abonnement Unibet Coolblue
pi_62212514
Hier verder over de enige luchtvaartmaatschappij met een eigen topicreeks op Fok

Vervolg op:
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2
[centraal] Ryanair #3



2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_62212540
Laatste post:
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:38 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dag na de wedstrijd gewoon Compostela - London - Hahn vliegen, met in Londen zat overstaptijd
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:53:33 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62212960
Geen toeslagen? Ook geen creditcard-toeslag en bagage-toeslag?
censuur :O
pi_62224069
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Geen toeslagen? Ook geen creditcard-toeslag en bagage-toeslag?
Dat dan waarschijnlijk wel...
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_62224850
tuurlijk wel
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:04:17 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62225181
Gewoon ouderwets misleiding dus

Neemt niet weg dat je met alleen 10 kg handbagage voor 8 euro retour vliegt naar heel veel plaatsen! Helaas heb ik die dagen geen tijd... Anders zou het best een leuk tussendoortje zijn!
censuur :O
pi_62240553
ja ze kunnen stoelen moeilijk helemaal voor niks weggeven he!?
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_62266394
Oeeei snel weer kijken.
pi_62269611
Ik ga eind oktober voor 25 euro p.p drie dagen naar Venetië vanaf Weeze. (1 cent heen, terug 15 euro daarbij komt 5 euro p.p per enkele reis creditcardkosten bij)
pi_62378479
Gisteren terug van een weekendje Dublin. 30,- euro voor een retourtje van donderdag tot maandag. Was weer gewoon prima allemaal. On-line check in ook erg relax, gewoon gelijk doorlopen. Alleen handbaggage, maar je kan echt zat meenemen.

Over 1,5 maand een weekendje Londen. Met deze prijzen kan ik ongeveer elke maand wel een weekendje weg.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_62391754
Dus.. Ik heb daarnet een boeking gedaan voor volgende week. Nu kom ik erachter dat ik een fout heb gemaakt. Ik moet de naam van de passagier wijzigen. Betekent dit nu dat ik ¤100 kwijt ben als ik morgen bel om die naam te veranderen?
pi_62395816
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 23:18 schreef ProdigalSon het volgende:
Dus.. Ik heb daarnet een boeking gedaan voor volgende week. Nu kom ik erachter dat ik een fout heb gemaakt. Ik moet de naam van de passagier wijzigen. Betekent dit nu dat ik ¤100 kwijt ben als ik morgen bel om die naam te veranderen?
Ja, of je boekt een nieuw ticket. Dat is meestal goedkoper.
pi_62430974
http://www.l1.nl/L1NWS/_r(...)e/1_1013/_pid/links4
quote:
Vergunning Weeze voor Duitse rechtbank

Een Duitse rechtbank in Leipzig buigt zich donderdag over de uitspraak van de bestuursrechter in Münster. In januari 2006 vernietigde die de vergunning van de luchthaven bij Weeze, net over de grens bij Bergen.

De luchthaven ging daartegen in hoger beroep. Naast twee Duitse eisers is ook de gemeente Bergen partij in deze zaak. Bergen is het niet eens met de Milieu Effect Rapportage waarop de vergunning van het vliegveld is gebaseerd. Als het hoogste orgaan op het gebied van bestuursrecht de uitspraak van de rechter in Münster bevestigd, betekent dat sluiting van de luchthaven en moet de hele procedure opnieuw worden gedaan. Bergen streeft die sluiting niet na. Volgens burgemeester Klaverdijk is de luchthaven van groot belang voor de regio.
Ben erg benieuwd naar de uitspraak...
pi_62431322
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 23:18 schreef ProdigalSon het volgende:
Dus.. Ik heb daarnet een boeking gedaan voor volgende week. Nu kom ik erachter dat ik een fout heb gemaakt. Ik moet de naam van de passagier wijzigen. Betekent dit nu dat ik ¤100 kwijt ben als ik morgen bel om die naam te veranderen?
Ik heb dit ook een keer gehad met Ryanair. Heb ze toen gebeld en uiteindelijk een lief engels meisje aan de lijn gekregen die alles veranderd heeft, gewoon gratis

Mss moet je gewoon mazzel ermee hebben, anders gewoon een nieuw ticket kopen
pi_62432220
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Geen toeslagen? Ook geen creditcard-toeslag en bagage-toeslag?
Afgelopen week was er een item over Ryanair bij een consumentenprogramma op de BBC. Ging over de zogenaamde free flights waarbij nog wel de creditcard toeslag betaald moest worden en het volgens de BBC dus niet gratis was. Leuke discussie met met de baas van Ryanair die vol bleef houden het is gratis terwijl je wel gewoon 4,50 GBP aan creditcard toeslag moest betalen. Op de vraag waarom de toeslag zo hoog was terwijl het eigelijk maar zo'n 20 cent kost was het antwoord gaat je niks aan dat bepalen we gewoon zelf. Bleek dat ze met die 4,50 toeslag zo'n 180 miljoen pond per jaar verdienen Vlak na het gesprek met de grote baas werd de advertentie op de web site aangepast en sprak men niet meer over free flights
pi_62440232
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 12:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.l1.nl/L1NWS/_r(...)e/1_1013/_pid/links4
[..]

Ben erg benieuwd naar de uitspraak...
http://www.fliegertarife.de/index.php?option=com_content&view=article&id=300:newsflash-prozess-gegen-airport-weeze-wird-neu-verhandelt&catid=18:airports&Itemid=27

Rechtszaak is terugverwezen naar rechtbank:
quote:
NEWSFLASH: Prozess gegen Airport Weeze wird neu verhandelt
DONNERSTAG, 16. OKTOBER 2008 UM 17:55
Im Verfahren über die Betriebsgenehmigung des Flughafens Weeze am Niederrhein ist noch kein Ende in Sicht. Das Bundesverwaltungsgericht Leipzig hat das Verfahren zur Neuverhandlung an das Oberlandesgericht in Münster zurückgegeben.
Die Rechtsunsicherheit in Weeze hält weiter an. Nach der Klage von 16 Privatpersonen sowie der niederländischen Gemeinde Bergen gegen den zivilen Flugbetrieb hatte das OVG Münster dem Flughafen im Januar 2006 überraschend die Betriebserlaubnis entzogen. Die Genehmigung der Bezirksregierung Düsseldorf sei unvollständig und fehlerhaft, hieß es damals. Berufung wurde nicht zugelassen. Dagegen hatte der Flughafen in Leipzig Beschwerde eingelegt und konnte somit den Flugbetrieb aufrecht erhalten.
Die Richter des Leipziger Oberverwaltungsgericht haben nun entschieden, den Prozess neu aufrollen zu lassen und das Verfahren zurückgegeben an das Oberlandesgericht in Münster. Bis zu einem endgültigen Urteil hier kann es noch Jahre dauern - der bisherige rechtliche Schwebezustand bleibt somit erhalten.

RÜCKBLICK

Auf das Urteil im Januar 2006 war niemand vorbereitet. Pressesprecher Holger Terhorst verweilte im Urlaub, niemand hatte ernsthaft damit gerechnet, das die Richter dem Regionalflughafen die Betriebsgenehmigung entziehen würden. Doch die Münsteraner fanden harte Worte. Die Interessen der Betroffenen seien nicht in der erforderlichen Weise abgewogen worden, und die Umweltverträglichkeitsprüfung sei nicht wie vorgeschrieben erfolgt, hieß es. Ingesamt zweifelten die Richter des Oberlandesgerichts die Existenzberechtigung des Flughafens grundsätzlich an. Es sei niemals bewiesen worden, das ein "gesteigertes öffentliches Interesse an der Schaffung von Arbeitsplätzen in der Region bestehe".

Der Airport fiel daraufhin in eine Depression. Bereits angekündigte Flugverbindungen mit der damaligen HapagFly wurden noch vor Aufnahme der Strecken wieder abgesagt, es fanden sich keine neuen Airlines. Nur Ryanair hielt dem Flughafen trotz Rechtsunsicherheit die Treue und nutzte seine Chancen als Platzhirsch in Weeze - und das sehr erfolgreich.

Heute ist der Flughafen in einer besseren Ausgangssituation. 800 Arbeitsplätze sind durch den Flughafen Weeze geschaffen worden, Ryanair hat mehrere Flugzeuge am Niederrhein stationiert und auch die Charter-Gesellschaft Hamburg International will den Airport künftig als Basis nutzen. Auch für Immobilien auf dem weitläufigem Flughafengelände finden sich immer mehr Interessenten.
pi_62441713
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 13:09 schreef mouzzer het volgende:
Leuke discussie met met de baas van Ryanair die vol bleef houden het is gratis terwijl je wel gewoon 4,50 GBP aan creditcard toeslag moest betalen. Op de vraag waarom de toeslag zo hoog was terwijl het eigelijk maar zo'n 20 cent kost was het antwoord gaat je niks aan dat bepalen we gewoon zelf. Bleek dat ze met die 4,50 toeslag zo'n 180 miljoen pond per jaar verdienen
Blijft toch altijd opvallend hoe de journalistiek wel dit soort bedrijven aanvalt, maar zich nooit afvraagt waarom de traditionele luchtvaartmaatschappijen met gemak 10 euro creditcardkosten, 25 euro boekingskosten etc rekenen en ook nooit inzichtelijk maken wat je nou eigenlijk betaalt voor je bagage (of bespaart als je alleen handbagage meeneemt), de drankjes onderweg en het 'gratis' zakje nootjes...
pi_62441925
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 19:18 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Blijft toch altijd opvallend hoe de journalistiek wel dit soort bedrijven aanvalt, maar zich nooit afvraagt waarom de traditionele luchtvaartmaatschappijen met gemak 10 euro creditcardkosten, 25 euro boekingskosten etc rekenen en ook nooit inzichtelijk maken wat je nou eigenlijk betaalt voor je bagage (of bespaart als je alleen handbagage meeneemt), de drankjes onderweg en het 'gratis' zakje nootjes...
Ryanair is natuurlijk een aantrekkelijk slachtoffer, omdat ze zelf zo HARD roepen FREE FLIGHTS etc. . Wie de bal kaatst (ook via de vermakelijke persberichten), moet 'm ook terugverwachten .
pi_62458866
Even een veelgestelde vraag nogmaals stellen:

Ik moet iemand bijboeken met 3 voornamen, maar er is maar 1 vakje voor de voornaam.. is de eerste naam genoeg? En krijg ik daar geen gezeik mee bij inchecken? Kan me herinneren dat je altijd alle namen moet invullen die op het paspoort staan.
pi_62458946
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:35 schreef MaxPower het volgende:
Even een veelgestelde vraag nogmaals stellen:

Ik moet iemand bijboeken met 3 voornamen, maar er is maar 1 vakje voor de voornaam.. is de eerste naam genoeg? En krijg ik daar geen gezeik mee bij inchecken? Kan me herinneren dat je altijd alle namen moet invullen die op het paspoort staan.
Je kunt die 3 namen toch in dat ene vakje mikken? Gewoon alle voornamen vermelden. Heb ook wel es alleen voorletters vermeld, maar kreeg toen bij inchecken het verzoek om in 't vervolg de volledige namen te vermelden.
pi_62458975
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:38 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Je kunt die 3 namen toch in dat ene vakje mikken? Gewoon alle voornamen vermelden. Heb ook wel es alleen voorletters vermeld, maar kreeg toen bij inchecken het verzoek om in 't vervolg de volledige namen te vermelden.
Dat past niet. (ja het zijn lange namen)
pi_62459066
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:39 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dat past niet. (ja het zijn lange namen)
Dan zoveel mogelijk erin zetten . Of eerste twee namen dan.
pi_62459085
Ik heb elke keer alleen de normale voornaam (roepnaam) opgegeven. Niks over gehoord verder.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_62459241
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:43 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik heb elke keer alleen de normale voornaam (roepnaam) opgegeven. Niks over gehoord verder.
Lijkt mij ook, boven het vakje staat ook "naam" en niet "namen".

Zal wel goedkomen.
pi_62472079
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:35 schreef MaxPower het volgende:
Even een veelgestelde vraag nogmaals stellen:

Ik moet iemand bijboeken met 3 voornamen, maar er is maar 1 vakje voor de voornaam.. is de eerste naam genoeg? En krijg ik daar geen gezeik mee bij inchecken? Kan me herinneren dat je altijd alle namen moet invullen die op het paspoort staan.
Altijd alleen eerste naam als in paspoort invullen.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:13:20 #26
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_62486630
Je moet inderdaad altijd alleen de eerste naam zoals die in je paspoort staat invullen.
Dus als iemand roepnaam Annemarie heeft maar in het paspoort staat Anna Maria, dan vul je alleen Anna in.
Zo moet het en niet anders.
It's not a lie, if you believe
pi_62495035
Zijn er trouwens al tarieven en tijden voor Januari 2009 en verder beschikbaar? Paar keer wat gezocht voor vluchten voor volgend jaar, maar tot dusver (en ook vandaag weer), geen resultaat. De site geeft aan dat die vluchten of uitverkocht zijn of gewoon nog niet bekend - het laatste dus lijkt me. Iemand hier toevallig op de hoogte wanneer die vluchttijden bekend worden gemaakt?
pi_62496744
Je kan gewoon tot eind juni 2009 al boeken hoor
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_62501327
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 01:17 schreef Thetallguy het volgende:
Je kan gewoon tot eind juni 2009 al boeken hoor
Okay vreemde zaak.. zoek een ticket van Porto naar Dublin in Februari 2009 maar kan daar niks op vinden.
Misschien dat juist die combinatie van luchthavens nog niet werkt dan.. afwachten maar.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 19 oktober 2008 @ 13:15:39 #30
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_62501367
Ah leuk, tickets zoeken
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_62501460
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:13 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Okay vreemde zaak.. zoek een ticket van Porto naar Dublin in Februari 2009 maar kan daar niks op vinden.
Misschien dat juist die combinatie van luchthavens nog niet werkt dan.. afwachten maar.
Of de route is dan nog niet open of er zijn geen vluchten. Houd er rekening mee dat in de winter een aantal trajecten zijn geskipt vanwege kostenreductie/te lage vraag.
pi_62501502
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:13 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Okay vreemde zaak.. zoek een ticket van Porto naar Dublin in Februari 2009 maar kan daar niks op vinden.
Misschien dat juist die combinatie van luchthavens nog niet werkt dan.. afwachten maar.
Dublin - Porto wordt alleen van maart-oktober gevlogen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_62501511
Gisteren weer een retour Stockholm geboekt. Voor die prijzen kun je het niet laten.
Stop rockin' the boat.
pi_62503684
Vanmorgen maar voor 52euro een retourtje barcelona geboekt. Was de CC kosten vergeten dus dacht m al voor 32 te hebben
Too much is never enough!
pi_62545247
Er staan weer aardige aanbiedingen op de site
pi_62552953
Gisteren bij Radar hadden ze het over brandstofkosten die berekend kunnen worden nadat het ticket geboekt is, komt dit bij Ryanair ook veel voor?


Vlieg 15 november voor 2 cent vanaf Weese naar London (en terug)!
pi_62553099
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:35 schreef Frenkel het volgende:
Gisteren bij Radar hadden ze het over brandstofkosten die berekend kunnen worden nadat het ticket geboekt is, komt dit bij Ryanair ook veel voor?
Nee, Ryanair zegt nooit een extra toeslag voor brandstofkosten te berekenen. Die verstoppen ze in de creditcardtoeslag en kosten voor bagage enz.
pi_62553730
Ik lees vanalles over vliegveld Weese... ik kan alleen nergens op de website van ryanair terugvinden dat ze vliegen vanaf weese, er is ook niks te boeken vanaf weese op hun website?
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_62553852
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:00 schreef axz0l het volgende:
Ik lees vanalles over vliegveld Weese... ik kan alleen nergens op de website van ryanair terugvinden dat ze vliegen vanaf weese, er is ook niks te boeken vanaf weese op hun website?
Weeze staat onder Dusseldorf (Weeze)

edit: Dusseldorf (NRN) is het zelfs

[ Bericht 13% gewijzigd door Thetallguy op 21-10-2008 17:19:17 ]
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_62574047
http://www.limburger.nl/a(...)1055/RSS_REGIONIEUWS
quote:
Ryanair breidt aantal vluchten Weeze weer uit

Blijvende onzekerheid rond de vergunning of niet: Ryanair gaat gewoon door met uitbreiden op Airport Weeze. Dinsdag werden weer nieuwe bestemmingen aangekondigd.

Vanaf eind maart 2009 vliegt de Ierse prijsvechter ook de Italiaanse steden Bologna en Cagliari (op Sardinië) aan. Daarmee komt het aantal bestemmingen dat vanaf ’Weeze’ bediend wordt op 35. En daar blijft het niet bij, want voor volgend jaar liggen opnieuw nieuwe bestemmingen in het verschiet, aldus Anja Seugling, marketingmanager van Ryanair voor onder meer Duitsland en Nederland.

Uitbreiding is mogelijk dankzij de stijgende vraag naar tickets en de stationering van twee nieuwe Boeings op ’Weeze’ de komende weken. Daarmee komt de Ryanair-vloot op Weeze op zes toestellen; Frankfurt Hahn heeft elf Ryanair-toestellen waarmee 52 bestemingen worden aangevlogen.

De keuze voor twee Italiaanse bestemmingen is niet geheel toevallig. „Want na Engeland is Italië de tweede markt voor Ryanair,” aldus Anja Seugling. Sinds de start van Airport Weeze in mei 2003 zijn een half miljoen passagiers vanaf ’Weeze’ naar Italië gevlogen.

„Nu iedereen het over de kredietcrisis heeft en over stijgende prijzen is het een goed moment op twee nieuwe bestemmingen aan te kondigen. Hoe hevig de crisis ook is, mensen zullen blijven reizen,” zegt Seugling. Ryanair stunt de laatste weken volop met extreem lage tarieven. De Ierse prijsstunter wil koste wat kost zijn marktaandeel behouden. „Natuurlijk,” zegt Seugling, „bij ticketprijzen van één, vijf, of tien euro legt Ryanair er geld op toe. Wie eenmaal het product Ryanair beleefd heeft wil vaker en vertelt het door aan vrienden en kennissen.”

Ryanair koerst op verdere efficiency. De luchtvaartmaatschappij wil bereiken dat de helft van de passagiers alleen met handbagage reist. Het inchecken van een koffer kost nu 15 euro. „Nu reist 40 procent met handbagage. Hoe meer mensen dat doen, hoe minder mensen wij nodig hebben achter de balies op de luchthavens,” aldus Seugling.

Ryanair heeft geen plannen voor uitbreiding van de activiteiten op de luchthavens Eindhoven en Maastricht. Vanwege de vliegtaks in Nederland groeit het aantal reizigers daar niet meer. Steeds meer Nederlanders kiezen voor ’Weeze’. Seugling:„Zonder die grote toestroom van Nederlanders zou de luchthaven niet zo succesvol zijn.”
pi_62656454
Vanaf 4 november geen vluchten vanaf Eindhoven en Maastricht meer naar Valencia. Ryanair sluit daar namelijk haar basis omdat de lokale autoriteiten niet meewerken in de plannen van Ryanair.

Linkje
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_62656660
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 23:20 schreef Thetallguy het volgende:
Vanaf 4 november geen vluchten vanaf Eindhoven en Maastricht meer naar Valencia. Ryanair sluit daar namelijk haar basis omdat de lokale autoriteiten niet meewerken in de plannen van Ryanair.

Linkje
En dat is de macht die Ryanair heeft. Jammer dat ze zo'n beslissing nemen, maar als de lokale autoriteiten niet willen meewerken is 't niet meer dan logisch...
pi_62718177
http://www.limburger.nl/a(...)UWS01/820769193/1056
quote:
Ryanair investeert niet meer in Nederland

De luchthavens Maastricht Aachen Airport en Eindhoven krijgen geen compensatie voor het wegvallen van de Ryanairvluchten op Valencia. Dat heeft Ryanair-topman Michael o’Leary gisteren gezegd op een persconferentie in Berlijn.
Als reden voert O’Leary de ecotax aan. Dat is de extra belasting die de Nederlandse overheid heft op vliegtickets. “Zolang Nederland de vliegtaks heeft, investeren we er niks meer. En als België ook een soortgelijke belasting invoert, dan investeren we ook niet meer in België”, zegt O’Leary.
België heeft vergevorderde plannen voor de invoering van een vliegtaks naar Nederlands voorbeeld. De miljoenen die dat op moet brengen, heeft demissionair minister-president Yves Leterme nodig om de staatsbegroting rond te krijgen. Pas daarna heeft België weer een regering.
Invoering van de ecotax in België zou vooral de bij Limburgers populaire luchthaven Charleroi treffen. Dit vliegveld heeft jaarlijks meer dan een miljoen passagiers. Het grootste deel via Ryanair.
Directeur Sander Heijmans van de Maastrichtse luchthaven wil nog niet reageren “We hebben officieel nog niets gehoord van Ryanair op ons verzoek om de weggevallen vluchten op Valencia te compenseren.”
Ryanair heeft de vluchten op de Spaanse stad stopgezet na conflicten met het lokaal bestuur.
O’Leary was in Berlijn in verband met de eerste lijnvlucht van vliegveld Weeze naar Berlijn van Ryanair. Het Duitse vliegveld, vlak over de grens bij het Noord-Limburgse Bergen, profiteert volop van de invoering van de ecotax in Nederland.
Op basis van economische motieven kun je Ryanair geen ongelijk geven...
pi_62721018
Heeft iemand misschien tips voor dagretourtjes met ryanair. Dus vertrekken in de ochtend en terugkerend in de avond? Ik was hier namelijk naar opzoek maar is nogal veel werk om elke tijd op te zoeken. Bestemming is niet heel belangrijk. Wie heeft er ervaring mee?
-
-
pi_62723387
Oh had ik hier dus ook kunnen vragen;

Vanuit Zweden ga ik met Ryanair donderdag naar Nederland vliegen en zondag weer terug naar Zweden maar nu wil ik eigenlijk vanuit Nederland een koffer meenemen met wat zooi. Dit heb ik echter niet geboekt. Kan ik toch gewoon een koffer meenemen naar het vliegveld zondag en deze inchecken? Ik kan er op de website niets over vinden.
pi_62727566
Voor elk ingecheckt bagage-item dat online wordt geboekt, geldt een speciaal kortingstarief voor ingecheckte bagage. Wanneer kosten voor ingecheckte bagage op de luchthaven of via een callcenter van Ryanair worden betaald, geldt het standaardtarief.

http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=CHARGES
Stop rockin' the boat.
pi_62728288
is het makkelijk om met het OV vanaf eindhoven naar Weeze te gaan? Ik wil graag met de jaarwisseling met wat vrienden naar Tallinn, en wil da via Weeze naar Riga vliegen om daar de bus te nemen. Tjd maakt niet zoveel uit, maar ik wil niet veel betalen haha!

Misschien krijg ik mn mams zo ver me te brengen, maar dat denk ik niet, en de transferbussen zijn ook redelijk prijzig.... iemand tips?
pi_62729173
Volgens www.bahn.de ben je vanaf Eindhoven ¤ 22.40 kwijt en +- 3 uur van je leven.
Stop rockin' the boat.
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:55:46 #49
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_62729178
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:51 schreef Tallz het volgende:
Heeft iemand misschien tips voor dagretourtjes met ryanair. Dus vertrekken in de ochtend en terugkerend in de avond? Ik was hier namelijk naar opzoek maar is nogal veel werk om elke tijd op te zoeken. Bestemming is niet heel belangrijk. Wie heeft er ervaring mee?
Vanaf Eindhoven is de enige dagretour die mogelijk is van Eindhoven naar London Stansted. En vanaf Stansted kan je met de trein voor ongeveer 9 pond (tegenwoordig nog maar 11 euro) naar Cambridge, waar je een paar uur kan rondwandelen (eventueel wat inkopen doen) en wat eten alvorens je terug moet met de trein. (Trein doet er ongeveer 45 minuten over).
Aanbeveling is dit op een dinsdag of woensdag te doen als de tickets het goedkoopst zijn.

In theorie kan je ook echt naar London, maar London is te groot voor 3 uurtjes rondwandelen in mijn persoonlijke beleving, en een treinrit naar London centrum is relatief duur, en met de bus doe je er, zeker voor een dagtrip, te lang over.

Wat je ook zou kunnen doen, met Easyjet naar Geneve of Liverpool of met Sky Europe naar Praag of Wenen, zeker bij acties is dit voor 60-70 euro ongeveer te boeken, kost inderdaad meer als bij Ryanair, maar tijdstechnisch heb je er dan meer aan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_62738985
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:55 schreef bassieVL het volgende:
Volgens www.bahn.de ben je vanaf Eindhoven ¤ 22.40 kwijt en +- 3 uur van je leven.
ik geloof dat ik dat wel aankan ;-)

thanks! ik ben echt een ramp met treintijden en prijzen enzo...!
kusje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')