quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:38 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dag na de wedstrijd gewoon Compostela - London - Hahn vliegen, met in Londen zat overstaptijd
Dat dan waarschijnlijk wel...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Geen toeslagen? Ook geen creditcard-toeslag en bagage-toeslag?
Ja, of je boekt een nieuw ticket. Dat is meestal goedkoper.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:18 schreef ProdigalSon het volgende:
Dus.. Ik heb daarnet een boeking gedaan voor volgende week. Nu kom ik erachter dat ik een fout heb gemaakt. Ik moet de naam van de passagier wijzigen. Betekent dit nu dat ik ¤100 kwijt ben als ik morgen bel om die naam te veranderen?
Ben erg benieuwd naar de uitspraak...quote:Vergunning Weeze voor Duitse rechtbank
Een Duitse rechtbank in Leipzig buigt zich donderdag over de uitspraak van de bestuursrechter in Münster. In januari 2006 vernietigde die de vergunning van de luchthaven bij Weeze, net over de grens bij Bergen.
De luchthaven ging daartegen in hoger beroep. Naast twee Duitse eisers is ook de gemeente Bergen partij in deze zaak. Bergen is het niet eens met de Milieu Effect Rapportage waarop de vergunning van het vliegveld is gebaseerd. Als het hoogste orgaan op het gebied van bestuursrecht de uitspraak van de rechter in Münster bevestigd, betekent dat sluiting van de luchthaven en moet de hele procedure opnieuw worden gedaan. Bergen streeft die sluiting niet na. Volgens burgemeester Klaverdijk is de luchthaven van groot belang voor de regio.
Ik heb dit ook een keer gehad met Ryanair. Heb ze toen gebeld en uiteindelijk een lief engels meisje aan de lijn gekregen die alles veranderd heeft, gewoon gratisquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:18 schreef ProdigalSon het volgende:
Dus.. Ik heb daarnet een boeking gedaan voor volgende week. Nu kom ik erachter dat ik een fout heb gemaakt. Ik moet de naam van de passagier wijzigen. Betekent dit nu dat ik ¤100 kwijt ben als ik morgen bel om die naam te veranderen?
Afgelopen week was er een item over Ryanair bij een consumentenprogramma op de BBC. Ging over de zogenaamde free flights waarbij nog wel de creditcard toeslag betaald moest worden en het volgens de BBC dus niet gratis was. Leuke discussie met met de baas van Ryanair die vol bleef houden het is gratis terwijl je wel gewoon 4,50 GBP aan creditcard toeslag moest betalen. Op de vraag waarom de toeslag zo hoog was terwijl het eigelijk maar zo'n 20 cent kost was het antwoord gaat je niks aan dat bepalen we gewoon zelf. Bleek dat ze met die 4,50 toeslag zo'n 180 miljoen pond per jaar verdienenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Geen toeslagen? Ook geen creditcard-toeslag en bagage-toeslag?
http://www.fliegertarife.de/index.php?option=com_content&view=article&id=300:newsflash-prozess-gegen-airport-weeze-wird-neu-verhandelt&catid=18:airports&Itemid=27quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.l1.nl/L1NWS/_r(...)e/1_1013/_pid/links4
[..]
Ben erg benieuwd naar de uitspraak...
quote:NEWSFLASH: Prozess gegen Airport Weeze wird neu verhandelt
DONNERSTAG, 16. OKTOBER 2008 UM 17:55
Im Verfahren über die Betriebsgenehmigung des Flughafens Weeze am Niederrhein ist noch kein Ende in Sicht. Das Bundesverwaltungsgericht Leipzig hat das Verfahren zur Neuverhandlung an das Oberlandesgericht in Münster zurückgegeben.
Die Rechtsunsicherheit in Weeze hält weiter an. Nach der Klage von 16 Privatpersonen sowie der niederländischen Gemeinde Bergen gegen den zivilen Flugbetrieb hatte das OVG Münster dem Flughafen im Januar 2006 überraschend die Betriebserlaubnis entzogen. Die Genehmigung der Bezirksregierung Düsseldorf sei unvollständig und fehlerhaft, hieß es damals. Berufung wurde nicht zugelassen. Dagegen hatte der Flughafen in Leipzig Beschwerde eingelegt und konnte somit den Flugbetrieb aufrecht erhalten.
Die Richter des Leipziger Oberverwaltungsgericht haben nun entschieden, den Prozess neu aufrollen zu lassen und das Verfahren zurückgegeben an das Oberlandesgericht in Münster. Bis zu einem endgültigen Urteil hier kann es noch Jahre dauern - der bisherige rechtliche Schwebezustand bleibt somit erhalten.
RÜCKBLICK
Auf das Urteil im Januar 2006 war niemand vorbereitet. Pressesprecher Holger Terhorst verweilte im Urlaub, niemand hatte ernsthaft damit gerechnet, das die Richter dem Regionalflughafen die Betriebsgenehmigung entziehen würden. Doch die Münsteraner fanden harte Worte. Die Interessen der Betroffenen seien nicht in der erforderlichen Weise abgewogen worden, und die Umweltverträglichkeitsprüfung sei nicht wie vorgeschrieben erfolgt, hieß es. Ingesamt zweifelten die Richter des Oberlandesgerichts die Existenzberechtigung des Flughafens grundsätzlich an. Es sei niemals bewiesen worden, das ein "gesteigertes öffentliches Interesse an der Schaffung von Arbeitsplätzen in der Region bestehe".
Der Airport fiel daraufhin in eine Depression. Bereits angekündigte Flugverbindungen mit der damaligen HapagFly wurden noch vor Aufnahme der Strecken wieder abgesagt, es fanden sich keine neuen Airlines. Nur Ryanair hielt dem Flughafen trotz Rechtsunsicherheit die Treue und nutzte seine Chancen als Platzhirsch in Weeze - und das sehr erfolgreich.
Heute ist der Flughafen in einer besseren Ausgangssituation. 800 Arbeitsplätze sind durch den Flughafen Weeze geschaffen worden, Ryanair hat mehrere Flugzeuge am Niederrhein stationiert und auch die Charter-Gesellschaft Hamburg International will den Airport künftig als Basis nutzen. Auch für Immobilien auf dem weitläufigem Flughafengelände finden sich immer mehr Interessenten.
Blijft toch altijd opvallend hoe de journalistiek wel dit soort bedrijven aanvalt, maar zich nooit afvraagt waarom de traditionele luchtvaartmaatschappijen met gemak 10 euro creditcardkosten, 25 euro boekingskosten etc rekenen en ook nooit inzichtelijk maken wat je nou eigenlijk betaalt voor je bagage (of bespaart als je alleen handbagage meeneemt), de drankjes onderweg en het 'gratis' zakje nootjes...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:09 schreef mouzzer het volgende:
Leuke discussie met met de baas van Ryanair die vol bleef houden het is gratis terwijl je wel gewoon 4,50 GBP aan creditcard toeslag moest betalen. Op de vraag waarom de toeslag zo hoog was terwijl het eigelijk maar zo'n 20 cent kost was het antwoord gaat je niks aan dat bepalen we gewoon zelf. Bleek dat ze met die 4,50 toeslag zo'n 180 miljoen pond per jaar verdienen![]()
Ryanair is natuurlijk een aantrekkelijk slachtoffer, omdat ze zelf zo HARD roepen FREE FLIGHTS etc.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:18 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Blijft toch altijd opvallend hoe de journalistiek wel dit soort bedrijven aanvalt, maar zich nooit afvraagt waarom de traditionele luchtvaartmaatschappijen met gemak 10 euro creditcardkosten, 25 euro boekingskosten etc rekenen en ook nooit inzichtelijk maken wat je nou eigenlijk betaalt voor je bagage (of bespaart als je alleen handbagage meeneemt), de drankjes onderweg en het 'gratis' zakje nootjes...
Je kunt die 3 namen toch in dat ene vakje mikken? Gewoon alle voornamen vermelden. Heb ook wel es alleen voorletters vermeld, maar kreeg toen bij inchecken het verzoek om in 't vervolg de volledige namen te vermelden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:35 schreef MaxPower het volgende:
Even een veelgestelde vraag nogmaals stellen:
Ik moet iemand bijboeken met 3 voornamen, maar er is maar 1 vakje voor de voornaam.. is de eerste naam genoeg? En krijg ik daar geen gezeik mee bij inchecken? Kan me herinneren dat je altijd alle namen moet invullen die op het paspoort staan.
Dat past niet. (ja het zijn lange namen)quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je kunt die 3 namen toch in dat ene vakje mikken? Gewoon alle voornamen vermelden. Heb ook wel es alleen voorletters vermeld, maar kreeg toen bij inchecken het verzoek om in 't vervolg de volledige namen te vermelden.
Dan zoveel mogelijk erin zettenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:39 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dat past niet. (ja het zijn lange namen)
Lijkt mij ook, boven het vakje staat ook "naam" en niet "namen".quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:43 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik heb elke keer alleen de normale voornaam (roepnaam) opgegeven. Niks over gehoord verder.
Altijd alleen eerste naam als in paspoort invullen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:35 schreef MaxPower het volgende:
Even een veelgestelde vraag nogmaals stellen:
Ik moet iemand bijboeken met 3 voornamen, maar er is maar 1 vakje voor de voornaam.. is de eerste naam genoeg? En krijg ik daar geen gezeik mee bij inchecken? Kan me herinneren dat je altijd alle namen moet invullen die op het paspoort staan.
Okay vreemde zaak.. zoek een ticket van Porto naar Dublin in Februari 2009 maar kan daar niks op vinden.quote:Op zondag 19 oktober 2008 01:17 schreef Thetallguy het volgende:
Je kan gewoon tot eind juni 2009 al boeken hoor
Of de route is dan nog niet open of er zijn geen vluchten. Houd er rekening mee dat in de winter een aantal trajecten zijn geskipt vanwege kostenreductie/te lage vraag.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:13 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Okay vreemde zaak.. zoek een ticket van Porto naar Dublin in Februari 2009 maar kan daar niks op vinden.
Misschien dat juist die combinatie van luchthavens nog niet werkt dan.. afwachten maar.
Dublin - Porto wordt alleen van maart-oktober gevlogenquote:Op zondag 19 oktober 2008 13:13 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Okay vreemde zaak.. zoek een ticket van Porto naar Dublin in Februari 2009 maar kan daar niks op vinden.
Misschien dat juist die combinatie van luchthavens nog niet werkt dan.. afwachten maar.
Nee, Ryanair zegt nooit een extra toeslag voor brandstofkosten te berekenen. Die verstoppen ze in de creditcardtoeslag en kosten voor bagage enz.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:35 schreef Frenkel het volgende:
Gisteren bij Radar hadden ze het over brandstofkosten die berekend kunnen worden nadat het ticket geboekt is, komt dit bij Ryanair ook veel voor?
Weeze staat onder Dusseldorf (Weeze)quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:00 schreef axz0l het volgende:
Ik lees vanalles over vliegveld Weese... ik kan alleen nergens op de website van ryanair terugvinden dat ze vliegen vanaf weese, er is ook niks te boeken vanaf weese op hun website?
quote:Ryanair breidt aantal vluchten Weeze weer uit
Blijvende onzekerheid rond de vergunning of niet: Ryanair gaat gewoon door met uitbreiden op Airport Weeze. Dinsdag werden weer nieuwe bestemmingen aangekondigd.
Vanaf eind maart 2009 vliegt de Ierse prijsvechter ook de Italiaanse steden Bologna en Cagliari (op Sardinië) aan. Daarmee komt het aantal bestemmingen dat vanaf ’Weeze’ bediend wordt op 35. En daar blijft het niet bij, want voor volgend jaar liggen opnieuw nieuwe bestemmingen in het verschiet, aldus Anja Seugling, marketingmanager van Ryanair voor onder meer Duitsland en Nederland.
Uitbreiding is mogelijk dankzij de stijgende vraag naar tickets en de stationering van twee nieuwe Boeings op ’Weeze’ de komende weken. Daarmee komt de Ryanair-vloot op Weeze op zes toestellen; Frankfurt Hahn heeft elf Ryanair-toestellen waarmee 52 bestemingen worden aangevlogen.
De keuze voor twee Italiaanse bestemmingen is niet geheel toevallig. „Want na Engeland is Italië de tweede markt voor Ryanair,” aldus Anja Seugling. Sinds de start van Airport Weeze in mei 2003 zijn een half miljoen passagiers vanaf ’Weeze’ naar Italië gevlogen.
„Nu iedereen het over de kredietcrisis heeft en over stijgende prijzen is het een goed moment op twee nieuwe bestemmingen aan te kondigen. Hoe hevig de crisis ook is, mensen zullen blijven reizen,” zegt Seugling. Ryanair stunt de laatste weken volop met extreem lage tarieven. De Ierse prijsstunter wil koste wat kost zijn marktaandeel behouden. „Natuurlijk,” zegt Seugling, „bij ticketprijzen van één, vijf, of tien euro legt Ryanair er geld op toe. Wie eenmaal het product Ryanair beleefd heeft wil vaker en vertelt het door aan vrienden en kennissen.”
Ryanair koerst op verdere efficiency. De luchtvaartmaatschappij wil bereiken dat de helft van de passagiers alleen met handbagage reist. Het inchecken van een koffer kost nu 15 euro. „Nu reist 40 procent met handbagage. Hoe meer mensen dat doen, hoe minder mensen wij nodig hebben achter de balies op de luchthavens,” aldus Seugling.
Ryanair heeft geen plannen voor uitbreiding van de activiteiten op de luchthavens Eindhoven en Maastricht. Vanwege de vliegtaks in Nederland groeit het aantal reizigers daar niet meer. Steeds meer Nederlanders kiezen voor ’Weeze’. Seugling:„Zonder die grote toestroom van Nederlanders zou de luchthaven niet zo succesvol zijn.”
En dat is de macht die Ryanair heeft. Jammer dat ze zo'n beslissing nemen, maar als de lokale autoriteiten niet willen meewerken is 't niet meer dan logisch...quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:20 schreef Thetallguy het volgende:
Vanaf 4 november geen vluchten vanaf Eindhoven en Maastricht meer naar Valencia. Ryanair sluit daar namelijk haar basis omdat de lokale autoriteiten niet meewerken in de plannen van Ryanair.
Linkje
Op basis van economische motieven kun je Ryanair geen ongelijk geven...quote:Ryanair investeert niet meer in Nederland
De luchthavens Maastricht Aachen Airport en Eindhoven krijgen geen compensatie voor het wegvallen van de Ryanairvluchten op Valencia. Dat heeft Ryanair-topman Michael o’Leary gisteren gezegd op een persconferentie in Berlijn.
Als reden voert O’Leary de ecotax aan. Dat is de extra belasting die de Nederlandse overheid heft op vliegtickets. “Zolang Nederland de vliegtaks heeft, investeren we er niks meer. En als België ook een soortgelijke belasting invoert, dan investeren we ook niet meer in België”, zegt O’Leary.
België heeft vergevorderde plannen voor de invoering van een vliegtaks naar Nederlands voorbeeld. De miljoenen die dat op moet brengen, heeft demissionair minister-president Yves Leterme nodig om de staatsbegroting rond te krijgen. Pas daarna heeft België weer een regering.
Invoering van de ecotax in België zou vooral de bij Limburgers populaire luchthaven Charleroi treffen. Dit vliegveld heeft jaarlijks meer dan een miljoen passagiers. Het grootste deel via Ryanair.
Directeur Sander Heijmans van de Maastrichtse luchthaven wil nog niet reageren “We hebben officieel nog niets gehoord van Ryanair op ons verzoek om de weggevallen vluchten op Valencia te compenseren.”
Ryanair heeft de vluchten op de Spaanse stad stopgezet na conflicten met het lokaal bestuur.
O’Leary was in Berlijn in verband met de eerste lijnvlucht van vliegveld Weeze naar Berlijn van Ryanair. Het Duitse vliegveld, vlak over de grens bij het Noord-Limburgse Bergen, profiteert volop van de invoering van de ecotax in Nederland.
Vanaf Eindhoven is de enige dagretour die mogelijk is van Eindhoven naar London Stansted. En vanaf Stansted kan je met de trein voor ongeveer 9 pond (tegenwoordig nog maar 11 euro) naar Cambridge, waar je een paar uur kan rondwandelen (eventueel wat inkopen doen) en wat eten alvorens je terug moet met de trein. (Trein doet er ongeveer 45 minuten over).quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:51 schreef Tallz het volgende:
Heeft iemand misschien tips voor dagretourtjes met ryanair. Dus vertrekken in de ochtend en terugkerend in de avond? Ik was hier namelijk naar opzoek maar is nogal veel werk om elke tijd op te zoeken. Bestemming is niet heel belangrijk. Wie heeft er ervaring mee?
ik geloof dat ik dat wel aankan ;-)quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:55 schreef bassieVL het volgende:
Volgens www.bahn.de ben je vanaf Eindhoven ¤ 22.40 kwijt en +- 3 uur van je leven.
Dan ben je pas op het station van Weeze, niet op de luchthavenquote:Op maandag 27 oktober 2008 19:55 schreef bassieVL het volgende:
Volgens www.bahn.de ben je vanaf Eindhoven ¤ 22.40 kwijt en +- 3 uur van je leven.
Bellen? Er stond bij de foutmelding dat als de fout bleef aanhouden je contact op kon nemen met de helpdesk. Wat blijkt? De helpdesk is gesloten op zaterdag en zondag.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:18 schreef DutchTrain het volgende:
Je kan ook even bellen, natuurlijk... ervaringen in dit topic zijn zeer positief over het iets (gratis) laten veranderen bij de helpdesk...
Dat was tot en met Terminal 1 in Weeze, oftewel de luchthaven.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dan ben je pas op het station van Weeze, niet op de luchthaven
Die opties zijn misschien nog beter. Zeker als je met een paar man/vrouwen bent.quote:
Met http://www.airexpressbus.com/ kost maar 13,50 vanaf Nijmegen
Of je neemt een taxi vanuit Boxmeer of Venray.
Wij waren met de auto. Met 5 personen naar Weeze gecrosst iets van 100 euro kwijt aan benzine + parkeerkosten dus dat is 20 eu p.p. voor een weekje. Valt mee.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:25 schreef bassieVL het volgende:
[..]
Dat was tot en met Terminal 1 in Weeze, oftewel de luchthaven.
[..]
Die opties zijn misschien nog beter. Zeker als je met een paar man/vrouwen bent.
Dan vallen de reisduur en kosten nog wel mee. Maar je maakt natuurlijk wel een aardige omweg..quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:25 schreef bassieVL het volgende:
Dat was tot en met Terminal 1 in Weeze, oftewel de luchthaven.
Je moet inderdaad 4 keer overstappen. In Venlo, Viersen, Krefeld, Weeze. Steeds kleine stukjes.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:40 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dan vallen de reisduur en kosten nog wel mee. Maar je maakt natuurlijk wel een aardige omweg..
quote:Op zaterdag 1 november 2008 08:43 schreef Huppelmuts het volgende:
Ik heb nog nooit gevlogen en ga dus in januari voor het eerst van mijn leven vliegen naar london stanstead met ryan air.
als ik deze topic zo lees dan is het wel goed te doen met ryan air?
Jahoor, het is eigenlijk hetzelfde als een treinkaartje..als je 'm hebt gekocht voor n bepaalde dag maar er gewoon geen gebruik van maakt is er niks aan de hand. Gewoon een extra lege stoel in het vliegtuig.quote:Op zondag 2 november 2008 12:27 schreef kaarinf het volgende:
een vraagje, ben namelijk niet zo ervaren met dit soort dingen.
Ik heb een ticket geboekt om naar oslo te gaan in januari voor 12 euro pp incl creditcard kosten. Nu kan helaas mijn vriend niet. Kan ik dan gewoon niet op komen dagen zonder dat er opeens extra kosten worden afgeboekt van mn creditcard omdat ik er niet ben?
Ik kan dit nergens vinden!
Bij Ryanair geen probleem, is een point to point airline, en als je er niet bent gaan ze gewoon weg.quote:Op zondag 2 november 2008 12:27 schreef kaarinf het volgende:
een vraagje, ben namelijk niet zo ervaren met dit soort dingen.
Ik heb een ticket geboekt om naar oslo te gaan in januari voor 12 euro pp incl creditcard kosten. Nu kan helaas mijn vriend niet. Kan ik dan gewoon niet op komen dagen zonder dat er opeens extra kosten worden afgeboekt van mn creditcard omdat ik er niet ben?
Ik kan dit nergens vinden!
Oeh, interessant!quote:Op zondag 2 november 2008 23:56 schreef Thetallguy het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7705169.stm
Stansted - [vliegveld 40km van een grote Amerikaanse stad vandaan] voor ¤10 is weer een stapje dichterbij
Voor diegenen die durven zo lang de Ryanair tunes en advertenties aan te horen tenminste
Klinkt leuk. Alleen vind ik max. 2 uur zeer beperkte beenruimte wel de max. 8u wordt toch echt te gekquote:Op zondag 2 november 2008 23:56 schreef Thetallguy het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7705169.stm
Stansted - [vliegveld 40km van een grote Amerikaanse stad vandaan] voor ¤10 is weer een stapje dichterbij
Voor diegenen die durven zo lang de Ryanair tunes en advertenties aan te horen tenminste
2 uur is wel te doen, maar met mijn 1.98m zou ik inderdaad helemaal gek worden op een trans-atlantische vlucht.quote:Op maandag 3 november 2008 08:26 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Klinkt leuk. Alleen vind ik max. 2 uur zeer beperkte beenruimte wel de max. 8u wordt toch echt te gek
quote:Profits at budget airline Ryanair have fallen 47% in the first half of the financial year, due to a doubling of the price of fuel. Net profits in the six months to the end of September stood at 214.6m euros (£169m; $277m) compared with 407.6m euros a year earlier, the firm said. Oil prices have fallen, but Ryanair said it expects to make a loss in the last six months of the financial year. The Irish airline is reported to be planning low-cost flights to the US.
The number of passengers using Ryanair grew by 19% to 32 million between April and September.
Despite the economic slowdown, it expects passenger numbers to rise a further 9% this winter, as travellers switch from full-service airlines.
'Cost advantage'
Airlines worldwide have struggled as fuel costs soared earlier this year.
As a result, a number of airlines have gone out of business, and Ryanair predicts more will follow in the coming months. Oil prices peaked at more than $140 a barrel in July but have since fallen to less than $70.
Chief executive Michael O'Leary said that if oil prices remained below $80 a barrel then profits would recover.
"We have a significant cost advantage over our competitors, many of whom have hedged fuel next year at significantly higher levels than current market prices," Mr O'Leary said. "This will force competitors to further increase air fares and widen the price gap between them and Ryanair's lowest fares," he added.
Opvallend trouwens dat de gemiddelde omzet per ticket omlaag gegaan is (ondanks de gestegen toeslagen voor bagage en creditcard). Zijn er dan toch steeds meer mensen die zonder incheckbagage weggaan?quote:RYANAIR HALF YEAR PROFIT FALLS 47% TO ¤215M
FUEL UP 101% AS TRAFFIC GROWS 19% TO 32m.
Ryanair, Europe’s largest low fares airline, today (3 Nov) announced half year profits of ¤215m, 47% down on last years interim profits as half year fuel costs more than doubled from ¤392.7m to ¤788.5m. Traffic grew by 19% to 32m, as average fares (incl. bag charges) fell by 4% to ¤47, while total revenues grew by 16% to ¤1.8bn. Unit costs excluding fuel fell by 6%, (incl. fuel they rose 21%), despite a 2% increase in average sector length.
Ryanair’s CEO Michael O’Leary said:
“Achieving a half year net profit of ¤215m in very difficult trading conditions with record oil prices is a testimony to the strength of the Ryanair lowest fare model, which delivered 19% traffic growth, and a 4% yield decline (due to the absence of Easter and falling baggage penetration rates). Ancillary revenues which grew by 28% to ¤322m account for almost 18% of revenues versus 16% last year. Unit costs including fuel rose by 21%. Fuel accounted for more than 50% of our total operating costs as the cost per barrel doubled from $63 to $125.
Spot fuel prices have fallen recently to $60 pbl as the worldwide recession has led to a collapse in consumer confidence and consumption. Our fuel hedging position remains unchanged for fiscal 2008/09. We are 80% hedged for Q3 at $124 pbl and totally unhedged in Q4. In recent months a significant disconnect has emerged between spot and forward oil prices resulting in fiscal Q1 and Q2 pricing at a premium of $17 pbl over spot rates. In addition the hedging markets are illiquid which partly explains these high premiums. We have taken advantage of these recent falls in oil prices to hedge 25% of Q1 and Q2 fiscal 2009/10 supply at an average of $77 pbl. This will lock in a substantial saving over the $125 pbl paid in the half year to September 2008. We continue to closely monitor fuel prices and look for opportunities to extend our hedges at these much lower oil prices.
High oil prices and the global recession has, (as we predicted), caused a string of airline bankruptcies and/or consolidations in Europe. Recent failures include Alitalia, Excel Airways, Futura, LTE, Sterling and Zoom. Many more loss making European airlines will go bust this winter because of unsustainable losses and insufficient cash reserves. Airline consolidation will continue as flag carriers merge into 3 high fare, fuel surcharging groups, led by Air France, BA, and Lufthansa. Ryanair will continue to compete with these high fare mega carriers most of whom stubbornly refuse to reduce their fuel surcharges to reflect the recent 50% fall in oil prices.
Our new bases at Birmingham, Bologna, Bournemouth, Edinburgh and Reus performed well as consumers flock to Ryanair’s guaranteed lowest fares and no fuel surcharges. We have announced 3 new Italian bases for March‘09 at Alghero and Cagliari in Sardinia and Trapani in Sicily to capitalise on Alitalia’s cutbacks as more airports realise that only Ryanair can deliver rapid sustainable traffic growth. Advance bookings this winter are slightly ahead of target although this is due to repeated price promotions resulting in lower than expected fares.
The Irish government recently announced plans to introduce a ¤10 air travel tax which will discriminate against air transport as it is not applied to competing trains or ferries. We have called on the Irish government to replace this regressive flat rate tax with a fairer and more progressive percentage tax of the fare paid. This flat rate tax is grossly inequitable. Why should rich (business) passengers on ¤3,000 transatlantic airfares only pay the same ¤10 tax as price sensitive shorthaul passengers who (on many Ryanair flights) pay an airfare of less than ¤10. This flat rate travel tax has already failed in the UK and Holland where traffic at many airports is in steep decline. It is inevitable that Irish traffic/tourism will suffer a similar decline next year. While this tax will seriously damage our investment in Aer Lingus (who are almost entirely exposed to Irish originating traffic and whose load factors are steadily declining), its impact on Ryanair will be minor since just 15% of our traffic originates in Ireland. However, our base at Shannon (where average airfares are less than ¤10 all winter long) will be particularly hard hit and we expect to reduce flights and traffic by up to 75% from November 2009 if this penal flat rate tax is implemented as announced.
In the UK we continue to call for the removal of Mr Harry Bush, the hopeless CAA regulator, as well as the sale of Stansted by the BAA monopoly. Mr Bush has rubber stamped almost all of the BAA’s cost increases and capex proposals including their crazy plan to waste £4bn on Terminal 2 despite the unanimous opposition of all Stansted airline users to this gold plated Taj Mahal. He has stood idly by while airlines and passengers suffered lengthy security and passport queues, repeated baggage belt failures and a doubling of passenger charges over the past 18 months. The result of this regulatory failure has been the first decline in Stansted traffic over the last 20 years. The proposed sale of Gatwick is just the latest ruse by the BAA monopoly to avoid the Competition Commission’s break-up recommendations. We believe the UK government and the Competition Authority must force the BAA to bring forward the early sale of Stansted and at least one of the Scottish airports. This will lead to real competition and better passenger service. It will also ensure that efficient facilities are built at Stansted which will meet the needs of airlines and consumers rather than inflate the costs and profits of the BAA monopoly.
We have implemented our plans to ground 15 Stansted aircraft and 4 Dublin aircraft this winter following further unjustified increases in the already high passenger charges at these airports. Despite these reductions, we expect Ryanair’s traffic will still grow by 9% this winter, and by 14% to 58m for the full year. The economic recession has caused consumer confidence to collapse. Ryanair’s fares are now even more attractive as consumers become more price sensitive and trade down from high fare, fuel surcharging airlines, like Air France, BA and Lufthansa. As more airlines go bust, and the wave of European consolidation continues, the strongest survivors will be those airlines -like Ryanair- who are well financed, have a strong balance sheet, and the lowest cost base.
The outlook for the remainder of this fiscal year (2008/09) is dependant upon fares and fuel prices. The recession will continue to drive down oil prices and fares this winter. We will continue to respond with lower fares and aggressive price promotions to keep Europe flying and to maintain our market leading load factors. Although we have limited visibility, we now believe that average fares in the second half will fall by between -15% to -20% leading to losses in the 3rd and 4th quarters. Our full year average fare could fall by almost -12% although these lower fares will be largely offset by lower fuel costs (currently $73 pbl in Q4). As a result our previous guidance remains unchanged and we remain confident that we will break even for the full year.
We expect continuing bankruptcies and consolidations to create even more opportunities for Ryanair to grow. If oil prices remain at approx. $80 pbl next year then our earnings will rebound strongly. We have a significant cost advantage over our competitors many of whom have hedged fuel next year at significantly higher levels than current market prices. This will force competitors to further increase airfares and widen the price gap between them and Ryanair’s lowest fares. With one of the strongest balance sheets in the airline industry, ¤2.1bn in cash and the lowest cost base, Ryanair is strongly positioned to take advantage of the opportunities that will inevitably arise from the financial crisis and economic recession over the coming year”.
Heb ik ook wel eens gehad, gewoon later vanavond nog eens proberenquote:Op woensdag 5 november 2008 19:17 schreef Veersesmurf het volgende:
Hebben er momenteel meer mensen problemen bij het online inchecken?
Ik vul alles netjes in (mailadres & nummer creditcard) waarna ik 4 hokjes moet aanvinken. Als laatste wil ik graag inchecken, dus klik op 'Inchecken' maar daar wordt niet echt op gereageerdAls ik daarna op 'Uitrpinten' klik staat er dat ik nog geen boardingpass kan uitprinten omdat ik nog niet ben ingechecked
![]()
*help![]()
Hartelijk dank voor dit antwoord binnen 2 minutenquote:Op woensdag 5 november 2008 19:19 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens gehad, gewoon later vanavond nog eens proberen
Op dezelfde datum ookquote:Op donderdag 6 november 2008 21:56 schreef MCH het volgende:
Zul je zien dat je straks 18 man 5x keer naar Riga kunt sturen.
Ja, heb ik allemaal nagekeken. Sowieso heb ik een maandje of drie geleden nog bij Ryanair geboekt, en die gegevens stonden er nog in. Kan dus niet fout zijn bijna.quote:Op donderdag 6 november 2008 21:48 schreef DutchTrain het volgende:
CVC nummer goed ingevuld (laatste drie cijfers op de achterkant van je kaart) creditcard limiet nog niet bereikt / creditcard nog wel geldig ?
Ik heb dat ook wel eens gehad, lag hun betalingsysteem plat en kon je alleen bellen om te boeken. Maar daar golden weer andere prijzen, aanbiedingen online gelden dan niet.. Je zou ze kunnen bellen en vragen of hun systeem momenteel kuren heeft, dan weet je meteen of het aan je cc ligt of aan hun.quote:Op donderdag 6 november 2008 @ 20:49 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik probeer al de hele avond een weekendje Riga te boeken. Alles gaat prima, totdat ik wil betalen. "Uw betaling is GEWEIGERD en er is dus geen BETALING tot stand gekomen".
Heb het al 5 keer geprobeerd met twee verschillende creditcards.
Kan nog niet, maar komt als het goed is wel. Al kan ik me nog niet helemaal voorstellen hoe dat rendabel gaat worden voor RyanAir.quote:Op zaterdag 8 november 2008 21:01 schreef NextSites het volgende:
Heb net een beetje gezocht op de site van Ryanair. Maar is het nou zo dat je naar Amerika kan vliegen? Van welke luchthaven zou dat dan wezen?
Eerder in dit topic had ik er snel een stukje van gelezen. Leek me wel interessant om het te doen. Weet 1 van jullie misschien wanneer het eraan zit te komen?quote:Op zaterdag 8 november 2008 21:19 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Kan nog niet, maar komt als het goed is wel. Al kan ik me nog niet helemaal voorstellen hoe dat rendabel gaat worden voor RyanAir.
Dat lijkt mij prima, ik zelf woon in londen, en dat zou goed uitkomen voor mij omdat ik een jaartje naar NY ga vanaf komende zomer.quote:Op zondag 9 november 2008 01:06 schreef Thetallguy het volgende:
2009 waren de laatste geruchten. Vanaf London Stansted en/of Dublin om mee te beginnen. Prijzen vanaf ¤10 enkele reis excl. bagage/creditcard. Winstgevend willen ze het maken door een dure business class te introduceren.
Maar vooralsnog zijn het dus alleen maar geruchten, kan zomer 2009 zijn of pas het einde van het jaar
Hangt echt af van de beveiligingsmedewerkers. Op Eindhoven zijn ze redelijk vriendelijk, op Stansted waren ze wat strenger in de richtlijnen. (Man voor mij moest verplicht plastic tas in zijn andere (grote) tas doen, en 5 meter verder moest deze van het beveiligingspersoneel dit er weer uit halen voordat zijn tas gescand werd, omdat ze het goed wilden scannen......)quote:Op zondag 9 november 2008 14:41 schreef MickeyMikeRT het volgende:
Begin december vertrek ik voor een lang weekend naar Dublin (vanaf Charleroi). Omdat ik nog een weekendtas wil kopen vraag ik me af hoe moeilijk Ryanair is met de afmetingen.
De maximale afmetingen zijn 55-40-22. Mijn oog is nu gevallen op een tas van 62-30-28. Zal dat problemen opleveren (als handbagage natuurliijk)?
Het is pas voor maart. Dus ik heb nog even om het te regelen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 15:35 schreef Veersesmurf het volgende:
Als je minder dan 7 dagen voor vertrek naar Riga wilt, kan dat overigens alleen telefonisch geboekt worden. Misschien ligt het daar aan?
Het beveiligingspersoneel let helemaal niet op de afmetingen van handbagage, alleen op de hoeveelheid (maximaal een of twee stuks, afhankelijk van de luchthaven). De maximale afmetingen van de handbagage verschillen vooralsnog per luchtvaartmaatschappij en de dames en de heren aan de scanner weten echt niet met wie je vliegt. Dus als je tas ingepikt wordt, gebeurt dat hoogstens aan de gate.quote:Op zondag 9 november 2008 18:21 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Hangt echt af van de beveiligingsmedewerkers. Op Eindhoven zijn ze redelijk vriendelijk, op Stansted waren ze wat strenger in de richtlijnen. (Man voor mij moest verplicht plastic tas in zijn andere (grote) tas doen, en 5 meter verder moest deze van het beveiligingspersoneel dit er weer uit halen voordat zijn tas gescand werd, omdat ze het goed wilden scannen......)
Zelfde probleem hier. Na alles ingevuld te hebben, geeft ie een fout. Vervelende is dat we om half zeven vanavond vliegen en nu zo ongeveer weg moeten. Maar goed, proberen op het vliegveld wel in te checken dan.quote:Op maandag 10 november 2008 11:28 schreef roadronner het volgende:
Zijn er problemen met de website van ryanair?
Ik probeer al het hele weekend en vandaag online in te checken voor mijn vlucht van Weeze naar Tenerife morgenochtend, maar steeds als ik in wil checken komt er zon foutmelding in beeld: "Er is een fout opgetreden. Blijft u dit probleem houden, neem dan contact op met Ryanair."
Weet iemand hoe dit kan, en wie heeft er ook problemen mee? Zo heeft het makkelijke systeem van online inchecken geen zin natuurlijk. Afgelopen zomer had ik ook al problemen met online inchecken voor n vlucht van Weeze naar London Stansted, maar op een of andere manier is me dat toen wel gelukt... Wie kan mij hier helpen? Liefst natuurlijk zonder dat de helpdesk van ryanair à 45 eurocent per minuut erbij moet worden gehaald
quote:13:00 Update 3- Incident FR4102 - 10th November 2008
Ryanair flight FR4102 (Frankfurt Hahn to Rome Ciampino which departed at 06:30 local) suffered multiple bird strikes on landing this morning and remains on the runway at Rome Ciampino Airport.
The left hand main landing gear suffered substantial damage on landing, which will delay the aircraft being removed from the runway for some hours. As a result Rome Ciampino Airport has been closed to all flights including Ryanair's until sometime late this afternoon. to view a photograph of the aircraft on the runway - click here.
the Italian Authorities have not yet allowed Ryanair to remove passengers' baggage. Passengers who were provided with refreshments and assistance have now departed the airport and will be contacted by our handling agent - Flightcare Italia when their bags are available.
As a precaution 2 cabin crew and 8 passengers have received medical attention.
A further update will be issued at 16:00hrs GMT
Please note that alternative arrangements have been made for Ryanair flights to operate to/from Rome Fiumicino and these are detailed on our homepage.
Ryanair sincerely apologises to all passengers affected by this disruption.
quote:Ciampino Runway Closure - 10 November
Due to the closure of the runway at Rome Ciampino Airport on Monday the 10th November, the following flights listed below have been cancelled.
Ryanair will endeavour to minimise the inconvenience and flight cancellations and therefore with the exception of the flights listed below all other flights scheduled to land/depart from Rome Ciampino between 13:00hrs and 18:00hrs (local Italian time) will now operate from Rome Fiumicino Airport. All passengers who were due to travel from Rome Ciampino Airport this afternoon are asked to make their way directly to Rome Fiumicino Airport as their flight will now operate from this airport.
Further information regarding Ryanair's evening schedule will be posted on this website at 14:00hrs
Customers who are booked to travel on the below cancelled flights can rebook their flights free of charge, subject to availability, by clicking on the web link below. Customers can access this link up to the 17/11/2008 for travel on flights up to the 24/11/08.
https://www.bookryanair.com/SkySales/FRManageBooking.aspx?culture=EN-GB&pos=MYFLIGHT
Alternatively, customers booked on any of the below flights, who wish to cancel and claim a full refund on their unused flight(s) can click on the link below and enter the required details. Refunds will be processed in 14 working days back to the form of payment used to pay for the booking.
http://schchng.ryanair.com/refweb.asp
Ryanair sincerely apologise for the inconvenience caused to customers by these flights cancellations and diversions
10/11/2008
Flight No. Departure Airport Arrival Airport Dep. Arr.
FR4735 ROME CIAMPINO MILAN BERGAMO 08:00 09:10
FR6106 ROME CIAMPINO BRUSSELS CHARLEROI 08:55 11:00
FR9155 ROME CIAMPINO SANTANDER 09:25 11:45
FR9431 ROME CIAMPINO DUBLIN 09:35 11:50
FR8854 ROME CIAMPINO ALGHERO(Sardinia) 10:25 11:25
FR9651 ROME CIAMPINO EAST MIDLANDS 10:30 12:10
FR9643 ROME CIAMPINO LIVERPOOL 10:40 12:30
FR9615 ROME CIAMPINO EINDOVEN 11:55 14:05
FR9156 SANTANDER ROME CIAMPINO 12:10 14:20
FR9616 EINDOVEN EROME CIAMPINO 14:30 16:30
FR9408 ROME CIAMPINO VENICE TREVISO 17:25 18:30
FR9409 VENICE TREVISO ROME CIAMPINO 18:55 19:55
quote:Op maandag 10 november 2008 13:38 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Het beveiligingspersoneel let helemaal niet op de afmetingen van handbagage, alleen op de hoeveelheid (maximaal een of twee stuks, afhankelijk van de luchthaven). De maximale afmetingen van de handbagage verschillen vooralsnog per luchtvaartmaatschappij en de dames en de heren aan de scanner weten echt niet met wie je vliegt. Dus als je tas ingepikt wordt, gebeurt dat hoogstens aan de gate.
Ik meen dat er wel plannen van de EU zijn om voor alle EU-landen en airlines dezelfde maximale afmetingen van de handbagage vast te stellen.
Klopt inderdaad, In GB geldt nu al een uniforme limiet van 56x45x25 cm. En als je een hutkoffer als handbagage wilt meenemen, kom je ook op Schiphol niet verder dan de handbagagescanner natuurlijk.quote:Op maandag 10 november 2008 19:15 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Op alle Britse luchthavens geldt een standaard maximaal limiet, en er wordt zeker, als de tas om en nabij de afmetingen is, gevraagd of je deze in het testgedeelte wilt doen.
Althans, dat heb ik vaak genoeg meegemaakt. (Niet met mijn eigen tas, want ik heb op Europese vluchten niet zoveel handbagage, maar genoeg mensen om mij heen).
Op Stansted is het Ryanair personeel ronduit brutaal en asociaal.quote:Op zondag 9 november 2008 18:21 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Hangt echt af van de beveiligingsmedewerkers. Op Eindhoven zijn ze redelijk vriendelijk, op Stansted waren ze wat strenger in de richtlijnen. (Man voor mij moest verplicht plastic tas in zijn andere (grote) tas doen, en 5 meter verder moest deze van het beveiligingspersoneel dit er weer uit halen voordat zijn tas gescand werd, omdat ze het goed wilden scannen......)
Hoe het in Dublin is weet ik niet, maar ik zou toch het zeker voor het onzekere nemen en binnen de afmetingen blijven, want als het opeens niet mag moet je de tas inchecken, wat je dan in de rij staan voor inchecken kost, daarna moet je bagage extra betalen, waarvoor je in de rij moet staan, en vervolgens moet je alsnog door de beveiliging heen waar je weer in de rij moet staan, je hebt dan kans dat je je vliegtuig mist.
Kruidvat verkoopt reisverpakkingen tandpasta etc. misschien zijn die dingen zo klein dat ze in zo'n doorzichtig zakje mogen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 09:07 schreef Skygirl het volgende:
Op gewone vluchten heb ik altijd flink overgewicht (volgens de krant heeft 56% van de mensen overgewicht, maar daar bedoelen ze vast wat anders mee lol).
Maar ik ga de uitdaging aan. voor 4 dagen Pisa (voor een koopje natuurlijk) wil ik mezelf beperken tot de maximale 10 kg handbagage en alle onzin eens lekker thuis te laten.
Maar hoe doe ik het met mijn dagcreme, tandpasta, haarlak etc.? Shampoo en doucheschuim zullen ze wel in hotel hebben. Wat en vooral hoe neem ik "vloeibaar" mee. Want om nu ¤30,- euri te betalen voor wat vloeistof zodat mijn koffer in het ruim kan..........
Hier zijn zoveel ervaringsdeskundigen, so please tell me
Wil nu ook inchecken, maar krijg dus ook de hele tijd die melding..quote:Op maandag 10 november 2008 11:28 schreef roadronner het volgende:
Zijn er problemen met de website van ryanair?
Ik probeer al het hele weekend en vandaag online in te checken voor mijn vlucht van Weeze naar Tenerife morgenochtend, maar steeds als ik in wil checken komt er zon foutmelding in beeld: "Er is een fout opgetreden. Blijft u dit probleem houden, neem dan contact op met Ryanair."
Weet iemand hoe dit kan, en wie heeft er ook problemen mee? Zo heeft het makkelijke systeem van online inchecken geen zin natuurlijk. Afgelopen zomer had ik ook al problemen met online inchecken voor n vlucht van Weeze naar London Stansted, maar op een of andere manier is me dat toen wel gelukt... Wie kan mij hier helpen? Liefst natuurlijk zonder dat de helpdesk van ryanair à 45 eurocent per minuut erbij moet worden gehaald
niet wachten, zeker niet als je rondom het weekend reist.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:59 schreef KitchenQueen het volgende:
Wij willen graag eind december voor een weekje naar Engeland, Birmingham om vrienden van ons te bezoeken. Nu zijn twee tickets retour 130 euro .
We zitten nu ongeveer zes weken voor vertrek.
Moeten we nog wachten op goedkopere tickets of is dit te risky???
Had vanmorgen gebeld, en het liep fout omdat ik mijn voorletters met een punt had vermeld, terwijl dit niet mocht. Hebben ze vanaf daar veranderd en nu is het dus wel gelukt..quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:47 schreef Frenkel het volgende:
[..]
Wil nu ook inchecken, maar krijg dus ook de hele tijd die melding..
Heb je inmiddels al een oplossing hiervoor gevonden?
asap boeken rond deze tijd!!quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:59 schreef KitchenQueen het volgende:
Wij willen graag eind december voor een weekje naar Engeland, Birmingham om vrienden van ons te bezoeken. Nu zijn twee tickets retour 130 euro .
We zitten nu ongeveer zes weken voor vertrek.
Moeten we nog wachten op goedkopere tickets of is dit te risky???
Ryanair kennende vast nietquote:Op woensdag 12 november 2008 18:32 schreef Tallz het volgende:
ik vloog maandag naar in plaats van Ciampino naar Fiumicino door de problemen met een eerdere vlucht. Moest daardoor een andere kaartje naar de stad kopen en mn oude was niet meer geldig. Iemand enig idee of je dat ook nog kunt verhalen op ryanair ofzo?
Waarom op de luchtvaartmaatschappij ? Daarvoor heb je toch een reisverzekering... althans sommige reisverzekeringen of creditcards dekken datquote:Op woensdag 12 november 2008 18:32 schreef Tallz het volgende:
ik vloog maandag naar in plaats van Ciampino naar Fiumicino door de problemen met een eerdere vlucht. Moest daardoor een andere kaartje naar de stad kopen en mn oude was niet meer geldig. Iemand enig idee of je dat ook nog kunt verhalen op ryanair ofzo?
Ryanair vergoed toch ook geannuleerde vluchten. Volgens mij krijg je daar 250,- voor.quote:Op woensdag 12 november 2008 19:22 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waarom op de luchtvaartmaatschappij ? Daarvoor heb je toch een reisverzekering... althans sommige reisverzekeringen of creditcards dekken dat
quote:Op woensdag 12 november 2008 19:24 schreef Tallz het volgende:
[..]
Ryanair vergoed toch ook geannuleerde vluchten. Volgens mij krijg je daar 250,- voor.
Bij overmacht (slecht weer, staking, gesloten luchthaven) kun je je geld terug krijgen of overboeken op een andere vlucht. Alleen als het echt de schuld is van de luchtvaartmaatschappij kun je daarvan geld krijgen.quote:Op woensdag 12 november 2008 19:24 schreef Tallz het volgende:
Ryanair vergoed toch ook geannuleerde vluchten. Volgens mij krijg je daar 250,- voor.
Moet geen probleem zijn. Zolang je niet met een gigantisch hutkoffer inclusief tent komt aanzetten ...quote:Op vrijdag 14 november 2008 08:49 schreef Anotis het volgende:ik ga In februari voor 20 euro naar Stockholm!!!
Zijn ze op Eindhoven of in Nyköping trouwens streng qua handbagage? Een handbagagekoffertje én een cameratas, zou dat lukken?
In wat voor flacon je lenzenvloeistof maakt niet uit als deze onder de 100 ml is, als deze dan maar in het doorzichtige zakje past. Dan heb je geen probleem.quote:Op zondag 16 november 2008 01:39 schreef SyClooS het volgende:
Ik zit nu net dit topic een beetje door te lezen en dan vooral met betrekking tot online inchecken en het meenemen van vloeistoffen. Ik vertrek vrijdag voor 4 dagen naar Stockholm. Ik draag lenzen en wil dus graag lenzen vloeistof meenemen. Dit zit dus niet in een doorzichtige flacon. Kan ik zo'n flesje, waarbij er een zegel op zit dat deze nog nooit eerder is gebruikt gewoon in m'n handbagage meenemen (ergo: ik neem dus alleen een handbagage unit mee).
Daarnaast: online inchecken, hoe soepel werkt dat allemaal? En wat moet ik allemaal meenemen naar het vliegbeld, naast die boarding pass. Ik heb, toen ik boekte, ook nog iets moeten uitprinten. Moet dat ook mee worden genomen?
Als je a.s. vrijdag vertrekt kun je nu al online inchecken (tot 14 dagen van te voren) Je moet wat vraagjes beantwoorden m.b.t. de handbagage, daarna moet je de gegevens van de passagiers opnieuw invullen en op 'inchecken' klikken. Hierna print je de boardingpasses uit die je mee moet nemen, samen met je paspoort en je lenzenvloeistofquote:Op zondag 16 november 2008 01:39 schreef SyClooS het volgende:
Daarnaast: online inchecken, hoe soepel werkt dat allemaal? En wat moet ik allemaal meenemen naar het vliegbeld, naast die boarding pass. Ik heb, toen ik boekte, ook nog iets moeten uitprinten. Moet dat ook mee worden genomen?
Geen idee hoe het komt, maar er staat in hoe groot je handbagage mag zijn, je vluchtnummer, en dat er geen verboden spullen in je handbagage mogen zitten. Eigenlijk staat er alles in wat je (als het goed is) al wistquote:Op maandag 17 november 2008 00:22 schreef SyClooS het volgende:
Ok top. Ik heb trouwens een mailtje ontvangen van Ryanair met als onderwerp Ryanair Travel Advisory. Maar, als ik die mail open staat er niks, noppes, nada in. How come?
Webmail waarvan de plaatjes geblokkeerd worden soms?quote:Op maandag 17 november 2008 00:22 schreef SyClooS het volgende:
Ok top. Ik heb trouwens een mailtje ontvangen van Ryanair met als onderwerp Ryanair Travel Advisory. Maar, als ik die mail open staat er niks, noppes, nada in. How come?
quote:RYANAIR ANNOUNCES 6TH AIRCRAFT AT BRUSSELS
After Government Scraps Travel Tax Plan
MAASTRICHT ROUTES TO CLOSE DUE TO DUTCH TRAVEL TAX
1M FREE SEATS
Ryanair, Europe’s largest low fares airline, announced today (20th Nov) that it will base a sixth Boeing 737-800 next generation aircraft at Brussels (Charleroi) and launch three new routes from 31st March 2009 after the Belgian government scrapped a proposed ¤10 tax on airline passengers. However, Ryanair will close its routes to/from Maastricht on 8th January after the Dutch tax authorities imposed a similar tax in the Netherlands.
Ryanair’s new Brussels (Charleroi) based aircraft will operate three return services each week to/from Barcelona (Reus) and Bratislava and twice per week to Trieste, providing an additional 110,000 passengers each year through Brussels (Charleroi) and an additional 110 local jobs.
Ryanair had called on both the Belgian and Dutch Governments to re-examine the impact their passenger tax would have on price sensitive passengers, highlighting that such a tax would severely impact tourism.
Ryanair’s guaranteed lowest fares and no fuel surcharge has seen it continue to grow passenger numbers each month, carrying over 5.3million passengers in October (an 18% increase on October ‘07), while European and international passenger traffic carried by other airlines continues to fall as high cost, fuel surcharging airline haemorrhage passengers in the economic recession.
Ryanair recently called on the Irish government to re-examine its proposed ¤10 travel tax pointing out that Ryanair will reduce average fares by up to 20% this winter in order to keep passengers travelling and a ¤10 tax would severely impact on price sensitive passengers.
To celebrate the new aircraft, route and frequencies from Brussels (Charleroi) Ryanair released 1M FREE seats for travel throughout Europe in December, January and February which are available for booking on www.ryanair.com before midnight Friday.
Speaking in Brussels today, Ryanair’s Michael Cawley said:
“Thanks to the Belgian government’s decision to listen to the concerns of the business community, the tourism industry, airports and airlines the people of Brussels are celebrating the arrival of a 6th based aircraft and 3 exciting new routes which go on sale today. With 38 low fare Ryanair routes from Brussels, the people of Walloon region can continue to secure the guaranteed lowest fares and no fuel surcharges all over Europe. We are committed to keeping fares low during this recession and any additional taxation on passengers is detrimental to passenger travel. These extra passengers will bring the total number of jobs created by Ryanair passengers to 2,800 with Ryanair passengers spending up to ¤280m in Brussels and the Walloon in 2009..
Unfortunately while the people of Brussels celebrate, the people of Maastricht must reflect upon the closure of Ryanair routes to/from their region. The ¤11.25 travel tax the government of the Netherlands has introduced means that Ryanair can not continue to offer the low cost fares required on these route. Already this tax has led to a significant decline in overall passenger traffic in Holland this year and will stifle any growth projects. The government fraudulently called it an environmental tax but not one Euro raised from it has been spent on projects to help the environment. Instead it has directly resulted in the loss of 110 jobs and the loss of at least ¤12m in the Dutch economy.
Today we call on other governments, such as Ireland, to reconsider the impact their proposed tax will have on tourism and long term growth and to follow the lead of the Belgian government which has placed long term growth ahead of short term financial needs.
To celebrate the latest aircraft and routes for Brussels Ryanair is offering 1M FREE seats for travel throughout Europe in December, January and February. These seats will be snapped up fast and are available for booking on www.ryanair.com before midnight Friday.www.ryanair.com”.
Daar is de omzet nog voldoende om die vluchten te blijven uitvoerenquote:Op donderdag 20 november 2008 15:45 schreef Jabberwocky het volgende:
Maar Eindhoven vliegen ze nog wel? Want dat zou dan ook moeten stoppen als ik die redenatie volg.
In Eindhoven blijven ze voorlopig wel vliegen, al zijn alle groeiplannen in de ijskast gezet, en eerlijk gezegd, door de groei van Weeze en Charleroi zit er voor Eindhoven ook niet zoveel groeimogelijkheden meer in.quote:Op donderdag 20 november 2008 15:45 schreef Jabberwocky het volgende:
Maar Eindhoven vliegen ze nog wel? Want dat zou dan ook moeten stoppen als ik die redenatie volg.
Volgens mij staat daar zo'n automaat waar je een euro voor een zakje betaald?!quote:Op woensdag 26 november 2008 11:03 schreef Vandalist het volgende:
Kan iemand mij vertellen of ze die plastic tasjes om je toiletspullen in te doen ook hebben op Weeze (dusseldorf?) Vorige keer nl. niet gezien......
Bedankt, vorige keer moesten mensen voor mij alle toiletspullen inleveren...... maar als er zo n ding staat haal ik gewoon zo n tasjequote:Op woensdag 26 november 2008 11:21 schreef Frenkel het volgende:
[..]
Volgens mij staat daar zo'n automaat waar je een euro voor een zakje betaald?!
Maar zo streng kijken ze volgens mij ook niet of het uberhaupt in zo'n zakje zit..
Eh ja, natuurlijk. Als het gewoon een klein doorzichtig zakje is met weinig vloeistoffen erin doen ze daar niet moeilijk over.quote:
Ja, voor 1 euro heb je 2 zakjes!quote:Op woensdag 26 november 2008 11:03 schreef Vandalist het volgende:
Kan iemand mij vertellen of ze die plastic tasjes om je toiletspullen in te doen ook hebben op Weeze (dusseldorf?) Vorige keer nl. niet gezien......
Dank jequote:Op woensdag 26 november 2008 18:24 schreef Annelynn het volgende:
[..]
Ja, voor 1 euro heb je 2 zakjes!
Zo overschat zo'n zakje, in Parijs (ok dan, Beavais) liep ik vrolijk met m'n tandpasta + deodorant door het doaunepoortje om het daarna weer terug in m'n tas te stoppenquote:
Meestal goedkoper om een nieuw ticket te boeken. Maar je kan ze altijd even bellen.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:07 schreef diedirk het volgende:
iemand/
ik net een vlucht geboekt, echter de naam van mijn vader is op paspoort lambertus ipv en lambert en heb roepnaam van mijn moeder opgegeven en die staat op paspoort toaal anders....
Wat nu te doen ?
Moet ik echt naam omboeken voor ¤ 100 pp.
Nee je bent een zuunige Hollander en je maakt graag gebruik van de 30 euro korting die Ryanair je aanbiedt door geen koffer mee te nemenquote:Op woensdag 26 november 2008 20:47 schreef Veersesmurf het volgende:
vertik het om 30 euro voor een koffer te betalen)
truequote:Op donderdag 27 november 2008 13:28 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee je bent een zuunige Hollander en je maakt graag gebruik van de 30 euro korting die Ryanair je aanbiedt door geen koffer mee te nemen
quote:Ryanair vliegt in april weer vanaf Beek
Vliegmaatschappij Ryanair gaat in april weer vliegen vanaf Maastricht Aachen Airport (MAA) in Beek. Twee weken geleden stopte de Ierse lowbudget-maatschappij haar laatste vluchten vanaf de enige Limburgse luchthaven.
Beek
Door Rob Cox
Als reden gaven de Ieren de ecotaks op. Dat is de belastingmaatregel waardoor passagiers bij vertrek vanuit Nederland minimaal 11,25 euro per ticket moeten betalen. Die maatregel geldt alleen voor Nederland en niet in België of Duitsland.
MAA en Ryanair vinden dat concurrentievervalsend en voeren samen een rechtszaak tegen de Nederlandse overheid. De ecotaks zorgde ervoor dat de vluchten tijdens het slappere winterseizoen niet rendabel genoeg zijn. Vanaf het voorjaar moet dat weer beter zijn. Ryanair hervat de vluchten op Girona (bij Barcelona) op dinsdag, donderdag en zaterdag. Alicante wordt aangevlogen op woensdag, vrijdag en zaterdag.
Ze zijn niet erg streng qua handhaving is mijn ervaring, maar formaatje hutkoffer gaat hem niet worden denk ik.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:45 schreef OA het volgende:
Over 2 weken vliegen we vanaf Weeze naar Girona.
We gaan met een grote groep, maar niemand heeft ooit met een maatschappij gevlogen waarbij je apart betaalt voor de bagage...
Nu zijn de dames wel erg benieuwd (bang eigenlijk denk ik) of je ook voor de handtas betaalt? Sommigen hebben waarschijnlijk een formaat hutkoffer bij zich...
Wat is dit voor een raar verhaal en bij welke louche man in een regenjas heb je je ticket gekocht? Ryanair verkoopt zijn tickets enkel en uitsluitend via hun eigen site; daarom kunnen ze ook zulke goedkope tickets aanbieden omdat er geen tussenpersonen tussen zitten. Je kan inderdaad uitsluitend met creditcard betalen, maar dit moet toch echt al wel gebeuren als je je ticket via internet boek - en dan dus via de site van Ryanair. Pinnen lijkt me echt niet een optie die zij zullen aanbieden.quote:Op maandag 22 december 2008 22:10 schreef jacc het volgende:
Vlieg de 31ste naar Girona met Ryanair. Kan niet online inchecken, waarschijnlijk omdat ik niet via hun heb geboekt?? Moet dus nu inchecken op het vliegveld in Eindhoven. Misschien een rare vraag?? Kan ik daar pinnen??? Lees overal dat jer moet betalen met een creditcard. Wie heeft hier ervaring mee??
Alvast bedankt!
Ik weet niet of dat cheap tickets een contract met ryanair hebben maar anders zou ik mischien maar een vlucht boeken bij ryanair zelf aangeziek ryanair soms tickets schrapt die niet bij hun zijn geboekt:quote:Op dinsdag 23 december 2008 00:13 schreef jacc het volgende:
Heb geboekt via cheapticket.nl, omdat ik niet in bezit ben van een creditkaart.
Zorg dan dat je er een krijgt...zo moeilijk is dat niet.quote:Op dinsdag 23 december 2008 00:13 schreef jacc het volgende:
Heb geboekt via cheapticket.nl, omdat ik niet in bezit ben van een creditkaart.
Worden daar dan meer kosten aan verbonden, dan dat je het nu per internet doet ?quote:Op vrijdag 26 december 2008 17:08 schreef Sharapova het volgende:
Kan volgens mij ook nog op het vliegveld zelf.
woensdag 22 juli ja....quote:Op zondag 28 december 2008 19:09 schreef jacc het volgende:
Vliegt er toevallig nog iemand woensdag van Eindhoven naar Girona.
Ik heb net toevallig uit eigen interesse die kofferregels eens lopen nazoeken en volgens mij moet je wel goed oppassen met het inchecken van een extra tas.quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:22 schreef Susi het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Ryanair, maar ik moet een extra koffer bijboeken. Hoe kan ik dit het handigste doen ? Moet je die lui een mail sturen of iets ?
Bevestigingscode uit je mail alleen is genoeg, daarmee en de combinatie van je vertrekdatum en plaats/bestemming is genoeg om het check in scherm te krijgen. Daarin kan je gelijk voor iedereen inchecken die op die boekingscode geboekt isquote:Op dinsdag 30 december 2008 14:26 schreef motherflocker het volgende:
Vlieg zelf laatste weekend van januari met RyanAir van Eindhoven naar Londen.
Hebben allemaal inloggen via website, maar hoe gaat dat in zijn werking? Ieder voor zich of enkel de hoofdboeker en waar moet je dat doen?
Dankjewel ! Maar de kosten voor die extra tas van 15 kilo is gewoon hetzelfde als dat je dat direct bij het boeken zou doen ?quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:11 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik heb net toevallig uit eigen interesse die kofferregels eens lopen nazoeken en volgens mij moet je wel goed oppassen met het inchecken van een extra tas.
Let op dat de totale bagagelimiet per persoon dus niet omhoog gaat bij het inchecken van een extra tas en altijd slechts 15kg is! Twee mensen mogen de bagagelimiet ook niet samen delen, dus als twee mensen samen slechts 1 koffer hebben van 16kg dan is dat excess baggage.
En dat kost bij Ryanair geloof ik 15 pond per kilo, dus een tas van 20 kg zou je dan 75 pond gaan kosten....
Als ik het goed begrepen heb, is de bagagelimiet per persoon altijd 15 kg, of je dat nu over 1, 2, 3 of 4 tassen verdeelt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:24 schreef Susi het volgende:
[..]
Dankjewel ! Maar de kosten voor die extra tas van 15 kilo is gewoon hetzelfde als dat je dat direct bij het boeken zou doen ?
volgens mij zijn ze niet zo streng wat het aantal kilo's betreft.. Ik heb heen naar Madrid met geloof ik 17.5 kilo gevlogen, en terug ook zoiets. Ik vloog samen en ze vroeg wel van; delen jullie de koffer? Maar toen ik zei dat mijn spullen in een losse tas (van handbagage) zaten, deed ze verder ook helemaal niet moeilijk.quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:11 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik heb net toevallig uit eigen interesse die kofferregels eens lopen nazoeken en volgens mij moet je wel goed oppassen met het inchecken van een extra tas.
Let op dat de totale bagagelimiet per persoon dus niet omhoog gaat bij het inchecken van een extra tas en altijd slechts 15kg is! Twee mensen mogen de bagagelimiet ook niet samen delen, dus als twee mensen samen slechts 1 koffer hebben van 16kg dan is dat excess baggage.
En dat kost bij Ryanair geloof ik 15 pond per kilo, dus een tas van 20 kg zou je dan 75 pond gaan kosten....
Ga er maar vanuit dat die prijs niet lager gaat worden...quote:Op maandag 5 januari 2009 09:13 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Even een vraag .. Wat is wijsheid: ik wil graag in het weekend van hemelvaart naar Dublin vanuit Eindhoven / Weeze / Brussel ... Nu heb ik een prijs gevonden van 60 euro pp vanuit Brussel, en ik vroeg me af wat de kans is dat er nog aanbiedingen komen in dat weekend? Ik zie namelijk vaak dat bepaalde perioden uitgesloten worden maar heb geen idee of dat voor zo'weekend ook geldt ...
Volgens mij kost het 10¤ per tas per vlucht.quote:Op zondag 28 december 2008 00:37 schreef Thetallguy het volgende:
Op het vliegveld kost het ¤20 per tas per vlucht, via het callcentre ook, en dit zijn volgens mij de enige mogelijkheden om dit te veranderen. Voorzover ik weet kan het online niet zo makkelijk, alleen als je speciale bagage oid hebt, maar dit weet ik niet 100% zeker
Je kan ook vanaf Eindhoven naar Valenciaquote:Op maandag 5 januari 2009 12:18 schreef Gert het volgende:
Zelf ben ik aan het zoeken naar een vlucht naar Valencia deze zomer, en het verschil tussen Ryanair en Transavia bedraagt 'netto' slechts zo'n 50 euro per ticket.
Dus als Weeze of Charleroi dan ook nog eens een paar uur in de auto betekent, ipv een half uurtje met de trein naar Schiphol, dan wordt het toch nog aantrekkelijk om dan maar vanaf het dure Schiphol te vliegen.
Van Eindhoven naar Valencia? Volgens mij kan dat niet hoor. Welke mij zou dat dan zijn?quote:Op maandag 5 januari 2009 14:06 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je kan ook vanaf Eindhoven naar Valencia
Of met Vueling vanaf Schiphol. (maar ook daar krijg je korting als geen bagage meeneemt)
quote:Op maandag 5 januari 2009 15:03 schreef DutchTrain het volgende:
Ik zie nu dat Eindhoven - Valencia met Ryanair niet meer kan.. had ik vorig jaar nog gevlogen vandaar
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:19 schreef Mascleta het volgende:
Ik heb vooralsnog geen ervaring met Ryanair en kan de prijzen eigenlijk niet geloven, ik heb een paar jaar geleden over de 2000 betaald om op Toronto te vliegen en terug.
Nu heb ik via de Ryanair site het volgende gevonden:
10,00 EUR ma, mrt 30 - Vlucht FR9272
Eindhoven (EIN) - London Stansted (STN)
10,00 EUR di, mrt 31 - Vlucht FR9271
London Stansted (STN) - Eindhoven (EIN)
bij het uitzoeken van de vlucht stond er: NO TAXES.
