waar kijk je dat op internet..?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:46 schreef -jos- het volgende:
Net is er een kamervraag over IceSave, Bos moet zo antwoorden gok ik
http://www.nu.nl/news/177(...)Jslandse_banken.htmlquote:ING koopt spaartegoeden IJslandse banken
Uitgegeven: 8 oktober 2008 12:16
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2008 12:17
AMSTERDAM - ING Direct, de internetbank van ING, heeft Britse spaartegoeden ter waarde van bijna 4 miljard euro gekocht van twee geplaagde IJslandse banken.
Dat meldde ING woensdag. De overname van de spaartegoeden is in samenspraak met Britse toezichthouders.
Het gaat om spaartegoeden van 160.000 klanten ter waarde van 2,5 miljard pond sterling (3,2 miljard euro) van de IJslandse bank Kaupthing. Ook koopt ING voor 538 miljoen pond (695 miljoen euro) spaartegoeden van 22.200 klanten van Heritable Bank, de Britse tak van het IJslandse Landsbanki. Landsbanki is het moederbedrijf van de internetspaarbank Icesave.
Wel grappig idd... Het is al dagen pure paniek overal over Landsbankiequote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:45 schreef kwakveense het volgende:
maar ik baal dat ik niks doorhad en nu niet bij mn geld kan. het was een test-potje, voor mn verhuizing... en ik wilde maandag gewoon mn geld eraf halen om verf van te kopenhad geen geruchten gehoord en dacht dat de site gewoon "even uit de lucht" was
stom
Icesave is gewoon failliet.... Iedereen die niet voor maandag 14:00 uur weg was met zijn geld zal in het proces van garantieregelingen, curatoren en andere rompslomp terecht komen.quote:-Momenteel (7 oktober) is Icesave.nl vrijwel onbereikbaar. Nederlandse spaarders zouden echter nog wel gewoon bij hun spaargeld kunnen. Dit in tegenstelling to de Britse spaarders, die geen geld op kunnen nemen. Icesave heeft daar het recht om betalingen 60 dagen op te schorten. In Nederland had het eerst ook deze mogelijkheid, maar na protesten is deze passage geschrapt
Ow.... keep ons postedquote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:46 schreef -jos- het volgende:
Net is er een kamervraag over IceSave, Bos moet zo antwoorden gok ik
Ik zou even wachten met invullen daarvan.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:52 schreef petre86 het volgende:
http://www.tryggingarsjodur.is/Payments/ staat het formulier om geld te claimen bij het IJslandse depositistelsel.
Krijg kankerquote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:52 schreef Repeat het volgende:
Beter krijgen jullie allemaal niets! Vrekspaarders met al die gare buitenlandse banken
Doe eens even normaal, kanker wens je niemand toe.quote:
Indien er uitbetaald wordt jah.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:53 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik zou even wachten met invullen daarvan.
Je doet daarmee namelijk ook afstand van een aantal rechten en claims.
Nee hij fixt straks jouw kankerquote:
Prima, dan zijn we het eens dat we het met elkaar eens zijnquote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:08 schreef MentalBrT het volgende:
[..]
Ik snap het punt prima, ik beweer nergens dat de eerste 20k onder het depositogarantiestelsel valt, het is maar net hoe je dat leest.
'Moet je uit ijsland halen', als het onder het depositogarantiestelsel zou vallen dan hoefde je dat niet te doen, kwestie van interpreteren.
Precies mijn punt!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:06 schreef Smultie2 het volgende:
[..]
Je wíst toch dat je niet bij DNB aan kon kloppen toen je die ¤¤-tekens voor je ogen zag.
Sorry hoor, maanden lang zijn hier topics geweest waar mensen werden gewezen op de mogelijke gevaren van IceSave, en nu roept iedereen moord en brand.
Denk dat het, als de rook is opgetrokken, voor heel veel mensen een hele goede les is geweest.
Tsja, je kan het ook op zo'n "betrouwbare" Nederlandse bank zetten, maar dan weet je tenminste zéker dat je een rente krijgt die nog minder is dan de inflatiequote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:52 schreef Repeat het volgende:
Beter krijgen jullie allemaal niets! Vrekspaarders met al die gare buitenlandse banken
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:50 schreef soylent het volgende:
Tvp, gaat snel hier...
[..]
Wel grappig idd... Het is al dagen pure paniek overal over Landsbankie![]()
Dat jullie dappere spaarders maar alles mogen terugkrijgen
Stop eens met ouwehoeren met je "betrouwbaar" tussen quotes. De gebeurtenissen van afgelopen weken bewijzen alleen maar dat sparen onder Nederlandse vlag je wel degelijk concrete bescherming van de regering biedt, wat in sommige staten niet kan.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:04 schreef DonJames het volgende:
Tsja, je kan het ook op zo'n "betrouwbare" Nederlandse bank zetten, maar dan weet je tenminste zéker dat je een rente krijgt die nog minder is dan de inflatie
Die buitenlandse banken betalen hier niks voor die garanties, maar dan wil je als spaarder er wel gebruik van kunnen maken mocht ie omflikkeren? Ze zijn niet voor niks zo goedkoop...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
Prima, dan zijn we het eens dat we het met elkaar eens zijn![]()
[..]
Precies mijn punt!
[..]
Tsja, je kan het ook op zo'n "betrouwbare" Nederlandse bank zetten, maar dan weet je tenminste zéker dat je een rente krijgt die nog minder is dan de inflatie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |