abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57512066
Schijnbaar heb ik geen schouderspieren of zo. Want opdrukken lukt mij voor geen meter!

Ik doe het altijd op m'n knieeen, en zelfs dat lukt niet! Doe al een aantal weken twee keer per week een poging en nu ben ik het zat Ik kan wel tot de grond komen maar omhoog lukt ECHT NIET !!!!

Hoe kan ik zorgen dat ik wel kan opdrukken? Gewoon op vuisten en voeten en dan 100 keer of zo. Het zure is dat ik wel 300 sit ups kan doen etc. maar opdrukken niet

Kan ik bij de sportschool een speciaal traingsprogramma volgen? Dat ik bepaalde spieren even extra ga trainen ofzo?

Halp!
pi_57512145
Dat 'opdrukken' waarbij vooral je kont omhoog en omlaag gaat zeker?
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:44:54 #3
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_57512199
100 keer opdrukken klinkt een beetje veel.
Zyggie.
pi_57512201
Nee moet met rechte rug zo ver was ik nu ook nog wel !
pi_57512209
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:44 schreef Zyggie het volgende:
100 keer opdrukken klinkt een beetje veel.
Ja bij wijze van he
maar ik wil uiteindelijk wel 10 x 10 kunnen opdrukken
anders ben ik altijd de enige die het niet kan
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:46:31 #6
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_57512226
Het lukt je niet om zelfs maar 1 keer op te drukken, terwijl je de makkelijkste variant probeert?
pi_57512245
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Het lukt je niet om zelfs maar 1 keer op te drukken, terwijl je de makkelijkste variant probeert?
Dat heb je heel goed gelezen
pi_57512252
het zijn je bovenarmen die je moet trainen.
pi_57512257
Waarom wil je opdrukken?
Vrouwen dienen alleen de loopband, fiets, stairmaster en dergelijke dingen te gebruiken. Eventueel gewichten mits onder de 1 kilogram en niet teveel herhalingen.

Als vrouw moet je je zachtheid en ronde vormen wel waarborgen, vierkant en hard is iets enkel voor mannen (en lelijkerds).
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:48:35 #10
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_57512274
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:39 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Kan ik bij de sportschool een speciaal traingsprogramma volgen? Dat ik bepaalde spieren even extra ga trainen ofzo?
Gewoon bankdrukken, of als je bij een pussygym met alleen maar apparaten traint: check press, pec deck fly, dat soort shizzle.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_57512279
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:48 schreef OldJeller het volgende:
Waarom wil je opdrukken?
Vrouwen dienen alleen de loopband, fiets, stairmaster en dergelijke dingen te gebruiken. Eventueel gewichten mits onder de 1 kilogram en niet teveel herhalingen.

Als vrouw moet je je zachtheid en ronde vormen wel waarborgen, vierkant en hard is iets enkel voor mannen (en lelijkerds).
Omdat ik dan harder kan slaan e.d.
pi_57512290
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Gewoon bankdrukken, of als je bij een pussygym met alleen maar apparaten traint: check press, pec deck fly, dat soort shizzle.
Ik heb eens een poging tot bankdrukken gedaan en 5 kilo kreeg ik niet eens omhoog En als er heel weinig gewicht op zit wordt die stang onstabiel en lukt het als nog niet.
pi_57512308
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:47 schreef SlimShady het volgende:
het zijn je bovenarmen die je moet trainen.
biceps of triceps? of beide?
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:49:55 #14
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_57512309
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Dat heb je heel goed gelezen
Whehe bizar. Nou ja, dan begin je toch een stapje lager? Op je handen en knieen gaan zitten, en dan langzaam (!) opdrukken met je armen.
pi_57512319
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:49 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Whehe bizar. Nou ja, dan begin je toch een stapje lager? Op je handen en knieen gaan zitten, en dan langzaam (!) opdrukken met je armen.
ja maar zo doe ik het altijd al en dat lukt dus niet
pi_57512359
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:48 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Omdat ik dan harder kan slaan e.d.
Word je gepest?
Geweld is niet de oplossing.

oké, pak een set (lichte) dumbells en train je biceps een enige tijd. Als je dat genoeg hebt gedaan kan je wel wat push ups doen.
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:54:02 #17
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_57512388
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:49 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
en 5 kilo kreeg ik niet eens omhoog
Dan vind je het toch niet gek dat je ook voor geen meter kunt opdrukken
quote:
Ik heb eens een poging tot bankdrukken gedaan en 5 kilo kreeg ik niet eens omhoog
Als je sterker wilt worden moet je natuurlijk niet 'eens een poging doen' maar gedurende minstens 2 maanden minstens 1 en liever 2x per week bankdrukken
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_57512389
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:52 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Word je gepest?

oké, pak een set (lichte) dumbells en train je biceps een enige tijd. Als je dat genoeg hebt gedaan kan je wel wat push ups doen.
Ik doe aan muay thai maar dat gaat niet zo goed als je geen kracht hebt in je armen
ik heb dumbells van 0.5 kg. of is dat te zwaar
biceps is zo voor je uit met gewichten en omhoog brengen?
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:54:20 #19
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_57512398
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:52 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Word je gepest?

Gebruik je bij opdrukken niet juist je triceps?
Zyggie.
pi_57512414
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:54 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Dan vind je het toch niet gek dat je ook voor geen meter kunt opdrukken
[..]

Als je sterker wilt worden moet je natuurlijk niet 'eens een poging doen' maar gedurende minstens 2 maanden minstens 1 en liever 2x per week bankdrukken
Het was omdat een paar jongens vroegen of ik dat kon en ik wou het wel eens proberen. Maar ging dus niet.
Hmm. dat wordt dan ff inschrijven bij de sportschool..
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:58:24 #21
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_57512485
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:50 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

ja maar zo doe ik het altijd al en dat lukt dus niet
Whehe. Nou ja, nog een stapje lager kan ook. Ga een meter van de muur af staan met je handen op de muur. Breng langzaam je neus tegen de muur aan en duw jezelf dan weer langzaam terug.

Maar de sportschool is wellicht praktischer ja
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:58:35 #22
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_57512494
Je zou ook kunnen proberen tegen een helling aan te drukken; bijvoorbeeld je handen op een bank zetten en je voeten op de grond. Zo kost het minder moeite. Technisch klinkt het wel lastiger.
Zyggie.
pi_57512516
Tips van ander forum:
http://www.fitnessforum.nl/forum/lofiversion/index.php/t878.html
quote:
Het beste is denk ik om op de grond te gaan liggen op je rug en de halters boven je borst naar boven te drukken. Dus eigenlijk pushups doen alleen dan het haltergewicht gebruiken ipv het gewicht van je lichaam, zo kan je lekker licht beginnen. Als je dit in setjes doet om de dag een paar weken lang, kan je daarna met echte pushups beginnen.
Spieren wennen behoorlijk snel aan oefeningen en worden snel sterker, en 10-20 pushups kunnen doen is in redelijk korte termijn haalbaar denk ik
quote:
Veel is al gezegd maar opdrukken kan ook tegen een muur is nog lichter dan op de knieen. Ga een halve meter voor een muur staan en laat je voorover gaan tot je handen vlak de muur raken druk jezelf terug en weer voorover. Elke week een stukje schuiner want zwaarder. Extra zwaar is de plyometrische methode; druk zo hard af van de muur dat je los van de muur komt bijna weer rechtop en terug valt, loskomen en terugvallen moet allemaal rustig en met controlle gebeuren. Deze manier kan alleen als je al vrij schuin staat anders val je natuurlijk achterover. De krachtsexplosie van het afzetten en het opvangen van de klap zorgen voor extra kracht (nooit doen bij blesures!) Mischien een tip voor als de knie push up ook wat zwaar is. Experimenteer ook eens met hoe wijd je je handen van elkaar houdt, zo train je binnen kant borst smal en buitenkant juis heel breed. O ja vingers moeten omhoog en op de grond recht naar voren behalve bij extreem smal dan maak je een driehoek van duimen en wijsvingers. Is belangrijk om druk op polsen binnen de perken te houden. Extreem smal is op de grond voor een beginner veel te zwaar, doe daar echt eerst de muur.
pi_57512529
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ik doe aan muay thai maar dat gaat niet zo goed als je geen kracht hebt in je armen
ik heb dumbells van 0.5 kg. of is dat te zwaar
biceps is zo voor je uit met gewichten en omhoog brengen?
muay thai, een meisje. Meisjes dienen niet te vechten en dus beschadigd te worden.
Nee, hoe zwaarder hoe beter. Maar wel dat je ze daadwerkelijk kan gebruiken, niet dat je enorm trilt en bijna omvalt.
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:54 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Gebruik je bij opdrukken niet juist je triceps?
Ook, maar minder. Tricips gebruik je vooral als je met je handen achter je op een bankje zit en je dan opdrukt in zittende houding.
pi_57512536
Ja ik ga het wel tegen de muur proberen.
Voel me elke keer weer zo n00b dat het me niet lukt. Over een maand wil ik gewoon 5 echte kunnen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')