abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62233176
Van de IJslandse regering hoef je niets te verwachten denk ik. Als die alles gaan vergoeden gaan ze zelf failliet. Hopelijk voor jullie springt de Nederlandse overheid bij, maar of dat een verstandige zet zou zijn...
pi_62233202
Ja volgens mij kan je daar wel van vanuit gaan als ik alle berichtgeving van dnb etc mag geloven.
Alleen hoelang is onbekend.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:06:21 #178
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_62233210
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:03 schreef cinnamongirl het volgende:
Ok, kan ik dus stellen dat als Landsbanki niet failliet gaat, ik dus mijn geld terugkrijg?
Tenzij ze besluiten niet uit te keren omdat ze anders failliet gaan
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:08:09 #179
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_62233264
van nu.nl:

http://www.nu.nl/news/177(...)Jslandse_banken.html
quote:
De Britse minister van Financiën Alistair Darling zei eerder op de dag dat IJsland weigert garanties te geven over spaargelden. "De IJslandse regering, geloof het of niet, heeft mij verteld dat zij niet van plan is haar verplichtingen hier na te komen", aldus Darling.
ING heeft dus Britse spaartegoeden opgekocht, vreemd genoeg wordt er niets gezegd over de Nederlandse spaartegoeden. Het kan dus zo dat de spaartegoeden op worden gekocht door een andere bank. Van de Ijslandse garantie hoef je niet veel te verwachten.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_62233295
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:06 schreef Brupje het volgende:

[..]

Tenzij ze besluiten niet uit te keren omdat ze anders failliet gaan
Maar daarmee zetten ze het garantiestelsel zomaar aan de kant, terwijl ze wel solvabel zijn (met geleend geld, that is).
pi_62233316
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:05 schreef nelisb het volgende:
Ja volgens mij kan je daar wel van vanuit gaan als ik alle berichtgeving van dnb etc mag geloven.
Alleen hoelang is onbekend.
Nou, dat weet ik nog zo net niet. Ik lees wel dat DNB wil helpen met het terughalen van geld uit IJsland, maar dat is niet hetzelfde als garant staan voor het hele bedrag.
pi_62233341
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
van nu.nl:

http://www.nu.nl/news/177(...)Jslandse_banken.html
[..]

ING heeft dus Britse spaartegoeden opgekocht, vreemd genoeg wordt er niets gezegd over de Nederlandse spaartegoeden. Het kan dus zo dat de spaartegoeden op worden gekocht door een andere bank. Van de Ijslandse garantie hoef je niet veel te verwachten.
RTL heeft die vraag al voorgelegd aan de Nederlandse ING. Dus even afwachten maar..
pi_62233372
Nou ABN, doe maar kopen. Dan blijf ik de rest van mijn leven klant
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:14:02 #184
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_62233396
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:11 schreef DJKoster het volgende:

[..]

RTL heeft die vraag al voorgelegd aan de Nederlandse ING. Dus even afwachten maar..
Ik hoop echt dat de Nederlandse ING (eventueel met behulp van de Nederlandse staat, en de DNB in de vorm van garanties) dit doet.
Mogen ze de drie maanden die staan voor maximale tijd tot uitbetalen van depositogarantiestelsel rentevrij hebben van me, als ik er na 3 maanden maar bij kan
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:15:19 #185
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_62233430
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:03 schreef cinnamongirl het volgende:
Ok, kan ik dus stellen dat als Landsbanki niet failliet gaat, ik dus mijn geld terugkrijg?
Als de bank niet failliet is (of in surseance), dan kunnen ze aan hun betalingsverplichtingen voldoen en krijg je je geld terug. Als de bank wél failliet is, dan hoor je je geld via het IJslandse garantiestelsel te krijgen. Als dát niet blijkt te gebeuren (eventueel met hulp van banken/landen die partner zijn bij de IJslandse garantieregeling) , dan zijn de problemen (voor IJsland) écht groot.
Vooralsnog is de kans groot dat alle spaarders hun geld terugkrijgen. Tot 20.887 via het IJslandse stelsel en daarboven tot 100.000 euro dankzij het Nederlandse stelsel.
pi_62233476
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:12 schreef cinnamongirl het volgende:
Nou ABN, doe maar kopen. Dan blijf ik de rest van mijn leven klant
Tenzij ik ergens een betere rente krijg
To Wii or not to Wii....that's the question.
pi_62233591
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:16 schreef FrankP het volgende:

[..]

Tenzij ik ergens een betere rente krijg

Maar dan wel bij een bank waar het Nederlandse garantiestelsel geldt.

@Cottleston-pie: bedankt voor je uitleg. En ja, Ijsland komt in grote problemen als ze zich niet aan het garantiestelsel houdt. Nogal slecht voor de internationale betrekkingen lijkt me zo.
Alleen dat al zou reden moeten zijn voor mij om opgelucht adem te halen.
pi_62233625

De site van de Nederlandse Bank zojuist..
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:22:25 #189
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_62233628
aangezien het Nederlandse garantiestelsel verruimd is, alles daarboven krijg je tot een ton terug van de NL overheid. In het slechtste geval ben je dus allen de eerste 20.000 euro kwijt als Ijsland weigert de garantieregeling uit te voeren. (maar dat zal voor de meesten al erg genoeg zijn!) Wellicht zouden andere overheden Ijsland kunnen dwingen door sancties op te leggen aan Ijsland. Ik denk dat men de druk op Ijsland wel flink zal opvoeren de regeling na te komen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_62233695
We zullen zien of het IJslandse garantiestelsel werkt, officieel moet je een brief naar de IJslandse Centrale Bank sturen, dat zou genoeg zijn om je geld terug te krijgen, maar dat klinkt helaas te makkelijk om waar te zijn
pi_62233739
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:24 schreef hplaserjet het volgende:
We zullen zien of het IJslandse garantiestelsel werkt, officieel moet je een brief naar de IJslandse Centrale Bank sturen, dat zou genoeg zijn om je geld terug te krijgen, maar dat klinkt helaas te makkelijk om waar te zijn
idd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_62233768
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:24 schreef hplaserjet het volgende:
Zo werkt het ook wel maar ZE HEBBEN HET GELD NIET. We're doomed
Facts don't care about your feelings
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:26:51 #193
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62233773
Ik denk dat meneer bos dan even moet duidelijk maken dat ijsland niet zonder europa kan en dat het geld niet uitbetalen niet een erg slimme actie is

Het is gewoon afwachten en hopen op het beste.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:27:05 #194
55350 Reena
Angelcrusher
pi_62233782
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Geruststellend is wel dat het je nooit meer kan kosten dan pakweg 20.000 euro, aangezien het Nederlandse garantiestelsel verruimd is, alles daarboven krijg je tot een ton terug van de NL overheid. In het slechtste geval ben je dus allen de eerste 20.000 euro kwijt als Ijsland weigert de garantieregeling uit te voeren. Wellicht zouden andere overheden Ijsland kunnen dwingen door economische sancties op te leggen aan Ijsland.
Ik denk juist dat de meeste (Nederlandse) spaarders onder de 20.000 zitten. Dus zo geruststellend vind ik dat niet.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:27:51 #195
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_62233805
quote:
aangezien het Nederlandse garantiestelsel verruimd is, alles daarboven krijg je tot een ton terug van de NL overheid. In het slechtste geval ben je dus allen de eerste 20.000 euro kwijt als Ijsland weigert de garantieregeling uit te voeren. (maar dat zal voor de meesten al erg genoeg zijn!) Wellicht zouden andere overheden Ijsland kunnen dwingen door sancties op te leggen aan Ijsland. Ik denk dat men de druk op Ijsland wel flink zal opvoeren de regeling na te komen.
quote:
* Daarnaast heeft DNB afspraken gemaakt met de IJslandse bank Landsbanki (de moedermaatschappij van Icesave) en de Belgische Argenta bank. Voor spaartegoeden bij deze twee banken is de eerste 20.887 euro gegarandeerd door hun eigen overheid en bedragen daarboven tot 100.000 euro door DNB. „Waarbij wij er vanuit gaan dat IJsland dat bedrag van 20.887 euro ook verhoogt tot het Europese minimum van 50.000 euro, zoals gisteren door de Europese ministers van Financiën is afgesproken. Wij zijn daarover in overleg met de IJslanders, maar die zijn erg druk vanwege de grote problemen”, aldus de DNB-zegsman.
In het ergste geval moet je het bedrag tot 50k uit ijsland halen, in plaats van 20.887 als ik die DNB-zegsman goed begrijp.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:28:32 #196
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62233826
Overigens, het feit dat ing het uk gedeelte overneemt is ook stuk geruststelling voor ons en landsbanki. Daarnaast is er ook niet bekend hoeveel nederlanders nog last minute het geld hebben weggehaald dus die omvang valt ook moeilijk te schatten.
pi_62233880
quote:
120.000 Nederlandse klanten bij IceSave
1.7 miljard euro aan spaargeld
1.700.000.000/120.000=14166,67

Gemiddeld ¤14.166,67 per persoon dus, dus de gemiddelde persoon is gewoon al z'n geld kwijt. Erg geruststellend ja.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_62233907
quote:
Heel geruststellend inderdaad Voor die 20k moeten de meeste hier wel een paar maandjes werken
pi_62233924
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zo werkt het ook wel maar ZE HEBBEN HET GELD NIET. We're doomed
Eigenlijk is dat gek, want dat geld dat door ons naar Icesave is getransfereerd is gewoon cold hard bestaande cash.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')