abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62223794
quote:
'Jezus redt' moet van het dak af
Automobilisten op de A15 hebben het misschien wel eens gezien: de tekst 'Jezus redt' levensgroot op het dak van een boerderij. Maar Zijn Naam moet weg. De gemeente Giessenlanden vindt 'Jezus redt' niet in het landschap passen.

De tekst staat op het dak van de boerderij van Joop van Ooijen. Hij wil de blijde boodschap aan iedereen uitdragen. Ook bijvoorbeeld aan het sluipverkeer dat langs zijn boerderij rijdt als er weer eens een file op de A15 staat. De automobilisten worden er op die manier vaak aan herinnerd dat er hoop is voor de toekomst omdat ze gered kunnen worden door Jezus.

De gemeente Giessenlanden is niet blij met de tekst op het dak en wil dat Van Ooijen de letters voor 4 november weggehaald heeft. Doet hij dat niet, dan moet Van Ooijen elke week een dwangsom betalen van 500 euro.

Joop van Ooijen zal de boodschap van zijn dak verwijderen. Voordat hij de pannen van het dak haalt, laat hij voor de zekerheid een advocaat onderzoeken of er toch nog juridische mogelijkheden zijn om 'Jezus redt' te laten staan.
Even afgezien van het inhoudelijjke aspect van de tekst, het heeft denk ik niet zoveel zin om daarover op door te zeiken, denk ik dat de boer wel in zijn recht staat. Nota bene even verderop heeft een horecazaak het woord "Koffie" in de dakpannen gemaakt en daar doet ook niemand moeilijk over, zelfs de theedrinkers niet. Ik hoop dan ook dat de boer zijn gelijk krijgt en dat de tekst mag blijven staan. Wat mij betreft is het een stukje hollandse traditie

Meer info op: Het Nederlands Dagblad

[ Bericht 4% gewijzigd door schoelje op 08-10-2008 09:31:16 ]
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:06:02 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_62223828
Terecht van de gemeente mede omdat deze reclame boodschap niet klopt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_62223864
Sjonge jonge hee, gezeik om niks.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_62223884
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:06 schreef Megumi het volgende:
Ik geloof dat men jou alles met een rietje in je hol moet blazen, er staat: Even afgezien van het inhoudelijjke aspect van de tekst, het heeft denk ik niet zoveel zin om daarover op door te zeiken, ik wist het
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:09:22 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62223894
Een naaktmodel past veel beter in het landschap
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 09:10:23 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62223916
Hij mag die niet de kleur van zijn eigen dak bepalen?
Carpe Libertatem
pi_62223971
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:10 schreef Boze_Appel het volgende:
Hij mag die niet de kleur van zijn eigen dak bepalen?
In sommige gemeentes mag je de kleur van je zonwering nog eens niet bepalen
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:13:34 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_62223975
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:08 schreef schoelje het volgende:

[..]

Ik geloof dat men jou alles met een rietje in je hol moet blazen, er staat: Even afgezien van het inhoudelijjke aspect van de tekst, het heeft denk ik niet zoveel zin om daarover op door te zeiken, ik wist het
Voorspelbaar. Er zouden trouwens best mensen aanstoot kunnen nemen die niet in Jezus geloven. Die boer heeft daar weinig respect voor.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:14:36 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62224003
's Heeren wegen mogen wel dichtgetimmerd worden met reclame-uitingen van de middenstand, zozeer zelfs dat je de achterliggende weilanden niet meer zien kunt.
Maar wanneer een boer, wiens voorvaderen daar ongetwijfeld al generaties wonen, de blijde boodschap middels zijn pannendak wil verkondigen, dán komen de van God verlaten liberalen in het geweer.

Het moet niet gekker worden. De mammon mag wel gediend worden maar de heer niet.
The End Times are wild
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:16:54 #10
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62224059
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:06 schreef Megumi het volgende:
Godzijdank werken figuren als jij niet bij de gemeente, anders zou er van vrijheid van meningsuiting weinig meer overblijven.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_62224186
"koffie in het dak mag wel maar jezus redt niet"

Tsja, leuren met koffie is tot daar aan toe, leuren met een sprookjesboek vind ik nogal zielig.
Beetje niveau "geindoctrineerde jongeren met zwarte pakkies in winkelstraten die denken dat ik gered moet worden"...
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_62224210
Kan iemand de tekst vinden in Google Maps? Het moet er ergens zijn maar ik kan hem niet vinden.
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 09:25:53 #13
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62224267
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:21 schreef SadKingBilly het volgende:
"koffie in het dak mag wel maar jezus redt niet"

Tsja, leuren met koffie is tot daar aan toe, leuren met een sprookjesboek vind ik nogal zielig.
Beetje niveau "geindoctrineerde jongeren met zwarte pakkies in winkelstraten die denken dat ik gered moet worden"...
Zielig of niet. Die boer moet toch lekker helemaal zelf weten wat voor letters hij op zijn eigen dak heeft?
Carpe Libertatem
pi_62224268
Ey, snelweg-spam!

En je kan toch niet koffie met Jezus vergelijken! Koffie redt ECHT, elke ochtend! En "koffie" is een advertentie en een wegwijzer zodat je weet daar hebben ze koffie, maar "jezus redt" is een reli-statement. Denk trouwens nog steeds dat het vrijheid van meenigsuiting zou kunnen zijn. Maar ik weet dus niet hoe de wetten van de gemeente over het uiterlijk van je eigendom hier een rol in speelen.

Maar goed, koffie is dus 1000x beter dan Jezus!!!
Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
pi_62224313
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:23 schreef schoelje het volgende:
Kan iemand de tekst vinden in Google Maps? Het moet er ergens zijn maar ik kan hem niet vinden.
http://tinyurl.com/4cll92

Maar dat is niet een dak
pi_62224348
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:25 schreef Reuzenpanda het volgende:
Ey, snelweg-spam!

En je kan toch niet koffie met Jezus vergelijken! Koffie redt ECHT, elke ochtend! En "koffie" is een advertentie en een wegwijzer zodat je weet daar hebben ze koffie, maar "jezus redt" is een reli-statement. Denk trouwens nog steeds dat het vrijheid van meenigsuiting zou kunnen zijn. Maar ik weet dus niet hoe de wetten van de gemeente over het uiterlijk van je eigendom hier een rol in speeld.

Goed dat je het aanhaalt, want ook de gemeente geeft aan dat er sentimenten meespelen bij de beslissing om de boer aan te schrijven. Atheïstische azijnzeikers hebben zich aan de tekst geërgerd en dit aangekaart bij de gemeente. Andere woningen met een tekst in het dak hebben geen verontwaardiging opgeroepen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:41:24 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_62224649
Lekkere huilie tekst van het Nederlands Dagblad weer .
Wat mij betreft mag die boer op z'n dak zetten wat ie wil trouwens; alhoewel het wel een beetje krom blijft, als het echte obsceniteiten waren zou de stemming hier heel anders geweest zijn, terwijl dat puur en alleen is op basis van dat andere mensen er zich aan zouden ergeren. Ik kan me voorstellen dat je als buurt toch nog wel iets te zeggen wil hebben over wat andere mensen doen met hun huis (edoch heel wat minder dan nu).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_62224930
ik mag toch een ook geen jezus is een kankerlul op me dak zetten. En dan heb ik nog meer gelijk als die boer ook
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:00:53 #19
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_62225099
Als Buurmannen op je dak zetten: En hij passt, en Mozes scoort!!
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_62225157
Hoe lang staat het er al? Al jaren en jaren toch?
Wat een gedoe om niets.
pi_62225177
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:53 schreef franknitty het volgende:
ik mag toch een ook geen jezus is een kankerlul op me dak zetten. En dan heb ik nog meer gelijk als die boer ook
Nee, dat kun je zeker niet omdat je daarmee een negatieve boodschap uitdraagt. Vergelijk het even met een potje darten. Als iemand van je eigen team scoort dan mag je juichen. Als iemand van de tegenstander een fout maakt en je juicht dan draag je een negatieve boodschap uit en kun je reactie's verwachten van mensen die kwaad op je worden. Hetzelfde kun je ook een beetje zeggen van vloeken. Dat mag dan voor sommigen een manier zijn om je hart te luchten, in je omgeving kan het echter aanmatigend werken als je het doet, je negatieviteit kan dan overslaan op anderen.

Ach..... wat lul ik ook
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:11:32 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62225335
Belachelijk dat de boer die tekst moet verwijderen. Zou "Koffie redt" dan wel mogen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:14:21 #23
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_62225393
Maar ja, als "Jezus redt" mag,
mag een ander dan "Jezus zuigt" op z'n dak zetten ?

Of "God was lui " ?
zzz
pi_62225625
Ik zie niet helemaal in hoe ambtenaren hier een reclame uiting van willen maken. Als er iets stond van 'Jezus redt. Bestel nu een bijbel bij Bol.Com voor maar 5.95.' dan was het een ander verhaal geweest.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_62227736
Robert Long zong het al

Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:45:28 #26
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_62227824
God was lui, das wel een goede.
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:46:54 #27
13250 Lod
Sapere aude!
pi_62227857
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:42 schreef Provinciaaltje het volgende:
Robert Long zong het al
Dan liever die van Maarten van Roozendaal, Red mij niet:

Leg een steen onder je kussen
Brand voor mijn part een kaars
Slacht een lam
Maar red mij niet

Zet een rare muts op
Duw briefjes in een muur
Voorspel de toekomst
Maar red mij niet

Laat je baard staan
Ach, man, laat je baard staan
Maar red mij niet

Trek een jurk aan
Ach, man , trek een mooie paarse jurk aan
Maar red mij niet

Restaureer je kerk
Stuur je kinderen ten oorlog
Lees handen tot je blind bent
Maar red mij niet

Slik vitaminen tegen kanker
Was je handen in vuur
Versier je voorhoofd met een stip
Maar red mij niet

