abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:40:44 #51
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_62728618
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:30 schreef wouter37 het volgende:

[..]

helemaal mee eens. De beste sportwagen wat is dat? en wat vind je belangerijk zelf vind ik een mooi uiterlijk belangerijk (Cobra) maar ja over smaak valt niet te twisten
true that.
Ikzelf koop een wagen dmv emotie, niet vanwege prestaties.
Dat het een onlosmakelijk met het ander verbonden is in veel situaties is weer een ander verhaal
Signature.
pi_62731849
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:12 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Bouw een 280Z goed genoeg om en je hebt ook een monster.
Allemaal kwestie van pecunia's
Waarom zijn ze dan met deze begonnen? Als het met een datsun ook zo eenvoudig kan? Neem aan dat de supra een betere basis is.
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:15:09 #53
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_62732035
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:07 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Waarom zijn ze dan met deze begonnen? Als het met een datsun ook zo eenvoudig kan? Neem aan dat de supra een betere basis is.
suprablok kan iets van 5 miljoen pk aan zonder dat de kwaliteit er ook maar iets van op achteruit gaat.
beste sportauto ooit dus.
Signature.
pi_62732496
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:15 schreef eer-ik het volgende:

[..]

suprablok kan iets van 5 miljoen pk aan zonder dat de kwaliteit er ook maar iets van op achteruit gaat.
beste sportauto ooit dus.
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:28:19 #55
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_62732558
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:26 schreef wouter37 het volgende:

[..]

Haha, ik lees hier vaak dat suprablokken echt superveel pk aankunnen dus zijn het de beste sportauto's ooit.

Stiekem, ben ik het er niet echt mee eens.
Signature.
pi_62732653
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:28 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Haha, ik lees hier vaak dat suprablokken echt superveel pk aankunnen dus zijn het de beste sportauto's ooit.

Stiekem, ben ik het er niet echt mee eens.
mooi
pi_62733543
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:07 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Waarom zijn ze dan met deze begonnen? Als het met een datsun ook zo eenvoudig kan? Neem aan dat de supra een betere basis is.
Met dubbele turbo's laat een Fiat Cinquecento ook een VR6 achter zich, de 280Z was carburateuraangedreven..
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_62735799
En dan de filmpjes.

In-car:



Side shot:

http://videos.streetfire.(...)s-The-Car_194591.htm

Wat foto's:







En wat text van de owner/driver:
quote:
the door in one piece.

My goal with the first pass was just to get it down the track and feel the car out. We had conservative boost and a slow ramp rate. I knew it went well when I hit the rev limiter at the traps. When I pulled the chute, that was the first time I actually got nervous.. yes I said it. I was using a new "Bonneville" chute and it is about 25ft long. When I pulled it, the chute went up in the air then side to side and the car moved over about 10-15ft instantly. I also felt the car moving around alot at the top end. Kean asked me if we had adjusted the suspension settings for when we were drag racing it. It turns out the front shocks were still set at full soft. Kean adjusted the suspension, we raised the rear and put on the taller slicks. Justin raised the limiter, up the boost about 2-3 lbs and that was it. On the second run, the car dead hooked and when I got into the top of 4th, it reallly started to pull. As I got it into 5th, it felt like I had another turbo kick in and it was pulling like a bitch. I usually never look at the guages, but a little past the 3/4 mile mark, I glanced at the tach, it was reading 9200 and I knew it was goning to be a good run, maybe 238 or so. I was never expecting almost 242..


My plans now are to freshen up the engine and transmission and get it back to the track and really run a good number, but for now, take some time off, spend some time with the family and give Chris, Justin and Kean time to spend with there families. I also want to get some track time with my ZO6, I have been going straight too much lately and I might have forgotten how to got left and right.

What can I say that hadn't been already said. You guys know that I own and have owned and driven alot of different cars out there and there is no other car out there that can do what these Supras can do. They are simply incredible platform to work with. That been said, you also have to have the right people to build it. I am such a lucky guy to have the best Supra builder in the world 50 feet away from me. Boost Logic has the best parts, Justin is the best tuner and there is no one that can build a car to perform and look like it a show car better than Chris. It was interesting to see the look on the TT Viper guys, TT Ford GT guys when a 14 year old Toyota just put it to them.

Again, I just want to thank all the guys at the shop for putting so much effort into making this car what it is and for going to all these events. We have accomplished alot with this car in a short time.

SW


[ Bericht 46% gewijzigd door StefanP op 27-10-2008 23:22:43 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 27 oktober 2008 @ 23:22:00 #59
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_62737174
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

Van een Veyron-killer kan je pas spreken als je alle aspecten hebt. Mooie looks, mooi interieur, vooruitstrevende techniek, betrouwbaarheid, snelheid etc etc. Een hoop van de dingen die de Veyron speciaal maken heeft een Supra niet, en zal een Supra ook nooit hebben.
Dat dit een leuke prestatie is zal ik niet ontkennen, maar het is niet ineens de beste sportwagen ooit ofzo... Over Viper-killer ga ik helemaal niet spreken, dat is hetzelfde verhaal...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_62737495
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:22 schreef Barcaconia het volgende:
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

Van een Veyron-killer kan je pas spreken als je alle aspecten hebt. Mooie looks, mooi interieur, vooruitstrevende techniek, betrouwbaarheid, snelheid etc etc. Een hoop van de dingen die de Veyron speciaal maken heeft een Supra niet, en zal een Supra ook nooit hebben.
Dat dit een leuke prestatie is zal ik niet ontkennen, maar het is niet ineens de beste sportwagen ooit ofzo... Over Viper-killer ga ik helemaal niet spreken, dat is hetzelfde verhaal...


En wat weet jij? Vertel eens, waar haal jij al die kennis vandaan? Vast weer een 15-jarig pubertje met een abonnement op de Autoweek. Een Supra ziet eruit alsof hij morgen pas uitgebracht wordt, in tegenstelling tot 99% van de auto's uit de jaren begin '90.

Kom, laat ik eens lachen om je onzin van A tot Z te ontkrachten.

Mooie looks - al genoemd. Tijdloos ontwerp.
Mooi interieur - de ultieme cockpit. Alles is om de driver heen gebouwd, het dash curvet naar je toe, ideale zitpositie, werkelijk alles pikzwart in badass-uitvoering.
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpen De Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap.
Betrouwbaarheid - hahaha. Supras zijn het toonbeeld van betrouwbaarheid. Noem eens een andere sportauto waar je probleemloos 5x het originele vermogen uit haalt? Waar je na 300000km met 3x de originele boost nog probleemloos met 700pk rondrijdt? Je Porsches, Ferraris en Lambos kun je om de 1000km helemaal door de fabriek laten services omdat er wederom iets mis mee is... Supras doen het gewoon altijd.
Snelheid - wat? Waar blijft de Veyron dan? Een Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring.

Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 27 oktober 2008 @ 23:38:27 #61
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_62737765
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:

[..]



En wat weet jij? Vertel eens, waar haal jij al die kennis vandaan? Vast weer een 15-jarig pubertje met een abonnement op de Autoweek. Een Supra ziet eruit alsof hij morgen pas uitgebracht wordt, in tegenstelling tot 99% van de auto's uit de jaren begin '90.

Kom, laat ik eens lachen om je onzin van A tot Z te ontkrachten.

Mooie looks - al genoemd. Tijdloos ontwerp.
Mooi interieur - de ultieme cockpit. Alles is om de driver heen gebouwd, het dash curvet naar je toe, ideale zitpositie, werkelijk alles pikzwart in badass-uitvoering.
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpen De Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap.
Betrouwbaarheid - hahaha. Supras zijn het toonbeeld van betrouwbaarheid. Noem eens een andere sportauto waar je probleemloos 5x het originele vermogen uit haalt? Waar je na 300000km met 3x de originele boost nog probleemloos met 700pk rondrijdt? Je Porsches, Ferraris en Lambos kun je om de 1000km helemaal door de fabriek laten services omdat er wederom iets mis mee is... Supras doen het gewoon altijd.
Snelheid - wat? Waar blijft de Veyron dan? Een Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring.

Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.
Dat is precies hoe jij er tegenaan kijkt.
En waarom zou je zelf zo'n auto moeten bezitten om te weten hoe of wat?
Looks is een mening, ik vind het een tyfuslelijke bak.
Zelfde voor de cockpit, je gaat me toch niet vertellen dat je die er serieus beter uit vindt zien (qua uiterlijk he, daar wordt op gedoeld) dan die van menig sportwagen van deze tijd?
Die techniek is ook heel leuk, heel fijn dat je er 1500 pk uit kan halen maar er is meer dan dat...

Dat jij dat allemaal geweldig vindt, wil niet zeggen dat het daarmee de beste auto is.
Sterker nog, dat vind ik nogal naief om te denken.

Maar goed, jij komt uit de VS, hebt dagelijks te maken met porsches, vipers, supra;s etc, dus jij zal het ongetwijfeld veel beter weten dan ik.

Verder moet me nog even van het hart dat ik het behoorlijk kinderachtig vind hoe je altijd reageert.
Getuigt imo niet echt van volwassen gedrag.
Maar dat ligt waarschijnlijk ook aan mij
Signature.
pi_62738297
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:

[..]



En wat weet jij? Vertel eens, waar haal jij al die kennis vandaan? Vast weer een 15-jarig pubertje met een abonnement op de Autoweek. Een Supra ziet eruit alsof hij morgen pas uitgebracht wordt, in tegenstelling tot 99% van de auto's uit de jaren begin '90.

Kom, laat ik eens lachen om je onzin van A tot Z te ontkrachten.

Mooie looks - al genoemd. Tijdloos ontwerp.
Mooi interieur - de ultieme cockpit. Alles is om de driver heen gebouwd, het dash curvet naar je toe, ideale zitpositie, werkelijk alles pikzwart in badass-uitvoering.
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpen De Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap.
Betrouwbaarheid - hahaha. Supras zijn het toonbeeld van betrouwbaarheid. Noem eens een andere sportauto waar je probleemloos 5x het originele vermogen uit haalt? Waar je na 300000km met 3x de originele boost nog probleemloos met 700pk rondrijdt? Je Porsches, Ferraris en Lambos kun je om de 1000km helemaal door de fabriek laten services omdat er wederom iets mis mee is... Supras doen het gewoon altijd.
Snelheid - wat? Waar blijft de Veyron dan? Een Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring.

Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.
Je punt over de BMW+turbo ontgaat me een beetje ... ik meen dat die lui juist vooruitstrevend waren met turbo's in de vroegere jaren. Je gaat me toch niet serieus vertellen dat je denkt dat ze daar te 'dom' zijn om niet eerder met een (twin) turbo te komen ?
quote:
Met dubbele turbo's laat een Fiat Cinquecento ook een VR6 achter zich, de 280Z was carburateuraangedreven..
Ok
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:51:40 #63
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_62741571
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:

[..]

Een Supra Deze Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:45:59 #64
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_62742810
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:

[..]



En wat weet jij? Vertel eens, waar haal jij al die kennis vandaan? Vast weer een 15-jarig pubertje met een abonnement op de Autoweek. Een Supra ziet eruit alsof hij morgen pas uitgebracht wordt, in tegenstelling tot 99% van de auto's uit de jaren begin '90.

Kom, laat ik eens lachen om je onzin van A tot Z te ontkrachten.

Mooie looks - al genoemd. Tijdloos ontwerp.
Mooi interieur - de ultieme cockpit. Alles is om de driver heen gebouwd, het dash curvet naar je toe, ideale zitpositie, werkelijk alles pikzwart in badass-uitvoering.
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpen De Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap.
Betrouwbaarheid - hahaha. Supras zijn het toonbeeld van betrouwbaarheid. Noem eens een andere sportauto waar je probleemloos 5x het originele vermogen uit haalt? Waar je na 300000km met 3x de originele boost nog probleemloos met 700pk rondrijdt? Je Porsches, Ferraris en Lambos kun je om de 1000km helemaal door de fabriek laten services omdat er wederom iets mis mee is... Supras doen het gewoon altijd.
Snelheid - wat? Waar blijft de Veyron dan? Een Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring.

Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.
Tijdloos ontwerp?
Dashboard curved rond de bestuurder? Dat hebben de meeste vrachtwagens ook!
Beste motor ooit? Tel de originele en de aftermarket parts eens?
Sneller dan een Veyron? op een landingsbaan van een km wel ja, leg er 1 bocht in en je Supra ligt met de pootjes in de lucht.
Maar goed de dingen waar jij je aan optrekt zijn statistieken waar je in het dagelijkse leven NUL KOMMA NUL aan hebt, en als ik ooit het geluk zou hebben om een Ferrari of andere exotische sportwagen te bezitten en aan het stoplicht komt een of andere sjonnie met zijn opgeblazen ricer die mij voorbijtrekt, dan zou ik echt dit gezicht trekken: en op mijn gemak mijn reis verder zetten. Want niet alles in het leven draait om pk's en secondes ...

[ Bericht 5% gewijzigd door osmo op 28-10-2008 13:01:15 ]
pi_62743200
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:

[..]


Kom, laat ik eens lachen om je onzin van A tot Z te ontkrachten.

Mooie looks - al genoemd. Tijdloos ontwerp. Right Sorry maar een Supra is nou niet echt mooi.
Mooi interieur - de ultieme cockpit. Alles is om de driver heen gebouwd, het dash curvet naar je toe, ideale zitpositie, werkelijk alles pikzwart in badass-uitvoering. Lekker emotieloos, gevoelloos en het ziet er goedkoop uit. positie is inderdaad wel idiaal.
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpen De Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap. Dus met een goed motorblok is een auto meteen "de beste"? Dat is een beredenatie van een 5-jarige
Betrouwbaarheid - hahaha. Supras zijn het toonbeeld van betrouwbaarheid. Noem eens een andere sportauto waar je probleemloos 5x het originele vermogen uit haalt? Waar je na 300000km met 3x de originele boost nog probleemloos met 700pk rondrijdt? Je Porsches, Ferraris en Lambos kun je om de 1000km helemaal door de fabriek laten services omdat er wederom iets mis mee is... Supras doen het gewoon altijd. Bewijs?
Snelheid - wat? Waar blijft de Veyron dan? Een Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring. Leuk hoor, hard rechtdoor gaan... Verder heeft een Supra niets te bieden.

Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.
Ik kan best begrijpen dat je hier op je pik getrapt bent, maar kom dan niet met zo'n overdreven kinderachtige reactie. Jij weet altijd de extremen erbij te trekken en jij staart je duidelijk blind op 0-100 tijden en het max. vermogen. Leuk...als dat is wat je zoekt, maar iedereen zoekts iets anders in een auto, en daar zou je respect voor moeten hebben. Dit geldt ook voor de mensen dier hier meteen volgas de Supra afzeiken, want het blijft een enorme prestatie die hij daar neerzet!!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:10:04 #66
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_62743431
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:35 schreef -Muse- het volgende:
Holy crap, hij blijft gewoon spinnen!! Volgens mij kun je pas in z'n 5 een beetje relax in die wagen rijden

Verder is de vergelijking tussen een Supra en een Veyron gewoonweg DOM.
niet een handig vergelijk idd.
quote:
Een Supra gaat hard rechtdoor, en daar is dan ook alles mee gezegd.
Het is een auto die alleen voor snelheid geprepareerd is, en heeft daarnaast gewoon niets te bieden.
correctie: DEZE supra is alleen voor snelheid geprepareerd. Zoals al eerder in dit topic gepost is een goed gemodde supra een trackbeest.

Reacties zoals in dit topic is wat pta naar de kloten helpt en zorgt dat er nooit een fatsoenlijke discussie gevoerd kan worden over techniek en performance. Meer ga ik er niet over zeggen, het helpt toch niet.
pi_62743699
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:10 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

niet een handig vergelijk idd.
[..]

correctie: DEZE supra is alleen voor snelheid geprepareerd. Zoals al eerder in dit topic gepost is een goed gemodde supra een trackbeest.

Reacties zoals in dit topic is wat pta naar de kloten helpt en zorgt dat er nooit een fatsoenlijke discussie gevoerd kan worden over techniek en performance. Meer ga ik er niet over zeggen, het helpt toch niet.
I stand corrected...ik had het inderdaad puur over deze Supra. Punt is, je moet een Supra ergens voor modden voordat hij er goed in is...het komt niet vanuit de auto zelf. Daarom kun je hem dus niet vergelijken met een alledaagse sportauto.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:58:54 #68
192166 Paupermans
They made me do it
pi_62744777
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpen De Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap.
Haha, wat een onzin. BMW was vroeger (en is nog steeds) een pionier als het om turbo's en vermogen bij consumentenauto's gaat. De huidige 335i is gemaakt om het gat tussen de 330i en de M3 te dichten, nu de M3 een 4.0 V8 met meer dan 100pk per liter heeft. Dat zie ik Toyota nog niet zo snel doen. Ow ja, Lexus met hun IS F, die hebben 5 liter nodig om er hetzelfde vermogen uit te halen. Dat had BMW 10 jaar geleden al met de M5. Overigens, frappant detail is dat de door jou zo geroemde 2JZ-GTE door een Duits bedrijf ontwikkeld is omdat de Japanners niet aan de homologatie-eisen konden voldoen...
pi_62748096
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:58 schreef Paupermans het volgende:

Overigens, frappant detail is dat de door jou zo geroemde 2JZ-GTE door een Duits bedrijf ontwikkeld is omdat de Japanners niet aan de homologatie-eisen konden voldoen...
pi_62750191
Hoe moeilijk is het nu om te zeggen dat het best en leuk bakkie is, en dat je je kunt voorstellen dat iemand 'm leuk vind?

Het is ook niet mijn smaak, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit verkies boven een hel hoop burgerplastic dat ik nu over de Coolsingel zie karren.

Er is geen vastgelegde criteria voor de beste auto ter wereld, het hangt nog steeds van een hele hoop persoonlijke factoren af.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:15:38 #71
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_62752826
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:

[..]



En wat weet jij? Vertel eens, waar haal jij al die kennis vandaan? Vast weer een 15-jarig pubertje met een abonnement op de Autoweek. Een Supra ziet eruit alsof hij morgen pas uitgebracht wordt, in tegenstelling tot 99% van de auto's uit de jaren begin '90.

Kom, laat ik eens lachen om je onzin van A tot Z te ontkrachten.

Mooie looks - al genoemd. Tijdloos ontwerp. Kwestie van smaak
Mooi interieur - de ultieme cockpit. Alles is om de driver heen gebouwd, het dash curvet naar je toe, ideale zitpositie, werkelijk alles pikzwart in badass-uitvoering. Ja mooi man zo'n jaren '90 kunstof dashboard, echt het ultieme design allertijden
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpen De Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap. Noem de criteria eens voor beste motor. Dat je er met een hoop aftermarket spullen 1500 pk uit kan halen is leuk, maar hoeveel is er dan nog over van de originele motor?
Betrouwbaarheid - hahaha. Supras zijn het toonbeeld van betrouwbaarheid. Noem eens een andere sportauto waar je probleemloos 5x het originele vermogen uit haalt? Waar je na 300000km met 3x de originele boost nog probleemloos met 700pk rondrijdt? Je Porsches, Ferraris en Lambos kun je om de 1000km helemaal door de fabriek laten services omdat er wederom iets mis mee is... Supras doen het gewoon altijd.
Snelheid - wat? Waar blijft de Veyron dan? Een Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring. Een Supra is inderdaad flink betrouwbaar met zoveel vermogen, maarja hoeveel geld heb je er dan al inzitten. Steek er niet genoeg geld in weg betrouwbaarheid. Alles heeft z'n prijs. En waar de Veyron blijft? Volgens mij is een Veyron niet ontworpen om zo snel mogelijk 1 mijl af te leggen, in tegenstelling tot een speciaal geprepareerde Supra.

Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning. Jij voelt jezelf wel heel verheven boven alles en iedereen of niet . Als je nou eens op een fatsoenlijke manier zo discussiëren dan zouden mensen je misschien nog serieus nemen. Serieus, je begint steeds meer op een betweterige alwetende redneck te lijken.


[ Bericht 0% gewijzigd door fathank op 28-10-2008 16:06:49 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:02:26 #72
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_62754472
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:53 schreef 68Chevelle het volgende:
Hoe moeilijk is het nu om te zeggen dat het best en leuk bakkie is, en dat je je kunt voorstellen dat iemand 'm leuk vind?

Het is ook niet mijn smaak, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit verkies boven een hel hoop burgerplastic dat ik nu over de Coolsingel zie karren.

Er is geen vastgelegde criteria voor de beste auto ter wereld, het hangt nog steeds van een hele hoop persoonlijke factoren af.
Het heeft misschien iets te maken met StefanP's reactie op de mening van anderen
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:23:47 #73
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_62755197
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:

[..]

Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.
Dus omdat je niets beters te doen hebt dan wekelijks naar wat opgepompte koekblikken te gaan gapen telt jouw mening zwaarder door die van anderen die ook in de materie geinteresseerd zijn, maar nu eenmaal niet zo'n auto in de garage hebben staan?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:49:22 #74
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62755981
Wat ben jij een kinderachtige vent zeg StefanP. Laat mensen die een Supra niks vinden gewoon in hun waarde alsjeblieft. Jij probeert alles te ontkrachten omdat jij een Supra wel goed/mooi/tijdloos en noem maar op vindt. Stom van je om te vinden dat iedereen er zo over moet denken.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:50:29 #75
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_62756019
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 16:49 schreef leolinedance het volgende:
Wat ben jij een kinderachtige vent zeg StefanP. Laat mensen die een Supra niks vinden gewoon in hun waarde alsjeblieft. Jij probeert alles te ontkrachten omdat jij een Supra wel goed/mooi/tijdloos en noem maar op vindt. Stom van je om te vinden dat iedereen er zo over moet denken.
Hij doet iig flink z'n best om een echte redneck te worden
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')