Ja, jij ookquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:14 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Wie zijn jullie?![]()
Ik ben pas anderhalve week serieus bezig, dus ik móet consequent zijn weet ik van mezelf. De touwtjes mogen wel wat losser zodra de broek dat ook zit![]()
Fryske dúmkes zijn ook lekker hoorquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:15 schreef Plukie86 het volgende:
Sûkerbôle is één van de redenen waarom ik weer in Friesland wil wonen....De enige andere reden is dat vriendje daar woont
ik moet ergens de grens trekken om ooit 's onder die 70 te blijven... daarnaast moet ik gewoon meer sporten, maar als ik minder sport, ben ik ook strenger qua eten... als ik weet dat ik echt netjes en regelmatig/veel sport wil ik nog wel 's wat sneller toch een koekje 's avonds nemen ofzoquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:11 schreef Tinkepink het volgende:
Jullie zijn zo streng voor jezelfIs dat nou echt nodig?
Die vind ik dus echt smerig.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:17 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Fryske dúmkes zijn ook lekker hoor
Mooie quoteverklotingquote:
Ja, dan wordt het lastig inderdaad. Wat wel ontzettend ranzig is, zijn dúmkes die slof zijn geworden. Net de textuur van een bitterkoekje, blugh.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die vind ik dus echt smerig.Maar ik houd niet van anijs.
Volgens mij heb je recentelijk je gewicht en je lengte gepost. Daar baseer ik me op .Maar ik zie het zaterdag wel idd! Volgens mij zijn we allemaal al best wel slank.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:19 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Mooie quoteverkloting![]()
Nou, ik was al eens eerder begonnen zegmaarEn ik heb nooit een foto gepost ofzo, dus ik weet of jij mij slank denkt te vinden
Ik heb absoluut geen overwicht, maar wel vetjes teveel. Maar ach, dat wil ik je zaterdag wel laten zien hoor!
Ik ben 1.63 en ben begonnen rond de zestig kilo. Met eerdere pogingen was dit al geslonken tot 58,4. Daar ben ik mee begonnen vorige week maandag. Afgelopen maandag was ik 56,6, maar vanochtend bijvoorbeeld 57 kilo.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:21 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Volgens mij heb je recentelijk je gewicht en je lengte gepost. Daar baseer ik me op .Maar ik zie het zaterdag wel idd! Volgens mij zijn we allemaal al best wel slank.
Je weet dat 'slof' een Fries woord is?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:20 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ja, dan wordt het lastig inderdaad. Wat wel ontzettend ranzig is, zijn dúmkes die slof zijn geworden. Net de textuur van een bitterkoekje, blugh.
Oh, heb je ook in friesland gewoond?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je weet dat 'slof' een Fries woord is?
Er zijn woorden waarvan ik er pas na mijn verhuizing naar de Randstad achterkwam dat ze niet Nederlands waren. Bijvoorbeeld 'briek' en 'toerebout' (eigenlijk 'tuorrebout' wrs?).
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:23 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik ben 1.63 en ben begonnen rond de zestig kilo. Met eerdere pogingen was dit al geslonken tot 58,4. Daar ben ik mee begonnen vorige week maandag. Afgelopen maandag was ik 56,6, maar vanochtend bijvoorbeeld 57 kilo.
Zaterdag zie je wel dat gewicht niet alles zegt
Ik ben een geboren en getogen Fries ja.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:25 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Oh, heb je ook in friesland gewoond?Ja dat briek fries is kwam ik achter op een vakantie toen ik 15 was ofzo. En slof weet ik pas een jaartje
Ligt gewoon aan je lichaamsverhoudingen en dergelijke denk ik. Ik denk niet dat er heel veel aan gewicht af hoeft bij mij en daar draait het ook niet om voor mij. Vetjes, die wil ik graag weg!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:26 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik! Ik ben maar 2 cm langer dan jij bent en weeg nu 62 kg en vind mezelf eigenlijk slank. Ik pas zelfs rokjes maat 36 (soms zelfs 34)! Sta er dan ook werkelijk versteld van dat jij vindt dat je moet afvallen
Ik heb nog even gedacht dat jij stiekem een irl vriendinnetje van mij wasquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:23 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik ben 1.63 en ben begonnen rond de zestig kilo. Met eerdere pogingen was dit al geslonken tot 58,4. Daar ben ik mee begonnen vorige week maandag. Afgelopen maandag was ik 56,6, maar vanochtend bijvoorbeeld 57 kilo.
Zaterdag zie je wel dat gewicht niet alles zegt
Maar Tink, ik denk eerder dat jij dan heel smal van onder bent en je vetjes meer aan de bovenkant hebt zitten? Ik kan het anders niet verklaren, want ik ben zelfs nog ietsje langer dan jij en weeg ietsje minder, maar ik pas toch echt niet in een rokje 34!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:26 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik! Ik ben maar 2 cm langer dan jij bent en weeg nu 62 kg en vind mezelf eigenlijk slank. Ik pas zelfs rokjes maat 36 (soms zelfs 34)! Sta er dan ook werkelijk versteld van dat jij vindt dat je moet afvallen
Wij Westfriezen zeggen: 'bol'. De koekjes zijn bol geworden...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je weet dat 'slof' een Fries woord is?
Er zijn woorden waarvan ik er pas na mijn verhuizing naar de Randstad achterkwam dat ze niet Nederlands waren. Bijvoorbeeld 'briek' en 'toerebout' (eigenlijk 'tuorrebout' wrs?).
Wat betekent dat, prieken? 'Briek' is lastig te vertalen, maar betekend zoiets als 'gammel', 'in slechte staat'. Maar de gevoelswaarde van het woord is imo niet te vertalen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:32 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Wij Westfriezen zeggen: 'bol'. De koekjes zijn bol geworden...
En 'we' hebben meer woorden die verder nergens bekend zijn, zoals 'prieken'.
Ik kom oorspronkelijk uit Veenendaal (provincie Utrecht) en daar hadden ze woorden als hucht (heuvel), krang (iets verkeerd om aanhebben) en tuffen (spugen). Duurde ook best lang voordat ik wist dat dat geen ABN wasquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:32 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Wij Westfriezen zeggen: 'bol'. De koekjes zijn bol geworden...
En 'we' hebben meer woorden die verder nergens bekend zijn, zoals 'prieken'.
Die ken ik ook! Nou ja, behalve hucht.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:37 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik kom oorspronkelijk uit Veenendaal (provincie Utrecht) en daar hadden ze woorden als hucht (heuvel), krang (iets verkeerd om aanhebben) en tuffen (spugen). Duurde ook best lang voordat ik wist dat dat geen ABN was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |