abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:58:27 #1
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_62228207

Vorige topics:
Icesave (Landsbanki), betrouwbaar?
Icesave (Landsbanki) #2, end of story?

Een aantal feiten op een rijtje:

-De IJslande kroon heeft dit jaar een enorme duikeling gemaakt t.o.v. de Euro (44%)
Daarom heeft IJsland de kroon aan de euro gekoppeld voor 131 kroon per euro (bron)

-De drie grootste IJslandse banken (Kaupthing, Glitnir en Landsbanki) zijn 8x zo groot als het bruto binnenlands product van IJsland.
Het IJslandse depositofonds zit ook krap bij kas. Eind 2007 had het 67 miljoen euro in kas, terwijl er 200(!) keer zoveel geld is ondergebracht bij de banken (bron).

-De IJslandse overheid heeft alle banken genationaliseerd. Het heeft Landsbanki zelfs onder curatele gezet (bron, bron 2)

-Rusland gaat IJsland 4 miljard euro lenen (bron)

-DNB gaat de Nederlandse klanten van Icesave helpen.
In geval van een faillissement moet IJsland de eerste 20.887 euro vergoeden. Voor al het spaargeld tussen de 20.887 en 100.000 euro staat het Nederlandse deposito-garantiestelsel garant. (bron,bron 2)

-Momenteel (7 oktober) is Icesave.nl vrijwel onbereikbaar. Nederlandse spaarders zouden echter nog wel gewoon bij hun spaargeld kunnen. Dit in tegenstelling to de Britse spaarders, die geen geld op kunnen nemen. Icesave heeft daar het recht om betalingen 60 dagen op te schorten. In Nederland had het eerst ook deze mogelijkheid, maar na protesten is deze passage geschrapt
Zie nieuwe berichten, het lijkt erop dat niemand dinsdag geld terug heeft kunnen halen

[7 oktober 23.45]
RTL nieuws meldt: "Spaarders die hun geld op de IJslandse internetbank Icesave hebben gezet, kunnen dat er niet meer afhalen. Dat heeft DNB laten weten na overleg met de Icesave-top."
(bron - RTL nieuws video )

[8 oktober 00.30]
De normale site van Icesave is nu niet meer te bereiken. De volgende pagina verschijnt nu:

[8 oktober 09.30]
Een aantal spaarders heeft via het Nationaal Incasso Bureau (NIB) beslag laten leggen op tegoeden van Icesave Nederland en het IJslandse moederbedrijf Landsbanki (bron)
aanmelden bij deze claim (8 oktober 12.00 niet bereikbaar)

NIB: Aangezien Icesave zijn verplichtingen niet na kan komen is een claim niet meer zinvol

[8 oktober vanaf 12.00]
Hans de Bruin (RTL): spaarders moeten maar hopen dat het goed komt
FEM usiness: Icesave zet 100.000 spaarders in de kou
Chaos rond Icesave compleet, personeel weg
Regering IJsland weigert garantie Britse spaarders
ING koopt spaartegoeden IJslandse banken

Het lijkt er op dat mensen die hun geld ondanks de drukte weg hebben kunnen halen bij Icesave, nog niet veilig zijn. Vermoedelijk zijn alle opdrachten na maandag 14.00 (die dinsdag in de loop van de dag verwerkt worden) niet in behandeling genomen.
Grote zorgen bij spaarders, weggehaalde Icesave-gelden nog niet op rekening

In totaal staat er nog 1,7 miljard euro uit van 120.000 Nederlanders.
Icesave: Zwevende tegoeden staan nog in IJsland

[8 oktober 14.30]
Icesave heeft nu ook op hun site geplaatst dat veel transacties niet doorgevoerd zijn:
quote:
Helaas moeten wij meedelen dat Icesave zijn verplichtingen als spaarbank niet langer na kan komen, doordat onze moeder Landsbanki ten gevolge van de kredietcrisis in grote financiële problemen is gekomen. Dit betekent dat transacties die vanaf maandagmiddag zijn gedaan, noodgedwongen niet meer zijn doorgevoerd.

Wij betreuren zeer wat er is gebeurd.

Op de spaartegoeden bij Icesave zijn de IJslandse en Nederlandse depositogarantiestelsels van toepassing. Dit betekent dat de dekking (tot 100.000 euro per persoon per bank) voor een deel (20.887 euro) voor rekening van het IJslandse depositogarantiestelsel komt. De Nederlandsche Bank (DNB) heeft aangekondigd de Nederlandse spaarders bij Icesave indien nodig te helpen met hun beroep op de dekking in IJsland. Onderstaand persbericht bevestigt dit.

Zodra dat mogelijk is zullen wij op deze site nadere informatie verstrekken.

Het Icesave Nederland team
Ergo:

bedacht door MrFl0ppY

met dank aan MarBu voor een groot deel van de OP, avonne voor een aantal links

[ Bericht 3% gewijzigd door goeiemoggel op 08-10-2008 16:31:03 ]
pi_62228244
Britse spaarders die hun geld bij de IJslandse internetspaarbank Icesave hebben ondergebracht, kunnen erop rekenen dat zij al hun geld terugkrijgen. Dat heeft de Britse minister van Financiën Alistair Darling woensdag gezegd.

Normaal gesproken zou de IJslandse centrale bank de eerste 20.000 euro moeten vergoeden aan internationale spaarders als Icesave failliet gaat. IJsland weigert volgens Darling evenwel daar garanties over te geven. ,,De IJslandse regering, geloof het of niet, heeft mij verteld dat zij niet van plan is haar verplichtingen hier na te komen'', aldus Darling.

Het Britse garantiestelsel dekt spaartegoeden tot 50.000 pond. Maar Darling zei tegen de publieke omroep BBC dat de regering, gezien de ,,uitzonderlijke omstandigheden'', er in dit geval voor zal zorgen dat spaarders al hun geld terugkrijgen.
pi_62228257
Mooie OP zo.
Ben er overigens net doorgekomen op DNB.nl maar daar staat nog steeds hetzelfde als gisteravond.
pi_62228302
NIB Incasso site is nog steeds niet te bereiken..
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_62228324
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:58 schreef cinnamongirl het volgende:
Inderdaad, wat denk je dat er met de Nederlandse banken gebeurt als DNB het geld niet gaat terugstorten aan de gedupeerden? Dan lopen hier de spaarrekeningen ook leeg.
Als het vertrouwen in de banken weg is gaan mensen hun geld wel op een andere manier sparen. De ouwe sok is al genoemd.
pi_62228352
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:57 schreef MentalBrT het volgende:
DonJames:
[..]

Tegen jouw tekst:
[..]

Het enige wat je verder toevoegt is een registervemelding van DNB met de juiste terminologie: neemt aanvullende deel aan ....

We hebben dus nu samen al 3 keer hetzelfde gezegd, zullen we maar stoppen dan?
Je snapt het punt niet. Jij beweert dat de eerste 20k wel onder het Nederalndse DGS valt, maar dat het geld uit IJsland moet komen. Dit impliceert dat DNB hier (deels) voor verantwoordelijk is. Mijn stelling is dan ook dat dit beide niet zo is, en maakt de juiste terminologie dus wel degelijk uit.
Conclusie: DNB is niet verantwoordelijk voor de eerste 20k van Icesave, DNB hoeft niet te helpen met het terughalen daarvan, en mensen moeten dus niet zielig lopen doen en DNB hiervoor verantwoordelijk houden omdat dit allemaal van tevoren bekend was.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:03:48 #7
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_62228357
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:52 schreef Syrena het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gaan ze een brief in het IJslands opstellen die we dan kunnen downloaden en opsturen ofzo.

Het aantal spaarders bij IceSave wordt met elk bericht meer Het begon met 50.000 mensen, toen waren het er 75.000 en het laatste NOS-TT bericht spreekt van 120.000.
Zo'n brief kun je al gewoon downloaden bij de IJslandse toezichthouder:
Onderaan deze pagina staat een .doc
pi_62228360
even uit een ander topic
http://www.fembusiness.nl(...)arders-in-de-kou.htm
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:58 schreef hplaserjet het volgende:
NOG MEER SLECHT NIEUWS, ALLE OVERBOEKINGEN KOMEN NOOIT OP JE TEGENREKENING AAN

Icesave Nederland is niet meer. De website is grotendeels uit de lucht gehaald, waardoor ruim 100.000 Nederlandse spaarders gedupeerd zijn.

De Nederlandsche Bank

FEM 500 grootste bedrijven Positie 98
Bekijk profiel

Een bewindvoerder die benoemd is door De Nederlandsche Bank (DNB) heeft het heft in handen genomen. Het personeel op het Amsterdamse Icesave-kantoor, dat een onderdeel is van de gestruikelde IJslandse bank Landsbanki, is naar huis gestuurd.

Dat bevestigt een woordvoerder van het pr-bureau Hill&Knowlton. Het bureau heeft de woordvoering gestaakt, want er is ‘geen opdrachtgever meer’. “Ik tik nu in mijn vrije tijd het laatste persbericht van Icesave Nederland. Dat ben ik aan ze verplicht”, zegt de woordvoerder.

"Situatie onduidelijk"
Volgens de zegsman is de situatie onduidelijk sinds de IJslandse moederbank Landsbanki eerst onder curatele werd gesteld van de IJslandse overheid en vervolgens uitstel van betaling heeft aangevraagd. “De Nederlandse werknemers kunnen niets meer doen. De Nederlandsche Bank is nu de situatie aan het uitzoeken”, zegt hij.

Sinds maandagmiddag zijn er geen transacties meer doorgekomen via de Nederlandse Icesave-website. “Maandagochtend zijn er wel nog transacties doorgekomen. Maar vanaf maandagmiddag lag alles stil”, meldt de woordvoerder.

“Dit is verschrikkelijk voor de spaarders. Op zich waren de cijfers van de bank altijd goed, maar in een week tijd is het hele beeld gaan schuiven. Wantrouwen heeft de bank laten struikelen. Ze konden geen geld meer lenen. Daar had Fortis ook last van.”

Garantie?

Of de spaarders hun geld terugkrijgen is onduidelijk. Nederland kent een depositogarantiestelsel dat eengrens kent van 100.000 euro, maar de spaarder zal naar de IJslandse overheid moeten stappen om zijn eerste inleg van ruim 20.000 euro terug te krijgen.

De Nederlandsche Bank (DNB) liet dinsdagavond weten in gesprek te zijn met de IJslandse autoriteiten over hoe rekeninghouders worden gecompenseerd als Icesave niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen. Formeel garandeert de IJslandse centrale bank bij een faillissement Nederlandse spaarders een bedrag van 20.887 euro. De rest wordt tot een bedrag van 100.000 door de Nederlandse staat gegarandeerd.
pi_62228375
De site van DNB wordt druk bezocht... laden duurt telkens minimaal 5 minuten.
Ik kwam wel op de NIB site (na lang wachten) maar heb mijn rekeningnummer hier niet bij de hand.

Ach, ik verwacht dat er later ook nog gelegenheid is om aan te sluiten bij een massale claim. Als het nodig is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_62228444
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:02 schreef cinnamongirl het volgende:
Inderdaad, wat denk je dat er met de Nederlandse banken gebeurt als DNB het geld niet gaat terugstorten aan de gedupeerden? Dan lopen hier de spaarrekeningen ook leeg.
Als het vertrouwen in de banken weg is gaan mensen hun geld wel op een andere manier sparen. De ouwe sok is al genoemd.
Je wíst toch dat je niet bij DNB aan kon kloppen toen je die ¤¤-tekens voor je ogen zag.
Sorry hoor, maanden lang zijn hier topics geweest waar mensen werden gewezen op de mogelijke gevaren van IceSave, en nu roept iedereen moord en brand.

Denk dat het, als de rook is opgetrokken, voor heel veel mensen een hele goede les is geweest.
pi_62228481
Volgens de NOS heeft DNB Icesave nog niet overgenomen
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C9292709C9BB0D.html
quote:
08 Oktober 2008 (11.43 uur)

DNB weet nog niets over Icesave
De Nederlandsche Bank is er nog niet in geslaagd opheldering te krijgen bij Landsbanki, de moederbank van Icesave. (...)

Onduidelijk is of Icesave genoeg geld heeft om de spaarders hun geld uit te keren. Lukt dat niet, dan komt DNB in actie. Nederland garandeert sinds maandag 100.000 euro per rekening.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:08:04 #12
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62228498
tvp, afwachten maar
pi_62228503
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:03 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je snapt het punt niet. Jij beweert dat de eerste 20k wel onder het Nederalndse DGS valt, maar dat het geld uit IJsland moet komen. Dit impliceert dat DNB hier (deels) voor verantwoordelijk is. Mijn stelling is dan ook dat dit beide niet zo is, en maakt de juiste terminologie dus wel degelijk uit.
Conclusie: DNB is niet verantwoordelijk voor de eerste 20k van Icesave, DNB hoeft niet te helpen met het terughalen daarvan, en mensen moeten dus niet zielig lopen doen en DNB hiervoor verantwoordelijk houden omdat dit allemaal van tevoren bekend was.
Ik snap het punt prima, ik beweer nergens dat de eerste 20k onder het depositogarantiestelsel valt, het is maar net hoe je dat leest.

'Moet je uit ijsland halen', als het onder het depositogarantiestelsel zou vallen dan hoefde je dat niet te doen, kwestie van interpreteren.
pi_62228508
AMSTERDAM - Ook Icesave-spaarders die wél op tijd hun geld wisten weg te halen bij de internetbank, verkeren in grote onzekerheid. Het overgeboekte geld staat namelijk nog steeds niet op hun rekening.

Veel Nederlanders lieten dagen geleden hun spaargeld overboeken naar hun gewone rekening. Ze kregen daarvan zelfs een bevestiging van Icesave. Maar tot op heden is bij velen het geld nog niet gestort en zweeft het ergens rond.

Dit terwijl de ervaring van veel Icesave-spaarders is dat het geld normaal gesproken wél een dag na de overboeking op hun rekening stond.

De Nederlandse banken zeggen niet verantwoordelijke te zijn voor de nog niet binnengekomen gelden.

De spaarders maken zich dan ook grote zorgen en roepen de bank op hun niet langer in onzekerheid te laten. "Ik heb er goed buikpijn van. Ik dacht dat je bij een bank een vertrouwensrelatie had", aldus een bezorgde spaarder.

pi_62228579
Haha, aldus een bezorgde spaarder.
Facts don't care about your feelings
pi_62228589
Ik heb me inmiddels bij het NIB aangemeld, als zij nog iets kunnen regelen zou dat erg mooi zijn. Al kost me dat 10% van me bedrag, dan heb ik tenminste iets terug.
pi_62228603
http://www.geldenrecht.nl(...)t_personeel_weg.html

De chaos rond internetspaarbank Icesave lijkt compleet. Inmiddels is het naambordje verdwenen bij de Amsterdamse vestiging en is het personeel niet komen opdagen, meldt BNR-radio.
pi_62228669
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62228679
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:11 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik heb me inmiddels bij het NIB aangemeld, als zij nog iets kunnen regelen zou dat erg mooi zijn. Al kost me dat 10% van me bedrag, dan heb ik tenminste iets terug.
ZUCHT.
pi_62228709
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:00 schreef hplaserjet het volgende:
Normaal gesproken zou de IJslandse centrale bank de eerste 20.000 euro moeten vergoeden aan internationale spaarders als Icesave failliet gaat. IJsland weigert volgens Darling evenwel daar garanties over te geven. ,,De IJslandse regering, geloof het of niet, heeft mij verteld dat zij niet van plan is haar verplichtingen hier na te komen'', aldus Darling.
Tijd om een paar fregatten die kant op te sturen.. maffe IJslanders
pi_62228727
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:08 schreef hplaserjet het volgende:
AMSTERDAM - Ook Icesave-spaarders die wél op tijd hun geld wisten weg te halen bij de internetbank, verkeren in grote onzekerheid. Het overgeboekte geld staat namelijk nog steeds niet op hun rekening.

Veel Nederlanders lieten dagen geleden hun spaargeld overboeken naar hun gewone rekening. Ze kregen daarvan zelfs een bevestiging van Icesave. Maar tot op heden is bij velen het geld nog niet gestort en zweeft het ergens rond.

Dit terwijl de ervaring van veel Icesave-spaarders is dat het geld normaal gesproken wél een dag na de overboeking op hun rekening stond.

De Nederlandse banken zeggen niet verantwoordelijke te zijn voor de nog niet binnengekomen gelden.

De spaarders maken zich dan ook grote zorgen en roepen de bank op hun niet langer in onzekerheid te laten. "Ik heb er goed buikpijn van. Ik dacht dat je bij een bank een vertrouwensrelatie had", aldus een bezorgde spaarder.

goed kut
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:16:54 #22
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62228746
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:11 schreef avonne het volgende:
http://www.geldenrecht.nl(...)t_personeel_weg.html

De chaos rond internetspaarbank Icesave lijkt compleet. Inmiddels is het naambordje verdwenen bij de Amsterdamse vestiging en is het personeel niet komen opdagen, meldt BNR-radio.
duh, anders komen er van die mafkezen langs dat kantoor om hun geld te halen. Lijkt me een logische stap

En het voedt de verdere paniek alleen maar, lekker iedereen gek maken.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:17:28 #23
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_62228763
** zenuwachtig is
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_62228779
zie topic was ze net voor
Hij Ijsland binnen te vallen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_62228786
tvp
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_62228802
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:14 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

ZUCHT.
link
pi_62228818
pfff.. daar gaan mijn centen..
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:20:45 #28
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_62228844
Afwacht Post.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_62228861
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:14 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

ZUCHT.
Echt hè .......
pi_62228977
Luister naar Thordur Hilmarsson, directeur van het economische promotiebureau van IJsland, in gesprek met BNR's financieel redacteur Rene de Monchy: http://streaming.bnr.nl/c(...)08-1,530,485,701.mp3
pi_62229016
AMSTERDAM - ING Direct, de internetbank van ING, heeft Britse spaartegoeden ter waarde van bijna 4 miljard euro gekocht van twee geplaagde IJslandse banken.

Dat meldde ING woensdag. De overname van de spaartegoeden is in samenspraak met Britse toezichthouders.

Het gaat om spaartegoeden van 160.000 klanten ter waarde van 2,5 miljard pond sterling (3,2 miljard euro) van de IJslandse bank Kaupthing. Ook koopt ING voor 538 miljoen pond (695 miljoen euro) spaartegoeden van 22.200 klanten van Heritable Bank, de Britse tak van het IJslandse Landsbanki. Landsbanki is het moederbedrijf van de internetspaarbank Icesave.

Zie ook:

http://www.nu.nl/news/177(...)Jslandse_banken.html
pi_62229048
er is dus hoop.

overigens ligt de nib site er ook uit
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 12:29:56 #33
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62229100
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:27 schreef Wokkel het volgende:
75000 Nederlanders met een rekening, en 300.000 IJslanders in totaal.

Scheef plaatje.
SeLang en ik worden ook nog als rekeninghouder bestempelt.
Bij mij staat er nog 9 euro nogwat... en SeLang heeft er nix (of anders weinig) meer staan, Ik weet ook dat er nog een paar mensen alleen de test euro hebben gestuurd. Dus op zich hoeft 75000 rekeninghouders niet te betekenen dat het om grote bedragen gaat.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:31:03 #34
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_62229129
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:29 schreef Wexy het volgende:

[..]

Bij mij staat er nog 9 euro nogwat... en SeLang heeft er nix (of anders weinig) meer staan, Ik weet ook dat er nog een paar mensen alleen de test euro hebben gestuurd. Dus op zich hoeft 75000 rekeninghouders niet te betekenen dat het om grote bedragen gaat.
* 100 euro meldt
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_62229180
Iedereen wist de gevaren wel ja, er werd ook in elk spaartopic naar gevraagd. Maar toch blijft het kut voor de mensen die hun geld nu (waarschijnlijk) kwijt zijn. Sterkte iedereen.
pi_62229193
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:25 schreef MentalBrT het volgende:
Luister naar Thordur Hilmarsson, directeur van het economische promotiebureau van IJsland, in gesprek met BNR's financieel redacteur Rene de Monchy: http://streaming.bnr.nl/c(...)08-1,530,485,701.mp3
kleine samenvatting?
pi_62229201
Duurt maar 2 minuten.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:35:08 #38
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_62229239
10k meldt.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_62229241
Maat van met heeft daar 4600 staan. ik 777,33
pi_62229250
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:29 schreef Wexy het volgende:

[..]

Ik was ook een rekeninghouder. Ik heb maandagochtend mijn geld succesvol weg kunnen halen, het staat nu op mijn Rabobank spaarrekening. Ik heb dus alleen nog een paar euro opgebouwde rente over het 4e kwartaal staan.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:36:08 #41
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_62229262
3000 euro meldt zich....
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
pi_62229312
1 euro meldt zich
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_62229380
quote:
DNB claimt geld voor Nederlandse spaarders Icesave

AMSTERDAM (AFN) - De Nederlandsche Bank (DNB) faciliteert indien nodig de garantieaanvragen voor Nederlandse spaarders van de internetspaarbank Icesave aan de IJslandse overheid. Dat zei een woordvoerder van DNB woensdag.

“Dat geldt dus voor alle aanvragen”, aldus de zegsman. DNB is in gesprek met de IJslandse autoriteiten over de problemen bij de internetspaarbank Icesave.

Vooralsnog kunnen Nederlanders de eerste 20.000 euro spaargeld via de DNB kunnen claimen bij de IJslandse overheid. “Wij verwachten dat IJsland de garantie op spaartegoeden zal verhogen naar het door de Europese Unie dinsdag vastgestelde minimum van 50.000 euro”, aldus de DNB-zegsman.

Europese Unie

IJsland is geen lid van de Europese Unie, maar past volgens de DNB-woordvoerder vaak wel zijn regelgeving aan de richtlijnen en wetgeving van de Europese Unie aan.

Compensatie voor het overige spaargeld kunnen Nederlanders in Nederland claimen tot een maximum van 100.000 euro per persoon
http://www.telegraaf.nl/d(...)rders_Icesave__.html

optimisten
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:42:06 #44
70361 Fries
Niet die van de Mac!
pi_62229421
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Fries op 08-10-2008 12:44:13 (Laat maar) ]
Mmmmm... lekker, niet?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:43:26 #45
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_62229456
Ben ik even blij dat ik geen geld heb, kan het ook niet kwijtraken.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 12:44:57 #46
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62229495
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:35 schreef MarBu het volgende:

[..]

Ik was ook een rekeninghouder. Ik heb maandagochtend mijn geld succesvol weg kunnen halen, het staat nu op mijn Rabobank spaarrekening. Ik heb dus alleen nog een paar euro opgebouwde rente over het 4e kwartaal staan.
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:37 schreef secondant het volgende:
1 euro meldt zich
Dat bedoel ik dus
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:31 schreef Bravebart het volgende:

[..]

* 100 euro meldt
100 kan weinig.. kan veel zijn... weet niet wat dat voor jou is.... zo te zien weinig...
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:45:15 #47
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62229505
tsja, heb er 100 euro op staan, en ben niet echt "bang"ik merk t wel en zal er zelf netjes achteraan gaan (claim voor jslandse nationale bank al netjes ingevuld en klaar om te versturen indien nodig)

maar ik baal dat ik niks doorhad en nu niet bij mn geld kan. het was een test-potje, voor mn verhuizing... en ik wilde maandag gewoon mn geld eraf halen om verf van te kopen had geen geruchten gehoord en dacht dat de site gewoon "even uit de lucht" was

stom
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:46:34 #48
132191 -jos-
Money=Power
pi_62229542
Net is er een kamervraag over IceSave, Bos moet zo antwoorden gok ik
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:46:47 #49
55350 Reena
Angelcrusher
pi_62229545
tvp

Heb groot deel van mijn spaargeld ook op icesave staan...die onzekerheid is echt vreselijk!
Ik voel me ook erg stom...blijkbaar had ik de risico's totaal verkeerd ingeschat!
pi_62229562
grote bedragen hebben sommigen hier, ben sinds kort weer begonnen met sparen vandaar het lagere bedrag, ik heb gvd, echt moeten besparen om toch te kunnen sparen, het is niet zo dat ik geld over hou aan het einde van de maand en het dan weg zet. ik heb echt dingen laten liggen om toch te kunnen sparen.
pi_62229582
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:46 schreef -jos- het volgende:
waar kijk je dat op internet..?
pi_62229623
quote:
Uitgegeven: 8 oktober 2008 12:16
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2008 12:17

AMSTERDAM - ING Direct, de internetbank van ING, heeft Britse spaartegoeden ter waarde van bijna 4 miljard euro gekocht van twee geplaagde IJslandse banken.

Dat meldde ING woensdag. De overname van de spaartegoeden is in samenspraak met Britse toezichthouders.

Het gaat om spaartegoeden van 160.000 klanten ter waarde van 2,5 miljard pond sterling (3,2 miljard euro) van de IJslandse bank Kaupthing. Ook koopt ING voor 538 miljoen pond (695 miljoen euro) spaartegoeden van 22.200 klanten van Heritable Bank, de Britse tak van het IJslandse Landsbanki. Landsbanki is het moederbedrijf van de internetspaarbank Icesave.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:50:18 #54
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62229629
Tvp, gaat snel hier...
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:45 schreef kwakveense het volgende:
maar ik baal dat ik niks doorhad en nu niet bij mn geld kan. het was een test-potje, voor mn verhuizing... en ik wilde maandag gewoon mn geld eraf halen om verf van te kopen had geen geruchten gehoord en dacht dat de site gewoon "even uit de lucht" was

stom
Wel grappig idd... Het is al dagen pure paniek overal over Landsbankie

Dat jullie dappere spaarders maar alles mogen terugkrijgen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_62229654
Mooie OP.
Misschien alleen even dit aanpassen:
quote:
-Momenteel (7 oktober) is Icesave.nl vrijwel onbereikbaar. Nederlandse spaarders zouden echter nog wel gewoon bij hun spaargeld kunnen. Dit in tegenstelling to de Britse spaarders, die geen geld op kunnen nemen. Icesave heeft daar het recht om betalingen 60 dagen op te schorten. In Nederland had het eerst ook deze mogelijkheid, maar na protesten is deze passage geschrapt
Icesave is gewoon failliet.... Iedereen die niet voor maandag 14:00 uur weg was met zijn geld zal in het proces van garantieregelingen, curatoren en andere rompslomp terecht komen.

Ik ben boos en ongerust. Icesave heeft dinsdag gewoon staan liegen en zal naar mijn mening zwaar moeten boeten. En nu ook nog eens de regering van IJsland onder zijn garantie uit lijkt te komen ben ik helemaal laaiend.
pi_62229685
http://www.tryggingarsjodur.is/Payments/ staat het formulier om geld te claimen bij het IJslandse depositistelsel.
dag
pi_62229692
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:46 schreef -jos- het volgende:
Ow.... keep ons posted
pi_62229693
Ik vind het verschil in reageren tussen de britse overheid en de nederlandse overheid in schril contrasat

UK : "IJsland is niet van plan te betalen. Wij garanderen elke cent. We gaan een rechtzaak voorbereiden tegen de IJSlandse staat"

NL "We verwachten dat de IJslandse regering de garantie zal verhogen naar 50.000 euro"
pi_62229705
Beter krijgen jullie allemaal niets! Vrekspaarders met al die gare buitenlandse banken
pi_62229718
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:52 schreef petre86 het volgende:
http://www.tryggingarsjodur.is/Payments/ staat het formulier om geld te claimen bij het IJslandse depositistelsel.
Ik zou even wachten met invullen daarvan.
Je doet daarmee namelijk ook afstand van een aantal rechten en claims.

Laat eerst maar eens het stof neerdalen en kijken of de DNB met een oplossing komt, of misschien zelfs wel een andere partij (ING?).
pi_62229722
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:52 schreef Repeat het volgende:
Beter krijgen jullie allemaal niets! Vrekspaarders met al die gare buitenlandse banken
Krijg kanker
pi_62229771
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:53 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Krijg kanker
Doe eens even normaal, kanker wens je niemand toe.
Vind je het gek dat buitenlanders ons op internet zien als onbeschofte honden, dat komt door tuig als jou met zulke kansloze uitspraken.

[ Bericht 0% gewijzigd door MentalBrT op 08-10-2008 12:55:26 (typo) ]
pi_62229782
http://www.quotenet.nl/bi(...)land_geannuleerd.php

Transacties Icesave geannuleerd
Wie dinsdagavond nog rustig ging slapen omdat hij zijn geld heeft weten weg te halen bij Icesave Nederland, heeft toch pech. Alle transacties die sinds maandagmiddag zijn gedaan, zijn teruggedraaid en geannuleerd.

Bekijk het dossier kredietcrisis.

Dat meldt de woordvoerder van Icesave Nederland. Het is niet duidelijk of Icesave-moeder Landsbanki in surseance of failliet is, of gewoon doorbankiert. ‘Is er uitstel van betaling aangevraagd of niet? De Nederlandsche Bank moet uitzoeken hoe het zit,’ aldus Arien Stuijt van Hill & Knowlton, woordvoerder namens Icesave. ‘Hopelijk doen ze dat snel.’

Zo’n 120.000 à 125.000 Nederlanders hopen dat waarschijnlijk ook, want zoveel klanten had de IJslandse zakenbank in het half jaar dat het actief is in Nederland, weten aan te trekken. Die hebben ¤1,6 miljard à ¤1,7 miljard spaarcentjes ingelegd. ‘Hoeveel precies moet nog uitgezocht worden. Alle dossiers van Landsbanki Nederland en Icesave zijn nu naar DNB overgebracht.’

Stuit bevestigt dat het kantoor van Landsbanki op de Zuidas is verlaten. ‘Er was niets meer te doen. Het callcenter was extern, en is gestopt omdat ze bang waren niet meer betaald te krijgen. Alle activiteiten van Landsbanki in het buitenland zijn gestopt. Naast Icesave deed Landsbanki ook zakenbankactiviteiten in Nederland, bedrijfsleningen.’

Henk Willem Smits woensdag 8 oktober 2008, 12:28
pi_62229800
quote:

[..]

Ik zou even wachten met invullen daarvan.
Je doet daarmee namelijk ook afstand van een aantal rechten en claims.
Indien er uitbetaald wordt jah.
dag
pi_62229810
quote:

[..]

Krijg kanker

woensdag 8 oktober 2008 @ 12:56:58 #66
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62229812
quote:

[..]

Krijg kanker
Nee hij fixt straks jouw kanker
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_62229826
Topic om te volgen dit; heb ook geld uitstaan daar.
pi_62229960
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:08 schreef MentalBrT het volgende:

[..]

Ik snap het punt prima, ik beweer nergens dat de eerste 20k onder het depositogarantiestelsel valt, het is maar net hoe je dat leest.

'Moet je uit ijsland halen', als het onder het depositogarantiestelsel zou vallen dan hoefde je dat niet te doen, kwestie van interpreteren.
Prima, dan zijn we het eens dat we het met elkaar eens zijn
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:06 schreef Smultie2 het volgende:

[..]

Je wíst toch dat je niet bij DNB aan kon kloppen toen je die ¤¤-tekens voor je ogen zag.
Sorry hoor, maanden lang zijn hier topics geweest waar mensen werden gewezen op de mogelijke gevaren van IceSave, en nu roept iedereen moord en brand.

Denk dat het, als de rook is opgetrokken, voor heel veel mensen een hele goede les is geweest.
Precies mijn punt!
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:52 schreef Repeat het volgende:
Tsja, je kan het ook op zo'n "betrouwbare" Nederlandse bank zetten, maar dan weet je tenminste zéker dat je een rente krijgt die nog minder is dan de inflatie
pi_62229976
pfff.. ik zou vandaag thuis studeren.. dat lukt niet meer nu.. ga maar ff stalker spelen.. ff lekker knallen..
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:05:51 #70
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62229992
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:50 schreef soylent het volgende:
Tvp, gaat snel hier...
[..]

Wel grappig idd... Het is al dagen pure paniek overal over Landsbankie

Dat jullie dappere spaarders maar alles mogen terugkrijgen
ik heb z'n drukke week gehad dat ik nauwelijks nieuws zie... daarom spaar ik ook en beleg ik niet dat kan ik helemaaaaaaal niet bijhouden
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_62230010
AMSTERDAM - De Nederlandsche Bank (DNB) faciliteert indien nodig de garantieaanvragen voor Nederlandse spaarders van de internetspaarbank Icesave aan de IJslandse overheid. Dat zei een woordvoerder van DNB woensdag.

"Dat geldt dus voor alle aanvragen", aldus de zegsman. DNB is in gesprek met de IJslandse autoriteiten over de problemen bij de internetspaarbank Icesave.

Vooralsnog kunnen Nederlanders de eerste 20.000 euro spaargeld via de DNB claimen bij de IJslandse overheid, mocht moederbedrijf Landsbanki failliet gaan. "Wij verwachten dat IJsland de garantie op spaartegoeden zal verhogen naar het door de Europese Unie dinsdag vastgestelde minimum van 50.000 euro", aldus de DNB-zegsman.

IJsland is geen lid van de Europese Unie, maar past volgens de DNB-woordvoerder vaak wel zijn regelgeving aan de richtlijnen en wetgeving van de Europese Unie aan.

Spaargeld

Compensatie voor het overige spaargeld kunnen Nederlanders in Nederland claimen tot een maximum van 100.000 euro per persoon. Het garantiestelsel geldt voor banken met een Nederlandse bankvergunning. Zowel Nederlandse banken als banken die hun hoofdvestiging buiten Europa hebben moeten een dergelijke vergunning hebben om op de Nederlandse markt actief te kunnen zijn.

Nederlandse spaarders bij Europese banken waarmee de DNB afspraken heeft gemaakt, kunnen ook in aanmerking komen voor een compensatie in Nederland. Dit laatste geldt onder meer voor Icesave.

Mensen die spaargeld hebben bij Europese banken zonder afspraken met DNB, moeten in geval van faillissement hun claim neerleggen in het thuisland van de financiële instelling.

Vertraagd

De website van DNB was woensdag ernstig vertraagd door vragen over de internetspaarbank. Ook krijgt de DNB veel telefoontjes binnen.

Woensdag ging de website van de internetspaarbank Icesave Nederland op zwart, waardoor klanten niet meer bij hun tegoeden konden. Op de website worden ze nu verwezen naar de website van DNB voor meer informatie.

Zie ook:
http://www.nu.nl/news/177(...)aarders_Icesave.html
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:08:24 #72
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62230042
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:04 schreef DonJames het volgende:

Tsja, je kan het ook op zo'n "betrouwbare" Nederlandse bank zetten, maar dan weet je tenminste zéker dat je een rente krijgt die nog minder is dan de inflatie
Stop eens met ouwehoeren met je "betrouwbaar" tussen quotes. De gebeurtenissen van afgelopen weken bewijzen alleen maar dat sparen onder Nederlandse vlag je wel degelijk concrete bescherming van de regering biedt, wat in sommige staten niet kan.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:11:20 #73
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_62230102
08-10-2008 12:49:00 Landsbanki: NL spaarders hebben EUR1,6-1,7 mrd bij Icesave
08-10-2008 12:49:00 Landsbanki: Icesave NL heeft 120.000 - 125.000 spaarders.

Gemiddeld ¤ 12.000 dus per spaarder!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Consumentenbond start kort geding Icesave

08-10-2008 12:39:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Consumentenbond start een kort geding tegen Icesave, maakt de bond woensdag bekend middels een persbericht.

"Heel veel verontruste leden bellen met de mededeling dat zij niet meer bij het geld op hun internetspaarrekening van Icesave kunnen. IceSave moet consumenten toegang geven tot hun rekeningtegoeden", zo meldt de bond.

Middels het kort geding wil de bond de bank dwingen om rekeninghouders weer toegang te geven tot hun spaartegoeden. Het geding dient zo mogelijk al morgen 9 oktober 2008.
Het leven is wat je ervan maakt!
pi_62230138
quote:

[..]

Krijg kanker
pi_62230144
quote:

[..]

Prima, dan zijn we het eens dat we het met elkaar eens zijn
[..]

Precies mijn punt!
[..]

Die buitenlandse banken betalen hier niks voor die garanties, maar dan wil je als spaarder er wel gebruik van kunnen maken mocht ie omflikkeren? Ze zijn niet voor niks zo goedkoop...
pi_62230148
Betrouwbaar?
De overheid neemt een bank over van ons belastinggeld.
dit doen ze op een dermate vreemde manier dat bij mij het vertrouwen in de competentie op de financiele markt van de overheid op een nulpunt staat.

1. Overheid stopt 4 miljard in fortis om te voorkomen dat deze in problemen komt.
2. Overheid neemt na het verdampen van deze 4 miljard de bank over.

Betrouwbaar? Sorry?
Het is leuk dat ik straks al mijn geld nog heb maar als het straks niets meer waard is.. tsja, wat moet je dan?
Er is nu gewoon nog niets zeker en daar zullen we ons gewoon even bij neer moeten leggen.

Voor degenen die Verdonk goedkoop punten willen zien scoren in de 2e kamer: http://www.nos.nl/politiek24/
pi_62230185
quote:
[..]

ATBank, 5% .

Met de mensen die onder de 20.000 euro zitten kan ik nog medelijden hebben. Heb je er meer op gezet, dan heb je gegokt en verloren.
pi_62230192
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:13 schreef Repeat het volgende:

[..]

Die buitenlandse banken betalen hier niks voor die garanties, maar dan wil je als spaarder er wel gebruik van kunnen maken mocht ie omflikkeren? Ze zijn niet voor niks zo goedkoop...
Betalen niets voor het stelsel?
Zou ik toch eens met een bron op de proppen komen want dit klopt niet.
pi_62230221
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:13 schreef MentalBrT het volgende:
Betrouwbaar?
De overheid neemt een bank over van ons belastinggeld.
dit doen ze op een dermate vreemde manier dat bij mij het vertrouwen in de competentie op de financiele markt van de overheid op een nulpunt staat.

1. Overheid stopt 4 miljard in fortis om te voorkomen dat deze in problemen komt.

Betrouwbaar? Sorry?
Het is leuk dat ik straks al mijn geld nog heb maar als het straks niets meer waard is.. tsja, wat moet je dan?
Er is nu gewoon nog niets zeker en daar zullen we ons gewoon even bij neer moeten leggen.

Voor degenen die Verdonk goedkoop punten willen zien scoren in de 2e kamer: http://www.nos.nl/politiek24/
Die eerste deal is niet doorgegaan. Lees je in voordat je schreeuwt.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:18:10 #80
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62230257
lekker makkelijk en kansloos om achteraf te gaan zitten wijzen

Iedereen is zich bewust van het risico. Het bewust zijn van een risico en daadwerkelijk in die situatie terecht komen is iets totaal anders. Logisch dat je dan even anders denkt. Ik ga straks autorijden en kan mezelf ook tegen een boom rijden door een afgebroken wielophangning, dan kan iemand ook achteraf roepen dat ik niet moet autorijden maar daar zit ik ook niet op te wachten.
pi_62230270
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:13 schreef MentalBrT het volgende:
Die 4 miljard is niet verdampt, de deal is gewoon gewijzigd. In plaats van een gedeelte is Fortis Nederland helemaal overgenomen.
pi_62230274
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:15 schreef Sloggi het volgende:

[..]

ATBank, 5% .

Met de mensen die onder de 20.000 euro zitten kan ik nog medelijden hebben. Heb je er meer op gezet, dan heb je gegokt en verloren.
Nee debiel, als je er meer op hebt gezet heb je geluk want vanaf 20.000 wordt dus gewoon door DNB uitbetaald dus die krijg je wel. Het gaat vooral om de mensen die minder dan 20.000 erop hebben en dat zijn de meesten.
pi_62230283
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:11 schreef tomic het volgende:
08-10-2008 12:49:00 Landsbanki: NL spaarders hebben EUR1,6-1,7 mrd bij Icesave
08-10-2008 12:49:00 Landsbanki: Icesave NL heeft 120.000 - 125.000 spaarders.

Gemiddeld ¤ 12.000 dus per spaarder!
Helaas geeft elke nieuwssite andere cijfers weer.
Wat de exacte aantallen zijn, zijn helaas onduidelijk. Zo wordt het aantal klanten van 50k, 75k, 100k en zelfs 150k genoemd.

Zelf heb ik het aantal klanten geschat op 75k met een totaal geschat vermogen van 1.9 milljard.
Wat neer komt op een gemiddeld verlies van 22.500 euro per klant.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:19:58 #84
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_62230297
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:15 schreef MentalBrT het volgende:

[..]

Betalen niets voor het stelsel?
Zou ik toch eens met een bron op de proppen komen want dit klopt niet.
Ze betalen wel mee, daarom is ook het gedeelte boven de 20k gegarandeerd door de DNB
pi_62230330
Woont er iemand in de buurt van het icesave kantoor? zo ja, check eens of er iets te doen is daar.
pi_62230331
maar wat is nu heel het probleem, je krijgt tot max. 100.000 terug van DNB

Ik vraag me alleen af hoelang dat gaat duren...., ik had net een rekening geopend afgelopen week en 1100 gestort Ik heb nog niet eens ingelogd omdat ik de code nog thuis moest krijgen
pi_62230340
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:15 schreef Sloggi het volgende:

[..]

ATBank, 5% .

Ik doelde met name op de échte Nederlandse banken. Mijn geld staat juist al tijden heerlijk rente te trekken bij ATB
pi_62230365
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:21 schreef WooZ het volgende:
Mijn god lezen mensen hier het topic wel of komen ze hier gewoon als een mongool ff langslopen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:23:25 #89
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_62230376
Ik heb nog 1 dag rente te goed, waar kan ik dat claimen .
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_62230377
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:16 schreef Repeat het volgende:

[..]

Die eerste deal is niet doorgegaan. Lees je in voordat je schreeuwt.
Bron?
pi_62230381
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:52 schreef petre86 het volgende:
Oh handig. Ik heb 'm alvast op m'n HD opgeslagen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_62230418
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee debiel, als je er meer op hebt gezet heb je geluk want vanaf 20.000 wordt dus gewoon door DNB uitbetaald dus die krijg je wel. Het gaat vooral om de mensen die minder dan 20.000 erop hebben en dat zijn de meesten.
Hoezo geluk?
Als ik daar 22000 euro heb staan krijg ik maar 2000 euro van de nederlandse bank, de rest moet toch echt van de ijslandse bank komen.
pi_62230423
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Mijn god lezen mensen hier het topic wel of komen ze hier gewoon als een mongool ff langslopen.
Leg het anders gewoon uit
pi_62230433
http://www.z24.nl/z24geld/artikel_33916.z24
Regering IJsland weigert garantie Britse spaarders

Al bekend nieuws, maar hier nog even een samenvatting van de laatste paar uur.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 13:25:30 #95
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62230434
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:21 schreef WooZ het volgende:

Ik vraag me alleen af hoelang dat gaat duren...., ik had net een rekening geopend afgelopen week en 1100 gestort Ik heb nog niet eens ingelogd omdat ik de code nog thuis moest krijgen
Wat nu heel het probleem is.... je krijgt de eerste 20.887 euro niet terug van DNB, die moet je vanuit Ijsland krijgen.
pi_62230462
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:23 schreef MentalBrT het volgende:

[..]

Bron?
quote:
Het nieuwe reddingsplan komt in plaats van het oude
http://www.parool.nl/paro(...)-volledig-over.dhtml

bijvoorbeeld...
pi_62230468
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:13 schreef Repeat het volgende:

[..]

Onzin. DNB geeft immers die vergunning af, ze hebben de macht om een aanvraag te weigeren.
pi_62230475
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:21 schreef James52 het volgende:
Woont er iemand in de buurt van het icesave kantoor? zo ja, check eens of er iets te doen is daar.
Iedereen is naar huis gestuurd.
Ook de woordvoerders en callcentermedewerkers zijn er mee gestopt, die waren extern ingehuurd.

Icesave is simpel weg failliet.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 13:29:09 #99
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62230516
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:25 schreef Wexy het volgende:

[..]

Wat nu heel het probleem is.... je krijgt de eerste 20.887 euro niet terug van DNB, die moet je vanuit Ijsland krijgen.
herstel.. ik hoor net dat Ijsland met de 50.000 euro mee moet gaan van het stelsel van europa. Maar het is nog maar de vraag of Ijsland dat wil, ze waren niet bij het overleg gisteren.

Dus afwachten of het tot 20.887 is of tot 50.000
pi_62230569
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:26 schreef Redux het volgende:

[..]

[..]

http://www.parool.nl/paro(...)-volledig-over.dhtml

bijvoorbeeld...
Het enige jammere is dat het reddingsplan al uitgevoerd was en dit dus een vervolgactie is geweest.
Er wordt dan ook niet voor niets over 'wederom in actie komen' gesproken in het artikel.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:30:58 #101
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62230572
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:27 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Icesave is simpel weg failliet.
Stop met liegen. (Het is niet best maar failliet is een juridische term die [nog?] niet van toepassing is)
pi_62230589
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:29 schreef Wexy het volgende:

[..]

herstel.. ik hoor net dat Ijsland met de 50.000 euro mee moet gaan van het stelsel van europa. Maar het is nog maar de vraag of Ijsland dat wil, ze waren niet bij het overleg gisteren.

IJsland hoeft hier niet in mee te gaan aangezien ze geen EU lid en/of euro land zijn.
pi_62230614
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:29 schreef Wexy het volgende:

[..]

Ik hoop voor jullie icesavers dat het bij 20.887 blijft, anders moet je nóg meer uit IJsland proberen weg te halen.
pi_62230617
Consumentenbond stapt naar rechter

De Consumentenbond maakte woensdag bekend naar de rechter te stappen om zo gedaan te krijgen dat klanten weer bij het geld kunnen dat ze op een rekening hebben staan bij de IJslandse bank Icesave.

De bond start een kort geding, dat mogelijk al donderdag dient. 'Icesave moet consumenten toegang geven tot hun rekeningtegoeden', aldus de Consumentenbond.

bron: http://www.fd.nl/artikel/(...)se-spaarders-icesave
pi_62230649
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:30 schreef MentalBrT het volgende:

[..]

Het enige jammere is dat het reddingsplan al uitgevoerd was en dit dus een vervolgactie is geweest.
Er wordt dan ook niet voor niets over 'wederom in actie komen' gesproken in het artikel.
Er staat volgens mij duidelijk: 'in plaats van'
pi_62230667
quote:
Fréttir
From the Prime Minister of Iceland
Skrifað 7.10.2008 Kl.13:34

In a press conference today Iceland's Prime Minister, Mr. Geir H. Haarde, said that if needed the Icelandic Government will support the Depositors' and Investors' Guarantee Fund in raising the necessary funds, so that the Fund would be able to meet the minimum compensation limits in the event of a failure of an Icelandic bank.

The Icelandic banks have top up agreements in the following countries:

* United Kingdom
* The Netherlands
* Norway
* Finland
* Sweden

The Fund would like to stress that no Icelandic bank has been declared insolvent.

Any further information will be put to the Funds website, [url=http://www.tryggingarsjoður.is]www.tryggingarsjoður.is[/url] when needed.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:35:05 #107
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62230676
lekker boeiend wat er bij fortis aan de hand was

inzicht in mijn rekening zou ik ansich wel prettig vinden ja, of ik het dan kan overmaken is een tweede.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:36:46 #108
44902 R_B
OEHWEE, you are good looking!
pi_62230726
Toch ff terugkomend op alles.

Toen het allereerste icesave topic werd geopend.
Ging het al over het garantiestelsel.

Toen werd er nog lollig gedaan 'oh dan gaan we toch een fok meet' in ijsland houden.
Je wist van het risico af en toch heb je het genomen.

Ik heb bewust voor minder rente gekozen door een bank die onder het NL garantiestelsel zit te nemen.

Maar goed...
Jullie kunnen ook het ijslandse voetbalteam gijzelen. Die zijn hier as. zaterdag.
pi_62230766
Indien geïnteresseerd, hier de algemene voorwaarden van Icesave ten tijde van rekening openen door ondergetekende.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:38:15 #110
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_62230767
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:34 schreef Mex_ het volgende:

[verhaal premier van ijsland]
maar de ijslandse staat heeft toch helemaal niet genoeg geld om die tekorten aan te vullen?
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
pi_62230771
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:30 schreef soylent het volgende:

[..]

Stop met liegen. (Het is niet best maar failliet is een juridische term die [nog?] niet van toepassing is)
Dat het failissement nog niet door een rechter is uitgesproken doet niets aan de feiten af.

- Schuldeisers worden niet betaald
- Personeel is naar huis gestuurd
- De bedrijfsvoering is stopgezet

Icesave is failliet. Het is puur een kwestie van tijd om dat nog even formeel af te ronden.
pi_62230787
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:33 schreef Redux het volgende:

[..]

Er staat volgens mij duidelijk: 'in plaats van'
Zelf nadenken kan geen kwaad hoor.
pi_62230815
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:51 schreef dyna18 het volgende:
Mooie OP.
Misschien alleen even dit aanpassen:
[..]

Icesave is gewoon failliet.... Iedereen die niet voor maandag 14:00 uur weg was met zijn geld zal in het proces van garantieregelingen, curatoren en andere rompslomp terecht komen.

Ik ben boos en ongerust. Icesave heeft dinsdag gewoon staan liegen en zal naar mijn mening zwaar moeten boeten. En nu ook nog eens de regering van IJsland onder zijn garantie uit lijkt te komen ben ik helemaal laaiend.
idd gewoon al een dag alles bevriezen zonder het te laten weten
pi_62230816
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:27 schreef DonJames het volgende:

[..]

Onzin. DNB geeft immers die vergunning af, ze hebben de macht om een aanvraag te weigeren.
Hoe het precies zat weet ik niet. Een tijd geleden toen al die buitenlandse banken met hoge rentes ineens verschenen was er een hoge pief van ik meen de Rabobank die zei dat ze makkelijk spaarders konden lokken met hoge rentes omdat zij niet zoals de andere Nederlandse banken garant moesten staan voor de centen via die regeling oid.
Ik zal er eens op googlen
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:40:18 #115
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_62230822
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:38 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Dat het failissement nog niet door een rechter is uitgesproken doet niets aan de feiten af.

- Schuldeisers worden niet betaald
- Personeel is naar huis gestuurd
- De bedrijfsvoering is stopgezet

Icesave is failliet. Het is puur een kwestie van tijd om dat nog even formeel af te ronden.
Grote kans dat ze failliet gaan ja. Maar om ze al failliet te noemen is natuurlijk veel te kort door de bocht.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 13:40:56 #116
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62230836
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik hoop voor jullie icesavers dat het bij 20.887 blijft, anders moet je nóg meer uit IJsland proberen weg te halen.
ik ga voor die 9 euro niet veel moeite doen hoor
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:31 schreef MentalBrT het volgende:

[..]

IJsland hoeft hier niet in mee te gaan aangezien ze geen EU lid en/of euro land zijn.
RtlZ meldt het.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:43:47 #117
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_62230906
Laatste nieuws uit de nieuws ticker van DJ nieuwsdienst:
NL overheid en DNB in overleg met IJsland over IceSave

08-10-2008 13:36:00

Door Ykje Vriesinga
quote:
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het Nederlandse ministerie van Financien en de Nederlandsche Bank (DNB) zijn op dit moment in overleg met de regering van IJsland om te verzekeren dat de IJslandse overheid aan zijn verplichten voldoet richting Nederlandse spaarders bij Icesave. Dit zegt een woordvoerder van het ministerie van Financien tegenover Dow Jones Nieuwsdienst.

Nederlanders die spaartegoeden hadden bij de IJslandse internetbank Icesave kunnen geen geld meer opnemen via de website omdat de IJslandse overheid maandagavond de volledige controle over Landsbanki, waar Icesave onder valt, overnam. Icesave was actief in IJsland, het Verenigde Koninkrijk en Nederland.

DNB overlegt momenteel over de dekking op de spaartegoeden van Nederlandse rekeninghouders bij Icesave. Mocht Landsbanki failliet gaan, dan zijn zowel de IJslandse als Nederlandse depositogarantiestelsels van toepassing op de rekeningtegoeden bij Icesave, zo stelt DNB.

Woordvoerder Jilles Heringa van het ministerie van Financien benadrukt dat er nog geen duidelijkheid is over het lot van Icesave. Maar mocht Landsbanki failliet gaan, dan "willen we zeker stellen dat de IJslandse overheid voldoet aan de verplichtingen aan spaarders in Nederland", aldus Heringa.

IJsland garandeert spaartegoeden tot een hoogte van EUR20.887. Nederland verhoogde gisteren het deposito-garantiestelsel tot een maximum van EUR100.000. Volgens Heringa moeten Nederlandse spaarders voor de eerste EUR20.877 aankloppen bij de centrale bank van IJsland en kunnen ze vervolgens een beroep doen op het garantiestelsel van Nederland.

DNB zal Nederlandse spaarders te hulp staan bij het innen van hun spaartegoeden bij de centrale bank van IJsland, aldus de woordvoerder van het ministerie van Financien.
Het leven is wat je ervan maakt!
pi_62230969
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:24 schreef MentalBrT het volgende:

[..]

Hoezo geluk?
Als ik daar 22000 euro heb staan krijg ik maar 2000 euro van de nederlandse bank, de rest moet toch echt van de ijslandse bank komen.
Daarom als je daar 100.000 hebt staan is het toch niet zo'n probleem dan heb je 80% met zekerheid, als je 20.000 hebt staan ben je de lul voor het volledige bedrag.

Nog 1 keer dan:

0 t/m 20.000 = ijsland
20.000 t/m 100.000 = dnb
pi_62231009
http://www.bnr.nl/artikel(...)den-ijslandse-banken

8 oktober 2008, 13:00 | ANP

AMSTERDAM (AFN) - ING Direct, de internetbank van ING, heeft Britse spaartegoeden ter waarde van bijna 4 miljard euro gekocht van twee geplaagde IJslandse banken. Dat meldde ING woensdag. De overname van de spaartegoeden is in samenspraak met Britse toezichthouders.

[ Bericht 0% gewijzigd door MoneyTalks op 08-10-2008 13:54:26 ]
pi_62231045
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:40 schreef Repeat het volgende:

[..]

Hoe het precies zat weet ik niet. Een tijd geleden toen al die buitenlandse banken met hoge rentes ineens verschenen was er een hoge pief van ik meen de Rabobank die zei dat ze makkelijk spaarders konden lokken met hoge rentes omdat zij niet zoals de andere Nederlandse banken garant moesten staan voor de centen via die regeling oid.
Ik zal er eens op googlen
Dat interview heb ik gezien, en die kerel probeerde op die manier zo zijn concurrenten onderuit te halen. Logisch. Feit blijft dat hij als Rabobank hier geen kritiek op mag hebben, omdat DNB beslist of een bank wordt toegelaten, niet de Rabo.
Als je het interview gevonden hebt, let dan ook even op de volgende grap van die kerel: Hij roept dat ze hypotheken verstrekken vanaf 4,5%, en dat ze dus daarom geen 4,5% op hun spaarrekening kunnen geven, ze moeten er wel wat op verdienen. Klinkt logisch, maar is gelogen. De meeste hypotheken werden (ook toen al) boven dat tarief afgesloten, de meeste rekeningen zijn geen hoge rente-spaarrekeningen, en Rabo had zo'n 10 keer meer hypotheektegoeden verstrekt dan dat er spaarrekeningen stonden. Er kwam dus al minimaal 10x zo veel rente binnen daarop dan dat eruit zou gaan als ze de spaarrente naar 4,5% zouden verhogen.
Ergo: die kerel stond glashard te liegen.
pi_62231059
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:34 schreef Mex_ het volgende:

[..]
en dit betekend dat het toch gegarandeerd wordt
pi_62231086
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:36 schreef R_B het volgende:
Toch ff terugkomend op alles.

Toen het allereerste icesave topic werd geopend.
Ging het al over het garantiestelsel.

Toen werd er nog lollig gedaan 'oh dan gaan we toch een fok meet' in ijsland houden.
Je wist van het risico af en toch heb je het genomen.

Ik heb bewust voor minder rente gekozen door een bank die onder het NL garantiestelsel zit te nemen.

Maar goed...
Jullie kunnen ook het ijslandse voetbalteam gijzelen. Die zijn hier as. zaterdag.
mee eens echter had ik en vele anderen er geen rekening mee gehouden dat de staat ijsland niet aan zijn verplichtingen zou kunnen voldoen, het is hier geen zuid amerika
pi_62231183
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:48 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat interview heb ik gezien, en die kerel probeerde op die manier zo zijn concurrenten onderuit te halen. Logisch. Feit blijft dat hij als Rabobank hier geen kritiek op mag hebben, omdat DNB beslist of een bank wordt toegelaten, niet de Rabo.
Als je het interview gevonden hebt, let dan ook even op de volgende grap van die kerel: Hij roept dat ze hypotheken verstrekken vanaf 4,5%, en dat ze dus daarom geen 4,5% op hun spaarrekening kunnen geven, ze moeten er wel wat op verdienen. Klinkt logisch, maar is gelogen. De meeste hypotheken werden (ook toen al) boven dat tarief afgesloten, de meeste rekeningen zijn geen hoge rente-spaarrekeningen, en Rabo had zo'n 10 keer meer hypotheektegoeden verstrekt dan dat er spaarrekeningen stonden. Er kwam dus al minimaal 10x zo veel rente binnen daarop dan dat eruit zou gaan als ze de spaarrente naar 4,5% zouden verhogen.
http://www.fd.nl/artikel/(...)oetreders-spaarmarkt
quote:
Feitelijk zeggen ze in hun advertenties: U hoeft zich geen zorgen te maken, als we omvallen, betaalt de Rabo de schade'.
Klinkt m.i. logisch. Als je bijna niks verdient als bank loop je toch gewoon veel meer risico. Ik denk dat een van de redenen is waarom de Rabobank gewoon meer geld achter de hand wil hebben. Uiteraard is het van de Raboman gewoon een poging om zn klanten hier te houden, maar het is wel uitgekomen...
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:54:51 #124
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62231223
als alle nederlands hun 300 miljard gaan opnemen heeft de nederlandse staat het ook niet meer zo breed, dat risico is hier in mindere mate aanwezig maar net zo actueel.

Het extreme scenario is nog steeds dat ijsland failliet gaat en je naar je geld kan fluiten, nu is dat scenario een stuk dichterbij gekomen en dat maakt het eng. Of het zover komt geloof ik nog steeds niet, mocht het zover komen heb ik pech en ben ik al mijn spaargeld kwijt.
Dat is frusterend en dat moet je soms even uiten. Dat sommige mensen dat niet begrijpen dat ligt dat aan hun beperkte intelligentie en moeten hier ook vooral wegblijven.
pi_62231234
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mee eens echter had ik en vele anderen er geen rekening mee gehouden dat de staat ijsland niet aan zijn verplichtingen zou kunnen voldoen, het is hier geen zuid amerika
Inderdaad, hoe kon ik weten dat IJsland een banenrepubliek blijkt te zijn, dan denk je toch eerder aan Swaziland of Panama of een ander vaag land
pi_62231329
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:54 schreef Fugie het volgende:
als alle nederlands hun 300 miljard gaan opnemen heeft de nederlandse staat het ook niet meer zo breed, dat risico is hier in mindere mate aanwezig maar net zo actueel.

Het extreme scenario is nog steeds dat ijsland failliet gaat en je naar je geld kan fluiten, nu is dat scenario een stuk dichterbij gekomen en dat maakt het eng. Of het zover komt geloof ik nog steeds niet, mocht het zover komen heb ik pech en ben ik al mijn spaargeld kwijt.
Dat is frusterend en dat moet je soms even uiten. Dat sommige mensen dat niet begrijpen dat ligt dat aan hun beperkte intelligentie en moeten hier ook vooral wegblijven.
mee eens als de staat ijsland niet in de problemen was had ik mij veel minder druk gemaakt, had ik dat een week terug geweten dan had ik het al terug geboekt
pi_62231466
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:48 schreef DonJames het volgende:

[..]

en dit nog
quote:
IJslandse Landsbanki toch niet zo safe?
door Edwin van der Schoot
AMSTERDAM - De IJslandse bank Landsbanki biedt sinds afgelopen week een internetspaarrekening met 5% rente aan op http://www.icesave.nl. Bij de redactie kwamen de afgelopen dagen veel vragen binnen over de nieuwe spaarbank. Met name omdat de bank ontbreekt in diverse spaaroverzichten.

De reden is kraakhelder. De vorige week gelanceerde spaarrekening met 5% rente van Landsbanki valt niet onder de depositogarantieregeling van De Nederlandsche Bank, maar onder de minder voordelige IJslandse garantieregeling. Landsbanki functioneert niet met een volledige Nederlandse bankvergunning, maar als een bijkantoor van de IJslandse moederbank. Ook zijn de IJslanders niet van plan om zich in Nederland te vestigen.

Bij een faillissement van Landsbanki zult u dus voor de eerste 20.887 euro van uw spaartegoed naar IJsland moeten afreizen. Voor de garantie over de rest van het geld, tot ¤38.000, hebben de IJslanders naar eigen zeggen een akkoord gesloten met De Nederlandse Bank. Net als Nederlandse banken dragen de IJslanders bij aan het fonds dat in geval van een faillissement de consument schadeloos stelt.

