quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 04:30 schreef tong80 het volgende:
Belt naar Giel om het aan te kondigen.
Over 10 uur is ie er niet meer.
Wordt euthanasie en zijn ouders zullen er bij zijn.
Hij lijdt te veel pijn momenteel. Zijn ouders nemen dit gesprek op.
Zijn mooiste herinering of laatste wens was bij Drie FM op de radio te komen om zijn favo plaat aan te vragen.
Weird ze namen hem eerst niet serieus maar het bleek dat het wel degelijk serieus is.
Erg vreemd om naar te luisteren.
edit op verzoek:
Hier is een link naar het programma. Op ongeveer 23 minuten is het bewuste stuk te beluisteren:
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)nacht/laatste-04.wma
En hier beelden vanuit de studio tijdens het gesprek.
Die persoon waarvan men denkt dat hij de grap heeft uitgehaald?quote:
op elkaar lijken is 1.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:43 schreef MissyMirjaM het volgende:
bij boulevard hadden ze de stukjes van de euthanasie en de python laten horen, ik vind de stemmen wel op elkaar lijken hoor
Voor alsnog geloof ik in de onschuld van een mens als hij dat zegt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:44 schreef Jonathon het volgende:
Ik heb het stukje bij Boulevard ook net gezien, wat een held zegnu moet ie ook zo flink zijn om te zeggen dat hij zo lollig/triest was geweest om te bellen...
Maar daar kan men toch niet zomaar aan komen, tenzij het écht van belang is, bij politiezaken e.d. ?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:42 schreef Vodkadruppel het volgende:
Peter r de Vries heeft gelijk, gewoon bellijsten checken.
Die stemmen mogen wel op elkaar lijken maar waterdicht is het niet.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:44 schreef onlogisch het volgende:
[..]
op elkaar lijken is 1.
Vaststellen is 2.
quote:
Ik denk dat het uitsluitsel bij 3fm vandaan moet komen. Zij hebben het nummer naar eigen zeggen, maar weigeren het vrij te geven aan wie dan ook.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:46 schreef Oblivion het volgende:
En en en en en en en?
Zeker nog geen uitsluitsel...![]()
Waarom bellen die radio DJ's niet gewoon het nummer terug?
(mits het open stond.)
Volgens mij zei hij ook dat Ceriel ze zelf op tafel moest leggen wil hij zijn onschuld aantonen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:46 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Maar daar kan men toch niet zomaar aan komen, tenzij het écht van belang is, bij politiezaken e.d. ?
Als het een grap is, dan is er geen wet overtreden, dus dan vraag ik mij af of je zomaar die bellijsten kan opvragen..
Vond ik juist helemaal niet eigenlijk, de ene stem had een heel andere klank dan de andere.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:43 schreef MissyMirjaM het volgende:
bij boulevard hadden ze de stukjes van de euthanasie en de python laten horen, ik vind de stemmen wel op elkaar lijken hoor
Dan is er iets met je gehoorquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:49 schreef hersenchirurg het volgende:
[..]
Vond ik juist helemaal niet eigenlijk, de ene stem had een heel andere klank dan de andere.
Juist, efteling is een gespeeld accent, 3fm is een echt accent.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:49 schreef hersenchirurg het volgende:
[..]
Vond ik juist helemaal niet eigenlijk, de ene stem had een heel andere klank dan de andere.
Was hij in beeld?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Zojuist Ceriel dus op Boulevard, en hij heeft een vliegticket overlegd waaruit zou moeten blijken dat hij afgelopen weekend in New York is geweest.
Ja.quote:
Kwam hij een beetje overtuigend over?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:58 schreef RaymanNL het volgende:
Ja.
ik ben benieuwd naar de stemvergelijkingstest die iemand hier in dit topic gedaan heeft.
als je nummerherkenning niet aan staat?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:46 schreef Oblivion het volgende:
En en en en en en en?
Zeker nog geen uitsluitsel...![]()
Waarom bellen die radio DJ's niet gewoon het nummer terug?
(mits het open stond.)
Nee, lijkt me logisch, als je de heksenjacht hier en op hyves ziet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:47 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik denk dat het uitsluitsel bij 3fm vandaan moet komen. Zij hebben het nummer naar eigen zeggen, maar weigeren het vrij te geven aan wie dan ook.
je kan 't nummer niet terughalen uit 't systeem daar.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:04 schreef evert het volgende:
[..]
als je nummerherkenning niet aan staat?
Pssst, staat er toch echt bij hoor...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:04 schreef evert het volgende:
[..]
als je nummerherkenning niet aan staat?
Waarom? Omdat anderen beweren dat hij dit ooit gedaan heeft?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:44 schreef Jonathon het volgende:
Ik heb het stukje bij Boulevard ook net gezien, wat een held zegnu moet ie ook zo flink zijn om te zeggen dat hij zo lollig/triest was geweest om te bellen...
bron http://home.digitaalmedia.nl/?p=1716quote:
3FM: "Ceriel is het niet"
Volgens onderzoek van 3FM is Ceriel van Egdom, degene die inmiddels op internet en in andere media "beschuldigd" wordt van het euthanasie-telefoontje naar 3FM, niet degene die gebelt heeft. Dat meldt RTL Boulevard vandaag. In de uitzending besteedde het populaire programma aandacht aan de ophef die er is gekomen. Giel Beelen laat in een sms’je aan Albert Verlinde weten dat hij geen aandacht of tijd meer wil besteden aan dit gesprek. "Iemand die zoiets doet, hoeft van mij niet eens meer iets te wensen", laat Beelen weten.
Als t echt was hadden de ouders al gereageerd (via 3FM bv) om te zeggen dat mensen t moeten laten rusten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:05 schreef Raissa het volgende:
Ben erg benieuwd of dit nou een hoax is of echt
Ja jij kan het weten, jij kent 'Otto' naar eigen zeggen althans.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:24 schreef Oom_Agent het volgende:
Je hoort duidelijk dat het Ceriel niet is. Ik hoor een Zuid Gelders accent.
Voor het einde van de maand is er heus wel duidelijkheid denk ik.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:26 schreef Oblivion het volgende:
Maar als ze weten dat Ceriel het NIET heeft gedaan, en onderzoek hebben gedaan, en dan die laatste zin van Giel van Beelen...
Is het dus toch een grap, alleen zullen ze niet bekend maken wie het gedaan heeft, omdat de gemoederen dus zo hoog oplopen...
Ze willen niks meer loslaten, stel dat de internet detectives weer eens de plank mis slaan...
Ze weten niet of Ceriel het nu wel of niet heeft gedaan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:26 schreef Oblivion het volgende:
Maar als ze weten dat Ceriel het NIET heeft gedaan, en onderzoek hebben gedaan, en dan die laatste zin van Giel van Beelen...
Is het dus toch een grap, alleen zullen ze niet bekend maken wie het gedaan heeft, omdat de gemoederen dus zo hoog oplopen...
Ze willen niks meer loslaten, stel dat de internet detectives weer eens de plank mis slaan...
Voor wat? Dat het een grap is, is nu wel bekend.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:28 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Voor het einde van de maand is er heus wel duidelijkheid denk ik.
Te kakken gezet worden wel ja...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:30 schreef Isdatzo het volgende:
De persoon die zo'n kansloze grap uithaalt mag wat mij betreft met naam en toenaam te kakken gezet worden
Nee een naam zal inderdaad nooit genoemd worden. Als het maar duidelijk wordt dat dit ook helemaal niet als grap bedoelt was. En onschuldige personen niet bedreigd worden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:29 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Voor wat? Dat het een grap is, is nu wel bekend.
Een naam hoef ik niet te weten.
We weten allemaal wat er dan gebeurd.
Ah zo...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:35 schreef Oom_Agent het volgende:
Nee een naam zal inderdaad nooit genoemd worden. Als het maar duidelijk wordt dat dit ook helemaal niet als grap bedoelt was. En onschuldige personen bedreigd worden.
Lastig, inderdaad..quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:34 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Te kakken gezet worden wel ja...
Maar ben je daar ook zeker van na deze heksenjacht dat het bij "te kakken" blijft?
Maar dat bepaal jij niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Lastig, inderdaad..
Maar dan had 'ie vooraf maar moeten inzien dat zulke grapjes not done zijn.
Blijkbaar vindt de maatschappij dit not done..quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:45 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Maar dat bepaal jij niet natuurlijk.
Er komt een hoop baggermedia voorbij ook.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:36 schreef Soury het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)eller____.html?p=1,1
Muisstil![]()
Hoe weet jij dit dan zo zeker?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:49 schreef Tomatenboer het volgende:
Hoe ze er allemaal bij komen dat 3fm zou hebben verklaard dat het Ceriel zeker niet is, dat is dus helemaal niet zo, net zo min als dat ze weten of hij het wél is overigens maar ze hebben in ieder geval niet bekend gemaakt dat het Ceriel niet is. Alleen dat ze het telefoonnummer hebben.
wtfquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:45 schreef hoipim het volgende:
uitslag komt vandaag niet meer, vriendin belde net, ze heeft het papiertje op het bureau laten liggen.
volgens haar was het iets van 63 %zeker dat de stemmen overeen komen, maar dat wist ze niet zeker.
Morgen dus de definitieve uitslag.
Digitaalmedia begon met het melden dat 3fm bij het programma Rtl Boulevard heeft laten weten dat Ceriel het niet is geweest, dit is gewoon onzin want daar werd niks op Rtl Boulevard over gezegd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:33 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hoe weet jij dit dan zo zeker?
Waar staat dat?
Dat is bij Boulevard wel gezegd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Digitaalmedia begon met het melden dat 3fm bij het programma Rtl Boulevard heeft laten weten dat Ceriel het niet is geweest, dit is gewoon onzin want daar werd niks op Rtl Boulevard over gezegd.
Kan ik mij zeer zeker voorstellen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:42 schreef SunChaser het volgende:
Kan best zijn dat het EN niet waar is EN geen grap, maar dat die beller het Tara Sing farma syndroom heeft
Toch maar even teruggekeken, en er wordt inderdaad gemeld dat 3fm bevestigd dat het Ceriel niet is en dat ze het nummer van 'Otto' nog hebben maar ze willen niet zeggen wie er dan wel gebeld heeft.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:42 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Dat is bij Boulevard wel gezegd.
Nou, het blijft vaag.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Toch maar even teruggekeken, en er wordt inderdaad gemeld dat 3fm bevestigd dat het Ceriel niet is en dat ze het nummer van 'Otto' nog hebben maar ze willen niet zeggen wie er dan wel gebeld heeft.![]()
Goed gevolgd dus![]()
Ik ben de draad inmiddels dus ook kwijt.
Dat eerste punt van je kun je doorstrepen, het was een grap.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:09 schreef sunmoonstar het volgende:
Maar weer een tvp-tje
Wil dit blijven volgen tot
- Ik zeker weet of het een grap is geweest of niet
- Ik zeker weet dat ze de juiste persoon (naam hoef ik niet persé te weten) te pakken hebben
quote:
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:05 schreef Raissa het volgende:
Ben erg benieuwd of dit nou een hoax is of echt
Daar is nog geen 100% volledig bewijs voor toch?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:12 schreef Resco het volgende:
[..]
Dat eerste punt van je kun je doorstrepen, het was een grap.
Het was pas een goede grap geweest als hij had gerold als Rick.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:54 schreef Oldbie het volgende:
Geweldige grap
Iedereen heeft de mond vol met "kankerlijer", "kanker op", "verkankerd" e.d. Als daar wat van wordt gezegd is het onzin en dan de klager zijn "kankersmoel houwe"
Nu is er eens een grap maar nu gaat het te ver. Spotten met een ziekte is niet leuk. Flikker lekker op zeg![]()
"Otto" kreeg wel twee radiodebielen stil en hij kreeg het voor elkaar om een nummer op de radio te laten draaien die niet thuishoorde in het programma.
Goed gedaan. Goede grap
Als het waar is vind ik dat Otto dat wel ff kan zeggen hierquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:05 schreef Mr_DG het volgende:
Als het uiteindelijk toch waar blijkt te zijn,
Ja die vuile egoist, stuurt niet ff een berichtje ofzoquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:08 schreef RHCPeter het volgende:
[..]
Als het waar is vind ik dat Otto dat wel ff kan zeggen hier
Voor wat the fuck danquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:13 schreef Urquhart het volgende:
Ik denk toch aan een publiciteitsstunt
Ja het is vast weer zo'n misplaatste publiciteitsstunt van BNN om aandacht te vragen voor het programma 'over mijn lijk' en voor jongeren met een terminale ziekte in het bijzonder.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:13 schreef Urquhart het volgende:
Mocht Otto verschijnen is het natuurlijk in Truthquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:08 schreef RHCPeter het volgende:
[..]
Als het waar is vind ik dat Otto dat wel ff kan zeggen hier
Daar ben ik het absoluut mee eens...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:19 schreef SunChaser het volgende:
Het is de schuld van Tong80 die snachts niks beters te doen heeft dan 3FM op tv kijken
Nee, goed gedaan juist van Tong!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:19 schreef SunChaser het volgende:
Het is de schuld van Tong80 die snachts niks beters te doen heeft dan 3FM op tv kijken
2e seizoen 'grote donor show'.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:13 schreef Urquhart het volgende:
Zie post boven jequote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:13 schreef Badabingea het volgende:
Is er al wat meer bekend over de waarheid van dit verhaal?
Alles bij elkaar opgeteld:quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:11 schreef Vlindur het volgende:
Dit wordt niet opgelost. Dit eindigt in een doofpot en over een jaar weet niemand of het nou waar was of niet.
En jij zal je ook helemaal niet schuldig voelen als blijkt dat het echt niet zijn telefoonnummer is geweest die Otto heeft gebruikt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:09 schreef Jonathon het volgende:
[..]
Zie post boven je
Zo denk ik er ook over...
We weten allemaal wie het gedaan heeft maar het is niet aan te tonen...
Wat mij leuk lijkt is hem bellen en mij voor doen als oom agent. en hem vertellen dan zijn ouders zijn omgekomen bij een verkeersongeval.. kijken hoe die piept
Briljant!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:11 schreef SunChaser het volgende:
Vanochtend trad T Spoon op bij Giel. Duurde nogal lang]
Giel: ik krijg hier een smsje van Otto: ik pleeg alsnog euthanasie
Net alsof dat 3fm dat nodig heeftquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 02:38 schreef zhe-devilll het volgende:
Het is gewoon een publiciteitsstunt van die radiozender
Opeens veel luisteraars en in het nieuws...nou nou wat zielig allemaal zeg
jawel want slam fm is de beste nml..dusssquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 02:40 schreef DaMook het volgende:
[..]
Net alsof dat 3fm dat nodig heeft.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 02:41 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
jawel want slam fm is de beste nml..dusss
Ja echt hequote:Op zaterdag 11 oktober 2008 02:40 schreef DaMook het volgende:
[..]
Net alsof dat 3fm dat nodig heeft.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 02:36 schreef jmac het volgende:
Wat een Coward. Giel belde 'm zojuist. Hij heet JOOST. Hij nam op maar toen hij hoorde dat 't giel was hing hij snel op en zette hij z'n telefoon uit...
Dat zou betekenen dat die Cecil idd vals beschuldigd is omdat de media vrolijk alles van elkaar overnemen zonder echt te checken of 't allemaal wel klopt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 02:36 schreef jmac het volgende:
Wat een Coward. Giel belde 'm zojuist. Hij heet JOOST. Hij nam op maar toen hij hoorde dat 't giel was hing hij snel op en zette hij z'n telefoon uit...
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:05 schreef jmac het volgende:
je kan 't nummer niet terughalen uit 't systeem daar.
Filmpje boven en onder jequote:Op zondag 12 oktober 2008 01:13 schreef beertenderrr het volgende:
even in het kort hoor, maar is die dude nou dood of niet?
wil je nu een purple star?quote:Op zondag 12 oktober 2008 10:26 schreef BlueMage het volgende:
Ik zei al vanaf 't begin dat 't een grap was omdat 't zo stil bleef toen ie zei dat ie daar 'met vrienden' zat en toen kreeg ik 'n paar mensen van de FP over me heen, maar ik had gelijk.
M.
jupquote:Op zondag 12 oktober 2008 10:26 schreef -XX- het volgende:
Ahhh...best sneu.
Is het nou een grap of niet?
ach ik weet niet wat erger is.. iemand zn baas bellen met uitspraken die hij op een forum gedaan heeft of...quote:Op zondag 12 oktober 2008 10:34 schreef Biancavia het volgende:
Wat een kutgrap.
Wie was dat ook weer?quote:Op zondag 12 oktober 2008 10:48 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
ach ik weet niet wat erger is.. iemand zn baas bellen met uitspraken die hij op een forum gedaan heeft of...
zij zelf (biancavia)quote:
tong ligt nu natuurlijk ook nog te pittenquote:Op zondag 12 oktober 2008 10:51 schreef SunChaser het volgende:
Typsch dat Tong80 zich hier niet meer laat zien. Hij is natuurlijk flink op zn bek gegaan door de mensen die riepen dat t een grap was uit te kafferen, hij is er natuurlijk flink ingetuind, met slapeloze nacht en alles.
of bedoel je over wie zn baan dat ging? Kasta... bij Telfort oidquote:
Ik zit die oude topics door te bladeren, ik heb nog steeds niet gevonden dat zij het was?quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:25 schreef mrSPLIFFY het volgende:
lang geleden alweer hoor, maar hij had toen peppie zitten doen dat hij iemand zn IP kon opvragen en zo achter zn gegevens kon komen oid.. toen had mevrouw even zn baas opgebeld en werd hij ontslagen... maar goed als iemand een beetje stoer zit te doen op een fokking internet forum ga je zn baas toch niet bellen, achterlijk wijf... meestal als ik haar naam zie staan wordt je daar toch aan herinnerd
HA! je hebt gelijkquote:Op zondag 12 oktober 2008 11:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus Danaantje is een kloon van Biancavia?
tja dat zat in mn hoofd.. geen idee verder waarom...quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:27 schreef Biancavia het volgende:
Ik zit het even door te lezen, ik heb er niet veel van meegekregen toen dat speelde.
Waarom dacht je dat ik dat was?
heb zn hyves nog nooit geopend dus kan het niet vertellen...quote:Op zondag 12 oktober 2008 10:09 schreef Apotheose het volgende:
zijn er al excuses aangeboden (op zn hyves) bij die ene dude waarvan men dacht dat ie t was? cecil ofzo?
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:09 schreef Jonathon het volgende:
[..]
Zie post boven je
Zo denk ik er ook over...
We weten allemaal wie het gedaan heeft maar het is niet aan te tonen...
Wat mij leuk lijkt is hem bellen en mij voor doen als oom agent. en hem vertellen dan zijn ouders zijn omgekomen bij een verkeersongeval.. kijken hoe die piept
Er zit een verschil tussen verdenken en stenigen bij voorbaad.quote:Op zondag 12 oktober 2008 19:31 schreef mazaru het volgende:
Zo raar is het niet dat hij er van verdacht werd. Hij heeft een vreemd gevoel voor 'humor'.
Vreemd gevoel voor tumorquote:Op zondag 12 oktober 2008 19:31 schreef mazaru het volgende:
Hij heeft een vreemd gevoel voor 'humor'.
Dat stenigen valt ook wel mee, voor zover ik weet is het bij woorden gebleven.quote:Op zondag 12 oktober 2008 19:41 schreef Wexy het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen verdenken en stenigen bij voorbaad.
ja welcome to planet earth. Veel lui houden nu eenmaal van veroordelen. Hokjes duwen enzo.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:22 schreef nvgr het volgende:
Ik vind die insinuaties die in Boulevard zijn gemaakt echt volslagen belachelijk. En er dan ook nog bij zeggen dat je wel kan verwachten dat je verdacht wordt als je eerder grapjes hebt uitgehaald.
Er is totaal geen bewijs en die man wordt prime time te kijk gezet.
Zo ook hier op Fok wat eigenlijk de reden is dat die naam in eerste instantie naar buiten is gekomen. Mensen worden tegenwoordig veroordeeld voordat het tegendeel bewezen is.![]()
quote:Ik ben Ceriel, Practical Grappenmaker
vrijdag, 15:25, 480 x bekeken
Voortaan ga ik RTL Boulevard volgen om op de hoogte te blijven van de actualiteiten. En dan vooral als Albert Verlinde zijn scherpe analyses erop loslaat. Want Albert weet hoe het zit. Met een symphatieke blik naar zijn medepresentatoren weet hij net dat beetje extra objectiviteit te geven.
En ik kan het weten, want ik was in het nieuws de afgelopen dagen. Ik zou ene Otto zijn: een terminale kankerpatient die nog tien uur te leven zou hebben. Iets met een liedje aanvragen op 3FM en dan een spuitje. Zoiets.
Het zou gaan om een grappenmaker. En dan kom je al snel bij mij uit, want ik ben me er eentje. Omdat ik een jaar geleden een telefoongrap uithaalde over het vermeende Python-incident, dit op Youtube plaatste en omdat ik niet misselijk ben van een Coldplay-nummer wezen alle vingers in één richting: 'practical grappenmaker' Ceriel.
Ik moet toegeven dat ook ik in mijn richting zou denken. Misschien zat Otto wel in de Python vorig jaar juli en wil me nu een hak zetten. Dat zou ik een grappige stunt vinden, maar ik denk toch dat het een samenkomst is van toevalligheden.
Achteraf gezien had ik maar beter een stille tocht kunnen organiseren voor de pretparkgangers de betreffende dag. Met veel lieve kaarsjes. Waar maakt men dat nou mee: een stille tocht met de slachtoffers er zonder kleerscheuren in levende lijve bij. Inclusief een souveniertje van Pardoes in hun hand.
Dat zou ook weer z'n nadelen hebben. Zit je thuis met je bord op schoot even twee minuten stil te zijn op 4 mei, wordt je ineens gebeld waar je blijft omdat je ook dodenherdenking zo leuk had kunnen organiseren.
Ik weet het, ik heb dat Python-filmpje gemaakt en dan kun je zoiets vroeg of laat verwachten. Moet je ook niet gaan huilen als er zoiets gebeurt. Wat me wel verbaast is de schaarste aan mogelijke verdachten. Zijn er dan helemaal geen andere mensen die een 'geintje' opnemen? Iemand neemt 3FM in de maling en hup. Ik ben gelijk de dader. Ik voel me ineens de nieuwe geestelijk vader van de telefoongrap. Misschien moet ik er maar patent op aanvragen. Jack Spijkerman belde me via m'n ouders al op. Hij was blij dat hij het stokje eindelijk kon overdragen.
Het is dus klaarblijkelijk niet extreem moeilijk om in de media te komen. Je moet gewoon het toeval aan je kant hebben. Ga de straat op, maak een filmpje waarin je zegt tegen pittoreske lantaarnpalen te zijn, ben je een jaar later ineens verantwoordelijk voor een auto-ongeluk omdat door stroomuitval in hartje Parijs de straatverlichting het niet meer deed. Dat idee.
RTL Boulevard weet de hele affaire als geen ander te omschrijven. En dan vooral Albert Verlinde. Hij pretendeert in vurige overtuiging dat het mijn vader was die me heeft aangegeven. En dat deze ook echt heel boos op me is. Host Winston maakt het af: "Dat is toch wel iets hè. Dat zijn vader verkiest deze 'grap' aan te geven boven zijn eigen zoon te beschermen."
Daar zat ik dan bij mijn ouders te kijken naar Boulevard. Ik heb weleens verbaasde blikken gezien in mijn leven, maar dit sloeg alles, inclusief mijn eigen gezicht.
De enige waarheid is dat mijn vader doodongerust bij me aanbelde omdat hij een telefoontje kreeg van iemand die het had over euthanasie plegen, 3FM, Viva La Vida en dat ik daar wat mee te maken zou hebben. De telefoongids met daarin vaste nummers blijkt nog steeds effectief te werken om iemand te bereiken.
Het is bekend dat RTL Boulevard de televisieversie is van bladen als Privé, Weekend en Story. Men zit bovenop dit soort dingetjes. Toch liet ik me met ze in. Ene I. gaf me de ruimte om mijn verhaal te doen voor hun camera's. Wel onder voorwaarde dat ik niet met andere media mocht spreken, want zo zou ik een bereik van 1,1 miljoen kijkers krijgen om mijn onschuld te bewijzen.
Om 16:30 werd ik geinterviewd in de binnenstad van Amersfoort. Het meisje dat het interview afnam vertelde voor de camera (niet uitgezonden) dat ze een spraakherkenningsprogramma hebben losgelaten op het 3FM-gesprek en mijn Python-filmpje. Daar kwam uit dat ik het inderdaad niet ben. Scherp idee van Albert om dan na mijn twee suggestief geknipte zinnen in het programma een telefoonfilter over mijn stem te halen en deze te gaan vergelijken met Otto. Peter R. de Vries, de enige die oprecht neutraal blijft in deze pietluttige case komt met heldere argumenten: "die jongen kan toch gewoon met telefoonrekeningen op de proppen komen. Er zijn genoeg wegen om zijn onschuld te bewijzen." Albert's reactie is dat 3FM het telefoonnummer niet wil vrijgeven van de echte dader. Daarmee zegt hij dus dat ik het niet ben. De conclusie daaruit hoef ik hier niet neer te zetten.
Al met al blijft het apart om uit het niet ineens vol in de media te staan. En ik moet zeggen dat die adrenaline-rush ook goed voelde. Ik kwam net terug van een vakantie in New York. Denk je terug te komen van de drukte, krijg je dit. Een bijzonder verhaal.
dat die een trauma had opgelopen en toen ging bellen met de efteling,,, geloof ikquote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:21 schreef Biancavia het volgende:
Waar ging dat hele Python gedoe over dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |