abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:34:27 #1
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_62715202
De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

Vorige topic ; Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders #67
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:35:56 #2
14746 k_i_m
pi_62715238
En Ticootje moet nieuwe topics openen als ze ze sluit .
In my life
Why do I smile
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:50:21 #3
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62715648
'We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)'

I'm so glamourous I piss glitter!
  Jubileum moderator maandag 27 oktober 2008 @ 12:53:48 #4
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62715753
Zie je dat nu pas Rocka? Of bedoel je dat er niet naar geluisterd wordt? want dat laatste klopt idd
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_62715798
Ik wilde nog ff zeggen dat het met mij goed gaat. Heel soms wel de angst dat er na de bevalling een ppd (oid) komt. Maar dat komt denk ik doordat ik de laatste tijd heftig droom.
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:56:08 #6
190853 RockabeIIa
pi_62715827
Ik denk dat je wel weet wat ik bedoel, Lois.
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:07:45 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62716200
ik zit een beetje boel met een dilemma..
Echt slecht gaat het niet met me, erg goed ook niet, het gaat normaal denk ik.
Maar die nachten.. ik lig weer uren te piekeren, geraak niet in slaap, terwijl ik normaal daar nooit problemen mee heb.
Dat ik het momenteel doe op 3 uurtjes slaap per nacht.
met een beetje logisch redeneren, want het piekeren is nu echt heel stuk minder als de eerste twee weken erna.. denk ik dat het nu vooral het niet kunnen in slapen is van oververmoeidheid. en dat eigenlijk dat bioklokje even weer gereset moet worden.
Nu weet ik dat je dat daar bepaalde methodes voor zijn zo, maar goed die methode gaat nu eenmaal niet. kan arwen niet alleen laten. en de rest moet gewoon allemaal werken etc.
Dus dacht voor een x aantal jaar terug heb ik een periode oxazepam gehad, puur voor inslapen ivm overmatig piekeren.
Heerlijk toen.
Maar het is voor mij toch ook antidepressiva.. en dan nou ja.. als jullie snappen wat ik bedoel.. kut dus.. die asociatie erbij. dan maar even volhouden tot ze een weekje bij haar opa en oma is? maar blijf ik dat wel trekken? en .. en .. meh ik weet het geloof ik even niet zo goed.
En dat maakt me dan weer zo bang wat als..
Iemand een stopknopje tegen piekeren ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:11:02 #8
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62716301
Durf je valeriaandruppels wel aan?
Lekker douchen!
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:12:30 #9
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62716335
die werken bij mij niet.. ik heb met medicatie sterke dosis nodig.. ik kreeg destijds ook 50 mg oxazepam.. terwijl normaliter het 10 of 20 mg is
pi_62716452
Ingrid, je reageert de laatste tijd echt veel evenwichtiger en volwassener, vind ik erg goed van je.

evenstar, wat moeilijk. Weet zo ook niet wat je het beste kunt doen. Soms kan het helpen om het piekeren toe te laten. Dat je een kwartier ofzo alleen maar piekert en het daarna stop zet voor jezelf. Een vast ritueel, zodat je lichaam eraan went dat het gaat slapen. Dus het piekeren niet verbieden aan jezelf, want dat lukt toch niet. Maar dat je het meer in controle hebt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62716579
Evenstar, kan je niet wat anders van de HA krijgen om in te slapen? Dat hoeft toch niet perse anti-depresiva te zijn? Hoop dat je snel je klokje kan resetten want een goede nachtrust is toch wel erg belangrijk.
Mama van Isa en Ties
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:35:53 #12
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_62716995
Evenstar, en wat als je het probeert niet direct in de medicijnen te zoeken maar in psychische bijstand? Misschien heb je dat al, geen idee. Maar er is zoveel gebeurd de laatste tijd, dat moet je toch op een of andere manier kwijt? Misschien dat een psycholoog daar bij kan helpen. Of een andere vorm van therapie. Homeopathie is misschien ook wel wat voor jou, als je niet gelijk naar die zware medicijnen wilt grijpen.

Yppy, ik zag je vraag nog voorbij komen in het vorige topic:
Ben helemaal blij met wat ik doe nu. Maakt ook niet uit of dat nu op een gewone werkdag is of 's avonds of in het weekend. Ik kan het zelf sturen en daar ben ik echt blij om. Ik kan zelf beslissingen nemen wat ik denk dat moet gebeuren en wanneer en hoe dat moet gebeuren. Daarnaast zijn de merken die ik heb zo jummie, daar word je ook blij van.
Heb er nl. na de vorige beurs nog eens 3 bij gekregen, waarvan 1 best grote dus echt superspannend. En ik krijg ook goede respons uit de markt. Voorzichtig goed begin gemaakt met het 1e verkoopseizoen en nu druk plannen makend en reizend voor het volgende seizoen.
Geestelijk ksn ik het voor mijn gevoel allemaal aan.
Alleen mijn lijf wil niet mee.
Ik zei dit weekend nog op het Speeltuinbankje dat onze vakantie toch lichtelijk voor mij verpest werd door een allesoverheersende hoofdpijn. De hele week. Mijn lijf ging in de ruststand en dacht dit op die manier tot uiting te moeten brengen. Begon de week ervoor al samen met een verkoudheid. Verkoudheid is nu over maar hoofdpijn blijft. Ik ga dus ook zo nog even slapen. Kijken of ik er nog iets aan kan doen met wat hulp van paracetamol. Ik ben zelf ook geen voorstander van zwaardere medicijnen, dus hoop het toch uiteindelijk hier mee te redden.
Maar verder mag ik niet klagen.
Heb je zelf ook plannen dan misschien?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_62717184
Dutch, dat klinkt hartstikke fijn en goed zoals het loopt met je eigen zaak
Balen van die hoofdpijn. Zou het ook niet een voorhoofdsholteontsteking kunnen zijn ofzoiets? Misschien toch maar even naar de dokter? Sterkte iig.

En ik wilde Jojo nog even sterkte wensen met alles

En Macka, ik hoop dat de zon heel vaak zal schijnen deze winter
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_62717190
Evenstar ik heb destijds temazepam gebruikt om te kunnen slapen. Dat is net even een andere variant.

En vaak krijg je toch niet meer dan 10 pillen mee. En lekker 10 dagen goed kunnen slapen en dat daarmee alles is opgelost is ook wel wat waard.

Maar aangezien je enorm ligt te piekeren, is het misschien niet wat om erover te praten?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:48:24 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62717320
ik loop bij maatschappelijk werk, en heb nog mijn psycholoog die ik mag lastig vallen, tis echt alleen tijdens het inslapen. .. ik kijk gewoon nog eventjes aan een weekje en zo niet dan toch maar weer aan de bel trekken.
pi_62717388
Evenstar, dat gaat wel opbreken paar uurtjes per nacht maar slapen...
Ik heb ook wel goede ervaring met temazepam. Werkt volgens mij korter dan de oxazepam.
Geen idee of het voor je werkt, misschien je gepieker opschrijven, in een doosje stoppen en heel bewust wegzetten voordat je in bed stapt? Misschien als je je gedachten letterlijk wegzet dat dat helpt???
Fake it till you make it...
pi_62717552
Evenstar, ik ben ook zo'n pieker persoon. Kan halve nachten wakker liggen. Vaak wel van iets onbenulligs wat in het niet valt bij hetgeen jij moest meemaken, maar de ergernis van het niet kunnen slapen blijft. Heb er helaas dan ook geen oplossing voor, behalve praten. Praten en praten..
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:22 schreef Ticootje het volgende:
Mag ik vragen waarom Simmu zo wordt afgezeken? Heb ik iets gemist?
Dat vroeg ik me ook al af ja.. Ik heb het idee dat mensen iets te snel conclusies trekken.

Simmu, ik vind dat je heel verstandig met de situatie om gaat! Maar boven alles vind ik het ontzettend knap. Ik zou het niet kunnen in elk geval..
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:58:20 #18
14746 k_i_m
pi_62717669
Ik heb dat ook een tijdje gehad, dat ik niet meer kon inslapen én doorslapen. Bij mij hielp Temazepam niet, dan was ik na een paar uur weer wakker. En omdat je al zo moeilijk slaapt blijf je erin hangen omdat je te moe bent om nog in slaap te vallen. Uiteindelijk heeft een weekje sterkere tabletten geholpen om daarna weer zelf in slaap te kunnen komen. Het was bij mij echt lichamelijk, weer even in een ritme komen. Gelukkig ging dat dus wel heel snel met de juiste medicatie. Sterkte iig!
In my life
Why do I smile
pi_62717885
Kim, temazepam is ook een inslaper, helpt niet bij doorslapen.
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:07:38 #20
14746 k_i_m
pi_62717940
Dat lukte ook niet . Ja, om 6 uur 's ochtends pas.
In my life
Why do I smile
pi_62718927
misschien helpt het om een lijstje te maken van de dingen waar je over piekert? vaak zijn de dingen waar je over piekert nu juist de dingen die je overdag laat gaan om allerlei redenen. en dan ga je 's avonds malen, en piekeren en denken "ik moet dit en dit doen" waarop het de andere dag weer om wat voor reden dan ook blijft liggen, en dan 's avonds, nja, je ziet het probleem....

als je dan elke keer bij een pieker-actie het op je lijstje zet, kan je het de andere dag gewoon rustig afwerken (een ding per dag doen, niet teveel). dan doorbreek je het cirkeltje wellicht. laat het in ieder geval niet te lang doorgaan, want van te lang slecht slapen wordt je ziek hoor!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:34:30 #22
14746 k_i_m
pi_62722427
Nog even doorgaand op de discussie over opvang in het babietjes topic;

Ik bof dan wel met het feit dat mijn wederhelft en ik kunnen afwisselen en dat mijn ouders graag een dagje willen oppassen, maar ik vind het ook drie keer niks. Van die drie dagen werken krijg ik geen voldoening en van de overige dagen thuis krijg ik ook een raggende verzakking.

Het is nu gewoon zo dat zowel het werk niet naar mijn zin gaat en thuis ook niet. Op mijn werk zit ik maar drie dagen, waardoor ik met overdracht zit en zaken die ik niet af kan handelen. Sterker nog, er blijven dingen liggen die ik op maandag weer op mijn bord krijg en dat irriteert me mateloos.

En thuis is mijn hele ritme in die drie dagen afwezigheid natuurlijk helemaal verdwenen . Huishouden en het ritme van het kind qua slapen en eten en tegen de tijd dat dat weer een beetje rechtgetrokken is mag ik weer naar, jawel, mijn werk waar al mijn onafgemaakte werk en dat van mijn collega op me ligt te wachten .

Hebben meer moeders daar last van? En valt dit nog onder de categorie "wennen" of gewoon een andere baan zoeken? dat moest toch al
In my life
Why do I smile
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:56:51 #23
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62723213
k_i_m, ik heb de discussie niet gelezen in het babietjestopic, maar wat is nu precies je punt:
a. het feit dat je in de drie dagen dat je werkt niet alles afkrijgt en dingen die je overdraagt weer keihard terugkrijgt? (oftewel, a. je neemt teveel hooi op je vork, of b. misschien langere/meer dagen maken voor hetzelfde werk?)
b. de continue verandering, waardoor lilahs ritme steeds verstoord wordt?

Je noemt twee dingen, die in principe los van elkaar staan.
Zou e.e.a. beter worden als je een dag meer/minder ging werken? Dan krijgt Lilah ook een ander ritme, wellicht met meer stabiliteit?

Verder, schoonfamilie.... zoals Ticootje het zegt, PR heeft ook hele leuke schoonouders
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:08:15 #24
14746 k_i_m
pi_62723578
mijn punt is a en b bij elkaar. Het maakt niet uit of ik op mijn werk of thuis ben, tegen de tijd dat ik alles weer op de rails heb kan ik weer switchen. En ik wil het graag thuis en op mijn werk goed doen. Daarom vroeg ik mij af of het toch een questie van wennen is.
In my life
Why do I smile
pi_62724155
Kim wat ontzettend vervelend Ik ken de combinatie kind/werk niet, maar dat van dat werk en goed willen doen maar het niet kunnen dankzij je werktijden/collega's ken ik wel.

Heb je 1 vaste collega waarmee je de overdracht doet zeg maar of moet je het aan verschillende collega's overdragen? Misschien is het een idee om eens goed met hem/haar om de tafel te gaan zitten en een planning te maken ofzo? Beetje target-gericht werken. Als jij op maandag de dingen weer op je bureau terug vindt die je op woensdagmiddag aan je collega hebt overgedragen dan werk óf jij te snel, óf je collega te langzaam. (en dan gok ik vooral op dat laatste eigk want voor een baas bestaat er niet zoiets als te snel werken toch? )
Maar goed, in dat geval moeten er misschien duidelijkere afspraken worden gemaakt over de overdracht en dat het dan geen "tweederangs-taken" zijn maar dat die net zo goed af moeten. Eventueel met je baas bespreken?
En over Lilah weet ik uiteraard niets, geen ervaring met KDV hier. Ik ga er vanuit dat ze daar exact hetzelfde schema aanhouden als bij jou thuis? Is het anders geen optie om vanuit huis te werken ofzo?

Lastig probleem. Sterkte ermee in ieder geval
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62724376
k_i_m, op het moment ben ik thuisblijfmams, maar met mijn broertje heb ik de riedel van en naar opvang en dan door naar school gedaan. nou had ik dus niet dat prestatiegerichtte op het werk omdat ik naar school ging, maar ik ervaarde toen vooral het rennen en verantwoordelijk zijn voor alles als een zware last. om half 7 uit bed, broertje en mezelf verzorgen & aankleden, naar de oppas, naar school, vanuit school weer naar de oppas, broertje & huis verzorgen, eten koken en *daarna* huiswerk maken en uitgaan enzo. ik bedenk me nu dat ik toen ook nog vrijwilligerswerk deed en een bijbaantje had moet er nu niet aan denken!

het rennen en vliegen wende wel. hoe je je beter kan voelen bij de druk op het werk weet ik niet. wat huuphuup zegt klinkt zinnig. iig sterkte! *knufs*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:39:30 #27
14746 k_i_m
pi_62724438
Ja, één collega. Maar aangezien mijn contract in februari afloopt ben ik niet van plan nog enorm veel energie in dat soort dingen te steken. Maar ik hou het wel in mijn achterhoofd voor een volgende baan.

En Lilah gaat niet naar een KDV, mijn wederhelft is vaak anderhalve dag thuis en de andere anderhalve dag passen mijn ouders op. Waar ik haar om 12 uur gewoon in bed gooi, gaat dit bij mijn wederhelft (jamaar ze wil niet slapen) en bij mijn ouders (jamaar ze is nog niet moe dus we doen haar niet naar bed) dus vaak anders.

En dan heb ik het nog niet eens over de kilo's was die op mijn "vrije" dagen op me liggen te wachten en de rest van het huishouden. Niet dat mijn wederhelft niks doet, die doet ook wel wat als ik er niet ben. Maar op de een of andere manier is het toch elke keer weer een berg, en nooit een beetje .
In my life
Why do I smile
pi_62724619
Pfoe dat is dan wel heel klote zeg. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat je het KDV beter terug kunt fluiten als het nodig is dan je eigen ouders/schoonouders en je wederhelft. Lijkt me een lastige situatie.
Ik ga er vanuit dat je wederhelft weet dat dit je hoog zit, maar misschien is het verstandig om het er met hem even goed over te hebben dat je dit niet trekt beetje drama mag soms best en dat het in ieders belang is als Lilah in hetzelfde ritme blijft. Dat lijkt me namelijk wel het voornaamste want het is inderdaad gewoon rot als jij het ritme weer net een beetje recht getrokken hebt en het dan weer compleet anders gaat.

Mja, ik denk dat de bottomline toch is dat er duidelijkere afspraken gemaakt moeten worden met name over slaaptijden dan enzo. Je ouders hebben zelf toch ook kinders gehad, die zullen toch nog wel iets weten van een ontregeld kind enzo?

En van je werk kan ik begrijpen dat je daar je energie niet meer gaat stoppen, zou ik ook niet doen. De was.. pfff... geen budget om dat soort dingen uit te besteden? Mijn ouders hadden vroeger een hulp die voor ongeveer 50 euro per maand 1 keer per week langs kwam een paar uurtjes, en dan deed ze de strijk en stofzuigen en af en toe de keuken/ramen/afstoffen. Dat soort dingen.

Loop jezelf niet voorbij hoor!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62724649
kim ik ben gewoon erg georganseerd. Zo doe ik op de vrijdag op mn gemakje het huishouden, en Jen haar ritme komt daar gewoon tussendoor. Als ik de was vouw gaat Jen even spelen op de grond. We doen altijd even een boodschapje. Nee ik heb totaal geen moeite met huis/kind. Ik ben gewoon een huismus.
pi_62726898
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:53 schreef Lois het volgende:
Zie je dat nu pas Rocka? Of bedoel je dat er niet naar geluisterd wordt? want dat laatste klopt idd
Dat dus . Als ik op fok kom, lees ik meestal zo zware verhalen en problemen dat mijn posts zo banaal en kleinzerig overkomen dat ik ze dan maar niet post. En ik weet meestal ook niet goed wat te zeggen tegen de mensen die het zo moeilijk hebben, buiten: en ik hoop echt dat het allemaal snel beter gaat...
pi_62727071
Toch even een banaal postje: mijn man en ik zijn vandaag 1 jaar getrouwd . we zijn lekker naar een hotelletje geweest en Ben is gaan logeren bij mijn ouders. Hij is lekker voorbeeldig geweest. Mijn lijf wist niet wat er aan de hand was, dus ik werd netjes wakker rond Bens etenstijd 's nachts . verder wel erg gezellig.
Alleen voel ik me nu vermoeider dan na een "gewone" nacht, raar .
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 oktober 2008 @ 19:05:28 #32
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62727354
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 18:56 schreef OooLizaooO het volgende:
Toch even een banaal postje: mijn man en ik zijn vandaag 1 jaar getrouwd .
gefeliciteerd
quote:
we zijn lekker naar een hotelletje geweest en Ben is gaan logeren bij mijn ouders. Hij is lekker voorbeeldig geweest.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:22:15 #33
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62727974
Ik herken het wel heel erg hoor Kim. Het is het allemaal net niet... Ik werk hard maar kan in drie dagen niet doen wat mijn collega in 4 dagen doet. Dus helemaal volwaardig kan ik niet meedraaien. Ze zien me wel als volwaardig , dat is het probleem niet. Maar het voelt gewoon anders. "Vroeger" kon ik gewoon even blijven als ik wat extra moest doen, nu moet ik snel snel naar huis. Kinderen halen, eten en de kinderen naar bed. Die uurtjes die ik dan heb zijn best wel gezellig hoor, maar ook wel erg druk. Congressen zijn ook altijd moeilijk te regelen. En inderdaad thuis komt dan weer het huishouden. Wij hebben nu 1 kleine oplossing namelijk een huishoudster Dat scheelt al een stuk. Ik geloof dat de rest van de oplossingen ook wel komen maar ik vind dit echt wel tropenjaren hoor!

Liza, 1 jaar getrouwd Gefeliciteerd!
Lekker douchen!
pi_62728387
Liza, van harte met jullie 1 jarige trouwdag!
pi_62728417
Kim, ik herken ook wat je zegt hoor. Ik heb zo lang gezocht naar het vinden van een juiste balans tussen werk en gezin. Ik heb een hele verantwoordelijke baan en een beetje van dit en dat vind ik heel vervelend.
Als ik thuis ben dan voel ik mij schuldig als ik geen contact heb met mijn werk, en als ik teveel met mijn werk bezig ben thuis, dan voel ik mij schuldig t.o.v. kinderen.