Landsbanki, sinds 1886 actief in IJsland, biedt de Icesave-rekening al sinds 2006 aan in Groot-Britannië. Daar heeft de bank eveneens geen statutaire vestiging. De situatie rond de IJslandse bankensector is al geruime tijd zorgelijk. De kredietcrisis heeft het eiland in zwaar weer gebracht, de inflatie giert de pan uit er was twijfel of IJslandse Centrale Bank in staat zou zijn om het faillissement van een bank te kunnen dragen. De nationale banken van Zweden, Noorwegen en Denemarken staan inmiddels ieder voor ¤500 miljoen garant.

Landsbanki is van plan naar meer Europese landen te gaan uitbreiden. Naast Landsbanki jaagt de andere grote IJslandse bank, Kaupthing, ook met hoge rentes op Europees spaargeld.

Landen uit de Europese Economische Ruimte (de EU en het restclubje Lichtenstein, Noorwegen en IJsland) mogen een spaarbank in andere lidstaten openen zonder tot de lokale garantieregeling toe te treden. In Nederland werkt alleen de Belgische Argentabank momenteel nog op deze manier, maar die bank heeft al laten weten binnenkort tot het Nederlandse stelsel toe te zullen treden, mede vanwege de pr-waarde die de spaarlijstjes met hoge rentes in onder andere de Telegraaf en de Geldgids van de Consumentenbond hebben.

Landsbanki zal dat met Icesave niet doen, allicht omdat het onderhouden van een statutaire vestiging in Nederland extra kosten met zich meebrengt die ten koste zou gaan van de hoge 5% rente. Nu hopen de IJslanders met simpelweg de hoogste rente, tegen iets minder garantie, alsnog de kieskeurige spaarder te verleiden.

Andere kleine buitenlandse banken als de Yapi Kredibank of de Amsterdam Trade Bank zijn overigens wel Nederlandse ondernemingen die een volledige Nederlandse vergunning bezitten. Wel zijn ze in handen van een Turks respectievelijk Russisch moederbedrijf.
Dus het lijkt erop alsof ze toch niet echt onder de DNB regeling vallen...
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:06:01 #128
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_62231527
Ben blij dat ik mijn geld nog niet overgepompt heb naar icesave, ik was wel bezig om daar een rekening te openen maar door allerlei bureacratisch gekut duurde dat zo lang dat ik maar bij alex een spaarrekening heb geopend, daar staat het nu Achteraf dus maar goed ook
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_62231567
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:03 schreef Repeat het volgende:

[..]

en dit nog
[..]

Dus het lijkt erop alsof ze toch niet echt onder de DNB regeling vallen...
Als je nou eerst dit topic leest en dan dit soort ongelovelijk domme reacties plaatst!
Dit is inmiddels al tot in den treure herhaalt in dit topic, waaronder een discussie tussen mij en DonJames waarin we 3 keer zeggen hoe het zit.
Had jij net niet iets over inlezen?
pi_62231736
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:07 schreef MentalBrT het volgende:

[..]

Als je nou eerst dit topic leest en dan dit soort ongelovelijk domme reacties plaatst!
Dit is inmiddels al tot in den treure herhaalt in dit topic, waaronder een discussie tussen mij en DonJames waarin we 3 keer zeggen hoe het zit.
Had jij net niet iets over inlezen?
Honderden dan wel duizenden reacties op een forum doorspitten is wat anders dan het nieuws volgen.
pi_62231793
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:12 schreef Repeat het volgende:

[..]

Honderden dan wel duizenden reacties op een forum doorspitten is wat anders dan het nieuws volgen.
Dit is een discussie die plaats vond op het moment dat jij hier ook reacties neerzette.
Overigens is de openingspost ook een mooie om te beginnen.
pi_62231799
hilarisch
pi_62231810
Welkom op de website van het Nationaal Incasso Bureau. Door de enorme belangstelling naar aanleiding van de ICESAVE berichtgeving is de website momenteel overbelast, Wij verzoeken u het op een later tijdstip nog eens te proberen. Met excuses, Nationaal Incasso Bureau

http://www.nibincasso.nl/
pi_62231817
Lol
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:15:57 #135
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_62231838
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:13 schreef Redux het volgende:

[..]

Wat vaag dat de titel in de URL niet overeen komt met het nieuwsbericht?
Da's een "grapje". Tikkie misplaatst voor mensen die (als ik) veel geld kwijt zijn.
Die URL is bullshit, kun je invullen wat je wilt. Ook "Bos vergoedt alles.html".
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:15:59 #136
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_62231840
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:12 schreef MoneyTalks het volgende:

http://www.nu.nl/news/1779850/30/MoneyTalks:_Die_homo-escorts_kosten_zoveel_geld_dat_ik_niks_over_heb_om_te_sparen.html

[ Bericht 95% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 08-10-2008 14:16:45 ]
pi_62231850
paniekzaaien is wel leuk geweest.
pi_62231912
Ik kom even ramptoerist uithangen

Sterkte jongens!
MOKUM XXX RATED
pi_62231925
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:15 schreef JeOma het volgende:

[..]

Da's een "grapje". Tikkie misplaatst voor mensen die (als ik) veel geld kwijt zijn.
Die URL is bullshit, kun je invullen wat je wilt. Ook "Bos vergoedt alles.html".
Ja ik heb het door. Kinderachtig.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:19:16 #140
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_62231926
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:14 schreef MentalBrT het volgende:

[..]

Dit is een discussie die plaats vond op het moment dat jij hier ook reacties neerzette.
Overigens is de openingspost ook een mooie om te beginnen.
Ik probeer de OP inderdaad zo volledig mogelijk te houden, aanvullingen zijn uiteraard altijd welkom.
pi_62231971
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:15 schreef MoneyTalks het volgende:
Welkom op de website van het Nationaal Incasso Bureau. Door de enorme belangstelling naar aanleiding van de ICESAVE berichtgeving is de website momenteel overbelast, Wij verzoeken u het op een later tijdstip nog eens te proberen. Met excuses, Nationaal Incasso Bureau

http://www.nibincasso.nl/
Onoes! Het NIB is ook omgevallen!
pi_62232115
RTL-Z meld dat het zeer onzeker is dat de 120.000 spaarders hun geld terug krijgen.
pi_62232161
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:21 schreef DonJames het volgende:

[..]

Onoes! Het NIB is ook omgevallen!
Ik heb even gekeken en NIB valt niet onder het garantiestelsel!
pi_62232208
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:25 schreef MoneyTalks het volgende:
RTL-Z meld dat het zeer onzeker is dat de 120.000 spaarders hun geld terug krijgen.
het wordt steeds beter
pi_62232226
http://www.nos.nl/politiek24/

Gaat nu over IceSave
pi_62232245
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het wordt steeds beter
120.000 is wel een officeel aantal trouwens
pi_62232389
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:30 schreef Mex_ het volgende:

Gaat nu over IceSave
Kun je ons op de hoogte houden?
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 14:37:24 #148
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62232424
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:30 schreef Mex_ het volgende:

Gaat nu over IceSave
gemist... vertel
pi_62232445
Ik zie nog maar 1 uitweg

pi_62232484
Gaat tot nu toe nog over Fortis/ABN
pi_62232490
Was deze al bekend?
Wordt steeds beter......
argh

Beste Icesave spaarder,
Helaas moeten wij meedelen dat Icesave zijn verplichtingen als spaarbank niet langer na kan komen, doordat onze moeder Landsbanki ten gevolge van de kredietcrisis in grote financiële problemen is gekomen. Dit betekent dat transacties die vanaf maandagmiddag zijn gedaan, noodgedwongen niet meer zijn doorgevoerd.

Wij betreuren zeer wat er is gebeurd.

Op de spaartegoeden bij Icesave zijn de IJslandse en Nederlandse depositogarantiestelsels van toepassing. Dit betekent dat de dekking (tot 100.000 euro per persoon per bank) voor een deel (20.887 euro) voor rekening van het IJslandse depositogarantiestelsel komt. De Nederlandsche Bank (DNB) heeft aangekondigd de Nederlandse spaarders bij Icesave indien nodig te helpen met hun beroep op de dekking in IJsland. Onderstaand persbericht bevestigt dit.

Zodra dat mogelijk is zullen wij op deze site nadere informatie verstrekken.

Het Icesave Nederland team
Wat zal ik hier nou eens van maken?
pi_62232494
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik zie nog maar 1 uitweg

[ afbeelding ]
MOKUM XXX RATED
pi_62232506
Nu is het dus officeel, geld vanaf maandagmiddag is terug bij icesave of nooit weggeweest, en voor het geld moet men gaan vechten http://icesave.nl/
pi_62232687
Het is net een hele slechte soap .
pi_62232709
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:40 schreef James52 het volgende:
Nu is het dus officeel, geld vanaf maandagmiddag is terug bij icesave of nooit weggeweest, en voor het geld moet men gaan vechten http://icesave.nl/
Toch knap, het hele kantoor is leeg en toch komt men met updates...
pi_62232757
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:47 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Toch knap, het hele kantoor is leeg en toch komt men met updates...
Daarvoor hoef je toch niet op kantoor te zitten. Dit doet iemand vanaf een tropisch eiland.
MOKUM XXX RATED
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 14:49:42 #157
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62232765
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:39 schreef Mex_ het volgende:
Gaat tot nu toe nog over Fortis/ABN
ja heuj jij zei.. gaat NU over IceSave...... tjong..... foute info verstrekken... je lijkt Ijsland wel
pi_62232766
Ziet iemand iets in het idee om met een fok!knokploeg de computers op het Icesave Nederland kantoor in beslag te nemen?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:51:00 #159
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62232802
Even de OP updaten aub.

He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_62232819
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:49 schreef MoneyTalks het volgende:
Ziet iemand iets in het idee om met een fok!knokploeg de computers op het Icesave Nederland kantoor in beslag te nemen?
Kan... en anders kun je je dit week-end nog uitleven op de voetbalploeg van IJsland.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 14:51:39 #161
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62232826
quote:
is al gebeurd door DNB gisteren
pi_62232834
quote:
goed idee, zodat ze geen overzicht van hun rekening houders meer hebben!

Kost het de Nederlandse overheid, noch de IJslandse overheid ook geen geld
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 14:52:23 #163
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62232848
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:51 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Kan... en anders kun je je dit week-end nog uitleven op de voetbalploeg van IJsland.
Die worden gegijzeld in ruil voor alle spaartegoeden van Nederlanders
pi_62232892
Kan de IJslandse overheid nu nog de boel failliet laten verklaren zonder zelf aansprakelijk te worden gesteld (en zichzelf failliet te verklaren)? Niet toch, ze zijn immers genationaliseerd .
pi_62232918
quote:
Ze zitten op de 11e verdieping, en je komt er niet zomaar naar binnen..
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:55:39 #166
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_62232924
overigens lekker makkelijk van de NL overheid om er wel ff van uit te gaan dat ijsland de deposito garantie opschroeft naar 50k. Lekker gerustellend, dat het deel wat je van je eigen overheid terug zou krijgen terug naar de ijslanders wordt gekaatst....
pi_62232940
De ijslandse bank is sowieso verantwoordelijk gezien het feit dat ze daar een soortgelijk depositogarantiestelsel als in nederland hebben.
Mocht de ijslandse bank ook failliet gaan is ijsland zelf ook failliet, dus dat zal niet zo snel gebeuren.
pi_62232943
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
Kan de IJslandse overheid nu nog de boel failliet laten verklaren zonder zelf aansprakelijk te worden gesteld (en zichzelf failliet te verklaren)? Niet toch, ze zijn immers genationaliseerd .
als je zelf de wetgever bent, kan alles denk ik
pi_62232958
"De transparante spaarbank."

Ja, je kijkt er zo doorheen. Zo leeg is die bank nu .
pi_62232961
Hoeveel m2 IJsland kan ik krijgen voor ¤ 1,28?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:59:38 #171
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_62233037
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:51 schreef MrFl0ppY het volgende:
Even de OP updaten aub.

[ afbeelding ]
done
pi_62233040
Ik heb er 10.000 staan. Moet ik iets doen nu of gewoon even afwachten?
pi_62233102
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:59 schreef SCH het volgende:
Ik heb er 10.000 staan. Moet ik iets doen nu of gewoon even afwachten?
Je zou een touw en een krukje kunnen zoeken. Ik heb er nog meer staan en ik denk dat we op dit moment niks kunnen doen. Alleen hopen dat het goed komt.
pi_62233126
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:02 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je zou een touw en een krukje kunnen zoeken. Ik heb er nog meer staan en ik denk dat we op dit moment niks kunnen doen. Alleen hopen dat het goed komt.
Ik knoop me echt niet op nu Heerenveen met 5-2 van Ajax heeft gewonnen. Het is maar geld hoor.

De rest staat bij Aegon en die gaan gelukkig super
pi_62233128
Ok, kan ik dus stellen dat als Landsbanki niet failliet gaat, ik dus mijn geld terugkrijg?
pi_62233176
Van de IJslandse regering hoef je niets te verwachten denk ik. Als die alles gaan vergoeden gaan ze zelf failliet. Hopelijk voor jullie springt de Nederlandse overheid bij, maar of dat een verstandige zet zou zijn...
pi_62233202
Ja volgens mij kan je daar wel van vanuit gaan als ik alle berichtgeving van dnb etc mag geloven.
Alleen hoelang is onbekend.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:06:21 #178
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_62233210
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:03 schreef cinnamongirl het volgende:
Ok, kan ik dus stellen dat als Landsbanki niet failliet gaat, ik dus mijn geld terugkrijg?
Tenzij ze besluiten niet uit te keren omdat ze anders failliet gaan
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:08:09 #179
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_62233264
van nu.nl:

quote:
De Britse minister van Financiën Alistair Darling zei eerder op de dag dat IJsland weigert garanties te geven over spaargelden. "De IJslandse regering, geloof het of niet, heeft mij verteld dat zij niet van plan is haar verplichtingen hier na te komen", aldus Darling.
ING heeft dus Britse spaartegoeden opgekocht, vreemd genoeg wordt er niets gezegd over de Nederlandse spaartegoeden. Het kan dus zo dat de spaartegoeden op worden gekocht door een andere bank. Van de Ijslandse garantie hoef je niet veel te verwachten.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_62233295
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:06 schreef Brupje het volgende:

[..]

Tenzij ze besluiten niet uit te keren omdat ze anders failliet gaan
Maar daarmee zetten ze het garantiestelsel zomaar aan de kant, terwijl ze wel solvabel zijn (met geleend geld, that is).
pi_62233316
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:05 schreef nelisb het volgende:
Ja volgens mij kan je daar wel van vanuit gaan als ik alle berichtgeving van dnb etc mag geloven.
Alleen hoelang is onbekend.
Nou, dat weet ik nog zo net niet. Ik lees wel dat DNB wil helpen met het terughalen van geld uit IJsland, maar dat is niet hetzelfde als garant staan voor het hele bedrag.
pi_62233341
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
van nu.nl:

[..]

ING heeft dus Britse spaartegoeden opgekocht, vreemd genoeg wordt er niets gezegd over de Nederlandse spaartegoeden. Het kan dus zo dat de spaartegoeden op worden gekocht door een andere bank. Van de Ijslandse garantie hoef je niet veel te verwachten.
RTL heeft die vraag al voorgelegd aan de Nederlandse ING. Dus even afwachten maar..
pi_62233372
Nou ABN, doe maar kopen. Dan blijf ik de rest van mijn leven klant
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:14:02 #184
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_62233396
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:11 schreef DJKoster het volgende:

[..]

RTL heeft die vraag al voorgelegd aan de Nederlandse ING. Dus even afwachten maar..
Ik hoop echt dat de Nederlandse ING (eventueel met behulp van de Nederlandse staat, en de DNB in de vorm van garanties) dit doet.
Mogen ze de drie maanden die staan voor maximale tijd tot uitbetalen van depositogarantiestelsel rentevrij hebben van me, als ik er na 3 maanden maar bij kan
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:15:19 #185
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_62233430
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:03 schreef cinnamongirl het volgende:
Als de bank niet failliet is (of in surseance), dan kunnen ze aan hun betalingsverplichtingen voldoen en krijg je je geld terug. Als de bank wél failliet is, dan hoor je je geld via het IJslandse garantiestelsel te krijgen. Als dát niet blijkt te gebeuren (eventueel met hulp van banken/landen die partner zijn bij de IJslandse garantieregeling) , dan zijn de problemen (voor IJsland) écht groot.
Vooralsnog is de kans groot dat alle spaarders hun geld terugkrijgen. Tot 20.887 via het IJslandse stelsel en daarboven tot 100.000 euro dankzij het Nederlandse stelsel.
pi_62233476
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:12 schreef cinnamongirl het volgende:
Nou ABN, doe maar kopen. Dan blijf ik de rest van mijn leven klant
Tenzij ik ergens een betere rente krijg
To Wii or not to Wii....that's the question.
pi_62233591
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:16 schreef FrankP het volgende:

[..]

Tenzij ik ergens een betere rente krijg

Maar dan wel bij een bank waar het Nederlandse garantiestelsel geldt.

@Cottleston-pie: bedankt voor je uitleg. En ja, Ijsland komt in grote problemen als ze zich niet aan het garantiestelsel houdt. Nogal slecht voor de internationale betrekkingen lijkt me zo.
Alleen dat al zou reden moeten zijn voor mij om opgelucht adem te halen.
pi_62233625

De site van de Nederlandse Bank zojuist..
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:22:25 #189
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_62233628
aangezien het Nederlandse garantiestelsel verruimd is, alles daarboven krijg je tot een ton terug van de NL overheid. In het slechtste geval ben je dus allen de eerste 20.000 euro kwijt als Ijsland weigert de garantieregeling uit te voeren. (maar dat zal voor de meesten al erg genoeg zijn!) Wellicht zouden andere overheden Ijsland kunnen dwingen door sancties op te leggen aan Ijsland. Ik denk dat men de druk op Ijsland wel flink zal opvoeren de regeling na te komen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_62233695
We zullen zien of het IJslandse garantiestelsel werkt, officieel moet je een brief naar de IJslandse Centrale Bank sturen, dat zou genoeg zijn om je geld terug te krijgen, maar dat klinkt helaas te makkelijk om waar te zijn
pi_62233739
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:24 schreef hplaserjet het volgende:
We zullen zien of het IJslandse garantiestelsel werkt, officieel moet je een brief naar de IJslandse Centrale Bank sturen, dat zou genoeg zijn om je geld terug te krijgen, maar dat klinkt helaas te makkelijk om waar te zijn
idd
pi_62233768
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:24 schreef hplaserjet het volgende:
Zo werkt het ook wel maar ZE HEBBEN HET GELD NIET. We're doomed
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:26:51 #193
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62233773
Ik denk dat meneer bos dan even moet duidelijk maken dat ijsland niet zonder europa kan en dat het geld niet uitbetalen niet een erg slimme actie is

Het is gewoon afwachten en hopen op het beste.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:27:05 #194
55350 Reena
Angelcrusher
pi_62233782
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Geruststellend is wel dat het je nooit meer kan kosten dan pakweg 20.000 euro, aangezien het Nederlandse garantiestelsel verruimd is, alles daarboven krijg je tot een ton terug van de NL overheid. In het slechtste geval ben je dus allen de eerste 20.000 euro kwijt als Ijsland weigert de garantieregeling uit te voeren. Wellicht zouden andere overheden Ijsland kunnen dwingen door economische sancties op te leggen aan Ijsland.
Ik denk juist dat de meeste (Nederlandse) spaarders onder de 20.000 zitten. Dus zo geruststellend vind ik dat niet.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:27:51 #195
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_62233805
quote:
aangezien het Nederlandse garantiestelsel verruimd is, alles daarboven krijg je tot een ton terug van de NL overheid. In het slechtste geval ben je dus allen de eerste 20.000 euro kwijt als Ijsland weigert de garantieregeling uit te voeren. (maar dat zal voor de meesten al erg genoeg zijn!) Wellicht zouden andere overheden Ijsland kunnen dwingen door sancties op te leggen aan Ijsland. Ik denk dat men de druk op Ijsland wel flink zal opvoeren de regeling na te komen.
quote:
* Daarnaast heeft DNB afspraken gemaakt met de IJslandse bank Landsbanki (de moedermaatschappij van Icesave) en de Belgische Argenta bank. Voor spaartegoeden bij deze twee banken is de eerste 20.887 euro gegarandeerd door hun eigen overheid en bedragen daarboven tot 100.000 euro door DNB. „Waarbij wij er vanuit gaan dat IJsland dat bedrag van 20.887 euro ook verhoogt tot het Europese minimum van 50.000 euro, zoals gisteren door de Europese ministers van Financiën is afgesproken. Wij zijn daarover in overleg met de IJslanders, maar die zijn erg druk vanwege de grote problemen”, aldus de DNB-zegsman.
In het ergste geval moet je het bedrag tot 50k uit ijsland halen, in plaats van 20.887 als ik die DNB-zegsman goed begrijp.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:28:32 #196
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62233826
Overigens, het feit dat ing het uk gedeelte overneemt is ook stuk geruststelling voor ons en landsbanki. Daarnaast is er ook niet bekend hoeveel nederlanders nog last minute het geld hebben weggehaald dus die omvang valt ook moeilijk te schatten.
pi_62233880
quote:
120.000 Nederlandse klanten bij IceSave
1.7 miljard euro aan spaargeld
1.700.000.000/120.000=14166,67

Gemiddeld ¤14.166,67 per persoon dus, dus de gemiddelde persoon is gewoon al z'n geld kwijt. Erg geruststellend ja.
pi_62233907
quote:
Heel geruststellend inderdaad Voor die 20k moeten de meeste hier wel een paar maandjes werken
pi_62233924
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zo werkt het ook wel maar ZE HEBBEN HET GELD NIET. We're doomed
Eigenlijk is dat gek, want dat geld dat door ons naar Icesave is getransfereerd is gewoon cold hard bestaande cash.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:32:28 #201
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_62233954
Het V.K. heeft reeds aangegeven stappen te ondernemen tegen de staat IJsland indien de regeling niet nagekomen wordt:
"Prime Minister Gordon Brown said the UK would take legal action against Iceland over its failure to guarantee compensation." Bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7658417.stm
Maar ja, een kale staat valt moeilijk te plukken. Het kan moeilijk blijken voor de staat IJsland om het verschuldigde te voldoen door middel van het openen van nieuwe leningen bij andere staten. Misschien is er een andere staat die de schulden van de staat IJsland wil voldoen in ruil voor een of ander exploitatierecht op energie uit geisers of aardwarmte ofzo...
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:34:13 #202
107521 Furia
snoopy weer
pi_62233999
Kunnen we IJsland niet laten zinken ofzo?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:42:43 #203
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_62234218
Een suggestie die ik hoorde dat Ijsland spaarders "in natura" gaat uitbetalen door stukken grond ter waarde van het spaartegoed op Ijsland te verkavelen aan spaarders.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_62234240
En nu?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:44:07 #205
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_62234250
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:30 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Heel geruststellend inderdaad Voor die 20k moeten de meeste hier wel een paar maandjes werken
Ik heb mijn post veranderd, was niet een erg slim gekozen zin. Het spijt me als ik iemand voor het hoofd gestoten heb hierdoor.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_62234267
Gief money bkac plz.

Kthxbye.

Heeft iemand het postbusnummer van de IJslandse regering?
pi_62234270
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Een suggestie die ik hoorde dat Ijsland spaarders "in natura" gaat uitbetalen door stukken grond ter waarde van het spaartegoed op Ijsland te verkavelen aan spaarders.
Top idee voor 10k heb je 800 vierkantemeter.
bron?
pi_62234284
- Een woordvoerder van Icesave heeft zojuist tegenover De Telegraaf bevestigd dat de betaalopdrachten die mensen maandag nog hebben gegeven aan de internetbank, niet zijn uitgevoerd. Ondanks een bevestiging die mensen ontvingen.

Foto: ANP Foto: Reuters Ads door Google
Easy-Echtscheiding
Specialisten dus Kwaliteit; geen Advocaten, dus Goedkoper.
www.Easy-Echtscheiding.nl
Personal coaching
Uw probleem onder ogen zien is de eerste fase van de oplossing
www.lakerveld.org/ad-lakerveld
condoleanceregister
Een online condoleanceregister is snel klaar, en gratis, met write2me
www.write2me.nl
Veel mensen probeerden maandag hun geld weg te halen bij de bank, toen bekend werd dat Icesave in grote problemen verkeerde. Dat leek te lukken, want veel klanten ontvingen netjes een bevestiging dat de opdracht tot overboeking was geslaagd. Nu blijkt dat het geld echter niet is afgeschreven en dus ook niet is overgemaakt aan de rekeninghouders.

Reden is dat betaalopdrachten slechts één keer in de 24 uur worden uitgevoerd. Deze betreffende betaalopdrachten stonden voor dinsdagochtend gepland, maar zijn dus niet meer uitgevoerd.

DNB heeft inmiddels een kopie van de hele administratie van IceSave in handen, stelt een woordvoerder van de IJslandse internetbank.

Er staat in totaal nog 1,7 miljard euro bij bank uit van 120.000 Nederlanders.

http://www.telegraaf.nl/o(...)IJsland__.html?p=2,1
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 15:45:19 #209
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62234287
quote:
whoeiiii een stukje ijsland ter waarde van 9 euro......

wie wil een stukje historie kopen voor 10 euro?????
pi_62234298
Blij dat ik gewacht heb met het overboeken van m'n spaargeld
Die 100 euro die er nu opstaat zou jammer zijn, maar ik zal het niet direct missen
pi_62234353
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:45 schreef nelisb het volgende:
- Een woordvoerder van Icesave heeft zojuist tegenover De Telegraaf bevestigd dat de betaalopdrachten die mensen maandag nog hebben gegeven aan de internetbank, niet zijn uitgevoerd. Ondanks een bevestiging die mensen ontvingen.

Foto: ANP Foto: Reuters Ads door Google
Easy-Echtscheiding
Specialisten dus Kwaliteit; geen Advocaten, dus Goedkoper.
www.Easy-Echtscheiding.nl
Personal coaching
Uw probleem onder ogen zien is de eerste fase van de oplossing
www.lakerveld.org/ad-lakerveld
condoleanceregister
Een online condoleanceregister is snel klaar, en gratis, met write2me
www.write2me.nl

Veel mensen probeerden maandag hun geld weg te halen bij de bank, toen bekend werd dat Icesave in grote problemen verkeerde. Dat leek te lukken, want veel klanten ontvingen netjes een bevestiging dat de opdracht tot overboeking was geslaagd. Nu blijkt dat het geld echter niet is afgeschreven en dus ook niet is overgemaakt aan de rekeninghouders.

Reden is dat betaalopdrachten slechts één keer in de 24 uur worden uitgevoerd. Deze betreffende betaalopdrachten stonden voor dinsdagochtend gepland, maar zijn dus niet meer uitgevoerd.

DNB heeft inmiddels een kopie van de hele administratie van IceSave in handen, stelt een woordvoerder van de IJslandse internetbank.

Er staat in totaal nog 1,7 miljard euro bij bank uit van 120.000 Nederlanders.

http://www.telegraaf.nl/o(...)IJsland__.html?p=2,1
pi_62234365
De Britse overheid gaat alle Britse Icesaveklanten compenseren en gaat het geld later in IJsland terugvorderen. Ik zie dat de Nederlandse overheid niet doen. Als ze dat wel doen stem ik voor eeuwig op Wouter Bos
pi_62234401
Ik wel. De staat is toch al hoofdsponsor van Feyenoord, dat is inmiddels ook al liefdadigheidswerk. Waarom dan niet de mensen helpen die het echt nodig hebben? Dan krijg je het tenminste weer terug via de belastingcentjes!
pi_62234422
dat wordt dan 400 m² voor mij
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 15:50:47 #215
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62234447
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:47 schreef hplaserjet het volgende:
De Britse overheid gaat alle Britse Icesaveklanten compenseren en gaat het geld later in IJsland terugvorderen. Ik zie dat de Nederlandse overheid niet doen. Als ze dat wel doen stem ik voor eeuwig op Wouter Bos
ik niet

Ik ben meer voorstander van het idee om Nederlanders een stukje Ijsland te geven ter waarde van hun bedrag wat er nog op de bank stond.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:51:50 #216
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_62234480
quote:
Oeioeioei... dat wordt voor veel mensen dus nog een zware dobber om de claim in IJsland in te dienen.

En het zure is: leuk, die 5,25%, maar die krijg je inmiddels ook bij de CEB. En al die tijd dat ze nu hun geld kwijt zijn, kost ook nog eens rente...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:52:18 #217
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_62234498
Ik vind dat DNB dat ook moet doen. De klanten compenseren en vervolgens zelf het geld van de Ijslandse regering terugvorderen Dan is de kans op succes een stuk groter.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_62234511
Op mijn stukje grond twv 255 euro (in het centrum van Reykjavik) zet ik dan een publiek toilet à 1 euro per gebruik
pi_62234559
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dat wordt dan 400 m² voor mij
136.000 km² zou dan nederlands worden
zoveel heeft ijsland niet of zit ik nu fout te rekenen

1700.000.000 euro schuld

170.000 x 800m² = 136.000.000 m²

does

[ Bericht 6% gewijzigd door James52 op 08-10-2008 16:01:23 ]
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:56:18 #220
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_62234605
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:54 schreef James52 het volgende:

[..]

136 km² zou dan nederlands worden
nog paar jaar co2 uitstoot en je hebt een leuk vakantiestekkie
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_62234631
Het is dat ik geen IceSave-klant was, anders zou ik Björkje claimen.
pi_62234632
Vanavond in NOVA:
quote:
Spaarders Icesave kunnen niet bij hun geld

Vandaag ging de website van de IJslandse internetspaarbank Icesave uit de lucht. Spaarders kunnen niet meer bij hun geld. Icesave heeft in Nederland meer dan 120.000 spaarders. De Nederlandsche Bank (DNB) heeft aangegeven de belangen van de spaarders te behartigen die hun geld claimen bij de IJslandse overheid.

Heeft u uw spaargeld gestort bij Icesave en kunt u er niet meer aankomen? Bel dan met NOVA: 035-6773121.
pi_62234634
Ik ga ook akkoord met een vrijstelling om alcohol in te voeren in Ijsland.
Dan heb ik mijn geld terug met 1 dagje werken.
pi_62234648
Oppervlakte: 103.000 km²
1.7 miljard euro tegoed

103 miljard / 1.7 miljard = 60,5 m2 per euro
pi_62234651
quote:

[..]

Klopt, maar 100.000 km².
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:59:16 #226
55409 mrDevil
c'est la vie
pi_62234694
een tvp van 26k.. blegh
voer eendjes, geen oorlog...
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 16:01:05 #227
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62234751
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:57 schreef DJKoster het volgende:
Oppervlakte: 103.000 km²
1.7 miljard euro tegoed

103 miljard / 1.7 miljard = 60,5 m2 per euro
9 * 60.5
585 m²
pi_62234754
Amateurs bij de DNB zeg..

http://www.dnb.nl/
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:02:50 #229
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_62234804
quote:

[..]

1700.000.000 euro schuld

170.000 x 800m² = 136.000.000 m²

does
Dat is maar 136 km2
pi_62234825
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:01 schreef Omkron het volgende:
Amateurs bij de DNB zeg..

http://www.dnb.nl/
Idd ja .
pi_62234863
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:02 schreef goeiemoggel het volgende:

[..]

Dat is maar 136 km2
klopt idd
basisschool wiskunde is al weg intusse

dus ijsland zou er nog aardig mee wegkomen dan
pi_62234881
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:56 schreef SCH het volgende:
Vanavond in NOVA:
[..]
Ze vroegen of ik bereid was om naar NOVA te komen vanavond. Liever niet.
pi_62234903
quote:
Cool. Ik wil best een huisje bouwen op IJsland
Alleen wil mijn vriend er nooit meer heen. Hij moest er een jaar geleden landen nadat de man naast hem in het vliegtuig tijdens de vlucht overleed
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:08:19 #234
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_62234931
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:05 schreef James52 het volgende:

[..]

klopt idd
basisschool wiskunde is al weg intusse

dus ijsland zou er nog aardig mee wegkomen dan
Mwoah als wij collectief een paar leuke stroken uitkiezen kun je heel wat geld verdienen door tol te heffen denk ik zo
pi_62234943

NU Icesave wouter bos
pi_62234966
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:08 schreef goeiemoggel het volgende:

[..]

Mwoah als wij collectief een paar leuke stroken uitkiezen kun je heel wat geld verdienen door tol te heffen denk ik zo
Gaan we drank verkopen aan de IJslanders. In onze eigen NL enclave
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:11:39 #237
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62235018
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:08 schreef MoneyTalks het volgende:

NU Icesave wouter bos
Ik hoor niets
pi_62235040
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:11 schreef DolleMina het volgende:

[..]

Ik hoor niets
Alleen over garantiestelsel?
Edit: Nu toch icesave

ijsland moet 1e 20k dokken
DNB dokt de rest tot 100k

bekend
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:13:06 #239
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_62235050
"In de loop van de middag komt het Nederlandse ministerie van Financiën met een speciale mededeling over Icesave. Waarschijnlijk zal de Nederlandse staat zich garant stellen voor al het ingelegde Icesave-spaargeld. Deze stap hebben de Britse autoriteiten inmiddels al genomen."

"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_62235087
De 20.000 in IJsland, dan 100.000 NL, onzekerheid blijft, DNB druk bezig.

Niks nieuws dus.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:14:17 #241
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62235091
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:12 schreef James52 het volgende:

[..]

Alleen over garantiestelsel?
Ik hoor gewoon geen geluid bedoel ik. Misschien ligt het aan mijn laptop, maar ik hoor geen geluid en zo goed in liplezen ben ik nu ook weer niet...
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:16:36 #242
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_62235146
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:14 schreef DolleMina het volgende:

[..]

Ik hoor gewoon geen geluid bedoel ik. Misschien ligt het aan mijn laptop, maar ik hoor geen geluid en zo goed in liplezen ben ik nu ook weer niet...
Weinig nieuws: IJsland moet de eerste 20k dekken, DNB 20k-100k
Nederland probeert nu via alle kanalen de toezegging van IJsland te krijgen dat ze deze belofte ook inderdaad waar maken.
pi_62235175
Bos; in grote lijnen:

- Spaarders zijn verantwoordelijk voor hun eigen geld, spaarders moeten zelf nadenken over de consequenties van hun acties.

- Niet in geslaagd zekerheid te krijgen of we geld terugkrijgen.

- Overheid zet alsnog alles op alles om zekerheid te krijgen wat IJsland van plan is.

- Tot 20.000 is verantwoording van IJsland.
pi_62235183
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:13 schreef yozd het volgende:
"In de loop van de middag komt het Nederlandse ministerie van Financiën met een speciale mededeling over Icesave. Waarschijnlijk zal de Nederlandse staat zich garant stellen voor al het ingelegde Icesave-spaargeld. Deze stap hebben de Britse autoriteiten inmiddels al genomen."

Zou Bos nou voor de 2e keer in 1 week keihard staan te liegen .
pi_62235214
Laat dat geld maar ik wil land wel ergens in de natuur natuurlijk.

doe me diema: http://fold.is/?pid=3039&stage_module_id=5919&stage=2&request=1&realestate_id=76586

2 700 000 IJslandse kronen = 10 232,7599 euro's

Of met leuke bergjes voor een duizendje meer:
http://fold.is/?pid=3039&realestatesrequest=1&realestatesstage=3&realestate_id=81180&image_id=136578285

[ Bericht 25% gewijzigd door James52 op 08-10-2008 16:25:56 ]
pi_62235331
NIB Incasso over Icesave

Geachte heer, mevrouw,

In vervolg op uw aanmelding, berichten wij u dat Icesave zijn verplichtingen als spaarbank niet langer na kan komen. Hierdoor is het leggen van beslag niet zinvol. Wij hebben ons onderzoek naar de mogelijkheden tot het leggen van beslag, dan ook gestaakt.

Op uw spaartegoed bij Icesave zijn de IJslandse en Nederlandse depositogarantiestelsels van toepassing. Dit betekent dat de dekking (tot 100.000,- euro per persoon per bank) voor een deel (20.887,- euro) voor rekening van het IJslandse depositogarantiestelsel komt. De Nederlandse Bank (DNB) heeft inmiddels laten weten dat zij Nederlandse spaarders bij Icesave helpen met hun beroep op de dekking in IJsland.

Al met al zijn wij met ons initiatief tot het leggen van beslag door de feiten ingehaald en kunnen u slechts verwijzen naar de volgende websites waar u nadere informatie vindt: www.dnb.nl / www.icesave.nl

Met u hopen wij op een adequate oplossing, in die zin dat u binnen de kortst mogelijke tijd weer over uw geld kunt beschikken.

Hoogachtend,
Nationaal Incasso Bureau B.V.
mr M.C. van den Noord

P.S. Uiteraard mag u er op vertrouwen dat wij uw gegevens met de nodige zorgvuldigheid zullen verwerken, uw privacy is derhalve gewaarborgd.

http://www.nibincasso.nl/ICE-save

Helaas pindakaas dus..
pi_62235459
wat een lul die bos, hij wil ons niet helpen omdat het niet slecht genoeg gaat in nederland.
pi_62235490
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:27 schreef James52 het volgende:
wat een lul die bos, hij wil ons niet helpen omdat het niet slecht genoeg gaat in nederland.
Wij vinden het kut, maar hij hoeft ons helemaal niet te helpen. We wisten wat de risico's waren.
pi_62235537
Leuke quote van een ander forum: "Blijf het bizar vinden dat alle problemen begonnen lijken te zijn door mensen die te grote schulden zijn aangegaan en bijv. hun hypotheek niet meer konden betalen. Nu zijn mensen die geld gespaard hebben het slachtoffer. "
pi_62235563
DNB heeft een vergunning afgegeven. Betekent dat niet dat ze van tevoren moeten controleren hoe een depositogarantie in elkaar zit? En of de IJsland wel kon betalen? Zo kunnen we iedereen wel vergunningen gaan geven.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 16:33:04 #251
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62235588
quote:
gaat niet om willen of niet willen. Gaat om het princiepe dat DNB nooit garant heeft gestaan en Bos nu ook niet zomaar nederlandse banken op kan laten draaien voor deze bedragen
pi_62235595
van een andere website:

Antwoord
Geschreven door: Ingrid, 08-10-2008 16:27
Ik heb een uurtje geleden gebeld met DNB omdat ik op de site niet wijzer werd over mijn rekening bij Icesave en de medewerker zei dat er een formulier op de site van DNB komt te staan die we kunnen downloaden en invullen met onze gegevens PAS ALS idd LANDSBANKI definitief failliet is. Tot die tijd is het helaas afwachten want iedereeen is nog steeds in bespreking... De DSB hoopt vanavond uitsluitsel te kunen geven wanneer we weer wat GELD in onze handen kunnen hebben en hoeveel. Succes!
pi_62235612
gelukkig heb ik gisteren nog een paar printjes van mijn Icesaverekening gemaakt, kan ik in ieder geval bewijzen dat ik daar geld had staan
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 16:35:34 #254
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62235632
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:32 schreef hupsakee het volgende:
DNB heeft een vergunning afgegeven. Betekent dat niet dat ze van tevoren moeten controleren hoe een depositogarantie in elkaar zit? En of de IJsland wel kon betalen? Zo kunnen we iedereen wel vergunningen gaan geven.
Ze geven een vergunning af voor de situatie die op dat moment geldt.

Net als dat er een vergunning is voor bv de Rabo.
Echter als ineens alle klanten (leden) hun geld weg halen bij de rabo dan staat de rabo ook in zijn hempie en kan die ook geen kant meer op.
En zelfs vadertje staat en meneertjes Bos en Balkenende kunnen dan weinig anders doen dan zeggen dat de rabo echt failliet is.

Jammer voor die 3 leden die dan op dat moment er nog wel 3 ton hebben p.p.
pi_62235659
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:34 schreef hplaserjet het volgende:
gelukkig heb ik gisteren nog een paar printjes van mijn Icesaverekening gemaakt, kan ik in ieder geval bewijzen dat ik daar geld had staan
DNB heeft de complete administratie van icesave gepakt gisteren dus lijkt me overbodige luxe.
pi_62235689
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:35 schreef Wexy het volgende:

[..]

Echter als ineens alle klanten (leden) hun geld weg halen bij de rabo dan staat de rabo ook in zijn hempie en kan die ook geen kant meer op.
En zelfs vadertje staat en meneertjes Bos en Balkenende kunnen dan weinig anders doen dan zeggen dat de rabo echt failliet is.

DNB heeft gefaald in het toezicht houden. Zij hebben de taak de spaarders te beschermen. Het is tenslotte geen achtergestelde deposito oid..

Dan de britse minister van economische zaken. Die komt tenminste op voor zijn landgenoten.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 16:38:06 #257
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62235695
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:36 schreef James52 het volgende:

[..]

DNB heeft de complete administratie van icesave gepakt gisteren dus lijkt me overbodige luxe.
Voor je gevoel kan het heel waardevol zijn als je het op papier hebt.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 16:39:44 #258
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62235725
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:37 schreef hupsakee het volgende:

[..]

DNB heeft gefaald in het toezicht houden. Zij hebben de taak de spaarders te beschermen. Het is tenslotte geen achtergestelde deposito oid..

Dan de britse minister van economische zaken. Die komt tenminste op voor zijn landgenoten.
Dat de britse banken nu op moeten draaien voor het vallen van een bank die niet gedekt was door de engelse garantie... noem jij dat gerechtigheid?
pi_62235751
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:33 schreef hplaserjet het volgende:
van een andere website:

Antwoord
Geschreven door: Ingrid, 08-10-2008 16:27
Ik heb een uurtje geleden gebeld met DNB omdat ik op de site niet wijzer werd over mijn rekening bij Icesave en de medewerker zei dat er een formulier op de site van DNB komt te staan die we kunnen downloaden en invullen met onze gegevens PAS ALS idd LANDSBANKI definitief failliet is. Tot die tijd is het helaas afwachten want iedereeen is nog steeds in bespreking... De DSB hoopt vanavond uitsluitsel te kunen geven [insert]of en[/insert] wanneer we weer wat GELD in onze handen kunnen hebben en hoeveel. Succes!
pi_62235755
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:35 schreef Wexy het volgende:

[..]

DNB heeft helemaal geen vergunning afgegeven, anders zouden ze namelijk wél onder het DGS hebben gevallen. Landsbanki mocht hier zaken doen omdat het hoofdkantoor in de EER zit, en ze hier een bijkantoor hadden.
Verder ben ik het met je eens, DNB kán hier gewoon niet voor opdraaien, hoe zuur het ook is voor de spaarders.
pi_62235767
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:39 schreef Wexy het volgende:

[..]

Dat de britse banken nu op moeten draaien voor het vallen van een bank die niet gedekt was door de engelse garantie... noem jij dat gerechtigheid?
hoho ze draaien er niet voor op, het word voorgeschoten

[ Bericht 0% gewijzigd door James52 op 08-10-2008 16:47:19 ]
pi_62235789
Mooi kut, ik heb het eergister avond teruggestort, maar is dus niet verwerkt

Afwachten wat er gaat gebeuren...
pi_62235820
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:41 schreef MrBadGuy het volgende:
Mooi kut, ik heb het eergister avond teruggestort, maar is dus niet verwerkt

Afwachten wat er gaat gebeuren...
Join the club
pi_62235834
Ik heb niet eens printjes, sterker nog.. al vanaf juni lid maar nooit ingelogd, slecht overgemaakt vanaf de postbank. De afschriften heb ik idd nog ja. En die maat van me heeft er 4600 euro op en die moet zijn pasje nog krijgen..
pi_62235930
Is de garantie alleen op het spaartegoed, of ook op de opgebouwde (maar nog niet uitgekeerde) rente?
pi_62235931
Als je je afschriften van de Postbank (of alle andere banken waarvan je afboekte) hebt heb je sowieso bewijs. Je hebt dan alleen geen bewijs van je renteopbouw. Maar DNB heeft inderdaad de administratie in handen van IceSave, daar zal het allemaal instaan...
pi_62236008
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:47 schreef dyna18 het volgende:
Is de garantie alleen op het spaartegoed, of ook op de opgebouwde (maar nog niet uitgekeerde) rente?
Op 1 oktober is de rente uitgekeerd, dus het gaat om slechts 7 dagen rente. Die paar euro mogen ze van mij houden om IJsland weer op te bouwen, maar de rest wil ik graag zo snel mogelijk terug.
pi_62236052
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Op 1 oktober is de rente uitgekeerd, dus het gaat om slechts 7 dagen rente. Die paar euro mogen ze van mij houden om IJsland weer op te bouwen, maar de rest wil ik graag zo snel mogelijk terug.
Hou er rekening mee dat het best nog maanden kan duren.....
pi_62236056
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:47 schreef Ill-Skillz het volgende:
Als je je afschriften van de Postbank (of alle andere banken waarvan je afboekte) hebt heb je sowieso bewijs. Je hebt dan alleen geen bewijs van je renteopbouw. Maar DNB heeft inderdaad de administratie in handen van IceSave, daar zal het allemaal instaan...
De renteopbouw kun je dan zelfs ook nog uitrekenen. Maar idd, DNB heeft de administratie, dus daar zit ik niet over in.
pi_62236065
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:39 schreef Wexy het volgende:

[..]

Dit is een uitzonderlijke gebeurtenis. De spaarder zou voor 20000 gedekt zijn door het depositogarantiestelsel van IJsland. Dit is een onderdeel van een internationaal verdrag. DNB had het beter moeten checken. IJsland breekt een afspraak/contract. Om het nu op de spaarder te gooien vind ik onzin, want dan komt IJsland er wel heel gemakkelijk vanaf. Dan stelt geen enkel depositogarantiestelsel nog wat voor, ook dat van Nederland niet.
De spaarder komt zijn verplichtingen wel na, maar IJsland niet en DNB heeft hen de vergunning verstrekt.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 16:52:28 #271
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62236076
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:40 schreef James52 het volgende:

[..]

hoho ze draaien er niet voor op, het word voorgeschoten
En jij denkt dat Ijsland die snel terug kan betalen?
Dat Engelse banken snel die lening terug zien op hun saldo?
Ik niet.
pi_62236089
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:51 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Tja, daar heb je wel een punt... maar dan nog is dat nog niet het meeste waar ik over in zit, als ze binnen drie maanden mijn hele tegoed overmaken dan ben ik al lang blij
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:53:10 #273
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_62236092
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:51 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Zelfs dat kan mij geen ruk schelen, ben al lang blij als ik mijn inleg uberhaupt terug krijg.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:56:08 #274
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_62236177
Indoen de Ijslandse overheid verzaakt kan er beslag worden gelegd op tegoeden van de Ijslandse overheid via een incassoprocedure lijkt mij.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 16:57:01 #275
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62236203
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:52 schreef hupsakee het volgende:

[..]

Dit is een uitzonderlijke gebeurtenis. De spaarder zou voor 20000 gedekt zijn door het depositogarantiestelsel van IJsland. Dit is een onderdeel van een internationaal verdrag. DNB had het beter moeten checken. IJsland breekt een afspraak/contract. Om het nu op de spaarder te gooien vind ik onzin, want dan komt IJsland er wel heel gemakkelijk vanaf. Dan stelt geen enkel depositogarantiestelsel nog wat voor, ook dat van Nederland niet.
De spaarder komt zijn verplichtingen wel na, maar IJsland niet en DNB heeft hen de vergunning verstrekt.
Tuurlijk moeten ze er ook niet makkelijkaf komen. De vordering van alle rekeninghouders moet gewoon open blijven en laat Ijsland maar netjes bloeden.... Of eigenlijk beter.. alle topmannen bij Landsbanki
pi_62236226
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Indoen de Ijslandse overheid verzaakt kan er beslag worden gelegd op tegoeden van de Ijslandse overheid via een incassoprocedure lijkt mij.
En aangezien IJsland volledig afhankelijk is van het buitenland moet het toch redelijk eenvoudig zijn om de duimschroeven aan te draaien.
pi_62236237
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:52 schreef Wexy het volgende:

[..]

En jij denkt dat Ijsland die snel terug kan betalen?
Dat Engelse banken snel die lening terug zien op hun saldo?
Ik niet.
Instanties kunnen daar een stuk beter mee omgaan dan 120.000 burgers
Niemand zal er slecht om slapen dat DNB nog 1700 miljoen krijgt van ijsland, voor de burgers waaronder ik, is dat een ander verhaal.
pi_62236262
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Een paar hectare IJsland lijkt me ook wel leuk
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:59:33 #279
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62236271
Ijsland moet dokken ?

Ik moet opeens ff denken aan iets uit het verleden... Hoe zat dat ook alweer ? Iets met spoorweg aandelen en Rusland...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_62236328
Je op dit moment nog druk moment kunnen maken om de vraag of je de rente wel uitbetaald krijgt is op zijn minst... apart .
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 17:02:47 #281
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62236347
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:58 schreef James52 het volgende:

[..]

Instanties kunnen daar een stuk beter mee omgaan dan 120.000 burgers
Niemand zal er slecht om slapen dat DNB nog 1700 miljoen krijgt van ijsland, voor de burgers waaronder ik, is dat een ander verhaal.
Niemand zal er minder om slapen dat hun bank nog meer schuld heeft omdat er 1700 miljoen in Ijsland moest worden gestoken?
Terwijl ze al zoveel afschrijvingen hebben en ook echt niet allemaal er meer geweldig voor staat tegenwoordig
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 17:04:13 #282
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62236370
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:02 schreef Sloggi het volgende:
Je op dit moment nog druk moment kunnen maken om de vraag of je de rente wel uitbetaald krijgt is op zijn minst... apart .
Is dat zo?
Het is dat IcaSave per kwartaal uitbetaalde, anders had er bij iemand die 20.000 er op had staan wel al een rente geweest van (reken met 6 maanden) 5.000 euro
pi_62236379
Het is een lastige afweging voor Nederland / DNB. Als je niet betaalt loop je het risico dat spaarders helemaal geen vertrouwen meer hebben in banken en alles in Nederland ook in elkaar klapt, als je wel betaalt is dat nogal duur. Al die spaarders nemen het geld natuurlijk meteen op en zo komen Nederlandse banken weer in de problemen...

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2008 17:05:10 ]
pi_62236399
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:04 schreef Wexy het volgende:

[..]

Is dat zo?
Het is dat IcaSave per kwartaal uitbetaalde, anders had er bij iemand die 20.000 er op had staan wel al een rente geweest van (reken met 6 maanden) 5.000 euro
25% rente over een half jaar?
pi_62236461
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:04 schreef Wexy het volgende:

[..]

Is dat zo?
Die 5,25% is op jaarbasis niet per kwartaal
pi_62236496
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:04 schreef Sloggi het volgende:
Het is een lastige afweging voor Nederland / DNB. Als je niet betaalt loop je het risico dat spaarders helemaal geen vertrouwen meer hebben in banken en alles in Nederland ook in elkaar klapt, als je wel betaalt is dat nogal duur. Al die spaarders nemen het geld natuurlijk meteen op en zo komen Nederlandse banken weer in de problemen...
Nemen het meteen op... ze zullen het denk ik op een andere spaarrekening zetten. Ik iig wel: moneYou, wel hoge rente, maar wel met ABN-veiligheid. Maar dan moet ik eerst wel mijn geld hebben, ik ben nu arm
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 17:13:39 #287
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62236574
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Die 5,25% is op jaarbasis niet per kwartaal
Was een beetje grof met rekenen
520 euro mag ook

nulletje te veel grijnz

Het zag er ook wat veel uit... maar ja de hele dag banken in de gaten houden is ook vermoeiend he
  woensdag 8 oktober 2008 @ 17:20:24 #288
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_62236741
Terugvindgarantiestelsel.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_62236800
http://www.telegraaf.nl/d(...)_over_Icesave__.html

wo 08 okt 2008, 17:02 Nederland zet druk op IJsland over Icesave

DEN HAAG (AFN) - Nederland stelt alles in het werk om IJsland ertoe te bewegen garanties te geven aan Nederlandse klanten van de spaarbank Icesave. Dat zei minister Wouter Bos (Financiën) woensdag in een debat over de kredietcrisis.

“Wij zijn er nog niet in geslaagd zekerheid te krijgen dat IJsland zijn verantwoordelijkheid neemt. Maar wij leggen druk via juridische en dipomatieke weg en via onze toezichthouders. We zullen dat ook blijven doen”, stelde de bewindsman.

Hij noemde overname van de Nederlandse spaartegoeden bij Icesave door een andere bank een serieuze optie. Bankverzekeraar ING heeft in Groot-Brittannië de spaargelden van twee geplaagde IJslandse gekocht. Minister Bos onderzoekt of dat ook voor Nederland een oplossing is.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 8 oktober 2008 @ 17:24:26 #291
39237 crew  H_T
2733
pi_62236843
Vroeg of laat hoop ik mijn geld terug te krijgen, met of zonder rente. Dat maakt me dan weer een stuk minder uit.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_62236899
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:22 schreef avonne het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)_over_Icesave__.html

wo 08 okt 2008, 17:02 Nederland zet druk op IJsland over Icesave

DEN HAAG (AFN) - Nederland stelt alles in het werk om IJsland ertoe te bewegen garanties te geven aan Nederlandse klanten van de spaarbank Icesave. Dat zei minister Wouter Bos (Financiën) woensdag in een debat over de kredietcrisis.

“Wij zijn er nog niet in geslaagd zekerheid te krijgen dat IJsland zijn verantwoordelijkheid neemt. Maar wij leggen druk via juridische en dipomatieke weg en via onze toezichthouders. We zullen dat ook blijven doen”, stelde de bewindsman.

Hij noemde overname van de Nederlandse spaartegoeden bij Icesave door een andere bank een serieuze optie. Bankverzekeraar ING heeft in Groot-Brittannië de spaargelden van twee geplaagde IJslandse gekocht. Minister Bos onderzoekt of dat ook voor Nederland een oplossing is.
Als het Bos lukt, dan overweeg ik zelfs op hem te stemmen de volgende keer, en dat zegt wat
pi_62236925
En nu?

"... Wel wil de bond dat de rijksoverheid de klanten van Icesave informeert over hun mogelijkheden het spaargeld terug te krijgen."

Wachten op reactie van DNB? Of wat moeten wij als not icesave anymore spaarders doen?
pi_62236999
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:27 schreef ZoneKill het volgende:
En nu?

"... Wel wil de bond dat de rijksoverheid de klanten van Icesave informeert over hun mogelijkheden het spaargeld terug te krijgen."

Wachten op reactie van DNB? Of wat moeten wij als not icesave anymore spaarders doen?
Wachten of iemand de spaarrekeningen opkoopt (ING?) zo niet, tot er een formulier op de website van DNB komt om een beroep te doen op het garantie stelsel.
pi_62237012
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:27 schreef ZoneKill het volgende:
En nu?

Van de Website van DNB:
quote:
Ik heb een rekening bij Icesave. Wat moet ik doen als Icesave failliet gaat?
In dat geval zijn op de rekeningtegoeden bij Icesave de IJslandse en de Nederlandse depositogarantiestelsels van toepassing. DNB zal in overleg treden met de IJslandse autoriteiten over hoe de afwikkeling zal worden vormgegeven. Indien nodig zal DNB rekeninghouders faciliteren met hun beroep op de dekking in IJsland. Zodra nadere informatie beschikbaar is, zal deze worden verspreid via de website van DNB.

Naast een beroep op het depositogarantiestelsel kan een rekeninghouder gewoonlijk ook een vordering indienen in het faillissement van de bank. Een eventuele uitkering uit het depositogarantiestel wordt hierop uiteraard in mindering gebracht.
De website en het nieuws dus in de gaten houden. Als er meer bekend wordt, dan zal het ook wel op het journaal komen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 17:33:40 #296
93207 joriszss
you need less, to become more
pi_62237116
Toch apart dat hier een paar mensen lopen te zeiken dat de DNB beter toezicht had moeten houden, en dat voor de spaarders opgekomen moet worden.....
Maar als ik heel eerlijk ben, dan zou ik het niet fair vinden van de DNB om volledig garant te staan voor de tegoeden bij IceSave (iets wat wel hier gesuggereerd wordt).
Spaarders kiezen er ZELF voor om hun geld onder te brengen bij een buitenlandse bank, omwille van 1,65% meer (t.o.v. de rente geboden door de rabobank). Heel simpel --> meer rendement = hoger risico.
Als de staat deze klap gaat opvangen (met MIJN belastinggeld), dan ben IK degene die de dupe is. Ik heb er nooit voor gekozen om dit risico met mijn spaargeld te nemen, ik heb dus ook niet het voordeel van het hoge rendement, maar in het geval van een fail van IceSave mag ik toch opdraaien voor de kosten...... beetje apart.
Dit is hopelijk wel een goede (maar ook dure) les geweest voor een hele hoop spaarders. Ik heb zelf ook getwijfeld om mijn geld te storten bij IceSave, maar na wat onderzoek vallen dan de volgende dingen op:

1. Waarom biedt IceSave een rente van 5.25%??? Antwoord: op de interbancaire markt kunnen ze geen geld meer aantrekken, was dit wel gelukt, dan had de rente niet zo hoog geweest.
2. Het garantiefonds van Iceland is maar zeer beperkt gevuld, ik meen dat er iets van 80 miljoen Euro in zat, terwijl alleen al IceSave voor meerdere MILJARDEN aan Engelse Ponden hadden geleend in Engeland (oftewel, ze kunnen niet eens die spaarders tegemoet komen, laat staan ALLE spaarders).

En dan besluit een weldenkend mens, ik blijf lekker in Nederland.

ps. Een staat die ook nog eens voor 100% zijn spaarders indekt zorgt er alleen maar voor dat de banken die overblijven in de toekomst nog steeds risicovol gedrag blijven vertonen, ze hebben wel de upside gains maar niet de downward losses. (gratis optie dus).
The greatest things in life cost nothing
pi_62237211
quote:
Is het ook.. Verder gaan alleen de grote banken in Nederland gaan geholpen worden.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 17:41:33 #298
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_62237306
Waarom zou een bank eigenlijk spaartegoeden (= schulden) kopen van een bank die failliet is? Die dingen vertegenwoordigen toch juist een negatieve waarde?
Vampire Romance O+
pi_62237393
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:33 schreef joriszss het volgende:
Toch apart dat hier een paar mensen lopen te zeiken dat de DNB beter toezicht had moeten houden, en dat voor de spaarders opgekomen moet worden.....
Maar als ik heel eerlijk ben, dan zou ik het niet fair vinden van de DNB om volledig garant te staan voor de tegoeden bij IceSave (iets wat wel hier gesuggereerd wordt).
Spaarders kiezen er ZELF voor om hun geld onder te brengen bij een buitenlandse bank, omwille van 1,65% meer (t.o.v. de rente geboden door de rabobank). Heel simpel --> meer rendement = hoger risico.
Als de staat deze klap gaat opvangen (met MIJN belastinggeld), dan ben IK degene die de dupe is. Ik heb er nooit voor gekozen om dit risico met mijn spaargeld te nemen, ik heb dus ook niet het voordeel van het hoge rendement, maar in het geval van een fail van IceSave mag ik toch opdraaien voor de kosten...... beetje apart.
Dit is hopelijk wel een goede (maar ook dure) les geweest voor een hele hoop spaarders. Ik heb zelf ook getwijfeld om mijn geld te storten bij IceSave, maar na wat onderzoek vallen dan de volgende dingen op:

1. Waarom biedt IceSave een rente van 5.25%??? Antwoord: op de interbancaire markt kunnen ze geen geld meer aantrekken, was dit wel gelukt, dan had de rente niet zo hoog geweest.
2. Het garantiefonds van Iceland is maar zeer beperkt gevuld, ik meen dat er iets van 80 miljoen Euro in zat, terwijl alleen al IceSave voor meerdere MILJARDEN aan Engelse Ponden hadden geleend in Engeland (oftewel, ze kunnen niet eens die spaarders tegemoet komen, laat staan ALLE spaarders).

En dan besluit een weldenkend mens, ik blijf lekker in Nederland.

ps. Een staat die ook nog eens voor 100% zijn spaarders indekt zorgt er alleen maar voor dat de banken die overblijven in de toekomst nog steeds risicovol gedrag blijven vertonen, ze hebben wel de upside gains maar niet de downward losses. (gratis optie dus).
Ik heb helemaal geen risico genomen. Ik heb gewoon mijn spaargeld bij een bank ondergebracht omdat ik van alle kanten te horen kreeg dat ik bij de Postbank enorm genaaid werd - ik heb er verder helemaal niks mee en ik vind het onzin om mij onder te brengen in de categorie mensen die bewust veel risico heeft genomen.

Ik heb er overigens ook geen moeite mee om er iets bij in te schieten hoor maar dat het allemaal weg zou zijn is wel wat cru.
pi_62237431
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:41 schreef MouseOver het volgende:
Waarom zou een bank eigenlijk spaartegoeden (= schulden) kopen van een bank die failliet is? Die dingen vertegenwoordigen toch juist een negatieve waarde?
Ze krijgen dan ook de delen waar het geld in is gestoken.. De achterliggende waarde.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 17:46:56 #301
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')