Tarief: 10,00 EUR
Belastingen/ toeslagen: 0,00 EUR
Totale prijs: 10,00 EUR
Ik zou dan dus twintig euro kwijt zijn voor een retourtje.
Is dit nou echt mogelijk, en wat zijn de evt. bijkomende kosten? of is het echt mogenlijk om voor een tientje te vliegen?
Alvast bedankt,
Je betaalt voor het inchecken van een koffer van 15 kilo. Als je alleen met handbagage reist, hoef je daar niet voor te betalen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:13 schreef Niguez het volgende:
Ik heb een vraag. Ik vlieg binnenkort met Ryanair, maar klopt het dat je sowieso 15 kilo bagage mag meenemen en als je daar boven komt moet je extra betalen. Of moet je sowieso ook voor die eerste 15 kilo betalen?
Ligt er ook op welke dag je wil vetrekken. De dinsdag, woensdag en donderdag gaan meestal nog wel in de aanbieding, andere dagen niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:40 schreef DutchieBre het volgende:
Ongetwijfeld al eens eerder gevraagd, maar ik zag het zo 1,2,3 niet. Wanneer kun je het beste boeken ?
Ik zou graag in September een vlucht hebben naar Madrid vanuit Charleroi. Momenteel zou ik 18,99 euro betalen op de dagen dat ik wil, incl. taxes en bagage komt het dan neer op 100 euro pp op en neer.
In principe niet duur, maar ik zou natuurlijk gek zijn als ik nu al boek terwijl het later misschien nog goedkoper kan. Wat raden jullie me aan, wanneer zou ik het beste kunnen boeken ?
yes, wil op de dinsdag vliegenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:55 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ligt er ook op welke dag je wil vetrekken. De dinsdag, woensdag en donderdag gaan meestal nog wel in de aanbieding, andere dagen niet.
Ryanair zal het uiteraard niet toegeven, maar ervaring leert dat je moet wachten tot er goedkope tickets beschikbaar komen.quote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:47 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Heb je hier misschien iets meer informatie over? 23-25 januari ben ik ook op het Stansted Airport, en 30 euro voor een retour x 2 personen is redelijk veel; aangezien we toch om 7 uur 's ochtends aankomen is iets goedkopers maar langers dan eigenlijk wel handig.
Bedankt voor de moeite, zal die TerraVision ook nog even bekijkenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
http://www.easybus.co.uk/gb/bookGB.php Op de genoemde data voor 2 personen kom je dan uit op ongeveer 20 pond voor een retour, iets van 22 euro.
http://www.terravision.eu/london.html# Op de genoemde data kom je dan uit voor 2 personen op 28 pond retour, iets van 31 euro.
In het tweede topic staat er nog wel een uitleg met plaatjes, maar zelf kun je het vrij makkelijk uitzoeken via www.skyscanner.net. Die website kan de prijzen tonen voor een hele maand, kun je zien dat het 4-6 weken voor vertrek de prijzen meestal dalen (wel buiten de vakantieperioden).quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:40 schreef DutchieBre het volgende:
Ongetwijfeld al eens eerder gevraagd, maar ik zag het zo 1,2,3 niet. Wanneer kun je het beste boeken ?
Misschien alleen je heen vlucht geconfirmeerd .. terugvlucht kan nog niet worden geconfirmeerd ?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:02 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Ik heb even een vraag over het online inchecken bij Ryanair. Heb tijdens de kerstactie 7 tickets geboekt naar Madrid. We vliegen de 20e en ik heb al ingechecked. Heb alle paspoortgegevens, vervaldata, enz ingevuld (is niet nodig, maar kan geen kwaad toch??) Toen stond er dus 'confirmed' achter onze vlucht en kon ik onze boarding pass afdrukken voor de heen en terug vlucht.
Kijk ik dus net naar de status maar ik deed dat per ongeluk weer via het inchecken linkje in mijn mail. Nu staat er dus achter onze vlucht 'closed' en als ik dan via manage my booking kijk staat er achter status in grote rode letters: NOT CONFIRMED(Booking not confirmed until you recieve email itineary)
Ik heb me al iets van 5 dagen geleden ingechecked maar heb nog steeds geen bevestigingsmailtje ontvangen... wat moet ik nou doen?!
Er staat niet bij dat het hier om de heen of terugvlucht gaat... Zoals het hier staat lijkt het er op dat het om mijn gehele boeking gaat. Toen ik vorige week ging inchecken stond er achter de heen en terugvlucht "confirmed" en nu closed.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:20 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Misschien alleen je heen vlucht geconfirmeerd .. terugvlucht kan nog niet worden geconfirmeerd ?
nou, dat doe je beter dan ik. betaalde 125 retour all in naar Dublin vorig weekend met Air Lingusquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:18 schreef Dutch_Courage het volgende:
Gisteren terug van een weekendje Dublin. 30,- euro voor een retourtje van donderdag tot maandag. Was weer gewoon prima allemaal. On-line check in ook erg relax, gewoon gelijk doorlopen. Alleen handbaggage, maar je kan echt zat meenemen.
Over 1,5 maand een weekendje Londen. Met deze prijzen kan ik ongeveer elke maand wel een weekendje weg.
Oh, dat zou het nog wel eens kunnen zijn! Dan zit ik nog steeds met de grote rode letters achter de status van mijn vlucht: NOT CONFIRMED... hoe kan ik mijn vlucht confirmen? Er staat dus dat ik op een initeary mailtje moet wachten, maar ik heb me al 5 dagen geleden ingechecked. Ik heb nog nooit via RA gevlogen dus weet niet hoe dat allemaal gaat.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:39 schreef Thetallguy het volgende:
Staat er niet gewoon closed omdat je je boardingpass hebt afgedrukt en er daarom niks meer aan de boeking gewijzigd kan worden![]()
Voordat je die uitprint kan je nl. nog tassen oid toevoegen.
op Charleroi kijken ze er iig best goed naar !quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:26 schreef The6thgate het volgende:
Hoe goed wordt er eigenlijk naar de paspoortnummers gekeken? Een vriend van me bedacht dat ie wel z'n verlopen paspoort nummer kon gebruiken om snel te boeken aangezien het nog even duurt voordat er een nieuwe is
Jep, Charleroi is echt het ergste vliegveld waar ik ooit ben geweest. Zelfs de luchthavens in de Verenigde Staten beschikken ondanks de reputatie daarvan nog over vriendelijker personeel ("How is the Dutch Delta Plan doing this year?"quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:57 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
op Charleroi kijken ze er iig best goed naar !
Weet je, volgens mij heeft Ryanair er ook voor gezorgd dat Charleroi op de kaart is komen te staan, hebben ze ervoor gezorgd dat er in Charleroi een echt vliegveld is gekomen. Dus logisch ook wel dat ze bepaalde zaken kunnen eisen.quote:Op zondag 18 januari 2009 10:05 schreef ozzietukker het volgende:
Eigenlijk wel sim van Ryanair, door het afdwingen van lage tarieven wordt achter de beveiliging eten en drinken duur verkocht, zodat aan boord de inflight sales een redelijk alternatief zijn en er hierdoor meer gebruik van zal worden gemaakt omdat mensen van te voren niets of minder zullen kopen.
Vliegen we uiteraard net daar vandaanquote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:57 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
op Charleroi kijken ze er iig best goed naar !
Waarom zou je via die site boeken? Gebruik 'm om een vlucht te zoeken en boek vervolgens op de site van ryanair zelf.quote:Op zondag 18 januari 2009 21:28 schreef Susi het volgende:
Als je via Cheaptickets een vlucht van Ryanair boekt, kun je dan ook een koffer meenemen of zit dat er nog niet bij ?
Plus je hebt de kans dat ze je weigeren.....quote:Op zondag 18 januari 2009 21:28 schreef Susi het volgende:
Als je via Cheaptickets een vlucht van Ryanair boekt, kun je dan ook een koffer meenemen of zit dat er nog niet bij ?
Geen creditcard helaas.quote:Op zondag 18 januari 2009 21:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Waarom zou je via die site boeken? Gebruik 'm om een vlucht te zoeken en boek vervolgens op de site van ryanair zelf.
Waarom zouden ze dat mogen ?quote:Op zondag 18 januari 2009 21:33 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
[..]
Plus je hebt de kans dat ze je weigeren.....
Er is onlangs nogal wat over te doen geweest inderdaad. Ryanair is namelijk bang dat ze inkomsten mislopen. Niet zozeer op de tickets, maar op de extra's, zoals hotelovernachtingen en autoverhuur, die ook via Ryanair zijn te boeken.quote:Op zondag 18 januari 2009 22:01 schreef Susi het volgende:
[..]
Geen creditcard helaas.
[..]
Waarom zouden ze dat mogen ?
Nee dat kan niet meer, online inchecken kan alleen maar wanneer je een boeking maakt, en koffers 'verwijderen' ook niet, alleen extra toevoegenquote:Op zondag 18 januari 2009 22:00 schreef MacorgaZ het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om als je alles al hebt geboekt bij Ryanair en ook alle mailtjes hebt gekregen (ook een bevestiging aan paar dagen later) het inchecken nog om te zetten naar online inchecken? Dat bespaart praktisch gezien 40 euro, veel tijd en gezeur, en die ene koffer hebben we eigenlijk niet perse nodig.
Jullie maken me bangquote:Op zondag 18 januari 2009 22:11 schreef Marky_Mark01 het volgende:
[..]
Er is onlangs nogal wat over te doen geweest inderdaad. Ryanair is namelijk bang dat ze inkomsten mislopen. Niet zozeer op de tickets, maar op de extra's, zoals hotelovernachtingen en autoverhuur, die ook via Ryanair zijn te boeken.
Het staat ook zo in hun algemene voorwaarden.
boek nooit een auto via ryanairquote:Op zondag 18 januari 2009 22:11 schreef Marky_Mark01 het volgende:
[..]
Er is onlangs nogal wat over te doen geweest inderdaad. Ryanair is namelijk bang dat ze inkomsten mislopen. Niet zozeer op de tickets, maar op de extra's, zoals hotelovernachtingen en autoverhuur, die ook via Ryanair zijn te boeken.
Het staat ook zo in hun algemene voorwaarden.
Nee, ik houd het alleen bij de goedkope vluchten. En ook alle poespas die Ryanair in de lucht aanbiedt (kalenders, loten) houd ik mij ook verre van.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:41 schreef ASroma het volgende:
[..]
boek nooit een auto via ryanairje betaalt zowat dubbel, krijg je een maand later je creditcard afschrift hebben ze er nog allerlei dingen afgehaald.
Afgelopen weekend naar Rome geweest vanaf Weeze. Ging prima!quote:[..]
Hebben mensen hier ook ervaring met het vliegveld van Dusseldorf (Weeze volgens mij). Ik zou ook graag eens wat tripjes vanuit daar boeken.
Ik moet toegeven dat ik alleen maar positieve ervaringen heb gehad met Ryanair tot nu toe vanuit Charleroi.
Naar Glasgow, Dublin, Madrid, Pisa, Milaan .. ±/' ALs je goedkoop van a naar b wil is dit echt een goede manier !
Weeze is zo ongeveer de goedkoopste luchthaven voor parkeren binnen een straal van honderden kilometers.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:08 schreef BeeJee78 het volgende:
[..]
Afgelopen weekend naar Rome geweest vanaf Weeze. Ging prima!
Jammer dat parkeren zo duur is, maar verder ideaal.
Heb 3 dagen (en helaas een paar uur) op P2 gestaan, en moest 36 euro betalen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:26 schreef MacorgaZ het volgende:
Hm, net gekeken, en bij P2 is voor 3 dagen 27 euro nog niet eens zoveel.
Ohja, gaat het trouwens per 24 uur of per dag? Waarschijnlijk kom ik 3 uur 's nachts aan daar, en ben ik rond 23.30 terug, gaat het me een extra dag kosten als ik om 0.30 weer wegga of niet?quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:06 schreef BeeJee78 het volgende:
[..]
Heb 3 dagen (en helaas een paar uur) op P2 gestaan, en moest 36 euro betalen.
Tuurlijk is Schiphol duurder, maar voor zo'n klein vliegveld vind ik het veel geld.
mooie prijs! als je woensdag 25 maart heen gaat en 30 maart terug dan ben je voor een retourtje maar 10 euro kwijtquote:Op donderdag 22 januari 2009 09:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Retourtje Dusseldorf/Weeze - Edinburgh eind maart geboekt. Totaal 89,74 euro. Nette prijs.
We gaan van 25 tot en met 29 maartquote:Op donderdag 22 januari 2009 09:43 schreef Mascleta het volgende:
[..]
mooie prijs! als je woensdag 25 maart heen gaat en 30 maart terug dan ben je voor een retourtje maar 10 euro kwijt
Correct, kan ik je alleen maar gelijk in geven.quote:Op donderdag 22 januari 2009 09:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
We gaan van 25 tot en met 29 maart. Overigens komen bij die 10 euro ook nog bagagekosten en creditcardblabla, dus dan is 't verschil al weer wat kleiner
.
Overigens zouden we op die dag extra ook wel makkelijk weer 40 euro uitgeven, dus het zou per saldo niet goedkoper zijn.
god dat is duur zegquote:Op donderdag 22 januari 2009 10:40 schreef bassieVL het volgende:
Gatwick Express - Victoria Station non stop: 30-35 minuten 16.90 pound single ticket.
http://www.gatwickairport(...)M200000357e120a____/
Vanaf London Stranded (Stansted) naar centraal london kost ook 17-18 pond ter plekke voor een ritje van 40 minuten... de treinprijzen in de UK, ondanks de lage wisselkoers, blijven belachelijk duur, heel goed dat privatiseren, want juist op de airportlijnen zijn de tarieven absurd hoog.... dat is in Nederland beter geregeld waar je op elk traject hetzelfde betaald.quote:
Nee, zie het London topic voor alle reismogelijkheden. Easybus is het goedkoopst, maar dat ligt er maar net aan waar je in London moet zijn.quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:57 schreef MacorgaZ het volgende:
Kan je op Stansted Airport ook een Oyster Card kopen, en deze dan gebruiken om naar Londen te gaan? Wat is de beste manier, zonder easyBus of die dure metro?
Volgens mij per 24 uur. Zou wel erg lullig zijn als je om 23:55 aankomt, dan betaal je de hele vorige dag ook nog.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:35 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Ohja, gaat het trouwens per 24 uur of per dag? Waarschijnlijk kom ik 3 uur 's nachts aan daar, en ben ik rond 23.30 terug, gaat het me een extra dag kosten als ik om 0.30 weer wegga of niet?
1: Nopez, reisverzekering is iets anders dan een annuleringsverzekering ..quote:Op zondag 25 januari 2009 14:45 schreef kalinho het volgende:
Ok. dan nog een vraag haha. of eigenlijk 2 (tis voor mij ook mn 1e x dat ik uberhaupt boek)
1. als ik reisverzekering erbij afsluit kan ik dus gewoon annuleren [tgaat nl. om voetbalwedstrijd en ik weet pas deze week of ik er nog kaartje voorkan krijgen]
2. hoe zit het met online inchecken? Moet dat zoveel uur van tevoren of wat? Tis vanaf mijn huis uurtje naar brussel rijden dus betekent dat dan dat ik thuis incheck en dan ga rijden? Of kan ik beter het makkleijke inchecken op de luchthaven doen?
Eerlijk gezegd denk ik niet dat dat kan, maar daar moet ik je het antwoord schuldig blijven. Waar woon je ? Ik woon in Breda en ik rijd meestal ook iets van 3 uur van te voren weg maar dat is dan overdag als ik over de ring van ANtwerpen en Brussel moet, dus houdt altijd rekening met files, die zul jij in de nacht nog niet tegenkomenquote:Op zondag 25 januari 2009 14:49 schreef kalinho het volgende:
Ok. Nja dan check ik dus online in. makkelijker, en goedkoper. Nja zeg dat ik 3 uur van tevoren van huis weg ga moet et toch lukken (vlucht om half 7 sochtends)
Maar ik kan wel annuleringsverzekering afsluiten via hun of niet?
boven dordt. Ik zit in 25-35 minuten in Breda als ik door tuf.quote:Op zondag 25 januari 2009 14:53 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik niet dat dat kan, maar daar moet ik je het antwoord schuldig blijven. Waar woon je ? Ik woon in Breda en ik rijd meestal ook iets van 3 uur van te voren weg maar dat is dan overdag als ik over de ring van ANtwerpen en Brussel moet, dus houdt altijd rekening met files, die zul jij in de nacht nog niet tegenkomen..
Naar welke voetbalmatch ga je ?
ik ben afgelopen oktober naar Pisa en Firenze egweest met Ryanair. Wat nou als je de match niet kunt bezoeken ? Lekker wat kroegjes in, sfeer opsnuiven bij het stadion, de match op TV in de kroeg kijken 's avonds. gewoon doen zou ik zeggen ! Ik heb nog wel een goed hotelleke voor je in Firenze.quote:Op zondag 25 januari 2009 14:56 schreef kalinho het volgende:
[..]
boven dordt. Ik zit in 25-35 minuten in Breda als ik door tuf.
tgaat overigens over fiorentina-ajax. Ik ga met iemand die alleen CC heeft, dus die kan pas zaterdag kaartje halen; als ik her en der op verschillende fora etc meelees en ook met Ajax gebeld, is de kans vri jgroot dat hij kaartje kan halen. Punt is, dat dan misschien die vlucht al vol kan zitten en we dus voor 4x zo duur moeten met een andere maatschappij ofzo. Dus we pakken nu het risico om totaal 70 eu (heen terug, 2 man dus 35 pp) te betalen en te hopen en te bidden![]()
nu gaat die site niet verder bij https://www.bookryanair.com/skysales/FRServices.aspx
je checkt altijjd voor de heen en terugreis in, krijg je 2 van die print dingetjes.quote:Op zondag 25 januari 2009 15:42 schreef kalinho het volgende:
Ik bedenk me nu opeens dat ik online inchecken heb gedaan. Dat kan 5 dagen van tevoren tot 4uur van tevoren. Maar ik ga maar 2 dagen. Donderdagochtend heen, vrijdagavond terug. Kan ik dan thuis ook gelijk inchecken voor de terugreis of moet ik op de dag zelf en meer dan 4 uur van tevoren even een internet cafe induiken?
Das onzin, ligt eraan hoe lang je weggaat. In dit geval kun je dus idd al voor de terug weg inchecken !quote:Op zondag 25 januari 2009 16:33 schreef ASroma het volgende:
[..]
je checkt altijjd voor de heen en terugreis in, krijg je 2 van die print dingetjes.
Shit zeg, ik zie net dat op de dag dat ik terug kom van Barcelona het NAC - Feyenoord is .. Ik blij dat het vliegtuig al om half 9 in Charleroi landtquote:Op maandag 26 januari 2009 14:43 schreef bassieVL het volgende:
Dat kan. Is wel duurder dan dat je het van te voren aangeeft.
quote:Op maandag 26 januari 2009 13:56 schreef Anotis het volgende:
Even een vraagje:
Ryanair adverteert regelmatig met übergoedkope tickets.
Zo vermelden ze nu de vanaf-prijs van 5 euro per ticket, met als toevoeging: "Tarieven zijn exclusief optionele kosten". Ik vind dat misleidend, want voor 5 euro ga je niet vliegen. Je bent namelijk verplicht om de 5 euro creditcardtoeslag te betalen. En dat is niet optioneel, want zonder creditcard kun je niet boeken.
Europese vliegtuigmaatschappijen zijn toch verplicht om alle toeslagen/heffingen/belastingen in de prijs te vermelden?
Begrijp me niet verkeerd,.iIk vind het heerlijk die goedkope tickets, maak er vaak gebruik van. Maar het is zo misleidend, dat ik me afvraag: mag dit wel volgens de regels?
Jahoor, kost je 20 euro per koffer/vluchtquote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:32 schreef motherflocker het volgende:
Ik heb 4 stoelen ingecheckt via een online boeking/inchecken ZONDER bagage dus enkel handbagage.
Is het toch nog mogelijk dat je 1x een koffer mee neemt? Natuurlijk tegen betaling.
En moet je dat van te voren doorgeven ?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:56 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Jahoor, kost je 20 euro per koffer/vlucht
kan ter plekke ookquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:04 schreef motherflocker het volgende:
[..]
En moet je dat van te voren doorgeven ?
En op Stockholm nog een paar kronen 'administratiekosten'. Op Bremen daarentegen weer niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:56 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Jahoor, kost je 20 euro per koffer/vlucht
Grrrrquote:Please be advised that there has been a schedule change
to your Ryanair booking (see below)and that your DATE OF TRAVEL has CHANGED.
Wat ook heel handige zakjes zijn: Toppits Ziploc zipper 1 liter.quote:Op zondag 25 januari 2009 21:13 schreef janus84 het volgende:
De volgende regels gelden:
* u mag alleen nog vloeistoffen en gels meenemen in verpakkingen van niet meer dan 100 milliliter
* deze verpakkingen mogen alleen worden meegenomen in een doorzichtige en hersluitbare plastic zak met een maximaal volume van 1 liter
* per persoon mag maar één doorzichtige plastic zak worden meegenomen
U kunt een geschikte doorzichtige plastic zak van thuis meenemen, bijvoorbeeld een diepvrieszak. Deze zakken zijn te verkrijgen bij de Airport Shop.
Accepteren, blij mee zijn en geen belastingen hoeven te betalenquote:Op donderdag 29 januari 2009 21:27 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben aan het zoeken voor een vlucht van Eindhoven -> Dublin en hij geeft tarieven 'NO TAXES', dus helemaal geen heffingen. Hoe zit dat?
quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:27 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben aan het zoeken voor een vlucht van Eindhoven -> Dublin en hij geeft tarieven 'NO TAXES', dus helemaal geen heffingen. Hoe zit dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |