quote:
Op donderdag 14 mei 2009 05:23 schreef Paard het volgende:Zo rond de 7 is echt het maximum, daarna zijn mijn armen ongeveer een half uur lam.
Dat is al een heel stuk meer dan een gemiddelde vent kan inderdaad. Op de keuring van het korps mariniers hoef je er bijvoorbeeld maar 2 pull-ups te laten zien (20 pushups). Bij de vooropkomst van mij voor het korps moesten we ons maximale aantal pull-ups laten zien daar lag het gemiddelde zo rond de 6 keer. Als je minder hard werd je wel gigantisch afgezeken maar was niet direct een schande zeg maar.
Tijdens de vooropkomst van het korps kregen we ook nog een trainingsschema mee om fit aan de EVO te beginnen dat begon zo'n beetje met 2/4/2 pull-ups en werd zo opgebouwd. Gelukkig zat ik qua fysiek al ver boven dat schema, had tijdens de vooropkomst ook de meeste pull-ups namelijk 18keer. Dat is nu een aantal weken geleden denk dat ik er nu minimaal 20 kan.
Jullie moet gewoon doorzetten en er routine van maken om een paar keer in de week gewoon te trainen op pull-ups en push-ups. Een kameraad van mij was ook op mijn advies begonnen met pull-ups en kon er toen nog maar 2 hij zit nu zo'n 8 weken later al op 10 keer.