Doe mij maar brocolli met roomkaas. Of zonder. Beide lekker.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:20 schreef Merel het volgende:
[..]
Zie je, iedereen laat me in de steek
Bleekselderij is trouwens wél enorm lekker met een dikke lik roomkaas
Weet je wat ik dan zou doen? Eens zeggen: weet je wat, laat ik het eens op zijn manier proberen, misschien gaat die wel bevallen? En dat is wat het probleem is. Er zijn zoveel manieren die gewoon goed werken voor mensen, als ze zich er eens toe zouden zetten. For your info: ik heb een aantal mensen die ook beweerden niet te kunnen afvallen en de motivatie er niet voor hadden teruggebracht naar een keurig gewicht in iets meer dan een half jaar tijd. Het is prima te doen, je moet alleen openstaan voor een goed schema en het gewoon eens met toewijding uitvoeren. Je zult zien dat je snel resultaat zult boeken en daardoor ook gemotiveerd blijft om ermee door te gaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:20 schreef mordradead het volgende:
[..]
Jawel.
Jij vindt schijnbaar dat er bij hun wat moet gebeuren, zij zelf ook.... de manier waarop ze het tot stand willen brengen is misschien een andere dan waarop jij het zou doen. Dat is met meer dingen zo, als ik een oprit heb maar mijn auto gewoon op de straat voor de deur zet en jij doet dat niet.... kom je dan ook stampvoetend naar me toe?
Luister menneke, jij komt ons topic binnenstampen. Gaat met ongevraagd en ongewenst advies smijten. Scheert alle deelneemster over 1 kam en neemt ook maar niet even de tijd om je eens fatsoenlijk in te lezen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:20 schreef benchMarc het volgende:
Post dan ook niet in een topic dat heet "slank de herfst in", maar in een onzintopic. Ik zie een redelijk serieuze OP met linkjes naar schema's etc. Open je een topic als deze, en dan zie je constant gelul. Misschien ben jij degene die ergens anders moet gaan posten?
Ach joh, die -18 kilo is gewoon toevalquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:23 schreef motorbloempje het volgende:
de visite is nu de cocktailnootjes aan het opmaken
de cursus hoe kom ik van het slechte eten in de voorraadkast af is met succes afgerond
Alhoewelwas ook niet nodig want die zak lag er al 3 maanden ofzo
oh, wat een leuk bezoek weer trouwens
zo een die me komt vertellen dat ik dik en lelijk ben en geen doorzettingsvermogen heb, ondanks dat ik al 18kg kwijt ben
Wat denk je dat we hier doen dan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:24 schreef benchMarc het volgende:
Het is prima te doen, je moet alleen openstaan voor een goed schema en het gewoon eens met toewijding uitvoeren.
Go Anosmie! Ging je ook zo tekeer tegen Helga?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:24 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Luister menneke, jij komt ons topic binnenstampen. Gaat met ongevraagd en ongewenst advies smijten. Scheert alle deelneemster over 1 kam en neemt ook maar niet even de tijd om je eens fatsoenlijk in te lezen.
Jij zit hier verkeerd meneertje. Niet ik.
Ik snap je punt wel en ben het ook wel met je eens maar de manier waarop je het bracht was denk ik ongelukkig... in het lijstje kun je ook zien dat op een-na iedereen echt is afgevallen, of ze dat kunnen doorzetten is natuurlijk de vraag. Ik herken het laatste ook wel dat je dan je motivatie verliest maar aan de andere kant heb ik er ook weer van geleerd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:24 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Weet je wat ik dan zou doen? Eens zeggen: weet je wat, laat ik het eens op zijn manier proberen, misschien gaat die wel bevallen? En dat is wat het probleem is. Er zijn zoveel manieren die gewoon goed werken voor mensen, als ze zich er eens toe zouden zetten. For your info: ik heb een aantal mensen die ook beweerden niet te kunnen afvallen en de motivatie er niet voor hadden teruggebracht naar een keurig gewicht in iets meer dan een half jaar tijd. Het is prima te doen, je moet alleen openstaan voor een goed schema en het gewoon eens met toewijding uitvoeren. Je zult zien dat je snel resultaat zult boeken en daardoor ook gemotiveerd blijft om ermee door te gaan.
Zodra je een paar keer cheat met je dieet, trainingen gaat overslaan blijf je hangen op een plateau, en dat demotiveert nu juist.
oh jah......quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:25 schreef Erik het volgende:
[..]
Ach joh, die -18 kilo is gewoon toeval
Je denkt toch zeker niet dat ik van iedere poster die hier kwats loopt te verkopen ga kijken wat haar stats zijn? Tuurlijk moet je generaliseren, dan stoot je er maar een paar tegen het hoofd, dat is het risico. Ik durf te wedden dat er hier genoeg zitten die zich er niet toe kunnen zetten om fatsoenlijk te dieeten en te trainen, maar die hoor je dan opeens niet. Ik vind het überhaupt vreemd dat er in een afvaltopic gezeverd wordt over lolcats en andere onzin die er totaal niets mee te maken heeft. Hou het lekker bij onzin.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:24 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Luister menneke, jij komt ons topic binnenstampen. Gaat met ongevraagd en ongewenst advies smijten. Scheert alle deelneemster over 1 kam en neemt ook maar niet even de tijd om je eens fatsoenlijk in te lezen.
Jij zit hier verkeerd meneertje. Niet ik.
Ik bedoel het ook niet zo kwaad als ik het zeg, maar als ik een topic zie met een hoop geouwehoer erin komt het niet op me over alsof er mensen serieus bezig zijn met hetgeen wat ze nu eigenlijk willen bereiken.quote:
Heb je er last van dat?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:28 schreef benchMarc het volgende:
Ik vind het überhaupt vreemd dat er in een afvaltopic gezeverd wordt over lolcats en andere onzin die er totaal niets mee te maken heeft. Hou het lekker bij onzin.
Nee, maar ik vind het ergens wel lachwekkend om te zien. Last heb ik er niet van. Ik las toevallig dit topic mee op de laptop van m'n vriendin en ik dacht: wat wordt hier een hoop geluld over alles behalve waar zo'n topic eigenlijk voor zou moeten staan. Just my 2 cents.quote:
BOEIEND! Dat is onze verantwoordelijkheid. Jij bent niet verplicht om hier te komen, dus je kunt ook gewoon weg blijven. Dan heb je ook nergens last van. Dahaaagquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:29 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Ik bedoel het ook niet zo kwaad als ik het zeg, maar als ik een topic zie met een hoop geouwehoer erin komt het niet op me over alsof er mensen serieus bezig zijn met hetgeen wat ze nu eigenlijk willen bereiken.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:30 schreef Viking84 het volgende:
Ja, nu heb je je punt gemaakt, dus je kunt nu met een gerust hart gaan slapen en wegblijven uit ons gezellige topic [ afbeelding ]
Lees je dan eens wat beter in. Lees tussen de regels door. En zie wat er - tussen het geslowchat door - wél over sporten en afvallen besproken wordt. Dan horen we je daarna wel weer, eerst een maand verplicht kop houden en meelezenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:29 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Ik bedoel het ook niet zo kwaad als ik het zeg, maar als ik een topic zie met een hoop geouwehoer erin komt het niet op me over alsof er mensen serieus bezig zijn met hetgeen wat ze nu eigenlijk willen bereiken.
Ja en niks overslaan hè, hoe snel we ook gaan!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:32 schreef mordradead het volgende:
Een maand meelezen, dat is nogal wat zeg
Met alle respect, maar je begrijpt toch wel dat ik als man het niet kan volhouden om een maand lang offtopic vrouwengeblaat te lezen hè?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:31 schreef Merel het volgende:
[..]
Lees je dan eens wat beter in. Lees tussen de regels door. En zie wat er - tussen het geslowchat door - wél over sporten en afvallen besproken wordt. Dan horen we je daarna wel weer, eerst een maand verplicht kop houden en meelezen
Ik mag dan wel zeuren, maar dit stukje getuigt ook niet echt van een monstertoewijdingquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:34 schreef Pandorah het volgende:
Voor yoghurt ben ik te lui. Misschien toch maar eens doen
. Verder wil ik om de 3 a 4 uur wat eten. Normaal gesproken lunch ik met rauwkost en / of soep maar dit keer zat ik in de trein. Dus ik bedacht dat bolletjes met wat beleg in de kantine halen beter was dan bijv een patatje te gaan halen op het station. En normaal gesproken eet ik ook geen walnotencake. Maar deze cake is overheerlijk omdat het recept geheim blijkt te zijn
...
Het is een reeks. Het gaat niet alleen over afvallen want *shock* er speelt meer in ons leven.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:28 schreef benchMarc het volgende:
Je denkt toch zeker niet dat ik van iedere poster die hier kwats loopt te verkopen ga kijken wat haar stats zijn? Tuurlijk moet je generaliseren, dan stoot je er maar een paar tegen het hoofd, dat is het risico. Ik durf te wedden dat er hier genoeg zitten die zich er niet toe kunnen zetten om fatsoenlijk te dieeten en te trainen, maar die hoor je dan opeens niet. Ik vind het überhaupt vreemd dat er in een afvaltopic gezeverd wordt over lolcats en andere onzin die er totaal niets mee te maken heeft. Hou het lekker bij onzin.
Maargoed, dat is sowieso het probleem van Fok. Dan heb je een topic in een serieus onderdeel op het forum, ipv dat onzingebeuren, en dan krijg je alsnog een zevertopic.
Dat snap ik ook wel, maar daarom heeft Fok ook heel erg veel subfora en andere topics rondlopen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:37 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Het is een reeks. Het gaat niet alleen over afvallen want *shock* er speelt meer in ons leven.
Oke, dank je. Doei!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:38 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, maar daarom heeft Fok ook heel erg veel subfora en andere topics rondlopen.
Goed idee, weltrusten allen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:40 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga slapen, want ik word hier echt loeichagrijnig van.
Ojee hoor, mevrouw is op haar cyberpik getraptquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:40 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga slapen, want ik word hier echt loeichagrijnig van.
Nee, jij doeiquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:41 schreef Erik het volgende:
[..]
Oke, dank je. Doei!
[..]
Goed idee, weltrusten allen.
Je bent gewoon rete-irritant. Niet vanwege de inhoud van je posts (want je hebt gelijk, dat snap ik ook wel), maar de manier waarop je het brengt. Waar bemoei je je eigenlijk mee? Wij vinden het gezellig zoals het nu gaat en iedereen bereikt z'n doel wel, de ene wat sneller dan de ander, maar uiteindelijk komt iedereen er wel. Dus wat kan het jou schelen of we het hier 90 % van de tijd niet over afvallen hebben? We zijn alleen aan onszelf iets verplicht hoor?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:41 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Ojee hoor, mevrouw is op haar cyberpik getrapt
Waarom loop je nu zo te mierenneuken over onze reeks? Oh, ik zei mierenneuken. Sorry, volgens jouw regeltjes moet ik dat wss in F&F of SEX posten. Oopsie..quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:38 schreef benchMarc het volgende:
Dat snap ik ook wel, maar daarom heeft Fok ook heel erg veel subfora en andere topics rondlopen.
Lol.quote:
Nouja, of iedereen er uiteindelijk komt dat valt nog maar te bezien. Kijk, wat het is is dit: jullie zijn hier met zijn allen een vaste kliek die continu in dit topic allerlei bullcrap aan het verkondigen zijn. Dat is allemaal leuk en aardig, maar wat je vergeet is dat er ook mensen komen kijken die willen afvallen en door de bomen het bos niet meer zien. Als het nu eens topic was die puur bij het onderwerp bleef waar het om ging: afvallen, dan was het voor een nieuwkomer een heel stuk gemakkelijker om er de goede leerzame info uit te pikken. En dit kun je simpelweg niet in een OP opsommen. Dat is de basis. Ervaringen en informatieve posts van mensen zijn ook erg leerzaam en die raken, door zoveel off-topic gepost, zoek. Het is onmogelijk om als leek hier nog goede informatie uit te kunnen filteren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je bent gewoon rete-irritant. Niet vanwege de inhoud van je posts (want je hebt gelijk, dat snap ik ook wel), maar de manier waarop je het brengt. Waar bemoei je je eigenlijk mee? Wij vinden het gezellig zoals het nu gaat en iedereen bereikt z'n doel wel, de ene wat sneller dan de ander, maar uiteindelijk komt iedereen er wel. Dus wat kan het jou schelen of we het hier 90 % van de tijd niet over afvallen hebben? We zijn alleen aan onszelf iets verplicht hoor?.
Ik heb de posts van SHE gelezen en ik sta qua informatie praktisch 100% achter haar hoor, laat daar geen misverstand over bestaan. Alleen zal ze jullie dames toch nog wat harder moeten gaan drillen als ik het zo leesquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Lol.
En morgen komt SHE dinges een veeg uit de pan geven. Oh nee, SHE is er morgen niet!
Net nu we haar nodig hebben!
Ah, dan moet je bij de dieetclub zijn. Die hebben dat alles. En meer.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:48 schreef benchMarc het volgende:
Nouja, of iedereen er uiteindelijk komt dat valt nog maar te bezien. Kijk, wat het is is dit: jullie zijn hier met zijn allen een vaste kliek die continu in dit topic allerlei bullcrap aan het verkondigen zijn. Dat is allemaal leuk en aardig, maar wat je vergeet is dat er ook mensen komen kijken die willen afvallen en door de bomen het bos niet meer zien. Als het nu eens topic was die puur bij het onderwerp bleef waar het om ging: afvallen, dan was het voor een nieuwkomer een heel stuk gemakkelijker om er de goede leerzame info uit te pikken. En dit kun je simpelweg niet in een OP opsommen. Dat is de basis. Ervaringen en informatieve posts van mensen zijn ook erg leerzaam en die raken, door zoveel off-topic gepost, zoek. Het is onmogelijk om als leek hier nog goede informatie uit te kunnen filteren.
Daar heb je half gelijk, ik wil niet eens fatsoenlijk diëten (en ik denk ook niet dat ik het zou kunnen). Mijn enige streven is dat wat ik binnenkrijg gezond is. Afvallen hoeft voor mij ook niet zo nodig, als er in de loop van de tijd maar wat vet verdwijnt en daar spiermassa voor in de plaats komt. Mijn motto: meer spiermassa, dan kan ik lekker blijven eten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:28 schreef benchMarc het volgende:
Ik durf te wedden dat er hier genoeg zitten die zich er niet toe kunnen zetten om fatsoenlijk te dieeten en te trainen, maar die hoor je dan opeens niet.
Ik ben erger.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 07:15 schreef YPPY het volgende:
Dat is leuk Merel!
Ik ga muesli met yoghurt eten, heeeeeel slecht.
Maar een uur fietsen is ook bewegingquote:Op woensdag 15 oktober 2008 07:07 schreef YPPY het volgende:
Isa, je bent er weer!
Nu durf ik niet te vertellen dat ik vandaag niet naar de sportschool ga. Ga alleen maar een uur fietsen om Anna weg te brengen, plintjes schilderen en daarna werken.![]()
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Tuulk mag je komen. Liejannuh, YPPY en Pandorah kwamen ook gewoon en die posten hier ook (bijna) nooit.
Wat Yppy zegt dus!quote:
ik vind beidequote:Op woensdag 15 oktober 2008 08:41 schreef Erik het volgende:
Melk + brinta =![]()
Melk + brinta + zoetstof =
Plaats jij dat gezemel van jou dan ook even in Klaagbaakquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:28 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Je denkt toch zeker niet dat ik van iedere poster die hier kwats loopt te verkopen ga kijken wat haar stats zijn? Tuurlijk moet je generaliseren, dan stoot je er maar een paar tegen het hoofd, dat is het risico. Ik durf te wedden dat er hier genoeg zitten die zich er niet toe kunnen zetten om fatsoenlijk te dieeten en te trainen, maar die hoor je dan opeens niet. Ik vind het überhaupt vreemd dat er in een afvaltopic gezeverd wordt over lolcats en andere onzin die er totaal niets mee te maken heeft. Hou het lekker bij onzin.
Maargoed, dat is sowieso het probleem van Fok. Dan heb je een topic in een serieus onderdeel op het forum, ipv dat onzingebeuren, en dan krijg je alsnog een zevertopic.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:11 schreef Isabeau het volgende:
benchMarc, dit topic is niet bedoeld om je te leren hoe je moet afvallen, maar om je een luisterend oor en steun te bieden bij het afvallen en dat kan ook heel goed met gebabbel over klusjes in huis of je nieuwe vriendinnetje. En als je vragen hebt op afvalgebied dan weet ik zeker dat die geduldig en met veel liefde worden beantwoord.
Als je verder niets positiefs te melden hebt dan verzoek ik je het topic niet verder te helpen nog sneller vol te raken zodat mensen naar de sportschool kunnen zonder daarna 2 uur te moeten bijlezen.
Ik probeer altijd in te schatten hoe het met de concurrentie gesteld is. Als ik vermoed dat er honderden mensen zijn die een betere achtergrond hebben dan ik, dan doe ik al geen moeite meer (ondanks het feit dat iedereen altijd riep: "Gewoon schrijven, je weet maar nooit"). Wij hebben dan weer de pech dat onze concurrentie ook creatief en taalvaardig is, dus met je brief eruit springen is ook al moeilijkquote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:00 schreef Merel het volgende:
Ooooooh fuck, ik heb een leuke vacature gezien en ik wil die baan echt echt echt hebben! Maar ik heb er eigenlijk niet de goede achtergrond voor. En nu heb ik de neiging om dan maar helemaal niet meer aan een sollicitatiebrief te beginnen, want ik ga echt heel teleurgesteld zijn als ik hiervoor word afgewezen. Voor andere mensen is het zo makkelijk om pluspunten op te sommen waarom ze een baan wél moeten kunnen krijgen en om te bedenken wat ze in een brief moeten zetten, maar voor jezelf is het zo moeilijk!
Dankje Isaquote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:11 schreef Isabeau het volgende:
benchMarc, dit topic is niet bedoeld om je te leren hoe je moet afvallen, maar om je een luisterend oor en steun te bieden bij het afvallen en dat kan ook heel goed met gebabbel over klusjes in huis of je nieuwe vriendinnetje. En als je vragen hebt op afvalgebied dan weet ik zeker dat die geduldig en met veel liefde worden beantwoord.
Als je verder niets positiefs te melden hebt dan verzoek ik je het topic niet verder te helpen nog sneller vol te raken zodat mensen naar de sportschool kunnen zonder daarna 2 uur te moeten bijlezen.
Worteltjes zijn lekker....alleen aan brinta wil ik voorlopig nog niet beginnenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:10 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dankje Isa![]()
En brinta rocks. Ik ben in 2 dagen 2 kg afgevallen zonder gek weinig te eten. Oh en heb ook meteen de ideale snack gevonden: worteltjes. Je kan een halve kilo opeten zonder na te denken over je kcal-inname. En zonder honger te hebben, ben de hele dag wezen knabbelen. Eerst lachten klasgenoten me uit, aan het eind van de dag wilden een aantal ook een worteltje
.
dan zou ik ook weg moeten, dat ik slanker dan ooit ben zegt niet dat ik echt slank benquote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:08 schreef Miss_S het volgende:
Goedemorgen
TT: ik ben helemaal niet slank, moet ik nu weer weg?
Maar jij bent echt wel slank hoor (op de foto's tenminste)quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dan zou ik ook weg moeten, dat ik slanker dan ooit ben zegt niet dat ik echt slank ben
gewoon blijven hoor
Oh, en we moeten even afspreken wanneer we koffie gaan drinken
Dankjequote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:32 schreef Anosmie het volgende:
MoBlo, Ise & Chico: Goed bezig!!
Door dat soort opwekkende posts krijg ik zin om een weegschaal te kopen.
Ik heb nu echt geen idee hoeveel ik weeg en of mijn pogingen effect hebben.
* piekert nog even verder
Ik ben weer helemaal terug bij het babyvoerquote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Worteltjes zijn lekker....alleen aan brinta wil ik voorlopig nog niet beginnen
Lekker zoquote:Op woensdag 15 oktober 2008 07:08 schreef Merel het volgende:
Gaat lekker Ise!
Ik ben in tijden niet zo licht geweest als ik nu ben. Ik sta wel dagelijks op de weegschaal, en meerdere keren per dag ook, maar dat is omdat ik het zo leuk vindt om te zien dat het goed gaat, niet omdat ik spastisch doe of een eetprobleem heb. Ik ben telkens gewoon blij met die cijfertjes
Iedereen vanochtend weer aan de brinta trouwens?
Mijn lijstje-voor-elke-dag:quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:56 schreef Viking84 het volgende:
Eten jullie nou Brinta als ontbijt of neem je gewoon de hele dag door een paar happen Brinta tot het avondeten?
Klinkt als een goed lijstjequote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:58 schreef Merel het volgende:
[..]
Mijn lijstje-voor-elke-dag:
O: brinta
T: gekookt eitje, vitalinea
L: 2 boterhammen pindakaas
T: 2 droge boterhamme, vitalea, appel(s)
D: varieert
T: amandelen
Dat weet ik dus ook niet! Ik heb nu al dat een aantal fijne broeken veel te wijd worden, maar als ik nu nieuwe koop kan ik die over een maand alweer wegdoen want ik wil nog meer afvallen. Jouw geval is natuurlijk anders omdat je je doelgewicht gehaald hebt. Maar misschien is nieuwe kleding kopen of oude kleding laten vermaken ook wel een stimulans om op gewicht te blijven? Als je weer zwaarder wordt heb je dan namelijk niks meer om aan te trekkenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:59 schreef Tinkepink het volgende:
Wanneer is eigenlijk het moment gekomen om je kleren te laten vermaken/nieuwe kleding te kopen? Ik zit nu een week of 3 op of iets onder mijn doelgewicht en ik vraag me af of ik het zo kan houden. Ik overweeg nu al mijn werkpakken te laten vermaken door een kleermaker, maar ben een beetje bang dat ik toch weer aan ga komen. Wanneer is volgens jullie de tijd rijp?
ah, okquote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:04 schreef Tinkepink het volgende:
Een soort grove Brinta in een koekjesachtige vorm geperst. In combinatie met melk krijg je geen pap, maar een wat drogere structuur die ik erg lekker vind op het moment. Vroeger vond ik het echt goor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door mspoez op 15-10-2008 10:58:19 ]Prrrrr
Ik als ontbijt. Ze zien me aankomen op schoolquote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:56 schreef Viking84 het volgende:
Eten jullie nou Brinta als ontbijt of neem je gewoon de hele dag door een paar happen Brinta tot het avondeten?
Okquote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:13 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik als ontbijt. Ze zien me aankomen op school. En stiekem eet ik het ook als avondsnack/tussendoortje als ik veel honger heb, omdat het zo vult.
Melk warm maken, brinta erbij, zoetstof erbij, roeren, blazen en meteen opeten. Koud ga ik ook eens proberen, ben benieuwd hoe het dan smaakt.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:56 schreef Viking84 het volgende:
Stadswapen van Delft?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:19 schreef Merel het volgende:
mspoez die spoiler![]()
![]()
Ik wil werken bij een gemeente, ik weet niet of die vallen voor hippe brievenMaar iets met het stadswapen zou nog een mogelijkheid zijn... Ik denk er even over na
cyclegirl zet 'm op!
Niet doen. Waar gemeenten wel voor vallen zijn vlot geschreven teksten. Ze zijn tegenwoordig verplicht hun communicatie-uitingen te "versimpelen" en ambtenarentaal te vermijden. Als jij goed leesbare brieven in hedendaags Nederlands kunt schrijven maak je zeker kans.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:19 schreef Merel het volgende:
mspoez die spoiler![]()
![]()
Ik wil werken bij een gemeente, ik weet niet of die vallen voor hippe brievenMaar iets met het stadswapen zou nog een mogelijkheid zijn... Ik denk er even over na
cyclegirl zet 'm op!
Andere gemeentequote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:21 schreef Erik het volgende:
Stadswapen van Delft?
N.a.v. wat je vorige keer postte; dat je het gevoel had dat je meer at dan wij én tips wilde, heb ik even bovenstaand lijstje ingevoerd in een calorienchecker. Op basis van bovenstaande kom ik uit op minimaal 1934 kcal. Daar val je natuurlijk niet mee afquote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:22 schreef Pandorah het volgende:
Eetlijstje voor vandaag:
7:30 Glas goedemorgen
8:30 2 bruine boterhammen met rookvlees
12:00 3 bruine boterhammen met 1 ei + 2 salade / soep
15:00 appel + vitalinea
18:00 (trein terug): bruine boterham met rookvlees + fruit
20.00: kipsnitzel met spinazie + 2 gekookte aardappels
22.00: bakje vla
Wat lief van je Tink, dat je het even hebt opgezocht voor Pandorahquote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:32 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
N.a.v. wat je vorige keer postte; dat je het gevoel had dat je meer at dan wij én tips wilde, heb ik even bovenstaand lijstje ingevoerd in een calorienchecker. Op basis van bovenstaande kom ik uit op minimaal 1934 kcal. Daar val je natuurlijk niet mee af. Wist je dat er in een portie Goedemorgen 385 kcal zitten? Je ontbijt dus eigenlijk 2 keer.
Precies, Pandorah jij eet zo ongeveer je onderhoudshoeveelheid schat ik. Dwz. dat je er niet van aankomt. Maar afvallen doe je pas als je zo'n 500 kcal onder je onderhoudshoeveelheid gaat zitten.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:32 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
N.a.v. wat je vorige keer postte; dat je het gevoel had dat je meer at dan wij én tips wilde, heb ik even bovenstaand lijstje ingevoerd in een calorienchecker. Op basis van bovenstaande kom ik uit op minimaal 1934 kcal. Daar val je natuurlijk niet mee af. Wist je dat er in een portie Goedemorgen 385 kcal zitten? Je ontbijt dus eigenlijk 2 keer.
Oh, ik ben uitgegaan van een portie. Misschien zit daar het verschil. Maar wat blijft staan is dat je twee x ontbijt. Echt, als je de Goedemorgen en de vla skipt (magere yoghurt is ook lekker!) en eventueel een halve kipsnitzel ipv een hele eet en de rest beter verdeelt over de dag ben je er al!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:37 schreef Pandorah het volgende:
Damn, zoveel kcal!![]()
Euhm... als ik de goedemorgen invoer voor een glas van 150 ml kom ik uit op 150 kcalDat staat ook op het pak. Nou fijn is dat met die fabrikanten
. Ik ga zo eens kijken op die kcalchecker of ik nog wat in dat lijstje kan aanpassen.
Goeiemorgenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:36 schreef Greys het volgende:
Mogguh meissies en gents!
Zoetstof (flink wat) mag dus gewoon door de Brinta?
Ik heb op de een of andere manier altijd het idee dat zoetstof enorm verneukeratief is, dat het zo weinig scheelt met echte suiker ofzo
Goede tip, zal het eens kopen en testen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:41 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind zoetstof zo vies! Suiker gooi ik er ook nooit doorheen. Hier nog een tip: bij de Aldi kan je een soort van kruising tussen Bambix en Brinta krijgen. Dit is al een beetje zoet van zichzelf (zonder dat er suiker inzit) en heeft dus geen toegevoegde suiker nodig. Mijn kinderen eten het ook gewoon zonder.
Wij zitten precies hetzelfde dan, ik 1368 om af te vallenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:51 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn onderhoudshoeveelheid is 1900 kcal en om af te vallen moet ik 1380 kcal eten. Geen wonder dat het afvallen zo makkelijk gaat
Dat is echt handig!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:42 schreef cinnamongirl het volgende:
<knippie>
Kun je hier berekenen (tweede formule op de site dus!!):
http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm
als ik dat zou eten zou ik ook niet afvallen nee.. maar weet niet wat je beweegt enzo?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:22 schreef Pandorah het volgende:
Eetlijstje voor vandaag:
7:30 Glas goedemorgen
8:30 2 bruine boterhammen met rookvlees
12:00 3 bruine boterhammen met 1 ei + 2 salade / soep
15:00 appel + vitalinea
18:00 (trein terug): bruine boterham met rookvlees + fruit
20.00: kipsnitzel met spinazie + 2 gekookte aardappels
22.00: bakje vla
Het viel me ineens ook op dat er geen 500 tussen die twee getallen van Tink en Anosmie zatquote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:55 schreef cinnamongirl het volgende:
Let op: je moet 500 van 'onderhoud' aftrekken. Dan heb je de hoeveelheids kcals die je moet eten om af te vallen. Niet naar BMR kijken!
Enne ik zou echt moeten sporten, dan kan ik veel meer eten!
Ja grappig, bij mij zit tussen mijn BMR en onderhoud lang geen 500 kcal. Maar dat komt omdat Tink en Anosmie sporten. Ik heb activiteitsniveau '1' ingevuld.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Het viel me ineens ook op dat er geen 500 tussen die twee getallen van Tink en Anosmie zat
Maar veel scheelt het niet
Ja hoor! We waren al helemaal blij dat we het gevonden haddenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:33 schreef conleche het volgende:
Vroegah miste ik nooit een topic en deze week al meerdere!!![]()
Lijstje:
O: 2 gekookte eitjes
L: 250 gram vis
T:15 gram pure chocolade
T:1 wodka, 25 gram katjang nootjes
D: buffelmozzarella met tomaat en basilicum, rundervink, rauwkostsalade en gestoomde pak soi
T: bakje vanille ijs zonder suiker.
T: stuk watermeloen.
Wat jammer dat ik niet in de galerie was vandaag PF en Chico!! Was Jan een beetje aardig tegen jullie??
Wisten jullie soms niet meer hoe ze heette in het echt?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ja hoor! We waren al helemaal blij dat we het gevonden haddenWij zo.. eh... is hier eh soms ook iemand eh.... anders.. eh... soms?
En hij o je bedoeld mijn compagnon co, nee die is er eh volgende week donderdag weer!
en wij zo: oh oke doei!
2179-500= 1679.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:03 schreef Laureline het volgende:
Handig! Ik moet 1406 om 2179.
BMR: 1524quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:42 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Precies, Pandorah jij eet zo ongeveer je onderhoudshoeveelheid schat ik. Dwz. dat je er niet van aankomt. Maar afvallen doe je pas als je zo'n 500 kcal onder je onderhoudshoeveelheid gaat zitten.
Mijn onderhoudshoeveelheid is 1749 kcal volgens de Formule van Harris-Benedict. Ik moet dan 1249 kcal eten om af te vallen. Ja, het is zo weinig omdat ik nauwelijks beweeg.
Kun je hier berekenen (tweede formule op de site dus!!):
http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm
Ja ik had geen man verwachtquote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Wisten jullie soms niet meer hoe ze heette in het echt?
Omdat je het de vorige keer ook al over 'die vrouw' had?
BMR x1.55quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:12 schreef Greys het volgende:
Hoe kom jij aan zo'n enorm onderhoudsgetal PF?
Dat heb ik ook, terwijl ik al 6 kilo lichter ben. Mijn kleren zitten ook echt veel beter. Maar ik kan me soms heel dik voelen, en dan ben ik ervan overtuigd dat mijn broek te strak zit weer en dat, als ik ga wegen, er opeens weer 72 kilo staat. Alsof dit een droom is ofzo, of iets van korte duur.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
Hebben jullie overigens ook zo'n last van een raar spiegelbeeld als je:
denkt dat je onwijs bent aangekomen, vindt dat je teveel hebt gegeten, maar in principe nog steeds gewoon niet bent aangekomen ofzo, misschien zelfs wel afgevallen..
Ondanks het getal op de weegschaal kan ik dan echt naar mezelf kijken en alles dikker zien![]()
Ah je hebt dus het getal 3 ingevuld bij activiteitsniveau? Je sport dus flink!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:13 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
BMR x1.55
duus dan mag ik 1862 eten om af te vallen? Oh dan snap ik waarom ik altijd duizelig werd van Sonja Bakker
Dat komt omdat ze nog zo jong isquote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:12 schreef Greys het volgende:
Hoe kom jij aan zo'n enorm onderhoudsgetal PF?
Mens, jij bent ECHT wel slank hoor!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dan zou ik ook weg moeten, dat ik slanker dan ooit ben zegt niet dat ik echt slank ben
gewoon blijven hoor
Oh, en we moeten even afspreken wanneer we koffie gaan drinken
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:32 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |