abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 oktober 2008 @ 08:54:48 #1
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_62223623

Het vorige deel: Slank de herfst in #255. Halve tomaatjes en plakjes rosbief!

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Principessa = King
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Ook niet onbelangrijk: MEET op 11 oktober. Het meetingtopic vind je hier

Thuis trainen doe je zo:
klik

Eten doe je zo:

schema 1
schema 2
schema 3
schema 4
Prrrrr
pi_62223633
TVP dan maar!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_62223651
idem
Ja doei.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 08:57:43 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62223678
Je bent vergeten een [ voor img te plaatsen. En sorry dat ik zo ongeduldig was

(ik had MsPoez een pb gestuurd )
Niet meer actief op Fok!
pi_62223715
Goedemorgen!
Het was druk onderweg. Ik haat files.
Ik wil weer gewoon fietsen naar mijn werk!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:00:35 #6
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_62223718
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 08:57 schreef Viking84 het volgende:
Je bent vergeten een [ voor img te plaatsen. En sorry dat ik zo ongeduldig was

(ik had MsPoez een pb gestuurd )
Prrrrr
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:01:10 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62223728
Stelletje luilakken . Ik zit al 1,5 uur te knutselen aan m'n sollicitatiebrief .
Niet meer actief op Fok!
pi_62223747
luilakken? pardon?

stond om kwart over 7 naast mn nest
Ja doei.
pi_62223767
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:02 schreef motorbloempje het volgende:
luilakken? pardon?

stond om kwart over 7 naast mn nest
Toen was ik al ruim 45 minuten onderweg maar nog lang niet op mn werk.
pi_62223796
tijd om te verhuizen?
Ja doei.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:05:17 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62223811
O, sjorrie dat ik op jullie tenen heb getrapt .

Ik heb zo pauze .
Niet meer actief op Fok!
pi_62223825
val 's ff neer met je heppie-de-peppie-mood en ga 's even naar Amersfoort bellen

Even Apeldoorn Amersfoort bellen

Of sms-en of mailen, als dat makkelijker is, uiteraard
Ja doei.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:11:38 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62223939
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:05 schreef motorbloempje het volgende:
val 's ff neer met je heppie-de-peppie-mood en ga 's even naar Amersfoort bellen

Even Apeldoorn Amersfoort bellen

Of sms-en of mailen, als dat makkelijker is, uiteraard
Ik zit hier hardop te lachen .

Ik heb Amersfoort al gemaild, liefje, maar die menschen zijn overdag naar hun werk, zoals alle normale menschen. Mijn ervaring is echter dat ze vrij snel (lees: dezelfde dag nog) terug mailen als je hun mailt, dus ik verwacht vanavond antwoord . Zul je zien dat de vergadering uitgesteld is naar later deze week .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:15:38 #14
331 Merel
Be here now.
pi_62224027
Nou ik vind het niet aardig dat ze je zo lang laten wachten Vik, zij moeten toch ook snappen dat de gegadigden graag uitsluitsel willen?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_62224052
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:15 schreef Merel het volgende:
Nou ik vind het niet aardig dat ze je zo lang laten wachten Vik, zij moeten toch ook snappen dat de gegadigden graag uitsluitsel willen?
dat dus... en dan kunnen de mensen die het niet geworden zijn weer keihard doorzoeken
Ja doei.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:17:11 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62224066
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:15 schreef Merel het volgende:
Nee, dat is ook niet aardig. Het duurde ook al zo lang voordat ik hoorde wanneer ik mocht komen eten .
Ik heb een slecht voorgevoel trouwens .
Niet meer actief op Fok!
pi_62224099
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, dat is ook niet aardig. Het duurde ook al zo lang voordat ik hoorde wanneer ik mocht komen eten .
Ik heb een slecht voorgevoel trouwens .
nou ja, zie het zo:

als je denkt dat je het niet wordt kun je:

A) gelijk hebben, da's altijd leuk
B) ongelijk hebben, en dan is 't goed nieuws, da's ook leuk!

Zie je, altijd goed nieuws als je denkt dat de uitslag van iets negatief is
Ja doei.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:18:23 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62224100
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat dus... en dan kunnen de mensen die het niet geworden zijn weer keihard doorzoeken
Als ik het niet word ga ik me ws inschrijven bij de woningbouwvereniging daar. En m'n Amersfoortse zus sommeren haar oogjes goed open te houden . Amersfoort blijft hoe dan ook een toffe stad . Maar het is zó'n mooie locatie, zoiets kom ik nooit weer tegen .
Niet meer actief op Fok!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 8 oktober 2008 @ 09:20:15 #19
163650 Greys
pi_62224149
Mogguh
Ik duim voor je Vik!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62224212
Ik heb vandaag vrij . Eindelijk. Ben wel toe aan een mini-vakantie. En kan ik mooi huiswerk maken vandaag . In ieder geval al geslapen tot 9 uur, ben al stukje meer uitgerust.
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:52 schreef SHE het volgende:

[..]

