abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62276143
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:54 schreef B1nulnul het volgende:

[..]

Maar de werkgever kan natuurlijk niet even een paar maanden vooruit inroosteren en vervolgens zonder wederinstemming de werknemer verplichten te komen. In dat geval had ie maar een ander contract moeten aanbieden.
Het gaat hier echter niet om maanden, maar om (maximaal) een week of zes. Uitgaande van 1 maand opzegtermijn voor de gemiddelde werknemer is het halverwege de lopende maand het rooster alvast klaar hebben voor de volgende maand zo raar nog niet. Dan weet je tijdig (2 weken vantevoren) waar je de volgende maand aan toe bent.

Daarnaast treedt het probleem al op ruim voordat de zes weken om zijn.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_62276724
Wanneer gaat een opzegtermijn eigenlijk in? Als je bv op 15 november je ontslag indient, kan je dan vanaf 15 december niet meer komen of ben je dan 1 december al vrij? Of juist pas 1 januari?
pi_62276749
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 00:48 schreef Repeat het volgende:
Wanneer gaat een opzegtermijn eigenlijk in? Als je bv op 15 november je ontslag indient, kan je dan vanaf 15 december niet meer komen of ben je dan 1 december al vrij? Of juist pas 1 januari?
Dat staat in je overeenkomst, maar meestal gaat de opzegtermijn in op de eerste dag van de volgende kalendermaand. In jouw voorbeeld gaat de opzegtermijn in op 1 december en ben je pas op 1 januari vrij.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_62278920
Wat zou de reactie zijn van mij bedrijfs leider als ik zeg van ik wilniet meer ingeroosterd worden deze ene maand? zou dat mogelijk kunnen zijn??
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:51:03 #55
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62279009
NEE, we weten niet of je een 0-uren contract hebt

NEE, we weten niet hoe je bedrijfsleider gaat reageren want we kennen hem niet..

LEES je contract nou eens, LEES je CAO en ga gewoon met alle partijen een normaal gesprek aan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_62279296
Als ik jou was zou ik bij de Bart Smit nog gewoon blijven werken en daarnaast bij de nieuwe werkgever alle dagen behalve de zaterdagen. Leg je nieuwe werkgever uit hoe de situatie in elkaar zit en dat je coulant wilt zijn naar je oude werkgever (krijgt ie positief beeld van, ipv datie bang is dat het hem ook overkomt..).

Aan de andere kant heb je natuurlijk een 0 uren contract en kunnen ze je niets wijsmaken. Zodra het slecht gaat met de Bart Smit vlieg jij er ook als eerste uit...
pi_62279490
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 08:45 schreef bidig het volgende:
Wat zou de reactie zijn van mij bedrijfs leider als ik zeg van ik wilniet meer ingeroosterd worden deze ene maand?
Geen idee, zolang ik geen gedachten kan lezen, kan ik daar geen antwoord op geven.
quote:
zou dat mogelijk kunnen zijn??
Alles is mogelijk. Maar aangezien de mensen hier blijkbaar helemaal niets weten over je contract en je arbeidsvoorwaarden, is dat erg lastig om in te schatten.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_62279672
Verkoopmedewerker als Oproepkracht

De volgende staat in mijn Arbeidsoverenkomst:

De arbeidsovereenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd en wel, behouds tussentijdse beëindiging, voor de periode van twee keer zes maanden, eindigend op: 29-5-2008 | 29-11-2008

Met het verstrijken van dze perioden, eindigt deze overeenkomst telkemale van rechtswege zonder enigerlei opzeggine

Oproepkracht!!
0 uren contract!??
Dus ik ben niet VERPLICHT om deze Maand te werken?
Ik zeg gewoon ik wil niet meer ingeroosterd worden, omdat ik een andere baan heb! daar werk ik ook vrijdag en zaterdags,
pi_62279791
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:22 schreef bidig het volgende:
Verkoopmedewerker als Oproepkracht

De volgende staat in mijn Arbeidsoverenkomst:

De arbeidsovereenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd en wel, behouds tussentijdse beëindiging, voor de periode van twee keer zes maanden, eindigend op: 29-5-2008 | 29-11-2008

Met het verstrijken van dze perioden, eindigt deze overeenkomst telkemale van rechtswege zonder enigerlei opzeggine

Oproepkracht!!
0 uren contract!??
Dus ik ben niet VERPLICHT om deze Maand te werken?
Ik zeg gewoon ik wil niet meer ingeroosterd worden, omdat ik een andere baan heb! daar werk ik ook vrijdag en zaterdags,
Ik kan uit het stukje dat jij vet post niet opmaken of je een 0-uren contract hebt. Het feit dat je oproepkracht bent, wil (volgens mij) niet automatisch zeggen dat je een 0-urencontract hebt.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_62280014
Ik kan wel zeggen van ik kan niet werken, omdat ik op een andere baan heb en ik vind Bart Smit helemaal niks voor mij dus ik wil deze maand niet meer ingeroosterd zijn
pi_62280037
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:27 schreef Snapcount2 het volgende:
Ik kan uit het stukje dat jij vet post niet opmaken of je een 0-uren contract hebt. Het feit dat je oproepkracht bent, wil (volgens mij) niet automatisch zeggen dat je een 0-urencontract hebt.
Dat dus!

En aangezien je al 10 maanden volgens dit vaste patroon werkt:
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:59 schreef bidig het volgende:
Ik werk in Bart Smit

Vrijdag Avonden 17:00 tot 21:00
En zaterdag 09:00 tot 17:00
Het kan soms zijn dat ik in de midagen werk bijvoorbeeld woensdag middag maar niet altijd!
kunnen werkgever en werknemer zich hieraan houden en aan gehouden worden. In feite heb je dus een contract voor 12 uur, géén nul-uren contract!

Now you do the math.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_62280057
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:35 schreef bidig het volgende:
Ik kan wel zeggen van ik kan niet werken, omdat ik op een andere baan heb en ik vind Bart Smit helemaal niks voor mij dus ik wil deze maand niet meer ingeroosterd zijn
Nee dus.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_62280165
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:35 schreef bidig het volgende:
Dat kan je zeggen, dan moet je er wel rekening mee houden dat je daarna uitgelachen wordt en een gepeperde rekening krijgt voor de uren die je 'normaal gesproken' nog gemaakt zou hebben volgens het geldende contract.
pi_62280212
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 00:50 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat staat in je overeenkomst, maar meestal gaat de opzegtermijn in op de eerste dag van de volgende kalendermaand. In jouw voorbeeld gaat de opzegtermijn in op 1 december en ben je pas op 1 januari vrij.
en als het in je contract niet gespecificeerd staat gaat het dan in op de dag dat je opzegt of kunnen ze je naaien met het feit dat het ergens in de cao staat?
pi_62280300
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:43 schreef Repeat het volgende:

[..]

en als het in je contract niet gespecificeerd staat gaat het dan in op de dag dat je opzegt of kunnen ze je naaien met het feit dat het ergens in de cao staat?
Als het niet in je contract staat, dan kan het inderdaad zo zijn dat je CAO leidend wordt. Dat is overigens geen 'naaien'.
pi_62280363
Pfff,

k zeg gewoon ik kan niet komen werken , omdat het je veel kan kosten zoals: ik ben beetje sjagerijn en dat kan je veel kosten dat klanten weg gaan, en ik werk op mijn nieuwe baan..

pi_62280423
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:50 schreef bidig het volgende:
Pfff,

k zeg gewoon ik kan niet komen werken , omdat het je veel kan kosten zoals: ik ben beetje sjagerijn en dat kan je veel kosten dat klanten weg gaan, en ik werk op mijn nieuwe baan..

Heerlijk van die figuren die een contract ondertekenen, geen idee hebben waar het voor staat, en als er dan iets instaat wat ze niet uitkomt, gewoon het contract negeren en hun baas erbij naaien.
pi_62280444
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:50 schreef bidig het volgende:
Pfff,

Eureka! Strak plan! Doen!

( )
.
pi_62280702
Effe sirieus zal ik dat echt doen??
pi_62280801
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:07 schreef bidig het volgende:
Effe sirieus zal ik dat echt doen??
Nou als ik toch serieus moet worden, volg een cursus Nederlands.
pi_62280886
ja ik moet fftjes snel typen want ik zit op school en de leraar komt steeds..
pi_62280929
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:16 schreef bidig het volgende:
ja ik moet fftjes snel typen want ik zit op school en de leraar komt steeds..
Je moet je even bedenken hoe je zou reageren als je baas contractbreuk zou plegen. Als hij je minder gaat betalen als dat je afgesproken hebt bijvoorbeeld. Hoe zou jij reageren?

Zo gaat hij ook reageren naar jou toe als jij contractbreuk pleegt.
pi_62282909
Dude, serieus, ga gewoon naar je chef bij de Bart Smit langs en zeg : "Ik heb een nieuw contract getekend maar ik heb geen rekening gehouden met de opzegtermijn. Dat is mijn fout en erg stom, maar toch wil ik de periode waarin ik twee werkgevers heb jullie en de andere werkgever tevreden houden.

Ik zit nu echter met een mogelijk conflict op de zaterdagen, is het mogelijk dat we daar een mouw aan passen?"

In het beste geval zegt hij dat je helemaal niet op zaterdagen hoeft te werken en heb je geen probleem. Als je baas je goed ter wille is kun je mogelijk regelen dat jou zaterdagdienst wordt overgenomen en jij je contractueel verplichte uren op andere dagen inplant.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_62283746
Of gewoon niet meer komen, heb ik ook gedaan
pi_62283850
Wwahahah:)

Wat was er daarna gebeurd??
pi_62284146
Ik zeg gewoon vandaag:

Ik heb een nieuwe baan magazijnmedewerker (of is dat niet verstandig dat ik mijn nieuwe baan zegt)
En ik wil voortaan daar werken, want daar krijg ik meer geld per uur dan hier (in Bart Smit)
+ Bart Smit is helemaal niks voor mij!

Ik hoop dat dit misschien help en dat hij mij voor 1 maand niet inroosterd??

Gr
pi_62284383
Wat heeft je baas er nou aan dat je vertelt dat je straks meer gaat verdienen bij je nieuwe werk? Zeg gewoon dat je er niet bij nagedacht hebt dat je een maand opzegtermijn had, en probeer daar samen uit te komen?
pi_62284424
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:28 schreef bidig het volgende:
Ik zeg gewoon vandaag:

Ik heb een nieuwe baan magazijnmedewerker (of is dat niet verstandig dat ik mijn nieuwe baan zegt)
En ik wil voortaan daar werken, want daar krijg ik meer geld per uur dan hier (in Bart Smit)

Gr
Wat een helmjosti ben jij zeg Je kan niet zomaar onder een contract uitkomen omdat dat jou nu ff niet zo goed uitkomt
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_62284487
En anders zeg je je nieuwe baas toch dat je een maand nog niet op zaterdag kan werken?
dag
pi_62284578
quote:
Ik zeg gewoon vandaag:

Gr
Als ik je baas was geweest had ik je 40 uur in de week ingeroosterd, dat zal je leren, vervelende blaag dat je er bent.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:07:32 #81
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_62285155
quote:
Ik zeg gewoon vandaag:

Gr
Ja, echt overtuigende argumenten
Waarom zou je baas daarmee akkoord gaan? Wat kan hem het nu schelen dat je ergens anders meer betaald krijgt dan daar? Jij hebt je gewoon aan de opzegtermijn van een maand te houden, zodat je baas de tijd heeft om een vervanger voor je te zoeken.

Aangezien je soms op zaterdag werkt, waarom vertel je je nieuwe werkgever dan niet dat je de eerst komende maand niet op zaterdag kunt?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_62285423
ik wil juist van bartsmit weg ik haat hun!!
ik heb liever dat ik zaterdags bij mijn nieuwe werk ga werken!
pi_62285481
Hoe oud ben je?
pi_62285541
Dit is wel echt een gevalletje hopeloos hè?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62285565
17
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:25:24 #86
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_62285634
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:17 schreef bidig het volgende:
Dt snap ik, maar je hebt nu eenmaal een contract getekend waar je je aan dient te houden.

Welkom in de grote mensen wereld.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_62285648
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:09 schreef rihago het volgende:

[..]

je kan makkelijk 2 banen hebben.. als ze mekaar niet in de weg zitten...

dus ik zou eens gaan praten met je werkgever... en vragen of hij het ermee eens is dat jij op zaterdags daar gaat werken...

en anders vraag je aan je nieuwe baas of je op zaterdags bij je oude baas kan werken..

iig.. ze zijn jou beide niks verplicht.
of desnoods even tijdelijk voor 1 maand overbrugging, daarna ben je van werkgever 1 af
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:26:29 #88
545 dop
:copyright: dop
pi_62285662
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:22 schreef bidig het volgende:
17
jammer!
ga je nog naar school of volg je een opleiding?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_62285742
quote:
En daar zit hem het probleem. De grote-mensen-wereld draait niet alleen om jou jochie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_62285758
tvp want debiele TS
Ja doei.
pi_62286016
quote:
Tja, daar had je rekening mee moeten houden toen je het contract ondertekende. Je hebt gewoon een opzegtermijn waar je je aan moet houden. Wat er NIET in je contract staat is hoeveel je je werkgever moet haten om onder je contract uit te komen.

Ga praten met je huidige werkgever en met je nieuwe werkgever, kijk of er niets te regelen is. Roepen dat je ze haat zal geen coulance oproepen.
pi_62286241
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:30 schreef motorbloempje het volgende:
tvp want debiele TS
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62286314
zulke juweeltjes moet je niet laten schieten
Ja doei.
pi_62286349
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:50 schreef motorbloempje het volgende:
nee idd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:01:50 #95
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_62286633
quote:
tvp want debiele TS
TS: Zeg me alsjeblieft dat je nog op school zit
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_62286701
quote:
Ik zeg gewoon vandaag:

Ik heb
een nieuwe baan magazijnmedewerker (of is dat niet verstandig dat ik mijn nieuwe baan zegt)

Gr
jij hebt niets te willen, je wilt een contract schenden!
Ja doei.
pi_62286712
Ts, hoeveel is 2x de helft?
pi_62286923
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:50 schreef motorbloempje het volgende:

True

Verder gewoon wat Paladin zegt; ga eens een normaal gesprek aan met beide werkgevers.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_62287316
quote:
Je bent 17, typen in het Nederlands is nog moeilijk voor je. Zou je niet eens stoppen
met werken en meer op je studie richten?
Wat zeggen je ouders er eigenlijk van, dat je zo omgaat met een contract.

Nooit geleerd je aan je afspraken te houden en/of indien nodig te overleggen met de persoon
die daarover gaat? Je baas dus, BartSmit.

Met 17 jaar had ik toch wel iets meer fatsoen verwacht. " ik haat hun" wat een onzin.
Je hebt er zelf gesolliciteerd man.
Wat je liever hebt is helemaal niet van belang. Wel duidelijk.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:32:42 #100
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62287415
quote:
tvp want debiele TS
Dat dus .
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: