abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:30:58 #101
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62230572
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:27 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Icesave is simpel weg failliet.
Stop met liegen. (Het is niet best maar failliet is een juridische term die [nog?] niet van toepassing is)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_62230589
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:29 schreef Wexy het volgende:

[..]

herstel.. ik hoor net dat Ijsland met de 50.000 euro mee moet gaan van het stelsel van europa. Maar het is nog maar de vraag of Ijsland dat wil, ze waren niet bij het overleg gisteren.

Dus afwachten of het tot 20.887 is of tot 50.000
IJsland hoeft hier niet in mee te gaan aangezien ze geen EU lid en/of euro land zijn.
pi_62230614
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:29 schreef Wexy het volgende:

[..]

herstel.. ik hoor net dat Ijsland met de 50.000 euro mee moet gaan van het stelsel van europa. Maar het is nog maar de vraag of Ijsland dat wil, ze waren niet bij het overleg gisteren.

Dus afwachten of het tot 20.887 is of tot 50.000
Ik hoop voor jullie icesavers dat het bij 20.887 blijft, anders moet je nóg meer uit IJsland proberen weg te halen.
pi_62230617
Consumentenbond stapt naar rechter

De Consumentenbond maakte woensdag bekend naar de rechter te stappen om zo gedaan te krijgen dat klanten weer bij het geld kunnen dat ze op een rekening hebben staan bij de IJslandse bank Icesave.

De bond start een kort geding, dat mogelijk al donderdag dient. 'Icesave moet consumenten toegang geven tot hun rekeningtegoeden', aldus de Consumentenbond.

bron: http://www.fd.nl/artikel/(...)se-spaarders-icesave
pi_62230649
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:30 schreef MentalBrT het volgende:

[..]

Het enige jammere is dat het reddingsplan al uitgevoerd was en dit dus een vervolgactie is geweest.
Er wordt dan ook niet voor niets over 'wederom in actie komen' gesproken in het artikel.
Er staat volgens mij duidelijk: 'in plaats van'
pi_62230667
quote:
Fréttir
From the Prime Minister of Iceland
Skrifað 7.10.2008 Kl.13:34

In a press conference today Iceland's Prime Minister, Mr. Geir H. Haarde, said that if needed the Icelandic Government will support the Depositors' and Investors' Guarantee Fund in raising the necessary funds, so that the Fund would be able to meet the minimum compensation limits in the event of a failure of an Icelandic bank.

The Icelandic banks have top up agreements in the following countries:

* United Kingdom
* The Netherlands
* Norway
* Finland
* Sweden

The Fund would like to stress that no Icelandic bank has been declared insolvent.

Any further information will be put to the Funds website, [url=http://www.tryggingarsjoður.is]www.tryggingarsjoður.is[/url] when needed.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:35:05 #107
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62230676
lekker boeiend wat er bij fortis aan de hand was

inzicht in mijn rekening zou ik ansich wel prettig vinden ja, of ik het dan kan overmaken is een tweede.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:36:46 #108
44902 R_B
OEHWEE, you are good looking!
pi_62230726
Toch ff terugkomend op alles.

Toen het allereerste icesave topic werd geopend.
Ging het al over het garantiestelsel.

Toen werd er nog lollig gedaan 'oh dan gaan we toch een fok meet' in ijsland houden.
Je wist van het risico af en toch heb je het genomen.

Ik heb bewust voor minder rente gekozen door een bank die onder het NL garantiestelsel zit te nemen.

Maar goed...
Jullie kunnen ook het ijslandse voetbalteam gijzelen. Die zijn hier as. zaterdag.
pi_62230766
Indien geïnteresseerd, hier de algemene voorwaarden van Icesave ten tijde van rekening openen door ondergetekende.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:38:15 #110
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_62230767
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:34 schreef Mex_ het volgende:

[verhaal premier van ijsland]
maar de ijslandse staat heeft toch helemaal niet genoeg geld om die tekorten aan te vullen?
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
pi_62230771
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:30 schreef soylent het volgende:

[..]

Stop met liegen. (Het is niet best maar failliet is een juridische term die [nog?] niet van toepassing is)
Dat het failissement nog niet door een rechter is uitgesproken doet niets aan de feiten af.

- Schuldeisers worden niet betaald
- Personeel is naar huis gestuurd
- De bedrijfsvoering is stopgezet

Icesave is failliet. Het is puur een kwestie van tijd om dat nog even formeel af te ronden.
pi_62230787
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:33 schreef Redux het volgende:

[..]

Er staat volgens mij duidelijk: 'in plaats van'
Zelf nadenken kan geen kwaad hoor.
pi_62230815
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:51 schreef dyna18 het volgende:
Mooie OP.
Misschien alleen even dit aanpassen:
[..]

Icesave is gewoon failliet.... Iedereen die niet voor maandag 14:00 uur weg was met zijn geld zal in het proces van garantieregelingen, curatoren en andere rompslomp terecht komen.

Ik ben boos en ongerust. Icesave heeft dinsdag gewoon staan liegen en zal naar mijn mening zwaar moeten boeten. En nu ook nog eens de regering van IJsland onder zijn garantie uit lijkt te komen ben ik helemaal laaiend.
idd gewoon al een dag alles bevriezen zonder het te laten weten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_62230816
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:27 schreef DonJames het volgende:

[..]

Onzin. DNB geeft immers die vergunning af, ze hebben de macht om een aanvraag te weigeren.
Hoe het precies zat weet ik niet. Een tijd geleden toen al die buitenlandse banken met hoge rentes ineens verschenen was er een hoge pief van ik meen de Rabobank die zei dat ze makkelijk spaarders konden lokken met hoge rentes omdat zij niet zoals de andere Nederlandse banken garant moesten staan voor de centen via die regeling oid.
Ik zal er eens op googlen
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:40:18 #115
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_62230822
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:38 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Dat het failissement nog niet door een rechter is uitgesproken doet niets aan de feiten af.

- Schuldeisers worden niet betaald
- Personeel is naar huis gestuurd
- De bedrijfsvoering is stopgezet

Icesave is failliet. Het is puur een kwestie van tijd om dat nog even formeel af te ronden.
Grote kans dat ze failliet gaan ja. Maar om ze al failliet te noemen is natuurlijk veel te kort door de bocht.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 13:40:56 #116
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62230836
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik hoop voor jullie icesavers dat het bij 20.887 blijft, anders moet je nóg meer uit IJsland proberen weg te halen.
ik ga voor die 9 euro niet veel moeite doen hoor
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:31 schreef MentalBrT het volgende:

[..]

IJsland hoeft hier niet in mee te gaan aangezien ze geen EU lid en/of euro land zijn.
RtlZ meldt het.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:43:47 #117
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_62230906
Laatste nieuws uit de nieuws ticker van DJ nieuwsdienst:
NL overheid en DNB in overleg met IJsland over IceSave

08-10-2008 13:36:00

Door Ykje Vriesinga
quote:
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het Nederlandse ministerie van Financien en de Nederlandsche Bank (DNB) zijn op dit moment in overleg met de regering van IJsland om te verzekeren dat de IJslandse overheid aan zijn verplichten voldoet richting Nederlandse spaarders bij Icesave. Dit zegt een woordvoerder van het ministerie van Financien tegenover Dow Jones Nieuwsdienst.

Nederlanders die spaartegoeden hadden bij de IJslandse internetbank Icesave kunnen geen geld meer opnemen via de website omdat de IJslandse overheid maandagavond de volledige controle over Landsbanki, waar Icesave onder valt, overnam. Icesave was actief in IJsland, het Verenigde Koninkrijk en Nederland.

DNB overlegt momenteel over de dekking op de spaartegoeden van Nederlandse rekeninghouders bij Icesave. Mocht Landsbanki failliet gaan, dan zijn zowel de IJslandse als Nederlandse depositogarantiestelsels van toepassing op de rekeningtegoeden bij Icesave, zo stelt DNB.

Woordvoerder Jilles Heringa van het ministerie van Financien benadrukt dat er nog geen duidelijkheid is over het lot van Icesave. Maar mocht Landsbanki failliet gaan, dan "willen we zeker stellen dat de IJslandse overheid voldoet aan de verplichtingen aan spaarders in Nederland", aldus Heringa.

IJsland garandeert spaartegoeden tot een hoogte van EUR20.887. Nederland verhoogde gisteren het deposito-garantiestelsel tot een maximum van EUR100.000. Volgens Heringa moeten Nederlandse spaarders voor de eerste EUR20.877 aankloppen bij de centrale bank van IJsland en kunnen ze vervolgens een beroep doen op het garantiestelsel van Nederland.

DNB zal Nederlandse spaarders te hulp staan bij het innen van hun spaartegoeden bij de centrale bank van IJsland, aldus de woordvoerder van het ministerie van Financien.
Het leven is wat je ervan maakt!
pi_62230969
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:24 schreef MentalBrT het volgende:

[..]

Hoezo geluk?
Als ik daar 22000 euro heb staan krijg ik maar 2000 euro van de nederlandse bank, de rest moet toch echt van de ijslandse bank komen.
Daarom als je daar 100.000 hebt staan is het toch niet zo'n probleem dan heb je 80% met zekerheid, als je 20.000 hebt staan ben je de lul voor het volledige bedrag.

Nog 1 keer dan:

0 t/m 20.000 = ijsland
20.000 t/m 100.000 = dnb
Facts don't care about your feelings
pi_62231009
http://www.bnr.nl/artikel(...)den-ijslandse-banken

ING koopt spaartegoeden IJslandse banken
8 oktober 2008, 13:00 | ANP

AMSTERDAM (AFN) - ING Direct, de internetbank van ING, heeft Britse spaartegoeden ter waarde van bijna 4 miljard euro gekocht van twee geplaagde IJslandse banken. Dat meldde ING woensdag. De overname van de spaartegoeden is in samenspraak met Britse toezichthouders.

Het gaat om spaartegoeden van 160.000 klanten ter waarde van 2,5 miljard pond sterling (3,2 miljard euro) van de IJslandse bank Kaupthing. Ook koopt ING voor 538 miljoen pond (695 miljoen euro) spaartegoeden van 22.200 klanten van Heritable Bank, de Britse tak van het IJslandse Landsbanki. Landsbanki is het moederbedrijf van de internetspaarbank Icesave.

[ Bericht 0% gewijzigd door MoneyTalks op 08-10-2008 13:54:26 ]
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_62231045
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:40 schreef Repeat het volgende:

[..]

Hoe het precies zat weet ik niet. Een tijd geleden toen al die buitenlandse banken met hoge rentes ineens verschenen was er een hoge pief van ik meen de Rabobank die zei dat ze makkelijk spaarders konden lokken met hoge rentes omdat zij niet zoals de andere Nederlandse banken garant moesten staan voor de centen via die regeling oid.
Ik zal er eens op googlen
Dat interview heb ik gezien, en die kerel probeerde op die manier zo zijn concurrenten onderuit te halen. Logisch. Feit blijft dat hij als Rabobank hier geen kritiek op mag hebben, omdat DNB beslist of een bank wordt toegelaten, niet de Rabo.
Als je het interview gevonden hebt, let dan ook even op de volgende grap van die kerel: Hij roept dat ze hypotheken verstrekken vanaf 4,5%, en dat ze dus daarom geen 4,5% op hun spaarrekening kunnen geven, ze moeten er wel wat op verdienen. Klinkt logisch, maar is gelogen. De meeste hypotheken werden (ook toen al) boven dat tarief afgesloten, de meeste rekeningen zijn geen hoge rente-spaarrekeningen, en Rabo had zo'n 10 keer meer hypotheektegoeden verstrekt dan dat er spaarrekeningen stonden. Er kwam dus al minimaal 10x zo veel rente binnen daarop dan dat eruit zou gaan als ze de spaarrente naar 4,5% zouden verhogen.
Ergo: die kerel stond glashard te liegen.
pi_62231059
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:34 schreef Mex_ het volgende:

[..]
en dit betekend dat het toch gegarandeerd wordt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_62231086
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:36 schreef R_B het volgende:
Toch ff terugkomend op alles.

Toen het allereerste icesave topic werd geopend.
Ging het al over het garantiestelsel.

Toen werd er nog lollig gedaan 'oh dan gaan we toch een fok meet' in ijsland houden.
Je wist van het risico af en toch heb je het genomen.

Ik heb bewust voor minder rente gekozen door een bank die onder het NL garantiestelsel zit te nemen.

Maar goed...
Jullie kunnen ook het ijslandse voetbalteam gijzelen. Die zijn hier as. zaterdag.
mee eens echter had ik en vele anderen er geen rekening mee gehouden dat de staat ijsland niet aan zijn verplichtingen zou kunnen voldoen, het is hier geen zuid amerika
pi_62231183
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:48 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat interview heb ik gezien, en die kerel probeerde op die manier zo zijn concurrenten onderuit te halen. Logisch. Feit blijft dat hij als Rabobank hier geen kritiek op mag hebben, omdat DNB beslist of een bank wordt toegelaten, niet de Rabo.
Als je het interview gevonden hebt, let dan ook even op de volgende grap van die kerel: Hij roept dat ze hypotheken verstrekken vanaf 4,5%, en dat ze dus daarom geen 4,5% op hun spaarrekening kunnen geven, ze moeten er wel wat op verdienen. Klinkt logisch, maar is gelogen. De meeste hypotheken werden (ook toen al) boven dat tarief afgesloten, de meeste rekeningen zijn geen hoge rente-spaarrekeningen, en Rabo had zo'n 10 keer meer hypotheektegoeden verstrekt dan dat er spaarrekeningen stonden. Er kwam dus al minimaal 10x zo veel rente binnen daarop dan dat eruit zou gaan als ze de spaarrente naar 4,5% zouden verhogen.
Ergo: die kerel stond glashard te liegen.
http://www.fd.nl/artikel/(...)oetreders-spaarmarkt
quote:
Feitelijk zeggen ze in hun advertenties: U hoeft zich geen zorgen te maken, als we omvallen, betaalt de Rabo de schade'.
Klinkt m.i. logisch. Als je bijna niks verdient als bank loop je toch gewoon veel meer risico. Ik denk dat een van de redenen is waarom de Rabobank gewoon meer geld achter de hand wil hebben. Uiteraard is het van de Raboman gewoon een poging om zn klanten hier te houden, maar het is wel uitgekomen...
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:54:51 #124
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62231223
als alle nederlands hun 300 miljard gaan opnemen heeft de nederlandse staat het ook niet meer zo breed, dat risico is hier in mindere mate aanwezig maar net zo actueel.

Het extreme scenario is nog steeds dat ijsland failliet gaat en je naar je geld kan fluiten, nu is dat scenario een stuk dichterbij gekomen en dat maakt het eng. Of het zover komt geloof ik nog steeds niet, mocht het zover komen heb ik pech en ben ik al mijn spaargeld kwijt.
Dat is frusterend en dat moet je soms even uiten. Dat sommige mensen dat niet begrijpen dat ligt dat aan hun beperkte intelligentie en moeten hier ook vooral wegblijven.
pi_62231234
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mee eens echter had ik en vele anderen er geen rekening mee gehouden dat de staat ijsland niet aan zijn verplichtingen zou kunnen voldoen, het is hier geen zuid amerika
Inderdaad, hoe kon ik weten dat IJsland een banenrepubliek blijkt te zijn, dan denk je toch eerder aan Swaziland of Panama of een ander vaag land
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')