Opdrukken voor n00bies. [Deeltje 1]quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:39 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Schijnbaar heb ik geen schouderspieren of zo. Want opdrukken lukt mij voor geen meter!
Ik doe het altijd op m'n knieeen, en zelfs dat lukt niet! Doe al een aantal weken twee keer per week een poging en nu ben ik het zatIk kan wel tot de grond komen maar omhoog lukt ECHT NIET
![]()
![]()
![]()
!!!!
Hoe kan ik zorgen dat ik wel kan opdrukken? Gewoon op vuisten en voeten en dan 100 keer of zo. Het zure is dat ik wel 300 sit ups kan doen etc. maar opdrukken niet
Kan ik bij de sportschool een speciaal traingsprogramma volgen? Dat ik bepaalde spieren even extra ga trainen ofzo?
Halp!
Dan pak je buitenkant-borst en je triceps meer.quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:01 schreef boem-dikkie het volgende:
Waarom heeft die kerel op de foto zijn armen zover uit elkaar?
daar is het gras zachterquote:Op maandag 6 oktober 2008 14:01 schreef boem-dikkie het volgende:
Nice.quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:05 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dan pak je buitenkant-borst en je triceps meer.
Je eigen gewicht maakt ook veel uit he. Het aantal keren opdrukken is geen indicatie van hoe sterk je bent. Meer een indicatie van hoe licht je bent en wat je uithoudingsvermogen is.quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:07 schreef Amokzaaier het volgende:
ik kan niet meer dan 20 keer. doe dit bijna elke dag maar zit geen verbetering in. het zwakke punt zijn mijn biceps, deze dan maar afzonderlijk trainen?
ik weeg 80 en mijn conditie is echt te belabberd voor woorden. door een knieblessure al bijna jaar niks kunnen doen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:09 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Je eigen gewicht maakt ook veel uit he. Het aantal keren opdrukken is geen indicatie van hoe sterk je bent. Meer een indicatie van hoe licht je bent en wat je uithoudingsvermogen is.
Zo doe ik het ook.quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:01 schreef boem-dikkie het volgende:
20x opdrukken is dan zeker niet slecht hoor. Daarnaast is de kracht in je borst ook niet heel erg van belang in het normale leven. Rugspieren maken veel meer uit imo.quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:10 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
ik weeg 80 en mijn conditie is echt te belabberd voor woorden. door een knieblessure al bijna jaar niks kunnen doen.
Misschien moet je dan voor de afwisseling eens 10x doen, maar dan zo langzaam mogelijk. Of op 1 hand opdrukken..quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:07 schreef Amokzaaier het volgende:
ik kan niet meer dan 20 keer. doe dit bijna elke dag maar zit geen verbetering in. het zwakke punt zijn mijn biceps, deze dan maar afzonderlijk trainen?
Om te opdrukken, ja, nee, helemaal!!quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:18 schreef Salatrel het volgende:
beter koop je de ab-crunch van tellsell
Mooie riemquote:Op maandag 6 oktober 2008 14:19 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Om te opdrukken, ja, nee, helemaal!!
Dit heb je nodig!
[ afbeelding ]
Ja. Dus? Tussen 70 en 100 ben je goed bezig. Als je boven de 100 kan opdrukken ben je geweldig, in mijn ogen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:52 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
77 push-ups is de max die je kan scoren op die site en jij komt aan met 100?
Dat klopt niet helemaal.quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:05 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dan pak je buitenkant-borst en je triceps meer.
Bij 'echte' pijn moet je idd gelijk stoppen. Volgende keer inderdaad gewoon opnieuw proberen en kijken of het dan weer beter gaat.quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:39 schreef Yi-Long het volgende:
Ik heb heel af en toe last van me polsen. Dan stop ik er ook meteen mee want dat wil ik niet forceren. Dan gewoon 'volgende keer beter'.
Uiteraard tegen een muurquote:Op maandag 6 oktober 2008 14:43 schreef waht het volgende:
[..]
Bij 'echte' pijn moet je idd gelijk stoppen. Volgende keer inderdaad gewoon opnieuw proberen en kijken of het dan weer beter gaat.![]()
Handstandpushups doe ik ook, maar wel altijd tegen de muur. Heb slechte ervaringen met vrije handstands (lees: 8 hechtingen).
Handstand push up (tegen de muur) lukt me dus totaal niet. Men polsen zijn het dus totaal niet gewend om 90 kilo erop te voelen drukken en kan er ook slecht tegen dat al het bloed naar men kop gaat.quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:39 schreef Yi-Long het volgende:
Ik kon voor de vakantie meerdere series van 120 doen. Dus 120, 5 minuten wachten, weer 120. Ik deed ze wel zeer snel (dus makkelijker), maar dat komt ook omdat ik voornamelijk op snelheid en explosiviteit train, en niet op 'massa' enzo.
Toen dat zo makkelijk werd, ging ik over op handstand-pushups. Daar deed ik er dan 10-20 van, en was lekker aan het opbouwen, maar toen paar weken ziek geweest en 2 maanden op vakantie, dus nu begin ik weer rustig op te bouwen met series van 80.
Ik heb heel af en toe last van me polsen. Dan stop ik er ook meteen mee want dat wil ik niet forceren. Dan gewoon 'volgende keer beter'.
Hey jij bent geen n00biequote:Op maandag 6 oktober 2008 14:07 schreef Amokzaaier het volgende:
Ja, ik heb wel eens foto's van PF gezien en die is echt megadik!!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:33 schreef franknitty het volgende:
zijn jullie allemaal dikke mensen ofzo:S (is serieus)
Royal Sadnessquote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:35 schreef Merel het volgende:
[..]
Ja, ik heb wel eens foto's van PF gezien en die is echt megadik!!
Bij het opdrukken gebruik je je biceps niet, naast een stabiliserende functie. Als je geen vooruitgang meer ziet moet je iets anders doen, een andere vorm van opdrukken dan je nu doet bijvoorbeeld.quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:07 schreef Amokzaaier het volgende:
Ik meen het hoor. En haar eetpatroon is ook belachelijk. En ze houdt veel te veel van koekjes! Niet normaal dat kind.quote:
Door al die suikers zijn haar spieren aan het verweken.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:42 schreef Merel het volgende:
Ik meen het hoor. En haar eetpatroon is ook belachelijk. En ze houdt veel te veel van koekjes! Niet normaal dat kind.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Merel is stiekem een oude kerel van 40 met een baard en dikke tieten
You know you like itquote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Merel is stiekem een oude kerel van 40 met een baard en dikke tieten
Wel sterker, vooral borst en arm (hangt van de positie af), je hoeft toch ook niet per se breder te worden van iedere oefening die je doet?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:00 schreef Florian_ het volgende:
Ik red meestal rond de 30![]()
Maar dat opdrukken heeft volgens mij helemaal geen nut verder, je wordt er niet breder van ofzo
Bwoh ik zou wel wat breder willen worden bij mn schouders. Ben een tijdje lid geweest bij fitness maar dat vond ik saai & daar heb ik nu geen tijd meer voorquote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:16 schreef jusdOrange het volgende:
[..]
Wel sterker, vooral borst en arm (hangt van de positie af), je hoeft toch ook niet per se breder te worden van iedere oefening die je doet?
Met opdrukken train je je rug niet, hoe je je handen ook plaatst.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:18 schreef Yi-Long het volgende:
Des te wijder je je armen zet, des te meer je de rug traint, toch!?
En des te dichter bij elkaar, des te meer je de borst (centrum) en je armen (triceps) traint.
Ik denk dat je je borstspieren iets steviger wil maken. Deze zitten onder de borstklieren van de vrouw, dus het idee is dat als deze wat groeien de borsten niet gaan hangen. Of dit waar is laat ik in het midden. Maar goed, het zou betekenen dat je een wat wijdere plaatsing moet gebruiken. Je kan natuurlijk ook gewoon de normale plaatsing blijven aanhouden aangezien deze de borstspier ook prima gebruikt. De smalle plaatsing is dan niet de beste keuze voor jou.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:32 schreef Anosmie het volgende:
OK. Ik ben een beetje confuus. Als ik mn tieten op hun plek willen blijven houden, moet ik dan aan de wijde of aan de smalle plaatsing?
Dank je! Het is inderdaad de bedoeling dat ze voor zolang mogelijk gewoon recht vooruit kijken.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:46 schreef waht het volgende:
Ik denk dat je je borstspieren iets steviger wil maken. Deze zitten onder de borstklieren van de vrouw, dus het idee is dat als deze wat groeien de borsten niet gaan hangen. Of dit waar is laat ik in het midden. Maar goed, het zou betekenen dat je een wat wijdere plaatsing moet gebruiken. Je kan natuurlijk ook gewoon de normale plaatsing blijven aanhouden aangezien deze de borstspier ook prima gebruikt. De smalle plaatsing is dan niet de beste keuze voor jou.
Oh leuk, ik ga dit proberenquote:Op maandag 6 oktober 2008 14:53 schreef jusdOrange het volgende:
Vroegâh kon ik er zo'n 50, toen tijdje niks meer gedaan en ik ben nu bezig om tot de 100 te komen.
Daarvoor gebruik ik dit schema: http://hundredpushups.com/index.html (misschien al voorbij gekomen)
Begin nu aan week 4.
Hoeveel kun je er inmiddels?quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:23 schreef P.F het volgende:
Ik heb per ongeluk al heel lang niet gesport en het opdrukken gaat ook nog kut
Hey PF, als opdrukken op de grond niet lukt, begin dan met opdrukken op een tafel/bureau/aanrecht/muur. En niet meer uitstellen, NU.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:23 schreef P.F het volgende:
Ik heb per ongeluk al heel lang niet gesport en het opdrukken gaat ook nog kut
Wel een beetje hoor. Het is vrijwel altijd een samenwerking tussen spieren, het is moeilijk, zo niet onmogelijk om een spier werkelijk te isoleren.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:29 schreef Noisiv het volgende:
Hoewel je niet je borst met dips meepakt natuurlijk, maar ik zou zoiezo niet verwachten dat je borst vooruit gaat zonder gewichten
Denk je nu werkelijk dat je van dit beetje opdrukken een dikke borst/armen krijgtquote:Op donderdag 22 januari 2009 00:48 schreef Salt_Seafood het volgende:
Nogmaals de waarschuwing als je serieus gaat trainen train dan alles mee en ga niet fulltime lopen (of liggen) opdrukken want als je dat een half jaar lang blijft doen ziet het er niet meer uit.
Nouja, het is niet echt mogelijk om een spier slechts over 1 deel van de lengte waarover deze spier samentrekt op te pompen. De borstspier brengt de bovenarm naar 'voren', in samenwerking met schouderspier en triceps. Wel kan het zo zijn dat de borstspier iets dikker is aan de kant van de arm waardoor daar het opgepompte gevoel wat meer is.quote:Op donderdag 22 januari 2009 08:21 schreef Rbhp het volgende:
Die dips, klopt het dat je dan meer de buitenkant daarmee (deels) isoleert ? Ja, ik las al meerdere malen hier dat het onmogelijk is om een spier 100% te isoleren, maar ik merk zelf dat na een 3 flinke sets dippen (wat een vies woord eigenlijk) de buitenkant van mijn borst toch redelijk opgepompt voelt.
Als je het een jaar om de dag doet op zeker wel, mijn broertje is daar het levende bewijs van.quote:Op donderdag 22 januari 2009 09:03 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk dat je van dit beetje opdrukken een dikke borst/armen krijgt
huldequote:Op donderdag 22 januari 2009 09:14 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik ben echt slecht in opdrukken. Moeten vaak op training op onze vuisten en dan bij 1 half naar beneden, bij 2 naar beneden en dan weer omhoog. Ik red er 13 ofzo. Dan lukt het gewoon écht niet meer.
Pics?quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:23 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Als je het een jaar om de dag doet op zeker wel, mijn broertje is daar het levende bewijs van.
Waarschijnlijk zal het wel in contrast staan tot hoe het eruit zag. Neemt niet weg dat je redelijk grote borstspieren kan ontwikkelen op deze manier. Het is niet echt te vergelijken met mensen die het met gewichten proberen, maar het is niet niks.quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:15 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Pics?
Van opdrukken krijg je gewoon geen grote borst spieren.
Hoe oud is je broertje?quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:23 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Als je het een jaar om de dag doet op zeker wel, mijn broertje is daar het levende bewijs van.
hoeveel pull ups kan je dan?quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:37 schreef Paard het volgende:
Kan der iets van 20, te weinig. Maar het idiote is dat mijn buikspieren ongeveer even zwaar belast worden als mijn armen. : /
Misschien omdat ik 2 meterlang ben ofzow >.>
Pull ups gaat me stukken beter af naar verhouding. Als ik na ga dat de meeste mensen op mijn werk geen eens 1 pull up in goede form kunnen
Edit: lol kwam op deze topic via googleUit reflex gepost... zie nu dat het een klein beetje genecro'd is
.. achja, voor de liefhebbers
![]()
Deze volg ik ook.quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:53 schreef jusdOrange het volgende:
Vroegâh kon ik er zo'n 50, toen tijdje niks meer gedaan en ik ben nu bezig om tot de 100 te komen.
Daarvoor gebruik ik dit schema: http://hundredpushups.com/index.html (misschien al voorbij gekomen)
Begin nu aan week 4.
voor jou misschienquote:Op donderdag 14 mei 2009 05:23 schreef Paard het volgende:
Maar dan gaat er ook nog es een keer 5-20 vanaf, afhankelijk van de methode. Vuist-nipple hoogte is echt maar 2-3 keer goed te doen. Dat is dodelijk.
Je hersens worden dan niet afgekneld door de vetrollen die je dan in je nek krijgtquote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:48 schreef Oldenzaal het volgende:
Toch maar even in de gaten houden dit topic!
Is het raar dat ik het makkelijker vind als ik naar beneden kijk i.p.v naar voren?
Dat is al een heel stuk meer dan een gemiddelde vent kan inderdaad. Op de keuring van het korps mariniers hoef je er bijvoorbeeld maar 2 pull-ups te laten zien (20 pushups). Bij de vooropkomst van mij voor het korps moesten we ons maximale aantal pull-ups laten zien daar lag het gemiddelde zo rond de 6 keer. Als je minder hard werd je wel gigantisch afgezeken maar was niet direct een schande zeg maar.quote:Op donderdag 14 mei 2009 05:23 schreef Paard het volgende:
Zo rond de 7 is echt het maximum, daarna zijn mijn armen ongeveer een half uur lam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |