Dan liever die van Maarten van Roozendaal, Red mij niet:quote:
Users als Lod laten zien dat van alle zendelingen de seculiere zendeling het meest irritant en hardnekkis isquote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:46 schreef Lod het volgende:
[..]
Dan liever die van Maarten van Roozendaal, Red mij niet:
Want? Ik ben geen zendeling, ik dwing niemand tot mijn geloof (of ongeloof in mijn geval). Ik wil alleen niet dat anderen mij hun geloof opdringen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:56 schreef schoelje het volgende:
Users als Lod laten zien dat van alle zendelingen de seculiere zendeling het meest irritant en hardnekkis is
Ja, maar een tekst als "Jezus Redt" op het dak van je boerderij in een dorpje in de bijbelbelt noem ik geen geloof opdringen. Ik kan mij geen voorbeelden verzinnen in Nederland waarbij het christelijk geloof echt opgedrongen wordt. Behalve dan van ouders die hun kinderen dwingen om mee te gaan naar de kerk, maar dat is niet publiek. Dat is een zaak tussen ouders en hun kinderen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:01 schreef Lod het volgende:
[..]
Want? Ik ben geen zendeling, ik dwing niemand tot mijn geloof (of ongeloof in mijn geval). Ik wil alleen niet dat anderen mij hun geloof opdringen.
Ja dat vind ik altijd zo'n gezeik. Dan zijn die 4 in de hemel opgenomen en hoeven ze geen lijdzaam bestaan meer te lijden op deze aardbol goed?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:48 schreef Modus het volgende:
Ja en dan gebeurt er op de A15 een keer een ongeluk met 4 doden waavan 2 ernstig en dan zien ze dat dak op de achtergrond. Leg dát dan maar eens uit!.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:51 schreef Scorpie het volgende:
Het was veel leuker geweest als het in het Engels was geschreven:
"Jesus saves!"
"...passes to Moses, Moses dunks and scores!!"
Dit dusquote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:00 schreef Koepert het volgende:
Als Buurmannen op je dak zetten: En hij passt, en Mozes scoort!!
(Hardinxveld)-Giessendam is redelijk reli, op zondag moet je daar op de dijk oppassen voor overstekende zwarte rokken iig. De slagboom gaat nog net niet naar beneden op zondag.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:32 schreef Lod het volgende:
Volgens mij behoort Giessendam niet tot de bijbelbelt
Jawohl, koffie is beter dan Jezus. Heil, heil, sieg heil!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:25 schreef Reuzenpanda het volgende:
Ey, snelweg-spam!
En je kan toch niet koffie met Jezus vergelijken! Koffie redt ECHT, elke ochtend! En "koffie" is een advertentie en een wegwijzer zodat je weet daar hebben ze koffie, maar "jezus redt" is een reli-statement. Denk trouwens nog steeds dat het vrijheid van meenigsuiting zou kunnen zijn. Maar ik weet dus niet hoe de wetten van de gemeente over het uiterlijk van je eigendom hier een rol in speelen.
Maar goed, koffie is dus 1000x beter dan Jezus!!!
mee eens dit is belachelijkquote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zielig of niet. Die boer moet toch lekker helemaal zelf weten wat voor letters hij op zijn eigen dak heeft?
Idd. Heeft de gemeente niks beters te doen dan zich hier druk over te maken vraag je je af.quote:
Dan is dat de straf van God voor die heidenen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:48 schreef Modus het volgende:
Ja en dan gebeurt er op de A15 een keer een ongeluk met 4 doden waavan 2 ernstig en dan zien ze dat dak op de achtergrond. Leg dát dan maar eens uit!.
Dan vergis ik me, of er is er nog een die dat heeftquote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:06 schreef SupaMario het volgende:
Gaat om DEZE Boerderij.
Woon er redelijk in de buurt, hij staat in Giessenburg of net in Schelluinen
Dit staat in het stukje op ND.nl:quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:19 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dan vergis ik me, of er is er nog een die dat heeft
En ik kan me ook een dak met 'Eurodusnie' erop herinneren ergens?quote:Op weg naar het gemeentehuis van Giessenlanden blijken er meer daken te zijn met een tekst erop. 'De Korenbeurs' prijkt in grijze letters op een oranje dak: een stuk minder opvallend dan de letters bij Van Ooijen, maar ongeveer van dezelfde grootte. De Korenbeurs zou dus ook een vergunning moeten hebben. Op het gemeentehuis geeft woordvoerder Mathilda Poirot uitleg: ,,Wij hebben voorschriften voor reclame-uitingen. Daarin wordt rekening gehouden met het landschap, met hoe opvallend een reclame is en bijvoorbeeld met de oppervlakte van het dak dat ervoor wordt gebruikt. Aan die regels is de betreffende tekst getoetst en toen is een verbod uitgevaardigd.''
Met de inhoud van de tekst heeft het verbod niets te maken, benadrukt Poirot. Maar dan heeft de Korenbeurs dus ook een vergunning? Poirot aarzelt en moet dit navragen. Even later kan ze melden dat die toestemming van de gemeente er nog niet is, maar dat de Korenbeurs wel in een procedure zit waarin deze vergunning wordt aangevraagd. Poirot geeft toe dat er sentimenten meespelen, omdat mensen zich storen aan de evangeliserende tekst. ,,Van verschillende kanten is dit aangedragen bij de welstandscommissie en er zijn ook vragen over gesteld in de gemeenteraad. Maar bij de afweging laten we ons niet leiden door de inhoud van de tekst.''
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |