quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:28 schreef Isegrim het volgende:
Lijstje.
O: 2 eieren (die uit die roze doosjes bij de Lidl, dat zijn echt goeie eieren!)
T: VitaLinea
L: 1 boterham kaas en een WeightCare-reep, omdat het brood op was
T: VitaLinea
T: WeightCare-reep, wegens pas laat avondeten
D: rucola-salade met pomodori, chèvre en pijnboompitjes, kipbraadworstjes (die liggen nu op de health grill)
T: chocolaatje
Elke dag één of twee blokjes.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:31 schreef Goodbye het volgende:
Isegrim, je eet elke avond chocola. Héérlijk. Ik durf het mezelf (nog) niet toe te staan, omdat ik snel doorschiet en meer eet dan ik van plan was.
Hoe maak je dat?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:38 schreef Isegrim het volgende:
Oeh, ik heb nog wat zelfgemaakte knofsaus.Die gaat bij de kipworst.
Dat was morgen, zijn 30e sterfdag. Ik wacht eerst maar eens af, want het is nog niet gezegd dat het echt niet doorgaat. Ik ga d'r zelf sws niet meer heen. Geen zin in confrontaties met die andere galeriehouders. (Wegens mijn ontactische en driftige inborstquote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:35 schreef Tinkepink het volgende:
tvp
Om nog even terug te komen op het gedoe rond de Brel-expositie. Dat van het goede doel was ik even vergeten, dan is het natuurlijk inderdaad geen optie.
Maar een schaduwexpositie in jullie eigen galerie kan natuurlijk wel. Is er op korte termijn een Breljublileum te vieren? Zijn eerste LP? ZIjn laatste? Zijn zoveelste sterfdag? Zijn geboortedag?
- knoflookquote:
Compliment voor het afgeslagen gebak!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:52 schreef motorbloempje het volgende:
ik kan ook eindelijk mijn lijstje 'afmaken'
O: knackebrodjes (2)
T: banaan
T: gebak (niet genomen!!!)
L: twee boterhammen met kaas
T: kiwi
D: nasi met wat casave-chipjes
straks nog een paar stukjes ananasen dan zit de dag er wel weer op
Ik wil ook wel een Brelletje.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:52 schreef ColdFeet het volgende:
Co, als het echt een drama wordt, plunder ik mn spaarrekening en koop ik een Brelletje
ook voor u een huldequote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:04 schreef Goodbye het volgende:
Geen idee Moblo, ik ga het even opzoeken. Maar ik zou toch nog altijd voor cassave kiezen![]()
Mijn liefste collegaatje had vandaag drop fruit duo's uit de automaat getrokken en bood mij ook aan. Ik hou van die dingen, maar heb toch geweigerd!
Kijk dat moet ik ook gewoon doenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:04 schreef Goodbye het volgende:
Geen idee Moblo, ik ga het even opzoeken. Maar ik zou toch nog altijd voor cassave kiezen![]()
Mijn liefste collegaatje had vandaag drop fruit duo's uit de automaat getrokken en bood mij ook aan. Ik hou van die dingen, maar heb toch geweigerd!
Door dat woordje heb ik ineens enorm veel zin in suikerbrood, hmm!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:05 schreef Isegrim het volgende:
Sinds afgelopen weekend is het zuurdesembrood bij mij C100 de hele tijd op.Is er een run op zuurdesembrood vanwege de financiële crisis?
Normaal gesproken is dat broodvak het enige dat vrijwel altijd vol ligt en nu hebben ze al dagen helemaal niks...
Heb nu maar Fries roggebrood gekocht, maar daar ben ik eigenlijk niet zo dol op.
Kan je beter helemaal niet gaan, anders kies je vast weer zo'n lekker koffietje!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:06 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Kijk dat moet ik ook gewoon doen
Alleen moet nog vriendjes maken dus meestal accepteer ik het nu welmaar vanaf nu dus niet meer en morgen ook niet naar het DEcafe (of alleen voor thee)
Dat is echt héél erg dieet-onverantwoord.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:07 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Door dat woordje heb ik ineens enorm veel zin in suikerbrood, hmm!
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:08 schreef Isegrim het volgende:
Sûkerbôle met roomboter en pindakaas.