Nu dat Benthe bijna naar school gaat en Jenna bijna 2 jaar is, kan ik weer wat ademhalen. Ik krijg wat meer vrijheid, Jenna kan al veel dingen zelf. Wat Sjak ook zegt een hulp in huis is erg fijn. Die heb ik ook. Heerlijk gewoon. Je hebt al genoeg aan de was, boodschappen en de zorg. Daarnaast is het ook fijn om op je vrije dagen wat leuke dingen te doen. Dus als dat haalbaar is.. doen!
pi_62730597
Liza gefeli!
Wij wilden uit eten bij een jaar getrouwd, maar dat is uiteindelijk wat later geworden iets van 16 maanden oid We zijn niet goed in vieren geloof ik.

Al zijn we nu wel al 2 dagen aan het vieren dat TARA alleen maar spierpijn heeft Maar wij doen dat vieren voornamelijk door extra knuffels en lieve blikken.

Wij vonden jullie reacties trouwens heel lief
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:43:22 #37
190853 RockabeIIa
pi_62730995
Liza, van harte! En ik denk dat geen nieuws hier goed nieuws is ofzo
pi_62731378
Liza gefeliciteerd! Hoop dat je een leuk weekendje hebt gehad

en doe es Ben-foto's!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:55:52 #39
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62731424
voor Liza en man!!

Van harte, al een jaar!
(Wij zijn al bijna 4 jaar getrouwd. Gaat hard. Ieks, kword oud )

Grmbl...
Even stoom afblazen hoor. Ben al 6 jaar bezig met deeltijdstudie Psychologie, en het komt me echt zwaar mn strot uit. Moet nog 3 vakken en B-these, dus op zich bijna klaar, maar ik wil max 1 vak per periode doen, want ik heb nog een heel lief kind thuis die ik wil zien, en ik werk 4 dagen per week.
Net weer werkgroep gehad... Het niveau!
Leiderschap....
Tsja, het is een proces....
Het gaat over een groep...
Je hebt een leider die dingen bepaalt voor die groep....
En op zich moeten de mensen ook wel luisteren naar de leider...
In een commerciële wereld, als je je werk niet goed doet, tsja dan word je niet betaald en kan je ontslagen worden. Hallo! Kom eens onder die steen vandaan!

Ik moet zeggen, er ging een wereld voor me open toen ik hoorde dat je een groep nodig had voor leiderschap!
En dan maar theorieën napraten, stel je een kritische vraag, gaat hij wazig kijken en zegt "tsja, dat is nu eenmaal de theorie..."
En die jongen promoveert, dus he?
Universitair docent...

Diepe, diepe zucht.

Ben ik hiervoor een avond weg van mijn kind, en eet ik een uberslechte studentenmaaltijd die ik in mijn 5 jaar Delft (alweer eventjes geleden..) nog niet heb gehad? Heb nog steeds een ranzige smaak in mijn mond

En dan wil ik een boek bestellen (andere optie is 300 blz kopiëren, nee ik heb nl niets anders te doen met mijn leven...), ben ik het wachtwoord van bol.com vergeten, en krijg ik geen nw ww, terwijl ik wel hun nieuwsbrief in mn inbox heb zitten. Urg.

Ik geef het op, ik ga naar huis en bestel wel vanaf PR's account.

Maar zodra ik thuis ben eerst ff bij Eli boven zijn ledikantje hangen en kijken hoe lief hij ligt te slapen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_62731753
Liza; van harte!!!

Ik ben op het moment echt even bekaf; al een redelijk pittig emotioneel weekend achter de rug, en vanavond sloegen de stoppen door in de meterkast net toen Amber in badje zou gaan. Snel luier om, die dus kennelijk niet goed zat; dus ik ben ondergeplast. Niet leuk als je al moe bent.

Gisteren was dus de grote dag daar dat we met Ambertje naar mijn echte moeder zijn geweest. Het is al met al meegevallen; m'n moeder was rustig en timide, maar het blijft gewoon raar. En wat ik vroeger ook had; ik voel me gewoon lichtelijk labiel als ik in contact met m'n moeder ben geweest; tis gewoon een emotionele rollercoaster hoe ik er ook mee omga. Het blijft voor mij moeilijk te verkroppen dat een eens zo intelligente vrouw nu gewoon ergens in een psychisch niemandal leeft, en die zo het moederschap heeft moeten missen ondanks dat ze 5 kinderen heeft. En zelf als kersverse moeder voelt dat erg vreemd (hoe deed ze dingen vroeger met mij? etc).
Maar gelukkig was ik al weer snel mezelf eenmaal weer veilig thuis en lekker met Ambertje op bed voeden.

Maar nu dus moe; morgen nog een dagje werken, en dan zie ik er naar uit weer te kunnen genieten van de dagen met m'n moppie.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:07:57 #41
14746 k_i_m
pi_62731850
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:22 schreef sjak het volgende:
Ik herken het wel heel erg hoor Kim. Het is het allemaal net niet... Ik werk hard maar kan in drie dagen niet doen wat mijn collega in 4 dagen doet. Dus helemaal volwaardig kan ik niet meedraaien. Ze zien me wel als volwaardig , dat is het probleem niet. Maar het voelt gewoon anders. "Vroeger" kon ik gewoon even blijven als ik wat extra moest doen, nu moet ik snel snel naar huis. Kinderen halen, eten en de kinderen naar bed. Die uurtjes die ik dan heb zijn best wel gezellig hoor, maar ook wel erg druk. Congressen zijn ook altijd moeilijk te regelen. En inderdaad thuis komt dan weer het huishouden. Wij hebben nu 1 kleine oplossing namelijk een huishoudster Dat scheelt al een stuk. Ik geloof dat de rest van de oplossingen ook wel komen maar ik vind dit echt wel tropenjaren hoor!

Liza, 1 jaar getrouwd Gefeliciteerd!
Dat vind ik fijn (nouja niet voor jou natuurlijk) om te horen. En we hebben een werkster die eens in de twee weken komt, maar die komt de laatste tijd vaker niet dan wel. Dus dat zou ook wel eens voor extra stress kunnen zorgen. Maar "went" het? Of is het gewoon echt doorbikkelen totdat Lilah zelf wat zelfstandiger is, zoals hierboven ook al gezegd werd?

Qua werk heb ik parttime nooit leuk gevonden, ook niet voordat Lilah er was. Precies wat je zegt, andere collega's die wel fulltime werken zijn je altijd een stapje voor. In die twee dagen dat ik niet werk mis ik een hoop informatie en dat vind ik ook rot.
In my life
Why do I smile
pi_62732070
Kim, ik kan me je situatie goed indenken hoor. Het is lastig om ritme te vinden met een kind/baan. Een nieuwe baan of een dag minder werken (mits mogelijk) zou uitkomst bieden, maar dat zou je bij je zelf te raden moeten gaan. Iiig sterkte.

Liza gefeliciteerd Was het niet raar zo zonder jullie hummeltje???

Davinia, jij en oud je bent nog een bambi
Wel vervelend dat je een hele avond voor noppes de deur uit moest. Zonde van je tijd. Geef Eli maar een aai over zijn krullebolletje.

Hier gaat alles lekker, op wat gezondheidsklachtjes na. IJzertekort en dus aan de ferrograd ( )
Zijn hier trouwens nog dames met slijmbeursontsteking (ik heb het in mijn heup en moet binnenkort denk ik maar weer even een spuitje halen ) Maar ik vind het zo naar iedere keer, en het blijft terug komen.
pi_62733294
ik kom hier zomaar even binnenvallen, maar ben zeer pissig en emotioneel en moet even spuien...
Al weken (zo niet maanden) voor de bevalling uitgebreid met V. besproken hoe we de start hier zo ' makkelijk' mogelijk kunnen maken om te voorkomen dat ik misschien weer zo paniekerig en neerslachtig word als na ilse.
Afgesproken; hij zou in kraamw eek blijven werken en daarna zijn verlof over 2wkn uitspreiden op dagen/dagdelen dat ik anders met de 2 meiden thuis ben. Super. Alleen die afsopraak/oplossing geeft me nu in de eerste vermoeiende/hormonale periode rust en maakt dat het gewoon goed gaat nu.
Maar, nu net vraagt hij tussen neus en lippen door of het erg zou zijn als hij na deze week wel weer werkt. Zijn baas had het niet goed begrepen. DUH?! Wie heeft dit dan dus niet goed aangekaart !!!???
Vraagt hij MIJ nu wat te doen? Nou, hij zoekt 't maar uit. Mijn god zeg.
Ik ben nu dus eigenlijk vooral vréselijk pissig omdat ik me niet begrepen voel.
Ik heb gelukkig wel het vertrouwen dat het allemaal wel losloopt hier, het voelt zo anders dan na ilse! Geen groot drama dus als hij inderdaad aan het werk gaat. Het is vooral de teleurstelling en boosheid om feit dat 'onze afspraken' die we onderling gemaakt en besproken hadden niet zijn doorgevoerd.
pi_62734141
Marit ik kan me voorstellen dat je om zoiets boos en teleurgesteld bent, zou ook echt niet blij worden van zoiets
pi_62734862
Marit, dat zou bij mij ook verkeerd schieten hoor...

Gister hier ook een "verbroken afspraak"... lief heeft gister Mirte mee laten genieten van zijn cola-lollie .
Ze is net 1, kind weet helemaal niet wat zoetigheid is, we hadden afgesproken haar voorlopig niet te laten snoepen en dan doet hij dit... "Ja, maar ze zat zo lief te kijken, je had het moeten zien. Ze vond het zo lekker..."
Ik ben er boos om geworden, het zijn maar een paar likjes. Maar kom op zeg...
Reageer ik dan buiten proportie...?
Natuurlijk krijgt ze er heus niks van, maar ze had gewoon net een koekje op en ik vind het gewoon nog helemaal niet nodig dat ze kennis maakt met het concept snoep
  maandag 27 oktober 2008 @ 22:26:33 #46
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62734998
Moeilijk Nijna. Na Luuke had ik waarschijnlijk hetzelfde gereageerd als jij. Nu, bij de 2e weet ik dat ze er niks van overhoud, dat ik mijn principes vaker heb laten varen. Maar dat gevoel, dat iemand jouw ideen ondermijnd, is hartstikke rottig.

En Marit. Soms zou je ze toch!! Bah.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_62735057
Nijna, daar zou ik ook boos om worden ja
omdat je je zelf ook aan die afspraakt houdt, ondanks hoe lief ze kijkt enzo...
Je spreekt dat toch niet voor niets samen af ?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 oktober 2008 @ 22:31:04 #48
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62735162
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:46 schreef marit1978 het volgende:

Ik heb gelukkig wel het vertrouwen dat het allemaal wel losloopt hier, het voelt zo anders dan na ilse! Geen groot drama dus als hij inderdaad aan het werk gaat.
Kortom, er is geen probleem je moet alleen even klagen over het feit dat er blijkbaar een misverstand was met zijn werkgever waardoor hij nu met een kut gevoel aan het werk gaat OF met een kut gevoel thuis blijft omdat hij altijd iemand teleur moet stellen.

Ook fijn... als je zo net voor de tweede keer vader bent geworden.
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:23 schreef Nijna het volgende: ik vind
hij vond.... wat anders.
pi_62735426
Swets, zo is het inderdaad ja
en aangezien ik net voor de 2e keer moeder ben geworden en bij de 1e absoluut geen fijne ervaring heb gehad, ga ik me over mijn gevoel en reaktie nu, nu niet schuldig voelen.
Ik weet alleen hoe klote dit NU voelt, morgen zien we wel weer verder.
pi_62735479
Dank je Swets, maar daar was ik al achter

Ik denk dat Mirte straks een hoop bij papa gedaan gaat krijgen hoor, door alleen maar lief te kijken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')