Mijn broertje en zijn vriendin:

[ afbeelding ]

Zijn skillzors:

[ afbeelding ]

Zijn vriendin ( !! )
[ afbeelding ]
Die tweede foto (buiten dat de jongen op de grond moet leren zijn hiel op de grond te houden, best wel stoer), volgens mij ken ik die sportzaal. Die ramen bovenin, precies daar de touwen ... Je gaat me niet vertellen dat hij een paar jaar geleden in Almere heeft getraind he? Of lijken alle sportzalen op elkaar?

@Ewelina: dat van die buitenlandse studenten had ik al gehoord ja. Die willen ze dichtbij de uni houden. En dat vind ik niet eerlijk, ik wil ook dichtbij de uni wonen .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_62224247
In de stad wonen is veel leuker dan bij de uni hoor
Het mooi kotsende meisje.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:26:35 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62224292
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:24 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
In de stad wonen is veel leuker dan bij de uni hoor
De uni is toch ook in de stad? .
Amsterdamn00b .
Niet meer actief op Fok!
pi_62224359
Nu nog wel ja, maar vanaf 2010 gaan de beta-faculteit van de UvA naar een soort buitenwijk .

Maar VS, als ik daar naar de uni moet, en ik ga in de stad wonen, heb ik alsnog behoorlijk wat reistijd. Daarbij zijn die huisjes bij de uni goedkoper, nieuw en heb ik wat meer kans om iets zelfstandigs te krijgen. Dus ik ga liever in de buurt van de uni wonen, en dan fiets ik wel naar het centrum als ik iets in het centrum te zoeken heb. Net als nu (in Almere) eigenlijk. Ik hoef niet zo nodig bij het centrum te wonen.
pi_62224391
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

De uni is toch ook in de stad? .
Amsterdamn00b .
Ik ben ook amsterdamn00b en had het vooral over Utrecht
De VU is in elk geval niet in het centrum toch? Maar ik weet niet of je daar kan wonen.
Rotterdam zit ik ook wel goed vrij ver van de uni, maar daar zit geneeskunde toch niet

Waar ga je heen trouwens in de kunsthal? En als die vette tentoonstelling van de japanse mevrouw in het booijmans er nog is* moet je beslist daarheen Die was superleuk!
Edit: Die is er nog!
pi_62224420
* motorbloempje is ook een amsterdamn00b

maar heb ook niet echt de neiging daar wat aan te veranderen
Ja doei.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:37:31 #26
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62224571
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:30 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Ik ben ook amsterdamn00b en had het vooral over Utrecht
De VU is in elk geval niet in het centrum toch? Maar ik weet niet of je daar kan wonen.
Rotterdam zit ik ook wel goed vrij ver van de uni, maar daar zit geneeskunde toch niet

Waar ga je heen trouwens in de kunsthal? En als die vette tentoonstelling van de japanse mevrouw in het booijmans er nog is* moet je beslist daarheen Die was superleuk!
Edit: Die is er nog!
Ik ga naar de expositie over de Romeinen . En ws ook naar de expositie over haar, als ik er toch ben .
Japanse mevrouw in het Booijmans? Ik heb wel over het Booijmans gehoord, maar dan ivm Charley Toorop. Maar die is niet Japans vziw .

Ik heb overigens tijd noch geld om meteen alle musea in R'dam af te lopen .
Niet meer actief op Fok!
pi_62224615
http://www.boijmans.nl/nl/7/kalender/calendaritem/97
Met als hoogtepunt de twee kamertjes
De musea zitten toch allemaal bij elkaar, dus tijd is niet echt het probleem
Ooh ik ging op woensdag btw, dan is het gratiez

[ Bericht 15% gewijzigd door veiligheidsspeldje op 08-10-2008 09:51:22 ]
pi_62224825
De tentoonstelling over Charley Toorop is heel erg tof! Absoluut de moeite waard.
Ik heb sinds dit jaar een Museum Jaarkaart en dat is wel een van mijn beste aankopen ooit. Er zijn zoveel leuke musea in NL en met die kaart loop je ook rustig ergens een uurtje naar binnen zonder dat je gelijk 8 euro hoeft uit te geven.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:51:34 #29
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62224884
Goedemorgen! Hoe is de stemming Laureline? Beetje kunnen slapen? Wel fijn trouwens dat je nog een potje had voor de verbouwing van je keuken. Hoef je iig niet op een houtje te bijten zolang je geen nieuwe opdracht heb gevonden. Wel goed om af te vallen natuurlijk
Ik zit vandaag weer in een dipje. Ben wel op mijn werk, maar er komt niets uit mijn vingers. Ik vind dit zo kut! Wil weer gewoon de normale energieke Tink zijn.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:56:51 #30
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62225011
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:48 schreef Liejannuh het volgende:
De tentoonstelling over Charley Toorop is heel erg tof! Absoluut de moeite waard.
Ik heb sinds dit jaar een Museum Jaarkaart en dat is wel een van mijn beste aankopen ooit. Er zijn zoveel leuke musea in NL en met die kaart loop je ook rustig ergens een uurtje naar binnen zonder dat je gelijk 8 euro hoeft uit te geven.
Misschien moet ik ook maar eens een jaarkaart regelen dan.
Al is die in de Kunsthal natuurlijk weer niet geldig, grr. Nu moet ik helemáál vroeg van huis met al die musea. M'n nachtrust, wat doen jullie?! . Hoe veel tijd nemen die exposities van Toorop en de Japanse dame ongeveer in beslag, Liejannuh en veiligheidsspeldje?
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:00:12 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62225092
Jeutje, ¤ 17,50 maar? Dat heb ik er zo uit . Ik ga het aanvraagformulier meteen even printen en dan straks meteen even zo'n kaart regelen bij het Groninger Museum .

Kan ik hem dan eigenlijk meteen mee krijgen (of een tijdelijke kaart) of moet ik 5 werkdagen wachten?
Niet meer actief op Fok!
pi_62225103
Kim!! we staan weer gelijk!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:01:34 #33
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62225121
voor Tink... hoop dat je "normale Tink" snel terugvindt...

zo, ik ben weer veel te laat uit bed. beuh. en ik kan niet naar de wc, daar heb ik toch zo'n hekel aan! geen idee waarom, eet juist goed de laatste dagen. misschien drink ik te weinig water...

als ik in amsterdam op kamers zo gaan zou ik dus echt wél in t centrum willen zitten. die 30 minuten fietsen naar de faculteit lijken me lekkere lichaamsbeweging juist... ik ben inmiddels na 6 jaar in een stad wonen wel zo'n stadstrutje geworden dat ik t eigenlijk al erg vind dat de supermarkt in de buert van mn nieuwe huis (net buiten t centrum dus) níet op zondag open is.

maar goed, Leiden en A'dam zijn qua stadsheid niet echt te vergelijken... in een oudere buitenwijk zou ik me ook nog happy voelen denk ik...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_62225172
Morning!
Ik heb mezelf echt uit bed moeten slepen na t sportavondje gisteren. .
Geen fut, geen energie.. meeeeen.. ik wordt oud. Ik ben gelijk maar begonnen aan een super ginseng energiekuurtje die ik laatst bij de orientaalse supermarkt heb gekocht. Ziet er heel lief en vriendelijk uit, 10 kleine flesjes met vrolijk etiketje enzo.. Maar het is viesssssssssssssssssssssssssss! Echt bittere shag-soep goor gewoon.
Dus het moet werken. Het moet gewoon.
Fok!bejaarde
pi_62225322
Oh, het museum! Ik had het er gisteren nog met mn sportdinnetje over tussen het gehijg door. Zij gaat dit weekend met haar naar Parijs en naar t Louvre.
Ik ben al zolang niet naar een museum geweest. Laatste wat ik heb gezien was het Panorama van Mesdag afgelopen zomer. Daarvoor 3 jaar geen schilderij gezien.
Fok!bejaarde
pi_62225334
Hoe groot is de kans dat er binnen een paar uur 4 shirts worden verkocht op een online site? Ik wil een shirt, maar had wat problemen met creditcard, en nu opeens is het bijna uitverkocht. Voordeel: ze hebben nu sale, dus ben wel minder kwijt. Maar straks kan ik mn shirt niet eens meer bestellen omdat ze alles al verkocht hebben .

Shirts kopen is nu echt even een ramp. Ik wil een normaal shirt met een plaatje/print, maar zonder leuke tekst ofzo ... en dat is gewoon nergens te vinden. Online bij Large etc ook niet wat ik zoek (de shirts van Large passen me ook niet goed en zijn nogal kort) ... alleen bij threadless. Maarja, dat moet dan weer een CC en die heb ik niet zelf . Dus: relatief lang en smal shirt, in kleurtje met een leuke print. Hoe moeilijk is dat nou.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:13:43 #37
331 Merel
Be here now.
pi_62225379
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:11 schreef Chicolate het volgende:
Hoe groot is de kans dat er binnen een paar uur 4 shirts worden verkocht op een online site? Ik wil een shirt, maar had wat problemen met creditcard, en nu opeens is het bijna uitverkocht. Voordeel: ze hebben nu sale, dus ben wel minder kwijt. Maar straks kan ik mn shirt niet eens meer bestellen omdat ze alles al verkocht hebben .

Shirts kopen is nu echt even een ramp. Ik wil een normaal shirt met een plaatje/print, maar zonder leuke tekst ofzo ... en dat is gewoon nergens te vinden. Online bij Large etc ook niet wat ik zoek (de shirts van Large passen me ook niet goed en zijn nogal kort) ... alleen bij threadless. Maarja, dat moet dan weer een CC en die heb ik niet zelf . Dus: relatief lang en smal shirt, in kleurtje met een leuke print. Hoe moeilijk is dat nou.
Chico ik wil wel even voorschieten als je wilt? Heb toch een account bij threadless. PM me maar wat je wilt hebben en waar het naartoe moet, dan bestel ik het wel en hoor je wel hoeveel er van m'n rekening wordt afgeschreven ivm de wisselkoers enzo
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:14:07 #38
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62225385
De kans dat binnen een paar uur 4 t-shirts worden verkocht lijkt mij klein Chicolate, al weet ik natuurlijk niet hoe populair die website is.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:21:42 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62225555
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:13 schreef Merel het volgende:

[..]

Chico ik wil wel even voorschieten als je wilt? Heb toch een account bij threadless. PM me maar wat je wilt hebben en waar het naartoe moet, dan bestel ik het wel en hoor je wel hoeveel er van m'n rekening wordt afgeschreven ivm de wisselkoers enzo
Wat lief .

@ Tink: wil je nog even reageren op onze pm's? .
Niet meer actief op Fok!
pi_62225606
Oooooh Merel . Wat lief!!! Ik ga je zometeen PM'en, even de gegevens opzoeken. Dat je dat wil doen .

@Tink: gister kreeg ik een mailtje dat er nog 12 waren, en nu nog maar 4. Vrij populair vrees ik.
pi_62225696
* veiligheidsspeldje heeft de sleutel gekregen van mr V
En een huishoudbudget om mee naar de markt te gaan, terwijl hij hard aan het arbeiten is. Ik voel me zo'n trutje nu
pi_62225702
Vu is niet echt dichtbij het centrum maar er is wel een soort studentencampus een paar haltes verder!
Wat leuk dat deze reeks nog doorgaat, hoeang bestaat deze al want volgens mij volgde ik dit topic ca. 2 jaar geleden voor een extra steuntje in de rug! :p
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 8 oktober 2008 @ 10:36:27 #43
163650 Greys
pi_62225946
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:26 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
En een huishoudbudget om mee naar de markt te gaan, terwijl hij hard aan het arbeiten is. Ik voel me zo'n trutje nu
Een huishoudbudget
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62226055
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:36 schreef Greys het volgende:

[..]

Een huishoudbudget
Stom hè. Maar aan de andere kant, gisteren heb ik boodschappen betaald, en het is zijn koelkast die ik ga vullen. Maar dat ie me zo geld geeft om dingen van te kopen vind ik wel mutsig
pi_62226092
Fijn om te zien dat dat hier gewoon ka.... Ff wat voorschieten voor een ander enzo!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_62226155
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:26 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
srsly !

Ja doei.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:45:30 #47
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62226168
wat zijn we toch een lief topic

iemand de behoefte om mijn vloerbedekking voor te schieten? gwapje!!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:48:42 #48
331 Merel
Be here now.
pi_62226239
Chico doe me je adres eens PM'en! Dan doe ik dat gewoon als shipping adres meteen
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:50:20 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62226279
Jee ik ben zó goedgemutst vandaag . Lekker uitgerust, morgenochtend vrij, vrijdag vrij, zaterdag leuke plannen... .
Niet meer actief op Fok!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 8 oktober 2008 @ 10:52:31 #50
163650 Greys
pi_62226327
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:41 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Stom hè. Maar aan de andere kant, gisteren heb ik boodschappen betaald, en het is zijn koelkast die ik ga vullen. Maar dat ie me zo geld geeft om dingen van te kopen vind ik wel mutsig
Geef nou maar gewoon toe dat je helemaal in de gloria bent
And so you should be!
Sleutel gekregen (mag je die ook houden? of is het alleen zodat je de boodschappen in zijn koelkast kunt deponeren? ) en centjes mee om zijn boodschappen te doen. Zucht
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')