abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62263287
Ey,,

Ik heb denet mijn bedrijfsleider gebeld en ik zei dat ik ontslag wil nemen...
Hij zei dat ik dat kon maar ik heb een opzegtermijn van 1 maand!
En gisteren was ik aangenomen op een andere baan daar werk ik op maandag, dinsdag en woensdag avonden
en soms op zaterdag...
En ik nu tegen mijn bedrijfsleider zeg ik kan niet werken omdat ik zaterdags op mjin nieuwe baan werk
Kan dat?

Gr.,,
pi_62263318
een opzegtermijn van een maand is heel normaal, slordig dat je je daar niet in verdiept hebt.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_62263420
Niet zo slim van jezelf hè?

Heb je al contact gezocht met je nieuwe werkgever of je een maand later kunt beginnen?
pi_62263486
Dat is niet zo handig van je TS

Dat wordt of je nieuwe baan kwijtraken omdat je niet komt opdagen, of een boete betalen bij jou oude baan omdat je niet komt opdagen
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_62263512
Niet op komen dagen is zelfs werkweigering...

wat je kan doen is vragen aan je werkgever of er iets te regelen valt in goed overleg.

Maar hij is jou tot niets verplicht.... je hebt een maand opzegtermijn.
In de ban van de mods.
pi_62263525
Om Maxima maar ff te quoten: "Hij was een beetje dom."
Goed gedaan, TS!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_62263580
Fail
pi_62263646
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:45 schreef Seneca het volgende:
Dat is niet zo handig van je TS

Dat wordt of je nieuwe baan kwijtraken omdat je niet komt opdagen, of een boete betalen bij jou oude baan omdat je niet komt opdagen
Kan je je niet gewoon ziekmelden, of gewoon niet meer komen? Neem niet aan dat je baas daarvoor naar de rechter gaat, die ene maand.
pi_62263666
je op staande voet laten ontslaan is nog een optie, maar dan moet je het wel erg bont maken
(is mij wel eens gelukt )
pi_62263693
Misschien niet onbelangrijk, wat staat er in je contract? Opzegtermijn een maand, maar hoeveel uur is je contract? Ps. Waarschijnlijk einddatum nu naar 20 november, een uitwerkmaand + deze maand volledig afmaken!
All management is Strategic Management.
pi_62263701
Bij mijn nieuwe baan moet ik Maandag, Dinsdag en woensdag avonden werken en Heel soms op zaterdags
en bij mij huidige (waar ik ontslag wil nemen) baan werk ik vrijdag en zaterdags kan het niet zijn dat ik zeg ik kan zaterdag niet werken omdat ik zaterdags bij mimjn nieuwe baan werk??\
en je kan tog wel voor effetjes 2 banen hebben?

gr.
pi_62263725
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:53 schreef bidig het volgende:
Bij mijn nieuwe baan moet ik Maandag, Dinsdag en woensdag avonden werken en Heel soms op zaterdags
en bij mij huidige (waar ik ontslag wil nemen) baan werk ik vrijdag en zaterdags kan het niet zijn dat ik zeg ik kan zaterdag niet werken omdat ik zaterdags bij mimjn nieuwe baan werk??\

gr.
heel gedoe met loonheffingen enzo
heb je je ook niet in verdiept zeker?
pi_62263857
quote:
zaterdags kan het niet zijn dat ik zeg ik kan zaterdag niet werken omdat ik zaterdags bij mimjn nieuwe baan werk??
Waarom vraag je dat hier? Kan je dat niet beter aan je werkgever vragen?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_62263879
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:52 schreef MissyMirjaM het volgende:
je op staande voet laten ontslaan is nog een optie, maar dan moet je het wel erg bont maken
Oh, vertel?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:00:00 #15
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62263885
TS moet terug naar het vmbo
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_62264153
quote:

gr.
je kan makkelijk 2 banen hebben.. als ze mekaar niet in de weg zitten...

dus ik zou eens gaan praten met je werkgever... en vragen of hij het ermee eens is dat jij op zaterdags daar gaat werken...

en anders vraag je aan je nieuwe baas of je op zaterdags bij je oude baas kan werken..

iig.. ze zijn jou beide niks verplicht.
In de ban van de mods.
pi_62264341
Voor hoeveel uren is het contract bij je oude werkgever?
pi_62264397
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:52 schreef MissyMirjaM het volgende:
Vertel, MM
pi_62264595
ts faalt.
pi_62264666
ben je een schoonmaker ofzo?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:29:12 #21
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_62264702
Waarom geef je niet bij je nieuwe werk dat je de komende zaterdagen nog afspraken hebt staan waar je helaas niet onderuit kan.
pi_62265161
Wat staat er in je contract over opzeggen?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62265419
Het zit zo

Ik werk in Bart Smit

Vrijdag Avonden 17:00 tot 21:00
En zaterdag 09:00 tot 17:00
Het kan soms zijn dat ik in de midagen werk bijvoorbeeld woensdag middag maar niet altijd!

_________

En bij mijn nieuwe werk als Magazijnmederwerker

Gistere nog een gesprekje gehad
[b]Maandag, Dinsdag en woensdag avond[/b]! 18:00 tot 22:00
En soms zaterdag 's ochtends van 08:00 tot 12:00
Maar als ik zaterdag moet werken krijg ik tellefoontje binnen...
Mijn nieuwe bedrijfsleider weet dat ik nog geen ontslag heb genomen van mijn huidige (Bart Smit) baan!

Morgen Moet ik werken bij Bart Smit en we gaan ook praten hoe het allemaal in elkaar zit!
En misschien kan ik nog paar tips gebruiken van jullie?!
Zoals: Kan ik misschien morge zeggen van ik heb nu een nieuwe baan en daar werk ik zaterdag's
dus kan ik zaterdag vrij krijgen van Bart Smit?
Of ik zeg gewoon ik wil niet meer ingeroosterd zijn !

Of hebben jullie misschien andere tips!?

Bedankt;)

Gr. BidiG!
pi_62265483
Of je zegt tegen je nieuwe werkgever dat je de eerst maand niet op zaterdag kan?
pi_62265540
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:59 schreef bidig het volgende:
Het zit zo

Ik werk in Bart Smit

Het kan soms zijn dat ik in de midagen werk bijvoorbeeld woensdag middag maar niet altijd!

_________

En bij mijn nieuwe werk als Magazijnmederwerker

Gistere nog een gesprekje gehad
[b]Maandag, Dinsdag en woensdag avond[/b]! 18:00 tot 22:00
En soms zaterdag 's ochtends van 08:00 tot 12:00
Maar als ik zaterdag moet werken krijg ik tellefoontje binnen...
Mijn nieuwe bedrijfsleider weet dat ik nog geen ontslag heb genomen van mijn huidige (Bart Smit) baan!

Morgen Moet ik werken bij Bart Smit en we gaan ook praten hoe het allemaal in elkaar zit!
En misschien kan ik nog paar tips gebruiken van jullie?!
Zoals: Kan ik misschien morge zeggen van ik heb nu een nieuwe baan en daar werk ik zaterdag's
dus kan ik zaterdag vrij krijgen van Bart Smit?
Of ik zeg gewoon ik wil niet meer ingeroosterd zijn !

Of hebben jullie misschien andere tips!?

Bedankt;)

Gr. BidiG!
Ja flapdrol: daarvoor moeten we weten wat er in de contract staat over opzeggen en wat voor contract je hebt. Ben je oproepkracht, parttimer, heb je een contract voor bepaalde of onbepaalde tijd? Dat is je nu al een paar keer gevraagd en zonder die informatie kan niemand er iets over zeggen.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:16:10 #26
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_62265797
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:04 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ja flapdrol: daarvoor moeten we weten wat er in de contract staat over opzeggen en wat voor contract je hebt. Ben je oproepkracht, parttimer, heb je een contract voor bepaalde of onbepaalde tijd? Dat is je nu al een paar keer gevraagd en zonder die informatie kan niemand er iets over zeggen.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_62265820
Verkoopmedewerker als Oproepkracht

De volgende staat in mijn Arbeidsoverenkomst:

De arbeidsovereenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd en wel, behouds tussentijdse beëindiging, voor de periode van twee keer zes maanden, eindigend op: 29-5-2008 | 29-11-2008

Met het verstrijken van dze perioden, eindigt deze overeenkomst telkemale van rechtswege zonder enigerlei opzeggine
pi_62265877
Je zit dus tot 29-11-08 vast aan je huidige werkgever en daar kom je niet zomaar onderuit.
Dat je werkgever je nu toch de mogelijkheid geeft om eerder op te zeggen is eigenlijk al best aardig van hem. Helaas voor jou maar je werkgever heeft gelijk.
pi_62266028
Maar aan de andere kant is ts oproepkracht en heeft dus een 0 urencontract, als hij aangeeft dat hij niet kan, kan hij niet.. Toch?

Verder wel een beetje raar dat je nu pas in je overeenkomst gaat kijken en je dat niet gedaan hebt voordat je klakkeloos een ander baantje accepteert.
pi_62266033
Hmm,,

En als ik nu zeg van ik kom niet meer geen zin meer wat denk je dat er kan gebeuren?
pi_62266169
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:28 schreef Loelette het volgende:
Maar aan de andere kant is ts oproepkracht en heeft dus een 0 urencontract, als hij aangeeft dat hij niet kan, kan hij niet.. Toch?

Verder wel een beetje raar dat je nu pas in je overeenkomst gaat kijken en je dat niet gedaan hebt voordat je klakkeloos een ander baantje accepteert.
Ja ik had van mijn vrienden gehoord dat ik gelijk ontslag kon nemen ik werk al 10maanden,, en ze zeiden je heb 0 uren contract dus kan gelijk ontslag nemen...
pi_62266218
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:17 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Vertel, MM
m'n haar roze verven, er was duidelijk gezegd dat ze dat niet wilden hebben
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:46:57 #33
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_62266375
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:38 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

m'n haar roze verven, er was duidelijk gezegd dat ze dat niet wilden hebben
Hoe baldadig ben jij.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_62266434
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:28 schreef Loelette het volgende:

Goed punt. Dat kon inderdaad wel eens een mogelijkheid zijn. Op papier wel in dienst blijven maar gewoon niet beschikbaar zijn voor werk.
pi_62266464
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:46 schreef Detroit het volgende:

[..]

Hoe baldadig ben jij.
totaal niet, maar ik wilde het graag, dus deed het gewoon, kijken of ze echt zo zouden reageren
ja dus
vond ik helemaal niet erg
pi_62266953
Nou ja als je een 0-urencontract hebt kan je oude werkgever je niet verplichten om op te komen dagen. Jij kunt bij je werkgever aangeven dat je voorlopig niet meer ingeroosterd wil worden want je hebt immers geen contractuur-verplichtingen naar hem toe.

Alleen aan de andere kant, is het niet zo dat je oude werkgever het gemiddelde aantal uren van het totaal aantal uren wat je in de afgelopen 3 maanden per maand hebt gewerkt, jou mag inroosteren? Ik weet niet precies hoe dit zit, maar dat zou je in je CAO na kunnen zoeken.

Vind het wel naief van je om er zomaar vanuit te gaan dat je zomaar van de ene op de andere dag kunt stoppen met je werk. Geef je oude werknemer alvast maar niet als referentie op, want dan zal hij waarschijnlijk wel een boekje over je open doen (en terecht!)

Ik heb zo ook een werknemer gehad die dacht dat ie van de ene op de andere dag weg kon blijven. Heeft die knuppel mij als referentie opgegeven (ten eerste vraag je dat aan je oude werkgever!!). Nou, toen heb ik zijn nieuwe werknemer eens verteld wat je van hem wel en wat je vooral niet van hem kon verwachten.. En dat heeft voor die knaap toen vervelend uitgepakt.

Wat ik wil zeggen is.. denkl eerst eens na voordat je iets doet en verdiep je in de materie/CAO. Want je kan het jezelf in de toekomst nog knap lastig maken zo! Het gaat nu nog om een simpel 0-urencontract, maar dit hoef je later niet te proberen als je een urencontract hebt.
pi_62267064
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:49 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Goed punt. Dat kon inderdaad wel eens een mogelijkheid zijn. Op papier wel in dienst blijven maar gewoon niet beschikbaar zijn voor werk.
Ja maar daar heb ik toch een vraag.
Als je 3 maanden achter elkaar gemiddels 60 uur in een maand maakt, terwijl je werkt op basis van oproep, en je wordt ziek, dan heb je (in mijn CAO, en ik werk ook in een winkel) recht op doorbetaling bij ziekte.
Daarnaast kun je na 3 maanden aan de bel trekken en zeggen: Hee jongens, ik werk nu al drie maanden achter elkaar gemiddeld 60 uur per maand, (en ze zetten je bijvoorbeeld een maand lang helemaal niet in om de een of andere reden), dan heb je wel het recht dat je vervolgens zoveel uur als het gemiddelde ingepland wordt.

Ik weet er het fijne niet van maar een paar jaar geleden toen ik nog als oproepkracht werkte in dezelfde keten kwam ik in die situatie terecht.

Dat houdt in dat jij je werkgever erop mag wijzen dat ie je toch minimaal zoveel uur in moet plannen. Maar telt dit andersom voor de werkgever ook niet zo? Vanne .. Ik heb je de afgelopen 3 maanden elke maand 60 uur laten draaien, dus deze maand rooster ik je ook 60 uur in?

Ik weet niet helemaal of ik het duidelijk uitgelegd heb nu wat ik bedoel haha. Tis ook een lastige materie.

Sla je CAO er maar op na, daar staat het allemaal in
pi_62267119
Bedankt Voor Jullie reactie!

Morge moet ik tog werken en we gaan over dit praten! maar weeten jullie zeker dat ik een 0 uren contract heb?
Dan ben ik niet verplicht om te werken? tog
En als m'n bedrijfs leider zeg van je moet wel werken omdat we geen genoeg werkers hebben? moet ik dan wel werken?

gr
pi_62267224
Tja moet niet, ze kunnen het je volgens mij niet verplichten. En je hoeft er ook geen reden voor te noemen, want je hebt een contract op basis van oproep. En als jij op dat moment niet kunt, tja jammer voor je baas.

Maar je hebt weleens van die bedrijfsleiders die behoorlijk kunnen aandringen of doen alsof het allemaal echt moet en dat zij het volgens de regels spelen, daar da's vaak meer om je te overbluffen.

Als bovenaan jouw contract staat 'oproepkracht' dan heb jij een 0-urencontract.

Laat je in ieder geval niet overbluffen en lees die CAO nog een keer door! Desnoods met een van je ouders of iemand anders die goed 'tussen de regels door' kan lezen.
pi_62267465
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:20 schreef bidig het volgende:
Bedankt Voor Jullie reactie!

Morge moet ik tog werken en we gaan over dit praten! maar weeten jullie zeker dat ik een 0 uren contract heb?
En als m'n bedrijfs leider zeg van je moet wel werken omdat we geen genoeg werkers hebben? moet ik dan wel werken?

gr
weten jullie zeker dat ik een 0 uren contract heb .

JE HEBT DAT CONTRACT ZELF GETEKEND HOE MOETEN WIJ DAT NOU WETEN.
pi_62267796
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar telt dit andersom voor de werkgever ook niet zo?
Nee. Jij kan aanspraak maken op die uren maar je werkgever kan je niet verplichten om zoveel uren te werken als je een 0-urencontract hebt.
pi_62268346
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:36 schreef bidig het volgende:
Ja ik had van mijn vrienden gehoord dat ik gelijk ontslag kon nemen ik werk al 10maanden,, en ze zeiden je heb 0 uren contract dus kan gelijk ontslag nemen...
Je vrienden hebben er ook echt kaas van gegeten
quote:
maar weeten jullie zeker dat ik een 0 uren contract heb?
wtf

Vraag het eens aan je klanten bij Bart Smit, die zullen het ongetwijfeld weten.

/sarcasm
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_62268408
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:46 schreef rihago het volgende:
Niet op komen dagen is zelfs werkweigering...
Wat gaan ze daar tegen doen dan? Ontslag op staande voet?
en zijn vriendje de Kietelaar
pi_62269158
ehheheeh

Nog dankje wel !
Voor Jullie reactie's kijken wat die gaat zeggen morge

Ik post hier nog wel een reactie
pi_62269909
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:09 schreef PurnodePurno het volgende:

[..]

Wat gaan ze daar tegen doen dan? Ontslag op staande voet?
De uren die je normaal zou draaien gaan verhalen op jou (en dan kunnen ze uitgaan van het gemiddelde aantal uren van de afgelopen periode)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_62272356
werken bij bartsmit
  donderdag 9 oktober 2008 @ 22:52:16 #47
545 dop
:copyright: dop
pi_62273961
hoe oud ben je ?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_62274850
quote:
Wel als je al ingeroosterd bent.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:53:51 #49
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_62275679
Ach wat gaat een werkgever in de praktijk doen als jij gewoon aangeeft niet meer te komen?
Vrij weinig. Alleen dan even niet aangeven waar je wel gaat werken
ik heb ook altijd pech.. :'(
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:54:58 #50
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_62275708
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:21 schreef 700MB het volgende:

[..]

Wel als je al ingeroosterd bent.
Maar de werkgever kan natuurlijk niet even een paar maanden vooruit inroosteren en vervolgens zonder wederinstemming de werknemer verplichten te komen. In dat geval had ie maar een ander contract moeten aanbieden.
ik heb ook altijd pech.. :'(
pi_62276143
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:54 schreef B1nulnul het volgende:

[..]

Maar de werkgever kan natuurlijk niet even een paar maanden vooruit inroosteren en vervolgens zonder wederinstemming de werknemer verplichten te komen. In dat geval had ie maar een ander contract moeten aanbieden.
Het gaat hier echter niet om maanden, maar om (maximaal) een week of zes. Uitgaande van 1 maand opzegtermijn voor de gemiddelde werknemer is het halverwege de lopende maand het rooster alvast klaar hebben voor de volgende maand zo raar nog niet. Dan weet je tijdig (2 weken vantevoren) waar je de volgende maand aan toe bent.

Daarnaast treedt het probleem al op ruim voordat de zes weken om zijn.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_62276724
Wanneer gaat een opzegtermijn eigenlijk in? Als je bv op 15 november je ontslag indient, kan je dan vanaf 15 december niet meer komen of ben je dan 1 december al vrij? Of juist pas 1 januari?
pi_62276749
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 00:48 schreef Repeat het volgende:
Wanneer gaat een opzegtermijn eigenlijk in? Als je bv op 15 november je ontslag indient, kan je dan vanaf 15 december niet meer komen of ben je dan 1 december al vrij? Of juist pas 1 januari?
Dat staat in je overeenkomst, maar meestal gaat de opzegtermijn in op de eerste dag van de volgende kalendermaand. In jouw voorbeeld gaat de opzegtermijn in op 1 december en ben je pas op 1 januari vrij.
pi_62278920
Wat zou de reactie zijn van mij bedrijfs leider als ik zeg van ik wilniet meer ingeroosterd worden deze ene maand? zou dat mogelijk kunnen zijn??
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:51:03 #55
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62279009
NEE, we weten niet of je een 0-uren contract hebt

NEE, we weten niet hoe je bedrijfsleider gaat reageren want we kennen hem niet..

LEES je contract nou eens, LEES je CAO en ga gewoon met alle partijen een normaal gesprek aan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_62279296
Als ik jou was zou ik bij de Bart Smit nog gewoon blijven werken en daarnaast bij de nieuwe werkgever alle dagen behalve de zaterdagen. Leg je nieuwe werkgever uit hoe de situatie in elkaar zit en dat je coulant wilt zijn naar je oude werkgever (krijgt ie positief beeld van, ipv datie bang is dat het hem ook overkomt..).

Aan de andere kant heb je natuurlijk een 0 uren contract en kunnen ze je niets wijsmaken. Zodra het slecht gaat met de Bart Smit vlieg jij er ook als eerste uit...
pi_62279490
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 08:45 schreef bidig het volgende:
Wat zou de reactie zijn van mij bedrijfs leider als ik zeg van ik wilniet meer ingeroosterd worden deze ene maand?
Geen idee, zolang ik geen gedachten kan lezen, kan ik daar geen antwoord op geven.
quote:
zou dat mogelijk kunnen zijn??
Alles is mogelijk. Maar aangezien de mensen hier blijkbaar helemaal niets weten over je contract en je arbeidsvoorwaarden, is dat erg lastig om in te schatten.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_62279672

De arbeidsovereenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd en wel, behouds tussentijdse beëindiging, voor de periode van twee keer zes maanden, eindigend op: 29-5-2008 | 29-11-2008

Met het verstrijken van dze perioden, eindigt deze overeenkomst telkemale van rechtswege zonder enigerlei opzeggine

Oproepkracht!!
0 uren contract!??
Dus ik ben niet VERPLICHT om deze Maand te werken?
Ik zeg gewoon ik wil niet meer ingeroosterd worden, omdat ik een andere baan heb! daar werk ik ook vrijdag en zaterdags,
pi_62279791
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:22 schreef bidig het volgende:

Oproepkracht!!
0 uren contract!??
Dus ik ben niet VERPLICHT om deze Maand te werken?
Ik zeg gewoon ik wil niet meer ingeroosterd worden, omdat ik een andere baan heb! daar werk ik ook vrijdag en zaterdags,
Ik kan uit het stukje dat jij vet post niet opmaken of je een 0-uren contract hebt. Het feit dat je oproepkracht bent, wil (volgens mij) niet automatisch zeggen dat je een 0-urencontract hebt.
pi_62280014
Ik kan wel zeggen van ik kan niet werken, omdat ik op een andere baan heb en ik vind Bart Smit helemaal niks voor mij dus ik wil deze maand niet meer ingeroosterd zijn
pi_62280037
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:27 schreef Snapcount2 het volgende:
Ik kan uit het stukje dat jij vet post niet opmaken of je een 0-uren contract hebt. Het feit dat je oproepkracht bent, wil (volgens mij) niet automatisch zeggen dat je een 0-urencontract hebt.
Dat dus!

En aangezien je al 10 maanden volgens dit vaste patroon werkt:
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:59 schreef bidig het volgende:
Ik werk in Bart Smit

kunnen werkgever en werknemer zich hieraan houden en aan gehouden worden. In feite heb je dus een contract voor 12 uur, géén nul-uren contract!

Now you do the math.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_62280057
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:35 schreef bidig het volgende:
Ik kan wel zeggen van ik kan niet werken, omdat ik op een andere baan heb en ik vind Bart Smit helemaal niks voor mij dus ik wil deze maand niet meer ingeroosterd zijn
Nee dus.
.
pi_62280165
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:35 schreef bidig het volgende:
Dat kan je zeggen, dan moet je er wel rekening mee houden dat je daarna uitgelachen wordt en een gepeperde rekening krijgt voor de uren die je 'normaal gesproken' nog gemaakt zou hebben volgens het geldende contract.
pi_62280212
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 00:50 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat staat in je overeenkomst, maar meestal gaat de opzegtermijn in op de eerste dag van de volgende kalendermaand. In jouw voorbeeld gaat de opzegtermijn in op 1 december en ben je pas op 1 januari vrij.
en als het in je contract niet gespecificeerd staat gaat het dan in op de dag dat je opzegt of kunnen ze je naaien met het feit dat het ergens in de cao staat?
pi_62280300
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:43 schreef Repeat het volgende:

[..]

en als het in je contract niet gespecificeerd staat gaat het dan in op de dag dat je opzegt of kunnen ze je naaien met het feit dat het ergens in de cao staat?
Als het niet in je contract staat, dan kan het inderdaad zo zijn dat je CAO leidend wordt. Dat is overigens geen 'naaien'.
pi_62280363
Pfff,

k zeg gewoon ik kan niet komen werken , omdat het je veel kan kosten zoals: ik ben beetje sjagerijn en dat kan je veel kosten dat klanten weg gaan, en ik werk op mijn nieuwe baan..

pi_62280423
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:50 schreef bidig het volgende:
Pfff,

k zeg gewoon ik kan niet komen werken , omdat het je veel kan kosten zoals: ik ben beetje sjagerijn en dat kan je veel kosten dat klanten weg gaan, en ik werk op mijn nieuwe baan..

Heerlijk van die figuren die een contract ondertekenen, geen idee hebben waar het voor staat, en als er dan iets instaat wat ze niet uitkomt, gewoon het contract negeren en hun baas erbij naaien.
pi_62280444
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:50 schreef bidig het volgende:
Pfff,

Eureka! Strak plan! Doen!

( )
.
pi_62280702
Effe sirieus zal ik dat echt doen??
pi_62280801
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:07 schreef bidig het volgende:
Effe sirieus zal ik dat echt doen??
Nou als ik toch serieus moet worden, volg een cursus Nederlands.
pi_62280886
ja ik moet fftjes snel typen want ik zit op school en de leraar komt steeds..
pi_62280929
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:16 schreef bidig het volgende:
ja ik moet fftjes snel typen want ik zit op school en de leraar komt steeds..
Je moet je even bedenken hoe je zou reageren als je baas contractbreuk zou plegen. Als hij je minder gaat betalen als dat je afgesproken hebt bijvoorbeeld. Hoe zou jij reageren?

Zo gaat hij ook reageren naar jou toe als jij contractbreuk pleegt.
pi_62282909
Dude, serieus, ga gewoon naar je chef bij de Bart Smit langs en zeg : "Ik heb een nieuw contract getekend maar ik heb geen rekening gehouden met de opzegtermijn. Dat is mijn fout en erg stom, maar toch wil ik de periode waarin ik twee werkgevers heb jullie en de andere werkgever tevreden houden.

Ik zit nu echter met een mogelijk conflict op de zaterdagen, is het mogelijk dat we daar een mouw aan passen?"

In het beste geval zegt hij dat je helemaal niet op zaterdagen hoeft te werken en heb je geen probleem. Als je baas je goed ter wille is kun je mogelijk regelen dat jou zaterdagdienst wordt overgenomen en jij je contractueel verplichte uren op andere dagen inplant.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_62283746
Of gewoon niet meer komen, heb ik ook gedaan
pi_62283850
Wwahahah:)

Wat was er daarna gebeurd??
pi_62284146
Ik zeg gewoon vandaag:

Ik heb een nieuwe baan magazijnmedewerker (of is dat niet verstandig dat ik mijn nieuwe baan zegt)
En ik wil voortaan daar werken, want daar krijg ik meer geld per uur dan hier (in Bart Smit)
+ Bart Smit is helemaal niks voor mij!

Ik hoop dat dit misschien help en dat hij mij voor 1 maand niet inroosterd??

Gr
pi_62284383
Wat heeft je baas er nou aan dat je vertelt dat je straks meer gaat verdienen bij je nieuwe werk? Zeg gewoon dat je er niet bij nagedacht hebt dat je een maand opzegtermijn had, en probeer daar samen uit te komen?
pi_62284424
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:28 schreef bidig het volgende:
Ik zeg gewoon vandaag:

Ik heb een nieuwe baan magazijnmedewerker (of is dat niet verstandig dat ik mijn nieuwe baan zegt)
En ik wil voortaan daar werken, want daar krijg ik meer geld per uur dan hier (in Bart Smit)

Gr
Wat een helmjosti ben jij zeg Je kan niet zomaar onder een contract uitkomen omdat dat jou nu ff niet zo goed uitkomt
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_62284487
En anders zeg je je nieuwe baas toch dat je een maand nog niet op zaterdag kan werken?
dag
pi_62284578
quote:
Ik zeg gewoon vandaag:

Gr
Als ik je baas was geweest had ik je 40 uur in de week ingeroosterd, dat zal je leren, vervelende blaag dat je er bent.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:07:32 #81
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_62285155
quote:
Ik zeg gewoon vandaag:

Gr
Ja, echt overtuigende argumenten
Waarom zou je baas daarmee akkoord gaan? Wat kan hem het nu schelen dat je ergens anders meer betaald krijgt dan daar? Jij hebt je gewoon aan de opzegtermijn van een maand te houden, zodat je baas de tijd heeft om een vervanger voor je te zoeken.

Aangezien je soms op zaterdag werkt, waarom vertel je je nieuwe werkgever dan niet dat je de eerst komende maand niet op zaterdag kunt?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_62285423
ik wil juist van bartsmit weg ik haat hun!!
ik heb liever dat ik zaterdags bij mijn nieuwe werk ga werken!
pi_62285481
Hoe oud ben je?
pi_62285541
Dit is wel echt een gevalletje hopeloos hè?
pi_62285565
17
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:25:24 #86
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_62285634
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:17 schreef bidig het volgende:
Dt snap ik, maar je hebt nu eenmaal een contract getekend waar je je aan dient te houden.

Welkom in de grote mensen wereld.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_62285648
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:09 schreef rihago het volgende:

[..]

je kan makkelijk 2 banen hebben.. als ze mekaar niet in de weg zitten...

dus ik zou eens gaan praten met je werkgever... en vragen of hij het ermee eens is dat jij op zaterdags daar gaat werken...

en anders vraag je aan je nieuwe baas of je op zaterdags bij je oude baas kan werken..

iig.. ze zijn jou beide niks verplicht.
of desnoods even tijdelijk voor 1 maand overbrugging, daarna ben je van werkgever 1 af
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:26:29 #88
545 dop
:copyright: dop
pi_62285662
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:22 schreef bidig het volgende:
17
jammer!
ga je nog naar school of volg je een opleiding?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_62285742
quote:
En daar zit hem het probleem. De grote-mensen-wereld draait niet alleen om jou jochie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_62285758
tvp want debiele TS
Ja doei.
pi_62286016
quote:
Tja, daar had je rekening mee moeten houden toen je het contract ondertekende. Je hebt gewoon een opzegtermijn waar je je aan moet houden. Wat er NIET in je contract staat is hoeveel je je werkgever moet haten om onder je contract uit te komen.

Ga praten met je huidige werkgever en met je nieuwe werkgever, kijk of er niets te regelen is. Roepen dat je ze haat zal geen coulance oproepen.
pi_62286241
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:30 schreef motorbloempje het volgende:
tvp want debiele TS
pi_62286314
zulke juweeltjes moet je niet laten schieten
Ja doei.
pi_62286349
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:50 schreef motorbloempje het volgende:
nee idd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:01:50 #95
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_62286633
quote:
tvp want debiele TS
TS: Zeg me alsjeblieft dat je nog op school zit
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_62286701
quote:
Ik zeg gewoon vandaag:

Ik heb
een nieuwe baan magazijnmedewerker (of is dat niet verstandig dat ik mijn nieuwe baan zegt)

Gr
jij hebt niets te willen, je wilt een contract schenden!
Ja doei.
pi_62286712
Ts, hoeveel is 2x de helft?
pi_62286923
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:50 schreef motorbloempje het volgende:

True

Verder gewoon wat Paladin zegt; ga eens een normaal gesprek aan met beide werkgevers.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_62287316
quote:
Je bent 17, typen in het Nederlands is nog moeilijk voor je. Zou je niet eens stoppen
met werken en meer op je studie richten?
Wat zeggen je ouders er eigenlijk van, dat je zo omgaat met een contract.

Nooit geleerd je aan je afspraken te houden en/of indien nodig te overleggen met de persoon
die daarover gaat? Je baas dus, BartSmit.

Met 17 jaar had ik toch wel iets meer fatsoen verwacht. " ik haat hun" wat een onzin.
Je hebt er zelf gesolliciteerd man.
Wat je liever hebt is helemaal niet van belang. Wel duidelijk.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:32:42 #100
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62287415
quote:
tvp want debiele TS
Dat dus .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:44:33 #101
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_62287793
Echt ik lach me kapot.

Ik denk dat je gewoon de sigaar bent en gewoon zal moeten werken. Tenzij je je huidige werkgever om kan praten en hij heel maar dan ook heel erg vriendelijk is voor je.
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
pi_62288329
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:17 schreef bidig het volgende:
Wwahahah:)

Wat was er daarna gebeurd??
Niks, ik had een andere baan gezocht en meteen aangenomen. Ik heb het toen voorgelegd bij mijn baas maar die wou niks aan mijn rooster doen, prima.
Ik ben gewoon weg gebleven.
pi_62290258
wat een sukkel
*verwijderd door Admin*
pi_62292441
Pff

FOK jullie dan:)

Als ik geen normale NL kan wrm laten ze mij dan 10 maanden werken dan bij BART SMIT!

Stelletje tsjapies:)
pi_62292504
ja, nee, dat snap ik dan ook niet nee..

In de advertentie toentertijd stond zeker de eis 'Minimaal (V)WO-niveau'

Ja doei.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:33:11 #106
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62292541
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 17:29 schreef bidig het volgende:
Pff

Als ik geen normale NL kan wrm laten ze mij dan 10 maanden werken dan bij BART SMIT!

Bart Smit was zelf ook een allochtoon, jeweets .
Niet meer actief op Fok!
pi_62292555
Kudo's voor Bart
Ja doei.
pi_62292653
quote:
Pff

Nou als ik jouw 'normale NL' zo eens lees, dan waren ze aardig wanhopig toen ze jou aannamen. Misschien kan je het daar wel op gooien 'tsjapie'? 'Swa' ?

pi_62293751
TVP, ik lig dubbel om TS hier
pi_62295291
quote:
Dit is geen serieuze vraag toch?
pi_62295345
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 19:38 schreef FJD het volgende:

[..]

Dit is geen serieuze vraag toch?
Ik ben bang dat TS overtuigd is van zijn beheersing van de Nederlandse taal en dat deze vraag 100% serieus is.
pi_62295518
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 19:40 schreef Snapcount2 het volgende:
Ik ben bang dat TS overtuigd is van zijn beheersing van de Nederlandse taal en dat deze vraag 100% serieus is.
Ik bedoelde meer of er iemand is die serieus denkt dat een fatsoenlijke beheersing van de Nederlandse taal een vereiste is wanneer je bij de Bart Smit wilt werken.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:10:11 #113
165633 eriksd
The grand facade...
pi_62298540
quote:

gr.
Waarom kom je dat hier vragen. Ga gewoon naar je baas.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_62300046
Ja Ja Ja oke oke ik hoef jullie niet meer nodig!

Lekkere forum zeg hier !
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 23:26:45 #115
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62300124
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 23:22 schreef bidig het volgende:

Lekkere forum zeg hier !
_!!! Dit juweeltje gaat naar het taalfoutentopic! (als 'ie daar niet al staat )
Niet meer actief op Fok!
pi_62300844
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 23:22 schreef bidig het volgende:

Lekkere forum zeg hier !
Ja, het ligt aan Fok!
.
pi_62301346
Fok jullie dan !
SLECHTE FORUMMMMMMMMMMMMMMM!:
pi_62301383
Jaa zeg maar , ik kan niet stoppen met werke? whauha
hier ik ben klaar wtf zeggen jullie allemaal ik heb geen 0 uren contract whauhauwhauha

Wie heeft er gelijk natuurlijk IK !

het staat nu 1-0 whuahauw
pi_62301406
Muahaha.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')