SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet geregistreerd zijn om de eerste link te kunnen bekijken.quote:Op maandag 27 oktober 2008 01:05 schreef StefanP het volgende:
Eat that, Vipers en Veyrons. Van 0 naar 388km/u in 1600 meter met een staande start. O ja, met nog een versnelling over ook.
[ afbeelding ]
Filmpje volgt nog... ter vermaak een filmpje van vorig jaar toen een ander Supra met 367km/u won:
http://videos.streetfire.(...)a-228-mph_137670.htm
Eerst zien dan geloven, ben nog nergens een filmpje tegengekomen van een rijdende TKR op topsnelheid.quote:Op maandag 27 oktober 2008 01:23 schreef Superfast het volgende:
Bagger .
http://videos.streetfire.(...)ASTEST-CAR_60186.htm
Maar een supra zal ie dan ook niet kunnen evenaren.quote:Op maandag 27 oktober 2008 01:36 schreef Juup© het volgende:
[..]
Eerst zien dan geloven, ben nog nergens een filmpje tegengekomen van een rijdende TKR op topsnelheid.
Ik zocht er ook naar omdat ik gelezen had dat die sneller moet zijn dan de Veyron maar kon ook niks vinden.quote:Op maandag 27 oktober 2008 01:36 schreef Juup© het volgende:
[..]
Eerst zien dan geloven, ben nog nergens een filmpje tegengekomen van een rijdende TKR op topsnelheid.
De Supra die dit jaar won is twee weken geleden "gebouwd"quote:Op maandag 27 oktober 2008 03:00 schreef robber57 het volgende:
Das toch miz een beetje flauw want die andere snelle autos zijn standaart fabrieks autos.
De truuk van een veyron is dat het ding zo afgeleverd wordt en waarschijnlijk veel kilometertjes kan maken met de prestaties die hij kan leveren.
Als ik zo dat geluid hoor van die vorige supra (van Van Nelle?) vraag ik me af of een dergelijke auto uberhaupt de volgende service beurt op 10000 haalt....
2000+ pk uit een motor sleuren is geen kunst; veel liters en cilinders en veel grote turbos doet wonderen en anders is er altijd nog methanol/nos en nitro, maar hem heel houden, das de truuk.
Kijk naar Red Victor One, ook zo'n fucked up animal: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=red+victor+one&meta=
Het wordt pas intressant als je enige ( logische) voorwaarden gaat stellen zoals ; alleen euro95 en geen turbos of andere blazers.
alsof ze dat niet hebben, kwestie van prioriteit.quote:geef toyota even veel geld als bugatti om een super snelle bak te maken, dan zullen ze nog beter zijn
Omdat die blijkbaar sneller rechtdoor gaan dan een datsun?quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:45 schreef Use_This_Name het volgende:
wat zou je in godsnaam met een supra moeten?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik ben op circuit rondetijden nog nooit de tijd van een supra tegen gekomen inderdaadquote:Op maandag 27 oktober 2008 12:31 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Omdat die blijkbaar sneller rechtdoor gaan dan een datsun?
quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:37 schreef fathank het volgende:
Maar circuitrijden is dan ook geen sport. Zo hard mogelijk rechtdoor is veel toffer.
Bouw een 280Z goed genoeg om en je hebt ook een monster.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:31 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Omdat die blijkbaar sneller rechtdoor gaan dan een datsun?
quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:17 schreef MaartenGrendel het volgende:
nooit harder dan 250km/h hebben gereden
Hij begint z'n topic met de zin " Eat tthat, Vipers en Veyrons". Dan kun je natuurlijk verwachten dat er vergelijkingen getrokken gaan worden. En het is inderdaad een hele beste prestatie, maar het blijft een Supra. Leuk en aardig dat je zo hard kunt, maar het is natuurlijk geen Veyron. Dat dan pubertjes zijn die nog nooit harder dan 250 km/h hebben gereden doet er niet toe. Of mag ik ook geen commentaar hebben op profvoetballers, aangezien ik zelf nooit op dat niveau heb gespeeld?quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:17 schreef MaartenGrendel het volgende:
Hoewel ik het niet altijd eens ben met StefanP vind ik het toch triest dat er op een topic als dit gelijk allerlei pubertjes die nog nooit harder dan 250km/h hebben gereden gaan reageren met 'Veyron/Skyline/Ferrari/plactic Brabus conceptcar/whatever is toch veel beter!!11'. Dat deze Supra binnen 1600 meter 388 km/h haalt is een bijzondere prestatie, waarvoor respect.
Oja, er werd ook nog iets geblaat over Supra's die nooit op het circuit komen.
Japan GT FTW
Ik rij helemaal geen auto (wel motor) maar vind die supra gewoon een pauperbak.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:17 schreef MaartenGrendel het volgende:
Hoewel ik het niet altijd eens ben met StefanP vind ik het toch triest dat er op een topic als dit gelijk allerlei pubertjes die nog nooit harder dan 250km/h hebben gereden gaan reageren met 'Veyron/Skyline/Ferrari/plastic Brabus conceptcar/whatever is toch veel beter!!11'. Dat deze Supra binnen 1600 meter 388 km/h haalt is een bijzondere prestatie, waarvoor respect.
Oja, er werd ook nog iets geblaat over Supra's die nooit op het circuit komen.
Japan GT FTW
Maar het is zoooooo voorspelbaar en dat is jammer. In plaats van dat er nou een keer een intelligente discussie ontstaat over de gebruikte setup van de betreffende auto. Daar ben ik benieuwd naar, waarschijnlijk is het een single-turbo, heeft ie een handmatige of sequentiele bak, straatbanden of slicks, wordt er ook mee op straat gereden of is het een dedicated track car etc etc?quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:27 schreef fathank het volgende:
[..]
Hij begint z'n topic met de zin " Eat tthat, Vipers en Veyrons". Dan kun je natuurlijk verwachten dat er vergelijkingen getrokken gaan worden.
Sorry hoor, maar als het geen supra was geweest maar een opel vectra had je deze "intelligente discussie" ook niet willen voeren.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:31 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Maar het is zoooooo voorspelbaar en dat is jammer. In plaats van dat er nou een keer een intelligente discussie ontstaat over de gebruikte setup van de betreffende auto. Daar ben ik benieuwd naar, waarschijnlijk is het een single-turbo, heeft ie een handmatige of sequentiele bak, straatbanden of slicks, wordt er ook mee op straat gereden of is het een dedicated track car etc etc?
Who cares ?quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:31 schreef MaartenGrendel het volgende:
waarschijnlijk is het een single-turbo, heeft ie een handmatige of sequentiele bak, straatbanden of slicks, wordt er ook mee op straat gereden of is het een dedicated track car etc etc?
Ik denk dat dat ook met TS te maken heeft gezien zijn posthistorie hier in PTA...quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:31 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Maar het is zoooooo voorspelbaar en dat is jammer. In plaats van dat er nou een keer een intelligente discussie ontstaat over de gebruikte setup van de betreffende auto. Daar ben ik benieuwd naar, waarschijnlijk is het een single-turbo, heeft ie een handmatige of sequentiele bak, straatbanden of slicks, wordt er ook mee op straat gereden of is het een dedicated track car etc etc?
Integendeel, een Vectra die 388km/h haalt was nog veel interessanter geweest.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:34 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als het geen supra was geweest maar een opel vectra had je deze "intelligente discussie" ook niet willen voeren.
Mensen met interesse in techniek.quote:
quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:36 schreef CasB het volgende:
Hij had zeker 300pk, maar dan niet het soort pk wat ze in de autosport gebruiken.
Komop zeg, een wedstrijdje rechtuit rijden, komt echt bitter weinig "techniek" bij kijken. Gewoon alles extra groot uitvoeren.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:38 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Integendeel, een Vectra die 388km/h haalt was nog veel interessanter geweest.
[..]
Mensen met interesse in techniek.
En als je concurrent alles groter heeft dan jou en je hebt het budget niet?quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:49 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Komop zeg, een wedstrijdje rechtuit rijden, komt echt bitter weinig "techniek" bij kijken. Gewoon alles extra groot uitvoeren.
Dan wint je concurrent. Da's dus een geldkwestie.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:54 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
En als je concurrent alles groter heeft dan jou en je hebt het budget niet?
Met alle respect, jij denkt dat de Amerikaanse NHRA een stelletje rednecks op Budweiser zijn?, wanneer is iets in godsnaam dan wel techniek voor jou?, volgens mij snap je de definitie van "Techniek" nog niet helemaalquote:Op maandag 27 oktober 2008 16:07 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Dan wint je concurrent. Da's dus een geldkwestie.
De meeste zichzelf serieus nemende automerken zullen echt geen geld spenderen aan het verbreken van dit "record". Gaat nergens over, alleen boeren en kampers vinden zoiets leuk en beginnen dan over "techniek".
Natuurlijk is dit wel "techniek", maar dat is een trekkertrek ook. Gaat gewoon om snelheid en lawaai en veel en hard en bier en tieten, maar echte interessante, vernieuwende techniek komt er niet bij kijken.quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:04 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Met alle respect, jij denkt dat de Amerikaanse NHRA een stelletje rednecks op Budweiser zijn?, wanneer is iets in godsnaam dan wel techniek voor jou?, volgens mij snap je de definitie van "Techniek" nog niet helemaal
Dit soort fanatisme heeft gezorgd voor een verdere ontwikkeling van turbo's, compressoren, overbrenging, bandenprofiel, remcapaciteiten, waardoor jij anno 2008 met een 1400tje 100 PK of meer uit de fabriek meekrijgt, wat ergens in de jaren 60 iets van 55 PK was.quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:06 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit wel "techniek", maar dat is een trekkertrek ook. Gaat gewoon om snelheid en lawaai en veel en hard en bier en tieten, maar echte interessante, vernieuwende techniek komt er niet bij kijken.
moet je perse harder dan 250km/h gereden hebben om mee te tellen ?quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:17 schreef MaartenGrendel het volgende:
Hoewel ik het niet altijd eens ben met StefanP vind ik het toch triest dat er op een topic als dit gelijk allerlei pubertjes die nog nooit harder dan 250km/h hebben gereden gaan reageren met 'Veyron/Skyline/Ferrari/plastic Brabus conceptcar/whatever is toch veel beter!!11'. Dat deze Supra binnen 1600 meter 388 km/h haalt is een bijzondere prestatie, waarvoor respect.
Leuke prestatie ja, ik doe het ze niet na, maar daarom is het niet direct, zoals stefanP zegt, "de beste sportwagen ooit".quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:27 schreef wouter37 het volgende:
[..]
moet je perse harder dan 250km/h gereden hebben om mee te tellen ?![]()
maar goed leuke prestatie en een vayron is natuurlijk ook een hele andere prijsklasse
Eat that Supra. Van 0 naar 482km/u in 402 meter met een staande start.quote:Op maandag 27 oktober 2008 01:05 schreef StefanP het volgende:
Eat that, Vipers en Veyrons. Van 0 naar 388km/u in 1600 meter met een staande start. O ja, met nog een versnelling over ook.
[...]
Beste sportwagen ooitquote:Op maandag 27 oktober 2008 19:12 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Eat that Supra. Van 0 naar 482km/u in 402 meter met een staande start.![]()
helemaal mee eens. De beste sportwagen wat is dat? en wat vind je belangerijk zelf vind ik een mooi uiterlijk belangerijk (Cobra) maar ja over smaak valt niet te twistenquote:Op maandag 27 oktober 2008 18:37 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Leuke prestatie ja, ik doe het ze niet na, maar daarom is het niet direct, zoals stefanP zegt, "de beste sportwagen ooit".
true that.quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:30 schreef wouter37 het volgende:
[..]
helemaal mee eens. De beste sportwagen wat is dat? en wat vind je belangerijk zelf vind ik een mooi uiterlijk belangerijk (Cobra) maar ja over smaak valt niet te twisten
Waarom zijn ze dan met deze begonnen? Als het met een datsun ook zo eenvoudig kan? Neem aan dat de supra een betere basis is.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:12 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Bouw een 280Z goed genoeg om en je hebt ook een monster.
Allemaal kwestie van pecunia's
suprablok kan iets van 5 miljoen pk aan zonder dat de kwaliteit er ook maar iets van op achteruit gaat.quote:Op maandag 27 oktober 2008 21:07 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Waarom zijn ze dan met deze begonnen? Als het met een datsun ook zo eenvoudig kan? Neem aan dat de supra een betere basis is.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 21:15 schreef eer-ik het volgende:
[..]
suprablok kan iets van 5 miljoen pk aan zonder dat de kwaliteit er ook maar iets van op achteruit gaat.
beste sportauto ooit dus.
Haha, ik lees hier vaak dat suprablokken echt superveel pk aankunnen dus zijn het de beste sportauto's ooit.quote:
mooiquote:Op maandag 27 oktober 2008 21:28 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Haha, ik lees hier vaak dat suprablokken echt superveel pk aankunnen dus zijn het de beste sportauto's ooit.
Stiekem, ben ik het er niet echt mee eens.
Met dubbele turbo's laat een Fiat Cinquecento ook een VR6 achter zich, de 280Z was carburateuraangedreven..quote:Op maandag 27 oktober 2008 21:07 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Waarom zijn ze dan met deze begonnen? Als het met een datsun ook zo eenvoudig kan? Neem aan dat de supra een betere basis is.
quote:the door in one piece.
My goal with the first pass was just to get it down the track and feel the car out. We had conservative boost and a slow ramp rate. I knew it went well when I hit the rev limiter at the traps. When I pulled the chute, that was the first time I actually got nervous.. yes I said it. I was using a new "Bonneville" chute and it is about 25ft long. When I pulled it, the chute went up in the air then side to side and the car moved over about 10-15ft instantly. I also felt the car moving around alot at the top end. Kean asked me if we had adjusted the suspension settings for when we were drag racing it. It turns out the front shocks were still set at full soft. Kean adjusted the suspension, we raised the rear and put on the taller slicks. Justin raised the limiter, up the boost about 2-3 lbs and that was it. On the second run, the car dead hooked and when I got into the top of 4th, it reallly started to pull. As I got it into 5th, it felt like I had another turbo kick in and it was pulling like a bitch. I usually never look at the guages, but a little past the 3/4 mile mark, I glanced at the tach, it was reading 9200 and I knew it was goning to be a good run, maybe 238 or so. I was never expecting almost 242..
My plans now are to freshen up the engine and transmission and get it back to the track and really run a good number, but for now, take some time off, spend some time with the family and give Chris, Justin and Kean time to spend with there families. I also want to get some track time with my ZO6, I have been going straight too much lately and I might have forgotten how to got left and right.
What can I say that hadn't been already said. You guys know that I own and have owned and driven alot of different cars out there and there is no other car out there that can do what these Supras can do. They are simply incredible platform to work with. That been said, you also have to have the right people to build it. I am such a lucky guy to have the best Supra builder in the world 50 feet away from me. Boost Logic has the best parts, Justin is the best tuner and there is no one that can build a car to perform and look like it a show car better than Chris. It was interesting to see the look on the TT Viper guys, TT Ford GT guys when a 14 year old Toyota just put it to them.
Again, I just want to thank all the guys at the shop for putting so much effort into making this car what it is and for going to all these events. We have accomplished alot with this car in a short time.
SW
quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:22 schreef Barcaconia het volgende:
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.
Van een Veyron-killer kan je pas spreken als je alle aspecten hebt. Mooie looks, mooi interieur, vooruitstrevende techniek, betrouwbaarheid, snelheid etc etc. Een hoop van de dingen die de Veyron speciaal maken heeft een Supra niet, en zal een Supra ook nooit hebben.
Dat dit een leuke prestatie is zal ik niet ontkennen, maar het is niet ineens de beste sportwagen ooit ofzo... Over Viper-killer ga ik helemaal niet spreken, dat is hetzelfde verhaal...
Dat is precies hoe jij er tegenaan kijkt.quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:
[..]
En wat weet jij? Vertel eens, waar haal jij al die kennis vandaan? Vast weer een 15-jarig pubertje met een abonnement op de Autoweek.Een Supra ziet eruit alsof hij morgen pas uitgebracht wordt, in tegenstelling tot 99% van de auto's uit de jaren begin '90.
Kom, laat ik eens lachen om je onzin van A tot Z te ontkrachten.
Mooie looks - al genoemd. Tijdloos ontwerp.
Mooi interieur - de ultieme cockpit. Alles is om de driver heen gebouwd, het dash curvet naar je toe, ideale zitpositie, werkelijk alles pikzwart in badass-uitvoering.
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpenDe Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap.
Betrouwbaarheid - hahaha. Supras zijn het toonbeeld van betrouwbaarheid. Noem eens een andere sportauto waar je probleemloos 5x het originele vermogen uit haalt? Waar je na 300000km met 3x de originele boost nog probleemloos met 700pk rondrijdt? Je Porsches, Ferraris en Lambos kun je om de 1000km helemaal door de fabriek laten services omdat er wederom iets mis mee is... Supras doen het gewoon altijd.
Snelheid - wat? Waar blijft de Veyron dan? Een Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring.
Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.
Je punt over de BMW+turbo ontgaat me een beetje ... ik meen dat die lui juist vooruitstrevend waren met turbo's in de vroegere jaren. Je gaat me toch niet serieus vertellen dat je denkt dat ze daar te 'dom' zijn om niet eerder met een (twin) turbo te komen ?quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:
[..]
En wat weet jij? Vertel eens, waar haal jij al die kennis vandaan? Vast weer een 15-jarig pubertje met een abonnement op de Autoweek.Een Supra ziet eruit alsof hij morgen pas uitgebracht wordt, in tegenstelling tot 99% van de auto's uit de jaren begin '90.
Kom, laat ik eens lachen om je onzin van A tot Z te ontkrachten.
Mooie looks - al genoemd. Tijdloos ontwerp.
Mooi interieur - de ultieme cockpit. Alles is om de driver heen gebouwd, het dash curvet naar je toe, ideale zitpositie, werkelijk alles pikzwart in badass-uitvoering.
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpenDe Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap.
Betrouwbaarheid - hahaha. Supras zijn het toonbeeld van betrouwbaarheid. Noem eens een andere sportauto waar je probleemloos 5x het originele vermogen uit haalt? Waar je na 300000km met 3x de originele boost nog probleemloos met 700pk rondrijdt? Je Porsches, Ferraris en Lambos kun je om de 1000km helemaal door de fabriek laten services omdat er wederom iets mis mee is... Supras doen het gewoon altijd.
Snelheid - wat? Waar blijft de Veyron dan? Een Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring.
Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.
Okquote:Met dubbele turbo's laat een Fiat Cinquecento ook een VR6 achter zich, de 280Z was carburateuraangedreven..
quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:
[..]
Een Supra Deze Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring.
Tijdloos ontwerp?quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:
[..]
En wat weet jij? Vertel eens, waar haal jij al die kennis vandaan? Vast weer een 15-jarig pubertje met een abonnement op de Autoweek.Een Supra ziet eruit alsof hij morgen pas uitgebracht wordt, in tegenstelling tot 99% van de auto's uit de jaren begin '90.
Kom, laat ik eens lachen om je onzin van A tot Z te ontkrachten.
Mooie looks - al genoemd. Tijdloos ontwerp.
Mooi interieur - de ultieme cockpit. Alles is om de driver heen gebouwd, het dash curvet naar je toe, ideale zitpositie, werkelijk alles pikzwart in badass-uitvoering.
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpenDe Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap.
Betrouwbaarheid - hahaha. Supras zijn het toonbeeld van betrouwbaarheid. Noem eens een andere sportauto waar je probleemloos 5x het originele vermogen uit haalt? Waar je na 300000km met 3x de originele boost nog probleemloos met 700pk rondrijdt? Je Porsches, Ferraris en Lambos kun je om de 1000km helemaal door de fabriek laten services omdat er wederom iets mis mee is... Supras doen het gewoon altijd.
Snelheid - wat? Waar blijft de Veyron dan? Een Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring.
Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.
Ik kan best begrijpen dat je hier op je pik getrapt bent, maar kom dan niet met zo'n overdreven kinderachtige reactie. Jij weet altijd de extremen erbij te trekken en jij staart je duidelijk blind op 0-100 tijden en het max. vermogen. Leuk...als dat is wat je zoekt, maar iedereen zoekts iets anders in een auto, en daar zou je respect voor moeten hebben. Dit geldt ook voor de mensen dier hier meteen volgas de Supra afzeiken, want het blijft een enorme prestatie die hij daar neerzet!!quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:
[..]
Kom, laat ik eens lachen om je onzin van A tot Z te ontkrachten.
Mooie looks - al genoemd. Tijdloos ontwerp. RightSorry maar een Supra is nou niet echt mooi.
Mooi interieur - de ultieme cockpit. Alles is om de driver heen gebouwd, het dash curvet naar je toe, ideale zitpositie, werkelijk alles pikzwart in badass-uitvoering. Lekker emotieloos, gevoelloos en het ziet er goedkoop uit. positie is inderdaad wel idiaal.
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpenDe Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap. Dus met een goed motorblok is een auto meteen "de beste"? Dat is een beredenatie van een 5-jarige
Betrouwbaarheid - hahaha. Supras zijn het toonbeeld van betrouwbaarheid. Noem eens een andere sportauto waar je probleemloos 5x het originele vermogen uit haalt? Waar je na 300000km met 3x de originele boost nog probleemloos met 700pk rondrijdt? Je Porsches, Ferraris en Lambos kun je om de 1000km helemaal door de fabriek laten services omdat er wederom iets mis mee is... Supras doen het gewoon altijd. Bewijs?
Snelheid - wat? Waar blijft de Veyron dan? Een Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring. Leuk hoor, hard rechtdoor gaan... Verder heeft een Supra niets te bieden.
Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.
niet een handig vergelijk idd.quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:35 schreef -Muse- het volgende:
Holy crap, hij blijft gewoon spinnen!! Volgens mij kun je pas in z'n 5 een beetje relax in die wagen rijden
Verder is de vergelijking tussen een Supra en een Veyron gewoonweg DOM.
correctie: DEZE supra is alleen voor snelheid geprepareerd. Zoals al eerder in dit topic gepost is een goed gemodde supra een trackbeest.quote:Een Supra gaat hard rechtdoor, en daar is dan ook alles mee gezegd.
Het is een auto die alleen voor snelheid geprepareerd is, en heeft daarnaast gewoon niets te bieden.
I stand corrected...ik had het inderdaad puur over deze Supra. Punt is, je moet een Supra ergens voor modden voordat hij er goed in is...het komt niet vanuit de auto zelf. Daarom kun je hem dus niet vergelijken met een alledaagse sportauto.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:10 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
niet een handig vergelijk idd.
[..]
correctie: DEZE supra is alleen voor snelheid geprepareerd. Zoals al eerder in dit topic gepost is een goed gemodde supra een trackbeest.
Reacties zoals in dit topic is wat pta naar de kloten helpt en zorgt dat er nooit een fatsoenlijke discussie gevoerd kan worden over techniek en performance. Meer ga ik er niet over zeggen, het helpt toch niet.
Haha, wat een onzin. BMW was vroeger (en is nog steeds) een pionier als het om turbo's en vermogen bij consumentenauto's gaat. De huidige 335i is gemaakt om het gat tussen de 330i en de M3 te dichten, nu de M3 een 4.0 V8 met meer dan 100pk per liter heeft. Dat zie ik Toyota nog niet zo snel doen. Ow ja, Lexus met hun IS F, die hebben 5 liter nodig om er hetzelfde vermogen uit te halen. Dat had BMW 10 jaar geleden al met de M5. Overigens, frappant detail is dat de door jou zo geroemde 2JZ-GTE door een Duits bedrijf ontwikkeld is omdat de Japanners niet aan de homologatie-eisen konden voldoen...quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpenDe Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:58 schreef Paupermans het volgende:
Overigens, frappant detail is dat de door jou zo geroemde 2JZ-GTE door een Duits bedrijf ontwikkeld is omdat de Japanners niet aan de homologatie-eisen konden voldoen...
quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:
[..]
En wat weet jij? Vertel eens, waar haal jij al die kennis vandaan? Vast weer een 15-jarig pubertje met een abonnement op de Autoweek.Een Supra ziet eruit alsof hij morgen pas uitgebracht wordt, in tegenstelling tot 99% van de auto's uit de jaren begin '90.
Kom, laat ik eens lachen om je onzin van A tot Z te ontkrachten.
Mooie looks - al genoemd. Tijdloos ontwerp. Kwestie van smaak
Mooi interieur - de ultieme cockpit. Alles is om de driver heen gebouwd, het dash curvet naar je toe, ideale zitpositie, werkelijk alles pikzwart in badass-uitvoering. Ja mooi man zo'n jaren '90 kunstof dashboard, echt het ultieme design allertijden
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpenDe Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap. Noem de criteria eens voor beste motor. Dat je er met een hoop aftermarket spullen 1500 pk uit kan halen is leuk, maar hoeveel is er dan nog over van de originele motor?
Betrouwbaarheid - hahaha. Supras zijn het toonbeeld van betrouwbaarheid. Noem eens een andere sportauto waar je probleemloos 5x het originele vermogen uit haalt? Waar je na 300000km met 3x de originele boost nog probleemloos met 700pk rondrijdt? Je Porsches, Ferraris en Lambos kun je om de 1000km helemaal door de fabriek laten services omdat er wederom iets mis mee is... Supras doen het gewoon altijd.
Snelheid - wat? Waar blijft de Veyron dan? Een Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring. Een Supra is inderdaad flink betrouwbaar met zoveel vermogen, maarja hoeveel geld heb je er dan al inzitten. Steek er niet genoeg geld in weg betrouwbaarheid. Alles heeft z'n prijs. En waar de Veyron blijft? Volgens mij is een Veyron niet ontworpen om zo snel mogelijk 1 mijl af te leggen, in tegenstelling tot een speciaal geprepareerde Supra.
Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.Jij voelt jezelf wel heel verheven boven alles en iedereen of niet
. Als je nou eens op een fatsoenlijke manier zo discussiëren dan zouden mensen je misschien nog serieus nemen. Serieus, je begint steeds meer op een betweterige alwetende redneck te lijken.
Het heeft misschien iets te maken met StefanP's reactie op de mening van anderenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:53 schreef 68Chevelle het volgende:
Hoe moeilijk is het nu om te zeggen dat het best en leuk bakkie is, en dat je je kunt voorstellen dat iemand 'm leuk vind?
Het is ook niet mijn smaak, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit verkies boven een hel hoop burgerplastic dat ik nu over de Coolsingel zie karren.
Er is geen vastgelegde criteria voor de beste auto ter wereld, het hangt nog steeds van een hele hoop persoonlijke factoren af.
Dus omdat je niets beters te doen hebt dan wekelijks naar wat opgepompte koekblikken te gaan gapen telt jouw mening zwaarder door die van anderen die ook in de materie geinteresseerd zijn, maar nu eenmaal niet zo'n auto in de garage hebben staan?quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:
[..]
Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.
Hij doet iig flink z'n best om een echte redneck te wordenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:49 schreef leolinedance het volgende:
Wat ben jij een kinderachtige vent zeg StefanP. Laat mensen die een Supra niks vinden gewoon in hun waarde alsjeblieft. Jij probeert alles te ontkrachten omdat jij een Supra wel goed/mooi/tijdloos en noem maar op vindt. Stom van je om te vinden dat iedereen er zo over moet denken.
Dat kon hij verwachten. Dan moet hij een dergelijk topic niet open. Of moet ik nu ook voor ieder Audi nieuwtje een topic openen omdat ik een Audi fanboy ben en vervolgens degenen af gaan zeiken die hem niet mooi vinden..quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:58 schreef Lifesaver48 het volgende:
Ach komop zeg. Niet zo op de man, laat die StefanP lekker. Ik kan me wel een beetje voorstellen dat hij pissig wordt als iedereen zo negatief in zijn topic reageert.
Dit zijn dus precies de punten waar StefanP zich niets bij kan voorstellenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:53 schreef 68Chevelle het volgende:
Hoe moeilijk is het nu om te zeggen dat het best en leuk bakkie is, en dat je je kunt voorstellen dat iemand 'm leuk vind?
Er is geen vastgelegde criteria voor de beste auto ter wereld, het hangt nog steeds van een hele hoop persoonlijke factoren af.
Kijk naar de eerste woorden in de OP en de toon is meteen gezet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:53 schreef 68Chevelle het volgende:
Hoe moeilijk is het nu om te zeggen dat het best en leuk bakkie is, en dat je je kunt voorstellen dat iemand 'm leuk vind?![]()
Wat en grap!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:58 schreef Paupermans het volgende:
Ow ja, Lexus met hun IS F, die hebben 5 liter nodig om er hetzelfde vermogen uit te halen. Dat had BMW 10 jaar geleden al met de M5. Overigens, frappant detail is dat de door jou zo geroemde 2JZ-GTE door een Duits bedrijf ontwikkeld is omdat de Japanners niet aan de homologatie-eisen konden voldoen...
kloon van StefanP?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:26 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
[..]
Wat en grap!
Echt!
De 1500 pk sterke legendarische 2JZgte die lang meegaat en tot indrukwekkende prestaties in staat is, waarop de hele reputatie van Toyota op leunt, blijkt onvervalst Deutsche grundlichkeit te zijn!
StefanP & Toyota pwned.
Gelukkig weet ik zelf wel beter wat ik zelf voor iemand ben. En op een of andere manier krijg ik het idee dat jij wat dingen tekort komt als je op een internet forum schreeuwt in wat voor auto's je wel niet rijdt.quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:
[..]
En wat weet jij? Vertel eens, waar haal jij al die kennis vandaan? Vast weer een 15-jarig pubertje met een abonnement op de Autoweek.Een Supra ziet eruit alsof hij morgen pas uitgebracht wordt, in tegenstelling tot 99% van de auto's uit de jaren begin '90.
Ik hoop dat je lekker gelachen hebt.quote:Kom, laat ik eens lachen om je onzin van A tot Z te ontkrachten.
Mening, ik zeg niet dat de looks niet mooi zijn, ik zeg dat een "Veyron-killer" looks moet hebben. Toegegeven, de Supra is best een mooie auto.quote:Mooie looks - al genoemd. Tijdloos ontwerp.
Goedkoop zwart plastic is niet badass maar goedkoop. Een volledig in leder opgetrokken dashboard van de beste kwaliteit en ontzettend goed materiaal noem ik beter/mooier. Het dash dat naar je toe curvet heeft niks met ideale zitpositie te maken, wanneer je rijdt kan je alleen vooruit kijken, niet naar de klokjes in de middenconsole.quote:Mooi interieur - de ultieme cockpit. Alles is om de driver heen gebouwd, het dash curvet naar je toe, ideale zitpositie, werkelijk alles pikzwart in badass-uitvoering.
Welke vooruitstrevende techniek bezit de Supra standaard (af-fabriek dus), dus geen aftermarket parts?quote:Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpenDe Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap.
Supra doet het vast altijd, maar hoe vaak lig je aan de motor te sleutelen om de 700PK te houden die je hebt na de ombouw? Zonder dat dat ooit kapot gaat.quote:Betrouwbaarheid - hahaha. Supras zijn het toonbeeld van betrouwbaarheid. Noem eens een andere sportauto waar je probleemloos 5x het originele vermogen uit haalt? Waar je na 300000km met 3x de originele boost nog probleemloos met 700pk rondrijdt? Je Porsches, Ferraris en Lambos kun je om de 1000km helemaal door de fabriek laten services omdat er wederom iets mis mee is... Supras doen het gewoon altijd.
Aftermarket<->af-fabriek. Zoals ik eerder zei, de Veyron is gemaakt om hard te rijden, maar alles onder dwang van betrouwbaardheid. Het moet 100% zeker heel blijven omdat een merk als Bugatti zich niet kan veroorloven een slechte naam te krijgen. Dat zou voor de hele VAG groep een slechte zaak zijn.quote:Snelheid - wat? Waar blijft de Veyron dan? Een Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring.
Ik heb geen Viper en geen Veyron in de garage. Ik heb wel met een aantal supercars gereden, heel leuk allemaal maar totaal niet relevant in deze discussie.quote:Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.
Ik PM je wel even.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:22 schreef tevebe het volgende:
@ barcaconia.. Wat voor circuitbak heb je dan?
Daar heb ik niet echt behoefte aan. Ik blijf liever anoniem op Fok!. Overigens rijd ik geen competitie maar alleen hobby.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:24 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Waarom zet je het niet hier? Wie A zegt, moet ook B zeggen.
"Mijn auto is hendig opgevoerd en ik rij zowat wekelijks ermee op circuits, maar ik zeg lekker niet erbij wat voor auto ik dan heb, nana nanana."
Tja.
Ach man, stel je zegt dat je op circuit BMW 320i of mazda MX5 of Alfa ofzo rijdt, dan weten we dat ook weer. Velen rijden er in, het maakt je zeker niet minder anoniem. Het is iig niet in lijn, nu je openlijk voor uitkomt Alfa/fiat 1.3 diesel rijdt, en ineens vanwege anoniem zijn, niet het gewoon type auto noemt. Dat heeft geen reet met je privacy te maken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:11 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Daar heb ik niet echt behoefte aan. Ik blijf liever anoniem op Fok!. Overigens rijd ik geen competitie maar alleen hobby.
om met je eigen woorden te spreken:quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:58 schreef Paupermans het volgende:
[..]
Overigens, frappant detail is dat de door jou zo geroemde 2JZ-GTE door een Duits bedrijf ontwikkeld is omdat de Japanners niet aan de homologatie-eisen konden voldoen...
indeed my dear watson.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:21 schreef -Muse- het volgende:
[..]
I stand corrected...ik had het inderdaad puur over deze Supra. Punt is, je moet een Supra ergens voor modden voordat hij er goed in is...het komt niet vanuit de auto zelf. Daarom kun je hem dus niet vergelijken met een alledaagse sportauto.
Allemaal leuk en aardig dat je een Supra/Skyline/Whatever net zo snel, zo neit sneller dan een Veyron kunt maken. Als je op een verjaardag zegt "ik heb een toyota voor de deur staan" klinkt toch iets anders dan "ik heb een Bugatti voor de deur staan".quote:Op woensdag 29 oktober 2008 00:13 schreef Koepert het volgende:
Naar mijn mening is het toffer om met n Supra zo hard te rijden dan met een Veyron en ik vind persoonlijk een Supra (maar ook een Skyline) mooier dan een Veyron... Maar ik zou een Peugeot 205 GTI met 650 PK ook toffer vinden dan een Veyron
Een Veyron is bagger-duur, gemaakt om zo hard te gaan.
Een Supra/Skyline/205/etc kun je bagger-duur maken, en zo maken dat ie zo hard gaat. Dat is in mijn ogen toffer.
Om even terug te komen op die Aap met die gouden ringIk vind het toffer dat een Aap met een gouden ring de 100m sprint wint, dan een jachtluipaard. Van die laatste weet je dat ie t kan, van die eerste verwacht je t niet.
Daar heb je wel weer gelijk in. Maar (en dat is puur persoonlijke smaak) ik vind de Veyron geen mooie autoquote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig dat je een Supra/Skyline/Whatever net zo snel, zo neit sneller dan een Veyron kunt maken. Als je op een verjaardag zegt "ik heb een toyota voor de deur staan" klinkt toch iets anders dan "ik heb een Bugatti voor de deur staan".
Je snapt mn punt geloof ik niet helemaal.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:20 schreef fathank het volgende:
Met een Veyron hoef je niet hard te rijden om de show te stelen. Zelfs als in Monaco rond rijdt kijkt iedereen je na.
ja echtquote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:30 schreef xFriendx het volgende:
[..]
F40![]()
Echt zo'n jongensdroom auto.
Hij rijdt in een Corvette Z06quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:47 schreef vanRillandBath het volgende:
Stefan, waarom rij je in een Japanner en kies je niet voor een Amerikaan?
Hij heeft wel meedere Supra's gehad.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:57 schreef vanRillandBath het volgende:
[..]
O, dan is het goed. Werd even op het verkeerde been gezet door al zijn loftuitingen.
Beste sportwagen ooit dus.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:13 schreef Mr_Moon het volgende:
Dus?
In 1987 haalde men al 1800 pk uit een Pontiac Transam, die het record haalde als snelste legale personenauto (455 km/h).
[ afbeelding ]
Sorryquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:46 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Niet overnieuw gaan beginnen.
hehe dat ding ziet er anders nog best wel bad ass uitquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:46 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Niet overnieuw gaan beginnen.
Ditquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:33 schreef fathank het volgende:
Supra
[ afbeelding ]
Veyron
[ afbeelding ]
Al gaat een Supra 500 km/h, het blijft een Supra.
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:46 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Niet overnieuw opnieuw gaan beginnen.
Grappig dat je de Yamaha connectie noemt, want de 2JZ-G kop is er nu net eentje die door Toyota zelf is ontworpen, en niet door Yamahaquote:Op woensdag 29 oktober 2008 00:35 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
om met je eigen woorden te spreken:
Haha, wat een onzin.
De 2jz is naar duitsland gegaan omdat daar de ontwikkeling plaatvond voor de JTCC.
niet voor emissie eisen. onderblok en kop zijn gemaakt door yamaha, niet door duitsers. nagenoeg alle cilinderkoppen van toyota zijn trouwens van yamaha, zo niet alle.
quote:YAMAHA connection
The Yamaha connection needs to be mentioned: Yamaha developed the Toyota 2000GT and was a Toyota partner in the design of most Type G heads. Most engines/heads, including the 3SGE/3SGTE (now in it's 4th generation), the Previa specific 2TZFE/Z (no relation to the old T engines), and the newest 2ZZGE engines were and are still designed and cast by Yamaha. Yamaha also assembles most of the Toyota G model engines.
(The 4AGE and 2JZGE heads are proprietary Toyota designs and manufacture, although many components are still made and supplied by Yamaha).
zowel het onderblok als ook de kop zijn toch een doorontwikkeling van de 1jz? en daarbij had yamaha wel degelijk de hand in het design.quote:Op maandag 10 november 2008 14:33 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Grappig dat je de Yamaha connectie noemt, want de 2JZ-G kop is er nu net eentje die door Toyota zelf is ontworpen, en niet door YamahaNet als de 4A-G kop overigens. De 3S-G en 2ZZ-G zijn wel door Yamaha ontwikkeld. Yamaha maakt en levert trouwens wel een aantal onderdelen voor de 2JZ-G en 4A-G koppen, en heeft Toyota mogelijk geadviseerd bij het ontwerp, maar het is dus geen puur ingekochte techniek.
[..]
jij hebt echt geen idee waar het topic over gaat of wel.quote:
Leg het even uit. Aan dit soort loze opmerkingen hebben we ook niks.quote:Op maandag 17 november 2008 13:29 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
jij hebt echt geen idee waar het topic over gaat of wel.
nee. laat hem het topic maar lezen.quote:Op maandag 17 november 2008 14:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Leg het even uit. Aan dit soort loze opmerkingen hebben we ook niks.
Paar dingetjes verandert, en de tekst klopt nogsteedsquote:Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:
[..]
En wat weet jij? Vertel eens, waar haal jij al die kennis vandaan? Vast weer een 15-jarig pubertje met een abonnement op de Autoweek.Een 911 ziet eruit alsof hij morgen pas uitgebracht wordt, in tegenstelling tot 99% van de auto's uit de jaren begin '90.
Kom, laat ik eens lachen om je onzin van A tot Z te ontkrachten.
Mooie looks - al genoemd. Tijdloos ontwerp.
Mooi interieur - de ultieme cockpit. Alles is om de driver heen gebouwd, het dash curvet naar je toe, ideale zitpositie, werkelijk alles pikzwart in badass-uitvoering.
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De flat-six is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte subaru 15 jaar om een dergelijk boxer model te ontwerpenDe 911 zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap.
Betrouwbaarheid - hahaha. Supras zijn het toonbeeld van betrouwbaarheid. Noem eens een andere sportauto waar je probleemloos 5x het originele vermogen uit haalt? Waar je na 500000km de originele boost nog probleemloos met 700pk rondrijdt? Je Honda's, toyota's en mitsubishi's kun je om de 1000km helemaal door de fabriek laten services omdat er wederom iets mis mee is... 911's doen het gewoon altijd.
Snelheid - wat? Waar blijft de Veyron dan? Een 911 gembella gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een duitse aap ontworpen door de beste engineur ooit.
Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een brabus en een 911 in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en scoobies met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |