abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62232243
Oh tvp in mijn topique !
pi_62232282
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:07 schreef Amokzaaier het volgende:
ik kan niet meer dan 20 keer. doe dit bijna elke dag maar zit geen verbetering in. het zwakke punt zijn mijn biceps, deze dan maar afzonderlijk trainen?
Hey jij bent geen n00bie Nu durven de n00bies niet meer te posten!
pi_62232293
Dit is nu meer een opdrukken voor pr0's topic geworden !!
pi_62232307
zijn jullie allemaal dikke mensen ofzo:S (is serieus)
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:35:33 #30
331 Merel
Be here now.
pi_62232370
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:33 schreef franknitty het volgende:
zijn jullie allemaal dikke mensen ofzo:S (is serieus)
Ja, ik heb wel eens foto's van PF gezien en die is echt megadik!!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_62232427
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:35 schreef Merel het volgende:

[..]

Ja, ik heb wel eens foto's van PF gezien en die is echt megadik!!
Royal Sadness
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_62232498
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:07 schreef Amokzaaier het volgende:
ik kan niet meer dan 20 keer. doe dit bijna elke dag maar zit geen verbetering in. het zwakke punt zijn mijn biceps, deze dan maar afzonderlijk trainen?
Bij het opdrukken gebruik je je biceps niet, naast een stabiliserende functie. Als je geen vooruitgang meer ziet moet je iets anders doen, een andere vorm van opdrukken dan je nu doet bijvoorbeeld.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:42:21 #33
331 Merel
Be here now.
pi_62232564
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:37 schreef Mendeljev het volgende:

Royal Sadness
Ik meen het hoor. En haar eetpatroon is ook belachelijk. En ze houdt veel te veel van koekjes! Niet normaal dat kind.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_62232642
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:42 schreef Merel het volgende:

Ik meen het hoor. En haar eetpatroon is ook belachelijk. En ze houdt veel te veel van koekjes! Niet normaal dat kind.
Door al die suikers zijn haar spieren aan het verweken.
Geen wonder dat ze niet kan opdrukken.
Fok!bejaarde
pi_62232657
Merel is stiekem een oude kerel van 40 met een baard en dikke tieten
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:47:56 #36
3185 Adelante
To let it go now
pi_62232713
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:48:08 #37
331 Merel
Be here now.
pi_62232718
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
You know you like it
pi_62232853
PF, hier nog een website waar je misschien wat aan hebt;
http://www.stumptuous.com/cms/displayarticle.php?aid=75
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:00:59 #39
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_62233069
Ik red meestal rond de 30

Maar dat opdrukken heeft volgens mij helemaal geen nut verder, je wordt er niet breder van ofzo
Primum non nocere
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:16:03 #40
182538 jusdOrange
Limoentjesfr3sh
pi_62233450
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:00 schreef Florian_ het volgende:
Ik red meestal rond de 30

Maar dat opdrukken heeft volgens mij helemaal geen nut verder, je wordt er niet breder van ofzo
Wel sterker, vooral borst en arm (hangt van de positie af), je hoeft toch ook niet per se breder te worden van iedere oefening die je doet?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:17:55 #41
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_62233511
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:16 schreef jusdOrange het volgende:

[..]

Wel sterker, vooral borst en arm (hangt van de positie af), je hoeft toch ook niet per se breder te worden van iedere oefening die je doet?
Bwoh ik zou wel wat breder willen worden bij mn schouders. Ben een tijdje lid geweest bij fitness maar dat vond ik saai & daar heb ik nu geen tijd meer voor
Primum non nocere
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:18:03 #42
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_62233513
Des te wijder je je armen zet, des te meer je de rug traint, toch!?
En des te dichter bij elkaar, des te meer je de borst (centrum) en je armen (triceps) traint.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:21:57 #43
182538 jusdOrange
Limoentjesfr3sh
pi_62233620
Ik dacht dat wijd meer voor je borst was, en dichter bij elkaar (triangle pushups, altijd leuk) meer voor triceps en rug waren.
pi_62233724
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:18 schreef Yi-Long het volgende:
Des te wijder je je armen zet, des te meer je de rug traint, toch!?
En des te dichter bij elkaar, des te meer je de borst (centrum) en je armen (triceps) traint.
Met opdrukken train je je rug niet, hoe je je handen ook plaatst.

Zoals ik al eerder zei;
Wijde plaatsing: Nadruk op borstspieren
Smalle plaatsing: Nadruk op triceps en voorste schouderspieren

Je rug- & buikspieren stabiliseren, alleen je borstspier, schouderspier en triceps zijn actief bezig.

pi_62233963
OK. Ik ben een beetje confuus. Als ik mn tieten op hun plek willen blijven houden, moet ik dan aan de wijde of aan de smalle plaatsing?
Fok!bejaarde
pi_62234274
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_62237427
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:32 schreef Anosmie het volgende:
OK. Ik ben een beetje confuus. Als ik mn tieten op hun plek willen blijven houden, moet ik dan aan de wijde of aan de smalle plaatsing?
Ik denk dat je je borstspieren iets steviger wil maken. Deze zitten onder de borstklieren van de vrouw, dus het idee is dat als deze wat groeien de borsten niet gaan hangen. Of dit waar is laat ik in het midden. Maar goed, het zou betekenen dat je een wat wijdere plaatsing moet gebruiken. Je kan natuurlijk ook gewoon de normale plaatsing blijven aanhouden aangezien deze de borstspier ook prima gebruikt. De smalle plaatsing is dan niet de beste keuze voor jou.

Wat eigenlijk iedereen hier wel even moet horen is dat het niet goed is om alleen maar op te drukken. Je traint dan namelijk alleen 1 bepaalde beweging, dit kan voor onevenwichtigheden in je schouderspieren zorgen. Sommige spieren kunnen dan onevenredig sterker worden dan de anderen wat blessures kan veroorzaken. In principe zou het dus handig zijn om de tegenovergestelde beweging van opdrukken ook te oefenen. Bijvoorbeeld:
Bent over row, kan je gewoon met alles wat zwaar en compact is doen.
http://www.exrx.net/Weigh(...)l/DBBentOverRow.html
Supine row, is misschien niet voor iedereen mogelijk maar je kan wat improviseren.
http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/WTSupineRow.html
Of gewoon een oefening waarbij je dezelfde beweging maakt (je arm naar te toe trekken in plaats van van je af duwen)
pi_62405937
Ben thuis ook een beetje bezig met opdrukken. Probeer elke dag 3 x 30 te doen, en het lukt aardig. Wat ik zelf erg prettig vind is om de plaatsing van mijn handen af te wisselen. Bijvoorbeeld eerst de reguliere manier, dan verder uit elkaar en dan ver naar achter geplaatst. Vind het namelijk snel saai worden als ik maar 1 soort beweging maak.

Hierboven word ook gezegd dat je je rug niet trained, en alleen maar als stabilisator word gebruikt. Het klopt, maar bij het stabilliseren komt er natuurlijk ook stress op te staan, en ben je ze ook aan het trainen. De kracht die erop komt te staan is niet te vergelijken met wat je schouders en dergelijke doorstaan, maar ik merk dat ook mijn rugspieren sterker en groter worden. Zie het als een leuk neveneffect
pi_62408895
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:46 schreef waht het volgende:

Ik denk dat je je borstspieren iets steviger wil maken. Deze zitten onder de borstklieren van de vrouw, dus het idee is dat als deze wat groeien de borsten niet gaan hangen. Of dit waar is laat ik in het midden. Maar goed, het zou betekenen dat je een wat wijdere plaatsing moet gebruiken. Je kan natuurlijk ook gewoon de normale plaatsing blijven aanhouden aangezien deze de borstspier ook prima gebruikt. De smalle plaatsing is dan niet de beste keuze voor jou.
Dank je! Het is inderdaad de bedoeling dat ze voor zolang mogelijk gewoon recht vooruit kijken. .
Ik ga vanavond beginnen.
Fok!bejaarde
pi_62426782
tvp

ikga ook aan de slag... alleen lukte die 2x3 van gisteren al niet eens.. er is werk aan de winkel
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')