Kan je je niet gewoon ziekmelden, of gewoon niet meer komen? Neem niet aan dat je baas daarvoor naar de rechter gaat, die ene maand.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:45 schreef Seneca het volgende:
Dat is niet zo handig van je TS
Dat wordt of je nieuwe baan kwijtraken omdat je niet komt opdagen, of een boete betalen bij jou oude baan omdat je niet komt opdagen
heel gedoe met loonheffingen enzoquote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:53 schreef bidig het volgende:
Bij mijn nieuwe baan moet ik Maandag, Dinsdag en woensdag avonden werken en Heel soms op zaterdags
en bij mij huidige (waar ik ontslag wil nemen) baan werk ik vrijdag en zaterdags kan het niet zijn dat ik zeg ik kan zaterdag niet werken omdat ik zaterdags bij mimjn nieuwe baan werk??\
en je kan tog wel voor effetjes 2 banen hebben?
gr.
Waarom vraag je dat hier? Kan je dat niet beter aan je werkgever vragen?quote:zaterdags kan het niet zijn dat ik zeg ik kan zaterdag niet werken omdat ik zaterdags bij mimjn nieuwe baan werk??
Oh, vertel?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:52 schreef MissyMirjaM het volgende:
je op staande voet laten ontslaan is nog een optie, maar dan moet je het wel erg bont maken
(is mij wel eens gelukt)
je kan makkelijk 2 banen hebben.. als ze mekaar niet in de weg zitten...quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:53 schreef bidig het volgende:
Bij mijn nieuwe baan moet ik Maandag, Dinsdag en woensdag avonden werken en Heel soms op zaterdags
en bij mij huidige (waar ik ontslag wil nemen) baan werk ik vrijdag en zaterdags kan het niet zijn dat ik zeg ik kan zaterdag niet werken omdat ik zaterdags bij mimjn nieuwe baan werk??\
gr.
Vertel, MMquote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:52 schreef MissyMirjaM het volgende:
je op staande voet laten ontslaan is nog een optie, maar dan moet je het wel erg bont maken
(is mij wel eens gelukt)
Ja flapdrol: daarvoor moeten we weten wat er in de contract staat over opzeggen en wat voor contract je hebt. Ben je oproepkracht, parttimer, heb je een contract voor bepaalde of onbepaalde tijd? Dat is je nu al een paar keer gevraagd en zonder die informatie kan niemand er iets over zeggen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:59 schreef bidig het volgende:
Het zit zo
Ik werk in Bart Smit
Vrijdag Avonden 17:00 tot 21:00
En zaterdag 09:00 tot 17:00
Het kan soms zijn dat ik in de midagen werk bijvoorbeeld woensdag middag maar niet altijd!
_________
En bij mijn nieuwe werk als Magazijnmederwerker
Gistere nog een gesprekje gehad
[b]Maandag, Dinsdag en woensdag avond[/b]! 18:00 tot 22:00
En soms zaterdag 's ochtends van 08:00 tot 12:00
Maar als ik zaterdag moet werken krijg ik tellefoontje binnen...
Mijn nieuwe bedrijfsleider weet dat ik nog geen ontslag heb genomen van mijn huidige (Bart Smit) baan!
dus kan ik zaterdag vrij krijgen van Bart Smit?
Of ik zeg gewoon ik wil niet meer ingeroosterd zijn !
Of hebben jullie misschien andere tips!?
Bedankt;)
Gr. BidiG!
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:04 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ja flapdrol: daarvoor moeten we weten wat er in de contract staat over opzeggen en wat voor contract je hebt. Ben je oproepkracht, parttimer, heb je een contract voor bepaalde of onbepaalde tijd? Dat is je nu al een paar keer gevraagd en zonder die informatie kan niemand er iets over zeggen.
Ja ik had van mijn vrienden gehoord dat ik gelijk ontslag kon nemen ik werk al 10maanden,, en ze zeiden je heb 0 uren contract dus kan gelijk ontslag nemen...quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:28 schreef Loelette het volgende:
Maar aan de andere kant is ts oproepkracht en heeft dus een 0 urencontract, als hij aangeeft dat hij niet kan, kan hij niet.. Toch?
Verder wel een beetje raar dat je nu pas in je overeenkomst gaat kijken en je dat niet gedaan hebt voordat je klakkeloos een ander baantje accepteert.
Hoe baldadig ben jij.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
m'n haar roze verven, er was duidelijk gezegd dat ze dat niet wilden hebben
Goed punt. Dat kon inderdaad wel eens een mogelijkheid zijn. Op papier wel in dienst blijven maar gewoon niet beschikbaar zijn voor werk.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:28 schreef Loelette het volgende:
Maar aan de andere kant is ts oproepkracht en heeft dus een 0 urencontract, als hij aangeeft dat hij niet kan, kan hij niet.. Toch?
Verder wel een beetje raar dat je nu pas in je overeenkomst gaat kijken en je dat niet gedaan hebt voordat je klakkeloos een ander baantje accepteert.
totaal niet, maar ik wilde het graag, dus deed het gewoon, kijken of ze echt zo zouden reagerenquote:
Ja maar daar heb ik toch een vraag.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:49 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Goed punt. Dat kon inderdaad wel eens een mogelijkheid zijn. Op papier wel in dienst blijven maar gewoon niet beschikbaar zijn voor werk.
weten jullie zeker dat ik een 0 uren contract hebquote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:20 schreef bidig het volgende:
Bedankt Voor Jullie reactie!
Morge moet ik tog werken en we gaan over dit praten! maar weeten jullie zeker dat ik een 0 uren contract heb?
Dan ben ik niet verplicht om te werken? tog
En als m'n bedrijfs leider zeg van je moet wel werken omdat we geen genoeg werkers hebben? moet ik dan wel werken?
gr
Nee.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar telt dit andersom voor de werkgever ook niet zo?
Je vrienden hebben er ook echt kaas van gegetenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:36 schreef bidig het volgende:
Ja ik had van mijn vrienden gehoord dat ik gelijk ontslag kon nemen ik werk al 10maanden,, en ze zeiden je heb 0 uren contract dus kan gelijk ontslag nemen...
wtfquote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:20 schreef bidig het volgende:
maar weeten jullie zeker dat ik een 0 uren contract heb?
Wat gaan ze daar tegen doen dan? Ontslag op staande voet?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:46 schreef rihago het volgende:
Niet op komen dagen is zelfs werkweigering...
De uren die je normaal zou draaien gaan verhalen op jou (en dan kunnen ze uitgaan van het gemiddelde aantal uren van de afgelopen periode)quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:09 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Wat gaan ze daar tegen doen dan? Ontslag op staande voet?
Wel als je al ingeroosterd bent.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:20 schreef bidig het volgende:
Dan ben ik niet verplicht om te werken? tog
Maar de werkgever kan natuurlijk niet even een paar maanden vooruit inroosteren en vervolgens zonder wederinstemming de werknemer verplichten te komen. In dat geval had ie maar een ander contract moeten aanbieden.quote:
Het gaat hier echter niet om maanden, maar om (maximaal) een week of zes. Uitgaande van 1 maand opzegtermijn voor de gemiddelde werknemer is het halverwege de lopende maand het rooster alvast klaar hebben voor de volgende maand zo raar nog niet. Dan weet je tijdig (2 weken vantevoren) waar je de volgende maand aan toe bent.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:54 schreef B1nulnul het volgende:
[..]
Maar de werkgever kan natuurlijk niet even een paar maanden vooruit inroosteren en vervolgens zonder wederinstemming de werknemer verplichten te komen. In dat geval had ie maar een ander contract moeten aanbieden.
Dat staat in je overeenkomst, maar meestal gaat de opzegtermijn in op de eerste dag van de volgende kalendermaand. In jouw voorbeeld gaat de opzegtermijn in op 1 december en ben je pas op 1 januari vrij.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 00:48 schreef Repeat het volgende:
Wanneer gaat een opzegtermijn eigenlijk in? Als je bv op 15 november je ontslag indient, kan je dan vanaf 15 december niet meer komen of ben je dan 1 december al vrij? Of juist pas 1 januari?
Geen idee, zolang ik geen gedachten kan lezen, kan ik daar geen antwoord op geven.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:45 schreef bidig het volgende:
Wat zou de reactie zijn van mij bedrijfs leider als ik zeg van ik wilniet meer ingeroosterd worden deze ene maand?
Alles is mogelijk. Maar aangezien de mensen hier blijkbaar helemaal niets weten over je contract en je arbeidsvoorwaarden, is dat erg lastig om in te schatten.quote:zou dat mogelijk kunnen zijn??
Ik kan uit het stukje dat jij vet post niet opmaken of je een 0-uren contract hebt. Het feit dat je oproepkracht bent, wil (volgens mij) niet automatisch zeggen dat je een 0-urencontract hebt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:22 schreef bidig het volgende:
Verkoopmedewerker als Oproepkracht
De volgende staat in mijn Arbeidsoverenkomst:
De arbeidsovereenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd en wel, behouds tussentijdse beëindiging, voor de periode van twee keer zes maanden, eindigend op: 29-5-2008 | 29-11-2008
Met het verstrijken van dze perioden, eindigt deze overeenkomst telkemale van rechtswege zonder enigerlei opzeggine
Oproepkracht!!
0 uren contract!??
Dus ik ben niet VERPLICHT om deze Maand te werken?
Ik zeg gewoon ik wil niet meer ingeroosterd worden, omdat ik een andere baan heb! daar werk ik ook vrijdag en zaterdags,
Dat dus!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:27 schreef Snapcount2 het volgende:
Ik kan uit het stukje dat jij vet post niet opmaken of je een 0-uren contract hebt. Het feit dat je oproepkracht bent, wil (volgens mij) niet automatisch zeggen dat je een 0-urencontract hebt.
kunnen werkgever en werknemer zich hieraan houden en aan gehouden worden. In feite heb je dus een contract voor 12 uur, géén nul-uren contract!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:59 schreef bidig het volgende:
Ik werk in Bart Smit
Vrijdag Avonden 17:00 tot 21:00
En zaterdag 09:00 tot 17:00
Het kan soms zijn dat ik in de midagen werk bijvoorbeeld woensdag middag maar niet altijd!
Nee dus.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:35 schreef bidig het volgende:
Ik kan wel zeggen van ik kan niet werken, omdat ik op een andere baan heb en ik vind Bart Smit helemaal niks voor mij dus ik wil deze maand niet meer ingeroosterd zijn
Dat kan je zeggen, dan moet je er wel rekening mee houden dat je daarna uitgelachen wordt en een gepeperde rekening krijgt voor de uren die je 'normaal gesproken' nog gemaakt zou hebben volgens het geldende contract.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:35 schreef bidig het volgende:
Ik kan wel zeggen van ik kan niet werken, omdat ik op een andere baan heb en ik vind Bart Smit helemaal niks voor mij dus ik wil deze maand niet meer ingeroosterd zijn
en als het in je contract niet gespecificeerd staat gaat het dan in op de dag dat je opzegt of kunnen ze je naaien met het feit dat het ergens in de cao staat?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 00:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat staat in je overeenkomst, maar meestal gaat de opzegtermijn in op de eerste dag van de volgende kalendermaand. In jouw voorbeeld gaat de opzegtermijn in op 1 december en ben je pas op 1 januari vrij.
Als het niet in je contract staat, dan kan het inderdaad zo zijn dat je CAO leidend wordt. Dat is overigens geen 'naaien'.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:43 schreef Repeat het volgende:
[..]
en als het in je contract niet gespecificeerd staat gaat het dan in op de dag dat je opzegt of kunnen ze je naaien met het feit dat het ergens in de cao staat?
Heerlijk van die figuren die een contract ondertekenen, geen idee hebben waar het voor staat, en als er dan iets instaat wat ze niet uitkomt, gewoon het contract negeren en hun baas erbij naaien.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:50 schreef bidig het volgende:
Pfff,
k zeg gewoon ik kan niet komen werken , omdat het je veel kan kosten zoals: ik ben beetje sjagerijn en dat kan je veel kosten dat klanten weg gaan, en ik werk op mijn nieuwe baan..
Eureka! Strak plan! Doen!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:50 schreef bidig het volgende:
Pfff,
k zeg gewoon ik kan niet komen werken , omdat het je veel kan kosten zoals: ik ben beetje sjagerijn en dat kan je veel kosten dat klanten weg gaan, en ik werk op mijn nieuwe baan..
Nou als ik toch serieus moet worden, volg een cursus Nederlands.quote:
Je moet je even bedenken hoe je zou reageren als je baas contractbreuk zou plegen. Als hij je minder gaat betalen als dat je afgesproken hebt bijvoorbeeld. Hoe zou jij reageren?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 10:16 schreef bidig het volgende:
ja ik moet fftjes snel typen want ik zit op school en de leraar komt steeds..
Wat een helmjosti ben jij zegquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:28 schreef bidig het volgende:
Ik zeg gewoon vandaag:
Ik heb een nieuwe baan magazijnmedewerker (of is dat niet verstandig dat ik mijn nieuwe baan zegt)
En ik wil voortaan daar werken, want daar krijg ik meer geld per uur dan hier (in Bart Smit)
+ Bart Smit is helemaal niks voor mij!
Ik hoop dat dit misschien help en dat hij mij voor 1 maand niet inroosterd??
Gr
Als ik je baas was geweest had ik je 40 uur in de week ingeroosterd, dat zal je leren, vervelende blaag dat je er bent.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:28 schreef bidig het volgende:
Ik zeg gewoon vandaag:
Ik heb een nieuwe baan magazijnmedewerker (of is dat niet verstandig dat ik mijn nieuwe baan zegt)
En ik wil voortaan daar werken, want daar krijg ik meer geld per uur dan hier (in Bart Smit)
Gr
Ja, echt overtuigende argumentenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:28 schreef bidig het volgende:
Ik zeg gewoon vandaag:
Gr
Dt snap ik, maar je hebt nu eenmaal een contract getekend waar je je aan dient te houden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:17 schreef bidig het volgende:
ik wil juist van bartsmit weg ik haat hun!!
ik heb liever dat ik zaterdags bij mijn nieuwe werk ga werken!
of desnoods even tijdelijk voor 1 maand overbrugging, daarna ben je van werkgever 1 afquote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:09 schreef rihago het volgende:
[..]
je kan makkelijk 2 banen hebben.. als ze mekaar niet in de weg zitten...
dus ik zou eens gaan praten met je werkgever... en vragen of hij het ermee eens is dat jij op zaterdags daar gaat werken...
en anders vraag je aan je nieuwe baas of je op zaterdags bij je oude baas kan werken..
iig.. ze zijn jou beide niks verplicht.
jammer!quote:
En daar zit hem het probleem. De grote-mensen-wereld draait niet alleen om jou jochie.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:17 schreef bidig het volgende:
Tja, daar had je rekening mee moeten houden toen je het contract ondertekende. Je hebt gewoon een opzegtermijn waar je je aan moet houden. Wat er NIET in je contract staat is hoeveel je je werkgever moet haten om onder je contract uit te komen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:17 schreef bidig het volgende:
nee iddquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:50 schreef motorbloempje het volgende:
zulke juweeltjes moet je niet laten schieten
jij hebt niets te willen, je wilt een contract schenden!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:28 schreef bidig het volgende:
Ik zeg gewoon vandaag:
Gr
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:50 schreef motorbloempje het volgende:
zulke juweeltjes moet je niet laten schieten
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:17 schreef bidig het volgende:
Niks, ik had een andere baan gezocht en meteen aangenomen. Ik heb het toen voorgelegd bij mijn baas maar die wou niks aan mijn rooster doen, prima.quote:
Bart Smit was zelf ook een allochtoon, jeweetsquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:29 schreef bidig het volgende:
Pff
FOK jullie dan:)
Als ik geen normale NL kan wrm laten ze mij dan 10 maanden werken dan bij BART SMIT!
Stelletje tsjapies:)
Nou als ik jouw 'normale NL' zo eens lees, dan waren ze aardig wanhopig toen ze jou aannamen. Misschien kan je het daar wel op gooien 'tsjapie'? 'Swa' ?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:29 schreef bidig het volgende:
Pff
FOK jullie dan:)
Als ik geen normale NL kan wrm laten ze mij dan 10 maanden werken dan bij BART SMIT!
Stelletje tsjapies:)
Dit is geen serieuze vraag toch?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:29 schreef bidig het volgende:
Ik ben bang dat TS overtuigd is van zijn beheersing van de Nederlandse taal en dat deze vraag 100% serieus is.quote:
Ik bedoelde meer of er iemand is die serieus denkt dat een fatsoenlijke beheersing van de Nederlandse taal een vereiste is wanneer je bij de Bart Smit wilt werken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:40 schreef Snapcount2 het volgende:
Ik ben bang dat TS overtuigd is van zijn beheersing van de Nederlandse taal en dat deze vraag 100% serieus is.
Waarom kom je dat hier vragen. Ga gewoon naar je baas.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:53 schreef bidig het volgende:
gr.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 23:22 schreef bidig het volgende:
Ja Ja Ja oke oke ik hoef jullie niet meer nodig!
Lekkere forum zeg hier !
Ja, het ligt aan Fok!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 23:22 schreef bidig het volgende:
Ja Ja Ja oke oke ik hoef jullie niet meer nodig!
Lekkere forum zeg hier !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |