abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62412995
het vorige topic Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders, deel 66

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
  woensdag 15 oktober 2008 @ 19:57:16 #2
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62413734
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:34 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik word eigenlijk een beetje kriegel als ik snel naar mijn werk door wil en er staat een moeder vijf minuten te knuffelen met een kind wat al op de armen van de leidster zit terwijl ik alleen maar te melden heb dat er geen bijzonderheden zijn, maar nee, dan moet er naar de deur gelopen worden en gezwaaid worden en dan kan ik mijn zegje doen.

Dus nu zet ik Ruben met een speeltje op de grond, ik zet zijn fles klaar en ik geef aan dat er geen bijzonderheden zijn, ik zeg "veel plezier" en ik ben weg.
Dat doe ik dan weer wel, maar dan is het meer om te zien hoe leuk hij meteen gaat spelen, en dan neem ik ff vijf minuutjes om te genieten van hoe goed eli zich daar voelt en hoe lief hij daar speelt.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 19:59:24 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_62413804
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 19:57 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Dat doe ik dan weer wel, maar dan is het meer om te zien hoe leuk hij meteen gaat spelen, en dan neem ik ff vijf minuutjes om te genieten van hoe goed eli zich daar voelt en hoe lief hij daar speelt.
Ja, maar doe je dat terwijl hij zichzelf vermaakt of terwijl de leidster met hem bezig is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 15 oktober 2008 @ 20:14:18 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62414235
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:23 schreef Troel het volgende:
Ik heb gewoon elke keer Ruben daar gedumpt en haal hem weer op zonder een traan te laten. Het klinkt heel hard, maar hij was 2,5 maand toen hij er voor het eerst heenging en had toen echt geen besef van wat en hoe. En als ik zie hoe leuk hij aan het spelen is met de andere kindjes, dan hoef ik me daar echt geen zorgen over te maken hoor

Misschien ben ik wel een rare moeder, maar ik heb me nog nooit schuldig gevoeld ofzo (en ja, daar voel ik me dan wel weer schuldig over, want je schijnt je schuldig te moeten voelen).
Ik heb Sasha ook nooit zielig gevonden. Hij heeft zich daar altijd prima vermaakt. Ik heb me ook echt nog nooit 1 seconde zorgen gemaakt. En schuldig al helemaal niet.

Ik vind alleen mezelf heel zielig. En ben jaloers op die meiden. Zij mogen heel de dag met mijn kleine prullekje spelen, terwijl ik op mijn werk zit. Ik vind hem gewoon zo leuk en het is ook gewoon super leuk om met hem bezig te zijn.
  † In Memoriam † woensdag 15 oktober 2008 @ 20:17:06 #5
7074 moussy
kuttekop
pi_62414312
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 19:59 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, maar doe je dat terwijl hij zichzelf vermaakt of terwijl de leidster met hem bezig is
Wen er maar aan, straks in gr. 1 is het soms nog erger, 4 huilende kinderen om en aan de juf en jij wil even iets doorgeven... kan soms lang duren.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 20:50:53 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_62415322
Maar de mensen van het kdv vinden het ook best leuk als je even blijft in plaats van je kind neer te zetten en weg te gaan hoor. ik snap juist niet dat de meeste mensen dat doen. door even te blijven laat je ook aan je kind zien dat het een fijne plek is, dat jij er ook graag bent. je laat zien dat je een goeie verhouding hebt met de leidsters. Is heel belangrijk voor je kind denk ik.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 15 oktober 2008 @ 20:53:33 #7
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62415435
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 20:50 schreef Belana het volgende:
Maar de mensen van het kdv vinden het ook best leuk als je even blijft in plaats van je kind neer te zetten en weg te gaan hoor. ik snap juist niet dat de meeste mensen dat doen. door even te blijven laat je ook aan je kind zien dat het een fijne plek is, dat jij er ook graag bent. je laat zien dat je een goeie verhouding hebt met de leidsters. Is heel belangrijk voor je kind denk ik.
Dat denk ik ook Belana.
Alhoewel ik ook denk dat hier geen 'goed' of 'fout' bij is, maar ik vind het zelf ook fijn even te kletsen met de leidsters, je krijgt dan ook wat beter beeld van hen.
Zeker nu Simon op een nieuwe groep zit.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62415448
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 20:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb Sasha ook nooit zielig gevonden. Hij heeft zich daar altijd prima vermaakt. Ik heb me ook echt nog nooit 1 seconde zorgen gemaakt. En schuldig al helemaal niet.

Ik vind alleen mezelf heel zielig. En ben jaloers op die meiden. Zij mogen heel de dag met mijn kleine prullekje spelen, terwijl ik op mijn werk zit. Ik vind hem gewoon zo leuk en het is ook gewoon super leuk om met hem bezig te zijn.
Exact ! Tis allemaal zelfmedelijden, dat gejank van mij .
pi_62415591
vooralsnog ben ik thuisblijf/verhuismam voor selene, maar met mijn broertje vond ik juist al het geren en gevlieg van en naar oppas, school en werk vreselijk. de oppas was tof hoor, maar al dat gejakker was gewoon naar.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_62415737
Bij ons werd er ook aangegeven dat ze het op prijs stellen als je iets eerder komt zodat je even de tijd hebt om door te spreken hoe het gaat. Als ik haast heb doe ik het niet maar vaak blijf ik even daar op de bank zitten met een kop thee.
Zo maar weg gaan doe ik sowieso niet, om precies de reden die Belana aan geeft.
pi_62416141
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 20:53 schreef Madelieve het volgende:
Exact ! Tis allemaal zelfmedelijden, dat gejank van mij .
Natuurlijk niet, ik denk dat zo'n eerste paar keer je kind wegbrengen best moeilijk is. Maar na een tijdje went dat heus wel. Je hormonen gieren nog door je lijf en ik denk dat iedereen daar wel last van heeft. (de één wat meer dan de ander.) Ik stond ook op het schoolplein te janken omdat Sander naar school ging. Nou en!
En ja sommige kindjes blijven wel eens huilen tot mama de deur uit is. Maar daarna is het echt snel over. (vaak wel)
Met baby's is dat natuurlijk een heel ander verhaal. Vergeet niet dat ze op een kdv heus wel weten hoe jij je voelt (althans dat mag ik aannemen). Dmv een creche-boekje/of dagboekje kunnen ze bijhouden hoe het met je kindje gaat. Komt echt wel goed hoor!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:14:14 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62416193
Ik blijf idd ook 's middags met het ophalen altijd even hangen. Of althans, ik doe het iig allemaal rustig op mijn gemakje, het is rennen en vliegen. Nog even een praatje maken enzo.

Oh en Madelieve, nu maak je het weer negatief. Ik probeerde het nou juist naar iets positiefs te draaien.
We (ik en veel anderen) snappen prima dat het, zeker in het begin, helemaal niet leuk is om je kindje ergens anders achter te moeten laten. Dat je best wel weet dat het goed zal gaan, maar dat je gewoon vele malen liever zelf thuis zou blijven.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:18:18 #13
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_62416325
Ik ga ook altijd even met Cas zitten. Even hem weer laten wennen. (hij wil nog steeds niet graag er naartoe, maar het gaat goed)
Ja, het is tijdrovend. Zeker als je vlak ervoor er ook nog eentje op school afgeleverd hebt, die ook graag heeft dat je nog even blijft.
Het hoort er hier gewoon bij. En ook al hou ik altijd nauwlettend de klok in de gaten, want time is money, kindjes vinden het prettig en het is ook wel gezellig om te zien hoe ze aanklooien met hun vriendjes en vriendinnetjes.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_62419292
Sorry, had niet door dat ik het topic gesloten had!
Ik blijf ook bij het wegbrengen en ophalen nog even praten met de leidsters, vind ik zelf erg prettig en dan ga ik met een geruster gevoel weg
pi_62419860
Hoi
pi_62420292
manlief brengt en haalt anna tegenwoordig meestal naar en van 't kinderdagverblijf en heeft een grote hekel aan dit soort plichtplegingen dus hij vermijdt ze als 't even kan. hij blijft wel even bij anna, maar vindt 't geklets met die juffen helemaal niks. als ik dan eens heel af en toe in de gelegenheid ben om te brengen of halen probeer ik de schade in te halen en praat ik meestal heel uitgebreid bij.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 23:21:30 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_62420352
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 20:50 schreef Belana het volgende:
En als zij ;s ochtends eerder open gaan zou ik dat misschien aangrijpen om te doen, nu ben ik er 's middags altijd wat langer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62420388
hoe vroeg kunnen jullie er terecht? wij om 7.30u. ik vind 't altijd wel erg vroeg maar 't is wel fijn dat het kan.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 23:26:39 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_62420513
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 23:22 schreef bixister het volgende:
hoe vroeg kunnen jullie er terecht? wij om 7.30u. ik vind 't altijd wel erg vroeg maar 't is wel fijn dat het kan.
Om 7:30 Als ik met de tram ga, dan gaat die om 7.34 Ik zou die van .45 wel kunnen pakken, maar dan moet ik me 's middags behoorlijk gaan haasten om ook weer op tijd terug te zijn om Ruben op te halen, want om 18:00 uur gaan ze weer dicht. Tja, en ik moet ook gewoon mijn 8 uur op een dag maken
Op het moment dat het echt niet lukt kan Bert Ruben ook wel ophalen en brengen, maar dat is voor hem veel meer gedoe dan voor mij, de opvang zit naast mijn tramhalte en Bert moet totaal de andere kant op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62421046
Ik blijf ook altijd ff hangen op de psz. Is ook wel gezellig daar. Begin november de 1e ouderavond. Ben benieuwd.
pi_62421519
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 21:14 schreef Brighteyes het volgende:
Oh en Madelieve, nu maak je het weer negatief. Ik probeerde het nou juist naar iets positiefs te draaien.
We (ik en veel anderen) snappen prima dat het, zeker in het begin, helemaal niet leuk is om je kindje ergens anders achter te moeten laten. Dat je best wel weet dat het goed zal gaan, maar dat je gewoon vele malen liever zelf thuis zou blijven.
O dan heb je mijn reactie verkeerd opgevat want ik kon me juist echt helemaal vinden in jouw omschrijving ! Wat is dat toch af en toe lastig met smileys en als je de toon niet hoort en mensen niet heel goed kent!

Ben heel blij met jullie reacties, krijg alweer vochtige ogen. En ik weet ook wel dat die meiden op het kdv wel gewend zijn dat er een moeder wel eens een traantje laat maar ik ben dan bang dat het niet bij 1 prachtig rollende traan blijft maar dat het een echt gesnotter word met gierende uithalen enzo en dat ik dan helemaal niet meer kan stoppen . Dat had ik vanmiddag een beetje, lief wist helemaal niet wat hij ermee uitmoest .
  woensdag 15 oktober 2008 @ 23:58:49 #22
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_62421559
Hoe zouden jullie het eigenlijk vinden als de leidster van het KDV met jullie kindertjes de hort opgaan?

Ik kom de leidsters van "mijn" KDV namelijk regelmatig tegen op straat (of de snackbar ) met een groepje kids....aan de ene kant wil ik niet te overbezorgd zijn maar aan de andere kant staat het me tegen, als ik mijn kind aflever ergens weet ik dat ie dáár is, en niet ergens in een winkelcentrum, zeg maar.

Of overdrijf ik?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_62421668
Ligt er erg aan Vief.
Met hoeveel kindertjes op 1 begeleidster, waar zijn ze naartoe (speeltuin vind ik wat anders dan de snackbar), weten de ouders ervan (je zal er inderhaast heenrijden omdat er iets is en je kind is niet op de afgesproken plek), en mag het uberhaupt wel: is het bijv. verzekeringstechnisch okee of zijn zij alleen verantwoordelijk voor jouw kindje binnen hun eigen muren?
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 16 oktober 2008 @ 00:09:12 #24
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_62421902
Oei, dat laatste had ik nog niet eens aan gedacht

Er zijn wel altijd meerdere leidsters, en ze doen het alleen als er maar een klein groepje kindjes is voor zover ik weet. Dus laten we zeggen een hooguit kind of 8 en dan minimaal 2 a 3 leidsters.

Ik kwam ze idd een keertje tegen bij de blokker omdat ze een wasrekje gingen halen, en daarna gingen ze door naar het speelveldje. Maar vanmiddag zag ik ze zitten (compleet met de eigenaresse) op het terras van de smulhoek en kregen ze allemaal frietjes.
pi_62421999
Dat vind ik dan weer niet kunnen. Je gaat toch uit van een fruithap en een boterham. En dat sommige kindjes misschien best friet mogen, soit, maar daar kan je toch niet van uitgaan?
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 16 oktober 2008 @ 00:20:25 #26
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_62422220
Nou, dat vind ik eigenlijk ook. Ze krijgen ook heel vaak knakworstjes .

En ik vind wel meer dingen raar, zo zijn er bijvoorbeeld geen 10 minuten gesprekjes enzo.

Maar een nieuwe plek op een andere opvang duurt natuurlijk weer eeuwen en deze eigenaresse ken ik ook nog eens persoonlijk en ze is heel flexibel geweest altijd met me...dilemma, dilemma .
pi_62424959
Hier gaan ze ook regelmatig weg op de opvang, vooral met de oudere kindjes.
En dan ook wel naar de winkels ofzo. Vind ik juist wel fijn dat ze niet altijd de hele dag in dat gebouw zitten.
Al vind ik die snackbar echt niet kunnen, zeker niet voor zomaar tussendoor.

Als ze bij ons weg zijn van de locatie dan hangt er een volledig ingevuld formulier met wie, waarheen, tot hoe laat en noodtelefoonnummers.
pi_62424968
Vief, ik weet dat ze hier met een aantal kinderen bijvoorbeeld de boodschappen halen voor tussen de middag. maar dat zijn er altijd maar 3 of 4 op 1 leidster en dan met zijn allen in de bolderkar naar de super. Verder gaan ze hier niet buiten het terrein gewoon omdat er een grote speelplaats bij zit en dat is voor de kinderen genoeg.

Moeilijke situatie voro je. Ik zou er in elk geval iets van zeggen en even naar de verzekering vragen. Hier wordt bij de intake gevraagd of de kinderen van het terrein afmogen.

En qua wegbrengen en halen.... Hier een gastouder dus qua tijden geen probleem en ik drink altijd een kop koffie voordat ik ga werken. En met het halen kletsen we altijd de dag even door, ookal is het dan spitsuur, ze maakt voor elke moeder even tijd om te vertellen hoe het geweest is die dag.
pi_62424988
Ik vind dat eigenlijk wel leuk. P&F zitten op dezelfde opvang als Pepijn. Ik zie ze dan bij de AH boodschappen doen voor de lunch. Loop ik langs, zien de meiden me helemaal niet, hahaha

Maar ja...de snackbar is wel iets anders, inderdaad.

Waarom vraag je niet een gesprek aan ? En als de juf dan zegt dat ze geen mogelijkheid ziet om 1 op 1 (zonder kinderen in de buurt) met je te praten, dan zou ik tegen haar zeggen dat je toch met wat vragen zit. Dan is er toch niets mee als je even naar de manager van het KDV loopt om je vragen te stellen ??
pi_62426123
ze gaan hier ook wel eens met een groep in de bolderkar op pad, naar de kinderboerderij, de speeltuin en ook wel eens naar het winkelcentrum inderdaad. maar van een snackbarbezoekje heb ik nog nooit gehoord, daar zou ik ook wel raar van opkijken. ik vind dat je daar ook best wat van mag zeggen vivi. en geen gesprekjes/ouderavonden vind ik ook wel erg mager. is er wel een oudercommissie eigenlijk? misschien kun je 't daar aankaarten, als je het vervelend vindt om er rechtstreeks tegen de leiding over te beginnen.
pi_62426459
Vivi, ik snap je bezorgdheid, maar er zijn wel 2 of 3 leidsters bij. Dat van die snackbar vind ik ook niet kunnen. Informeer dan op tijd naar de ouders/verzorgers toe dat ze evt die dag patatjes gaan eten en of dat oke is. Maar zonder overleg vind ik dat eigenlijk niet echt kunnen.
En ja als je met vragen zit, zou ik gewoon even een gesprek aanvragen. Misschien dat je dan meer duidelijkheid krijgt dan dat je met vragen en misschien wel onnodig zorgen zit.

Chacama, ik ben zelf ook gastouder en ik vind het zelf ook erg belangrijk om even een praatje te maken met de ouders. Sommige nemen meer tijd dan andere maar een praatje per dag zit er zeker wel in. Ik praat zelf ook af en toe met de juf van Sander om te vragen hoe het gaat op school.
pi_62426656
Vivi, bij ons op het KDV moest je toestemming geven voor uitstapjes buiten het KDV. Op een formulier aangeven of ze met je kind mogen wandelen enzo en dat ondertekenen. Er was ook altijd nog een leidster met kindjes (of meer leidsters) op de groep. Ze hadden daar 2 groepen naast elkaar dus dat is dan vrij makkelijk uit te wisselen enzo.

Snackbarbezoekje zou ik ook een beetje raar vinden...

Ik vond het op de PSZ altijd wel fijn als ouders hun kind kwamen brengen en daar dan wel even de tijd voor namen. En dat betekent niet eens altijd blijven hangen ofzo. Maar wel even rustig je kind de klas in brengen, soms even op gang helpen met spelen, afscheid nemen en rustig weggaan.
Als een ouder haast heeft voelt het kind dat ook en vaak is het afscheid dan lastiger dan wanneer je er wel even tijd voor neemt (is mijn ervaring). Overigens als je kind heel veel moeite heeft met afscheid nemen is het ook niet altijd handig om lang te blijven plakken... Maar dat verschilt per kind denk ik..
Fake it till you make it...
  † In Memoriam † donderdag 16 oktober 2008 @ 09:33:46 #33
7074 moussy
kuttekop
pi_62426741
Mijn DNA is dan al wat groter en die gaan naar de naschoolse, maar ze gaan nooit naar een snackbar hoor. Op de leeftijd van die van mij zou ik er niet zo'n probleem van maken eerlijk gezegd, maar ik denk dat ik het ook niet zo leuk vond als ze dat met een kleinetje zouden doen.

Een leidster van de NSO is zangeres en die is eens met René en nog een meisje de stad in geweest voor wat spullen voor op de NSO en toen hebbenz e meteen even geshopt voor een jurkje voor de begeleidster. Ik vind dat niet zo'n probleem, René vond het erg gaaf dat ze mee mocht beslissen wat het mooiste was. Ze gaan wel altijd lopend of met de auto van de NSO, zodat het goed zit met de verzekeringen áls er wat gebeurt. Dat heb ik dan weer wel nagevraagd.

Zo gaan ze in de vakantie ook met zijn alle naar een ballenbak in de buurt en idd, patatjes er bij. zolang er genoeg begeleiding is klaag ik niet.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_62426869
Bij ons kdv gaan ze regelmatig met de bolderkar/kinderwagen/draagzak het park in. Zeker met mooi weer. De ene keer gaan alleen de grote kindjes en dan blijven de kleintjes op de opvang, en als er meer leidsters/minder kindjes zijn dan gaan ze allemaal. Linde heeft toen ze klein was wel eens lekker in het park in de wagen liggen slapen.

Soms koken ze bij het kdv ook. Dan eten ze bv pasta, pannenkoeken, macaroni of soep. Dat maken de leidsters dan. Maar dat weet je eigenlijk nooit van tevoren. Ligt o.a. aan hoeveel kindjes er zijn en hoe druk ze het hebben. Maar patat is toch wel van een iets andere orde hoor. Of het moet een keertje gebeuren i.v.m. jarige leidster ofzo

Ik blijf trouwens altijd veeel te lang plakken als ik Linde ga brengen Maar ja bij mij op 't werk kijken ze niet zo naar de uren die je maakt, maar meer naar of alles goed gaat/ af is enzo. Dus dat scheelt. Even lekker spelen en soms andere kindjes een boekje voorlezen of helpen met een puzzel. Dan lees ik eerst Linde voor, maar die heeft er genoeg van en piept ertussenuit om lekker te gaan spelen. Maar ja de andere aangeschoven kindjes willen wel weten hoe het afloopt
pi_62427081
naar de snackbar Wat een raar uitje
Saartje
  donderdag 16 oktober 2008 @ 09:50:29 #36
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_62427143
Bij Finn op het kdv gaan ze ook zeer regelmatig met een groepje even wat boodschappen doen of even naar een speeltuin wat verderop. Voor echte uitstapjes vragen ze wel altijd toestemming, maar de supermarkt en speeltuin horen gewoon bij de normale routine. Patat vind ik trouwens echt niet kunnen voor die kleintjes, niet zonder toestemming in elk geval.
pi_62427266
Hier gaan ze ook regelmatig ergens naartoe, met de bolderkar of de bakfiets. Naar de speeltuin of boodschappen halen. En tegenwoordig gaat ze ook naar de 3+ groep, dat is in een ander pand. Ik vind het geen punt en het is vooraf ook duidelijk gecommuniceerd bij het aanmelden.

Patatjes eten is wel eens gebeurd hier op het KDV, dat was geloof ik idd omdat het 'feest' was. Ik vind dat ook niet zo'n probleem. Het is in 3 jaar tijd volgens mij 1 of 2 keer gebeurd.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_62427485
Hebben jullie als ouders zijnde echt behoefte aan 10 min gesprekjes???
Dat verbaast me wel eigenlijk
Ik zou niet weten waar ik het over zou moeten hebben in de meeste gevallen
Plus dat je een uitgebreide overdracht naar ouders toe doet, en dat zou toch voldoende moeten zijn?
Bij afwijkend gedrag is het een ander verhaal. Dan wordt er aan de ouders toestemming gevraagd om het kind te mogen observeren, en wordt het met de ouders besproken. (en er evt wat mee gedaan indien nodig)

Uitstapjes naar de snackbar vind ik ook een apart uitje....

Bij ons vallen uitstapjes met de bolderkar/wandeltouw/kinderwagen tot de routine, maar voor uitstapjes waarbij auto's moeten rijden vragen we toestemming van de ouders.

En zijn knakworstjes nou echt zo erg???
Als het nou hamburgers waren?
Bij ons doen we niet zo vaak knakworstjes, maar dat heeft ook als reden dat er veel buitenlandse kindjes op zitten, die dat niet mogen hebben ivm geloof.
Maar in de vakantie wil het weleens voorkomen, net als koekjes bakken/cake maken dat soort dingen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 16 oktober 2008 @ 10:18:31 #39
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62427832
Ik vind boodschappen doen ook al een raar uitje. Hier komen de kinderen eigenlijk niet van het terrein af en dat vind ik prima. Er is daar genoeg te doen. En tot nu toe hebben ze 1 keer patatjes gegeten op het KDV, dat was het kerstdiner Ze hebben bij ons ook best een streng voedingsbeleid. Ben ik wel blij mee. Krijgt Jetske in ieder geval een aantal dagen per week gezonde dingen binnen
Lekker douchen!
pi_62427835
Ik zou knakworstjes niet zo'n ontzettende ramp vinden (net als héél af en toe patat) maar ik zou het ook niet prettig vinden als ze het vaak zouden eten. Ze zijn zout, vet en over het algemeen nou niet echt heel gezond. Ronja mag best af en toe iets dat niet zo gezond is maar als ze dat wekelijks op het KDV krijgt terwijl ik denk dat ze keurig een boterham met pindakaas eet dan zou ik dat toch niet prettig vinden omdat ik dan totaal geen zicht heb op wat ze eet.

10 minuten gesprekje vond ik wel prettig omdat we zo in een heel kort overzicht even alles op een rijtje konden bekijken. En ook omdat wij een paar dingen aan konden geven die zo genotuleerd konden worden, dat gaat toch een beetje anders dan dat het tussen neus en lippen door bij het ophalen gezegd wordt.

Uitstapjes vind ik aan de ene kant niet erg, zo lang het bij een rondje wandelen blijft maar écht prettig kan ik het niet vinden. Er is genoeg te doen voor ze op de groep en ze hebben een lekker buitenterrein om te spelen.
Naar een andere locatie of in een auto ergens naar toe zou ik niet willen zonder dat ik het op die dag zelf nog even gehoord heb (en er (waarschijnlijk geen )toestemming voor heb gegeven). Ik wil weten waar mijn kind is
  donderdag 16 oktober 2008 @ 10:21:59 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62427910
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 23:22 schreef bixister het volgende:
Bij ons kan je van 06.45 tot 19.00 terecht. Maar je mag je kind maar max 11 uur daar laten.

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of ze wel eens met ze weg gaan.
Ons KDV heeft een hele grote tuin, dus buiten is daar gewoon bij Bommelsteijn zelf.
Vorige week toevallig het nieuwe 'handboek' gekregen en daar stond in dat er altijd toestemming gevraagd wordt als men met de kinderen weg wil, maar of dat alleen voor grotere uitstapjes als de kinderboerderij geldt weet ik eigenlijk niet.
pi_62427938
Wat een luxe BE! Die van ons is 'maar' van 8 tot 18 open en dat lijkt me best lastig als je niet zo in de buurt werkt.
pi_62427982
Bij ons van 07.30 to 18.00 en als het langer of vroeger moet dan kan dat in overleg en tegen extra betaling tussen 07.00 en 19.00.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 10:27:36 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_62428054
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 10:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Bij ons kan je van 06.45 tot 19.00 terecht. Maar je mag je kind maar max 11 uur daar laten.

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of ze wel eens met ze weg gaan.
Ons KDV heeft een hele grote tuin, dus buiten is daar gewoon bij Bommelsteijn zelf.
Vorige week toevallig het nieuwe 'handboek' gekregen en daar stond in dat er altijd toestemming gevraagd wordt als men met de kinderen weg wil, maar of dat alleen voor grotere uitstapjes als de kinderboerderij geldt weet ik eigenlijk niet.

Dat lijkt me echt superhandig! Ik heb al eens gezegd, al zijn ze maar een kwartiertje eerder open, dan scheelt mij dat 's ochtends ontzettend veel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 16 oktober 2008 @ 10:28:00 #45
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62428064
De snackbar is idd een beetje raar..

Volgens 'de regels' is het volgens mij zo, dat bij uitstapjes buiten de deur er één volwassene moet zijn, op twee kinderen. Hier ging de leidster ook wel eens even een boodschapje doen en dan nam ze twee kindjes mee naar de winkel. En soms kochten ze dan ook wel eens zak snoep of chips oid om op vrijdagmiddag op te peuzelen met z'n allen (al was dat alleen op de peutergroep dus 2+ jaar).
Knakworstjes bij de lunch of 's middags ofzo zou ik geen problemen mee hebben trouwens

En echte uitstapjes naar Ballorig oid (kwam wel eens voor in vakantieperiodes) werd altijd een handtekening gevraagd.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_62428272
Bij ons hebben ze vorig jaar de openingstijd vervroegd van 8 uur naar half 8. Ze zijn tot 18 uur open en in overleg en voor ik geloof 5 euro kan dat verlengd worden tot half 7. Wij hebben beiden wisselende diensten, dus dat is echt een gedoe soms. Ruilen, later komen (in overleg met werk uiteraard) en rennen en vliegen vaak

Hier gaan ze ook regelmatig met een paar kindjes naar buiten. De kinderboerderij is een paar minuten lopen bijv. Ook gaan ze regelmatig met een paar kindjes naar het andere pand. Dat heeft oa ermee te maken dat de kinderen de andere leid(st)ers leren kennen, mochten die een keer moeten invallen. En ze hebben op die andere locatie ook een 3+ groep.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 12:29:11 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_62431130
Ik heb net een pot thee over mezelf heengegooid. Alle EHBO-regels keurig opgevolgd, maar toch doet het echt nog verdraaid zeer.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62431207
Heb je echt lang genoeg gekoeld Troel? Als er nog hitte in zit, dan gewoon blijven koelen. Lauw water... niet ijskoud. En heb je toevallig coolingspray in huis (is van bepanthem). Bij blaasjes naar de HA!! Sterkte.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 12:37:38 #49
35189 Troel
scherp en bot
pi_62431374
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 12:31 schreef chacama het volgende:
Heb je echt lang genoeg gekoeld Troel? Als er nog hitte in zit, dan gewoon blijven koelen. Lauw water... niet ijskoud. En heb je toevallig coolingspray in huis (is van bepanthem). Bij blaasjes naar de HA!! Sterkte.

ja, mijn collega heeft er bijgestaan en heeft de tijd bijgehouden. na 17 minuten zijn we gestopt. We hebben hier helaas geen lauw water, alleen een koudwater kraan.
Ik heb er net glyverinecreme opgesmeerd, maar dat werkt ook niet echt denderend. Geen blaasjes en ook geen spray helaas. Ik ga zo de verbandtrommel maar eens doorzoeken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62431505
Lijkt me een strak plan. hopelijk is het branderige gevoel snel weg.
En toch nog even dit ivm met de glycerine:
Raak een brandwond zo min mogelijk aan, om de kans op een infectie klein te houden. Smeer geen zalf op de brandwonden. Een droge, rode plek hoeft u niet af te dekken. Als de wond open is of als er blaren zijn, doe er dan verband, een schone theedoek of een schoon laken op, zodat er geen vuil bij kan komen.
en nogmaals sterkte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')