Death by chocolatequote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:09 schreef Plukie86 het volgende:
Ik wist niet wat Death by Chocolate is, dus ik heb even gegoogled op plaatjes, en dat ziet er lekker uit.Dat zou ik ook niet afslaan (al was het alleen maar om te testen hoe iets dat er zo lekker uitziet smaakt).
Ik neem aan dat je het tegen mij hebt?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:07 schreef motorbloempje het volgende:
ben je vrijdag op de uni?
heb na het spinnen vrijdagmiddag (ben om 2 uur klaar) even niets te doen
Probeer het eens, het is echt lekker. Vind ik dan. Maar het is wel een smaak waar je van moet houden en die je óf erg lekker óf heel vies vindt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:09 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb nog nooit zuurdesembrood op
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:11 schreef Isegrim het volgende:
linkje naar overheerlijk uitziende taart
Suikerbrood met roomboter, goddelijkquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is echt héél erg dieet-onverantwoord.Maar wel lekker.
Sûkerbôle met roomboter en pindakaas.
Erg lekker meestal!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:09 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb nog nooit zuurdesembrood op
En minder lekker natuurlijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:13 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Suikerbrood met roomboter, goddelijkIk heb nog maar één keer gekocht sinds ik ben verhuisd vanuit Friesland
(Sowieso omdat het hier duurder is
)
Wie zijn jullie?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:11 schreef Tinkepink het volgende:
Jullie zijn zo streng voor jezelfIs dat nou echt nodig?
In Friesland kan je meestal een groot suikerbrood (formaat net ietsje kleiner dan een heel brood) voor ong. 2 euro krijgen. Hier heb je een kleintje voor.. nouja, ik weet het niet eens meerquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En minder lekker natuurlijk.Maar duurder? Ik let daar niet zo op denk ik.
In Dld hebben ze het allerlekkerste zuurdesembrood.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:14 schreef Tinkepink het volgende:Zuurdesembrood. Ik vind dat toch zo vies. Helaas is in Duitsland bijna al het brood zuurdesembrood. Gelukkig eet ik bijna geen brood meer
Voor mij wel, maar dan alleen met snoepenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:11 schreef Tinkepink het volgende:
Ja, jij ookquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:14 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Wie zijn jullie?![]()
Ik ben pas anderhalve week serieus bezig, dus ik móet consequent zijn weet ik van mezelf. De touwtjes mogen wel wat losser zodra de broek dat ook zit![]()
Fryske dúmkes zijn ook lekker hoorquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:15 schreef Plukie86 het volgende:
Sûkerbôle is één van de redenen waarom ik weer in Friesland wil wonen....De enige andere reden is dat vriendje daar woont
ik moet ergens de grens trekken om ooit 's onder die 70 te blijven... daarnaast moet ik gewoon meer sporten, maar als ik minder sport, ben ik ook strenger qua eten... als ik weet dat ik echt netjes en regelmatig/veel sport wil ik nog wel 's wat sneller toch een koekje 's avonds nemen ofzoquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:11 schreef Tinkepink het volgende:
Die vind ik dus echt smerig.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:17 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Fryske dúmkes zijn ook lekker hoor
Mooie quoteverklotingquote:
Ja, dan wordt het lastig inderdaad. Wat wel ontzettend ranzig is, zijn dúmkes die slof zijn geworden. Net de textuur van een bitterkoekje, blugh.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die vind ik dus echt smerig.Maar ik houd niet van anijs.
Volgens mij heb je recentelijk je gewicht en je lengte gepost. Daar baseer ik me op .Maar ik zie het zaterdag wel idd! Volgens mij zijn we allemaal al best wel slank.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:19 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Mooie quoteverkloting![]()
Nou, ik was al eens eerder begonnen zegmaarEn ik heb nooit een foto gepost ofzo, dus ik weet of jij mij slank denkt te vinden
Ik heb absoluut geen overwicht, maar wel vetjes teveel. Maar ach, dat wil ik je zaterdag wel laten zien hoor!
Ik ben 1.63 en ben begonnen rond de zestig kilo. Met eerdere pogingen was dit al geslonken tot 58,4. Daar ben ik mee begonnen vorige week maandag. Afgelopen maandag was ik 56,6, maar vanochtend bijvoorbeeld 57 kilo.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:21 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Volgens mij heb je recentelijk je gewicht en je lengte gepost. Daar baseer ik me op .Maar ik zie het zaterdag wel idd! Volgens mij zijn we allemaal al best wel slank.
Je weet dat 'slof' een Fries woord is?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:20 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ja, dan wordt het lastig inderdaad. Wat wel ontzettend ranzig is, zijn dúmkes die slof zijn geworden. Net de textuur van een bitterkoekje, blugh.
Oh, heb je ook in friesland gewoond?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je weet dat 'slof' een Fries woord is?
Er zijn woorden waarvan ik er pas na mijn verhuizing naar de Randstad achterkwam dat ze niet Nederlands waren. Bijvoorbeeld 'briek' en 'toerebout' (eigenlijk 'tuorrebout' wrs?).
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:23 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik ben 1.63 en ben begonnen rond de zestig kilo. Met eerdere pogingen was dit al geslonken tot 58,4. Daar ben ik mee begonnen vorige week maandag. Afgelopen maandag was ik 56,6, maar vanochtend bijvoorbeeld 57 kilo.
Zaterdag zie je wel dat gewicht niet alles zegt
Ik ben een geboren en getogen Fries ja.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:25 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Oh, heb je ook in friesland gewoond?Ja dat briek fries is kwam ik achter op een vakantie toen ik 15 was ofzo. En slof weet ik pas een jaartje
Ligt gewoon aan je lichaamsverhoudingen en dergelijke denk ik. Ik denk niet dat er heel veel aan gewicht af hoeft bij mij en daar draait het ook niet om voor mij. Vetjes, die wil ik graag weg!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:26 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik! Ik ben maar 2 cm langer dan jij bent en weeg nu 62 kg en vind mezelf eigenlijk slank. Ik pas zelfs rokjes maat 36 (soms zelfs 34)! Sta er dan ook werkelijk versteld van dat jij vindt dat je moet afvallen
Ik heb nog even gedacht dat jij stiekem een irl vriendinnetje van mij wasquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:23 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik ben 1.63 en ben begonnen rond de zestig kilo. Met eerdere pogingen was dit al geslonken tot 58,4. Daar ben ik mee begonnen vorige week maandag. Afgelopen maandag was ik 56,6, maar vanochtend bijvoorbeeld 57 kilo.
Zaterdag zie je wel dat gewicht niet alles zegt
Maar Tink, ik denk eerder dat jij dan heel smal van onder bent en je vetjes meer aan de bovenkant hebt zitten? Ik kan het anders niet verklaren, want ik ben zelfs nog ietsje langer dan jij en weeg ietsje minder, maar ik pas toch echt niet in een rokje 34!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:26 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik! Ik ben maar 2 cm langer dan jij bent en weeg nu 62 kg en vind mezelf eigenlijk slank. Ik pas zelfs rokjes maat 36 (soms zelfs 34)! Sta er dan ook werkelijk versteld van dat jij vindt dat je moet afvallen
Wij Westfriezen zeggen: 'bol'. De koekjes zijn bol geworden...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je weet dat 'slof' een Fries woord is?
Er zijn woorden waarvan ik er pas na mijn verhuizing naar de Randstad achterkwam dat ze niet Nederlands waren. Bijvoorbeeld 'briek' en 'toerebout' (eigenlijk 'tuorrebout' wrs?).
Wat betekent dat, prieken? 'Briek' is lastig te vertalen, maar betekend zoiets als 'gammel', 'in slechte staat'. Maar de gevoelswaarde van het woord is imo niet te vertalen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:32 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Wij Westfriezen zeggen: 'bol'. De koekjes zijn bol geworden...
En 'we' hebben meer woorden die verder nergens bekend zijn, zoals 'prieken'.
Ik kom oorspronkelijk uit Veenendaal (provincie Utrecht) en daar hadden ze woorden als hucht (heuvel), krang (iets verkeerd om aanhebben) en tuffen (spugen). Duurde ook best lang voordat ik wist dat dat geen ABN wasquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:32 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Wij Westfriezen zeggen: 'bol'. De koekjes zijn bol geworden...
En 'we' hebben meer woorden die verder nergens bekend zijn, zoals 'prieken'.
Die ken ik ook! Nou ja, behalve hucht.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:37 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik kom oorspronkelijk uit Veenendaal (provincie Utrecht) en daar hadden ze woorden als hucht (heuvel), krang (iets verkeerd om aanhebben) en tuffen (spugen). Duurde ook best lang voordat ik wist dat dat geen ABN was
Prieken is knoeien, morsen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wat betekent dat, prieken? 'Briek' is lastig te vertalen, maar betekend zoiets als 'gammel', 'in slechte staat'. Maar de gevoelswaarde van het woord is imo niet te vertalen.
Ja, want je hebt vandaag belachelijk veel gegeten. Zonder die repen was het prima, op brood met kaas na, maar die repen er bovenop slaat natuurlijk nergens op. Dat is dubbelop. Die eet je als snelle lunch of als je te weinig hebt gegeten en je moet kcal scoren door een extra maaltijd te eten, maar die dingen eten alsof het snoep is, is natuurlijk niet jofel.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:31 schreef Isegrim het volgende:
@ SHE: Kan het zijn dat mijn darmen van slag raken van die Weight Care-repen?Ik heb de laatste week ofzo weer last (lucht enzo met de voorspelbare gevolgen) en verder is er volgens mij niks veranderd. Het kan niet (alleen) aan de cola light liggen, want zoveel neem ik daar niet van. Maar het is nu op en ik zal cola zero kopen.
Net als het Vlaamse smossen. Maar dat gebruiken ze ook om een belegd broodje met veel rauwkost aan te duiden: een smoske kaas-hespquote:
't Ging even niet anders, omdat ik dus nergens brood kon krijgen (gewone brood was ook opquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja, want je hebt vandaag belachelijk veel gegeten. Zonder die repen was het prima, op brood met kaas na, maar die repen er bovenop slaat natuurlijk nergens op. Dat is dubbelop. Die eet je als snelle lunch of als je te weinig hebt gegeten en je moet kcal scoren door een extra maaltijd te eten, maar die dingen eten alsof het snoep is, is natuurlijk niet jofel.
Ja! Op Werchter zie ik dat weleens staan. Ik bestel het echter nooit, want het klínkt vies. Vreemd, wat een paar woordjes kunnen doen. Het is tenslotte gewoon een 'broodje gezond'.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar dat gebruiken ze ook om een belegd broodje met veel rauwkost aan te duiden: een smoske kaas-hesp
Anders klik je even op hygienequote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:45 schreef Greys het volgende:
Schatties, is een van jullie toevallig bekend met http://www.lakonia.be/?
Het klinkt zo hemels, een prive 'eilandje' met sauna faciliteiten afhuren. En nog best te betalen eerlijk gezegd en je bent er dus geheel prive. Ook geen personeel, je drankjes bestel je via de intercom en worden via een dienstliftje bezorgd. Maar hoe zou het nou met de hygiëne zitten? Er staat van alles op de site, maar als er een ander voor jou in het zwembad heeft lopen eh... kwakken... dan ... nou ja
Haha grappig, nee ik ken je niet belgische brunettequote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb nog even gedacht dat jij stiekem een irl vriendinnetje van mij wasMaar degene die ik bedoel is veel langer
Dan eet je teveel, je mag sowieso nooit iets bij die reep eten. Die eet je geisoleerd van andere maaltijden.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
't Ging even niet anders, omdat ik dus nergens brood kon krijgen (gewone brood was ook op) en ik aan één boterham echt niet genoeg heb. Maar zo'n reep is evenveel kcal als een belegde boterham...
Maar goed, het gaat niet over vandaag, het gaat over de laatste week, twee weken. En dat is dus sinds ik die repen neem op dagen dat ik naar de paarden toe ga en pas heel laat avondeten neem...
Hmkay, ik zal de kaas een weekje weglaten / minimaliseren, kijken of dat scheelt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:47 schreef SHE het volgende:
[..]
Dan eet je teveel, je mag sowieso nooit iets bij die reep eten. Die eet je geisoleerd van andere maaltijden.
Van de repen zelf kun je geen buikpijn krijgen, er zit niets in wat je darmen kan irriteren.
Echter, als je denkt dat het daaraan ligt dan moet je het sowieso niet eten natuurlijk, het is belangrijk dat je je goed voelt.
Let wel een beetje op je kaas inname, je eet bijna dagelijks wel kaas en dat tikt niet alleen aan, maar kan wel weer zorgen voor buikpijn, zeker icm brood die dag.
Ja, 2 repen naast een normaal voedingspatroon is belachelijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:46 schreef Isegrim het volgende:
En nee, die ene extra reep als T was niet handig, maar om dan meteen te zeggen dat ik 'belachelijk veel' heb gegeten, vind ik een beetje overdreven eigenlijk.
Krijg nou wat. Dit zouden volgens de calorienteller net 1200 kcal zijn. Dat kan toch niet?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:38 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn daglijstje:
O: probiotisch drankje + loogbroodje
T: 3 augurkhamrolletjes
L: andijviestampot + magere yoghurt
T: banaan + appel + milkyway
D: gemengde salade + 5 dropjes
T: 2 kleine glaasjes oranjebessenlikeur
Ja dat heb ik nu al drie keer gelezen, maar dan nog kom ik er niet helemaal uit.quote:
Die ene reep was ter vervanging van een boterham.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:48 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja, 2 repen naast een normaal voedingspatroon is belachelijk.
Ja, ik heb ook al een keer zo'n halve gerookte kipfilet opgegeten, maar dat is niet zo handig.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:50 schreef SHE het volgende:
Kan je niet vooraf wat kip grillen; dat je zeg maar altijd een bakje kip bij je hebt?
Eiwitten vullen als een trein en kip bevat nauwelijks kcal.
Nou, meid, hou je maar vast. Mijn zusje heeft een sauna en test dagelijks op ureum. En réken maar dat er in dat zwembad gepist wordt. En daar komen dus alleen volwassen mensen in hè?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat heb ik nu al drie keer gelezen, maar dan nog kom ik er niet helemaal uit.
Het bad wordt volledig ververst per uur, maar stel dat die mensen net in het laatste kwartier voor mij eh... you know...Want je mag daar dus alles doen wat je wilt.
En of dat kan, want je hebt veel loze kcal erin zitten..eigenlijk veel suikers en nauwelijks vet.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:49 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Krijg nou wat. Dit zouden volgens de calorienteller net 1200 kcal zijn. Dat kan toch niet?
dat wat jij daar ook met mister Greys zou willen doen?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat heb ik nu al drie keer gelezen, maar dan nog kom ik er niet helemaal uit.
Het bad wordt volledig ververst per uur, maar stel dat die mensen net in het laatste kwartier voor mij eh... you know...Want je mag daar dus alles doen wat je wilt.
Ik doe wel s gewoon gebakken kipfilet in kleine blokjes met bijvoorbeeld (suikervrije) chilisaus en fijngesneden rauwe groente in een bakje. Heb je een kipsalade. Lekker!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:51 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook al een keer zo'n halve gerookte kipfilet opgegeten, maar dat is niet zo handig.Maar je bedoelt gewoon een kipfiletje onder de grill mikken en dat de volgende dag meenemen?
Hoezo is dat niet handig? Niks mis mee! en met gegrilde kipfilet ook niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:51 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook al een keer zo'n halve gerookte kipfilet opgegeten, maar dat is niet zo handig.Maar je bedoelt gewoon een kipfiletje onder de grill mikken en dat de volgende dag meenemen?
Ik doelde eigenlijk meer op voorbij drijvende kwakjesquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, meid, hou je maar vast. Mijn zusje heeft een sauna en test dagelijks op ureum. En réken maar dat er in dat zwembad gepist wordt. En daar komen dus alleen volwassen mensen in hè?
Ja er staan bij Hygiëne ook rapporten die je kunt downloaden, maar daar snap ik dus ECHT niets vanquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
dat wat jij daar ook met hister Greys zou willen doen?
Ik zal eens kijken. Hadden ze geen hygienerapporten? Ik ben een held in het interpreteren van dat soort verslagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |