Dan ben je pas op het station van Weeze, niet op de luchthavenquote:Op maandag 27 oktober 2008 19:55 schreef bassieVL het volgende:
Volgens www.bahn.de ben je vanaf Eindhoven ¤ 22.40 kwijt en +- 3 uur van je leven.
Bellen? Er stond bij de foutmelding dat als de fout bleef aanhouden je contact op kon nemen met de helpdesk. Wat blijkt? De helpdesk is gesloten op zaterdag en zondag.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:18 schreef DutchTrain het volgende:
Je kan ook even bellen, natuurlijk... ervaringen in dit topic zijn zeer positief over het iets (gratis) laten veranderen bij de helpdesk...
Dat was tot en met Terminal 1 in Weeze, oftewel de luchthaven.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dan ben je pas op het station van Weeze, niet op de luchthaven
Die opties zijn misschien nog beter. Zeker als je met een paar man/vrouwen bent.quote:
Met http://www.airexpressbus.com/ kost maar 13,50 vanaf Nijmegen
Of je neemt een taxi vanuit Boxmeer of Venray.
Wij waren met de auto. Met 5 personen naar Weeze gecrosst iets van 100 euro kwijt aan benzine + parkeerkosten dus dat is 20 eu p.p. voor een weekje. Valt mee.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:25 schreef bassieVL het volgende:
[..]
Dat was tot en met Terminal 1 in Weeze, oftewel de luchthaven.
[..]
Die opties zijn misschien nog beter. Zeker als je met een paar man/vrouwen bent.
Dan vallen de reisduur en kosten nog wel mee. Maar je maakt natuurlijk wel een aardige omweg..quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:25 schreef bassieVL het volgende:
Dat was tot en met Terminal 1 in Weeze, oftewel de luchthaven.
Je moet inderdaad 4 keer overstappen. In Venlo, Viersen, Krefeld, Weeze. Steeds kleine stukjes.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:40 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dan vallen de reisduur en kosten nog wel mee. Maar je maakt natuurlijk wel een aardige omweg..
quote:Op zaterdag 1 november 2008 08:43 schreef Huppelmuts het volgende:
Ik heb nog nooit gevlogen en ga dus in januari voor het eerst van mijn leven vliegen naar london stanstead met ryan air.
als ik deze topic zo lees dan is het wel goed te doen met ryan air?
Jahoor, het is eigenlijk hetzelfde als een treinkaartje..als je 'm hebt gekocht voor n bepaalde dag maar er gewoon geen gebruik van maakt is er niks aan de hand. Gewoon een extra lege stoel in het vliegtuig.quote:Op zondag 2 november 2008 12:27 schreef kaarinf het volgende:
een vraagje, ben namelijk niet zo ervaren met dit soort dingen.
Ik heb een ticket geboekt om naar oslo te gaan in januari voor 12 euro pp incl creditcard kosten. Nu kan helaas mijn vriend niet. Kan ik dan gewoon niet op komen dagen zonder dat er opeens extra kosten worden afgeboekt van mn creditcard omdat ik er niet ben?
Ik kan dit nergens vinden!
Bij Ryanair geen probleem, is een point to point airline, en als je er niet bent gaan ze gewoon weg.quote:Op zondag 2 november 2008 12:27 schreef kaarinf het volgende:
een vraagje, ben namelijk niet zo ervaren met dit soort dingen.
Ik heb een ticket geboekt om naar oslo te gaan in januari voor 12 euro pp incl creditcard kosten. Nu kan helaas mijn vriend niet. Kan ik dan gewoon niet op komen dagen zonder dat er opeens extra kosten worden afgeboekt van mn creditcard omdat ik er niet ben?
Ik kan dit nergens vinden!
Oeh, interessant!quote:Op zondag 2 november 2008 23:56 schreef Thetallguy het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7705169.stm
Stansted - [vliegveld 40km van een grote Amerikaanse stad vandaan] voor ¤10 is weer een stapje dichterbij
Voor diegenen die durven zo lang de Ryanair tunes en advertenties aan te horen tenminste
Klinkt leuk. Alleen vind ik max. 2 uur zeer beperkte beenruimte wel de max. 8u wordt toch echt te gekquote:Op zondag 2 november 2008 23:56 schreef Thetallguy het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7705169.stm
Stansted - [vliegveld 40km van een grote Amerikaanse stad vandaan] voor ¤10 is weer een stapje dichterbij
Voor diegenen die durven zo lang de Ryanair tunes en advertenties aan te horen tenminste
2 uur is wel te doen, maar met mijn 1.98m zou ik inderdaad helemaal gek worden op een trans-atlantische vlucht.quote:Op maandag 3 november 2008 08:26 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Klinkt leuk. Alleen vind ik max. 2 uur zeer beperkte beenruimte wel de max. 8u wordt toch echt te gek
quote:Profits at budget airline Ryanair have fallen 47% in the first half of the financial year, due to a doubling of the price of fuel. Net profits in the six months to the end of September stood at 214.6m euros (£169m; $277m) compared with 407.6m euros a year earlier, the firm said. Oil prices have fallen, but Ryanair said it expects to make a loss in the last six months of the financial year. The Irish airline is reported to be planning low-cost flights to the US.
The number of passengers using Ryanair grew by 19% to 32 million between April and September.
Despite the economic slowdown, it expects passenger numbers to rise a further 9% this winter, as travellers switch from full-service airlines.
'Cost advantage'
Airlines worldwide have struggled as fuel costs soared earlier this year.
As a result, a number of airlines have gone out of business, and Ryanair predicts more will follow in the coming months. Oil prices peaked at more than $140 a barrel in July but have since fallen to less than $70.
Chief executive Michael O'Leary said that if oil prices remained below $80 a barrel then profits would recover.
"We have a significant cost advantage over our competitors, many of whom have hedged fuel next year at significantly higher levels than current market prices," Mr O'Leary said. "This will force competitors to further increase air fares and widen the price gap between them and Ryanair's lowest fares," he added.
Opvallend trouwens dat de gemiddelde omzet per ticket omlaag gegaan is (ondanks de gestegen toeslagen voor bagage en creditcard). Zijn er dan toch steeds meer mensen die zonder incheckbagage weggaan?quote:RYANAIR HALF YEAR PROFIT FALLS 47% TO ¤215M
FUEL UP 101% AS TRAFFIC GROWS 19% TO 32m.
Ryanair, Europe’s largest low fares airline, today (3 Nov) announced half year profits of ¤215m, 47% down on last years interim profits as half year fuel costs more than doubled from ¤392.7m to ¤788.5m. Traffic grew by 19% to 32m, as average fares (incl. bag charges) fell by 4% to ¤47, while total revenues grew by 16% to ¤1.8bn. Unit costs excluding fuel fell by 6%, (incl. fuel they rose 21%), despite a 2% increase in average sector length.
Ryanair’s CEO Michael O’Leary said:
“Achieving a half year net profit of ¤215m in very difficult trading conditions with record oil prices is a testimony to the strength of the Ryanair lowest fare model, which delivered 19% traffic growth, and a 4% yield decline (due to the absence of Easter and falling baggage penetration rates). Ancillary revenues which grew by 28% to ¤322m account for almost 18% of revenues versus 16% last year. Unit costs including fuel rose by 21%. Fuel accounted for more than 50% of our total operating costs as the cost per barrel doubled from $63 to $125.
Spot fuel prices have fallen recently to $60 pbl as the worldwide recession has led to a collapse in consumer confidence and consumption. Our fuel hedging position remains unchanged for fiscal 2008/09. We are 80% hedged for Q3 at $124 pbl and totally unhedged in Q4. In recent months a significant disconnect has emerged between spot and forward oil prices resulting in fiscal Q1 and Q2 pricing at a premium of $17 pbl over spot rates. In addition the hedging markets are illiquid which partly explains these high premiums. We have taken advantage of these recent falls in oil prices to hedge 25% of Q1 and Q2 fiscal 2009/10 supply at an average of $77 pbl. This will lock in a substantial saving over the $125 pbl paid in the half year to September 2008. We continue to closely monitor fuel prices and look for opportunities to extend our hedges at these much lower oil prices.
High oil prices and the global recession has, (as we predicted), caused a string of airline bankruptcies and/or consolidations in Europe. Recent failures include Alitalia, Excel Airways, Futura, LTE, Sterling and Zoom. Many more loss making European airlines will go bust this winter because of unsustainable losses and insufficient cash reserves. Airline consolidation will continue as flag carriers merge into 3 high fare, fuel surcharging groups, led by Air France, BA, and Lufthansa. Ryanair will continue to compete with these high fare mega carriers most of whom stubbornly refuse to reduce their fuel surcharges to reflect the recent 50% fall in oil prices.
Our new bases at Birmingham, Bologna, Bournemouth, Edinburgh and Reus performed well as consumers flock to Ryanair’s guaranteed lowest fares and no fuel surcharges. We have announced 3 new Italian bases for March‘09 at Alghero and Cagliari in Sardinia and Trapani in Sicily to capitalise on Alitalia’s cutbacks as more airports realise that only Ryanair can deliver rapid sustainable traffic growth. Advance bookings this winter are slightly ahead of target although this is due to repeated price promotions resulting in lower than expected fares.
The Irish government recently announced plans to introduce a ¤10 air travel tax which will discriminate against air transport as it is not applied to competing trains or ferries. We have called on the Irish government to replace this regressive flat rate tax with a fairer and more progressive percentage tax of the fare paid. This flat rate tax is grossly inequitable. Why should rich (business) passengers on ¤3,000 transatlantic airfares only pay the same ¤10 tax as price sensitive shorthaul passengers who (on many Ryanair flights) pay an airfare of less than ¤10. This flat rate travel tax has already failed in the UK and Holland where traffic at many airports is in steep decline. It is inevitable that Irish traffic/tourism will suffer a similar decline next year. While this tax will seriously damage our investment in Aer Lingus (who are almost entirely exposed to Irish originating traffic and whose load factors are steadily declining), its impact on Ryanair will be minor since just 15% of our traffic originates in Ireland. However, our base at Shannon (where average airfares are less than ¤10 all winter long) will be particularly hard hit and we expect to reduce flights and traffic by up to 75% from November 2009 if this penal flat rate tax is implemented as announced.
In the UK we continue to call for the removal of Mr Harry Bush, the hopeless CAA regulator, as well as the sale of Stansted by the BAA monopoly. Mr Bush has rubber stamped almost all of the BAA’s cost increases and capex proposals including their crazy plan to waste £4bn on Terminal 2 despite the unanimous opposition of all Stansted airline users to this gold plated Taj Mahal. He has stood idly by while airlines and passengers suffered lengthy security and passport queues, repeated baggage belt failures and a doubling of passenger charges over the past 18 months. The result of this regulatory failure has been the first decline in Stansted traffic over the last 20 years. The proposed sale of Gatwick is just the latest ruse by the BAA monopoly to avoid the Competition Commission’s break-up recommendations. We believe the UK government and the Competition Authority must force the BAA to bring forward the early sale of Stansted and at least one of the Scottish airports. This will lead to real competition and better passenger service. It will also ensure that efficient facilities are built at Stansted which will meet the needs of airlines and consumers rather than inflate the costs and profits of the BAA monopoly.
We have implemented our plans to ground 15 Stansted aircraft and 4 Dublin aircraft this winter following further unjustified increases in the already high passenger charges at these airports. Despite these reductions, we expect Ryanair’s traffic will still grow by 9% this winter, and by 14% to 58m for the full year. The economic recession has caused consumer confidence to collapse. Ryanair’s fares are now even more attractive as consumers become more price sensitive and trade down from high fare, fuel surcharging airlines, like Air France, BA and Lufthansa. As more airlines go bust, and the wave of European consolidation continues, the strongest survivors will be those airlines -like Ryanair- who are well financed, have a strong balance sheet, and the lowest cost base.
The outlook for the remainder of this fiscal year (2008/09) is dependant upon fares and fuel prices. The recession will continue to drive down oil prices and fares this winter. We will continue to respond with lower fares and aggressive price promotions to keep Europe flying and to maintain our market leading load factors. Although we have limited visibility, we now believe that average fares in the second half will fall by between -15% to -20% leading to losses in the 3rd and 4th quarters. Our full year average fare could fall by almost -12% although these lower fares will be largely offset by lower fuel costs (currently $73 pbl in Q4). As a result our previous guidance remains unchanged and we remain confident that we will break even for the full year.
We expect continuing bankruptcies and consolidations to create even more opportunities for Ryanair to grow. If oil prices remain at approx. $80 pbl next year then our earnings will rebound strongly. We have a significant cost advantage over our competitors many of whom have hedged fuel next year at significantly higher levels than current market prices. This will force competitors to further increase airfares and widen the price gap between them and Ryanair’s lowest fares. With one of the strongest balance sheets in the airline industry, ¤2.1bn in cash and the lowest cost base, Ryanair is strongly positioned to take advantage of the opportunities that will inevitably arise from the financial crisis and economic recession over the coming year”.
Heb ik ook wel eens gehad, gewoon later vanavond nog eens proberenquote:Op woensdag 5 november 2008 19:17 schreef Veersesmurf het volgende:
Hebben er momenteel meer mensen problemen bij het online inchecken?
Ik vul alles netjes in (mailadres & nummer creditcard) waarna ik 4 hokjes moet aanvinken. Als laatste wil ik graag inchecken, dus klik op 'Inchecken' maar daar wordt niet echt op gereageerdAls ik daarna op 'Uitrpinten' klik staat er dat ik nog geen boardingpass kan uitprinten omdat ik nog niet ben ingechecked
![]()
*help![]()
Hartelijk dank voor dit antwoord binnen 2 minutenquote:Op woensdag 5 november 2008 19:19 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens gehad, gewoon later vanavond nog eens proberen
Op dezelfde datum ookquote:Op donderdag 6 november 2008 21:56 schreef MCH het volgende:
Zul je zien dat je straks 18 man 5x keer naar Riga kunt sturen.
Ja, heb ik allemaal nagekeken. Sowieso heb ik een maandje of drie geleden nog bij Ryanair geboekt, en die gegevens stonden er nog in. Kan dus niet fout zijn bijna.quote:Op donderdag 6 november 2008 21:48 schreef DutchTrain het volgende:
CVC nummer goed ingevuld (laatste drie cijfers op de achterkant van je kaart) creditcard limiet nog niet bereikt / creditcard nog wel geldig ?
Ik heb dat ook wel eens gehad, lag hun betalingsysteem plat en kon je alleen bellen om te boeken. Maar daar golden weer andere prijzen, aanbiedingen online gelden dan niet.. Je zou ze kunnen bellen en vragen of hun systeem momenteel kuren heeft, dan weet je meteen of het aan je cc ligt of aan hun.quote:Op donderdag 6 november 2008 @ 20:49 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik probeer al de hele avond een weekendje Riga te boeken. Alles gaat prima, totdat ik wil betalen. "Uw betaling is GEWEIGERD en er is dus geen BETALING tot stand gekomen".
Heb het al 5 keer geprobeerd met twee verschillende creditcards.
Kan nog niet, maar komt als het goed is wel. Al kan ik me nog niet helemaal voorstellen hoe dat rendabel gaat worden voor RyanAir.quote:Op zaterdag 8 november 2008 21:01 schreef NextSites het volgende:
Heb net een beetje gezocht op de site van Ryanair. Maar is het nou zo dat je naar Amerika kan vliegen? Van welke luchthaven zou dat dan wezen?
Eerder in dit topic had ik er snel een stukje van gelezen. Leek me wel interessant om het te doen. Weet 1 van jullie misschien wanneer het eraan zit te komen?quote:Op zaterdag 8 november 2008 21:19 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Kan nog niet, maar komt als het goed is wel. Al kan ik me nog niet helemaal voorstellen hoe dat rendabel gaat worden voor RyanAir.
Dat lijkt mij prima, ik zelf woon in londen, en dat zou goed uitkomen voor mij omdat ik een jaartje naar NY ga vanaf komende zomer.quote:Op zondag 9 november 2008 01:06 schreef Thetallguy het volgende:
2009 waren de laatste geruchten. Vanaf London Stansted en/of Dublin om mee te beginnen. Prijzen vanaf ¤10 enkele reis excl. bagage/creditcard. Winstgevend willen ze het maken door een dure business class te introduceren.
Maar vooralsnog zijn het dus alleen maar geruchten, kan zomer 2009 zijn of pas het einde van het jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |