Ik laat het er niet bij ziten, ...... Ow dus dat wordt de volgende rijdende rechter zaak?quote:Op dinsdag 18 november 2008 22:59 schreef gers het volgende:
prachtig 1000 euro verlies heb toch geld zat overgehouden van me scheiding
Het was een ingewikkelde rekensom maar uiteidelijk was ie incl castratie niet echt duur.quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:04 schreef marcodej het volgende:
Schitterend dit!
Die vrouw (met een enorm verlopen hoofd) zat glashard te liegen over die 400 en toen die e-mail aangehaald werd ging ze helemaal bokkesprongen maken...
Wat ik dan wel niet begreep: zo'n castratie kostte volgens de dierenarts 800 euri, maar ze hoefde uiteindelijk 1100 euri minder te betalen voor dat paard. Waar zat dat verschil nou in?
Ze is inderdaad lekker op tijd met haar advocaat.quote:Op woensdag 19 november 2008 10:08 schreef djkoelkast het volgende:
Dat meisje had echt een negeraccent, zal wel een alleenstaande moeder zijn die met een neger had![]()
En die vrouw loog echt waar ze bij stond, ze ziet er uit als een hotmail gebruiker maar haar mails waren aaaallemaal weg na haar pc crash... jaja...
Ohja en de uitspraak van Mr. Visser is bindend, dus ze kan niet in hoger beroep
Als wat voor rechter valt mr. visser te bezien exact? Hij is toch rechter in eerste aanleg, dus zou hoger beroep open moeten staan (meestal ook nog eens civiele geschillen). Of is hij aangewezen als bijzondere rechterlijk macht. Of heeft hij helemaal geen rechtsprekende bevoegdheid en kan er alsnog een zaak bij de afdeling kanton worden aangespannen?quote:Op woensdag 19 november 2008 10:30 schreef Pool het volgende:
[..]
Ze is inderdaad lekker op tijd met haar advocaat.Maar die zal haar vooral adviseren om niet tegen mr. Vissers uitspraak te ageren, maar de oorspronkelijke verkoper aan te spreken.
Volgens mij tekenen beide partijen van te voren een contractje dat ze zich houden aan de uitspraak van mr. Visser...quote:Op woensdag 19 november 2008 11:09 schreef Adelante het volgende:
[..]
Als wat voor rechter valt mr. visser te bezien exact? Hij is toch rechter in eerste aanleg, dus zou hoger beroep open moeten staan (meestal ook nog eens civiele geschillen). Of is hij aangewezen als bijzondere rechterlijk macht. Of heeft hij helemaal geen rechtsprekende bevoegdheid en kan er alsnog een zaak bij de afdeling kanton worden aangespannen?
Zoals ik al dacht: ze tekenen van tevoren dat ze niet tegen de uitspraak in beroep kunnen.quote:Hieronder kunt u via het formulier direct een conflict aanmelden bij de redactie. Als u een conflict aanmeldt, hoeft u dat niet samen met de wederpartij te doen. Aangezien De Rijdende Rechter een uitspraak doet die bindend is, is het echter wel van belang dat de wederpartij wil meewerken. Het team redacteuren zet zich hier volledig voor in.
Het bindend maken van de uitspraak gebeurt door de ondertekening van een zogenaamde Bindend Advies Overeenkomst. Hierna gaat de juridische procedure officieel van start.
Hij is in het dagelijks leven kantonrechter in Zaandam (Rb. Haarlem dus), maar als Rijdende Rechter bekleedt hij die functie niet. In het tv-programma moet hij worden gezien als een 'arbiter of een. Op arbitrage is het Vierde boek van Rv van toepassing, dus art. 1020-1077 Rv. Daar staat ook in dat hoger beroep en cassatie kunnen worden uitgesloten, maar dat onder omstandigheden een arbitraal vonnis vernietigd of herroepen kan worden, bijvoorbeeld bij een onpartijdige arbiter.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:09 schreef Adelante het volgende:
[..]
Als wat voor rechter valt mr. visser te bezien exact? Hij is toch rechter in eerste aanleg, dus zou hoger beroep open moeten staan (meestal ook nog eens civiele geschillen). Of is hij aangewezen als bijzondere rechterlijk macht. Of heeft hij helemaal geen rechtsprekende bevoegdheid en kan er alsnog een zaak bij de afdeling kanton worden aangespannen?
Maar zij kunnen toch niet onder de wet uit? Iemand kan die overeenkomst toch aanvechten?quote:Op woensdag 19 november 2008 11:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Hij is in het dagelijks leven kantonrechter in Zaandam (Rb. Haarlem dus), maar als Rijdende Rechter bekleedt hij die functie niet. In het tv-programma moet hij worden gezien als een 'arbiter of een. Op arbitrage is het Vierde boek van Rv van toepassing, dus art. 1020-1077 Rv. Daar staat ook in dat hoger beroep en cassatie kunnen worden uitgesloten, maar dat onder omstandigheden een arbitraal vonnis vernietigd of herroepen kan worden, bijvoorbeeld bij een onpartijdige arbiter.
De partijen tekenen dus tevoren een arbitrageovereenkomst en moeten zich daarna aan de beslissing houden.
EDIT: O, nee, wacht. Op de website wordt niet gesproken over arbitrage, maar over bindend advies. Dat werkt overigens vrijwel hetzelfde als arbitrage, maar dan iets eenvoudiger, en staat geregeld als vorm van een vaststellingsovereenkomst, dus in Titel 15 van Boek 7 BW (art. 900-910 BW).
Je kunt proberen de overeenkomst aan te vechten ja, maar dat is best moeilijk. Dan moet je aantonen dat je (bijv.) hebt gedwaald of bent bedrogen bij het sluiten van die overeenkomst of dat de overeenkomst in strijd is met de openbare orde of goede zeden. Pas als je dat lukt, zal de rechter de overeenkomst vernietigen of nietig verklaren, en zal de rechter opnieuw naar het onderliggende conflict kijken.quote:Op donderdag 20 november 2008 00:14 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Maar zij kunnen toch niet onder de wet uit? Iemand kan die overeenkomst toch aanvechten?
Showroom is ook leuk hoor.quote:Op dinsdag 25 november 2008 22:25 schreef Pool het volgende:
Gotver, geen Rijdende Rechter meer tot 6 januari lees ik net.![]()
Ik zat al klaar met kopje thee en popcorn!
Jaja, het voorfilmpje belooft veel goeds: een jankend kind en een chagrijnige buurvrouw.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:02 schreef DJ_Ryow het volgende:
ik zag net dat het morgen de aflevering in Papendrecht betreft. de muziektent
Nieuwquote:Op maandag 5 januari 2009 23:42 schreef Adelante het volgende:
nieuwe afleveringen of herhalingen?
Ik kijk er naar uit inderdaad, wordt weer lachen!!quote:Op maandag 5 januari 2009 23:40 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Jaja, het voorfilmpje belooft veel goeds: een jankend kind en een chagrijnige buurvrouw.
Wat een irritante wijsneus voor 10 jaar... Nu al smullen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:36 schreef Adelante het volgende:
dat kind
zonder pardon? een rot schop kan ie krijgen
Lekker wijf.quote:
Nou inderdaad zegquote:
Behoorlijk irritant kind lijkt mequote:Maar die Pieter is ook een rete-irritant kind die je zo achter het behang zou plakken.
Kan iemand die vrouw vertellen dat haar wallen al drie jaar geleden overleden zijn en inmiddels verworden zijn tot afrottend vlees?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:40 schreef Adelante het volgende:
wall-e
Helemaal niets, maarja zal er wel op neerkomen dat er elders een trapveldje moet komen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:40 schreef tha_dark het volgende:
Wat kunnen die mannetjes met een plastic bal iets kapotmaken daar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |