abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:43:06 #151
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62846619
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 19:31 schreef snoopy het volgende:

[..]

Ik heb dit verhaal 3 x gelezen maar waar gaaaaaat het over
Dat was precies wat ik dacht. Hormonaal stukje ofzo?

freecell, mooi te horen Ik dacht serieus dat je een beetje zwartgallig aan het worden was met vaak alleen maar berichten op negatieve toon (no offense!)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_62846723
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 19:31 schreef snoopy het volgende:

[..]

Ik heb dit verhaal 3 x gelezen maar waar gaaaaaat het over
- Ze zijn beide ingeënt
- Er moet vanalles geregeld worden voor iets
- Sandrax kan eventueel terug voor werk naar de plaats waar ze nu wonen
- Das handig
pi_62846810
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 19:43 schreef RockabeIIa het volgende:

freecell, mooi te horen Ik dacht serieus dat je een beetje zwartgallig aan het worden was met vaak alleen maar berichten op negatieve toon (no offense!)
oei!
Nee! Ik ben heel gelukkig! Het gaat eigenlijk heel erg lekker allemaal! Ik ben gewent aan 1x per nacht voeden, Leander is over het algemeen heel vrolijk als hij wakker is, drinkt goed en alles gaat gewoon goed.
Alleen dat vergeet ik wel eens te melden

Ik ben nog net zo'n blije stuiter als altijd Hooguit met wat wallen extra
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:23:43 #154
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62847717
Simmu, ook ik moest het even extra lezen, maar tussen de regels door geloof ik wel dat ik het begijp. Dus je hebt in elk geval nog 'we kunnen nog terug, als het niet bevalt' als vangnet. Dat is wel prettig lijkt me. Vanuit de stad naar het platteland kan even wennen zijn, maar ik moet zeggen dat ik behoorlijk gewend ben zo ongeveer na 10 jaar er te wonen. Zou niet meer weg willen.

Freecell. lekker blijven stuiteren....

Tandarts ging goed. Ben echt een watje geloof ik.. het was slechts 'tanderosie' en geen echt gaatje. Nou, het voelde anders wel zo. Hij heeft het wel geboord en gevuld, dus nu voel ik in elk geval geen gaatje meer. Verder ook goed. Alleen zo koud. Wordt tijd voor de gaskachels in de zaak. Mijn thermo-ondergoed levert niet voldoende thermo-kracht. kouhoud, lekker onder de wol straks.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:47:59 #155
62233 Jelief
ikke lief!
pi_62851606
Vanochtend heb ik de intake gehad bij Psy-Q. Behoorlijk vermoeiend omdat ik veel heb moeten nadenken over hoe ik dingen doe en hoe ik reageer op bepaalde situaties.
De uitslag komt over twee weken maar ADD is vrijwel zeker mét autistische trekjes. Het voelt erg fijn om te merken dat de dingen waar ik mee vast loop in mijn leven niet puur aan mijn karakter liggen maar een duidelijk aanwijsbare oorzaak hebben.
De behandeling zal bestaan uit medicatie, vanwege de zwangerschap en straks borstvoeden wordt dat een anti-depressiva (helpt ook bij ADD), coaching, groepstherapie -kennis over ADD en vaardigheidstraining.

Ik hoop dat ik voor de bevalling nog kan beginnen zodat ik wat helderder/rustiger ben als onsje komt.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_62856283
Veel sukses Jelief met alles wat er komen gaat!
Ik hoop ook dat je er nog veel uit kunt slepen voor de bevalling! Het is een redelijk rustige therapie neem ik aan? (De therapie die ik gevolgd heb - maar dat was behoorlijk diepgaand, oa voor traumaverwerking - werden zwangere meiden naar huis gestuurd).
Ik heb heel veel aan therapie gehad, om zo ook beter m'n 'werk' te kunnen doen als mama Ben er nog zo dankbaar voor dat ik me er destijds toch aan toe heb gegeven; want ik heb nu alles wat m'n hartje begeert en kan elk dag oprecht zeggen dat ik gelukkig ben En natuurlijk is niet alles zonneschijn; maar voor het grootste deel wel gewoon genieten .
Dus zet hem op; en sleep er alles uit wat je eruit kunt slepen!

Ik heb gisteren een lekkere dag gehad; lekker in huis tutten; met ambertje tutten etc.
En ga nu geloof ik beginnen met de geboortekaarten in te plakken; heb ze net van de kaartenhouder gehaald; hopen dat ik het red met 1 plakboek (ze worden dus netjes allemaal bewaard voor ambertje ).
Is er weer ruimte voor de kerstkaarten die zometeen weer gaan komen
En dan vanmiddag even de stad in met z'n drietjes (heerlijk weer op pad met de draagdoek; en dat doe ik graag ).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_62857852
Dankje Llewella, het is geen diepgravende therapie idd. Meer het leren omgaan met, zeg maar.
  zaterdag 1 november 2008 @ 11:27:25 #158
190853 RockabeIIa
pi_62857983
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 09:00 schreef Llewella het volgende:
En ga nu geloof ik beginnen met de geboortekaarten in te plakken
Ik geloof dat ik er ook es mee moet beginnen
pi_62858112
Die van Emma zitten allemaal los in een doos met andere 'bewaarspulletjes' scheelteen boelplakwerk
  zaterdag 1 november 2008 @ 11:40:29 #160
190853 RockabeIIa
pi_62858183
Goed idee Maar ik ben al begonnen in een groot fotoboek. Zijn 1e haartjes (donkerrood) zitten er ook in geplakt.
Ik kan alleen niet zo goed verder want er zit zo'n onwijs lieve en waardevolle kaart tussen van mijn peettante die vorig jaar is overleden...
pi_62858295
Ow dat is echt zo'n emomoment. Is de kaart mooi genoeg om (tijdelijk) in te lijsten? Misschien dat hij dan tzt wel ingeplakt kan worden maar nu nog ff niet.
pi_62859664
Jelief, je gaat de goede richting uit begrijp ik? Het is denk ik fijn als je straks weet wat de beste behandeling is. Heel veel succes ermee

Rocka

[ Bericht 0% gewijzigd door snoopy op 01-11-2008 13:35:12 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_62859817
Snoop, de erkenning is al heel wat en dat het op den duur beter gaat maakt mij nu al een stuk blijer. Het is niet meer uitzichtloos zeg maar.
  zaterdag 1 november 2008 @ 13:35:44 #164
190853 RockabeIIa
pi_62860007
Het is me wel erg duidelijk zo. Ik ben echt een beetje van het 'Niet zeuren, wegsteken in je rugzak en doorlopen', geloof ik
Ieder zijn eigen manier. Ik zal me er binnenkort eens een keer overheen zetten en doorpakken met dat boek. 't Kind is morgen al weer 2!
pi_62860070
beter lezen... (ik dus)
  zaterdag 1 november 2008 @ 16:23:03 #166
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_62863232
Brent morgen alweer 2 wat gaat het snel he!
Lotte is vrijdag jarig, zaterdag vieren we haar feestje. Ze weet al een tijdje dat ze een teletubbies taart krijgt, vandaag hebben we een leuk setje nieuwe kleren van bampidano op de beurs gekocht. Kom maar op. (nu nog alle boodschappen enzo doen, de cadeautjes zijn gelukkig al gekocht)
  zaterdag 1 november 2008 @ 19:28:02 #167
190853 RockabeIIa
pi_62867060
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 16:23 schreef ik80 het volgende:
Brent morgen alweer 2 wat gaat het snel he!
Lotte is vrijdag jarig, zaterdag vieren we haar feestje. Ze weet al een tijdje dat ze een teletubbies taart krijgt, vandaag hebben we een leuk setje nieuwe kleren van bampidano op de beurs gekocht. Kom maar op. (nu nog alle boodschappen enzo doen, de cadeautjes zijn gelukkig al gekocht)
Het schoot net door mijn hoofd dat ik 2 jaar terug al bijna 3 dagen lag te bevallen...
Omg, ik ben vandaag een dramaqueen

Ik zal je overmorgen tips geven over de do's & don'ts van feestjes van 2-jarigen
  zaterdag 1 november 2008 @ 19:54:59 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62867725
Jij mag best ook eens dramaqueenen hoor!
  zaterdag 1 november 2008 @ 20:20:22 #169
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_62868325
tips, ja graag!

Het gaat druk worden dat is 1 ding wat ik weet, cadeautje komen wel goed, hoop mensen hebben een mail gestuurd met haar wensen, dus kon/kan ik het een beetje sturen...
pi_62868523
Denk aan de jarige Lotte en niet aan het bezoek. Het is haar feestje zeg maar.
Ik ben met Emma haar verjaardag ook weer te veel met het bezoek bezig geweest waardoor ik voor mijn gevoel dingen heb gemist die Emma heeft gedaan (nou ben ik ook wel haast panisch om iets te missen)
  zondag 2 november 2008 @ 14:28:20 #171
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62882094
Jelief, fijn dat er een diagnose is, en dat er een weg vooruit is voor je

LLe, (doe het maar zo, om je van de andere LL te onderscheiden ), je klinkt altijd erg lief. Mijn moeder was ook manisch-depressief, gelukkig niet psychotisch, maar het lijkt me erg ingewikkeld om een levende moeder te hebben waar het contact zo ingewikkeld mee is. Je klinkt iig altijd erg lief voor je amber en krachtig. Dat wilde ik ff zeggen

RB, voor jou. succes met het inplakken, en het herbeleven, voor de tweede keer alweer! Is het nu heel anders dan vorig jaar? Heftger, minder heftig? Of even heftig, maar vooral anders?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 2 november 2008 @ 21:01:54 #172
190853 RockabeIIa
pi_62892362
Davinia, veel minder heftig. De scherpe randen zijn er absoluut vanaf.
Heerlijk genoten vandaag, zowel van mijn kind als van de visite. Slechts een paar keer terug gedacht aan de bevalling maar het was lang niet zo intens en heftig als vorig jaar.
  zondag 2 november 2008 @ 21:12:07 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62892674
Fijn Rocka!
  maandag 3 november 2008 @ 09:00:17 #174
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62900594
ik heb een 6,3 voor mijn tentamen!!

(Heb er geen ene voor gedaan, dus ben er wel blij mee En ik kan dus nog steeds goed inschatten hoe ik het gemaakt hb. ik dacht dat ik er 29 goed had, met een minimum van 26 goed, dus dat klopte wel ongeveer. waarschijnlijk had ik er 28 goed )

Vanavond weer werkgroep
Weer een avond Eli missen.... Volgende week ben ik al de hele week weg...
  maandag 3 november 2008 @ 10:11:35 #175
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62901738
Rocka, wat lekker.

Davina goed van je tentamen. Moeilijk hoor dat je Eli zo veel met missen. Geef hem maar wat extra knuffels als je hem weer ziet.

Hier gaat het goed. Wel een beetje zorgen om F. die vrijdag door zijn rug is gegaan en een ontstoken teen heeft, maar het lijkt met hem ook de goede kant op te gaan. Hier zitten we in een lekker ritme. Fleur is woensdag vrij ivm dankdag en dat vind ze wel lekker.

Gisteren wel even een moeilijk momentje gehad in de kerk. Het was allerzielen en ik mocht de lezingen doen in de kerk, maar had er even niet bij stil gestaan dat in de voorbedes ook alle overledenen van het afgelopen jaar genoemd werden. Ik kende er wel niemand van persoonlijk, maar doordat ik alle namen aan het noemen was, kwam die van mama ook bij mij bovendrijven. Al weer 6 jaar.... het blijft onwerkelijk en als de dag van gisteren voor me. Vandaag werkt het weer ook niet echt mee, maar ik heb gelukkig wel een vrolijk peutertje dreumesje hier rondlopen.
pi_62902971
Oew Chaca, dat is ook wel een naar baantje, dat voorlezen!

Zit je in het Zuiden? Hier (groningen) wordt allerzielen niet echt gevierd geloof ik?
  maandag 3 november 2008 @ 11:35:41 #177
35189 Troel
scherp en bot
pi_62903638
freecell, Allerzielen is Rooms

Bij ons in de kerk wordt wel de laatste zondag van het kerkelijk jaar gevierd, maar dat heeft niet zo'n naampje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62903749
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:35 schreef Troel het volgende:
freecell, Allerzielen is Rooms

Bij ons in de kerk wordt wel de laatste zondag van het kerkelijk jaar gevierd, maar dat heeft niet zo'n naampje
Ik weet dat allerzielen rooms is Alleen ik heb er nog geen RKK bekenden over gehoord hier in het Noorden, vandaar.

Bij ons is de oudejaarsdienst (op oudejaarsavond om een uur of 8) afgeschaft, er kwamen heel weinig mensen (we hebben een superjonge gemeente, dus de meesten zitten óf met kinderen thuis, of bij hun ouders oid) ik vind het echt jammer

Hier trouwens een verkouden freecell die heel vrolijk en happy is
* freecell koprolt
  maandag 3 november 2008 @ 12:01:52 #179
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62904224
Chaca snap je gevoel

Verders ook alle anderen een dikke knuffel
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 3 november 2008 @ 12:02:40 #180
35189 Troel
scherp en bot
pi_62904238
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:41 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik weet dat allerzielen rooms is Alleen ik heb er nog geen RKK bekenden over gehoord hier in het Noorden, vandaar.

Bij ons is de oudejaarsdienst (op oudejaarsavond om een uur of 8) afgeschaft, er kwamen heel weinig mensen (we hebben een superjonge gemeente, dus de meesten zitten óf met kinderen thuis, of bij hun ouders oid) ik vind het echt jammer

Hier trouwens een verkouden freecell die heel vrolijk en happy is
* freecell koprolt
Ik heb ooit wel eens op oudejaarsavond in de kerk gezeten en dat de voorganger me echt aankeek van "wat doe jij hier" aangezien ik de enige van onder de 45 was ofzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62904277
Wij hebben nog wel ouderjaarsdienst. Ook op kerstavond trouwens.

Ik denk dat 1 van ons op kerstavond gaat en de ander de ouderjaarsavond.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62904379
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heb ooit wel eens op oudejaarsavond in de kerk gezeten en dat de voorganger me echt aankeek van "wat doe jij hier" aangezien ik de enige van onder de 45 was ofzo
Whaha

Wij hebben een baby-mee en gisteren heeft TARA mijn band geplakt en de baby-mee er op gezet.
Vandaag getest op weg naar de tandarts. Leander dik pak aan en fietsen maar
Leander vond het heerlijk, lachte, maakte geluid en viel toen in slaap. Ik vind het een geniale oplossing voor ons vervoersprobleem, maar doodeng
pi_62904442
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:04 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben nog wel ouderjaarsdienst. Ook op kerstavond trouwens.

Ik denk dat 1 van ons op kerstavond gaat en de ander de ouderjaarsavond.
Kerst avond hebben wij inderdaad ook, das altijd echt een feestje
Sowieso is onze kerk altijd een feestje eigenlijk Leander vindt de muziek ook helemaal tof, slaapt bijna nergens zo lekker als in de kerk tijdens het zingen
En dat terwijl ik het soms bijna te veel lawaai vind.
  maandag 3 november 2008 @ 12:14:25 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_62904487
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:09 schreef freecell het volgende:

[..]

Whaha

Wij hebben een baby-mee en gisteren heeft TARA mijn band geplakt en de baby-mee er op gezet.
Vandaag getest op weg naar de tandarts. Leander dik pak aan en fietsen maar
Leander vond het heerlijk, lachte, maakte geluid en viel toen in slaap. Ik vind het een geniale oplossing voor ons vervoersprobleem, maar doodeng
Heerlijk he? Je moet het ook alleen maar doen op je eigen fiets en niet kijken naar zo'n ding op andermans fiets Dat hobbelt veel te veel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62904541
Toen ik met Jen voorop in het stoeltje ging fietsen vond ik het ook doodeng. Jen vond het fantastisch!
pi_62904637
Je bent zo kwetsbaar!
E het hobbelen valt op zich mee, ding is erg goed geveerd Maar dan nog hobbelt het genoeg om Leander in slaap te hobbelen en das best knap
  † In Memoriam † maandag 3 november 2008 @ 13:25:48 #187
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_62906187
Chaca, eigenlijk zou je op zo'n moment de naam van je moeder vast ook willen uitspreken...

Ik krijg lesjes in 'welke zintuigen zijn onmisbaar (bij het opvoeden)'.
Twee weken geleden les 1 - reuk en smaak. Helemaal weg waren ze. Geen poepluiers meer kunnen ruiken, niet meer kunnen onderscheiden wat koemelk was en wat babyvoeding, niet kunnen ontdekken of een flesje oud of nog redelijk vers was, niet kunnen proeven of ruiken wat je kookt. Niet meer die lekkere nestgeur en die geur van pasgewasssen haartjes. Een ramp, maar na een paar dagen kwam alles weer in orde.

Toen kwam echter les 2 - horen. Dubbelzijdige oorontsteking. Niet meer het alarm van mayhem Maja oppikken, Lucie antwoord geven op dingen die ze helemaal niet vraagt of helemaal geen antwoord geven, bel en telefoon niet horen, niet goed met het hoofd kunnen buigen om Maja uit box/wipper/van het speelkleed te plukken, schrikken van iemand die je opeens vastgrijpt.
Het komt vast snel goed, vanaf vandaag poging drie tot medicatie en driemaal is nou eenmaal scheepsrecht. Maar laat die les 3 eigenlijk maar zitten, volgens mij heb je alle zintuigen die er bestaan dubbelhard nodig als ouder!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 3 november 2008 @ 13:29:15 #188
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62906271
Macka
pi_62906633
Macka, wat voor lessen bedoel je precies? Ga je proberen al deze dingen weer 'werkend' te krijgen of hoe moet ik dat zien? Het lijkt me echt heel naar als je je ineens realiseert dat je die dingen mist.
  maandag 3 november 2008 @ 13:44:48 #190
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_62906680
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:42 schreef snoopy het volgende:
Macka, wat voor lessen bedoel je precies? Ga je proberen al deze dingen weer 'werkend' te krijgen of hoe moet ik dat zien? Het lijkt me echt heel naar als je je ineens realiseert dat je die dingen mist.
Volgens mij bedoelt ze dat ze goed ziek is geweest .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_62906685
voor zover ik het begrijp waren die zintuigen tijdelijk uitgeschakeld, snoopy. hopelijk zit ik er niet naast, macka. klinkt wel heftig, inderdaad! beterschap voor je oren, en hopelijk blijft het hierbij!
pi_62906900

Ik snap het nu

Sorry Macka, van harte beterschap. Arme jij. Alhoewel een poepluier niet kunnen ruiken wel een prettig iets is. Elk nadeel hep ze voordeel
pi_62907364
Oew Macka balen!
Mijn moeder kan helemaal niet (nooit/niks) ruiken en vond dat idd heel lastig met de kinderen. En nog steeds met zichzelf, ze is altijd bang dat ze stinkt oid en het zelf niet ruikt.
pi_62907769
Beterschap Macka!!

Hier gaat het hartstikke goed. Na het gesprek met de wvk aan de slag gegaan om Meike alleen te laten spelen. En dat gaat hartstikke goed. Ik heb een eierwekker aangeschaft, om een tijd te kunnen instellen. Maar die ben ik helemaal niet nodig! Als ik een tijdschrift pak, en aan Meike vertel dat mama even gaat lezen, dan pikt ze dat gewoon! Had ik nooit verwacht! Ze speelt eigenlijk hartstikke lekker als ik een dvd-tje kijk, of iets ga lezen!
Het koken blijft alleen lastig. Op een of andere manier vindt ze dat niet oke. Ik kijk het nog een poosje aan (tijdens het koken loopt ze te miepen en aan mijn been te klemmen) en probeer om haar dan toch aan het spelen te krijgen, maar als het een drama blijft dan grijp ik tijdens het koken maar terug op de dvd speler! ( was trouwens volgens de wvk ook helemaal niet verkeerd)

Ben zo blij dat het zo goed gaat!

[ Bericht 48% gewijzigd door XXXKarinXXX op 03-11-2008 14:33:06 ]
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 3 november 2008 @ 14:38:24 #195
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_62908002
Karin is laten meehelpen geen optie? Dat werkt hier prima en je hebt geen dreinende peuter om je heen. Kinderstoel bij het aanrecht en een pannetje erbij en dan jij stukjes aardappel aan Meike geven om in de pan te doen bijvoorbeeld? Of de sla laten husselen met schone handjes dan wel te verstaan hihihi... Soms zit Kaith ook op het aanrechtblad omdat we muffins aan het maken zijn of koekjes aan het bakken zijn.

Moet trouwens zeggen dat me die boxstoel wel handig lijkt voor in de keuken. Die van dat SBS6 programma.
pi_62908022
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Hier gaat het hartstikke goed. Na het gesprek met de wvk aan de slag gegaan om Meike alleen te laten spelen. En dat gaat hartstikke goed. Ik heb een eierwekker aangeschaft, om een tijd te kunnen instellen. Maar die ben ik helemaal niet nodig! Als ik een tijdschrift pak, en aan Meike vertel dat mama even gaat lezen, dan pikt ze dat gewoon! Had ik nooit verwacht! Ze speelt eigenlijk hartstikke lekker als ik een dvd-tje kijk, of iets ga lezen!
Het koken blijft alleen lastig. Op een of andere manier vindt ze dat niet oke. Ik kijk het nog een poosje aan (tijdens het koken loopt ze te miepen en aan mijn been te klemmen) en probeer om haar dan toch aan het spelen te krijgen, maar als het een drama blijft dan grijp ik tijdens het koken maar terug op de dvd speler! ( was trouwens volgens de wvk ook helemaal niet verkeerd)

Ben zo blij dat het zo goed gaat!
Kun je Meike niet laten helpen met koken? Dan is ze toch alleen maar ook weer niet. Ik zet Mikael altijd op het aanrecht met zijn voeten in de wasbak en dan mag ie de aardappels afspoelen en dan in de pan doen. Of hij maakt wortels schoon enzo!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_62908085
Waar het kan mag ze meehelpen. Dus ik schil de aardappelen en Meike gooit ze in de pan met water enz. Maar op het moment dat ik de boel moet opzetten, vlees moet draaien, aardappels en groente afgieten enz, dan is het niet zo gezellig zeg maar. Maar ik ben al heel blij hoor met hoe het nu gaat, dan kleine stukje wat nog niet goed gaat overleven we ook wel weer!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_62908116
karin, fijn dat 't al zoveel beter gaat! en tsja, ze zal toch moeten leren dat ze soms gewoon even iets NIET mag, daar kun jij haar nu bij helpen door er heel duidelijk in te zijn. dat is denk ik echt het enige.
  maandag 3 november 2008 @ 14:50:12 #199
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_62908249
Karin misschien nog een klein tipje voor als jij aan het afgieten/draaien/stampen en dergelijke ben. Althans dat doe ik hier. Kaith alvast de onderzetters naar de eetkamertafel laten brengen en daarna haar eigen warmhoudbordje en dan haar bestekje en de opscheplepels en dan loopt ze gewoon te keuvelen al alles proberen op zijn plek te leggen en daarna neem ik het eten mee en mijn lief onze borden en bestek. Maar nogmaals dat werkt hier maar hoeft bij Meike niet zo te zijn natuurlijk maar wel supergoed van haar dat ze het los zijn van jou zo goed oppakt.
  maandag 3 november 2008 @ 19:33:07 #200
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62915723
Stomme ik... net een hele lap tekst getypt over kerst, waar ik woon en mama.... nou, ja het kwam er op neer dat we in een Protestanse gemeente wonen, dat we met kerst en nieuw een beperkt aantal diensten hebben in onze eigen kerk, maar wel in andere steden terrecht kunnen. Maar ook dat ik dan meestal in Eindhoven zit en dan of naar de kerk waar mijn zus zingt ga, of naar mijn oude parochie-kerk waar mama altijd zong en waar we afscheid genomen hebben van haar.

karin, goed om te lezen dat het zo lekker gaat.
pi_62918364
Karin, fijn dat het zo goed gaat!
pi_62924783
ben ik weer eens! gaat goed hier lees ik!

vandaag naar he cb geweest, luca is nu 5000 gram en lweer 57 cm! alles was prima gelukkig!
Als je vind dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij gaan staan bij het postkantoor....
pi_62926503
Troel, ik wil je even succes wensen vandaag met je sollicitatiegesprek! (weet alleen niet waar ik nu het beste kan posten, ik stuur ook nog wel ff een pmetje)

Blabla wanneer moest jij nou solliciteren?

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2008 07:42:19 ]
pi_62926561
Heb je nu andere medicijnen dan Macka? Omdat je hoopt dat ze nu wel werken. Ik hoop met je mee, echt vervelend om je zo beroerd te voelen en weinig te kunnen.

Klinkt goed Karin! Dat met het koken hebben we hier ook. J. kan prima koken als hij alleen is met Anna, maar voor mij is dat een stuk lastiger. Ze heeft dan echt een hanguurtje. Helpen scheelt wel iets, maar ik ben veel te bang dat ze iets heets op ze krijgt, dus als het gevaarlijk wordt, moet ze weg. Het helpt wel om haar te laten kleuren of kleien in de kinderstoel. Dan is ze wel bezig en op de gevaarlijke momenten kan ze niet bij me komen. Maar dat wil ze maar even natuurlijk.

Is het zo niet extra moeilijk chacama, door juist naar de kerk te gaan waar je moeder zong en vanwaar de begrafenis was? Of haal je daar troost uit?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:53:35 #205
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62929864
Macka, hoe gaat het nu? Merk dat mijn oppas ook een winterdepresie heeft, maar terug aan de AD wil ze liever niet. Ze is gewoon erg somber nu en wat meer opvliegerig naar man, haar kinderen (en mij), heb het al over lichttherapie gehad met d'r maar dat hier in deze uithoek vinden is de volgende opdracht.

Met kerst haal ik daar mijn troost uit. Als het op andere momenten is, dan vind ik het moeilijker. Vraag me niet waarom, dat snap ik zelf namelijk ook nog niet helemaal.

Maud zit tijdens het koken bij mij op het aanrecht. Met een lepel (of in haar woorden appel) in de hand in een leeg potje te roeren. En tegen de tijd dat alles op staat gaan we samen de tafeldekken. Oooh (en dit hoort eigenlijk in het dreumestopic) vanochtend is ze bezig geweest met de pot. Eerst moest poppies luier uit en die moest op de pot en daarna ging ze zelf. Het is niet gelukt, maar ze is in elk geval niet meer bang voor het ding. De luier weer aan krijgen was weer een nieuwe uitdaging.
pi_62930811
Wij wonen (lees: kamperen) sinds zaterdag in ons nieuwe huisje! Het is dus heeeeel erg druk geweest (nog altijd eigenlijk), dus ik heb niet alles kunnen meevolgen, maar ik probeer weer in te pikken nu .
pi_62930878
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:30 schreef OooLizaooO het volgende:
Wij wonen (lees: kamperen) sinds zaterdag in ons nieuwe huisje! Het is dus heeeeel erg druk geweest (nog altijd eigenlijk), dus ik heb niet alles kunnen meevolgen, maar ik probeer weer in te pikken nu .
Oew hectisch, verhuizen met zo'n hummel.
Veel plezier en succes!
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:16:49 #208
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62932058
Karin, wat fijn dat het zo goed gaat!

Vwb koken en zo...
Wij hebbn de keuken afgesloten met een traphekje, dus soms komt eli bij het traphekje staan rammelen, en dan ga ik tijdens het koken slap ouwehoeren tegen hem, vindt hij leuk.
of als ik ets moet weggooien in de prullenbak, maak ik een soort show ervan. zeg maar, met geluidjes in de prullenbak gooien, of leggen, of een beetje met mijn armen zwaaien. hij vindt het prachtig
dus dan is hij wel "betrokken" bij het koken, maar toch op een veilige afstand.
andere optie is op de rug in de doek, maar dat is alleen bij het zielig / vervelend zijn.
en meestal is hij na vijf minuten mijn rug ook wel weer zat en sraait zich om gaat weer spelen.

Liza, veel succes met uitpakken en settelen in je nwe huis
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 4 november 2008 @ 12:23:24 #209
95752 crew  Chell
Kluns
pi_62932215
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:53 schreef chacama het volgende:
Macka, hoe gaat het nu? Merk dat mijn oppas ook een winterdepresie heeft, maar terug aan de AD wil ze liever niet. Ze is gewoon erg somber nu en wat meer opvliegerig naar man, haar kinderen (en mij), heb het al over lichttherapie gehad met d'r maar dat hier in deze uithoek vinden is de volgende opdracht.
Je kunt lampen voor lichttherapie ook huren of kopen chacama, dus dan kun je het gewoon thuis doen. Er zijn er zelfs op een accu die je dus onderweg mee kunt nemen of op je werk kan zetten enzo.

Ik heb er ook gewoon eentje thuis, want 's morgens eerst naar een therapiecentrum toe 20 mins. bij mijn huis vandaan zie ik écht niet zitten. Dat half uur eerder opstaan om een half uur met m'n knar voor die lamp te zitten vind ik al een drama
  dinsdag 4 november 2008 @ 13:30:41 #210
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62933995
Thanks Yoni, zal eens gaan zoeken voor d'r. Ze leest nu 's avonds heel vaak, misschien is het te combineren of is het beter om het 's ochtends te doen?
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 4 november 2008 @ 16:47:23 #211
95752 crew  Chell
Kluns
pi_62938980
Het is beter om het 's morgens te doen (ivm het feit dat je er energie van krijgt, die je gedurende de dag natuurlijk het best kunt gebruiken) en je moet het sowieso niet na 20.00 's avonds doen omdat je dan het risico loopt dat je niet meer kunt slapen.
  dinsdag 4 november 2008 @ 17:04:04 #212
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62939389
Ok. dankje. Ik had al een lamp gevonden die volgens hen aan de eisen voldoet voor 160 euro incl. verzendkosten. Dus zal het eens doorgeven.
  † In Memoriam † dinsdag 4 november 2008 @ 17:25:17 #213
141844 Macka66
pi_62939860
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:04 schreef chacama het volgende:
Ok. dankje. Ik had al een lamp gevonden die volgens hen aan de eisen voldoet voor 160 euro incl. verzendkosten. Dus zal het eens doorgeven.
Check je PM even

Hier suddert het nu gewoon op bekend minder goede winterniveau. Die oorontsteking is een niet zo welkome extra, maar ik heb betere neusspray en sterkere pijnstillers en snuif me een ongeluk aan zout water. Nu alleen nog rust en geduld opbrengen (jaja, met een onderzoekend peutertje in de buurt zeker ). En straks word ik in de lente dan weer blij van de kwinkelerende vogeltjes
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 4 november 2008 @ 17:27:13 #214
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62939919
Macka, bv helpt ook heel goed bij jou tegen een verstopte neus....
  † In Memoriam † dinsdag 4 november 2008 @ 17:38:53 #215
141844 Macka66
pi_62940186
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:27 schreef chacama het volgende:
Macka, bv helpt ook heel goed bij jou tegen een verstopte neus....
Dan moet ik die mevrouw uit Little Britain uitnodigen, kan ze de 'bitty' direct in m'n sinussen spuiten
(helaas geen bv hier)
pi_62941857
Kom maar langs, ik geef je wel een bekertje mee.
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:53:59 #217
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62943895
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:38 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Dan moet ik die mevrouw uit Little Britain uitnodigen, kan ze de 'bitty' direct in m'n sinussen spuiten
(helaas geen bv hier)
... hoe kom ik er dan bij dat jij (nog) bv geeft

PM beantwoord.
pi_62970956
chacama, voor julliezelf ook niet fijn eigenlijk, dat jullie oppas dat heeft. vind je 't niet vervelend om er je kinderen nu te brengen? kan ze het oppassen nu wel aan?
pi_62980816
Winterdips zijn zo vervelend..!
Leuke dingen doen voor jezelf wil nog wel eens helpen.
Hoe vaak doen jullie dat nog? Even 'jezelf' zijn ipv 'mama'? UIt eten / theater / film / sauna. Dat soort dingen. Doen jullie dat nog structureel of moet je daar een knop voor omzetten om het in te plannen?
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2008 @ 21:03:40 #220
141844 Macka66
pi_62981560
Webkim, ik vind een winterdip iets anders dan niet lekker in je vel zitten op een moment dat het toevallig winter is. Voor mensen met een echte winterdip werkt 'iets leuks doen voor jezelf' niet. Al was het alleen maar omdat ze er vaak geen energie voor hebben om ook maar iets te doen.

Ik ben altijd mezelf en mama. Ook als ik iets leuks zonder m'n dametjes ga doen. Ik kan en wil het niet uit elkaar trekken, blijkbaar is het moederschap iets dat heel erg bij me hoort. Het inspireert me ook, geeft energie. Uitgaan was bij mij niet structureel, en als ik nu sporadisch iets wil loop ik er altijd tegenaan dat wij geen oppas hebben/kennen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Macka66 op 05-11-2008 21:10:36 ]
  woensdag 5 november 2008 @ 21:12:01 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62981890
Dan zou ik het ook geen 'dip' noemen eerlijk gezegd.
Shoppen en lief doen (met bergen chocola en/of andere lekkere dingen), naar buiten gaan, sporten etc. zijn prima remedie's (of is het remedien (met trema)?) tegen dipjes.
Dat waar jij het over hebt is dan toch meer een depressie...
pi_62982137
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:03 schreef Macka66 het volgende:
Webkim, ik vind een winterdip iets anders dan niet lekker in je vel zitten op een moment dat het toevallig winter is. Voor mensen met een echte winterdip werkt 'iets leuks doen voor jezelf' niet. Al was het alleen maar omdat ze er vaak geen energie voor hebben om ook maar iets te doen.

Ik ben altijd mezelf en mama. Ook als ik iets leuks zonder m'n dametjes ga doen. Ik kan en wil het niet uit elkaar trekken, blijkbaar is het moederschap iets dat heel erg bij me hoort. Het inspireert me ook, geeft energie. Uitgaan was bij mij niet structureel, en als ik nu sporadisch iets wil loop ik er altijd tegenaan dat wij geen oppas hebben/kennen.
Je gebruikt zelf een paar posts hierboven de woorden dat je dan 'in de lente weer blij wordt van de kwinkelerende vogeltjes'. Dus of die winter dan nog zo toevallig is.

En ook bij een depressie (en geloof me, ik heb ze gehad; ben tijden aan de prozac geweest) helpt het om 'eruit' te gaan. Je zinnen te verzetten. Als moeder heb ik die 'lows' nog niet ervaren. Maar wel het gevoel dat ik af en toe alleen moeder ben en geen Webkim meer. Hoewel je die twee inderdaad niet kan scheiden, maar het is een gevoelsmatig iets. Veel mama's gaan toch ook een of twee dagen werken om 'even geen moeder te zijn'. Je snapt vast wat ik bedoel, ook al kan de formulering ook preciezer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 05-11-2008 21:50:22 (tikfout :)) ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_62984429
Let maar niet op mij, ik had een post van Webkim hierboven verkeerd begrepen .

[ Bericht 100% gewijzigd door OooLizaooO op 05-11-2008 22:36:39 ]
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2008 @ 22:27:37 #224
141844 Macka66
pi_62984811
Ja, ik hoop in de lente wel weer te kunnen horen en van m'n winterdepressie af te zijn. Nee, in mijn geval is de periode herfst-winter zeker niet toevallig. Ik heb een winterdepressie (S.A.D.), waarvan de lichtere vorm wordt benoemd als winterdip (S.S.A.D.). En die verschillen van andere depressies. Wat bijvoorbeeld bij een klassieke depressie helpt helpt niet bij een winterdepressie. En andersom. Zelfs een aantal van de symptomen van winterdepressie zijn totaal tegengesteld aan die van andere depressies.
Wel heel fijn dat jij je depressies achter je hebt kunnen laten en dingen hebt gevnden die voor jou werken!

Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor, met dat even willen ontsnappen. Het geeft ook veel druk als je de hele dag doorbrengt met zorgen en je verantwoordelijk voelen en converseren over de teletubbies, boterhammen met appelstroop en steeds maar weer verwonderd zijn over dat boekje met dat konijntje dat in bad gaat.
Ik vind het ook vreemd van mezelf dat ik als ik dan even tijd voor mezelf heb toch weer van alles ga doen/regelen/kopen voor m'n dochters/gezin
  donderdag 6 november 2008 @ 10:39:39 #225
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62992798
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:15 schreef bixister het volgende:
chacama, voor julliezelf ook niet fijn eigenlijk, dat jullie oppas dat heeft. vind je 't niet vervelend om er je kinderen nu te brengen? kan ze het oppassen nu wel aan?
Op zich heb ik er geen moeite mee. Ze leeft letterlijk - soms iets te - voor de oppaskinderen. Daar haalt ze haar plezier en energie uit. Een stel van die giebelende guppies vind ze heerlijk. Ze reageert dus ook niet op hen. Haar depressie is vooral nadelig voor de rest van haar gezin. Man en jongste (puber)dochter mogen het regelmatig ontgelden. En verder moppert ze veel op zichzelf. Ze baalt ervan dat ze geen energie heeft, niet kan slapen of op de verkeerde momenten slaap heeft en vooral ook omdat ze slecht kan tillen. Daar baalt ze nog het meeste van. Dat ze niet de kracht heeft om een kind lekker spontaan op te kunnen pakken om te kunnen kroelen. Als het moet, in 'noodgevallen' dan doet ze het wel, maar gewoon het lekker spontane lukt niet. Ze was erg positief toen ik vertelde dat Macka een lamp te leen had, dus wat dat betreft is het een kwestie van afpraak maken en dan kijken of het positieve uitwerking heeft.
pi_62994122
Ik vraag me af of ik zo raar ben dat ik liever binnen ben , in plaats van buiten.
pi_62994261
Zo heel raar zal dat toch niet zijn, Ingrid? Zolang je er niet down van wordt hoort het toch ook een beetje bij de laatste fase van een zwangerschap om steeds meer je terug te willen trekken.
pi_62994475
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:31 schreef owlet het volgende:
Zo heel raar zal dat toch niet zijn, Ingrid? Zolang je er niet down van wordt hoort het toch ook een beetje bij de laatste fase van een zwangerschap om steeds meer je terug te willen trekken.
Dat is ook wel weer zo. Ach, ben gewoon meer een huismus.
pi_62995380
*Huismus meldt

Pff. Mijn man heeft gister zn functioneringsgesprek gehad. Het was heel erg goed, en hij mag zelfs op cursus... In engeland. Natuurlijk vind ik het super voor m, maar hij is dan een hele week weg, en ik kan me nu al druk maken hoe ik dat allemaal ga regelen...

(We zijn zelfs nog nooit een nacht zonder elkaar geweest bedenk ik me nu net... )
pi_62995677
een week, da's best lang ja. moet je zelf werken in die periode? anders misschien leuk om met haar bij opa/oma te gaan logeren? of een deel van de week. of andersom, vragen of opa/oma bij jullie komen logeren een paar dagen.
pi_62995860
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:16 schreef bixister het volgende:
een week, da's best lang ja. moet je zelf werken in die periode? anders misschien leuk om met haar bij opa/oma te gaan logeren? of een deel van de week. of andersom, vragen of opa/oma bij jullie komen logeren een paar dagen.
En Priscil dan Die moet gewoon naar school... en mijn pap en mam wonen in een andere stad. Dat wordt m niet.

Ik moet denk ik ook gewoon werken. Misschien maak ik wel iets kortere dagen zodat Jen niet zolang op het kdv zit, maar goed. Waar ik het meest tegenop zie is het moment dat de kinderen op bed liggen. Dan ben ik dus helemaal alleen (en dat is al heel lang geleden).
  donderdag 6 november 2008 @ 12:31:11 #232
35189 Troel
scherp en bot
pi_62996131
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En Priscil dan Die moet gewoon naar school... en mijn pap en mam wonen in een andere stad. Dat wordt m niet.

Ik moet denk ik ook gewoon werken. Misschien maak ik wel iets kortere dagen zodat Jen niet zolang op het kdv zit, maar goed. Waar ik het meest tegenop zie is het moment dat de kinderen op bed liggen. Dan ben ik dus helemaal alleen (en dat is al heel lang geleden).
En dan is het tijd om een vriendin uit te nodigen

Toen Bert een week weg was heb ik Ynske gevraagd of ze een keertje langskwam om te eten. Erg gezellig en het scheelt meteen een avond alleen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62996155
oja, die vergat ik. werken je ouders allebei nog? en misschien is 't ook wel eens lekker om alleen te zijn, zeker als je dat zo zelden meemaakt. ik kan daar echt van genieten, op z'n tijd. verwen jezelf, kook lekker of juist makkelijk, ga die avonden iets doen waar je anders niet aan toe komt. stomme TV-programma's kijken waar je man normaal gesproken niet tegen kan. of lekker lang lezen in bed, je stoort toch niemand met je lichtje, etc. ik noem maar wat mogelijkheden. foto's inplakken. ook zo'n klus die vaak blijft liggen. of inderdaad vriendinnen uitnodigen, kom je vaak ook te weinig aan toe in 't gewone ritme van zo'n gezin.
pi_62998561
Ja ik ga denk ik mensen uitnodigen! Lijkt me heerlijk om weer eens wat bij te kletsen zonder man erbij. Gewoon lekker meiden geklets.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 6 november 2008 @ 13:47:51 #235
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62998701
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:31 schreef Troel het volgende:

[..]

En dan is het tijd om een vriendin uit te nodigen

Toen Bert een week weg was heb ik Ynske gevraagd of ze een keertje langskwam om te eten. Erg gezellig en het scheelt meteen een avond alleen
errug gezellig ja
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_63000491
Meidengeklets... lijkt me heerlijk....
pi_63000677
Heerlijk even meidengeklets Ticootje. Al moet ik zeggen dat ik me een avondje alleen ook wel prima vermaak hoor. Ik zou dan het meeste moeite hebben met het alleen zijn 's nachts (ben held op sokken en angsthaas). Laatst was lief een nacht weg, toen zijn mijn ouders een nachtje komen logeren. Was gezellig. En binnenkort moet lief 2 dagen naar een cursus en ga ik met Mirte bij hen logeren een nachtje. En dat combineren we dan met een paar bezoekjes her en der.
Fake it till you make it...
  Jubileum moderator donderdag 6 november 2008 @ 15:00:04 #238
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63001337
Meidengeklets is geweldig! Wat mijn vriendinnen en ik zo eens in de zoveel tijd doen is een afspraak maken voor een High Tea. Super is dat, de kids lekker thuis bij de mannen en wij heerlijk de hele zondag op stap.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 6 november 2008 @ 15:12:18 #239
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_63001680
Over dat erop uit gaan, en ook even geen mama zijn...

Ik vind het juist heerlijk om met stella dingen te ondernemen. Ik heb er maar weinig behoefte aan, om er alleen op uit te gaan. Ik heb haar graag bij me en wil haar gewoon liever niet bij een oppas achterlaten. Vind 3,5 dag kdv al meer dan genoeg. En voel me heel erg mezelf als ik bij vrienen op bezoek ben, Stella daar rondkruipt tussen ander klein grut, en de grote mensen lekker bijkletsen en plezier maken. Met sommige vriendinnen klets ik vooral over kinderspul, en met anderen vrijwel niet.

Ik ga in Februari naar mijn broertjes groots geplande 30ste verjaardag en zie nu al op tegen het onderbrengen van Stella .

Ik voel me heel compleet, als mama, en mèt Stella. Mis anders echt iets. Vind het wel lekker om te werken, in een leuk team, dat wel.
pi_63001807
Nijna, ik ben ook zo'n schijtert.... Ik ben al heeeeeel lang niet meer alleen geweest 's nachts. Maar ik denk dat ik gewoon de lichten aanlaat.
pi_63002047
Huismus schijtert meldt

Als mijn lief met vrienden is wezen stappen en daar blijven slapen ben ik de volgende ochtend vaak net zo brak omdat ik geen oog dicht heb gedaan
Ik maak mezelf echt helemaal gek met elk geluidje wat ik hoor. een van mijn engste nachtmerries is dat er snachts ineens een vreemde in je slaapkamer staat
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 6 november 2008 @ 15:26:53 #242
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63002064
ticootje. Ik ook. Als F. alleen al een keer gaat stappen, staan de lichten aan, heb ik mijn telefoon onder mijn hoofdkussen en staat de tv zachtjes aan, zodat ik niet van elk 'spook'geluid rechtovereind in bed zit.
pi_63002084
Ik ben me wel eens rot geschrokken van mn eigen vent. Die muisstil naast me was komen liggen. Volgende keer mocht ie best wat harder doen, echt mn hart...
pi_63002140
Ik heb het geluk dat ik een flinke hond thuis heb. Dus elke vreemde die bij de deur in de buurt komt wordt gemeld. Niet dat het beest vreselijk waaks is, toch weet ik niet wat hij zou doen als er daadwerkelijk een vreemde binnen zou komen. Ik denk dat hij toch zijn gezin zal beschermen...

Dus Tico ligt voor mijn slaapkamerdeur.
  † In Memoriam † donderdag 6 november 2008 @ 15:50:24 #245
141844 Macka66
pi_63002779
Holladiee, net terug van de huisarts. 'Goh, een heel ander beeld dan drie dagen geleden', zei ze. Maar helaas wel een slechter beeld. Dus mag ik alweer aan nieuwe medicijnen. En dit keer gaat het echt over, zei ze. Dus daar vertrouw ik dan maar op. (En anders ga ik een dubbelzijdige van Gogh doen )
pi_63002962
Dat is niet leuk Macka. Maar hopen dat deze medicijnen wel werken.
  donderdag 6 november 2008 @ 16:00:26 #247
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63003076
Nou, dat moet dan wel een echt paardenmiddel zijn Macka. Hopelijk werkt het en is vanGogh niet nodig. Beterschap nogmaals.

Ik zit niet in mijn hum. Gewoon een raar buikgevoel. Zal wel de tijd van de maand zijn, denk ik...

On the bright side... mijn buurvrouw is vandaag bevallen van haar derde. Na een jongen en een meid nu weer een jongen: Sem. Dus morgenvroeg maar eens op zoek naar een kraamcadeautje.... lekker shoppen
pi_63003166
Verse baby.

Zo'n heerlijk klein hummeltje..

Over 3 dagen heb ik geen recht meer op tijd van de baas die kan besteden aan borstvoeding... Dan moet ik dus echt weer de volle 8 uur volmaken. Nu deed ik al een tijdje niet meer kolven, maar ging ik iets later naar mn werk en ging ik iets vroeger weer weg. Voor de wet heb ik nu lang genoeg gevoed...
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:24:32 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63036186
Even een vraagje, zijn er hier moeders die wel eens bijzonder verlof opgenomen hebben ivm een ziek kind?
En hoe werd daar dan op gereageerd op je werk? Baas mee eens? Of juist gezeik? Collega's?
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:28:04 #250
24188 Belana
kloon van belana
pi_63036254
Ik heb een keer zorgverlof gekregen toen ik vrij had moeten nemen vanwege de waterpokken. Achteraf aangevraagd en gekregen, hoewel je het eigenlijk vooraf moet aanvragen volgens mijn baas, maar dat is wettelijk niet zo. Er werd verder absoluut niet moeilijk over gedaan, door niemand

[ Bericht 37% gewijzigd door Belana op 07-11-2008 18:42:11 ]
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:35:37 #251
24188 Belana
kloon van belana
pi_63036423
quote:
Werknemers die moeten zorgen voor een thuiswonend ziek kind, partner of ouders kunnen hiervoor kortdurend zorgverlof opnemen. Een werknemer kan per twaalf maanden maximaal twee maal het aantal uren dat hij in een week werkt opnemen. Over de verlofuren wordt zeventig procent van het salaris doorbetaald.

Per 12 maanden kunt u opnemen: maximaal twee maal het aantal uren dat u in een week werkt. Als u bijvoorbeeld 36 uur per week werkt, kunt u per 12 maanden 72 uur kortdurend zorgverlof opnemen.

Plotseling ziek
Als uw kind, partner of ouder plotseling ziek wordt en u dus onverwacht direct vrij moet nemen, hoeft u geen kortdurend zorgverlof op te nemen. U kunt dan gebruikmaken van een andere vorm van verlof, het calamiteitenverlof. Dit eindigt na één dag. Het kortdurend zorgverlof gaat dan de tweede dag in
stormy waters...
sailin'
pi_63037762
Be, Jen is pas 1x ziek geweest. Ik heb zoveel vrije dagen dat ik gewoon vrije dagen heb opgenomen.
pi_63038440
MIjn werkgever meldt mij ziek als mijn kind ziek is en ik thuis moet blijven.
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:16:57 #254
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63038982
Toen ik nog voor de overheid werkte, had ik 10 dagen per jaar bijzonder verlof. Het zorgverlof viel daar ook binnen. Maar als ik er overheen zo gaan, dan werd ik zelf ook ziek gemeld. Weet eerlijk gezegd niet of dat nodig is geweest.
  Jubileum moderator vrijdag 7 november 2008 @ 20:19:34 #255
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63039060
Ik neem vrij als 1 van de kinderen ziek is. Ik heb 1 keer zorgverlof gehad, toen Eva werd opgenomen in het ziekenhuis. Nu vraag ik gewoon vrij omdat ik altijd nog het idee heb dat ik dat zorgverlof ergens voor nodig kan hebben, nog een opname ofzo. Bijna alsof ik het niet durf te gebruiken.
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:21:21 #256
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63039105
maakt het wat uit Lois of heb je weinig verlof dagen.... ik bedoel als er wat zou zijn en je zorgverlof is op, dan zou je toch ook gewoon verlof kunnen nemen... of is het dan onbetaald en/of kunnen ze het dan tegenhouden?
  Jubileum moderator vrijdag 7 november 2008 @ 20:33:50 #257
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63039388
Hmm daar zeg je zowat. Ik doe het eigenlijk andersom, als mijn verlof op is en er is iemand ziek zou ik zorgverlof overwegen.
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:35:24 #258
190853 RockabeIIa
pi_63039429
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 20:33 schreef Lois het volgende:
Hmm daar zeg je zowat. Ik doe het eigenlijk andersom, als mijn verlof op is en er is iemand ziek zou ik zorgverlof overwegen.
Zo doe ik dat eigenlijk ook.
pi_63039433
Op een of andere manier voel ik me schuldig als ik thuis moet blijven als ik zelf niet ziek ben...
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:38:53 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63039519
Ik heb overigens zelf met mijn vorige baas de afspraak gemaakt dat ik de overuren die ik maak tijdens mijn reizen mag gebruiken voor de keren dat ik onverhoopt naar huis moet of thuis moet blijven voor Sasha.
Ik krijg die uren nl. normaal niet uitbetaald en ook geen 'tijd voor tijd', het hoort er gewoon bij, maar als je maar 2,5 dag werkt tikt dat wel aardig aan. Beetje geven en nemen dus en dat was hij gelukkig met me eens. Moet het nog wel even bevestigen met mijn nieuwe baas.
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:43:19 #261
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63039623
Macka, ik begrijp je niet zo goed. Waren je ogen zo veel slechter geworden? En wat bedoel je met een dubbele Van Gogh? Toch niet twee oren afsnijden?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_63039757
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 18:24 schreef Brighteyes het volgende:
Even een vraagje, zijn er hier moeders die wel eens bijzonder verlof opgenomen hebben ivm een ziek kind?
En hoe werd daar dan op gereageerd op je werk? Baas mee eens? Of juist gezeik? Collega's?
Mijn baas stelde altijd zelf de vraag of ik zorgverlof of vakantiedagen wilde. Als ik zorgverlof nam kreeg ik 70% uitbetaald voor die uren. Nooit problemen mee gehad gelukkig.
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:13:48 #263
24188 Belana
kloon van belana
pi_63040407
quote:
dat had ik toen dus, ik had geen dagen meer en heb toen zorgverlof gevraagd en gekregen
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:16:11 #264
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63040462
quote:
Ja, snap ik. Maar aan de andere kant als je dan nog eens gewoon een dag vrij zou willen zijn, dn kan het niet omdat je verlof op is en dan kun je voor een gewone vrije dat geen zorgverlof inleveren. Andersom wel.

BE, dat is een goede regeling. Hopelijk werkt je nieuwe baas er ook aan mee.

Moonah, als ik het goed heb, had Macka eerst een oogontsteking om nu een zware dubbele oorontsteking te hebben. De van Gogh slaat dus inderdaad op het afsnijden van de oren, maar - ik hoop - puur symbolisch bedoeld, omdat het zo verrekte pijn doet en het afsnijden voor een andere pijn zorgt....
waarbij ik me nu bedenk dat het geen zin heeft om je oren eraf te snijden aangezien de ontsteking aan de binnenkant zit. Dus dan heb je geen oren meer, maar wel nog een oorontsteking.
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 21:17:46 #265
141844 Macka66
pi_63040523
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 20:43 schreef Moonah het volgende:
Macka, ik begrijp je niet zo goed. Waren je ogen zo veel slechter geworden? En wat bedoel je met een dubbele Van Gogh? Toch niet twee oren afsnijden?
Ogen? Nu snap ik er ook niks meer van
Nee, oren! Dubbele oorontsteking waar ik steeds weer andere medicatie voor kreeg. En die nu dus echt over moet gaan. Iig heb ik nu pijnstillers die ook echt wat pijn stillen, dus dat is al een stap in de goede richting. Operatie van Gogh is vooralsnog afgeblazen
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:24:20 #266
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63040726
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:17 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ogen? Nu snap ik er ook niks meer van
Nee, oren! Dubbele oorontsteking waar ik steeds weer andere medicatie voor kreeg. En die nu dus echt over moet gaan. Iig heb ik nu pijnstillers die ook echt wat pijn stillen, dus dat is al een stap in de goede richting. Operatie van Gogh is vooralsnog afgeblazen
Ja, maar je sprak over 2 zintuigen die je op de proef had gesteld of je die als moeder kon missen....
pi_63040770
neus
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:27:58 #268
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63040825
Bijna goed... zat dus iets te hoog met mijn ogen... foutje
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 21:52:53 #269
141844 Macka66
pi_63041616
Een oog doet het nog, dus zicht tel ik niet mee in het rijtje zintuigbeproevingen
Maar ik geloof na afgelopen weken dat je bij moederschap toch meer gehinderd wordt door slecht gehoor dan door slecht reukvermogen. (Al ben ik natuurlijk wel blij dat er geen gaslek was toen m'n reukzin het niet deed...)
Lucie voelde zich vaak niet begrepen door mij, dat was ook terecht en frustrerend voor ons allebei. En ik heb gemerkt dat die ogen in mijn achterhoofd eigenlijk oren zijn
pi_63043211
Ik heb denk ik op de een of andere manier mn duim overbelast... en vooralsnog wordt het niet minder ookal probeer ik er wel op te letten dat ik die duim ontzie...
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:56:00 #271
190853 RockabeIIa
pi_63043324
SMS-duim Nijna?
pi_63043449
zoveel sms ik niet eigenlijk, maar hij is wel pijnlijk als ik dat soort bewegingen maak...
pi_63048878
SMS duimen, die hadden we vroeger niet
Wel balen...
  zondag 9 november 2008 @ 13:27:57 #274
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63072430
Even een voor de mama's met fysieke problemen!

Morgen ga ik een week naar Spa...
Op zich wel leuk, met collega's en zo, maar een hele week zonder Eli

Heb een paar hele mooi foto's uitgeprint, en neem ze mee in mijn portemonnee. Kan ik nog wel even gluren maar mn mooie mannetje
  zondag 9 november 2008 @ 20:22:16 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63083277
Ai, een week is best lang idd Davinia. Foto's mee is een hele goeie. Ik spiek ook vaak.

Hier een hele idiote menstruatie. Of beter gezegd, niet...
Ik heb zelfs een test gedaan een dag of 4 geleden, op dag 34 ofzo, negatief. Ik heb ook nergens last van, behalve dan een niet doorzettende menstruatie. Steeds 's ochtends een klein beetje roze/bruin en dat is het dan voor de rest van de dag.
Eerst voelde ik me nog heel naar opgeblazen enzo, maar dat is gelukkig wel weg, maar verder... Ik snap er niks van.
En ik vind het wel irritant, want we rommelen eigenlijk maar een beetje aan qua 'anti-conceptie'. Onthouding is een groot woord ze maar. Maar nu is er echt een geen peil meer op te trekken natuurlijk. Toch maar echt braaf doen dus de komende maand.
Gek hoor, de boel was gewoon weer normaal op gang al een maand of 6.
  zondag 9 november 2008 @ 21:19:57 #276
190853 RockabeIIa
pi_63085311
Nijna, wordt het al minder met je duim?

Davinia, veel plezier toch maar... Het zal heus moeilijk zijn maar volgende week is het al weer voorbij!

BE, vervelend voor je. Heb je ook erge last qua pijnen als je dan ongesteld wordt of valt dat mee?
  zondag 9 november 2008 @ 21:22:37 #277
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_63085421
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ai, een week is best lang idd Davinia. Foto's mee is een hele goeie. Ik spiek ook vaak.

Hier een hele idiote menstruatie. Of beter gezegd, niet...
Ik heb zelfs een test gedaan een dag of 4 geleden, op dag 34 ofzo, negatief. Ik heb ook nergens last van, behalve dan een niet doorzettende menstruatie. Steeds 's ochtends een klein beetje roze/bruin en dat is het dan voor de rest van de dag.
Eerst voelde ik me nog heel naar opgeblazen enzo, maar dat is gelukkig wel weg, maar verder... Ik snap er niks van.
En ik vind het wel irritant, want we rommelen eigenlijk maar een beetje aan qua 'anti-conceptie'. Onthouding is een groot woord ze maar. Maar nu is er echt een geen peil meer op te trekken natuurlijk. Toch maar echt braaf doen dus de komende maand.
Gek hoor, de boel was gewoon weer normaal op gang al een maand of 6.
Niet echt een leuke opmerking maar ben je toevallig zwaarder geworden?
pi_63085598
rocka, pessimist! nijna, gaat 't al wat beter met je duim?

davinia, wordt vast leuk, geniet ervan! (maar ik kan me goed voorstellen dat een week dan wel erg lang voelt). hopelijk is 't zo leuk dat de week zo om is!

macka, hoe ist met de oren? langzamerhand weer wat beter hoop ik? wat een beproevingen allemaal! en dan ook nog eens niet begrepen worden op fok!, ocharme!

BE, 't kan natuurlijk dat je een keer een afwijkende cyclus hebt. maar 't lijkt me ook vervelend, dat je nu niet weet waar je aan toe bent. en trouwens, wat balen van die sollicitatie (las ik net elders geloof ik). bah!!! maarrr: wie weet heb je er over een tijdje, mocht er weer een plaats vrijkomen, toch een betere ingang dan anderen, en is deze moeite dus toch niet voor niks geweest!
pi_63085707
BE: misschien voor de zekerheid nog een keer testen over een weekje? Wrs is het dan nog negatief, maar het is ook zo lullig als je er over 3 maanden achterkomt 4 maanden zwanger te zijn

Hier is de boel nog niet weer op gang Laat het maar lekker wegblijven voorlopig!
Ik vroeg laatst aan mijn moeder hoe lang het bij haar duurde na iedereen tot het weer op gang was, maar dat was ook altijd vrij lang! Hoezee, dat soort dingen zijn erfelijk toch?
  zondag 9 november 2008 @ 21:30:16 #280
35189 Troel
scherp en bot
pi_63085765
Nee hoor freecell Bij mijn moeder was het zo op gang en bij mij duurde het best even
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 9 november 2008 @ 21:34:58 #281
190853 RockabeIIa
pi_63085989
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:26 schreef bixister het volgende:
rocka, pessimist!
Echt?
Snap ik niet...

Freecell, mijn moek heeft 4 bevalling in een tijd van 7 uur gedaan. Alle 4 dus in een totaal van 7 uur tijd. En ik deed over 1 al 3 dagen... Waar is mijn erfenis?!
pi_63086125
ooh rockaatje, sorry, was niet gemeen bedoeld hoor! beetje flauw grapje, ik doelde op je tekst:
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:19 schreef RockabeIIa het volgende:
Nijna, wordt het al minder met je duim?
als 't goed is wordt 't juist steeds beter/meer, niet minder. huh huh huh
  zondag 9 november 2008 @ 21:40:36 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63086215
Rottdog, 1 kilo'tje geschommel zeg amaar, de afgelopen 2 maanden, daar kan het toch niet aan liggen.
En ik was al 'regelmatig' toen ik zelfs nog zwaarder was dan nu.

Freecell, als het echt niet alsnog door gaat zetten had ik idd al wel aan een testje zitten denken hoor. Maar ik voel helemaal niks, niet aan mijn borsten, geen buikkrampjes dus ik denk dat het wel goed zit hoor.

Rocka, ik heb gewoon helemaal niks. Wel ruim een week geleden knallende koppijn dat ik dacht 'oh ja, dan zal ik morgen ofzo wel ongesteld worden' maar niks dus. Ik heb even op de persona gespiekt en het is nu dag 36. Nou ja goed, ik zie het allemaal wel. Het is ook niet heel erg ofzo, maar gewoon wel een beetje vreemd.
  zondag 9 november 2008 @ 21:42:23 #284
61800 Rottdog
pi_63086298
Misschien sla je nu wel een cyclus over.
  zondag 9 november 2008 @ 21:43:44 #285
190853 RockabeIIa
pi_63086353
Bix, het zal streektaal zijn. Voor mij voelt het echt als een positieve vraag
Minder als in minder erg.
pi_63086677
Whehe, mijn moeder is inderdaad ook 7 keer ongeveer 10 dagen na de AT datum bevallen. Mijn zus 2x ok 10 dagen te laat en bij de tweeling ingeleid bij 38 weken.
Leandertje meer dan 3 weken te vroeg was dan ook één grote verrassing Mijn moeder had haar mobiel dus nog niet eens aan.
pi_63087058
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:43 schreef RockabeIIa het volgende:
Bix, het zal streektaal zijn. Voor mij voelt het echt als een positieve vraag
Minder als in minder erg.
ja tuurlijk, datsnappikheus! 't was ook alleen maar een grapjuh.
pi_63087633
Whehe, lastig die streektaal

Ik had mij nog niet gerealiseerd dat ik niet meer in bed kon blijven bij ziek zijn, nou, bij deze dus
In bed blijven zit er niet in geloof ik.
De komende 3 jaar

Ik kan er niet echt mee zitten. Dat vrolijke koppie van Leander in de wipstoel, daar heb ik een boel voor over!
  zondag 9 november 2008 @ 22:14:55 #289
61800 Rottdog
pi_63087696
quote:
Op zondag 9 november 2008 22:13 schreef freecell het volgende:
Whehe, lastig die streektaal

Ik had mij nog niet gerealiseerd dat ik niet meer in bed kon blijven bij ziek zijn, nou, bij deze dus
In bed blijven zit er niet in geloof ik.
De komende tig jaar

Ik kan er niet echt mee zitten. Dat vrolijke koppie van Leander in de wipstoel, daar heb ik een boel voor over!
pi_63088349
quote:
Op zondag 9 november 2008 22:14 schreef Rottdog het volgende:

[..]

whehe
  maandag 10 november 2008 @ 08:39:16 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63094885
Ik moet hier vaker posten...
Die wet blijkt toch altijd nog te werken. Dag 37 = dag 1.
  maandag 10 november 2008 @ 09:20:08 #292
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63095357
Zo zie je maar, het "hoe gaat het met de moeders"- topic is geweldig tegen het krijgen van kinderen
Lekker douchen!
pi_63095517
quote:
Op maandag 10 november 2008 09:20 schreef sjak het volgende:
Zo zie je maar, het "hoe gaat het met de moeders"- topic is geweldig tegen het krijgen van kinderen
  maandag 10 november 2008 @ 10:02:55 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63096099
pi_63096252
Lol Sjak .

Duim doet nog steeds zeer. Hoe voorkom je nou toch dat je dat ding steeds weer gebruikt... (haast onmogelijk).
pi_63096298
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:12 schreef Nijna het volgende:
Lol Sjak .

Duim doet nog steeds zeer. Hoe voorkom je nou toch dat je dat ding steeds weer gebruikt... (haast onmogelijk).
Een brace (schrijf je dat zo?) .
pi_63096371
Dat vind ik dan ook wel weer heel rigoureus geloof ik Tico, al kan je er dan idd niet zoveel mee dan niet gebruiken...
Ik kijk het nog wel even aan, als het eind van de week niet minder wordt ga ik misschien maar eens even naar de huisarts ermee. Maar die zegt vast ook: rust...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 10 november 2008 @ 10:21:01 #298
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63096399
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:19 schreef Nijna het volgende:
Dat vind ik dan ook wel weer heel rigoureus geloof ik Tico, al kan je er dan niet zoveel mee...
Ik kijk het nog wel even aan, als het eind van de week niet minder wordt ga ik misschien maar eens even naar de huisarts ermee. Maar die zegt vast ook: rust...
helpt van die spiergel misschien een beetje?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_63096422
Die heb ik wel op mn nek gesmeerd gisteravond, ga ik proberen!
pi_63129572
ohw bah, ik voel me vandaag echt een slechte moeder. Kan níets hebben van mijn peuter De boterham wordt niet opgegeten.. lief vragen helpt niet.. tv beloven als boterham op is helpt niet.. brrr en ik mezelf maar opvreten. Tot ik het bordje op de grond kapot smeet.

En daar baal ik zo van! Ik wíl helemaal niet zo boos worden, maar ik kan het op dit moment niet onder controle houden. Jakkes.

Gelukkig ligt peuter nu in bed, kan ik even afblazen hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')