abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62412995
het vorige topic Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders, deel 66

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
  woensdag 15 oktober 2008 @ 19:57:16 #2
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62413734
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:34 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik word eigenlijk een beetje kriegel als ik snel naar mijn werk door wil en er staat een moeder vijf minuten te knuffelen met een kind wat al op de armen van de leidster zit terwijl ik alleen maar te melden heb dat er geen bijzonderheden zijn, maar nee, dan moet er naar de deur gelopen worden en gezwaaid worden en dan kan ik mijn zegje doen.

Dus nu zet ik Ruben met een speeltje op de grond, ik zet zijn fles klaar en ik geef aan dat er geen bijzonderheden zijn, ik zeg "veel plezier" en ik ben weg.
Dat doe ik dan weer wel, maar dan is het meer om te zien hoe leuk hij meteen gaat spelen, en dan neem ik ff vijf minuutjes om te genieten van hoe goed eli zich daar voelt en hoe lief hij daar speelt.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 19:59:24 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_62413804
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 19:57 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Dat doe ik dan weer wel, maar dan is het meer om te zien hoe leuk hij meteen gaat spelen, en dan neem ik ff vijf minuutjes om te genieten van hoe goed eli zich daar voelt en hoe lief hij daar speelt.
Ja, maar doe je dat terwijl hij zichzelf vermaakt of terwijl de leidster met hem bezig is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 15 oktober 2008 @ 20:14:18 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62414235
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:23 schreef Troel het volgende:
Ik heb gewoon elke keer Ruben daar gedumpt en haal hem weer op zonder een traan te laten. Het klinkt heel hard, maar hij was 2,5 maand toen hij er voor het eerst heenging en had toen echt geen besef van wat en hoe. En als ik zie hoe leuk hij aan het spelen is met de andere kindjes, dan hoef ik me daar echt geen zorgen over te maken hoor

Misschien ben ik wel een rare moeder, maar ik heb me nog nooit schuldig gevoeld ofzo (en ja, daar voel ik me dan wel weer schuldig over, want je schijnt je schuldig te moeten voelen).
Ik heb Sasha ook nooit zielig gevonden. Hij heeft zich daar altijd prima vermaakt. Ik heb me ook echt nog nooit 1 seconde zorgen gemaakt. En schuldig al helemaal niet.

Ik vind alleen mezelf heel zielig. En ben jaloers op die meiden. Zij mogen heel de dag met mijn kleine prullekje spelen, terwijl ik op mijn werk zit. Ik vind hem gewoon zo leuk en het is ook gewoon super leuk om met hem bezig te zijn.
  † In Memoriam † woensdag 15 oktober 2008 @ 20:17:06 #5
7074 moussy
kuttekop
pi_62414312
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 19:59 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, maar doe je dat terwijl hij zichzelf vermaakt of terwijl de leidster met hem bezig is
Wen er maar aan, straks in gr. 1 is het soms nog erger, 4 huilende kinderen om en aan de juf en jij wil even iets doorgeven... kan soms lang duren.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 20:50:53 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_62415322
Maar de mensen van het kdv vinden het ook best leuk als je even blijft in plaats van je kind neer te zetten en weg te gaan hoor. ik snap juist niet dat de meeste mensen dat doen. door even te blijven laat je ook aan je kind zien dat het een fijne plek is, dat jij er ook graag bent. je laat zien dat je een goeie verhouding hebt met de leidsters. Is heel belangrijk voor je kind denk ik.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 15 oktober 2008 @ 20:53:33 #7
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62415435
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 20:50 schreef Belana het volgende:
Maar de mensen van het kdv vinden het ook best leuk als je even blijft in plaats van je kind neer te zetten en weg te gaan hoor. ik snap juist niet dat de meeste mensen dat doen. door even te blijven laat je ook aan je kind zien dat het een fijne plek is, dat jij er ook graag bent. je laat zien dat je een goeie verhouding hebt met de leidsters. Is heel belangrijk voor je kind denk ik.
Dat denk ik ook Belana.
Alhoewel ik ook denk dat hier geen 'goed' of 'fout' bij is, maar ik vind het zelf ook fijn even te kletsen met de leidsters, je krijgt dan ook wat beter beeld van hen.
Zeker nu Simon op een nieuwe groep zit.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62415448
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 20:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb Sasha ook nooit zielig gevonden. Hij heeft zich daar altijd prima vermaakt. Ik heb me ook echt nog nooit 1 seconde zorgen gemaakt. En schuldig al helemaal niet.

Ik vind alleen mezelf heel zielig. En ben jaloers op die meiden. Zij mogen heel de dag met mijn kleine prullekje spelen, terwijl ik op mijn werk zit. Ik vind hem gewoon zo leuk en het is ook gewoon super leuk om met hem bezig te zijn.
Exact ! Tis allemaal zelfmedelijden, dat gejank van mij .
pi_62415591
vooralsnog ben ik thuisblijf/verhuismam voor selene, maar met mijn broertje vond ik juist al het geren en gevlieg van en naar oppas, school en werk vreselijk. de oppas was tof hoor, maar al dat gejakker was gewoon naar.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_62415737
Bij ons werd er ook aangegeven dat ze het op prijs stellen als je iets eerder komt zodat je even de tijd hebt om door te spreken hoe het gaat. Als ik haast heb doe ik het niet maar vaak blijf ik even daar op de bank zitten met een kop thee.
Zo maar weg gaan doe ik sowieso niet, om precies de reden die Belana aan geeft.
pi_62416141
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 20:53 schreef Madelieve het volgende:
Exact ! Tis allemaal zelfmedelijden, dat gejank van mij .
Natuurlijk niet, ik denk dat zo'n eerste paar keer je kind wegbrengen best moeilijk is. Maar na een tijdje went dat heus wel. Je hormonen gieren nog door je lijf en ik denk dat iedereen daar wel last van heeft. (de één wat meer dan de ander.) Ik stond ook op het schoolplein te janken omdat Sander naar school ging. Nou en!
En ja sommige kindjes blijven wel eens huilen tot mama de deur uit is. Maar daarna is het echt snel over. (vaak wel)
Met baby's is dat natuurlijk een heel ander verhaal. Vergeet niet dat ze op een kdv heus wel weten hoe jij je voelt (althans dat mag ik aannemen). Dmv een creche-boekje/of dagboekje kunnen ze bijhouden hoe het met je kindje gaat. Komt echt wel goed hoor!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:14:14 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62416193
Ik blijf idd ook 's middags met het ophalen altijd even hangen. Of althans, ik doe het iig allemaal rustig op mijn gemakje, het is rennen en vliegen. Nog even een praatje maken enzo.

Oh en Madelieve, nu maak je het weer negatief. Ik probeerde het nou juist naar iets positiefs te draaien.
We (ik en veel anderen) snappen prima dat het, zeker in het begin, helemaal niet leuk is om je kindje ergens anders achter te moeten laten. Dat je best wel weet dat het goed zal gaan, maar dat je gewoon vele malen liever zelf thuis zou blijven.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:18:18 #13
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_62416325
Ik ga ook altijd even met Cas zitten. Even hem weer laten wennen. (hij wil nog steeds niet graag er naartoe, maar het gaat goed)
Ja, het is tijdrovend. Zeker als je vlak ervoor er ook nog eentje op school afgeleverd hebt, die ook graag heeft dat je nog even blijft.
Het hoort er hier gewoon bij. En ook al hou ik altijd nauwlettend de klok in de gaten, want time is money, kindjes vinden het prettig en het is ook wel gezellig om te zien hoe ze aanklooien met hun vriendjes en vriendinnetjes.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_62419292
Sorry, had niet door dat ik het topic gesloten had!
Ik blijf ook bij het wegbrengen en ophalen nog even praten met de leidsters, vind ik zelf erg prettig en dan ga ik met een geruster gevoel weg
pi_62419860
Hoi
pi_62420292
manlief brengt en haalt anna tegenwoordig meestal naar en van 't kinderdagverblijf en heeft een grote hekel aan dit soort plichtplegingen dus hij vermijdt ze als 't even kan. hij blijft wel even bij anna, maar vindt 't geklets met die juffen helemaal niks. als ik dan eens heel af en toe in de gelegenheid ben om te brengen of halen probeer ik de schade in te halen en praat ik meestal heel uitgebreid bij.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 23:21:30 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_62420352
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 20:50 schreef Belana het volgende:
En als zij ;s ochtends eerder open gaan zou ik dat misschien aangrijpen om te doen, nu ben ik er 's middags altijd wat langer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62420388
hoe vroeg kunnen jullie er terecht? wij om 7.30u. ik vind 't altijd wel erg vroeg maar 't is wel fijn dat het kan.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 23:26:39 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_62420513
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 23:22 schreef bixister het volgende:
hoe vroeg kunnen jullie er terecht? wij om 7.30u. ik vind 't altijd wel erg vroeg maar 't is wel fijn dat het kan.
Om 7:30 Als ik met de tram ga, dan gaat die om 7.34 Ik zou die van .45 wel kunnen pakken, maar dan moet ik me 's middags behoorlijk gaan haasten om ook weer op tijd terug te zijn om Ruben op te halen, want om 18:00 uur gaan ze weer dicht. Tja, en ik moet ook gewoon mijn 8 uur op een dag maken
Op het moment dat het echt niet lukt kan Bert Ruben ook wel ophalen en brengen, maar dat is voor hem veel meer gedoe dan voor mij, de opvang zit naast mijn tramhalte en Bert moet totaal de andere kant op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62421046
Ik blijf ook altijd ff hangen op de psz. Is ook wel gezellig daar. Begin november de 1e ouderavond. Ben benieuwd.
pi_62421519
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 21:14 schreef Brighteyes het volgende:
Oh en Madelieve, nu maak je het weer negatief. Ik probeerde het nou juist naar iets positiefs te draaien.
We (ik en veel anderen) snappen prima dat het, zeker in het begin, helemaal niet leuk is om je kindje ergens anders achter te moeten laten. Dat je best wel weet dat het goed zal gaan, maar dat je gewoon vele malen liever zelf thuis zou blijven.
O dan heb je mijn reactie verkeerd opgevat want ik kon me juist echt helemaal vinden in jouw omschrijving ! Wat is dat toch af en toe lastig met smileys en als je de toon niet hoort en mensen niet heel goed kent!

Ben heel blij met jullie reacties, krijg alweer vochtige ogen. En ik weet ook wel dat die meiden op het kdv wel gewend zijn dat er een moeder wel eens een traantje laat maar ik ben dan bang dat het niet bij 1 prachtig rollende traan blijft maar dat het een echt gesnotter word met gierende uithalen enzo en dat ik dan helemaal niet meer kan stoppen . Dat had ik vanmiddag een beetje, lief wist helemaal niet wat hij ermee uitmoest .
  woensdag 15 oktober 2008 @ 23:58:49 #22
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_62421559
Hoe zouden jullie het eigenlijk vinden als de leidster van het KDV met jullie kindertjes de hort opgaan?

Ik kom de leidsters van "mijn" KDV namelijk regelmatig tegen op straat (of de snackbar ) met een groepje kids....aan de ene kant wil ik niet te overbezorgd zijn maar aan de andere kant staat het me tegen, als ik mijn kind aflever ergens weet ik dat ie dáár is, en niet ergens in een winkelcentrum, zeg maar.

Of overdrijf ik?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_62421668
Ligt er erg aan Vief.
Met hoeveel kindertjes op 1 begeleidster, waar zijn ze naartoe (speeltuin vind ik wat anders dan de snackbar), weten de ouders ervan (je zal er inderhaast heenrijden omdat er iets is en je kind is niet op de afgesproken plek), en mag het uberhaupt wel: is het bijv. verzekeringstechnisch okee of zijn zij alleen verantwoordelijk voor jouw kindje binnen hun eigen muren?
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 16 oktober 2008 @ 00:09:12 #24
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_62421902
Oei, dat laatste had ik nog niet eens aan gedacht

Er zijn wel altijd meerdere leidsters, en ze doen het alleen als er maar een klein groepje kindjes is voor zover ik weet. Dus laten we zeggen een hooguit kind of 8 en dan minimaal 2 a 3 leidsters.

Ik kwam ze idd een keertje tegen bij de blokker omdat ze een wasrekje gingen halen, en daarna gingen ze door naar het speelveldje. Maar vanmiddag zag ik ze zitten (compleet met de eigenaresse) op het terras van de smulhoek en kregen ze allemaal frietjes.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_62421999
Dat vind ik dan weer niet kunnen. Je gaat toch uit van een fruithap en een boterham. En dat sommige kindjes misschien best friet mogen, soit, maar daar kan je toch niet van uitgaan?
Hardloper.
IG @webkim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')