abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zondag 19 oktober 2008 @ 17:16:59 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62506966

Hier alweer deel # in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen zijn aanbesteed, en goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de treinen naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.

Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.

Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans-Leer
NMBS: Roosendaal-Antwerpen
DB Regio: Enschede-Münster, Heerlen-Aachen en Venlo-Hamm
PEG: Enschede-Dortmund

Overig
Oldenzaal-Bentheim: Berlijn-trein (pimpel)
Zevenaar-Emmerich: ICE
Roosendaal-Antwerpen: Thalys & Benelux-trein

Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.

Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.

Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie daarvoor hieronder.

Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.

Veolia rijdt op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht=Randwijck-Kerkrade=Centrum). Op eerstgenoemde lijn rijdt men met Stadler GTW’s, die door Veolia Velios genoemd worden. Aangezien deze lijn geen bovenleiding heeft, betreft het uiteraard de dieselversie. Op de andere lijn rijdt men nog met Plan V, totdat de elektrische Velios geleverd zijn.

De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de NS-treinen wiki.

Naast de treinen rijdt NS ook op twee trajecten met trams. De dienst Houten-Houten=Castellum wordt onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Op de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd.

Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.

NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen

Regels

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62506990
Netjes Dennis

De vrouwen laten het weer afweten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62507002

Utrecht Centraal, 19 oktober 2008. Op dezelfde dag als 2.889e bordje toegevoegd aan de collectie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_62507004
tvp
  Redactie Sport zondag 19 oktober 2008 @ 17:28:59 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62507186
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Netjes Dennis

tjsa, er was na 25 minuten nog geen topic, dan kun je er bijna zeker van zijn dat de laatste poster hem niet gaat openen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62507365
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:28 schreef dennistd het volgende:

[..]

tjsa, er was na 25 minuten nog geen topic, dan kun je er bijna zeker van zijn dat de laatste poster hem niet gaat openen
Ik had r nog gePBd maar ze was vrijwel direct na die sluitpost offline gegaan. Domme gans
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:39:03 #7
104871 remlof
Europees federalist
pi_62507405
De plaatjes in de NS treinen wiki doen het niet meer
pi_62507495
Is dit niks voor de bordjes koning?
quote:
Gezocht: kenners van spoortrajecten

Voor het nieuwe seizoen van het RTL4-programma ‘Ik wed dat ik het kan’ is de producent op zoek naar kandidaten die de spoortrajecten uit hun hoofd kennen en deze zo snel mogelijk achter elkaar kunnen opdreunen. Hoe men het precies gaat testen en organiseren, is nog niet bekend.

Ben jij, of ken jij iemand die dit kan en wil je hiermee 1000 euro winnen, Geef jezelf dan op of informeer je kandidaat en laat hem dan zichzelf opgeven.

De redactie van het RTL4-programma maakt samen met de producent een keuze uit de kandidaten en je uitnodigen om de confrontatie in een live uitzending aan te gaan. Je gezin wordt ook uitgenodigd om de show bij te wonen.

Opgave kan via mail marloes[punt]claassen[at]masmedia[punt]tv

Meer info op http://www.rtl.nl/shows/ikweddatikhetkan
............................
pi_62507635
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:43 schreef sander89 het volgende:
Is dit niks voor de bordjes koning?
[..]
Was ik vorige week al op geattendeerd, maar nee. Dat is niet iets voor mij, en ik denk eigenlijk niet dat dat iets is voor iemand van ons. Ze zijn op zoek naar spoorNERDs met als enig doel om spoorNERDs neer te zetten als de meest idiote sociaal gehandicapte debielen die er bestaan (want hey, waarom is een TV-programma anders op zoek naar mensen met kennis van het spoor?). En voor 1000 euro begin ik er zeker niet aan. Ik heb er serieus over zitten denken wat voor bedrag wel genoeg zou zijn om voor de hele natie als een volstrekte idioot met naam en toenaam op TV te willen komen. Tot en met een ton is de enig mogelijke reactie " "

Maar als iemand anders zich geroepen voelt, ga je gang
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:50:50 #10
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_62507668
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:39 schreef remlof het volgende:
Jij bent FA
los het maar op

ff wat anders
De ECTS level 3 werkt ie nou al ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:50:54 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62507671
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, om ongeveer de zelfde redenen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:52:24 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62507704
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:50 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

ff wat anders
De ECTS level 3 werkt ie nou al ?
ETCS bedoel je?

http://www.etcs.eu/en/funktionsprinzip/etcs_level_3.htm

Met name: "Level 3 is currently under development.".

Lees ook hier voor info over ERTMS en ETCS: http://www.ertms.com.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:54:28 #13
104871 remlof
Europees federalist
pi_62507757
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:50 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Jij bent FA
los het maar op
Ik heb niks met de wiki te maken
pi_62507863
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:39 schreef remlof het volgende:
Hmm ik zie het. Daar moeten we even naar gaan kijken. Ik weet niet wie voorheen die plaatjes hostte? Maar ik denk dat we samen binnen een dag wel vervangende plaatjes van al het NS-materieel kunnen leveren. Dank voor de notificatie iig, want wij kijken daar eigenlijk nooit
  Redactie Sport zondag 19 oktober 2008 @ 18:00:30 #15
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62507904
Die stonden op de wiki zelf geüpload, dus moet je bij Slarioux zijn, die is de beheerder daarvan dacht ik
PM mij!
  Redactie Sport zondag 19 oktober 2008 @ 18:00:55 #16
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62507912
quote:
zelfde reden ja...
PM mij!
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:02:41 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_62507956
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:00 schreef dennistd het volgende:
Die stonden op de wiki zelf geüpload, dus moet je bij Slarioux zijn, die is de beheerder daarvan dacht ik
Dan sein ik die even in.
  Moderator zondag 19 oktober 2008 @ 18:04:00 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_62507980
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:18 schreef Dr_Flash het volgende:
ik weet het, shame in me

ik was net een topic aan het openen (echt!) toen m'n vriend kwam vertellen dat één van m'n konijntjes was doodgegaan noem me een watje, maar ik vind dat dus echt heel erg. ik ben opgestaan en weggelopen van m'n mac... kom net terug en had zo'n vermoeden dat iemand anders het topic al had geopend... en inderdaad. thanks Dennis!

*snif* dag nijn...

ik zie nu ook je PM Flash... sorry!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:04:32 #19
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_62507993
Welkom. Even kijken.
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:07:18 #20
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62508065
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:04 schreef Guppyfriend het volgende:

*snif* dag nijn...

[ link | afbeelding ]
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:08:42 #21
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_62508106
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:04 schreef Slarioux het volgende:
Welkom. Even kijken.
Ik heb het probleem doorgeschoven naar Breuks. De enige fout die ik kan vinden op de treinenwiki is het feit dat [[Image: wordt gebruikt, daar waar de wiki zelf [[Afbeelding: aandraagt. Dat heeft echter niets te maken met de fout zelf; de plaatjes lijken fysiek te zijn verdwenen van de server. Daar ga ik niet over, dus vandaar de escalatie naar Breuls.

Zijn er nog mensen die (alle) plaatjes hebben? Heruploaden is, zover ik weet, zonder problemen mogelijk, voor alle gebruikers.
pi_62508119
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:04 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ik weet het, shame in me

ik was net een topic aan het openen (echt!) toen m'n vriend kwam vertellen dat één van m'n konijntjes was doodgegaan noem me een watje, maar ik vind dat dus echt heel erg. ik ben opgestaan en weggelopen van m'n mac... kom net terug en had zo'n vermoeden dat iemand anders het topic al had geopend... en inderdaad. thanks Dennis!

*snif* dag nijn...

[ link | afbeelding ]

ik zie nu ook je PM Flash... sorry!
U is bij deze geëxcuseerd

pi_62508152
Ah, jammer van Nijn.
pi_62508221
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:08 schreef Slarioux het volgende:
Zijn er nog mensen die (alle) plaatjes hebben? Heruploaden is, zover ik weet, zonder problemen mogelijk, voor alle gebruikers.
Dat lijkt me geen probleem. Maar dan moeten we wel zeker weten dat dat echt nodig is, om elkaar niet in de wielen te rijden. Als Breuls zegt "okee, sorry, alle plaatjes zijn naar de klote" prima, dan leveren we nieuwe plaatjes aan. Maar wel in onderling overleg natuurlijk. Er zijn vast een hoop users (Zug-Chef, Peterselieman, Ikzelf, who more? ) die op zichzelf het hele NS-arsenaal zouden kunnen aanleveren. Maar laten we dat dan een beetje spreiden. ALS het :uberhaupt nodig is.
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:15:40 #25
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_62508291
Het is een probleem dat sowieso is opgetreden, en ik weet de oorzaak en de achtergrond dus ook niet; er is nog geen onderzoek van welke soort ook naar gedaan. Upload de plaatjes dus rustig, desnoods onder een andere naam.
pi_62508509
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:15 schreef Slarioux het volgende:
Het is een probleem dat sowieso is opgetreden, en ik weet de oorzaak en de achtergrond dus ook niet; er is nog geen onderzoek van welke soort ook naar gedaan. Upload de plaatjes dus rustig, desnoods onder een andere naam.
Na ja, er is duidelijk iets misgegaan. Misschien is het handig om eerst even boven water te halen WAT er misgegaan is, en wanneer, en waardoor, voordat we maar weer kosmetisch de boel gaandichttimmeren zonder de onderliggende problemen aan te pakken?

