abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63167356
quote:
Op woensdag 12 november 2008 19:22 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Waarom op de luchtvaartmaatschappij ? Daarvoor heb je toch een reisverzekering... althans sommige reisverzekeringen of creditcards dekken dat
Ryanair vergoed toch ook geannuleerde vluchten. Volgens mij krijg je daar 250,- voor.
-
-
  woensdag 12 november 2008 @ 21:06:22 #127
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_63171230
quote:
Op woensdag 12 november 2008 19:24 schreef Tallz het volgende:

[..]

Ryanair vergoed toch ook geannuleerde vluchten. Volgens mij krijg je daar 250,- voor.
Ryanair is niet zo makkelijk in het vergoeden, als je geld wilt zien zal je altijd (in Ierland) moeten proceduren omdat ze daar gevestigd zijn. Het aantal mensen die dat doet is relatief gezien vrij gering.

Wat Ryanair in dit geval doet is de mogelijkheid geven om gratis om te boeken naar een latere vlucht, of het geld van de vlucht terug te ontvangen als je geen gebruik van de vlucht wilt maken.

Overigens, volgens mij kan een luchtvaartmaatschappij onder een vergoeding uitkomen als de cancelling is veroorzaakt omdat het vliegveld vanuit de autoriteiten wordt gesloten. (Dat in dit geval een Ryanair toestel deze sluiting heeft veroorzaakt doet niet terzake, je kan een maatschappij nooit beschuldigen dat zij met opzet een toestel op de landingsbaan laten crashen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_63176620
quote:
Op woensdag 12 november 2008 19:24 schreef Tallz het volgende:
Bij overmacht (slecht weer, staking, gesloten luchthaven) kun je je geld terug krijgen of overboeken op een andere vlucht. Alleen als het echt de schuld is van de luchtvaartmaatschappij kun je daarvan geld krijgen.
pi_63212173
ik ga In februari voor 20 euro naar Stockholm!!!

Zijn ze op Eindhoven of in Nyköping trouwens streng qua handbagage? Een handbagagekoffertje én een cameratas, zou dat lukken?
pi_63212224
Ja hoor, geen probleem Tenminste, bij mij hebben ze nooit moeilijk gedaan.
pi_63212539
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 08:49 schreef Anotis het volgende:
ik ga In februari voor 20 euro naar Stockholm!!!

Zijn ze op Eindhoven of in Nyköping trouwens streng qua handbagage? Een handbagagekoffertje én een cameratas, zou dat lukken?
Moet geen probleem zijn. Zolang je niet met een gigantisch hutkoffer inclusief tent komt aanzetten ... .
pi_63212901
Haha, dat was ik niet van plan. Die kleine koffer valt binnen de normale handbagage-maten, alleen met cameratas erbij kom ik er officieel gezien overheen.
pi_63254426
Ik zit nu net dit topic een beetje door te lezen en dan vooral met betrekking tot online inchecken en het meenemen van vloeistoffen. Ik vertrek vrijdag voor 4 dagen naar Stockholm. Ik draag lenzen en wil dus graag lenzen vloeistof meenemen. Dit zit dus niet in een doorzichtige flacon. Kan ik zo'n flesje, waarbij er een zegel op zit dat deze nog nooit eerder is gebruikt gewoon in m'n handbagage meenemen (ergo: ik neem dus alleen een handbagage unit mee).

Daarnaast: online inchecken, hoe soepel werkt dat allemaal? En wat moet ik allemaal meenemen naar het vliegbeld, naast die boarding pass. Ik heb, toen ik boekte, ook nog iets moeten uitprinten. Moet dat ook mee worden genomen?
  zondag 16 november 2008 @ 08:24:48 #134
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_63256622
quote:
Op zondag 16 november 2008 01:39 schreef SyClooS het volgende:
Ik zit nu net dit topic een beetje door te lezen en dan vooral met betrekking tot online inchecken en het meenemen van vloeistoffen. Ik vertrek vrijdag voor 4 dagen naar Stockholm. Ik draag lenzen en wil dus graag lenzen vloeistof meenemen. Dit zit dus niet in een doorzichtige flacon. Kan ik zo'n flesje, waarbij er een zegel op zit dat deze nog nooit eerder is gebruikt gewoon in m'n handbagage meenemen (ergo: ik neem dus alleen een handbagage unit mee).

Daarnaast: online inchecken, hoe soepel werkt dat allemaal? En wat moet ik allemaal meenemen naar het vliegbeld, naast die boarding pass. Ik heb, toen ik boekte, ook nog iets moeten uitprinten. Moet dat ook mee worden genomen?
In wat voor flacon je lenzenvloeistof maakt niet uit als deze onder de 100 ml is, als deze dan maar in het doorzichtige zakje past. Dan heb je geen probleem.
(In de VS, waar de manie van vloeistoffen samen met UK is begonnen mag je dan wel weer lenzenvloeistof apart van het zakje vervoeren als je dit aangeeft....)

Naast je boardingpass in ieder geval je paspoort of ID kaart meenemen, dan zijn er geen problemen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_63262734
quote:
Op zondag 16 november 2008 01:39 schreef SyClooS het volgende:
Als je a.s. vrijdag vertrekt kun je nu al online inchecken (tot 14 dagen van te voren) Je moet wat vraagjes beantwoorden m.b.t. de handbagage, daarna moet je de gegevens van de passagiers opnieuw invullen en op 'inchecken' klikken. Hierna print je de boardingpasses uit die je mee moet nemen, samen met je paspoort en je lenzenvloeistof

Het werkt heel gemakkelijk eigenlijk
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_63278369
Ok top. Ik heb trouwens een mailtje ontvangen van Ryanair met als onderwerp Ryanair Travel Advisory. Maar, als ik die mail open staat er niks, noppes, nada in. How come?
pi_63287435
Neem voor je lenzenvloeistof een miniflacon(max. 100ml); flacon hoeft niet doorzichtig te zijn, je moet alle vloeistoffen apart in een doozichtig zakje aanbieden.
pi_63296868
quote:
Op maandag 17 november 2008 00:22 schreef SyClooS het volgende:
Ok top. Ik heb trouwens een mailtje ontvangen van Ryanair met als onderwerp Ryanair Travel Advisory. Maar, als ik die mail open staat er niks, noppes, nada in. How come?
Geen idee hoe het komt, maar er staat in hoe groot je handbagage mag zijn, je vluchtnummer, en dat er geen verboden spullen in je handbagage mogen zitten. Eigenlijk staat er alles in wat je (als het goed is) al wist
pi_63299922
quote:
Op maandag 17 november 2008 00:22 schreef SyClooS het volgende:
Webmail waarvan de plaatjes geblokkeerd worden soms?

In ieder geval staat daar allerlei nuttige informatie in over hoe je een auto kan huren, waar je je hotel kunt boeken, op tijd moet komen en dat je niet teveel moet meenemen enzo.
pi_63303618
Toch maar een ticket geboekt voor ¤ 2,- (exclusief die vervelende ¤ 10,- creditcard kosten).

Weer mooi een klein weekje naar Stockholm.
Stop rockin' the boat.
pi_63312765
Hebben jullie ook problemen met het boeken op ryanair?
Ik probeer al 3 dagen Dublin-Berlijn te boeken en krijg elke keer 'pagina kan niet worden weergegeven'
Heb het nog elders geprobeerd,zelfde probleem.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_63314181
Kan vluchten voor Dublin - Berlijn gewoon selecteren. Al is de website van ryanair de afgelopen dagen een beetje crappy.

Trouwens weer 1 miljoen gratis stoelen bij Ryanair. Vliegen in de periode Dec-Feb.
Stop rockin' the boat.
pi_63373124
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=nov&story=gen-en-201108
quote:
RYANAIR ANNOUNCES 6TH AIRCRAFT AT BRUSSELS

After Government Scraps Travel Tax Plan

MAASTRICHT ROUTES TO CLOSE DUE TO DUTCH TRAVEL TAX

1M FREE SEATS

Ryanair, Europe’s largest low fares airline, announced today (20th Nov) that it will base a sixth Boeing 737-800 next generation aircraft at Brussels (Charleroi) and launch three new routes from 31st March 2009 after the Belgian government scrapped a proposed ¤10 tax on airline passengers. However, Ryanair will close its routes to/from Maastricht on 8th January after the Dutch tax authorities imposed a similar tax in the Netherlands.

Ryanair’s new Brussels (Charleroi) based aircraft will operate three return services each week to/from Barcelona (Reus) and Bratislava and twice per week to Trieste, providing an additional 110,000 passengers each year through Brussels (Charleroi) and an additional 110 local jobs.

Ryanair had called on both the Belgian and Dutch Governments to re-examine the impact their passenger tax would have on price sensitive passengers, highlighting that such a tax would severely impact tourism.

Ryanair’s guaranteed lowest fares and no fuel surcharge has seen it continue to grow passenger numbers each month, carrying over 5.3million passengers in October (an 18% increase on October ‘07), while European and international passenger traffic carried by other airlines continues to fall as high cost, fuel surcharging airline haemorrhage passengers in the economic recession.

Ryanair recently called on the Irish government to re-examine its proposed ¤10 travel tax pointing out that Ryanair will reduce average fares by up to 20% this winter in order to keep passengers travelling and a ¤10 tax would severely impact on price sensitive passengers.

To celebrate the new aircraft, route and frequencies from Brussels (Charleroi) Ryanair released 1M FREE seats for travel throughout Europe in December, January and February which are available for booking on www.ryanair.com before midnight Friday.

Speaking in Brussels today, Ryanair’s Michael Cawley said:

“Thanks to the Belgian government’s decision to listen to the concerns of the business community, the tourism industry, airports and airlines the people of Brussels are celebrating the arrival of a 6th based aircraft and 3 exciting new routes which go on sale today. With 38 low fare Ryanair routes from Brussels, the people of Walloon region can continue to secure the guaranteed lowest fares and no fuel surcharges all over Europe. We are committed to keeping fares low during this recession and any additional taxation on passengers is detrimental to passenger travel. These extra passengers will bring the total number of jobs created by Ryanair passengers to 2,800 with Ryanair passengers spending up to ¤280m in Brussels and the Walloon in 2009..

Unfortunately while the people of Brussels celebrate, the people of Maastricht must reflect upon the closure of Ryanair routes to/from their region. The ¤11.25 travel tax the government of the Netherlands has introduced means that Ryanair can not continue to offer the low cost fares required on these route. Already this tax has led to a significant decline in overall passenger traffic in Holland this year and will stifle any growth projects. The government fraudulently called it an environmental tax but not one Euro raised from it has been spent on projects to help the environment. Instead it has directly resulted in the loss of 110 jobs and the loss of at least ¤12m in the Dutch economy.

Today we call on other governments, such as Ireland, to reconsider the impact their proposed tax will have on tourism and long term growth and to follow the lead of the Belgian government which has placed long term growth ahead of short term financial needs.

To celebrate the latest aircraft and routes for Brussels Ryanair is offering 1M FREE seats for travel throughout Europe in December, January and February. These seats will be snapped up fast and are available for booking on www.ryanair.com before midnight Friday.www.ryanair.com”.

pi_63376240
Maar Eindhoven vliegen ze nog wel? Want dat zou dan ook moeten stoppen als ik die redenatie volg.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_63376737
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:45 schreef Jabberwocky het volgende:
Maar Eindhoven vliegen ze nog wel? Want dat zou dan ook moeten stoppen als ik die redenatie volg.
Daar is de omzet nog voldoende om die vluchten te blijven uitvoeren . Maar ik denk dat ze daar net zo hard snoeien als die omzet flink tegenvalt.
  donderdag 20 november 2008 @ 20:28:51 #147
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_63384004
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:45 schreef Jabberwocky het volgende:
In Eindhoven blijven ze voorlopig wel vliegen, al zijn alle groeiplannen in de ijskast gezet, en eerlijk gezegd, door de groei van Weeze en Charleroi zit er voor Eindhoven ook niet zoveel groeimogelijkheden meer in.

Ryanair heeft in het verleden gedreigd weg te gaan van Eindhoven, maar op dit moment verdienen ze nog wel geld aan Eindhoven, ondanks de vliegbelasting. En op het moment dat zij weggaan kan er een andere maatschappij springen in het gat wat zal ontstaan omdat er wel markt is voor Eindhoven.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_63485511
Zojuist teruggekeerd van 4 Stockholm. Ging allemaal prima. De gehele reis wordt begeleid door non-stop reclame, maar oordopjes in en niet op letten. Online inchecken is sowieso een goede optie en werkt echt fantastisch.
pi_63489991
Postte dit net al in het andere topic, maar wellicht is het hier meer geschikt:

Zo ik maak medaar ook even een blunder tijdens het online inchecken bij Ryanair. Iets wat me normaal nooit gebeurd, waar ik altijd goed op let etc ging nu even dik fout. Heb voor mezelf de verkeerde nationaliteit op mijn boardingpass staan Komt denk ik door dat tijdens het scrollen naar beneden wat is verdraaid bij het scroll down menu van nationaliteit.

Nu heb ik hem met photoshop alweer naar de Nederlandse nationaliteit omgetoverd, maar zou je hier problemen mee kunnen krijgen denk je? Je ziet er opzich niets aan, alleen in hun systeem zal het wel anders staan. Ryanair is onbereikbaar telefonisch gezien na 19 uur en ik vlieg morgenochtend al. Nu ga ik ze denk ik eerst even om 8:00 uur bellen met de vraag wat te doen, maar als het me 100 euro kost vanwege extra kosten ivm dit foutje van me probeer ik het mooi eerst met de "Nederlandse" pass haha.
pi_63494000
Haha, ik ben benieuwd Je kunt er misschien wel problemen mee krijgen (als in: je mag niet mee) maar het is het proberen waard
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')