abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:34:27 #1
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_62715202
De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

Vorige topic ; Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders #67
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:35:56 #2
14746 k_i_m
pi_62715238
En Ticootje moet nieuwe topics openen als ze ze sluit .
In my life
Why do I smile
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:50:21 #3
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62715648
'We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)'

I'm so glamourous I piss glitter!
  Jubileum moderator maandag 27 oktober 2008 @ 12:53:48 #4
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62715753
Zie je dat nu pas Rocka? Of bedoel je dat er niet naar geluisterd wordt? want dat laatste klopt idd
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_62715798
Ik wilde nog ff zeggen dat het met mij goed gaat. Heel soms wel de angst dat er na de bevalling een ppd (oid) komt. Maar dat komt denk ik doordat ik de laatste tijd heftig droom.
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:56:08 #6
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62715827
Ik denk dat je wel weet wat ik bedoel, Lois.
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:07:45 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62716200
ik zit een beetje boel met een dilemma..
Echt slecht gaat het niet met me, erg goed ook niet, het gaat normaal denk ik.
Maar die nachten.. ik lig weer uren te piekeren, geraak niet in slaap, terwijl ik normaal daar nooit problemen mee heb.
Dat ik het momenteel doe op 3 uurtjes slaap per nacht.
met een beetje logisch redeneren, want het piekeren is nu echt heel stuk minder als de eerste twee weken erna.. denk ik dat het nu vooral het niet kunnen in slapen is van oververmoeidheid. en dat eigenlijk dat bioklokje even weer gereset moet worden.
Nu weet ik dat je dat daar bepaalde methodes voor zijn zo, maar goed die methode gaat nu eenmaal niet. kan arwen niet alleen laten. en de rest moet gewoon allemaal werken etc.
Dus dacht voor een x aantal jaar terug heb ik een periode oxazepam gehad, puur voor inslapen ivm overmatig piekeren.
Heerlijk toen.
Maar het is voor mij toch ook antidepressiva.. en dan nou ja.. als jullie snappen wat ik bedoel.. kut dus.. die asociatie erbij. dan maar even volhouden tot ze een weekje bij haar opa en oma is? maar blijf ik dat wel trekken? en .. en .. meh ik weet het geloof ik even niet zo goed.
En dat maakt me dan weer zo bang wat als..
Iemand een stopknopje tegen piekeren ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:11:02 #8
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62716301
Durf je valeriaandruppels wel aan?
Lekker douchen!
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:12:30 #9
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62716335
die werken bij mij niet.. ik heb met medicatie sterke dosis nodig.. ik kreeg destijds ook 50 mg oxazepam.. terwijl normaliter het 10 of 20 mg is
pi_62716452
Ingrid, je reageert de laatste tijd echt veel evenwichtiger en volwassener, vind ik erg goed van je.

evenstar, wat moeilijk. Weet zo ook niet wat je het beste kunt doen. Soms kan het helpen om het piekeren toe te laten. Dat je een kwartier ofzo alleen maar piekert en het daarna stop zet voor jezelf. Een vast ritueel, zodat je lichaam eraan went dat het gaat slapen. Dus het piekeren niet verbieden aan jezelf, want dat lukt toch niet. Maar dat je het meer in controle hebt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62716579
Evenstar, kan je niet wat anders van de HA krijgen om in te slapen? Dat hoeft toch niet perse anti-depresiva te zijn? Hoop dat je snel je klokje kan resetten want een goede nachtrust is toch wel erg belangrijk.
Mama van Isa en Ties
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:35:53 #12
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_62716995
Evenstar, en wat als je het probeert niet direct in de medicijnen te zoeken maar in psychische bijstand? Misschien heb je dat al, geen idee. Maar er is zoveel gebeurd de laatste tijd, dat moet je toch op een of andere manier kwijt? Misschien dat een psycholoog daar bij kan helpen. Of een andere vorm van therapie. Homeopathie is misschien ook wel wat voor jou, als je niet gelijk naar die zware medicijnen wilt grijpen.

Yppy, ik zag je vraag nog voorbij komen in het vorige topic:
Ben helemaal blij met wat ik doe nu. Maakt ook niet uit of dat nu op een gewone werkdag is of 's avonds of in het weekend. Ik kan het zelf sturen en daar ben ik echt blij om. Ik kan zelf beslissingen nemen wat ik denk dat moet gebeuren en wanneer en hoe dat moet gebeuren. Daarnaast zijn de merken die ik heb zo jummie, daar word je ook blij van.
Heb er nl. na de vorige beurs nog eens 3 bij gekregen, waarvan 1 best grote dus echt superspannend. En ik krijg ook goede respons uit de markt. Voorzichtig goed begin gemaakt met het 1e verkoopseizoen en nu druk plannen makend en reizend voor het volgende seizoen.
Geestelijk ksn ik het voor mijn gevoel allemaal aan.
Alleen mijn lijf wil niet mee.
Ik zei dit weekend nog op het Speeltuinbankje dat onze vakantie toch lichtelijk voor mij verpest werd door een allesoverheersende hoofdpijn. De hele week. Mijn lijf ging in de ruststand en dacht dit op die manier tot uiting te moeten brengen. Begon de week ervoor al samen met een verkoudheid. Verkoudheid is nu over maar hoofdpijn blijft. Ik ga dus ook zo nog even slapen. Kijken of ik er nog iets aan kan doen met wat hulp van paracetamol. Ik ben zelf ook geen voorstander van zwaardere medicijnen, dus hoop het toch uiteindelijk hier mee te redden.
Maar verder mag ik niet klagen.
Heb je zelf ook plannen dan misschien?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_62717184
Dutch, dat klinkt hartstikke fijn en goed zoals het loopt met je eigen zaak
Balen van die hoofdpijn. Zou het ook niet een voorhoofdsholteontsteking kunnen zijn ofzoiets? Misschien toch maar even naar de dokter? Sterkte iig.

En ik wilde Jojo nog even sterkte wensen met alles

En Macka, ik hoop dat de zon heel vaak zal schijnen deze winter
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_62717190
Evenstar ik heb destijds temazepam gebruikt om te kunnen slapen. Dat is net even een andere variant.

En vaak krijg je toch niet meer dan 10 pillen mee. En lekker 10 dagen goed kunnen slapen en dat daarmee alles is opgelost is ook wel wat waard.

Maar aangezien je enorm ligt te piekeren, is het misschien niet wat om erover te praten?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:48:24 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62717320
ik loop bij maatschappelijk werk, en heb nog mijn psycholoog die ik mag lastig vallen, tis echt alleen tijdens het inslapen. .. ik kijk gewoon nog eventjes aan een weekje en zo niet dan toch maar weer aan de bel trekken.
pi_62717388
Evenstar, dat gaat wel opbreken paar uurtjes per nacht maar slapen...
Ik heb ook wel goede ervaring met temazepam. Werkt volgens mij korter dan de oxazepam.
Geen idee of het voor je werkt, misschien je gepieker opschrijven, in een doosje stoppen en heel bewust wegzetten voordat je in bed stapt? Misschien als je je gedachten letterlijk wegzet dat dat helpt???
Fake it till you make it...
pi_62717552
Evenstar, ik ben ook zo'n pieker persoon. Kan halve nachten wakker liggen. Vaak wel van iets onbenulligs wat in het niet valt bij hetgeen jij moest meemaken, maar de ergernis van het niet kunnen slapen blijft. Heb er helaas dan ook geen oplossing voor, behalve praten. Praten en praten..
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:22 schreef Ticootje het volgende:
Mag ik vragen waarom Simmu zo wordt afgezeken? Heb ik iets gemist?
Dat vroeg ik me ook al af ja.. Ik heb het idee dat mensen iets te snel conclusies trekken.

Simmu, ik vind dat je heel verstandig met de situatie om gaat! Maar boven alles vind ik het ontzettend knap. Ik zou het niet kunnen in elk geval..
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:58:20 #18
14746 k_i_m
pi_62717669
Ik heb dat ook een tijdje gehad, dat ik niet meer kon inslapen én doorslapen. Bij mij hielp Temazepam niet, dan was ik na een paar uur weer wakker. En omdat je al zo moeilijk slaapt blijf je erin hangen omdat je te moe bent om nog in slaap te vallen. Uiteindelijk heeft een weekje sterkere tabletten geholpen om daarna weer zelf in slaap te kunnen komen. Het was bij mij echt lichamelijk, weer even in een ritme komen. Gelukkig ging dat dus wel heel snel met de juiste medicatie. Sterkte iig!
In my life
Why do I smile
pi_62717885
Kim, temazepam is ook een inslaper, helpt niet bij doorslapen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:07:38 #20
14746 k_i_m
pi_62717940
Dat lukte ook niet . Ja, om 6 uur 's ochtends pas.
In my life
Why do I smile
pi_62718927
misschien helpt het om een lijstje te maken van de dingen waar je over piekert? vaak zijn de dingen waar je over piekert nu juist de dingen die je overdag laat gaan om allerlei redenen. en dan ga je 's avonds malen, en piekeren en denken "ik moet dit en dit doen" waarop het de andere dag weer om wat voor reden dan ook blijft liggen, en dan 's avonds, nja, je ziet het probleem....

als je dan elke keer bij een pieker-actie het op je lijstje zet, kan je het de andere dag gewoon rustig afwerken (een ding per dag doen, niet teveel). dan doorbreek je het cirkeltje wellicht. laat het in ieder geval niet te lang doorgaan, want van te lang slecht slapen wordt je ziek hoor!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:34:30 #22
14746 k_i_m
pi_62722427
Nog even doorgaand op de discussie over opvang in het babietjes topic;

Ik bof dan wel met het feit dat mijn wederhelft en ik kunnen afwisselen en dat mijn ouders graag een dagje willen oppassen, maar ik vind het ook drie keer niks. Van die drie dagen werken krijg ik geen voldoening en van de overige dagen thuis krijg ik ook een raggende verzakking.

Het is nu gewoon zo dat zowel het werk niet naar mijn zin gaat en thuis ook niet. Op mijn werk zit ik maar drie dagen, waardoor ik met overdracht zit en zaken die ik niet af kan handelen. Sterker nog, er blijven dingen liggen die ik op maandag weer op mijn bord krijg en dat irriteert me mateloos.

En thuis is mijn hele ritme in die drie dagen afwezigheid natuurlijk helemaal verdwenen . Huishouden en het ritme van het kind qua slapen en eten en tegen de tijd dat dat weer een beetje rechtgetrokken is mag ik weer naar, jawel, mijn werk waar al mijn onafgemaakte werk en dat van mijn collega op me ligt te wachten .

Hebben meer moeders daar last van? En valt dit nog onder de categorie "wennen" of gewoon een andere baan zoeken? dat moest toch al
In my life
Why do I smile
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:56:51 #23
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62723213
k_i_m, ik heb de discussie niet gelezen in het babietjestopic, maar wat is nu precies je punt:
a. het feit dat je in de drie dagen dat je werkt niet alles afkrijgt en dingen die je overdraagt weer keihard terugkrijgt? (oftewel, a. je neemt teveel hooi op je vork, of b. misschien langere/meer dagen maken voor hetzelfde werk?)
b. de continue verandering, waardoor lilahs ritme steeds verstoord wordt?

Je noemt twee dingen, die in principe los van elkaar staan.
Zou e.e.a. beter worden als je een dag meer/minder ging werken? Dan krijgt Lilah ook een ander ritme, wellicht met meer stabiliteit?

Verder, schoonfamilie.... zoals Ticootje het zegt, PR heeft ook hele leuke schoonouders
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:08:15 #24
14746 k_i_m
pi_62723578
mijn punt is a en b bij elkaar. Het maakt niet uit of ik op mijn werk of thuis ben, tegen de tijd dat ik alles weer op de rails heb kan ik weer switchen. En ik wil het graag thuis en op mijn werk goed doen. Daarom vroeg ik mij af of het toch een questie van wennen is.
In my life
Why do I smile
pi_62724155
Kim wat ontzettend vervelend Ik ken de combinatie kind/werk niet, maar dat van dat werk en goed willen doen maar het niet kunnen dankzij je werktijden/collega's ken ik wel.

Heb je 1 vaste collega waarmee je de overdracht doet zeg maar of moet je het aan verschillende collega's overdragen? Misschien is het een idee om eens goed met hem/haar om de tafel te gaan zitten en een planning te maken ofzo? Beetje target-gericht werken. Als jij op maandag de dingen weer op je bureau terug vindt die je op woensdagmiddag aan je collega hebt overgedragen dan werk óf jij te snel, óf je collega te langzaam. (en dan gok ik vooral op dat laatste eigk want voor een baas bestaat er niet zoiets als te snel werken toch? )
Maar goed, in dat geval moeten er misschien duidelijkere afspraken worden gemaakt over de overdracht en dat het dan geen "tweederangs-taken" zijn maar dat die net zo goed af moeten. Eventueel met je baas bespreken?
En over Lilah weet ik uiteraard niets, geen ervaring met KDV hier. Ik ga er vanuit dat ze daar exact hetzelfde schema aanhouden als bij jou thuis? Is het anders geen optie om vanuit huis te werken ofzo?

Lastig probleem. Sterkte ermee in ieder geval
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')