Ik bedoel, niets tegen jou of zo hoor, maar er gaat blijkbaar iets mis. Laten we dat eerst ff oplossen dan? Want waarschijnlijk speelt dit probleem al weken, en komt het nu ineens aan de oppervlakte omdat Remlof het toevallig signaleert. Blind nieuwe plaatjes uppen KAN, zeker En dat zou het probleem naar buiten toe ook oplossen, vast wel

Maar wat er dan ECHT aan de hand is, daar wordt dan verder niet meer naar gekeken. En dat zou wel moeten, dat zijn we eens. Toch?
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:30:48 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62508678
Nieuw topic, woei

@TT: nouja, zolang nog niet zeker is wat er met de huidige Beneluxtrein gebeurt mag dat van mij zo blijven.

@Guppy: gecondoleerd
  Moderator zondag 19 oktober 2008 @ 18:45:00 #28
155227 crew  Guppy
dus
pi_62509026
@ iedereen, dank je wel

overigens kan ik konijntjes wel linken aan treinen ik heb namelijk nog een nijntje, en die gaat ook wel eens mee met de trein! erg leuk hoe mensen reageren, een hond of kat zie je nog wel eens, maar een konijntje in de trein is toch best een rariteit

OT: ik zag voor de goede orde mijn lapo uit het vorige topic even herhalen
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

alsof zoiets bestaat

Onder "ons soort mensen" is ELK traject "jouw traject"
eigenlijk is dat zo hè, ik heb immers een maandnetabbo maar ik bedoelde dus Doetinchem - Houten en vice versa.

waar ik trouwens ook nog even moet melden dat er bij Syntus helemaal geen wc's zijn in de trein. ééntje minder in een koploper lijkt me dan niet zo'n drama, toch
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_62509267
Bij Syntus mag je gewoon dikke keutels in de gang draaien
  Moderator zondag 19 oktober 2008 @ 18:58:12 #30
155227 crew  Guppy
dus
pi_62509347
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
ze zien me aankomen

op SBS is nu 'de 25 grootste viezeriken'
  zondag 19 oktober 2008 @ 19:13:11 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62509749
quote:

Raap me op. Please.
  zondag 19 oktober 2008 @ 19:55:52 #32
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62510885
tvptje. Vandaag weer VIRM van Utrecht naar Amersfoort (en verder?), ik kan me niet herinneren dat er een stam veranderd is?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_62511134
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 19:55 schreef bork het volgende:
tvptje. Vandaag weer VIRM van Utrecht naar Amersfoort (en verder?), ik kan me niet herinneren dat er een stam veranderd is?
Er rijdt in de spits altijd wel een VIRM met onevenredig veel 1e klas bakken van Den Haag naar Groningen voor de ambtenaren ja. De opvolger van de 4444 eigenlijk. Kan die t geweest zijn?
  zondag 19 oktober 2008 @ 20:13:09 #34
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62511379
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er rijdt in de spits altijd wel een VIRM met onevenredig veel 1e klas bakken van Den Haag naar Groningen voor de ambtenaren ja. De opvolger van de 4444 eigenlijk. Kan die t geweest zijn?
mm, twas vandaag om 14.35 in Amersfoort CS (zat in de trein naar Baarn) en ongeveer 15.24 op Utrecht Overvecht (richting CS).

[ Bericht 2% gewijzigd door bork op 19-10-2008 21:04:24 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 19 oktober 2008 @ 20:17:30 #35
136283 knars
Teethgrinder
pi_62511515
Toen ik nog dagelijks forensde tussen Gouda en Alphen keek ik graag naar konijntjes langs het spoor
  zondag 19 oktober 2008 @ 23:01:10 #36
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62516294
quote:

[..]

Dan zou het de 8498 of de 8499 zijn, maar ik betwijfel of beide stammen nog bestaan.
  zondag 19 oktober 2008 @ 23:16:10 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62516728
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 23:01 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan zou het de 8498 of de 8499 zijn, maar ik betwijfel of beide stammen nog bestaan.
Er bestaan geen 8400'en meer sinds ze allemaal zijn verlengd. Toen zijn volgens mij die extra 1e-klasplaatsen ook weggehaald.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62516802
quote:

[..]

Was ik vorige week al op geattendeerd, maar nee. Dat is niet iets voor mij, en ik denk eigenlijk niet dat dat iets is voor iemand van ons. Ze zijn op zoek naar spoorNERDs met als enig doel om spoorNERDs neer te zetten als de meest idiote sociaal gehandicapte debielen die er bestaan (want hey, waarom is een TV-programma anders op zoek naar mensen met kennis van het spoor?). En voor 1000 euro begin ik er zeker niet aan. Ik heb er serieus over zitten denken wat voor bedrag wel genoeg zou zijn om voor de hele natie als een volstrekte idioot met naam en toenaam op TV te willen komen. Tot en met een ton is de enig mogelijke reactie " "
Amen!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 oktober 2008 @ 23:31:10 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62517135
quote:

[..]

Nee, er zijn geen speciale VIRM's met extra 1e klasse meer. De ambtenaren treinen worden nu met uitwisselingsmat gereden, zodat het VIRM minder ledige kilometers naar Onnen hoeft te maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 oktober 2008 @ 23:31:31 #40
Maffe Fries
pi_62517151
quote:
Hahaha
pi_62517457
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 23:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, er zijn geen speciale VIRM's met extra 1e klasse meer. De ambtenaren treinen worden nu met uitwisselingsmat gereden, zodat het VIRM minder ledige kilometers naar Onnen hoeft te maken.
Zware overkill zijn die 12 bakken VIRM. Ik gok dat Amersfoort-Utrecht het drukste stukje is en zelfs daar kan je in de achterte bak met 4 man op een verdieping zitten. Hoe relaxt kan treinreizen in de spits zijn
Je zou maar iedere dag forensen van Utrecht naar Zwolle ofzo en lekker relaxt kunnen zitten en dan al dat vee dat iedere dag staand vervoerd wordt uitlachen. Briljant

Heb trouwens nu een weekend OV nou nog tijd vinden om hem te gebruiken
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 oktober 2008 @ 23:55:11 #42
Maffe Fries
pi_62517742
Het is idd overkill om er 12 bakken VIRM voor in te zetten. 's ochtends is het drukste stukje van de 526 Groningen - Assen. 's Middags zitten iets meer dan de helft van de stoelen vol. De spitstrein naar Leeuwarden daarentegen zit een stuk voller.
  maandag 20 oktober 2008 @ 00:31:37 #43
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62518355
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 20:13 schreef bork het volgende:

[..]

mm, twas vandaag om 14.35 in Amersfoort CS (zat in de trein naar Baarn) en ongeveer 15.24 op Utrecht Overvecht (richting CS).
Dat lijkt me gewoon de Schothorst-Expresse. Daarin zit standaard VIRM in 't weekend.
  maandag 20 oktober 2008 @ 00:45:40 #44
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62518607
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 00:31 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat lijkt me gewoon de Schothorst-Expresse. Daarin zit standaard VIRM in 't weekend.
ah thx, was overigens een OS-exemplaar
  maandag 20 oktober 2008 @ 00:59:11 #45
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62518838
Zo terug van Reizen door de UK

Ik heb een hoop diversiteit aan railvoertuigen gezien waaronder cabriomodellen
  maandag 20 oktober 2008 @ 07:58:40 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62520577
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 00:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Welkom terug. Ik heb in een boek nog ergens een foto van een Nederlandse cabrio-loc.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 20 oktober 2008 @ 09:33:55 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62521723
quote:

Foto's!!!

En welkom terug natuurlijk
pi_62521812
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 09:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Foto's!!!
En een TVP
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:52:38 #49
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62523282
quote:

Is dat nou echt zo erg, treinen in de UK?
pi_62523371
quote:
Waar op die site van dat televisieprogramma kan ik die uitdaging vinden? Ik zie het nergens staan... Ik ken die shit wel uit me hoofd, alvast bedankt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')