ATBank, 5%quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
Tsja, je kan het ook op zo'n "betrouwbare" Nederlandse bank zetten, maar dan weet je tenminste zéker dat je een rente krijgt die nog minder is dan de inflatie
Betalen niets voor het stelsel?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
Die buitenlandse banken betalen hier niks voor die garanties, maar dan wil je als spaarder er wel gebruik van kunnen maken mocht ie omflikkeren? Ze zijn niet voor niks zo goedkoop...
Die eerste deal is niet doorgegaan. Lees je in voordat je schreeuwt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:13 schreef MentalBrT het volgende:
Betrouwbaar?
De overheid neemt een bank over van ons belastinggeld.
dit doen ze op een dermate vreemde manier dat bij mij het vertrouwen in de competentie op de financiele markt van de overheid op een nulpunt staat.
1. Overheid stopt 4 miljard in fortis om te voorkomen dat deze in problemen komt.
2. Overheid neemt na het verdampen van deze 4 miljard de bank over.
Betrouwbaar? Sorry?
Het is leuk dat ik straks al mijn geld nog heb maar als het straks niets meer waard is.. tsja, wat moet je dan?
Er is nu gewoon nog niets zeker en daar zullen we ons gewoon even bij neer moeten leggen.
Voor degenen die Verdonk goedkoop punten willen zien scoren in de 2e kamer: http://www.nos.nl/politiek24/
Die 4 miljard is niet verdampt, de deal is gewoon gewijzigd. In plaats van een gedeelte is Fortis Nederland helemaal overgenomen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:13 schreef MentalBrT het volgende:
1. Overheid stopt 4 miljard in fortis om te voorkomen dat deze in problemen komt.
2. Overheid neemt na het verdampen van deze 4 miljard de bank over.
Nee debiel, als je er meer op hebt gezet heb je geluk want vanaf 20.000 wordt dus gewoon door DNB uitbetaald dus die krijg je wel. Het gaat vooral om de mensen die minder dan 20.000 erop hebben en dat zijn de meesten.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
ATBank, 5%.
Met de mensen die onder de 20.000 euro zitten kan ik nog medelijden hebben. Heb je er meer op gezet, dan heb je gegokt en verloren.
Helaas geeft elke nieuwssite andere cijfers weer.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:11 schreef tomic het volgende:
08-10-2008 12:49:00 Landsbanki: NL spaarders hebben EUR1,6-1,7 mrd bij Icesave
08-10-2008 12:49:00 Landsbanki: Icesave NL heeft 120.000 - 125.000 spaarders.
Gemiddeld ¤ 12.000 dus per spaarder!
Ze betalen wel mee, daarom is ook het gedeelte boven de 20k gegarandeerd door de DNBquote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:15 schreef MentalBrT het volgende:
[..]
Betalen niets voor het stelsel?
Zou ik toch eens met een bron op de proppen komen want dit klopt niet.
Ik doelde met name op de échte Nederlandse banken. Mijn geld staat juist al tijden heerlijk rente te trekken bij ATBquote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
ATBank, 5%.
Met de mensen die onder de 20.000 euro zitten kan ik nog medelijden hebben. Heb je er meer op gezet, dan heb je gegokt en verloren.
Mijn god lezen mensen hier het topic wel of komen ze hier gewoon als een mongool ff langslopen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:21 schreef WooZ het volgende:
maar wat is nu heel het probleem, je krijgt tot max. 100.000 terug van DNB
Bron?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:16 schreef Repeat het volgende:
[..]
Die eerste deal is niet doorgegaan. Lees je in voordat je schreeuwt.
Oh handig. Ik heb 'm alvast op m'n HD opgeslagenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:52 schreef petre86 het volgende:
http://www.tryggingarsjodur.is/Payments/ staat het formulier om geld te claimen bij het IJslandse depositistelsel.
Hoezo geluk?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee debiel, als je er meer op hebt gezet heb je geluk want vanaf 20.000 wordt dus gewoon door DNB uitbetaald dus die krijg je wel. Het gaat vooral om de mensen die minder dan 20.000 erop hebben en dat zijn de meesten.
Leg het anders gewoon uitquote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mijn god lezen mensen hier het topic wel of komen ze hier gewoon als een mongool ff langslopen.
Wat nu heel het probleem is.... je krijgt de eerste 20.887 euro niet terug van DNB, die moet je vanuit Ijsland krijgen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:21 schreef WooZ het volgende:
maar wat is nu heel het probleem, je krijgt tot max. 100.000 terug van DNB
Ik vraag me alleen af hoelang dat gaat duren...., ik had net een rekening geopend afgelopen week en 1100 gestortIk heb nog niet eens ingelogd omdat ik de code nog thuis moest krijgen
quote:
http://www.parool.nl/paro(...)-volledig-over.dhtmlquote:Het nieuwe reddingsplan komt in plaats van het oude
Onzin. DNB geeft immers die vergunning af, ze hebben de macht om een aanvraag te weigeren.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
Die buitenlandse banken betalen hier niks voor die garanties, maar dan wil je als spaarder er wel gebruik van kunnen maken mocht ie omflikkeren? Ze zijn niet voor niks zo goedkoop...
Iedereen is naar huis gestuurd.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:21 schreef James52 het volgende:
Woont er iemand in de buurt van het icesave kantoor? zo ja, check eens of er iets te doen is daar.
herstel.. ik hoor net dat Ijsland met de 50.000 euro mee moet gaan van het stelsel van europa. Maar het is nog maar de vraag of Ijsland dat wil, ze waren niet bij het overleg gisteren.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:25 schreef Wexy het volgende:
[..]
Wat nu heel het probleem is.... je krijgt de eerste 20.887 euro niet terug van DNB, die moet je vanuit Ijsland krijgen.
Het enige jammere is dat het reddingsplan al uitgevoerd was en dit dus een vervolgactie is geweest.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:26 schreef Redux het volgende:
[..]
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)-volledig-over.dhtml
bijvoorbeeld...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |