toen m'n reukzin het niet deed...)
Lucie voelde zich vaak niet begrepen door mij, dat was ook terecht en frustrerend voor ons allebei. En ik heb gemerkt dat die ogen in mijn achterhoofd eigenlijk oren zijn
pi_63043211
Ik heb denk ik op de een of andere manier mn duim overbelast... en vooralsnog wordt het niet minder ookal probeer ik er wel op te letten dat ik die duim ontzie...
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:56:00 #271
190853 RockabeIIa
pi_63043324
SMS-duim Nijna?
pi_63043449
zoveel sms ik niet eigenlijk, maar hij is wel pijnlijk als ik dat soort bewegingen maak...
pi_63048878
SMS duimen, die hadden we vroeger niet
Wel balen...
  zondag 9 november 2008 @ 13:27:57 #274
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63072430
Even een voor de mama's met fysieke problemen!

Morgen ga ik een week naar Spa...
Op zich wel leuk, met collega's en zo, maar een hele week zonder Eli

Heb een paar hele mooi foto's uitgeprint, en neem ze mee in mijn portemonnee. Kan ik nog wel even gluren maar mn mooie mannetje
  zondag 9 november 2008 @ 20:22:16 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63083277
Ai, een week is best lang idd Davinia. Foto's mee is een hele goeie. Ik spiek ook vaak.

Hier een hele idiote menstruatie. Of beter gezegd, niet...
Ik heb zelfs een test gedaan een dag of 4 geleden, op dag 34 ofzo, negatief. Ik heb ook nergens last van, behalve dan een niet doorzettende menstruatie. Steeds 's ochtends een klein beetje roze/bruin en dat is het dan voor de rest van de dag.
Eerst voelde ik me nog heel naar opgeblazen enzo, maar dat is gelukkig wel weg, maar verder... Ik snap er niks van.
En ik vind het wel irritant, want we rommelen eigenlijk maar een beetje aan qua 'anti-conceptie'. Onthouding is een groot woord ze maar. Maar nu is er echt een geen peil meer op te trekken natuurlijk. Toch maar echt braaf doen dus de komende maand.
Gek hoor, de boel was gewoon weer normaal op gang al een maand of 6.
  zondag 9 november 2008 @ 21:19:57 #276
190853 RockabeIIa
pi_63085311
Nijna, wordt het al minder met je duim?

Davinia, veel plezier toch maar... Het zal heus moeilijk zijn maar volgende week is het al weer voorbij!

BE, vervelend voor je. Heb je ook erge last qua pijnen als je dan ongesteld wordt of valt dat mee?
  zondag 9 november 2008 @ 21:22:37 #277
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_63085421
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ai, een week is best lang idd Davinia. Foto's mee is een hele goeie. Ik spiek ook vaak.

Hier een hele idiote menstruatie. Of beter gezegd, niet...
Ik heb zelfs een test gedaan een dag of 4 geleden, op dag 34 ofzo, negatief. Ik heb ook nergens last van, behalve dan een niet doorzettende menstruatie. Steeds 's ochtends een klein beetje roze/bruin en dat is het dan voor de rest van de dag.
Eerst voelde ik me nog heel naar opgeblazen enzo, maar dat is gelukkig wel weg, maar verder... Ik snap er niks van.
En ik vind het wel irritant, want we rommelen eigenlijk maar een beetje aan qua 'anti-conceptie'. Onthouding is een groot woord ze maar. Maar nu is er echt een geen peil meer op te trekken natuurlijk. Toch maar echt braaf doen dus de komende maand.
Gek hoor, de boel was gewoon weer normaal op gang al een maand of 6.
Niet echt een leuke opmerking maar ben je toevallig zwaarder geworden?
pi_63085598
rocka, pessimist! nijna, gaat 't al wat beter met je duim?

davinia, wordt vast leuk, geniet ervan! (maar ik kan me goed voorstellen dat een week dan wel erg lang voelt). hopelijk is 't zo leuk dat de week zo om is!

macka, hoe ist met de oren? langzamerhand weer wat beter hoop ik? wat een beproevingen allemaal! en dan ook nog eens niet begrepen worden op fok!, ocharme!

BE, 't kan natuurlijk dat je een keer een afwijkende cyclus hebt. maar 't lijkt me ook vervelend, dat je nu niet weet waar je aan toe bent. en trouwens, wat balen van die sollicitatie (las ik net elders geloof ik). bah!!! maarrr: wie weet heb je er over een tijdje, mocht er weer een plaats vrijkomen, toch een betere ingang dan anderen, en is deze moeite dus toch niet voor niks geweest!
pi_63085707
BE: misschien voor de zekerheid nog een keer testen over een weekje? Wrs is het dan nog negatief, maar het is ook zo lullig als je er over 3 maanden achterkomt 4 maanden zwanger te zijn

Hier is de boel nog niet weer op gang Laat het maar lekker wegblijven voorlopig!
Ik vroeg laatst aan mijn moeder hoe lang het bij haar duurde na iedereen tot het weer op gang was, maar dat was ook altijd vrij lang! Hoezee, dat soort dingen zijn erfelijk toch?
  zondag 9 november 2008 @ 21:30:16 #280
35189 Troel
scherp en bot
pi_63085765
Nee hoor freecell Bij mijn moeder was het zo op gang en bij mij duurde het best even
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 9 november 2008 @ 21:34:58 #281
190853 RockabeIIa
pi_63085989
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:26 schreef bixister het volgende:
rocka, pessimist!
Echt?
Snap ik niet...

Freecell, mijn moek heeft 4 bevalling in een tijd van 7 uur gedaan. Alle 4 dus in een totaal van 7 uur tijd. En ik deed over 1 al 3 dagen... Waar is mijn erfenis?!
pi_63086125
ooh rockaatje, sorry, was niet gemeen bedoeld hoor! beetje flauw grapje, ik doelde op je tekst:
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:19 schreef RockabeIIa het volgende:
Nijna, wordt het al minder met je duim?
als 't goed is wordt 't juist steeds beter/meer, niet minder. huh huh huh
  zondag 9 november 2008 @ 21:40:36 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63086215
Rottdog, 1 kilo'tje geschommel zeg amaar, de afgelopen 2 maanden, daar kan het toch niet aan liggen.
En ik was al 'regelmatig' toen ik zelfs nog zwaarder was dan nu.

Freecell, als het echt niet alsnog door gaat zetten had ik idd al wel aan een testje zitten denken hoor. Maar ik voel helemaal niks, niet aan mijn borsten, geen buikkrampjes dus ik denk dat het wel goed zit hoor.

Rocka, ik heb gewoon helemaal niks. Wel ruim een week geleden knallende koppijn dat ik dacht 'oh ja, dan zal ik morgen ofzo wel ongesteld worden' maar niks dus. Ik heb even op de persona gespiekt en het is nu dag 36. Nou ja goed, ik zie het allemaal wel. Het is ook niet heel erg ofzo, maar gewoon wel een beetje vreemd.
  zondag 9 november 2008 @ 21:42:23 #284
61800 Rottdog
pi_63086298
Misschien sla je nu wel een cyclus over.
  zondag 9 november 2008 @ 21:43:44 #285
190853 RockabeIIa
pi_63086353
Bix, het zal streektaal zijn. Voor mij voelt het echt als een positieve vraag
Minder als in minder erg.
pi_63086677
Whehe, mijn moeder is inderdaad ook 7 keer ongeveer 10 dagen na de AT datum bevallen. Mijn zus 2x ok 10 dagen te laat en bij de tweeling ingeleid bij 38 weken.
Leandertje meer dan 3 weken te vroeg was dan ook één grote verrassing Mijn moeder had haar mobiel dus nog niet eens aan.
pi_63087058
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:43 schreef RockabeIIa het volgende:
Bix, het zal streektaal zijn. Voor mij voelt het echt als een positieve vraag
Minder als in minder erg.
ja tuurlijk, datsnappikheus! 't was ook alleen maar een grapjuh.
pi_63087633
Whehe, lastig die streektaal

Ik had mij nog niet gerealiseerd dat ik niet meer in bed kon blijven bij ziek zijn, nou, bij deze dus
In bed blijven zit er niet in geloof ik.
De komende 3 jaar

Ik kan er niet echt mee zitten. Dat vrolijke koppie van Leander in de wipstoel, daar heb ik een boel voor over!
  zondag 9 november 2008 @ 22:14:55 #289
61800 Rottdog
pi_63087696
quote:
Op zondag 9 november 2008 22:13 schreef freecell het volgende:
Whehe, lastig die streektaal

Ik had mij nog niet gerealiseerd dat ik niet meer in bed kon blijven bij ziek zijn, nou, bij deze dus
In bed blijven zit er niet in geloof ik.
De komende tig jaar

Ik kan er niet echt mee zitten. Dat vrolijke koppie van Leander in de wipstoel, daar heb ik een boel voor over!
pi_63088349
quote:
Op zondag 9 november 2008 22:14 schreef Rottdog het volgende:

[..]

whehe
  maandag 10 november 2008 @ 08:39:16 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63094885
Ik moet hier vaker posten...
Die wet blijkt toch altijd nog te werken. Dag 37 = dag 1.
  maandag 10 november 2008 @ 09:20:08 #292
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63095357
Zo zie je maar, het "hoe gaat het met de moeders"- topic is geweldig tegen het krijgen van kinderen
Lekker douchen!
pi_63095517
quote:
Op maandag 10 november 2008 09:20 schreef sjak het volgende:
Zo zie je maar, het "hoe gaat het met de moeders"- topic is geweldig tegen het krijgen van kinderen
  maandag 10 november 2008 @ 10:02:55 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63096099
pi_63096252
Lol Sjak .

Duim doet nog steeds zeer. Hoe voorkom je nou toch dat je dat ding steeds weer gebruikt... (haast onmogelijk).
pi_63096298
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:12 schreef Nijna het volgende:
Lol Sjak .

Duim doet nog steeds zeer. Hoe voorkom je nou toch dat je dat ding steeds weer gebruikt... (haast onmogelijk).
Een brace (schrijf je dat zo?) .
pi_63096371
Dat vind ik dan ook wel weer heel rigoureus geloof ik Tico, al kan je er dan idd niet zoveel mee dan niet gebruiken...
Ik kijk het nog wel even aan, als het eind van de week niet minder wordt ga ik misschien maar eens even naar de huisarts ermee. Maar die zegt vast ook: rust...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 10 november 2008 @ 10:21:01 #298
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63096399
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:19 schreef Nijna het volgende:
Dat vind ik dan ook wel weer heel rigoureus geloof ik Tico, al kan je er dan niet zoveel mee...
Ik kijk het nog wel even aan, als het eind van de week niet minder wordt ga ik misschien maar eens even naar de huisarts ermee. Maar die zegt vast ook: rust...
helpt van die spiergel misschien een beetje?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_63096422
Die heb ik wel op mn nek gesmeerd gisteravond, ga ik proberen!
pi_63129572
ohw bah, ik voel me vandaag echt een slechte moeder. Kan níets hebben van mijn peuter De boterham wordt niet opgegeten.. lief vragen helpt niet.. tv beloven als boterham op is helpt niet.. brrr en ik mezelf maar opvreten. Tot ik het bordje op de grond kapot smeet.

En daar baal ik zo van! Ik wíl helemaal niet zo boos worden, maar ik kan het op dit moment niet onder controle houden. Jakkes.

Gelukkig ligt peuter nu in bed, kan ik even afblazen hier.
  dinsdag 11 november 2008 @ 14:59:49 #301
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63129859
Oh Koosje. Wees niet te streng voor jezelf. Het kan gebeuren. De emmer is soms gewoon te vol en stroomt over. Je peuter reageert op jou en zo gaat het door totdat ie overstroomt. Kiep hem hier nog maar een stukje verder leeg, als peuter dan straks wakker is, kun je er weer tegen en is ie alles weer vergeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')