Jouw hemel
Is voor mij de hel
Een hemel met jou
Is de hel voor mij

Richt je billen naar het westen
Zeg dagenlang hetzelfde woord
Laat je bevrijden door een UFO
Maar red mij niet

Loop met fakkels door de straten
Zeg dat het lukt als je maar wilt
Ga op je knieën tot ze blauw zien
Maar red mij niet

Laat mij in mijn zeven sloten
Laat mij de draad volslagen kwijt
Aan gezelligheid ten onder
Richting eindeloze tijd
Uit volle borst op weg naar nergens
Zonder reden, zonder doel
Met mijn zeden en mijn zonden
En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib
Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel
Maar red mij niet
GNU Terry Pratchett
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:49:45 #28
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62227941
Ik heb geen zus..
pi_62228145
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:46 schreef Lod het volgende:

[..]

Dan liever die van Maarten van Roozendaal, Red mij niet:
Users als Lod laten zien dat van alle zendelingen de seculiere zendeling het meest irritant en hardnekkis is
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:01:58 #30
13250 Lod
Sapere aude!
pi_62228298
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:56 schreef schoelje het volgende:
Users als Lod laten zien dat van alle zendelingen de seculiere zendeling het meest irritant en hardnekkis is
Want? Ik ben geen zendeling, ik dwing niemand tot mijn geloof (of ongeloof in mijn geval). Ik wil alleen niet dat anderen mij hun geloof opdringen.
GNU Terry Pratchett
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:04:42 #31
3185 Adelante
To let it go now
pi_62228394
Kan ie er niet gewoon "koffie" achter zetten, als in Jezus redt koffie, dan is er niks aan de hand
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_62228452
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:01 schreef Lod het volgende:

[..]

Want? Ik ben geen zendeling, ik dwing niemand tot mijn geloof (of ongeloof in mijn geval). Ik wil alleen niet dat anderen mij hun geloof opdringen.
Ja, maar een tekst als "Jezus Redt" op het dak van je boerderij in een dorpje in de bijbelbelt noem ik geen geloof opdringen. Ik kan mij geen voorbeelden verzinnen in Nederland waarbij het christelijk geloof echt opgedrongen wordt. Behalve dan van ouders die hun kinderen dwingen om mee te gaan naar de kerk, maar dat is niet publiek. Dat is een zaak tussen ouders en hun kinderen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:32:07 #33
13250 Lod
Sapere aude!
pi_62229159
Volgens mij behoort Giessendam niet tot de bijbelbelt maar ik kan mij vergissen. En ik ervaar het wel als geloof opdringen. Maar dat allemaal terzijde.

- Zo heel af en toe komt er nog wel eens een Jehova-getuige voorbij. Al is het gelukkig wel een stuk minder dan vroeger.
- Bond tegen het vloeken, die niet zozeer tegen vloeken is maar meer tegen het ijdel gebruiken van God's naam.
- In de politiek, Yvette Lont van de CU die vorig jaar vanuit haar geloof beweerde dat homofielen uit bestuursfuncties geweerd moesten worden
- Uberhaupt een regering met CDA en CU
- Het hele gedoe van winkels op zondag wel of niet open laten zijn.
- Christelijke feestdagen waar we vrij krijgen maar vrij op suikerfeest is eigenlijk onbespreekbaar (hoewel dat niet helemaal op conto van de christenen te schrijven is).

En zo zijn er vast nog wel meer dingen te vinden waar de christelijke indoctrinatie duidelijk in te herkennen is.
GNU Terry Pratchett
pi_62229576
Ja en dan gebeurt er op de A15 een keer een ongeluk met 4 doden waavan 2 ernstig en dan zien ze dat dak op de achtergrond. Leg dát dan maar eens uit! .
pi_62229650
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:48 schreef Modus het volgende:
Ja en dan gebeurt er op de A15 een keer een ongeluk met 4 doden waavan 2 ernstig en dan zien ze dat dak op de achtergrond. Leg dát dan maar eens uit! .
Ja dat vind ik altijd zo'n gezeik. Dan zijn die 4 in de hemel opgenomen en hoeven ze geen lijdzaam bestaan meer te lijden op deze aardbol goed?
pi_62229674
Het was veel leuker geweest als het in het Engels was geschreven:

"Jesus saves!"
"...passes to Moses, Moses dunks and scores!!"
pi_62233693
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:51 schreef Scorpie het volgende:
Het was veel leuker geweest als het in het Engels was geschreven:

"Jesus saves!"
"...passes to Moses, Moses dunks and scores!!"
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:32:49 #38
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_62233970
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:00 schreef Koepert het volgende:
Als Buurmannen op je dak zetten: En hij passt, en Mozes scoort!!
Dit dus

Credits: In het Engels is het veel leuker
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_62234214
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:32 schreef Lod het volgende:
Volgens mij behoort Giessendam niet tot de bijbelbelt
(Hardinxveld)-Giessendam is redelijk reli, op zondag moet je daar op de dijk oppassen voor overstekende zwarte rokken iig. De slagboom gaat nog net niet naar beneden op zondag.

Maar dit ging dus over Giessenlanden, een samenraapsel van

Arkel
Giessenburg
Giessen-Oudekerk
Hoogblokland
Hoornaar
Noordeloos
Schelluinen

Ben benieuwd in welk dorp dit huis precies staat?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_62234266
quote:
Ey, snelweg-spam!

En je kan toch niet koffie met Jezus vergelijken! Koffie redt ECHT, elke ochtend! En "koffie" is een advertentie en een wegwijzer zodat je weet daar hebben ze koffie, maar "jezus redt" is een reli-statement. Denk trouwens nog steeds dat het vrijheid van meenigsuiting zou kunnen zijn. Maar ik weet dus niet hoe de wetten van de gemeente over het uiterlijk van je eigendom hier een rol in speelen.

Jawohl, koffie is beter dan Jezus. Heil, heil, sieg heil!
pi_62234271
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:25 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Zielig of niet. Die boer moet toch lekker helemaal zelf weten wat voor letters hij op zijn eigen dak heeft?
mee eens dit is belachelijk
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_62234299
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

dit is belachelijk
Idd. Heeft de gemeente niks beters te doen dan zich hier druk over te maken vraag je je af.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_62234356
Ik vraag me af hoe iemand zich hier aan zou kunnen storen eigenlijk. Goed je kunt het met die tekst oneens zijn, maar volgens mij is het in die contrijen redelijk normaal iets op je dak 'te schrijven'. Vind dat zelf juist toonaangevend in die landschappen. Vind het dan ook een beetje zeikerig van de gemeente eerlijk gezegt.
pi_62234449
Overigens kan ik in de regio nog zo een paar van dit soort zaken opnoemen: mensen met levensgrote spandoeken in hun tuin, grote posters voor de ramen, borden, etc.
pi_62234492
Huh, langs de A15

Dat kan je vanaf de A15 helemaal niet zien, ik rijd er iedere dag langs! En die tekst staat sinds enkele weken pas op dat dak. Ik zal morgenochtend een foto proberen te maken, als ik het niet vergeet.

Dat huis staat aan de provinciale weg tussen Sliedrecht en Bleskensgraaf.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:06:14 #46
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_62234893
Gaat om DEZE Boerderij.

Woon er redelijk in de buurt, hij staat in Giessenburg of net in Schelluinen
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_62234927
Misschien als hij precariorechten (een van de creatiefste diefstal belasting) gaat betalen dat het dan wel mag van de gemeente.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_62234947
quote:
Dan is dat de straf van God voor die heidenen.
pi_62235223
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:06 schreef SupaMario het volgende:
Gaat om DEZE Boerderij.

Woon er redelijk in de buurt, hij staat in Giessenburg of net in Schelluinen
Dan vergis ik me, of er is er nog een die dat heeft
pi_62235775
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:19 schreef Conflict het volgende:

[..]

Dan vergis ik me, of er is er nog een die dat heeft
Dit staat in het stukje op ND.nl:
quote:
Op weg naar het gemeentehuis van Giessenlanden blijken er meer daken te zijn met een tekst erop. 'De Korenbeurs' prijkt in grijze letters op een oranje dak: een stuk minder opvallend dan de letters bij Van Ooijen, maar ongeveer van dezelfde grootte. De Korenbeurs zou dus ook een vergunning moeten hebben. Op het gemeentehuis geeft woordvoerder Mathilda Poirot uitleg: ,,Wij hebben voorschriften voor reclame-uitingen. Daarin wordt rekening gehouden met het landschap, met hoe opvallend een reclame is en bijvoorbeeld met de oppervlakte van het dak dat ervoor wordt gebruikt. Aan die regels is de betreffende tekst getoetst en toen is een verbod uitgevaardigd.''
Met de inhoud van de tekst heeft het verbod niets te maken, benadrukt Poirot. Maar dan heeft de Korenbeurs dus ook een vergunning? Poirot aarzelt en moet dit navragen. Even later kan ze melden dat die toestemming van de gemeente er nog niet is, maar dat de Korenbeurs wel in een procedure zit waarin deze vergunning wordt aangevraagd. Poirot geeft toe dat er sentimenten meespelen, omdat mensen zich storen aan de evangeliserende tekst. ,,Van verschillende kanten is dit aangedragen bij de welstandscommissie en er zijn ook vragen over gesteld in de gemeenteraad. Maar bij de afweging laten we ons niet leiden door de inhoud van de tekst.''
En ik kan me ook een dak met 'Eurodusnie' erop herinneren ergens?
pi_62237880
Mag dat mega reclame bord langs de A20 dan ook weg met er op: god is liefde?

............................
pi_62238295
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 18:04 schreef sander89 het volgende:

Of die hallelujateksten op station Zwolle.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 18:33:43 #53
13250 Lod
Sapere aude!
pi_62238603
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:41 schreef Jarno het volgende:

Dit staat in het stukje op ND.nl:
[..]
Heet dat mens van het gemeentehuis echt Poirot?
GNU Terry Pratchett
pi_62239003
Dit is je reinste kolder. Laat die man lekker.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_62239147
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:13 schreef Megumi het volgende:

[..]

Voorspelbaar. Er zouden trouwens best mensen aanstoot kunnen nemen die niet in Jezus geloven. Die boer heeft daar weinig respect voor.
't is toch juist andersom?
de overtuiging van de boer wordt met voeten getreden als hij het inderdaad gedwongen zou moeten weghalen.
pi_62239828
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mee eens dit is belachelijk
Klopt, dit is gewoon burgertje pesten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_62240264
quote:
Ey, snelweg-spam!

You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
  woensdag 8 oktober 2008 @ 19:45:22 #58
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_62240504
Tja die tekst moet gewoon kunnen toch? Lekker belangrijk of er nou "koffie is lekker", "Jezus redt" of "Allah is groot" op staat. Als het je niet bevalt let je er toch gewoon niet op?
pi_62263041
quote:

En hoe zit het met dat bord langs de A28 bij knooppunt Hattemerbroek?

"Wie in de zoon van God gelooft, heeft eeuwig leven."

Het is nog verlicht ook.
pi_62263080
Wat een gezever, wie neemt aan zoiets nou aanstoot....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_62264483
Zou Jezus ook het fileprobleem kunnen oplossen? Dan kan dat sluipverkeer weer gewoon over de snelweg, met een hemelse vaart.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:24:06 #62
3542 Gia
User under construction
pi_62264570
Als ik die boer was, zou ik het oververven met het woord: PROOST

Tja, als 'koffie' mag......
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:25:27 #63
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_62264607
De meeste mensen die hier in dit topic aangeven dat ze het eens zijn met de gemeente, zijn dezelfden die over een week klagen over Christenen die de vrijheid van meningsuiting niet respecteren.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_62264946
Belachelijk. Zowel die boer als de gemeente.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62857232
Hehe, ze houden hun poot stijf: http://www.ad.nl/rotterda(...)voor_Jezus_Redt.html
pi_62858072
Tijd voor een goeie oorlog. Kan de politiek zich weer bezighouden met zaken die er echt toe doen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_62858190
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 10:34 schreef schoelje het volgende:
Hehe, ze houden hun poot stijf: http://www.ad.nl/rotterda(...)voor_Jezus_Redt.html
Mijn steun hebben ze.
En als ik er naast woonde zette ik nu een tekst als 'Smurfen bestaan!' op mijn dak. Gewoon om de gemeente te zieken.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62858262
Hier nog een interview met de beste boer:

http://www.ad.nl/video/2676112/Gemeente_steunt_de_duivel.html
For great justice!
  zondag 2 november 2008 @ 10:09:23 #69
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_62877250
Aaaah, hier is weer heerlijk voer voor al die reli-bashers. Jongens, tast toe.
  zondag 2 november 2008 @ 10:10:53 #70
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62877264
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 11:32 schreef El_Matador het volgende:
Tijd voor een goeie oorlog. Kan de politiek zich weer bezighouden met zaken die er echt toe doen.
Papen vs. protestanten
  zondag 2 november 2008 @ 10:11:43 #71
Profeta Pluriforma
pi_62877276
quote:

Mogen dan alle reclameborden weg, gaarne?
  zondag 2 november 2008 @ 10:12:29 #72
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_62877284
En wat als hij er Allah Akbar op had gezet?

Zou dat evengoed vallen?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 2 november 2008 @ 10:15:13 #73
Profeta Pluriforma
pi_62877306
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:32 schreef Lod het volgende:
En ik ervaar het wel als geloof opdringen.
Oh ja? Leg dat eens uit? Heb jij het gevoel dat je verplicht wordt om je tot het geloof te bekeren als je zo'n tekst tegenkomt? Ben je zo snel beïnvloedbaar, Lod? Sta je zo zwak in je schoentjes?
pi_62877331
Als ik in die gemeente woonde zou ik 'BIER REDT' op mijn dak zetten!
pi_62877333
En als de gemeente dan komt klagen zeg ik dat ze het dak op kunnen.
  zondag 2 november 2008 @ 10:19:14 #76
Profeta Pluriforma
pi_62877346
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:25 schreef Strani het volgende:
De meeste mensen die hier in dit topic aangeven dat ze het eens zijn met de gemeente, zijn dezelfden die over een week klagen over Christenen die de vrijheid van meningsuiting niet respecteren.
Dat is de hypocrisie van de gemiddelde anti-theïst. Hypocrisie, of gewoonweg pure achterlijkheid.
  zondag 2 november 2008 @ 11:50:35 #77
13250 Lod
Sapere aude!
pi_62878547
quote:
Op zondag 2 november 2008 10:15 schreef servus_universitas het volgende:
Oh ja? Leg dat eens uit? Heb jij het gevoel dat je verplicht wordt om je tot het geloof te bekeren als je zo'n tekst tegenkomt? Ben je zo snel beïnvloedbaar, Lod? Sta je zo zwak in je schoentjes?
Iets ervaren als geloof opdringen staat niet gelijk aan daar gelijk in mee gaan. Dat jij daar in meegaat wil niet zeggen dat anderen dat ook doen. Ik sta juist zeer sterk in mijn schoentjes.
GNU Terry Pratchett
  zondag 2 november 2008 @ 11:58:52 #78
13250 Lod
Sapere aude!
pi_62878711
Oh en het is zondag. Mag je wel Fok!ken van je god?
GNU Terry Pratchett
  zondag 2 november 2008 @ 12:10:43 #79
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62878943
Waaruit distilleer je dat Servus_universitas gelovig is? Of gaan we weer iedereen die zich niet negatief uitlaat over religie als gelovig bestempelen?
  zondag 2 november 2008 @ 12:51:51 #80
Profeta Pluriforma
pi_62879790
quote:
Op zondag 2 november 2008 11:50 schreef Lod het volgende:

[..]

Iets ervaren als geloof opdringen staat niet gelijk aan daar gelijk in mee gaan. Dat jij daar in meegaat wil niet zeggen dat anderen dat ook doen. Ik sta juist zeer sterk in mijn schoentjes.
Ik ga daar niet in mee, net zoals ik niet meega in reclameboodschappen die je van allerlei producten door je strot willen drukken. Ik neem aan dat jij in essentie hetzelfde denkt over reclameboodschappen als over deze geloofsboodschap?
quote:
Op zondag 2 november 2008 11:58 schreef Lod het volgende:
Oh en het is zondag. Mag je wel Fok!ken van je god?
Lees de post van Scaurus hierboven maar goed en trek daar lering uit. Je zult dan het juiste antwoord op deze vraag van jou vinden.
  zondag 2 november 2008 @ 12:55:47 #81
Profeta Pluriforma
pi_62879862
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:10 schreef Scaurus het volgende:
Waaruit distilleer je dat Servus_universitas gelovig is? Of gaan we weer iedereen die zich niet negatief uitlaat over religie als gelovig bestempelen?
Soms, Scaurus, vraag ik mij af wat het eigenlijk voor zin heeft allemaal. Het is keer op keer weer hetzelfde. Voer je een standpunt aan waarmee je het geloof verdedigt, dan ben je zelf een gelovige of ben je in ieder geval in het verleden door het geloof geïnfecteerd en vertroebelt dat je redeneervermogen onbewust nog altijd. Zeg je in een discussie over pedofilie iets over de rechten van pedofielen als mensen, dan kan het haast niet anders dan dat je zelf een pedofiel bent. En zo gaat het maar door en door en door. En mensen zien niet in dat ze vaak precies dat gedrag vertonen waarvan ze anderen beschuldigen.
pi_62879890
Mooi, kunnen al die moskeeen ook weg, gelijke rechten.
  zondag 2 november 2008 @ 12:58:43 #83
Profeta Pluriforma
pi_62879924
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:56 schreef klapopjebek het volgende:
Mooi, kunnen al die moskeeen ook weg, gelijke rechten.
Kun je dat uitleggen? Ik begrijp de logica niet helemaal.
pi_62879949
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:13 schreef Megumi het volgende:

[..]

ja he dus ook weg met alle moskeeen
  zondag 2 november 2008 @ 13:02:08 #85
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62879986
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:55 schreef servus_universitas het volgende:
Soms, Scaurus, vraag ik mij af wat het eigenlijk voor zin heeft allemaal. Het is keer op keer weer hetzelfde. Voer je een standpunt aan waarmee je het geloof verdedigt, dan ben je zelf een gelovige of ben je in ieder geval in het verleden door het geloof geïnfecteerd en vertroebelt dat je redeneervermogen onbewust nog altijd. Zeg je in een discussie over pedofilie iets over de rechten van pedofielen als mensen, dan kan het haast niet anders dan dat je zelf een pedofiel bent. En zo gaat het maar door en door en door. En mensen zien niet in dat ze vaak precies dat gedrag vertonen waarvan ze anderen beschuldigen.
Ach, that's just the way it is. Een tijd geleden was je ook gelijk 'reactionair' als je je kritisch uitliet over de seksuele bevrijding. Tegenwoordig ben je een 'linkse landverrader' als je de hetze tegen moslims in Nederland even achterlijk vind als de antikatholieke sentimenten van protestanten in de 19de eeuw. Mensen dichten je graag allerlei denkbeelden toe. Ben je atheïst, dan ben je ook liberaal, pro-Verlichting, sciëntistisch, und so weiter. Onderschrijf je die denkbeelden niet, dan ben je geen 'ware' atheist. Vooral Papierversnipperaar is daar sterk in. In wezen heeft hij een sterk christelijke opvatting. Er is één rechte leer, en wie daar van afwijkt is een 'ketter' die afdwaalt van de ware leer.
pi_62879997
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:58 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Kun je dat uitleggen? Ik begrijp de logica niet helemaal.
Er zouden trouwens best mensen aanstoot kunnen nemen die niet in mohammed geloven.
  zondag 2 november 2008 @ 13:02:59 #87
Profeta Pluriforma
pi_62880001
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:00 schreef klapopjebek het volgende:

[..]

ja he dus ook weg met alle moskeeen
Ja en dus ook reclamebillboards waarop schaars geklede vrouwen staan afgebeeld die een lingeriemerk trachten te verkopen. Tenminste, ik neem aan dat je het daar dan ook mee eens bent. Net zoals Megumi overigens.
pi_62880012
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:02 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Ach, that's just the way it is. Een tijd geleden was je ook gelijk 'reactionair' als je je kritisch uitliet over de seksuele bevrijding. Tegenwoordig ben je een 'linkse landverrader' als je de hetze tegen moslims in Nederland even achterlijk vind als de antikatholieke sentimenten van protestanten in de 19de eeuw. Mensen dichten je graag allerlei denkbeelden toe. Ben je atheïst, dan ben je ook liberaal, pro-Verlichting, sciëntistisch, und so weiter. Onderschrijf je die denkbeelden niet, dan ben je geen 'ware' atheist. Vooral Papierversnipperaar is daar sterk in. In wezen heeft hij een sterk christelijke opvatting. Er is één rechte leer, en wie daar van afwijkt is een 'ketter' die afdwaalt van de ware leer.
Welke hetze tegen moslims ?
  zondag 2 november 2008 @ 13:04:07 #89
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62880016
quote:
Op zondag 2 november 2008 10:19 schreef servus_universitas het volgende:
Dat is de hypocrisie van de gemiddelde anti-theïst. Hypocrisie, of gewoonweg pure achterlijkheid.
Precies. Toejuichen dat de Chinese overheid geen vrije markt van (religieuze) ideeën toestaat, maar wel op de achterste poten staan als de Nederlandse overheid grenzen stelt aan de vrije meningsuiting door een cartoonist met kritiek op moslims op te pakken.
pi_62880026
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:02 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ja en dus ook reclamebillboards waarop schaars geklede vrouwen staan afgebeeld die een lingeriemerk trachten te verkopen. Tenminste, ik neem aan dat je het daar dan ook mee eens bent. Net zoals Megumi overigens.
Van mij mag alle buitenreclame oprotten.
pi_62880042
Socialisme en Godsdienst

Het socialisme was bij uitstek een atheistische politieke stroming in
de 19e eeuw. De confrontatie met de kerk bleef dan ook niet uit.
Bekende socialisten, zoals Domela Nieuwenhuis, schuwden deze confrontatie met de toen machtige kerk niet en beschuldigden de kerk ervan de gelovigen dom te houden: "Godsdienst is opium voor het volk", zeiden velen in na-volging van Karl Marx.

Er werd vanuit socialistische hoek ook forse kritiek geleverd op de leerstellingen van de kerk, die niet zouden stroken met wetenschappelijke inzichten over bijvoorbeeld het ontstaan van de aarde en de ontwikkeling van de mens.

Met de intrede van de Islam in de Westerse samenleving is de houding
van het socialisme jegens de godsdienst echter geheel omgekeerd.
In plaats van de nieuwe arbeidersklasse van migranten te bevrijden
van de repressieve Islamitische moraal van het thuisland pleiten de
huidige 'socialisten' voor 'integratie met behoud van eigen cultuur'.
Zij scheppen door middel van rijkelijke subsidies een keurslijf van verenigingen, waarin migranten als het ware gevangen worden gehouden in hun eigen conservatieve cultuur en godsdienst.

Vrouwendiscriminatie, dierenmishandeling en antisemitisme als gevolg van de Islamitische moraal in migrantenkringen verontrusten de huidige 'socialistische' bewindvoerders allerminst. Integendeel!
Westerlingen moeten volgens hen maar begrip hebben voor zaken die in migrantengemeenschappen worden gekoesterd, zoals gedwongen huwelijken tussen neef en nicht, etc. Door de huidige 'socialisten' wordt alle kritiek op de Islam als 'niet politiek correct' beschouwd, omdat gelovigen niet gekwetst mogen worden in hun diepste overtuiging...

Uiteraard is dit in tegenspraak met de ware socialistische houding ten
aanzien van alle religies, waarin afwijzing en harde kritiek juist de
norm dienen te zijn.
pi_62880043
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:53 schreef franknitty het volgende:
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  zondag 2 november 2008 @ 13:06:19 #93
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62880065
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:03 schreef klapopjebek het volgende:
Welke hetze tegen moslims ?
Er wordt enorm veel angst gezaaid over moslims. De Islam is zeker een uitdaging voor de Westerse beschaving, maar de gedachte dat het islamitische volksdeel een bedreiging voor 'het land' vormt is ronduit xenofobisch. Het overgrote deel van de moslims leeft en werkt gewoon, die hebben helemaal geen zin in het actief ondermijnen van de Nederlandse samenleving en cultuur.
  zondag 2 november 2008 @ 13:07:40 #94
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62880096
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:05 schreef klapopjebek het volgende:
Er werd vanuit socialistische hoek ook forse kritiek geleverd op de leerstellingen van de kerk, die niet zouden stroken met pseudowetenschappelijke inzichten over bijvoorbeeld het ontstaan van de aarde en de ontwikkeling van de mens. hoe de maatschappij ingericht moet worden en vooruitgang geforceerd moet worden.
pi_62880129
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:06 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Er wordt enorm veel angst gezaaid over moslims. De Islam is zeker een uitdaging voor de Westerse beschaving, maar de gedachte dat het islamitische volksdeel een bedreiging voor 'het land' vormt is ronduit xenofobisch. Het overgrote deel van de moslims leeft en werkt gewoon, die hebben helemaal geen zin in het actief ondermijnen van de Nederlandse samenleving en cultuur.
Merk er anders niks van, nog geen een moslim is door een blanke Nederlandse burger vermoord (burger geen politie), worden niet inelkaar geslagen, hetze ? ik merk er niks van, ik zie het wel omgekeerd hier in Rotterdam, marokkanen zijn zogenaamd het slachtoffer maar roven verkrachten en moorden alsof het moet.

Verder, als men tegen het christendom mag zijn mag men ook tegen de islam zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door klapopjebek op 02-11-2008 13:18:23 ]
pi_62882085
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:08 schreef klapopjebek het volgende:

[..]

Merk er anders niks van, nog geen een moslim is door een blanke Nederlandse burger vermoord (burger geen politie), worden niet inelkaar geslagen, hetze ? ik merk er niks van, ik zie het wel omgekeerd hier in Rotterdam, marokkanen zijn zogenaamd het slachtoffer maar roven verkrachten en moorden alsof het moet.
Geloof me maar, dat heeft niks met de Islam te maken. Mijn stiefvader is ook moslim en die walgt van al die kutmarokkanen (en ja, dat zijn zijn woorden), hij veroordeelt de aanslagen van 9/11 en Osama moet eens naar school want de Koran goed lezen is hem schijnbaar niet gelukt.

Het is hetzelfde probleem als met Geert Wilders haatzaaifilmpje "Fitna" , als jij een zin maar half citeertkan er wel eens iets anders staan dan de bedoeling is.
Of zoals Herman Finkers zei:"Het verschil tussen een komma en een letter maakt van Jezus nog een ketter."
pi_62882600
Slechte reclame voor deze gemeente deze handelwijze. Moeten wel buitengewoon kleingeestige zeikerds zijn geweest die hierover hebben geklaagd.
pi_62884163
quote:
Dus je hebt dood, en ernstig dood... ?
Boo-fucking-hoo
pi_62886009
quote:
Op zondag 2 november 2008 14:27 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Geloof me maar,
Ik geloof nergens in, zeker niet in jou.
quote:
dat heeft niks met de Islam te maken. Mijn stiefvader is ook moslim en die walgt van al die kutmarokkanen (en ja, dat zijn zijn woorden),
Lijkt me vrij normaal.
quote:
hij veroordeelt de aanslagen van 9/11
Ook ieder normaal mens veroordeelt dat.
quote:
en Osama moet eens naar school want de Koran goed lezen is hem schijnbaar niet gelukt.
Hij kan beter les nemen in ethiek en menselijkheid.
quote:
Het is hetzelfde probleem als met Geert Wilders haatzaaifilmpje "Fitna"
Pardon? De beelden in Fitna zijn werkelijkheid en het gebeuren is opgeëist door moslims, maar het is anders wel zo gemakkelijker Wilders aan te vallen dan die klootzakken die hun geloof kapen want daar hoor ik zelden of nooit wat over.
quote:
, als jij een zin maar half citeertkan er wel eens iets anders staan dan de bedoeling is.
Of zoals Herman Finkers zei:"Het verschil tussen een komma en een letter maakt van Jezus nog een ketter."
Zeik niet.
pi_62887569
quote:
Op zondag 2 november 2008 17:28 schreef sgeitgeit het volgende:

[..]

[..]

[..]

Pardon? De beelden in Fitna zijn werkelijkheid en het gebeuren is opgeëist door moslims, maar het is anders wel zo gemakkelijker Wilders aan te vallen dan die klootzakken die hun geloof kapen want daar hoor ik zelden of nooit wat over.
Die beelden zullen ongetwijfeld werkelijkheid zijn, alleen zijn de teksten uit de Koran die Wilders aanhaalt dat niet. Hij heeft namelijk essentiele stukjes tekst weg gelaten waardoor een zin een hele andere lading krijgt.

En ik ben het met je eens: die idioten die roepen alles maar te doen in naam van hin geloof moeten in een lekke rubberboot op de Atlantische Oceaan gedropt worden, maar Wilders is ook geen prettig mens.
pi_62889395
Waarom is het een blijde boodschap?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')